quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag afgelopen week deze opstelling langskomen op Funda. Is weer iets heel anders, maar kan ook zeker een optie zijn:Nichtje van mij had precies dezelfde opstelling als deze in haar huis in het wit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk enzo, maar je moet wel altijd opruimen anders zit je vanuit elke hoek tegen de zooi aan te kijken.
Txs! Nog een optie op het lijstjequote:Op vrijdag 1 november 2019 14:49 schreef SQ het volgende:
ik hou van opruimen
Maar goed, laat ik dan nog eens een duit in het zakje doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet dan wel voor ondiepe kastjes kiezen aan de barkant, omdat je de krukken er onder moet kunnen schuiven. Maar wellicht is dit nog iets
Vroeger hadden we ook een bar en een keukentafel. In praktijk zitten we altijd aan de keukentafel en is de bar een veredelde boodschappenparkeerplek. Weet je dus zeker dat je een bar wilt als je al een keukentafel zo dichtbij heb?quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:49 schreef SQ het volgende:
ik hou van opruimen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet dan wel voor ondiepe kastjes kiezen aan de barkant, omdat je de krukken er onder moet kunnen schuiven. Maar wellicht is dit nog iets
Lijkt mij niet praktisch dat je iedere x om die bar heen moet lopen als je bijv vlees aanbraadt en vervolgens in de oven wil garen. En waar zit de koekast t.o.v. het fornuis?quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:49 schreef SQ het volgende:
ik hou van opruimen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bar is voor het grootste deel bedoeld voor kindjes: die kunnen met een krukje aan een gewoon aanrecht echt helemaal niks. Dus koekjes bakken, helpen snijden of kneden/rollen/weetikveel aan een blad waar een kastje onder zit, is dan echt heel rot. En dan wil ik in het nieuwe huis wel echt samen in de keuken doen en niet de hele zooi naar de keukentafel verslepen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:15 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Vroeger hadden we ook een bar en een keukentafel. In praktijk zitten we altijd aan de keukentafel en is de bar een veredelde boodschappenparkeerplek. Weet je dus zeker dat je een bar wilt als je al een keukentafel zo dichtbij heb?
Ik denk dat als je kindjes mee wil laten werken aan het aanrecht, je beter kunt kiezen voor een trapje/krukje/learning tower. Kinderen op krukken die bestemd zijn voor een barretje is een garantie voor valpartijen, denk ik. Als dat je voornaamste reden voor een barretje is, zou ik dat heroverwegen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De bar is voor het grootste deel bedoeld voor kindjes: die kunnen met een krukje aan een gewoon aanrecht echt helemaal niks. Dus koekjes bakken, helpen snijden of kneden/rollen/weetikveel aan een blad waar een kastje onder zit, is dan echt heel rot. En dan wil ik in het nieuwe huis wel echt samen in de keuken doen en niet de hele zooi naar de keukentafel verslepen.
Dus ja: er moet een deel van het blad zijn waar geen kastjes onder zitten en waar gezellig aan meegekookt of gebakken kan worden. Idealiter sta je dan tegenover elkaar, dat werkt het makkelijkst.
Het is ook helemaal niet praktisch, maar ik probeer een beetje out of the box te denken en mensen daarin te helpenquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet praktisch dat je iedere x om die bar heen moet lopen als je bijv vlees aanbraadt en vervolgens in de oven wil garen. En waar zit de koekast t.o.v. het fornuis?
Niet vervelend bedoeld verder, ik vind het heel tof dat je zo meedenkt en keuken- en badkameropstelling maakt voor users die met de indeling daarvan worstelen
huh echt? Dat probleem heb ik hier nou echt nooit ondervonden?quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De bar is voor het grootste deel bedoeld voor kindjes: die kunnen met een krukje aan een gewoon aanrecht echt helemaal niks. Dus koekjes bakken, helpen snijden of kneden/rollen/weetikveel aan een blad waar een kastje onder zit, is dan echt heel rot.
Huh? Wij snappen elkaar niet... Tuurlijk wordt het een veilig krukje. Ik merk nu alleen met neefjes/nichtjes/buurmeisjes/vriendinnetjes dat een krukje (hoe degelijk ook) gewoon heel kut werkt als je die tegen een onderkast moet schuiven. Kindjes kunnen dan namelijk niet bij het aanrecht als ze op het krukje zitten of staan, omdat je ze niet kunt aanschuiven.. Dus... moet je die een stukje onder je werkblad kunnen schuiven, zodat ze er stevig op kunnen zitten of staan én bij het aanrecht kunnen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat als je kindjes mee wil laten werken aan het aanrecht, je beter kunt kiezen voor een trapje/krukje/learning tower. Kinderen op krukken die bestemd zijn voor een barretje is een garantie voor valpartijen, denk ik. Als dat je voornaamste reden voor een barretje is, zou ik dat heroverwegen.
https://vettt.nl/ikea-hack-learning-tower/quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Huh? Wij snappen elkaar niet... Tuurlijk wordt het een veilig krukje. Ik merk nu alleen met neefjes/nichtjes/buurmeisjes/vriendinnetjes dat een krukje (hoe degelijk ook) gewoon heel kut werkt als je die tegen een onderkast moet schuiven. Kindjes kunnen dan namelijk niet bij het aanrecht als ze op het krukje zitten of staan, omdat je ze niet kunt aanschuiven.. Dus... moet je die een stukje onder je werkblad kunnen schuiven, zodat ze er stevig op kunnen zitten of staan én bij het aanrecht kunnen.
En SQ: much appreciated hoor! Ik vind het alleen al fijn dat er nog andere opties langskomen waar we zelf nog niet aan gedacht hadden![]()
Maar daar kun je niet op zitten...quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://vettt.nl/ikea-hack-learning-tower/
Ehm jaquote:Op vrijdag 1 november 2019 19:23 schreef Tink89 het volgende:
Jep, ik zit regelmatig, ook met de neefjes enzo als we bakken of koken. Is dat raar?
Of het raar is weet ik niet maar als je dat gewend bent is het wel logisch dat je zoiets in je nieuwe keuken wil.quote:Op vrijdag 1 november 2019 19:23 schreef Tink89 het volgende:
Jep, ik zit regelmatig, ook met de neefjes enzo als we bakken of koken. Is dat raar?
Je kunt ze even groot maken toch, of is het echt een groot verschil?quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
We waren aan het overwegen om er planken tussen te maken ofzo, maar ze zijn niet even diep of even breed, dus ze zijn eigenlijk gewoon rommelig en lelijk.
We slaan dit ontwerp op en zetten hem op de lijst contenders!
De kolom is vooral veeeel breder en om nou een muurtje van 15 cm op te dikken naar ruim 40, vind ik een beetje zonde van de ruimte.quote:Op zondag 3 november 2019 20:52 schreef Tegan het volgende:
[..]
Je kunt ze even groot maken toch, of is het echt een groot verschil?
Als je zoekt op een bouwadviesbureau uit de buurt, vooral als het al lang bestaat komt dat wel goed. Dat zijn meestal constructeurs of ze hebben er één in dienst. Als je een goede hebt levert die een tekening en berekeningen mee met het advies. Bouw en woningtoezicht wil dat ook zien als het vergunningsplichtig is.quote:Op maandag 4 november 2019 08:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De kolom is vooral veeeel breder en om nou een muurtje van 15 cm op te dikken naar ruim 40, vind ik een beetje zonde van de ruimte.
Gisteren wel nog bij een heel fijne keukenzaak geweest. De mevrouw van daar wilde graag uitgebreid de tijd nemen om voor ons (in een paar kleurstellingen én opstellingen) te tekenen en die komen morgen per mail. Ben benieuwd, het was iig een heel fijn gesprek, ze dacht écht mee en de prijzen staan vast, dus geen gezeik met onderhandelen.![]()
Even iets anders: de offerte-aanvragen bij stukadoors lopen, maar we willen voor de zekerheid een constructeur laten meekijken naar de balken voorin en het kozijn in de achtergevel. Hoe vind ik zo iemand? Het moet wel een betrouwbare partij zijn...
Alledrie de keukenzaaktekeningen. En die hebben dus geen 2d aangeleverd, alleen 3d.quote:Op maandag 11 november 2019 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb er echt moeite mee om de 3D tekeningen in jullie 2D plattegrond te zien. Ik vind in elk geval de bar van tekening 2 het leukst.
Welke tekening is van die ene zaak waar jullie geholpen werden door B.?
Hurk jij ooit voor een lade? Oprechte vraag hoor...quote:Op maandag 11 november 2019 13:02 schreef SQ het volgende:
Je hebt die ruimte rondom je eiland niet alleen nodig om te lopen, maar ook om kastjes normaal open te kunnen doen terwijl je er gehurkt voor zit, bijvoorbeeld. 95 centimeter is dan toch krap.
Ik vind in alle opties die bar te veel werkbladruimte afsnoepen. Ik zou écht die bar ernstig heroverwegen, óf niet verhogen, zodat het echt ook werkruimte kan zijn als je het nodig hebt.
Dat open deel snap ik ook niet. De doorloopruimte wordt daar heel klein ook. Maar het hoog/laag was wel een wens, om het wat speelser en gezelliger te maken en de lengte een beetje te breken en échte krukken te gebruiken. Maar dat is in de ontwerpen van de keukenzaak vooral wat rommelig geworden, vind ik.quote:Op maandag 11 november 2019 12:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat is het idee achter dat open houten deel naast de kookplaat bij nummer 3? Ik word een beetje naar van al die gekke hoogteverschillen in het werkblad in alle 4 de ontwerpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |