Ik ga de eer weer even herstellen: ook als je met Floorplanner overweg kunt, is het nog niet eenvoudig om een mooi ontwerp te maken. SQ heeft skills.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik wil de eer voor SQ niet tenietdoen, maar zo moeilijk is het nou ook weer niet... Je moet het programma even kennen. Voor de rest is het maten invoeren en de juiste meubels erin zetten. Je moet er vooral even voor gaan zitten.
Ik heb er júist een barretje ingetekend voor jequote:Op vrijdag 1 november 2019 10:05 schreef Tink89 het volgende:
Zeker hoor, alle eer aan SQ! Het programma zelf is niet moeilijk, maar de bedenksels wel...![]()
![]()
En in dat kader: ik moet even nadenken over het laatste keukenontwerp. Het wordt zo'n lange pijp op deze manier en er is in de keuken zelf niet echt meer een gezellig plekje voor een kopje koffie aan de bar/het eiland over. Dat vind ik jammer, maar het is wel echt veel ruimtelijker.
En on a more positive note:
Vertel je je collega's dat je naar Limburg gaat verhuizen, verzucht er iemand 'daar zegt tenminste niemand patat...'![]()
![]()
Als je dat barretje nou aan de andere kant doet? Aan die kant heb je al een eettafel waar iemand kan zitten. Bovendien is de doorloop vanuit de keuken naar de eettafel wellicht handiger zonder om het schiereiland heen te moeten lopen?quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb er júist een barretje ingetekend voor je
Ja, die had ik wel gezien enzo, maar ik vind hem niet zo mooi als in de lengte een eiland met een barretje. Hij zit zo 'in de eetkamer' ipv in het midden van het huis. Maar da's echt een gevoelsding ofzo.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb er júist een barretje ingetekend voor je
Nou, er zit wel een bepaalde gedachtengang achter die locatiequote:Op vrijdag 1 november 2019 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je dat barretje nou aan de andere kant doet? Aan die kant heb je al een eettafel waar iemand kan zitten. Bovendien is de doorloop vanuit de keuken naar de eettafel wellicht handiger zonder om het schiereiland heen te moeten lopen?
Ik ging zonder meer uit van een gedachtegang en geen random tekeningquote:Op vrijdag 1 november 2019 10:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, er zit wel een bepaalde gedachtengang achter die locatie
Ten eerste zit er een draagmuur waar je sporen van blijft zien. Die kun je makkelijker wegwerken als je de keuken daar doortrekt.
Ten tweede kun je op deze manier toch je afzuiging naar buiten laten gaan zonder dat je met verlaagde plafond / koofconstructies hoeft te gaan werken.
Je leeft overdag meer in de keuken / eetkamer en daarom lijkt me de aansluiting met de eetkamer logischer dan met de woonkamer.
Het is juist ook vet handig dat dat schiereiland daar bij de eettafel zit, daar zet je alles op en je pakt het van de andere zijde zo om op de eettafel te zetten en de vuile vaat zet je daar ook weer zo neer en pakt het vanuit de keukenzijde er weer af. Net als het doorgeefluikjequote:Op vrijdag 1 november 2019 10:22 schreef SQ het volgende:
Zo'n omweg is het toch niet? En de doorloop is anderhalve meter, dat zijn bijna 2 deuropeningen naast elkaar![]()
Het is niet dat je er met ingehouden buik langs af moet schuifelen ofzo
We waren aan het overwegen om er planken tussen te maken ofzo, maar ze zijn niet even diep of even breed, dus ze zijn eigenlijk gewoon rommelig en lelijk.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
En je loopt in het laatste ontwerp niet zo tegen de keuken aan als je de deur doorkomt. Dat vind ik een groot voordeel. Veel meer feng shui. In een vrij krappe U-vorm heb je bovendien weinig ruimte voor meer dan één persoon. Dat zou bij ons een dagelijkse ergernis worden.
Een groot eiland in het midden vind ik trouwens ook een goed idee, alleen zit je dan weer met het wegwerken van de pilaren. Hoe erg zijn die eigenlijk? Kun je er niet iets leuks mee door te verven of behang te gebruiken? Wel loop je dan weer tegen het eiland aan als je de deur doorkomt.
dan zouden er zelfs hoge kasten tussen passen, dus da's nog een beetje stoeien.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:38 schreef Elleska het volgende:
je kan de kleinste pilaar wat dieper maken zodat ze wel even diep zijn en je er planken tussen kan maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag afgelopen week deze opstelling langskomen op Funda. Is weer iets heel anders, maar kan ook zeker een optie zijn:Nichtje van mij had precies dezelfde opstelling als deze in haar huis in het wit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk enzo, maar je moet wel altijd opruimen anders zit je vanuit elke hoek tegen de zooi aan te kijken.
Txs! Nog een optie op het lijstjequote:Op vrijdag 1 november 2019 14:49 schreef SQ het volgende:
ik hou van opruimen
Maar goed, laat ik dan nog eens een duit in het zakje doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet dan wel voor ondiepe kastjes kiezen aan de barkant, omdat je de krukken er onder moet kunnen schuiven. Maar wellicht is dit nog iets
Vroeger hadden we ook een bar en een keukentafel. In praktijk zitten we altijd aan de keukentafel en is de bar een veredelde boodschappenparkeerplek. Weet je dus zeker dat je een bar wilt als je al een keukentafel zo dichtbij heb?quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:49 schreef SQ het volgende:
ik hou van opruimen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet dan wel voor ondiepe kastjes kiezen aan de barkant, omdat je de krukken er onder moet kunnen schuiven. Maar wellicht is dit nog iets
Lijkt mij niet praktisch dat je iedere x om die bar heen moet lopen als je bijv vlees aanbraadt en vervolgens in de oven wil garen. En waar zit de koekast t.o.v. het fornuis?quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:49 schreef SQ het volgende:
ik hou van opruimen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bar is voor het grootste deel bedoeld voor kindjes: die kunnen met een krukje aan een gewoon aanrecht echt helemaal niks. Dus koekjes bakken, helpen snijden of kneden/rollen/weetikveel aan een blad waar een kastje onder zit, is dan echt heel rot. En dan wil ik in het nieuwe huis wel echt samen in de keuken doen en niet de hele zooi naar de keukentafel verslepen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:15 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Vroeger hadden we ook een bar en een keukentafel. In praktijk zitten we altijd aan de keukentafel en is de bar een veredelde boodschappenparkeerplek. Weet je dus zeker dat je een bar wilt als je al een keukentafel zo dichtbij heb?
Ik denk dat als je kindjes mee wil laten werken aan het aanrecht, je beter kunt kiezen voor een trapje/krukje/learning tower. Kinderen op krukken die bestemd zijn voor een barretje is een garantie voor valpartijen, denk ik. Als dat je voornaamste reden voor een barretje is, zou ik dat heroverwegen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De bar is voor het grootste deel bedoeld voor kindjes: die kunnen met een krukje aan een gewoon aanrecht echt helemaal niks. Dus koekjes bakken, helpen snijden of kneden/rollen/weetikveel aan een blad waar een kastje onder zit, is dan echt heel rot. En dan wil ik in het nieuwe huis wel echt samen in de keuken doen en niet de hele zooi naar de keukentafel verslepen.
Dus ja: er moet een deel van het blad zijn waar geen kastjes onder zitten en waar gezellig aan meegekookt of gebakken kan worden. Idealiter sta je dan tegenover elkaar, dat werkt het makkelijkst.
Het is ook helemaal niet praktisch, maar ik probeer een beetje out of the box te denken en mensen daarin te helpenquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet praktisch dat je iedere x om die bar heen moet lopen als je bijv vlees aanbraadt en vervolgens in de oven wil garen. En waar zit de koekast t.o.v. het fornuis?
Niet vervelend bedoeld verder, ik vind het heel tof dat je zo meedenkt en keuken- en badkameropstelling maakt voor users die met de indeling daarvan worstelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |