abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190073369
Kun je nog spreken van abortus wanneer het ongeboren kind 8 maanden uit is? Dat lijkt mij gewoon moord.
  vrijdag 22 november 2019 @ 20:50:34 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190073778
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kun je nog spreken van abortus wanneer het ongeboren kind 8 maanden uit is? Dat lijkt mij gewoon moord.
Als ik dit artikel moet geloven zou dat zomaar kunnen:
https://www.trouw.nl/nieu(...)boren-baby~ba36d74b/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190073844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik ook zeggen als ik rechter was. Een ongeboren baby is na 8 maanden al lang levensvatbaar. Dit kind had gewoon per direct met een keizersnee geboren kunnen worden.

Als we ervan uitgaan dat de verdachte zelf ook de spermaleverancier was voor deze bevruchting, dan heeft die man dus zijn eigen kind vermoord.

Hij zal wel ontoerekeningsvatbaar worden verklaard en dan is hij over anderhalf jaar weer zo vrij als een vogeltje.
pi_190073917
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Donderstraal toch godverdomme op met die uitleg iedere keer overal erbij. We weten wat "in volledige beperking zitten" inhoudt; dat hoeft er goddomme niet elke keer bij :( !
Viesmad deze man!!1!!11
pi_190073925
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat artikel heeft weinig met het willen van een abortus te maken, mijn inziens.

Wat een doorgesnoven sickhead van een psycho narcist, 'onze' nationale pensioendeskundige van weleer.
pi_190076905
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:58 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Viesmad deze man!!1!!11
Volkomen terecht natuurlijk :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190078093
quote:
:D Jammer trouwens dat al die fotos van tinypic niet meer werken.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 26 november 2019 @ 14:49:08 #33
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_190133539
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Abortus is altijd moord.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 26 november 2019 @ 14:50:27 #34
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_190133568
Overigens mag de TT wel aangepast worden, de baby was niet dood geboren maar de vrouw was gedwongen om abortuspillen in te nemen.
pi_190134217
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:49 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Abortus is altijd moord.
Ja, dat is een valide mening. De meeste mensen denken er anders over. Een moeilijke discussie.

Wat te denken van door middel van IVF gekweekte embryo's die tijdelijk in een vriezer worden opgeslagen en waarvan sommige wel en sommige niet in een baarmoeder worden geplaatst?
  dinsdag 26 november 2019 @ 15:55:10 #36
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_190134275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 15:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, dat is een valide mening. De meeste mensen denken er anders over. Een moeilijke discussie.

Wat te denken van door middel van IVF gekweekte embryo's die tijdelijk in een vriezer worden opgeslagen en waarvan sommige wel en sommige niet in een baarmoeder worden geplaatst?
Dat vind ik ook bedenkelijk.
pi_190134418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 15:55 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dat vind ik ook bedenkelijk.
Ik ook. Maar als je dat afkeurt, dan keur je impliciet ook IVF af. En dat is wel een hele foute mening.
  dinsdag 26 november 2019 @ 17:42:14 #38
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_190135922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik ook. Maar als je dat afkeurt, dan keur je impliciet ook IVF af. En dat is wel een hele foute mening.
Oh ben je van de meningenpolitie dan?
  dinsdag 26 november 2019 @ 18:24:48 #39
65846 Bocaj
47th President.
pi_190136673
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:43 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

:D Jammer trouwens dat al die fotos van tinypic niet meer werken.
Google is your friend!
Idd wel een niet alledaags kapsel! ;)
pi_190137549
Ies koeltoer.
pi_190289195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De menselijke waardigheid is het beste behartigd als conceptie plaats vindt in een liefdevolle seksuele unie van vader en moeder. Onnatuurlijke middelen om een kind te verwerken: IVF, ICSI, IMSI, inseminatie met donorzaad, eiceldonatie etc. getuigen mijn inziens van een gebrek aan respect voor het prille nieuwe leven. Het hoort bij het krijgen van een kind niet te gaan om de egoïstische beweegredenen die je hierin ziet terugkeren, het belang van het kind hoort voorop te staan. Als het je niet gegeven is om het op de natuurlijke wijze te doen, dan zouden meer mensen over hun eigen egoïsme moeten heen stappen. Nu verkiezen mensen vaak dure middelen voor een 'eigen' kind (met omstreeks 25% slagingskans), boven een kind dat er er al is waarover ze zich ook in liefde kunnen ontfermen.

'Maar als je dat afkeurt, dan keur je impliciet ook IVF af.'
Vaak is het zo dat er bij IVF meerdere embryo's zijn en dat ze er een (of meerdere) terugplaatsen. Maar dat hoeft natuurlijk niet.

Dat gezegd hebbende denk ik dat ik hierover zelf ook een flinke discussie zou moeten voeren mocht het voorvallen, aangezien mijn wederhelft er toch een stuk anders over denkt. Mijn mening is in ieder geval helder genoeg.
pi_190289265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:41 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

De menselijke waardigheid is het beste behartigd als conceptie plaats vindt in een liefdevolle seksuele unie van vader en moeder. Onnatuurlijke middelen om een kind te verwerken: IVF, ICSI, IMSI, inseminatie met donorzaad, eiceldonatie etc. getuigen mijn inziens van een gebrek aan respect voor het prille nieuwe leven. Het hoort bij het krijgen van een kind niet te gaan om de egoïstische beweegredenen die je hierin ziet terugkeren, het belang van het kind hoort voorop te staan. Als het je niet gegeven is om het op de natuurlijke wijze te doen, dan zouden meer mensen over hun eigen egoïsme moeten heen stappen. Nu verkiezen mensen vaak dure middelen voor een 'eigen' kind (met omstreeks 25% slagingskans), boven een kind dat er er al is waarover ze zich ook in liefde kunnen ontfermen.

'Maar als je dat afkeurt, dan keur je impliciet ook IVF af.'
Vaak is het zo dat er bij IVF meerdere embryo's zijn en dat ze er een (of meerdere) terugplaatsen. Maar dat hoeft natuurlijk niet.

Dat gezegd hebbende denk ik dat ik hierover zelf ook een flinke discussie zou moeten voeren mocht het voorvallen, aangezien mijn wederhelft er toch een stuk anders over denkt. Mijn mening is in ieder geval helder genoeg.
Ik ben het met je eens, vooral om de moreel-ethische redenen.

Daarnaast is er ook nog een praktisch bezwaar. Heel vaak zie je dat bij die kunstmatig opgewekte kinderen (IVF, ICSI, etc.) dat er later toch allerlei problemen ontstaan met de lichamelijke of geestelijke gezondheid. Niet altijd, maar wel opvallend vaak.
pi_190292928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:45 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, vooral om de moreel-ethische redenen.

Daarnaast is er ook nog een praktisch bezwaar. Heel vaak zie je dat bij die kunstmatig opgewekte kinderen (IVF, ICSI, etc.) dat er later toch allerlei problemen ontstaan met de lichamelijke of geestelijke gezondheid. Niet altijd, maar wel opvallend vaak.
Wat is heel/opvallend vaak?
Heb je cijfers hiervan, ben wel benieuwd naar onderzoeken hierover.
pi_190295231
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:10 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee, ik heb daar geen cijfers van, zou daar ook wel benieuwd naar zijn. Ik heb geen idee of dat soort cijfers worden bijgehouden.

Wat is schreef is slechts gebaseerd op persoonlijke waarneming en heeft daardoor geen enkele algemene waarde.

Maar het is me dus verschillende keren opgevallen bij koppels die aanvankelijk geen kinderen konden krijgen. Ik denk dan met mijn "boerenverstand" (geef ik toe): de natuur verhindert dat deze twee mensen samen een kind krijgen - om wat voor oorzaak dan ook.

Later lukte het sommige stellen dan wel na allerlei medische behandelingen en technieken; en ook vaak op wat latere leeftijd. De vrouw wordt dan toch zwanger, wat op zichzelf dan ook niet zelden een "drama" is. Moeilijke zwangerschap, allerlei psychische problemen, moeilijke bevalling of keizersnede, te vroeg geboren, te laat geboren, enz.

En als het kind er dan eenmaal is: direct problemen met de gezondheid, met de ademhaling, met het hart of andere organen, enz. Moeder in de stress / burn-out, enz. Moeilijke baby, een "huilbaby", onverklaarbare huilbuien van kind en moeder. Als peuter moeilijk en onhandelbaar, als kleuter vervelend en eenkenning, ziekelijk, enz.

Nogmaals: slechts persoonlijke waarneming van hooguit vijf van dit soort gevallen bij collega's en kennisen. Dus geen enkele wetenschappelijke waarde.
pi_190297722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:10 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik heb ook in dat geval wel iets gelezen over 'hogere kansen op genetische defecten', maar dat werd vervolgens in die tekst die ik toen las niet gekwantificeerd.
pi_190298893
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 11:01 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, ik heb daar geen cijfers van, zou daar ook wel benieuwd naar zijn. Ik heb geen idee of dat soort cijfers worden bijgehouden.

Wat is schreef is slechts gebaseerd op persoonlijke waarneming en heeft daardoor geen enkele algemene waarde.

Maar het is me dus verschillende keren opgevallen bij koppels die aanvankelijk geen kinderen konden krijgen. Ik denk dan met mijn "boerenverstand" (geef ik toe): de natuur verhindert dat deze twee mensen samen een kind krijgen - om wat voor oorzaak dan ook.

Later lukte het sommige stellen dan wel na allerlei medische behandelingen en technieken; en ook vaak op wat latere leeftijd. De vrouw wordt dan toch zwanger, wat op zichzelf dan ook niet zelden een "drama" is. Moeilijke zwangerschap, allerlei psychische problemen, moeilijke bevalling of keizersnede, te vroeg geboren, te laat geboren, enz.

En als het kind er dan eenmaal is: direct problemen met de gezondheid, met de ademhaling, met het hart of andere organen, enz. Moeder in de stress / burn-out, enz. Moeilijke baby, een "huilbaby", onverklaarbare huilbuien van kind en moeder. Als peuter moeilijk en onhandelbaar, als kleuter vervelend en eenkenning, ziekelijk, enz.

Nogmaals: slechts persoonlijke waarneming van hooguit vijf van dit soort gevallen bij collega's en kennisen. Dus geen enkele wetenschappelijke waarde.
Ik had gisternacht niet meer de tijd om rustig te zoeken, maar las wel iets over licht verhoogde kans op hogere bloeddruk en slechte suikerhuishouding rond de puberteit.

Als ik meer tijd heb ga ik wel verder zoeken. Is toch interessant om te weten of het impact heeft en welke lange termijneffecten dan.
pi_190503284
Was vanavond in opsporing verzocht. Sneu verhaal ;(
Alius aliud dicit
pi_190679304
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:32 schreef Nober het volgende:

[..]
- Mediaverbod (de verdachte mag geen TV kijken, krant lezen, of radio luisteren);

- Telefoonverbod (de verdachte mag geen telefonische contacten hebben, behalve met zijn advocaat, of met justitie);

- Algeheel contactverbod (de verdachte mag geen contact hebben met mede-gedetineerden (gevangenen), en moet dus gescheiden van iedereen eten, luchten en sporten).
Dat zal ze leren @Geerd :') :') :') :') :') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_190679362
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Donderstraal toch godverdomme op met die uitleg iedere keer overal erbij. We weten wat "in volledige beperking zitten" inhoudt; dat hoeft er goddomme niet elke keer bij :( !
Furieus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')