abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 november 2019 @ 20:52:37 #176
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189993343
Edit; laat maar. Jullie keukenboer zegt zelf dat ze niet zo heel ver van de Ikea af zitten. Ben benieuwd dan waar ze mee komen :P .
  zondag 17 november 2019 @ 21:15:19 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189994013
Vaatwasser is prima te doen voor 500, oven ook, combi ook. Da's 2000 euro. Dan nog een afzuigunit, kasten en blad. Montage is gratis, kokend water kraan staat op de verlanglijst en mag ook later. Ik ben ook benieuwd ja!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189994126
Reken je dan met zelf monteren versus monteren? Want daar zat bij ons echt een groot verschil. Kastjes kregen wij bij bv keukenboer van projectontwikkelaar nog wel voor een redelijke prijs, maar het monteren maakte de keukenboer enorm veel duurder. Wij besloten toen om inderdaad apparatuur zelf te kopen (bij de keukenboer) en dan in IKEA kasten te zetten die we zelf opgebouwd hebben. Dat kost tijd, maar is prima te doen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189999518
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heb de keukenplanner gebruikt om te kijken wat het zou kosten bij ikea om een idee te krijgen van wat de bodem is qua prijs.

Als de prijs van de keukenzaak heel erg tegenvalt (om die te horen, moeten we een afspraak maken om langs te komen, dus hebben nog geen idee) kunnen we overwegen om te gaan voor een combi van ikea kasten, een maatwerkblad van een bladenboer en online gekocht apparatuur.
Ik heb ooit een vriend horen zeggen dat bij een keukenboer je, met goed en stevig onderhandelen, uit zou moeten komen rond 50/60% van de eerst geoffreerde prijs.
En dit is inclusief de bereidheid om tijdens de onderhandelingen weg te lopen en (te doen alsof) je er niet uit gaat komen.

(Geen idee, maar wel nieuwsgierig of dit ook de ervaring van anderen is)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  maandag 18 november 2019 @ 07:02:08 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_189999531
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 06:56 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ik heb ooit een vriend horen zeggen dat bij een keukenboer je, met goed en stevig onderhandelen, uit zou moeten komen rond 50/60% van de eerst geoffreerde prijs.
En dit is inclusief de bereidheid om tijdens de onderhandelingen weg te lopen en (te doen alsof) je er niet uit gaat komen.

Nee, ik ga niet naar keukenboeren die zo werken. Beide keren dat ik een keuken kocht is er van te voren zeer duidelijk aangegeven dat er niet gepingeld zou kunnen worden. En dat vind ik prima. Niet iedereen wil of kan heel goed onderhandelen.
disclaimer
  maandag 18 november 2019 @ 08:01:34 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189999924
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:18 schreef d.k. het volgende:
Reken je dan met zelf monteren versus monteren? Want daar zat bij ons echt een groot verschil. Kastjes kregen wij bij bv keukenboer van projectontwikkelaar nog wel voor een redelijke prijs, maar het monteren maakte de keukenboer enorm veel duurder. Wij besloten toen om inderdaad apparatuur zelf te kopen (bij de keukenboer) en dan in IKEA kasten te zetten die we zelf opgebouwd hebben. Dat kost tijd, maar is prima te doen.
De keukenboer monteert momenteel gratis, dus daar hoeven we niet over na te denken. Ikea zouden we zelf monteren, da's ook geen punt. Kunnen we best 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 06:56 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ik weiger te pingelen en dan nog het gevoel te hebben dat ik te veel betaal. Bij een paar keukenzaken waar we inspiratie op zijn gaan doen, begonnen de offertes van 27.000 euro en zaten we na tien minuten op 11.000 euro. Dat vind ik echt hopeloos en daar begin ik dus ook niet aan. Vandaar dat we nu een keukenzaak met vaste prijzen en zonder acties enzo (behalve nu vanwege hun jubileum gratis montage) uitgezocht hebben. Die zelf dus beweren niet duurder te zijn dan Ikea. Dus ben benieuwd.

quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 07:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet naar keukenboeren die zo werken. Beide keren dat ik een keuken kocht is er van te voren zeer duidelijk aangegeven dat er niet gepingeld zou kunnen worden. En dat vind ik prima. Niet iedereen wil of kan heel goed onderhandelen.
Dat dus. En al kán ik het wel, ik blijf dan toch met het gevoel zitten dat ik te veel betaald heb. En daar houd ik dus niet van.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190000533
Mijn ovens waren over de duizend euro het stuk en ik ben nog elke dag blij dat ik daarin heb geïnvesteerd. Overige apparatuur allemaal niet heel spannend en inderdaad goed te doen qua prijs. Maar we zaten een eind af van Ikea prijzen...

Even een tip waar ik zelf veel aan had. Met betrekking tot de hoogte van het werkblad, bedenk goed of je in huis met of zonder schoenen of op slippers o.i.d. in de keuken staat. In de keukenzaak heb je je schoenen aan en dan is het risico dat je de verkeerde hoogte kiest. Een keuze waar je lang last van kan hebben.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 november 2019 @ 10:25:12 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_190001251
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2019 09:17 schreef Karstman het volgende:
Mijn ovens waren over de duizend euro het stuk en ik ben nog elke dag blij dat ik daarin heb geïnvesteerd. Overige apparatuur allemaal niet heel spannend en inderdaad goed te doen qua prijs. Maar we zaten een eind af van Ikea prijzen...

Even een tip waar ik zelf veel aan had. Met betrekking tot de hoogte van het werkblad, bedenk goed of je in huis met of zonder schoenen of op slippers o.i.d. in de keuken staat. In de keukenzaak heb je je schoenen aan en dan is het risico dat je de verkeerde hoogte kiest. Een keuze waar je lang last van kan hebben.
Ja klopt, ik bestelde mijn vorige keuken op hoge hakken. Erg dom. Heb er van geleerd :')
disclaimer
pi_190001501
Zo’n 25 jaar geleden kwamen er net XL-keukens. Ik had een veel te lage keuken, kreeg last van mijn rug met snijden en afwassen, dus ik bestelde blij zo’n XL-keuken. Bleek bij het monteren dat ze zich ergens verrekend hadden en dat het uiteindelijk op 102 cm uitkwam en dat is met mijn 1.70 toch net ff te hoog. Mijn huidige keuken is 91 en dat vind ik te laag.
  maandag 18 november 2019 @ 10:54:42 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190001550
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 10:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo’n 25 jaar geleden kwamen er net XL-keukens. Ik had een veel te lage keuken, kreeg last van mijn rug met snijden en afwassen, dus ik bestelde blij zo’n XL-keuken. Bleek bij het monteren dat ze zich ergens verrekend hadden en dat het uiteindelijk op 102 cm uitkwam en dat is met mijn 1.70 toch net ff te hoog. Mijn huidige keuken is 91 en dat vind ik te laag.
Het voordeel is dat we al een keuken hebben met de perfecte hoogte. Kwestie van opmeten vanaf de vloer dus :D En dat blijkt ongeveer de standaard 93,6 cm te zijn O+

quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2019 09:17 schreef Karstman het volgende:

Tjah, over prioriteiten stellen, kan je heel lang twisten, maar we hebben nu een duur vijfpitsgasfornuis met 'luxe' oven en ik gebruik alleen de gril, boven- en onderwarmte- en heteluchtfunctie. We hebben dus wel gekeken naar stoomovens, zelfreiniging enz, maar we gebruiken het nu niet en missen het ook niet. Volgens mij is stomen op een inductiekookplaat met een zooi mandjes op je pan of een stoominzet in je pan bijvoorbeeld net zo prima. En we nemen de huidige combi mee voor als we echt niet genoeg hebben aan oven + combi + airfryer + vijf flexzones + de losse bakplaat die we nog hebben.
pi_190001660
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 10:48 schreef Doedezemaar het volgende:
102 zou ik zelfs te hoog vinden en ik ben 195. Keuken staat op 96 of 97 uit mijn hoofd, ideaal!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_190003316
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 07:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Groot gelijk. Onze eerste keuken was wel bij zo’n pingelkeukenboer. Spijt, want we waren te onervaren en hebben echt veel teveel betaald. Tweede keuken idd bij een vaste prijzen winkel. Veel fijner gevoel.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  woensdag 20 november 2019 @ 15:36:39 #188
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_190038756
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik wil een barretje voor de gezelligheid van iemand die even aanschuift met een glas wijn, of de dochter die helpt koken. En da's in mijn keuken niet met haar rug naar me toe. Maar txs voor je input! We denken overal over na.
Late reactie maarre....

ik bedoel eigenlijk niet het barretje in de nis zoals de hoge kasten nu staan maar het barretje dwars op die muur.

Eigenlijk een beetje een combinatie van een tekening die SQ al eerder heeft gemaakt met de hoge kasten en kookplaat aan de lange muur. Zij had het barretje daar dwars op de koof / kolom gemaakt. Neem het barretje op die wijze "plak" hem dan op de muur waar ze de spoelbak heeft geplaatst.

Aan het barretje vast kun je dan een (schier)eiland maken met spoelbak en lades/kasten voor al je potten / pannen / voorraad etc.

Dan is iedereen er bij betrokken maar kun je wel makkelijker je pan afgieten in de spoelbak door een stap naar achter te doen. Bovendien is je kruidenrek aan de kortste koof / kolom dan ook dicht bij de kookplaat.

Ik heb even snel een photoshopje gedaan op de allereerste plattegrond maar kan hem niet uploaden :{

Nadeel is wel je dat wanneer je vanuit de hal komt je om het eiland moet lopen om naar achteren te lopen.

Anyway.... heb je al meer concrete keukenplannen inmiddels?
  donderdag 21 november 2019 @ 09:54:07 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190048974
Gisteren nog eens - met stucadoor, txs voor de tip @SQ ! - in het huis geweest. De keukenopstelling zoals we die getekend hebben, gaat gewoon echt passen :D En de kosten van de stucadoor vallen reuze mee. Zo fijn dit!
  donderdag 21 november 2019 @ 09:55:15 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190048983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:36 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Late reactie maarre....

ik bedoel eigenlijk niet het barretje in de nis zoals de hoge kasten nu staan maar het barretje dwars op die muur.

Eigenlijk een beetje een combinatie van een tekening die SQ al eerder heeft gemaakt met de hoge kasten en kookplaat aan de lange muur. Zij had het barretje daar dwars op de koof / kolom gemaakt. Neem het barretje op die wijze "plak" hem dan op de muur waar ze de spoelbak heeft geplaatst.

Aan het barretje vast kun je dan een (schier)eiland maken met spoelbak en lades/kasten voor al je potten / pannen / voorraad etc.

Dan is iedereen er bij betrokken maar kun je wel makkelijker je pan afgieten in de spoelbak door een stap naar achter te doen. Bovendien is je kruidenrek aan de kortste koof / kolom dan ook dicht bij de kookplaat.

Ik heb even snel een photoshopje gedaan op de allereerste plattegrond maar kan hem niet uploaden :{

Nadeel is wel je dat wanneer je vanuit de hal komt je om het eiland moet lopen om naar achteren te lopen.

Anyway.... heb je al meer concrete keukenplannen inmiddels?
Ik snap wat je bedoelt, maar in de serre zitten ook de deuren naar de werkkamer van mijn man en de inpandige garage. Dus ik zet liever niks dwars op die nis. Maar txs! Ik denk dat het het allerlaatste ontwerp (eiland op twee hoogtes, spoelgedeelte in de wand en hoge kasten voor de apparatuur) gaat worden.
  donderdag 21 november 2019 @ 10:07:43 #191
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  donderdag 21 november 2019 @ 11:06:38 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190049726
Ordinaire crosspost uit het voorprettopic:

Wij hebben straks in principe een open trap en dat vind ik niks. Dus die willen we dichtmaken, maar onze ervaringen met dichte trappen is dan weer dat ze enorm kraken...

Voor het idee, onze trap ziet er nu ongeveer (internetplaatje) zo uit:

maar dan helemaal recht en met spijlen ipv zo'n glasplaat.

Iemand enig idee of we deze op de een of andere manier dicht kunnen zetten zonder gekraak of dat we hem beter helemaal kunnen vervangen? Pluspunt daarvan zou zijn dat de bakstenen muur gestuct kan worden, dat lukt nu niet, omdat er wel tussenruimte is, maar die te klein is om te stucen.
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:29:50 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190087003
De financiering is rond! Hoera :D

De stucadoor daarentegen had zich een nulletje verrekend en is dus 10 keer zo duur als hij in eerste instantie mailde... -O-
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:33:35 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_190087068
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:29 schreef Tink89 het volgende:

De stucadoor daarentegen had zich een nulletje verrekend en is dus 10 keer zo duur als hij in eerste instantie mailde... -O-
Nou ben ik wel benieuwd waar hij in eerste instantie mee kwam :P
disclaimer
pi_190087651
quote:

Maar dan had je eerst ook wel kinnen weten dat het niet klopte toch? :@
pi_190093745
quote:

Hopelijk stuct hij beter dan hij rekent...
Zijn groot verschil zie je toch?! (De stucadoor dan hè, niet jij)
  zondag 24 november 2019 @ 08:18:28 #197
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_190093879
Had hij een totaalprijs doorgegeven? Dan ben ik ook wel heel benieuwd naar de offerte. Ons hele huis stuken en verfspuiten voor ¤1000 had ik nooit voor waarheid aangenomen :+ .

Gefeliciteerd met de financiering!
  zondag 24 november 2019 @ 10:23:39 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190094892
Het was in eerste instantie inderdaad heel weinig, dus we hadden al teruggemaild of het wel klopte en of de serre en de slaapkamers enzo er dan wel bij zaten, maar dat was inderdaad het geval... Nu kregen we - nadat hij kwam kijken - een nieuwe offerte van tien keer zo veel _O- -O-

We gaan daarom maar een compromis sluiten: boven behang en we fixen daar de plafonds zelf. Beneden mag de stucadoor doen, muv de gang, die krijgt ook behang en verf...
  dinsdag 26 november 2019 @ 14:12:16 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190133100
Verkoopadvies is binnen, foto's ook... net plattegronden gemaakt, alles geüpload, klaar voor de start!

Alleen nu wil de makelaar ook de meest recente aanslag gemeentelijke belastingen. Die heb ik niet meer, vrees ik :?
pi_190133112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:12 schreef Tink89 het volgende:
Verkoopadvies is binnen, foto's ook... net plattegronden gemaakt, alles geüpload, klaar voor de start!

Alleen nu wil de makelaar ook de meest recente aanslag gemeentelijke belastingen. Die heb ik niet meer, vrees ik :?
Misschien online wel, inloggen met je digid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')