abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:09:29 #1
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189596003
registreer om deze reclame te verbergen
exyJRNO.jpg

De NPO, AVROTROS en NOS slaan de handen ineen voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020. Dit maakten zij in een gezamenlijk persbericht bekend. Samen willen zij ervoor gaan zorgen dat het ESF 2020 'een visitekaartje zal worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie'.

Dit topic kan je gebruiken voor bv berichten over de kosten, vrijwilligers vacatures en ander algemeen nieuws!

Voor bepaalde specifieke onderwerpen hebben we aparte topics:

ESF / [ORGANISATIE] Rotterdam, Ahoy, podium etc #22

ESF / [ORGANISATIE] Presentatie ESF 2020 #1

ESF / [ORGANISATIE] ESF slogan 2020 #1

ESF / [ORGANISATIE] Interval Acts #1

ESF / [ORGANISATIE] Postcards #1

ESF / [ORGANISATIE] Kaartverkoop #1

Dit "Organisatie Algemeen" topic gebruiken we voor de mogelijke data waarop het ESF zou kunnen plaatsvinden, logo en allerlei andere (nieuws)berichten over de algemene organisatie, dingen die niet in één van de specifieke topics passen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 12-11-2019 22:50:43 ]
Je bent slimmer als je denkt
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 12:29:53 #2
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189596282
Gekoppeld aan topic deel 1.
Koutist in opleiding.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:35:08 #3
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_189617552
Podium is al gekozen volgens Sietse on Boulevard
Just do it »
pi_189618077
registreer om deze reclame te verbergen
Van welk evenement of concert is die afbeelding hierboven met die blauwe lichten?
pi_189618797
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:13 schreef Nashipeer het volgende:
Van welk evenement of concert is die afbeelding hierboven met die blauwe lichten?
Volgens mij Kensington in de Ziggo Dome.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:09:15 #6
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189618917
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:35 schreef Niels93 het volgende:
Podium is al gekozen volgens Sietse on Boulevard
Ik zag gister idd al iemand tweeten dat zijn stage ontwerp het iig niet was geworden.
Koutist in opleiding.
pi_189623969
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zag gister idd al iemand tweeten dat zijn stage ontwerp het iig niet was geworden.
Kun je dit tweet nog vinden? Ben wel benieuwd wie dat was en of er een schets bij zat.
pi_189625009
vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:17:24 My stage bid for #Eurovision 2020 in Rotterdam.All feedback is very appreciated. :)#ESC2020 https://t.co/I9RX2yvFEr reageer retweet
Was het deze toevallig? Deze is de meest recente
pi_189625049
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:02 schreef Em31 het volgende:

[..]

Volgens mij Kensington in de Ziggo Dome.
Ah okay bedankt, ik dacht dat het misschien iets te maken had met de nieuwe stage design :)
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:09:21 #10
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189626138
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 07:15 schreef Nashipeer het volgende:
vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:17:24 My stage bid for #Eurovision 2020 in Rotterdam.All feedback is very appreciated. :)#ESC2020 https://t.co/I9RX2yvFEr reageer retweet
Was het deze toevallig? Deze is de meest recente
Ja die was het, dit had ie ook getweet:

vDanDesign twitterde op donderdag 24-10-2019 om 21:00:12 I got a response from NPO & EBU today. My stage design wasn't what they chose. It was really fun creating this, though! I will publish it here shortly. Thanks to the people who helped me with feedback on my second account. #Eurovision reageer retweet
Koutist in opleiding.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:10:31 #11
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189626147
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:28 schreef grazz het volgende:

[..]

Kun je dit tweet nog vinden? Ben wel benieuwd wie dat was en of er een schets bij zat.
Ja zie boven. En je kunt als je de bovenste tweet aanklikt idd plaatjes zien!
Koutist in opleiding.
pi_189696590
Interview met het strategiebureau dat het thema heeft ontwikkeld. Staan best interessante dingen in! :)
quote:
Thema Songfestival ontwikkeld in samenwerking met Fronteer

Zojuist is het thema voor het Eurovisie Songfestival 2020 bekendgemaakt: ‘Open up’. Het thema is tot stand gekomen in co-creatie met 100 Nederlanders - de ‘Magic 100’ - en begeleid door strategiebureau Fronteer. MarketingTribune stelde Leonie van Mierlo, projectleider en strateeg bij Fronteer, een paar vragen.

Hoe is Fronteer deze opdracht gestart?

Onze klant is het organiserende Songfestival-team dat bestaat uit vertegenwoordigers van NPO, NOS en AvroTros. Tijdens een kick-off zijn we gestart met het bespreken van de uitdaging en het definiëren van succes. Grappig genoeg is dat voor opdrachtgevers niet eens altijd gemakkelijk, terwijl dit juist scherp maakt waar je naartoe werkt. Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020, was meteen duidelijk: Het was zijn wens dat het Songfestival een evenement zou worden waarin Nederland zich herkent en dat Europa verrast. Sietse en zijn team willen met Eurovisie 2020 een nieuwe standaard neer te leggen die de blauwdruk wordt voor Songfestivals de komende jaren.

Meteen daarna hebben we in een workshop met collega’s van de drie organisaties de purpose van het Songfestival bepaald. Hoe kan het Songfestival bijdragen aan de doelstellingen van de publieke omroep, hoe kan het bijdragen aan doelstellingen van Nederland en Nederlanders als groter geheel. Deze uitgangspunten hebben we voorgelegd aan de stuurgroep, die bestaat uit de directeuren van de drie organisaties.

Wat is co-creatie precies en hoe hebben jullie dit in deze opdracht toegepast?

Co-creatie betekent dat je verschillende stakeholders betrekt in het samen ontwikkelen van een oplossing. Door vanuit verschillende lenzen naar een uitdaging te kijken, kom je in korte tijd tot krachtige vernieuwende concepten. Daar hebben we voor het Songfestival een aantal persoonlijke interviews aan toegevoegd met kennis-experts en opinion leaders die we graag individueel wilden spreken. En we zijn in verschillende steden de straat op gegaan om gewone Nederlanders om hun mening te vragen.

Is dat wat jullie de Magic 100 noemen?

Ja, eigenlijk is die term spontaan ontstaan. We wilden co-creatieworkshops organiseren rondom de thema’s purpose, diversiteit, betrekken & beleven en eentje in gaststad Rotterdam. Een optimaal aantal experts is 8. Daarnaast hadden we voorgesteld om 10 interviews te doen en minimaal 50 Nederlanders op straat te interviewen. Opeens was de ‘Magic 100’ geboren. Zomaar wat namen die meegewerkt hebben zijn Sjoerd Raaijmakers van Vice, Karin Swerink van Linda, influencer Anna Nooshin, Kim Putters van het Sociaal Cultureel Planbureau, caberatier Howard Komproe, Alexander Klöpping van Blendle, Bo The van Boomerang Create, Lucien Spee van Stichting Amsterdam Gay Pride, Sil Geurtsen van EndeMol Shine, Minister van Gehandicaptenzaken Rick Brink, Berna Toprak van Women Inc., Emma Wortelboer van Yung DWDD, Nicky Bruining van FunX, Tim Vermeulen van Dutch Design Foundation, Conrad van Tiggelen van NBTC Holland Marketing, Chris Heijdenrijk van Sail 2020 en Lanette Lanting van de Kinderraad.

Wat zijn nou de meest verrassende inzichten die hier uitgekomen zijn?

Het meest dominant was dat Nederland wil dat deze editie van het Songfestival ‘echter’ wordt. Dat betekent minder gekunsteld, spontanere presentatie zonder flauwe grappen en ‘natuurlijker’ cameravoering. Nu lijkt het soms alsof je naar een videoclip zit te kijken. Het moet vooral de muziek zijn die centraal staat. Mensen willen ook meer binding met de artiesten en de liedjes. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een andere invulling van de postcards, de filmpjes tussen de optredens door waarin we de artiesten in beeld zien. De televisieshow wordt ook echter als je backstage-beelden laat zien.

Het andere verrassende is dat Nederlanders vooral trots zijn op onze mentaliteit. We hebben dat beschreven als Open, Inventief, Divers en Authentiek. Dat willen we vooral in de spotlight zetten. Grappig genoeg vinden Nederlanders dat veel belangrijker dan plaatjes van Nederland laten zien. Daarnaast geeft die mentaliteit ruimte voor anderen en kunnen we Nederland positioneren als gateway en verbinder. Alexander Klöpping zei het zo: ‘Europa in plaats van Nederland laten zien, zou veel over Nederland zeggen en mij trots maken.’ Sjoerd Raaijmakers van Vice adviseerde het volgende: ‘Creëer één consistent verhaal; hoe kleiner je het maakt hoe beter je het over de bühne krijgt.’ We hebben het met veel mensen gehad over het belang van diversiteit en Anna Nooshin zei bijvoorbeeld: ‘Ik vind dat het Songfestival iedereen in Nederland moet betrekken, ook immigranten en mensen met een andere culturele achtergrond. Juist zo kun je saamhorigheid creëren.’ Daarnaast waren veel mensen het erover eens dat je diversiteit vooral ook moet laten zien op het podium, zoals in je keuze van presentatoren en interval-acts.

Wat is het eindadvies geworden?

Het advies is vrij uitgebreid maar wat highlights zijn: Maak het spetterend en echt. Zet de Nederlandse mentaliteit en diversiteit in de etalage. Sta open om, samen met al het talent dat we in Nederland hebben, nieuwe creatieve oplossingen en vormgeving te bedenken voor bestaande format-onderdelen. Maak het Songfestival, voor zowel bezoekers als kijkers, toegankelijker en interactiever en laat iets positiefs achter. Een duurzame productie van het festival is daar een belangrijk onderdeel van.

Hoe heeft Sietse Bakker op het advies gereageerd?

Hij en zijn team waren superblij. Ze zijn bij alle co-creatiesessies betrokken geweest, dus wat dat betreft was het geen verrassing voor ze. Vooral het belang dat Nederlanders aan onze mentaliteit hechten was een eye opener en hoe kijkers zich storen aan de gekunsteldheid. Het Songfestival zit qua tv-format vast aan allerlei conventies, maar uit alles blijkt dat Sietse en zijn team deze grenzen maximaal willen opzoeken. We kijken enorm uit naar het eindresultaat.
https://www.marketingtrib(...)r-fronteer/index.xml
leven zoals het leven is
pi_189697271
quote:
Nu lijkt het soms alsof je naar een videoclip zit te kijken.
Ik vind dat soort optredens juist het mooist :') ;( Heel professioneel.

Een hele andere invulling van de postcards hoeft van mij ook niet. Maar krijg hierdoor het gevoel dat we geen postcards in Nederland krijgen :X
quote:
Grappig genoeg vinden Nederlanders dat veel belangrijker dan plaatjes van Nederland laten zien. Daarnaast geeft die mentaliteit ruimte voor anderen en kunnen we Nederland positioneren als gateway en verbinder. Alexander Klöpping zei het zo: ‘Europa in plaats van Nederland laten zien, zou veel over Nederland zeggen en mij trots maken.
Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegd _O-
pi_189697349
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:43 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik vind dat soort optredens juist het mooist :') ;( Heel professioneel.

Een hele andere invulling van de postcards hoeft van mij ook niet. Maar krijg hierdoor het gevoel dat we geen postcards in Nederland krijgen :X
[..]

Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegd _O-
Ja, ik krijg daardoor nu ook het gevoel dat we eerder postcards zoals in 2016 gaan zien. Dat de deelnemers hun favoriete hobby in hun eigen land laten zien ofzo.
leven zoals het leven is
pi_189697442
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:49 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Ja, ik krijg daardoor nu ook het gevoel dat we eerder postcards zoals in 2016 gaan zien. Dat de deelnemers hun favoriete hobby in hun eigen land laten zien ofzo.
Zou ik echt super jammer vinden. Vind het juist altijd leuk om het land zelf te zien en ergens zou ik het zelfs dom vinden. Het is dan wel in Nederland, maar dat merk je tijdens de optredens dan helemaal niet. Ik kan het begrijpen als je in een korte tijd twee keer wint.
pi_189697513
Ik ben helemaal voor het interactiever maken van het ESF, dus da’s helemaal tof dat ze dat willen. _O_

Maar de postcards horen gewoon in Nederland. Nederland hoort bij Europa, maar het zou een gemiste kans zijn om Nederland niet te laten zien in de postcards. We zijn ons eigen land, en niet alleen onderdeel van. Laat dat ook zien.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:03:58 #17
2681 Dave
Gewoon lekker Dave
pi_189697581
Gelukkig bevat die Magic 100 lijst wel veel songfestival-adepten.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 13:13:22 #18
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189697687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:43 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik vind dat soort optredens juist het mooist :') ;( Heel professioneel.
De artiest bepaalt hoe het optreden eruit komt te zien op tv grotendeels, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat helemaal verdwijnt!

quote:
Een hele andere invulling van de postcards hoeft van mij ook niet. Maar krijg hierdoor het gevoel dat we geen postcards in Nederland krijgen :X
[..]

Word niet echt blij van dat interview eerlijk gezegd _O-
Ik schrok ook een beetje in eerste instantie van dat stukje, maar ik denk echt dat het mee zal vallen. Je kunt ook meer binding krijgen met de artiest door de artiest iets persoonlijks te laten zeggen (Open Up!) in de postcard, maar wel alsnog daarbij iets van NL/Rotterdam oid laten zien. :Y Ik noem maar wat.

Je kunt ook een soort hippe introfilm maken zoals de bekendmaking van de stad maar dan nu als opening van het esf, met mooie beelden uit NL. Dan hoeft dat bv niet ook nog eens in de postcards.
Koutist in opleiding.
pi_189697744
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:13 schreef Greys het volgende:

[..]

De artiest bepaalt hoe het optreden eruit komt te zien op tv grotendeels, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dat helemaal verdwijnt!
[..]

Ik schrok ook een beetje in eerste instantie van dat stukje, maar ik denk echt dat het mee zal vallen. Je kunt ook meer binding krijgen met de artiest door de artiest iets persoonlijks te laten zeggen (Open Up!) in de postcard, maar wel alsnog daarbij iets van NL/Rotterdam oid laten zien. :Y Ik noem maar wat.

Je kunt ook een soort hippe introfilm maken zoals de bekendmaking van de stad maar dan nu als opening van het esf, met mooie beelden uit NL. Dan hoeft dat bv niet ook nog eens in de postcards.
Dat is ook zo, daar gaat Nederland zelf ook helemaal niet over. Herken sowieso ook niet echt dat het er allemaal als een videoclip uitziet, vind dat wel meevallen :?

Ja ik schrok ook wel een beetje hoor :@ Ik vind het zo allemaal heel suf klinken. Zo'n introfilm is meestal wel ja, maar ik vind die postcards juist altijd geweldig. Dus persoonlijk zou ik het gewoon heel teleurstellend vinden als wij dat nou net niet doen.
pi_189697756
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:03 schreef Dave het volgende:
Gelukkig bevat die Magic 100 lijst wel veel songfestival-adepten.
En dit ja. Krijg er steeds al een beetje de kriebels van.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 13:31:00 #21
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189697881
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:18 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dat is ook zo, daar gaat Nederland zelf ook helemaal niet over. Herken sowieso ook niet echt dat het er allemaal als een videoclip uitziet, vind dat wel meevallen :?
Bv hoe heet ie, Benjamin met z'n Dance gebeuren, dat was wel bijna echt een clip in z'n lichtbuis. Maar echt vaak gebeurt het niet idd imho.

quote:
Ja ik schrok ook wel een beetje hoor :@ Ik vind het zo allemaal heel suf klinken. Zo'n introfilm is meestal wel ja, maar ik vind die postcards juist altijd geweldig. Dus persoonlijk zou ik het gewoon heel teleurstellend vinden als wij dat nou net niet doen.
Ik hoop en denk ook dat het mee gaat vallen. Hoop idd wel dat er in elke postcard iets Nederlands te zien is. En dan mag de nadruk verder best op de artiest liggen.
Koutist in opleiding.
pi_189697894
Ik lees vooral veel vooroordelen bij die Magic 100. Eigenlijk hoop ik dat ze al die goedbedoelde adviezen (ook hier, in het Sietse Bakker-topic) gewoon negeren en er een lekkere show van maken. Het dreigt nu een groot poldercompromis te worden.
pi_189697975
Ze zijn blijkbaar de straat op gegaan om de gewone Nederlander om hun mening te vragen.

Ik ben benieuwd of hier überhaupt ook songfestivalfans bij zaten.

Ik hoop vooral dat ze niet uit het oog verliezen dat het bovenal een muziekfeestje is. :)
pi_189698277
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Bv hoe heet ie, Benjamin met z'n Dance gebeuren, dat was wel bijna echt een clip in z'n lichtbuis. Maar echt vaak gebeurt het niet idd imho.
[..]

Ik hoop en denk ook dat het mee gaat vallen. Hoop idd wel dat er in elke postcard iets Nederlands te zien is. En dan mag de nadruk verder best op de artiest liggen.
Ja, ik heb toch ook wel liever dat je gewoon wat leuke dingen van het organiserende land ziet bij de postcards, dan dat we onzin krijgen als één of andere joker uit Litouwen die in zijn vrije tijd ook bokser is, met beelden uit zijn plaatselijke sportschool of een Armeense zangeres die naast haar zang ook 2 keer in de week naar dansles gaat in een buitenwijk van Yerevan.

Uit dat interview vrees ik ergens dat het wel een mooie show wordt, maar dat het toch ietwat cliché-matig en net-niet wordt, als de opening van een WK Voetbal ofzo. Dat we zo'n intervalact krijgen met een stuk of 100 leerlingen van de plaatselijke VMBO in Rotterdam-Zuid (lekker divers) die dan even mogen breakdancen of trommelen of dat bij die postcards de artiest die net gezongen heeft een ster de lucht ingooit, die dan over Europa vliegt en zogenaamd wordt opgevangen door de volgende die moet optreden.

Het is nu die ene keer in 40 jaar in Nederland. Het is misschien artistiek minder boeiend of sociaal minder verantwoord, maar laat maar gewoon beelden zien van de volgende optredende zangeres die in een luchtballon boven de bollenvelden vliegt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:35:01 #25
2681 Dave
Gewoon lekker Dave
pi_189698674
Oh-kijk-ons-Europees-zijn-postcards hoeft wat mij betreft ook niet. Probeer desnoods een Nederlandse link met het optredende land te vinden (Portugal in Poortugaal (NL) etc |:) , en schiet daar je postcard.)
Backstage-beelden lijkt me dan wel weer leuk (hoeft niet bij elke artiest), dan ben je wellicht ook af van die niets toevoegende gesprekjes in de greenroom.
:o)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')