abonnement Unibet Coolblue
pi_190272761
Nogmaals: geen enkel probleem mee. Aan de binnenkant is niet alles zwart. Overigens hebben we een paar hoge kasten die wel helemaal zwart van binnen zijn en ook in die kasten is het geen enkel probleem. Misschien kom het doordat we goede verlichting hebben in de keuken (maar niet in de kasten zelf).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 5 december 2019 @ 09:20:31 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190278181
Txs voor jullie ervaringen! Ik hou jullie op de keukenhoogte :*

Eerst zaterdag open huis. Vooralsnog zo'n 12 kijkers, ben benieuwd! Wel spannend...en stiekem best veel werk om het huis compleet bezichtigingsklaar te krijgen. Alle wasmanden enzo mikken we maar gewoon in de auto, de badkamerdingetjes in de kast en bij prul proppen we alle knuffels in een lade denk ik _O- en dan nog even bedenken wat we met de keukenmachine, airfryer, drie koffiezetters enzovoorts doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 5 december 2019 @ 10:18:09 #253
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190279045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:20 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor jullie ervaringen! Ik hou jullie op de keukenhoogte :*

en dan nog even bedenken wat we met de keukenmachine, airfryer, drie koffiezetters enzovoorts doen.
Bij de wasmanden in de auto :7
  donderdag 5 december 2019 @ 10:22:47 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190279133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bij de wasmanden in de auto :7
Past niet, daar moet de kinderwagen, de speelgoedmand van prul en de stofzuiger al bij (gelukkig hebben we twee V40's sw....)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 5 december 2019 @ 10:23:32 #255
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190279147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Past niet, daar moet de kinderwagen, de speelgoedmand van prul en de stofzuiger al bij (gelukkig hebben we twee V40's sw....)
Hahaha, omg :P

Even bij de buren misschien?
  donderdag 5 december 2019 @ 10:38:09 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190279377
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:23 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hahaha, omg :P

Even bij de buren misschien?
Kan ook nog ja :D Komt ook wel goed hoor, maar we gaan iig niet voor niks naar een groter huis. Denk dat we maar gewoon veel in kasten stoppen enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 5 december 2019 @ 14:12:14 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190282202
Is er geen topic over je huis verkopen? Ik zie er nogal tegenop :o . Funda staat natuurlijk vol met meer en minder opgeruimde huizen, maar toch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 5 december 2019 @ 14:18:40 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190282250
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:12 schreef Lemijn het volgende:
Is er geen topic over je huis verkopen? Ik zie er nogal tegenop :o . Funda staat natuurlijk vol met meer en minder opgeruimde huizen, maar toch.
Niet echt, al wordt er in het voorprettopic weleens over gekletst...

Wat vind je er zo vervelend aan?

ik heb vooral heel veel moeite met vreemden in m'n huis/slaapkamer/dekamervanprul. Makelaar, fotograaf, opruimende schoonouders, kijkers... ik vind het maar kut en ben m'n veilige, vertrouwde plek een beetje kwijt. En laat ik daar nou kneiterverdrietig van worden -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 5 december 2019 @ 14:37:28 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_190282498
Wanneer krijg je de sleutels van het nieuwe huis?
disclaimer
  donderdag 5 december 2019 @ 14:45:44 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190282624
Wat stom van de kleine letters Tink! Mij lijkt dat niet zo erg. Makelaar zal hier met 1 of 2 personen max tegelijk door het huis lopen, ik vertrouw er wel op dat dat goed gaat. Er zijn ook al 3 makelaars geweest en een taxateur... het huis is straks toch niet meer van mij. En straks na het opruimen zal het ook te leeg zijn. Daarna beginnen we gewoon op de nieuwe plek opnieuw.

Ik zie op tegen het funda-klaar maken met altijd een peuter om me heen. Die kan ik wel hap-snap uitbesteden maar echt opschieten doet dat niet. En er is potentieel zoveel te doen hier. Ik heb, heel klassiek, geen plinten :'). En een ongeschilderde trap. En een grijs geschilderde muur die beter wit kan worden etc etc. Nog even los van alle babyspullen die klaar staan voor verkoop waar ik nooit aan toekom.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 5 december 2019 @ 14:48:23 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_190282660
Waarom zouden muren wit moeten zijn voor de verkoop?
Nieuwe bewoners gaan toch alles meteen schilderen :D
disclaimer
  donderdag 5 december 2019 @ 14:50:35 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190282699
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:48 schreef SQ het volgende:
Waarom zouden muren wit moeten zijn voor de verkoop?
Nieuwe bewoners gaan toch alles meteen schilderen :D
Omdat ongeveer alle makelaars zeiden: maak ze wit dat is slimmer. Maar ik denk dat ik het niet ga doen hoor inderdaad.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 5 december 2019 @ 14:53:51 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190282742
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:50 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Omdat ongeveer alle makelaars zeiden: maak ze wit dat is slimmer. Maar ik denk dat ik het niet ga doen hoor inderdaad.
Als hij echt donkergrijs is, zou ik het wel overwegen. Dan oogt het huis al snel veel groter. Maar aan de andere kant heeft SQ ook wel gelijk: nieuwe bewoners verven toch weer meteen...

En SQ: ik 20-12, maar geen idee of je mij of Lemijn bedoelde ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 5 december 2019 @ 14:54:37 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_190282755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als hij echt donkergrijs is, zou ik het wel overwegen. Dan oogt het huis al snel veel groter. Maar aan de andere kant heeft SQ ook wel gelijk: nieuwe bewoners verven toch weer meteen...

En SQ: ik 20-12, maar geen idee of je mij of Lemijn bedoelde ;-)
Da's net te laat om je zooi alvast die kant op te schuiven zeker?
disclaimer
  donderdag 5 december 2019 @ 14:55:53 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190282768
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Da's net te laat om je zooi alvast die kant op te schuiven zeker?
Jep, dus de schoonouders zijn nu (gelukkig ook geografisch gezien) de tussenstop. Daar staat de box, de cosleeper, een hoop kisten/kratten met buitensportmateriaal, een fiets..enz.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 5 december 2019 @ 15:30:04 #266
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190283211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:45 schreef Lemijn het volgende:
Wat stom van de kleine letters Tink! Mij lijkt dat niet zo erg. Makelaar zal hier met 1 of 2 personen max tegelijk door het huis lopen, ik vertrouw er wel op dat dat goed gaat. Er zijn ook al 3 makelaars geweest en een taxateur... het huis is straks toch niet meer van mij. En straks na het opruimen zal het ook te leeg zijn. Daarna beginnen we gewoon op de nieuwe plek opnieuw.

Ik zie op tegen het funda-klaar maken met altijd een peuter om me heen. Die kan ik wel hap-snap uitbesteden maar echt opschieten doet dat niet. En er is potentieel zoveel te doen hier. Ik heb, heel klassiek, geen plinten :'). En een ongeschilderde trap. En een grijs geschilderde muur die beter wit kan worden etc etc. Nog even los van alle babyspullen die klaar staan voor verkoop waar ik nooit aan toekom.
Dat is gewoon je huis afmaken terwijl je weggaat :D

Ik snap best dat opgeruimd en schoon wel zo prettig is voor kijkers en foto's, maar ik zou er verder geen geld & tijd in willen steken. Dus die plintjes lekker laten gaan, net als de trap en o ja :P de muur.

Vooral een trap verven is echt tijdrovend kutwerk als je het zelf gaat doen.
  donderdag 5 december 2019 @ 20:53:57 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190288309
Ik ga sowieso niks zelf doen. En ik ga wel een eigen topic maken voor mijn eigen gezeur ;). Maar ik zit toevallig net weer in het blaadje van Eigen Huis te lezen: 'alleen opruimen en schoonmaken is niet genoeg'. Aaaaaah.

Tink, deze zaterdag open huis dus? Gaan jullie dat zelf doen, of de makelaar? Hoe werkt zoiets? Prul erbij?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190288795
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 09:05 schreef Tink89 het volgende:
Keukenupdate!

Wij kochten dit weekend de keukenapparatuur (met uitzondering van de plafonunitafzuigdinges), gingen bij de keukenboer praten over het ontwerp en de prijs (al met al 12.000 waarvan 7.000 apparatuur was, inclusief kokendwaterkraan en gootsteen). Na heel goed overleg en zonder scheve gezichten bij de keukenboer (we kregen zelfs groot gelijk) besloten de apparatuur niet bij hun te bestellen, muv de plafondunit afzuigdinges en de spoelbak.

Le plan de campagne:

De hoge kastenwand en de onderkasten van het spoelgedeelte van de Ikea, in het prachtige Bodarp groen. Die plaatsen we zelf.
[ afbeelding ]

Oven en magnetron:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het eiland is supersjiek gelakt mat wit van keukenboer, greeploos. Dat plaatsen zij, net als het blad van het speolgedeelte.
.
Bladen voor het eiland én het spoelgedeelte en de spoelbak komen voor nu ook van de keukenboer. Kokendwaterkraan bestellen we zelf, want daar rekenen ze een paar honderd euro te veel voor.

We hebben er heel bewust voor gekozen om voor nu te gaan voor drie 'toplaminaat' keukenbladen. Niet wat ik uiteindelijk zou willen, maar wel écht mooi en voor nu wel een prima oplossing. Op termijn willen we graag stenen/composiet/ietsanderssjieks, maar dat is voor nu boven budget en ik wil graag aftasten wat ik uiteindelijk passend ga vinden qua kleur en sfeer enzo. We kiezen voor diepdonkergrijs met een klein werkje/veegje voor het eiland en de spoelbak en voor essen voor de bar.

De spoelbak en kraan worden in het prachtige gunmetal uitgevoerd O+ O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vergeet ik nog iets?

Ohja! We moeten nog even bakkeleien over de vloer. We denken nu dat we de tegels in de hal voorlopig laten liggen en voor de woonkamer en serre kiezen voor een laminaat die we mooi vinden. Tegels vind ik naar met prulleke die rondkruipt en rent en ook koud en ruw. Dus kiezen we een middenklasse laminaat met houtstructuur en v-groeven.

En dan de trap nog: die moet dicht. Maar hoe, dat weten we nog niet.
Wij hebben die kraan en spoelbak ook O+
Tip: koop wel het bodemrekje erbij, ik vond het zonde van m'n geld in eerste instantie, maar je maakt met pannen afwassen en afgieten toch best makkelijk krasjes, het blijft daaronder wel nog steeds donker, maar je ziet ze wel vrij duidelijk zitten, met zo'n rekje voorkom je het grootste gedeelte daarvan.
  donderdag 5 december 2019 @ 21:30:18 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190288988
Tink, ik zou mezelf de kerstboom besparen. :Y Hoop zooi en naalden en zeker met kijkers etc en als je de 20e de sleutel krijgt ga je vast ook niet enorm kersterig zitten doen.

Ik vond het een fantastisch excuus om geen kerstboom in huis te hebben. :D :Y
***
  donderdag 5 december 2019 @ 21:38:36 #270
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190289131
Over die trap he... wat voor trap is het? kun je daar geen bergruimte in maken oid?

En laat je die muur van steen in de serre gewoon zo? dat is vind ik altijd wel vet :D

Misschien zijn deze vragen al behandeld, ik lees pas sinds kort mee :P
  vrijdag 6 december 2019 @ 09:15:14 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190294016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat is gewoon je huis afmaken terwijl je weggaat :D

Ik snap best dat opgeruimd en schoon wel zo prettig is voor kijkers en foto's, maar ik zou er verder geen geld & tijd in willen steken. Dus die plintjes lekker laten gaan, net als de trap en o ja :P de muur.

Vooral een trap verven is echt tijdrovend kutwerk als je het zelf gaat doen.
Wij hebben alle kozijnen nog geschilderd binnen en buiten, de plinten nog geschilderd en geplakt, nog een plafondlijstje op de slaapkamer gefixt en nog honderd andere kleine dingen gedaan..En dan de tuinen winterklaar gemaakt, gesnoeid, geveegd, geharkt, enz... en we gaan alles, echt alles, in kasten en de auto enzo proppen. Volgens de makelaar moet het gezellig zijn, maar ook alsof er niemand woont. Kijkers moeten zichzelf op de bank kunnen zien zitten, zonder jou ernaast... Dus dat gevoel gaan we voor.

Maar wij hebben ons huis dan ook als instapklaar op de markt gebracht. Daar is hier de meeste vraag naar, dus onderdeel van onze tactiek is om het ook echt klusloos (muv de muren schilderen zegmaar) te hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:53 schreef Lemijn het volgende:
Ik ga sowieso niks zelf doen. En ik ga wel een eigen topic maken voor mijn eigen gezeur ;). Maar ik zit toevallig net weer in het blaadje van Eigen Huis te lezen: 'alleen opruimen en schoonmaken is niet genoeg'. Aaaaaah.

Tink, deze zaterdag open huis dus? Gaan jullie dat zelf doen, of de makelaar? Hoe werkt zoiets? Prul erbij?
Ja, het principe van onze internetmakelaar is dat je de fundateksten zelf schrijft en de bezichtigingen zelf doet. De rest doen zij. Prul hebben we uitbesteed aan haar tante, die gaat lekker lang met haar wandelen en koffiedrinken hier in het dorp. En dan staat mijn man beneden en ik boven en mogen mensen - boven beginnend, want geen gore tuinschoenen in mijn slaapkamer - zelf rondlopen en krijgen ze van ons de brochure en kunnen vragen stellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:19 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Wij hebben die kraan en spoelbak ook O+
Tip: koop wel het bodemrekje erbij, ik vond het zonde van m'n geld in eerste instantie, maar je maakt met pannen afwassen en afgieten toch best makkelijk krasjes, het blijft daaronder wel nog steeds donker, maar je ziet ze wel vrij duidelijk zitten, met zo'n rekje voorkom je het grootste gedeelte daarvan.
Het bodemrekje kan ik dan weer niet vinden op google... Help?

En mooi zijn ze he O+ O+ O+

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:30 schreef BE het volgende:
Tink, ik zou mezelf de kerstboom besparen. :Y Hoop zooi en naalden en zeker met kijkers etc en als je de 20e de sleutel krijgt ga je vast ook niet enorm kersterig zitten doen.

Ik vond het een fantastisch excuus om geen kerstboom in huis te hebben. :D :Y
Ik hou van kerstbomen... maar vind het wel veel werk. Manlief gaf gisterenavond wel aan dat hij me enorm een kerstboom gunt, omdat dat misschien nog even helpt om het gevoel te hebben dat dit mijn thuis is ofzo. En dat is het echt toch nog een half jaar. We twijfelen nog even door...

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:38 schreef SacreCoeur het volgende:
Over die trap he... wat voor trap is het? kun je daar geen bergruimte in maken oid?

En laat je die muur van steen in de serre gewoon zo? dat is vind ik altijd wel vet :D

Misschien zijn deze vragen al behandeld, ik lees pas sinds kort mee :P
Het is een rechte, open trap. Ons plan was dichtzetten en dan de ruimte eronder gebruiken voor de kinderwagen. Er is ook een heuse garderobekast en nog een mooie nis voor een kapstok + bank oid, dus dichte bergruimte extra is in de hal niet echt nodig. Hij moet vooral uit veiligheidsoverwegingen dicht, zo durf ik prul niet naar boven te laten kruipen/lopen.

En nee, die laat ik zeker niet zo. Ik vind bakstenen muren echt afschuwelijk :@ :@ Dus die wordt strak wit met onze buffetkast er tegenaan. https://www.ikea.com/nl/nl/p/larsfrid-buffetkast-wit-s49218521/ Die hebben we ooit in de verbouwingsuitverkoop in Ikea Breda voor de helft van de prijs uit de showroom geplukt. En daar stond ie net een paar weken, was niks aan te zien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 6 december 2019 @ 09:24:07 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190294105
Bij ons zou het bij de bezichtigingen de woonkamer ook echt heel erg verkleind hebben, dat scheelt ook wel natuurlijk.
***
  vrijdag 6 december 2019 @ 09:27:18 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190294137
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2019 09:24 schreef BE het volgende:
Bij ons zou het bij de bezichtigingen de woonkamer ook echt heel erg verkleind hebben, dat scheelt ook wel natuurlijk.
Da's waar, dat telt hier ook nog mee ja...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:29:39 #274
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190294906
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 09:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het is een rechte, open trap. Ons plan was dichtzetten en dan de ruimte eronder gebruiken voor de kinderwagen.
O ja, dat is handig.
Wij hebben een trapkast en daar staat de kinderwagen ook wel (vaker ligt dat ding gewoon in de auto :P ).

Jammer van de muur :'(
  maandag 9 december 2019 @ 08:06:39 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190339133
quote:
Txs! Ik vind het wel echt lelijk eigenlijk... :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 december 2019 @ 08:07:58 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190339139
Trapfoto's!







De uitdaging: dit dicht krijgen. De onderste balken zijn van metaal. De treden van hout...

Ik sta open voor alle enigszins behapbare oplossingen, krijg het zelf écht niet bedacht.

En omg, volgende week vrijdag de sleutel. Wat gaat de tijd ontzettend hard!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190339324
Ik had een enorm enge trap verwacht. Dit valt toch reuze mee?

Kan je de treden er niet afschroeven en aan elke trede een stootbord maken?
Spoilers!
pi_190339388
Beetje rigoreuze oplossing, hele ding eruit... Dichte houten trap erin en aftimmeren zodat je de ruimte onder de trap gelijk omtovert tot trapkast.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_190339494
Die trap zit ook nog los van de muur lijkt het, klopt dat? Enige andere wat ik qua oplossing kan verzinnen is er iets overheen leggen, zo'n upstairs traprenovatie zeg maar. Maar ja dan zit je wel met die leuning en de speling tussen trap en muur.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 9 december 2019 @ 09:19:19 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190339549
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 08:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had een enorm enge trap verwacht. Dit valt toch reuze mee?

Kan je de treden er niet afschroeven en aan elke trede een stootbord maken?
Ik vind hem wel eng, omdat prul hier met haar voetjes zo tussendoor schuift en dan aan haar nekje tussen twee treden door hangt te bungelen. Doemdenken, I know, maar ik wil hem gewoon echt dicht hebben.

quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 08:55 schreef Karstman het volgende:
Beetje rigoreuze oplossing, hele ding eruit... Dichte houten trap erin en aftimmeren zodat je de ruimte onder de trap gelijk omtovert tot trapkast.
Ik wil hier geen trapkast, maar wel graag een ruimte voor de wandelwagen waar niet continu zooi vanaf de trap in valt. Die wagen is regelmatig nat (of de regenhoes iig) en die wil ik dus graag laten luchten. Bovendien hangt de verwarming hier ook. En we hebben al een flinke garderobe/poetsspullenkast aan de andere kant van de hal.

quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 09:10 schreef Karstman het volgende:
Die trap zit ook nog los van de muur lijkt het, klopt dat? Enige andere wat ik qua oplossing kan verzinnen is er iets overheen leggen, zo'n upstairs traprenovatie zeg maar. Maar ja dan zit je wel met die leuning en de speling tussen trap en muur.
Jep, los van de muur. Te weinig ruimte voor de stucadoor, te veel om zomaar even dicht te zetten.

Mijn eerste oplossing was om een plaat tegen de balken aan de onderkant te zetten, maar mijn betere paintskills laten dat er echt lelijk uitzien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 december 2019 @ 09:24:27 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_190339575
Dit is wel next level doemdenken ja :P Maar goed, de snelste en cheapste oplossing is natuurlijk om er gewoon boeiboorden tegenaan te plakken ;)
disclaimer
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 09:24:45 #283
5428 crew  miss_sly
pi_190339577
Een nieuwe houten trap hoeft toch niet zo duur te zijn? Is dat echt geen optie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190339601
Lijkt me goeie overwegingen voor geen trapkast!

Ik snap wat je bedoeld met een plaat tegen de onderkant aanplakken maar ik zie dan gelijk een enorme mogelijkheid voor stofophoping etc. Je hebt dat inderdaad het gevaar afgewend maar mooi wordt het er volgens mij niet van. Met een nieuwe trap, ik zie online dat dat inderdaad best te betalen is, heb je gelijk ook dat de stucadoor erbij kan en je het echt netjes en helemaal dicht hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_190339619
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind hem wel eng, omdat prul hier met haar voetjes zo tussendoor schuift en dan aan haar nekje tussen twee treden door hangt te bungelen. Doemdenken, I know, maar ik wil hem gewoon echt dicht hebben.
[..]

Ik vraag me echt af of de zwaartekracht het wel eens is met je ;)

Of een hele nieuwe trap, of stootborden tegen de treden. Ik denk dat beide zeker mogelijk is.
Spoilers!
  maandag 9 december 2019 @ 09:32:19 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190339625
Ja, dat kan inderdaad wel hoor. Wat kies je dan? Goedkoopst? Of een duurdere houtsoort? #trappennoob


En stootborden: hoe maak ik die dan vast?


Vast een hoop domme vragen, maar ik vind dit op de een of andere manier maar ingewikkeld 8)7
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190339640
Wij hebben om kosten te besparen een zachthouten trap en dat raad ik echt af. Er zitten al zo veel deuken in, echt zonde.
Spoilers!
  maandag 9 december 2019 @ 09:40:20 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190339679
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:53 schreef Lemijn het volgende:
Ik ga sowieso niks zelf doen. En ik ga wel een eigen topic maken voor mijn eigen gezeur ;). Maar ik zit toevallig net weer in het blaadje van Eigen Huis te lezen: 'alleen opruimen en schoonmaken is niet genoeg'. Aaaaaah.

Tink, deze zaterdag open huis dus? Gaan jullie dat zelf doen, of de makelaar? Hoe werkt zoiets? Prul erbij?
Oh, ik had gehoopt dat jij je topic al geopend had :D

@Tink89 een makkelijk te verplaatsen miniboompje?
Ik zag in het tuincentrum al (echte) boompjes in een pot, met verlichting, echt heel mini, maar wel schattig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 december 2019 @ 09:40:55 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190339683
Kitten tegen de ijzeren staanders aan?
Anders een gaatje boren in die ijzeren staanders en dan een boutje. Niet mooi misschien, maar die trap is zo spuuglelijk, dat kan nauwelijks erger, toch?

Maar ik zou op zoek gaan naar kit dat hout en metaal hecht.

Check wel even of je dan je voeten nog fijn op de tredes kan zetten omdat het schuin naar voren helt...

Maar ik zou zelf voor een plaat aan de onderkant gaan. Veel minder werk.
***
  maandag 9 december 2019 @ 09:41:02 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190339684
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:32 schreef Tink89 het volgende:
Ja, dat kan inderdaad wel hoor. Wat kies je dan? Goedkoopst? Of een duurdere houtsoort? #trappennoob

En stootborden: hoe maak ik die dan vast?

Vast een hoop domme vragen, maar ik vind dit op de een of andere manier maar ingewikkeld 8)7
Geen grenen of vurenhout nemen, daar krijg je denk ik spijt van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190339685
Waar je wel de ruimte voor hebt zo te zien is per tree een plaat te monteren (stootbord) die je aan de onderkant van de boventree en de achterkant van de ondertree bevestigd. maar dat lijkt me nogal een k klus met op maat zagen en monteren. Zelf doen zou ik geen zin hebben en als je het uitbesteed dan gaat het qua manuren nog wel in de papieren lopen gok ik.
Grote voordeel van de huidige trap zal een minimum aan geluid zijn, door de contructie zal deze trap amper kraken en kun je denk ik redelijk geruisloos trap op en af. Een nieuwe houten trap kraakt meer en doordat hij tegen de muur aan zit straks zal voor meer contactgeluid zorgen. Dat hoor je in huis en bij de buren meer.

Wij hebben (nieuwbouw) standaard vurenhouten trappen, goed afgelakt en voorzien van antislipstrips.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 9 december 2019 @ 09:45:28 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190339709
Cheap: https://houtcompleet.nl/a(...)ete-trap-dennen.html
Middensegment: https://houtcompleet.nl/a(...)ete-trap-beuken.html
Duurder: https://houtcompleet.nl/a(...)lete-trap-eiken.html

Als je hem toch wilt verven zou ik voor beuken gaan.
Overigens ken ik het bedrijf niet, en ben ik niet genoeg thuis in de trappenwereld om te weten hoe dit prijstechnisch is.

Soort van Ikeatrap zeg maar, als je de montagehandleiding bekijkt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 december 2019 @ 09:47:11 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190339718
Dat is iig heel erg betaalbaar. :Y
***
  maandag 9 december 2019 @ 09:49:02 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190339727
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 09:47 schreef BE het volgende:
Dat is iig heel erg betaalbaar. :Y
Je moet m ook wel helemaal zelf in elkaar zetten hè.... en plaatsen uiteraard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 09:49:52 #295
5428 crew  miss_sly
pi_190339734
Ik zou echt deze eruit slopen, een mooie, niet te goedkope maar middensegment, houten trap erin zetten en die goed aflakken.

Met deze trap wordt het kunstgrepen inzetten om er iets van te maken, de stucadoor kan niet bij de muur, en qua geluid zijn deze trappen volgens mij (mijn zus heeft zoiets) ook neit echt de stilste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 december 2019 @ 10:09:18 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190339925
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, ik had gehoopt dat jij je topic al geopend had :D

@:Tink89 een makkelijk te verplaatsen miniboompje?
Ik zag in het tuincentrum al (echte) boompjes in een pot, met verlichting, echt heel mini, maar wel schattig.
I caved, we hebben een boom staan inmiddels ~:) >:O

quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou echt deze eruit slopen, een mooie, niet te goedkope maar middensegment, houten trap erin zetten en die goed aflakken.

Met deze trap wordt het kunstgrepen inzetten om er iets van te maken, de stucadoor kan niet bij de muur, en qua geluid zijn deze trappen volgens mij (mijn zus heeft zoiets) ook neit echt de stilste.
Hij is wel echt muisstil, deze trap. Je kunt echt geruisloos naar boven. Beter dan de jaren 80 houten trap die we nu hebben, die kraakt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 december 2019 @ 10:28:04 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190340107
Als hij toch zo stil is: kun je er geen stootborden tussen schuiven vanuit de vrije kant?
En dan wel dusdanig passend qua formaat dat het ook geen kant op wil, dat zou wel moeten kunnen, maar je zou ook aan de achterkant iets kunnen maken waardoor je ze aan de ijzeren steunen van de trap kunt vastmaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 december 2019 @ 10:43:34 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190340258
Effe tussendoor: wij kregen net een bod op ons huidige huis dat alleszins acceptabel (lees: belachelijk hoog, wtf just happened?!) is. Zelfs als er verder niks meer binnenkomt vandaag, is mijn huisje dus verkocht O+ O+ O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 december 2019 @ 10:47:33 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190340299
Oeh, lekker!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190340428
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 10:43 schreef Tink89 het volgende:
Effe tussendoor: wij kregen net een bod op ons huidige huis dat alleszins acceptabel (lees: belachelijk hoog, wtf just happened?!) is. Zelfs als er verder niks meer binnenkomt vandaag, is mijn huisje dus verkocht O+ O+ O+ O+
Woohoo feli!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')