abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:30:33 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_189731350
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

De bar is voor het grootste deel bedoeld voor kindjes: die kunnen met een krukje aan een gewoon aanrecht echt helemaal niks. Dus koekjes bakken, helpen snijden of kneden/rollen/weetikveel aan een blad waar een kastje onder zit, is dan echt heel rot.
huh echt? Dat probleem heb ik hier nou echt nooit ondervonden?
disclaimer
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:38:48 #77
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_189731423
Ik ook niet. Hoogstens dat ik iets moet hebben uit het kastje waar ze voor staan maar dat zie ik niet echt als een probleem.
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:39:39 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189731436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat als je kindjes mee wil laten werken aan het aanrecht, je beter kunt kiezen voor een trapje/krukje/learning tower. Kinderen op krukken die bestemd zijn voor een barretje is een garantie voor valpartijen, denk ik. Als dat je voornaamste reden voor een barretje is, zou ik dat heroverwegen.
Huh? Wij snappen elkaar niet... Tuurlijk wordt het een veilig krukje. Ik merk nu alleen met neefjes/nichtjes/buurmeisjes/vriendinnetjes dat een krukje (hoe degelijk ook) gewoon heel kut werkt als je die tegen een onderkast moet schuiven. Kindjes kunnen dan namelijk niet bij het aanrecht als ze op het krukje zitten of staan, omdat je ze niet kunt aanschuiven.. Dus... moet je die een stukje onder je werkblad kunnen schuiven, zodat ze er stevig op kunnen zitten of staan én bij het aanrecht kunnen.

En SQ: much appreciated hoor! Ik vind het alleen al fijn dat er nog andere opties langskomen waar we zelf nog niet aan gedacht hadden O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 16:41:58 #79
5428 crew  miss_sly
pi_189731477
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Huh? Wij snappen elkaar niet... Tuurlijk wordt het een veilig krukje. Ik merk nu alleen met neefjes/nichtjes/buurmeisjes/vriendinnetjes dat een krukje (hoe degelijk ook) gewoon heel kut werkt als je die tegen een onderkast moet schuiven. Kindjes kunnen dan namelijk niet bij het aanrecht als ze op het krukje zitten of staan, omdat je ze niet kunt aanschuiven.. Dus... moet je die een stukje onder je werkblad kunnen schuiven, zodat ze er stevig op kunnen zitten of staan én bij het aanrecht kunnen.

En SQ: much appreciated hoor! Ik vind het alleen al fijn dat er nog andere opties langskomen waar we zelf nog niet aan gedacht hadden O+ O+
https://vettt.nl/ikea-hack-learning-tower/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:43:42 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189731502
quote:
Maar daar kun je niet op zitten...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:27:23 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_189732066
Moet dat dan?
disclaimer
pi_189732101
Staan is toch prima of zit je zelf ook bij het koken/bakken? Kinderen staan er geen uren, zo groot is de concentratieboog niet en tegen de tijd dat ze daar wel het geduld voor hebben zijn ze waarschijnlijk groot genoeg om normaal bij het aanrecht te staan.
  vrijdag 1 november 2019 @ 19:23:48 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189734110
Jep, ik zit regelmatig, ook met de neefjes enzo als we bakken of koken. Is dat raar?
pi_189744802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 19:23 schreef Tink89 het volgende:
Jep, ik zit regelmatig, ook met de neefjes enzo als we bakken of koken. Is dat raar?
Ehm ja ;) Nou ja het is wat je prettig vindt natuurlijk maar ik zit nooit tijdens het koken of anderszins in de keuken bezig zijn. Heb wel een geprobeerd iets te snijden zittend aan de keukentafel, een verschrikking.
Ik vind die IKEA hack hierboven wel heel cool. Goed idee voor de kleine juf als ze net iets groter is. Ze is al wel geïnteresseerd als ik sta te koken dus ik heb goede hoop.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_189744850
Als er al eens iets zittende gedaan werd (cupcakes versieren) deden we dat aan tafel. Snijden, kneden, wassen, etc., staand aan het aanrecht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189745085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 19:23 schreef Tink89 het volgende:
Of het raar is weet ik niet maar als je dat gewend bent is het wel logisch dat je zoiets in je nieuwe keuken wil.
pi_189769632
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]

We waren aan het overwegen om er planken tussen te maken ofzo, maar ze zijn niet even diep of even breed, dus ze zijn eigenlijk gewoon rommelig en lelijk.

We slaan dit ontwerp op en zetten hem op de lijst contenders!
Je kunt ze even groot maken toch, of is het echt een groot verschil?
  maandag 4 november 2019 @ 08:13:17 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189776019
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 20:52 schreef Tegan het volgende:

[..]

Je kunt ze even groot maken toch, of is het echt een groot verschil?
De kolom is vooral veeeel breder en om nou een muurtje van 15 cm op te dikken naar ruim 40, vind ik een beetje zonde van de ruimte.

Gisteren wel nog bij een heel fijne keukenzaak geweest. De mevrouw van daar wilde graag uitgebreid de tijd nemen om voor ons (in een paar kleurstellingen én opstellingen) te tekenen en die komen morgen per mail. Ben benieuwd, het was iig een heel fijn gesprek, ze dacht écht mee en de prijzen staan vast, dus geen gezeik met onderhandelen. :{

Even iets anders: de offerte-aanvragen bij stukadoors lopen, maar we willen voor de zekerheid een constructeur laten meekijken naar de balken voorin en het kozijn in de achtergevel. Hoe vind ik zo iemand? Het moet wel een betrouwbare partij zijn...
pi_189776049
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 08:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

De kolom is vooral veeeel breder en om nou een muurtje van 15 cm op te dikken naar ruim 40, vind ik een beetje zonde van de ruimte.

Gisteren wel nog bij een heel fijne keukenzaak geweest. De mevrouw van daar wilde graag uitgebreid de tijd nemen om voor ons (in een paar kleurstellingen én opstellingen) te tekenen en die komen morgen per mail. Ben benieuwd, het was iig een heel fijn gesprek, ze dacht écht mee en de prijzen staan vast, dus geen gezeik met onderhandelen. :{

Even iets anders: de offerte-aanvragen bij stukadoors lopen, maar we willen voor de zekerheid een constructeur laten meekijken naar de balken voorin en het kozijn in de achtergevel. Hoe vind ik zo iemand? Het moet wel een betrouwbare partij zijn...
Als je zoekt op een bouwadviesbureau uit de buurt, vooral als het al lang bestaat komt dat wel goed. Dat zijn meestal constructeurs of ze hebben er één in dienst. Als je een goede hebt levert die een tekening en berekeningen mee met het advies. Bouw en woningtoezicht wil dat ook zien als het vergunningsplichtig is.
  maandag 11 november 2019 @ 12:48:42 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189893221
Update op keuken gebied!

De drie ontwerpen van de keukenzaak zijn binnen en we hebben zelf nog een keer getekend. Ik vind de keukenzaakontwerpen wat weinig opbergruimte opleveren en ze hebben de keuken heel klein gemaakt, terwijl er juist veel lengte is. Maar.... ze staan enorm open voor feedback en gaan nu aan de slag met ons laatste idee.

Keukenzaak 1:

Keukenzaak 2:

Keukenzaak 3:

Ons laatste hersenspinsel (heel snel getekend, niet helemaal netjes). We zouden dan een hoge, ondiepe kast voor de kolom maken voor potjes met kruiden enzo. We houden rondom het eiland ongeveer 95 cm over als loopruimte.

pi_189893346
Wat is het idee achter dat open houten deel naast de kookplaat bij nummer 3? Ik word een beetje naar van al die gekke hoogteverschillen in het werkblad in alle 4 de ontwerpen.
  maandag 11 november 2019 @ 13:02:49 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_189893405
Je hebt die ruimte rondom je eiland niet alleen nodig om te lopen, maar ook om kastjes normaal open te kunnen doen terwijl je er gehurkt voor zit, bijvoorbeeld. 95 centimeter is dan toch krap.
Ik vind in alle opties die bar te veel werkbladruimte afsnoepen. Ik zou écht die bar ernstig heroverwegen, óf niet verhogen, zodat het echt ook werkruimte kan zijn als je het nodig hebt.
disclaimer
pi_189893591
Ik heb er echt moeite mee om de 3D tekeningen in jullie 2D plattegrond te zien. Ik vind in elk geval de bar van tekening 2 het leukst.

Welke tekening is van die ene zaak waar jullie geholpen werden door B.?
Spoilers!
  maandag 11 november 2019 @ 13:31:16 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189893837
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb er echt moeite mee om de 3D tekeningen in jullie 2D plattegrond te zien. Ik vind in elk geval de bar van tekening 2 het leukst.

Welke tekening is van die ene zaak waar jullie geholpen werden door B.?
Alledrie de keukenzaaktekeningen. En die hebben dus geen 2d aangeleverd, alleen 3d.
  maandag 11 november 2019 @ 13:35:10 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189893886
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 13:02 schreef SQ het volgende:
Je hebt die ruimte rondom je eiland niet alleen nodig om te lopen, maar ook om kastjes normaal open te kunnen doen terwijl je er gehurkt voor zit, bijvoorbeeld. 95 centimeter is dan toch krap.
Ik vind in alle opties die bar te veel werkbladruimte afsnoepen. Ik zou écht die bar ernstig heroverwegen, óf niet verhogen, zodat het echt ook werkruimte kan zijn als je het nodig hebt.
Hurk jij ooit voor een lade? Oprechte vraag hoor...

En die barren van de keukenwinkel vind ik ook allemaal te veel werkruimte inpikken, vandaar dat we toch weer met een echt eiland aan het stoeien geweest zijn.
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 12:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat is het idee achter dat open houten deel naast de kookplaat bij nummer 3? Ik word een beetje naar van al die gekke hoogteverschillen in het werkblad in alle 4 de ontwerpen.
Dat open deel snap ik ook niet. De doorloopruimte wordt daar heel klein ook. Maar het hoog/laag was wel een wens, om het wat speelser en gezelliger te maken en de lengte een beetje te breken en échte krukken te gebruiken. Maar dat is in de ontwerpen van de keukenzaak vooral wat rommelig geworden, vind ik.

Maar... onze B gaat vandaag nieuwe tekeningen aanleveren :D Ze was erg blij met onze uitgebreide feedback.

Edit: overigens kan een bar ook wel werkruimte zijn, toch? Wij zijn allebei niet heel groot, dus werkblad op 93,6 cm en dan de bar een paar cm hoger, 4 ofzo. Da's voor precisiewerk of het decoreren van de zijkant van een taart ofzo juist wel praktisch. #onzekerdoorditkeukengedoe :'(
pi_189894007
Ik zou niet weten hoe ik iets uit de onderste lade zou moeten halen zonder te hurken. Ik heb hier zelfs de prullenbak verplaatst omdat ik steeds tegenaan kwam bij het inruimen/uitladen van de vaatwasser. Bewegingsruimte is echt heel fijn. Ik ga zelfs op de grond zitten als ik iets moet hebben dat achterin een onderkastje ligt, of ik pak het krukje erbij om er op te zitten. En echt, heroverweeg dat hoogteverschil, het is onhandig en oogt rommelig. Je hebt al ongelijke pilaren en andere uitsteeksels, maak dat beeld niet nog onrustiger.
pi_189894064
Ook als je niet zou hurken voor een lade, sta je er vaak toch achter en ga je bukken voor de onderste lade?

Het hoogteverschil lijkt me onhandig schoonmaken.
  maandag 11 november 2019 @ 13:55:20 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189894099
Blijkbaar doe ik iets raars... ik hurk echt nooit voor een lade. Ik sta er ook nooit achter, meestal schuin naast ofzo. Nu hebben we iig een tussenruimte van 1.10m en dat vind ik echt heel erg ruim. Maar ik neem jullie input mee en ga het eens uitproberen.
pi_189894273
Ik heb even getest en ik buk voor 1 lage lade en ik hurk soms voor de andere lage lade. In de lade waar ik voor hurk zijn de spullen zwaarder en minder makkelijk voor het grijpen dus dan hurk ik blijkbaar, afhankelijk van wat ik nodig heb..
Spoilers!
  maandag 11 november 2019 @ 14:46:48 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189894520
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb even getest en ik buk voor 1 lage lade en ik hurk soms voor de andere lage lade. In de lade waar ik voor hurk zijn de spullen zwaarder en minder makkelijk voor het grijpen dus dan hurk ik blijkbaar, afhankelijk van wat ik nodig heb..
Txs! Ik ga het thuis ook testen :D Zit nu op kantoor en daar hebben we veeeel te grote, zware lades (van 120 breed ofzo, vol borden, niet te doen), dus die gebruik ik liefst zo min mogelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')