https://amp.nos.nl/artike(...)itkeringsfraude.htmlquote:VN-rapporteur zeer bezorgd over Nederlands opsporingssysteem voor uitkeringsfraude
GISTEREN, 17:13
De VN-rapporteur voor de mensenrechten Philip Alston heeft ernstige zorgen over Nederland. De reden is een systeem dat uitkeringsfraude moet opsporen. In een brief aan de rechtbank in Den Haag schrijft Alston dat het systeem in strijd is met de mensenrechten omdat het mensen met weinig geld en mensen met een migratie-achtergrond discrimineert.
Het Systeem Risico Indicatie (SyRI), van het ministerie van Sociale Zaken, maakt gebruik van een algoritme dat data van een groot aantal overheidsinstanties aan elkaar koppelt. Op basis van gegevens van eerdere fraudeurs wordt een risicoprofiel opgesteld. Vervolgens worden gegevens van burgers vergeleken met het risicoprofiel.
Rechten
Door te kijken naar overeenkomsten tussen eerdere fraudeurs ontstaat een lijst met potentiële burgers die mogelijk frauderen. Van die mensen wordt verder onderzocht of dat inderdaad het geval is.
Welk deel van "TT" moeten we uitleggen?quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:59 schreef Arkai het volgende:
Wat een slecht artikel zonder bron ook. Hier kunnen we niks mee.
Daar gaat de rechter over en dus zullen we de uitspraak van de rechtbank moeten afwachten. Niet alles is geoorloofd om uitkeringsfraude te bestrijden. In een vorige zaak m.b.t. onroerendgoed in Turkije delfde de nederlandse staat het onderspit.quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:56 schreef Nikonlover het volgende:
Dus onderzoek doen naar fraude is discriminatie?WTF! Beter gaat de VN even heel snel failliet. Opbokken met deze onzin.
Een machine learning er op loslaten moet gewoon kunnen natuurlijk. Als we daar al moeilijk over gaan doen.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:00 schreef Digi2 het volgende:
I
[..]
Daar gaat de rechter over en dus zullen we de uitspraak van de rechtbank moeten afwachten. Niet alles is geoorloofd om uitkeringsfraude te bestrijden. In een vorige zaak m.b.t. onroerendgoed in Turkije delfde de nederlandse staat het onderspit.
Ik ben enigszins verbouwereerd dat mensen nog Teletekst lezen. Ik had de afkorting niet eens door. Volgens mij was dat medium in 1999 al passéquote:Op maandag 21 oktober 2019 23:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Welk deel van "TT" moeten we uitleggen?.
Machine learning gebeurt aan de hand van trainingen m.b.v. datasets. De vraag is dan of die datasets tot toelaatbare selectiecriteria leiden.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:02 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Een machine learning er op loslaten moet gewoon kunnen natuurlijk. Als we daar al moeilijk over gaan doen.
Ik lees 101 nog elk uur. 👍quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:03 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik ben enigszins verbouwereerd dat mensen nog Teletekst lezen. Ik had de afkorting niet eens door. Volgens mij was dat medium in 1999 al passé
Veel besluitvaardigheid is er ook niet want het regent er vetos.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:06 schreef LXIV het volgende:
De VN mensenrechtencommissie.... Is Saudi-Arabië daar geen voorzitter van?
Van mij mogen ze die hele VN zo snel mogelijk opdoeken. Farce-organisatie van zakken vullers.
\Kansloze organisatie die enkel nog bezig is Israel van de kaart te krijgen, voorgezeten door oliesheiks en met corrupte Derde-wereldpolitici aan de stemknoppen.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Veel besluitvaardigheid is er ook niet want het regent er vetos.
De VS betaalt bijna alles, als die er een keer zat van hebben is het idd zo opgerot dat stelletje metaal gestoordenquote:Op maandag 21 oktober 2019 23:12 schreef Zalmslaatje het volgende:
Als veel landen wanbetaler blijven is de vn zo weg.
Die zijn ook al enige tijd wanbetaler.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De VS betaalt bijna alles, als die er een keer zat van hebben is het idd zo opgerot dat stelletje metaal gestoorden.
Gelijk hebben ze, dat enge clubje moet echt eens opgeheven worden.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:20 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Die zijn ook al enige tijd wanbetaler.![]()
En ja, onder obama waren ze ook al een wanbetaler.
Echt he. Zo snel mogelijk kapot.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gelijk hebben ze, dat enge clubje moet echt eens opgeheven worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |