Volgens mij Kensington in de Ziggo Dome.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 19:13 schreef Nashipeer het volgende:
Van welk evenement of concert is die afbeelding hierboven met die blauwe lichten?
Ik zag gister idd al iemand tweeten dat zijn stage ontwerp het iig niet was geworden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:35 schreef Niels93 het volgende:
Podium is al gekozen volgens Sietse on Boulevard
Kun je dit tweet nog vinden? Ben wel benieuwd wie dat was en of er een schets bij zat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zag gister idd al iemand tweeten dat zijn stage ontwerp het iig niet was geworden.
Was het deze toevallig? Deze is de meest recentetwitter:vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:17:24 My stage bid for #Eurovision 2020 in Rotterdam.All feedback is very appreciated. #ESC2020 https://t.co/I9RX2yvFEr reageer retweet
Ah okay bedankt, ik dacht dat het misschien iets te maken had met de nieuwe stage designquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens mij Kensington in de Ziggo Dome.
Ja die was het, dit had ie ook getweet:quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 07:15 schreef Nashipeer het volgende:Was het deze toevallig? Deze is de meest recentetwitter:vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:17:24 My stage bid for #Eurovision 2020 in Rotterdam.All feedback is very appreciated. #ESC2020 https://t.co/I9RX2yvFEr reageer retweet
twitter:vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:00:12 I got a response from NPO & EBU today. My stage design wasn't what they chose. It was really fun creating this, though! I will publish it here shortly. Thanks to the people who helped me with feedback on my second account. #Eurovision reageer retweet
Ja zie boven. En je kunt als je de bovenste tweet aanklikt idd plaatjes zien!quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:28 schreef grazz het volgende:
[..]
Kun je dit tweet nog vinden? Ben wel benieuwd wie dat was en of er een schets bij zat.
https://www.marketingtrib(...)r-fronteer/index.xmlquote:Thema Songfestival ontwikkeld in samenwerking met Fronteer
Zojuist is het thema voor het Eurovisie Songfestival 2020 bekendgemaakt: ‘Open up’. Het thema is tot stand gekomen in co-creatie met 100 Nederlanders - de ‘Magic 100’ - en begeleid door strategiebureau Fronteer. MarketingTribune stelde Leonie van Mierlo, projectleider en strateeg bij Fronteer, een paar vragen.
Hoe is Fronteer deze opdracht gestart?
Onze klant is het organiserende Songfestival-team dat bestaat uit vertegenwoordigers van NPO, NOS en AvroTros. Tijdens een kick-off zijn we gestart met het bespreken van de uitdaging en het definiëren van succes. Grappig genoeg is dat voor opdrachtgevers niet eens altijd gemakkelijk, terwijl dit juist scherp maakt waar je naartoe werkt. Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020, was meteen duidelijk: Het was zijn wens dat het Songfestival een evenement zou worden waarin Nederland zich herkent en dat Europa verrast. Sietse en zijn team willen met Eurovisie 2020 een nieuwe standaard neer te leggen die de blauwdruk wordt voor Songfestivals de komende jaren.
Meteen daarna hebben we in een workshop met collega’s van de drie organisaties de purpose van het Songfestival bepaald. Hoe kan het Songfestival bijdragen aan de doelstellingen van de publieke omroep, hoe kan het bijdragen aan doelstellingen van Nederland en Nederlanders als groter geheel. Deze uitgangspunten hebben we voorgelegd aan de stuurgroep, die bestaat uit de directeuren van de drie organisaties.
Wat is co-creatie precies en hoe hebben jullie dit in deze opdracht toegepast?
Co-creatie betekent dat je verschillende stakeholders betrekt in het samen ontwikkelen van een oplossing. Door vanuit verschillende lenzen naar een uitdaging te kijken, kom je in korte tijd tot krachtige vernieuwende concepten. Daar hebben we voor het Songfestival een aantal persoonlijke interviews aan toegevoegd met kennis-experts en opinion leaders die we graag individueel wilden spreken. En we zijn in verschillende steden de straat op gegaan om gewone Nederlanders om hun mening te vragen.
Is dat wat jullie de Magic 100 noemen?
Ja, eigenlijk is die term spontaan ontstaan. We wilden co-creatieworkshops organiseren rondom de thema’s purpose, diversiteit, betrekken & beleven en eentje in gaststad Rotterdam. Een optimaal aantal experts is 8. Daarnaast hadden we voorgesteld om 10 interviews te doen en minimaal 50 Nederlanders op straat te interviewen. Opeens was de ‘Magic 100’ geboren. Zomaar wat namen die meegewerkt hebben zijn Sjoerd Raaijmakers van Vice, Karin Swerink van Linda, influencer Anna Nooshin, Kim Putters van het Sociaal Cultureel Planbureau, caberatier Howard Komproe, Alexander Klöpping van Blendle, Bo The van Boomerang Create, Lucien Spee van Stichting Amsterdam Gay Pride, Sil Geurtsen van EndeMol Shine, Minister van Gehandicaptenzaken Rick Brink, Berna Toprak van Women Inc., Emma Wortelboer van Yung DWDD, Nicky Bruining van FunX, Tim Vermeulen van Dutch Design Foundation, Conrad van Tiggelen van NBTC Holland Marketing, Chris Heijdenrijk van Sail 2020 en Lanette Lanting van de Kinderraad.
Wat zijn nou de meest verrassende inzichten die hier uitgekomen zijn?
Het meest dominant was dat Nederland wil dat deze editie van het Songfestival ‘echter’ wordt. Dat betekent minder gekunsteld, spontanere presentatie zonder flauwe grappen en ‘natuurlijker’ cameravoering. Nu lijkt het soms alsof je naar een videoclip zit te kijken. Het moet vooral de muziek zijn die centraal staat. Mensen willen ook meer binding met de artiesten en de liedjes. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een andere invulling van de postcards, de filmpjes tussen de optredens door waarin we de artiesten in beeld zien. De televisieshow wordt ook echter als je backstage-beelden laat zien.
Het andere verrassende is dat Nederlanders vooral trots zijn op onze mentaliteit. We hebben dat beschreven als Open, Inventief, Divers en Authentiek. Dat willen we vooral in de spotlight zetten. Grappig genoeg vinden Nederlanders dat veel belangrijker dan plaatjes van Nederland laten zien. Daarnaast geeft die mentaliteit ruimte voor anderen en kunnen we Nederland positioneren als gateway en verbinder. Alexander Klöpping zei het zo: ‘Europa in plaats van Nederland laten zien, zou veel over Nederland zeggen en mij trots maken.’ Sjoerd Raaijmakers van Vice adviseerde het volgende: ‘Creëer één consistent verhaal; hoe kleiner je het maakt hoe beter je het over de bühne krijgt.’ We hebben het met veel mensen gehad over het belang van diversiteit en Anna Nooshin zei bijvoorbeeld: ‘Ik vind dat het Songfestival iedereen in Nederland moet betrekken, ook immigranten en mensen met een andere culturele achtergrond. Juist zo kun je saamhorigheid creëren.’ Daarnaast waren veel mensen het erover eens dat je diversiteit vooral ook moet laten zien op het podium, zoals in je keuze van presentatoren en interval-acts.
Wat is het eindadvies geworden?
Het advies is vrij uitgebreid maar wat highlights zijn: Maak het spetterend en echt. Zet de Nederlandse mentaliteit en diversiteit in de etalage. Sta open om, samen met al het talent dat we in Nederland hebben, nieuwe creatieve oplossingen en vormgeving te bedenken voor bestaande format-onderdelen. Maak het Songfestival, voor zowel bezoekers als kijkers, toegankelijker en interactiever en laat iets positiefs achter. Een duurzame productie van het festival is daar een belangrijk onderdeel van.
Hoe heeft Sietse Bakker op het advies gereageerd?
Hij en zijn team waren superblij. Ze zijn bij alle co-creatiesessies betrokken geweest, dus wat dat betreft was het geen verrassing voor ze. Vooral het belang dat Nederlanders aan onze mentaliteit hechten was een eye opener en hoe kijkers zich storen aan de gekunsteldheid. Het Songfestival zit qua tv-format vast aan allerlei conventies, maar uit alles blijkt dat Sietse en zijn team deze grenzen maximaal willen opzoeken. We kijken enorm uit naar het eindresultaat.
Ik vind dat soort optredens juist het mooist Heel professioneel.quote:Nu lijkt het soms alsof je naar een videoclip zit te kijken.
Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegdquote:Grappig genoeg vinden Nederlanders dat veel belangrijker dan plaatjes van Nederland laten zien. Daarnaast geeft die mentaliteit ruimte voor anderen en kunnen we Nederland positioneren als gateway en verbinder. Alexander Klöpping zei het zo: ‘Europa in plaats van Nederland laten zien, zou veel over Nederland zeggen en mij trots maken.
Ja, ik krijg daardoor nu ook het gevoel dat we eerder postcards zoals in 2016 gaan zien. Dat de deelnemers hun favoriete hobby in hun eigen land laten zien ofzo.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 12:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vind dat soort optredens juist het mooist Heel professioneel.
Een hele andere invulling van de postcards hoeft van mij ook niet. Maar krijg hierdoor het gevoel dat we geen postcards in Nederland krijgen
[..]
Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegd
Zou ik echt super jammer vinden. Vind het juist altijd leuk om het land zelf te zien en ergens zou ik het zelfs dom vinden. Het is dan wel in Nederland, maar dat merk je tijdens de optredens dan helemaal niet. Ik kan het begrijpen als je in een korte tijd twee keer wint.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 12:49 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ja, ik krijg daardoor nu ook het gevoel dat we eerder postcards zoals in 2016 gaan zien. Dat de deelnemers hun favoriete hobby in hun eigen land laten zien ofzo.
De artiest bepaalt hoe het optreden eruit komt te zien op tv grotendeels, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat helemaal verdwijnt!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 12:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vind dat soort optredens juist het mooist Heel professioneel.
Ik schrok ook een beetje in eerste instantie van dat stukje, maar ik denk echt dat het mee zal vallen. Je kunt ook meer binding krijgen met de artiest door de artiest iets persoonlijks te laten zeggen (Open Up!) in de postcard, maar wel alsnog daarbij iets van NL/Rotterdam oid laten zien. Ik noem maar wat.quote:Een hele andere invulling van de postcards hoeft van mij ook niet. Maar krijg hierdoor het gevoel dat we geen postcards in Nederland krijgen
[..]
Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegd
Dat is ook zo, daar gaat Nederland zelf ook helemaal niet over. Herken sowieso ook niet echt dat het er allemaal als een videoclip uitziet, vind dat wel meevallenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
De artiest bepaalt hoe het optreden eruit komt te zien op tv grotendeels, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat helemaal verdwijnt!
[..]
Ik schrok ook een beetje in eerste instantie van dat stukje, maar ik denk echt dat het mee zal vallen. Je kunt ook meer binding krijgen met de artiest door de artiest iets persoonlijks te laten zeggen (Open Up!) in de postcard, maar wel alsnog daarbij iets van NL/Rotterdam oid laten zien. Ik noem maar wat.
Je kunt ook een soort hippe introfilm maken zoals de bekendmaking van de stad maar dan nu als opening van het esf, met mooie beelden uit NL. Dan hoeft dat bv niet ook nog eens in de postcards.
En dit ja. Krijg er steeds al een beetje de kriebels van.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:03 schreef Dave het volgende:
Gelukkig bevat die Magic 100 lijst wel veel songfestival-adepten.
Bv hoe heet ie, Benjamin met z'n Dance gebeuren, dat was wel bijna echt een clip in z'n lichtbuis. Maar echt vaak gebeurt het niet idd imho.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, daar gaat Nederland zelf ook helemaal niet over. Herken sowieso ook niet echt dat het er allemaal als een videoclip uitziet, vind dat wel meevallen
Ik hoop en denk ook dat het mee gaat vallen. Hoop idd wel dat er in elke postcard iets Nederlands te zien is. En dan mag de nadruk verder best op de artiest liggen.quote:Ja ik schrok ook wel een beetje hoor Ik vind het zo allemaal heel suf klinken. Zo'n introfilm is meestal wel ja, maar ik vind die postcards juist altijd geweldig. Dus persoonlijk zou ik het gewoon heel teleurstellend vinden als wij dat nou net niet doen.
Ja, ik heb toch ook wel liever dat je gewoon wat leuke dingen van het organiserende land ziet bij de postcards, dan dat we onzin krijgen als één of andere joker uit Litouwen die in zijn vrije tijd ook bokser is, met beelden uit zijn plaatselijke sportschool of een Armeense zangeres die naast haar zang ook 2 keer in de week naar dansles gaat in een buitenwijk van Yerevan.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Bv hoe heet ie, Benjamin met z'n Dance gebeuren, dat was wel bijna echt een clip in z'n lichtbuis. Maar echt vaak gebeurt het niet idd imho.
[..]
Ik hoop en denk ook dat het mee gaat vallen. Hoop idd wel dat er in elke postcard iets Nederlands te zien is. En dan mag de nadruk verder best op de artiest liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |