abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189544654
Wat kun je nog doen als je bijna 30 bent (als man) en nog nooit succes met vrouwen hebt gehad? Zelfs op alle vlakken maagd bent. Ik ben vast niet de enige met dit probleem maar ik hoor nauwelijks van deze groep, behalve dat zij als incels worden bestempeld. Probleem wordt niet serieus genomen.

Hulp is er niet, want de PUA"s die zich aanbieden zijn vreselijk duur en zijn nauwelijks beschikbaar gezien het taboe wat er op een versiercoach rust.

Ik zou graag meer mensen zien die uit de kast komen. Bijvoorbeeld bij Daan Wielens (27), die eerlijk was over zijn "onvrijwillige" maagdelijkheid. Zover ik weet is meneer na die documentaire nog altijd maagd gebleven. Het heeft hem behalve faam nauwelijks wat opgeleverd. Maagdelijkheid waar hij niet zelf voor gekozen heeft. Nou, check de comments op allerlei nieuwssites. Er worden alleen maar stomme grappen gemaakt en er is helemaal geen support voor deze groep.

btw Ik heb het expliciet over de mensen die proactief hun best doen. Zoals regelmatig naar de kroeg, clubs e.d en vrouwen aanspreken. Niet de klagers die passief op hun zolderkamer zitten en alleen maar zitten te klagen en niets doen.

R&P / Bijna 30, nóóit succes met vrouwen gehad. Wat nu? #3
pi_189544720
Kan iemand mij uitleggen wat er zo onaantrekkelijk is aan introverte mannen? Meende mij ergens gelezen te hebben dat vrouwen van nature meer praten en dat dit bij mannen het tegenovergestelde is. Maar als vrouwen op sociaal vlak dan zoveel vaardiger zijn... waarom moeten mannen dan nog altijd het initiatief nemen?

Ikzelf ben nog nooit door een vrouw aangesproken, daarom dat ik er werk van hem gemaakt om zelf vrouwen aan te spreken. Helaas wordt dat niet altijd in dank afgenomen met het gevolg dat ik meer approach anxiety heb ontwikkeld. Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
pi_189544984
Wat ik in dit soort discussies erg merk is dat mensen die niet aan een relatie komen vooral bezig zijn hun leven in te richten naar de maatstaven van anderen, weinig vatbaar zijn voor afwijkende standpunten én zo bang zijn te falen dat negativiteit hun leven beheerst.

Dat gaat uiteindelijk ten koste aan je positieve energie en uitstraling.
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:32:26 #4
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189545024
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo onaantrekkelijk is aan introverte mannen? Meende mij ergens gelezen te hebben dat vrouwen van nature meer praten en dat dit bij mannen het tegenovergestelde is. Maar als vrouwen op sociaal vlak dan zoveel vaardiger zijn... waarom moeten mannen dan nog altijd het initiatief nemen?

Ikzelf ben nog nooit door een vrouw aangesproken, daarom dat ik er werk van hem gemaakt om zelf vrouwen aan te spreken. Helaas wordt dat niet altijd in dank afgenomen met het gevolg dat ik meer approach anxiety heb ontwikkeld. Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
Hoe spreek je ze aan dan
Houd van poesjes
pi_189545122
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo onaantrekkelijk is aan introverte mannen? Meende mij ergens gelezen te hebben dat vrouwen van nature meer praten en dat dit bij mannen het tegenovergestelde is. Maar als vrouwen op sociaal vlak dan zoveel vaardiger zijn... waarom moeten mannen dan nog altijd het initiatief nemen?
Niets moet, maar je concurrentie (andere mannen) nemen wel het initiatief. Een vrouw die geen initiatief neemt, zal alsnog aangesproken worden en een partner kunnen vinden.
quote:
Ikzelf ben nog nooit door een vrouw aangesproken, daarom dat ik er werk van hem gemaakt om zelf vrouwen aan te spreken. Helaas wordt dat niet altijd in dank afgenomen met het gevolg dat ik meer approach anxiety heb ontwikkeld. Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
Wellicht omdat je ze op onhandige wijze benaderd? Of omdat je de zoveelste bent die wat probeert? Of omdat ze gewoon even haar dag niet heeft?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189545366
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo onaantrekkelijk is aan introverte mannen? Meende mij ergens gelezen te hebben dat vrouwen van nature meer praten en dat dit bij mannen het tegenovergestelde is. Maar als vrouwen op sociaal vlak dan zoveel vaardiger zijn... waarom moeten mannen dan nog altijd het initiatief nemen?

Ikzelf ben nog nooit door een vrouw aangesproken, daarom dat ik er werk van hem gemaakt om zelf vrouwen aan te spreken. Helaas wordt dat niet altijd in dank afgenomen met het gevolg dat ik meer approach anxiety heb ontwikkeld. Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
Initiatief nemen heeft vrij weinig te maken met introversie of extraversie. In werkelijkheid zweven de meeste mensen er altijd tussen in, afhankelijk van de situatie (context). Welk waardeoordeel hang jij aan de 'enorm felle' reactie van deze vrouw? De mensen die makkelijk aan een relatie komen, zullen vaker minder waarde hechten aan een keer falen of andermans oordeel.

Je zal sneller een klik hebben met iemand waar je overeenkomsten mee hebt. Dat kan dus zeer goed een vrouw zijn die ook introverte eigenschappen heeft en geen initiatief durft te nemen. Toch zal het contact op een gegeven moment gelegd moeten worden. Zorg er dan in ieder geval voor dat dit in een setting is waar JIJ je prettig voelt. :)
  maandag 21 oktober 2019 @ 12:03:18 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189545636
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
waarom moeten mannen dan nog altijd het initiatief nemen?
Ik vind een man aantrekkelijker als hij mij durft aan te spreken. Simple as that. Staat verder los van intro/extrovert of dat ik evt veel/weinig praat.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
Ligt eraan welke setting en hoe je iemand aanspreekt.
Daarnaast ligt het ook geheel aan de vrouw, staat ze er open voor, ben je een beetje haar type of is ze gewoon chagrijnig die dag, etc etc.
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:15:20 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189547311
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:52 schreef Kippendief het volgende:
Dat zie ik zelf ook met mijn eigen gedrag: Als ik namelijk mijn standaarden op uiterlijk verlaag, dan zou ik meer dates kunnen krijgen dan ik tijd voor heb, omdat vrouwen menige persoonlijkheidsafwijking van mij door de vingers zouden zien door mijn uiterlijk.
Je zou je standaard op uiterlijk eens kunnen verlagen en de standaarden op ander terrein kunnen verhogen om een vrouw te vinden met wie een langdurige (minstens 5+ jaar) mogelijk is, inclusief goede seks en een gezamenlijk huishouden.
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:20:06 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189547364
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo onaantrekkelijk is aan introverte mannen? Meende mij ergens gelezen te hebben dat vrouwen van nature meer praten en dat dit bij mannen het tegenovergestelde is. Maar als vrouwen op sociaal vlak dan zoveel vaardiger zijn... waarom moeten mannen dan nog altijd het initiatief nemen?

Ikzelf ben nog nooit door een vrouw aangesproken, daarom dat ik er werk van hem gemaakt om zelf vrouwen aan te spreken. Helaas wordt dat niet altijd in dank afgenomen met het gevolg dat ik meer approach anxiety heb ontwikkeld. Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
Lees nog eens rustig het vorige deel door.

Samengevat is het probleem dat je een onverzorgde figuur bent, die zich dus kleedt en gedraagt als een loser, en vrouwen alleen benadert met het wanhopige doel er seks mee te hebben.

En de oplossing is: doe wat moeite om je in een specifieke vrouw te verdiepen en kleedt je en gedraag je zoals jij denkt dat zij aantrekkelijk vindt. Zet in op een leuk/interessant gesprek (iets dat zíj dus boeiend vindt) in plaats van seks.
pi_189548706
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo onaantrekkelijk is aan introverte mannen? Meende mij ergens gelezen te hebben dat vrouwen van nature meer praten en dat dit bij mannen het tegenovergestelde is. Maar als vrouwen op sociaal vlak dan zoveel vaardiger zijn... waarom moeten mannen dan nog altijd het initiatief nemen?

Ikzelf ben nog nooit door een vrouw aangesproken, daarom dat ik er werk van hem gemaakt om zelf vrouwen aan te spreken. Helaas wordt dat niet altijd in dank afgenomen met het gevolg dat ik meer approach anxiety heb ontwikkeld. Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
Het is niet zo dat introverte mannen direct minder aantrekkelijker zijn. Extravert zijn is nu eenmaal vaak een marker van sociaal vaardig zijn wat aantrekkelijker is over het algemeen. Er zijn mannen die weg komen met introvert maar dat zijn dan meestal aantrekkelijke 'mysterieuze' mannen.

Het is voor ons onmogelijk om te beoordelen waarom vrouwens soms fel reageren als je ze aanspreekt. Kan aan jou liggen, kan ook aan haar liggen.
pi_189549244
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:30 schreef Justinn het volgende:
Wat ik in dit soort discussies erg merk is dat mensen die niet aan een relatie komen vooral bezig zijn hun leven in te richten naar de maatstaven van anderen, weinig vatbaar zijn voor afwijkende standpunten én zo bang zijn te falen dat negativiteit hun leven beheerst.

Dat gaat uiteindelijk ten koste aan je positieve energie en uitstraling.
Niet echt verbazend dat ze proberen te veranderen. Topic na topic wordt hen toegeschreeuwd dat het aan henzelf ligt en dat ze echt drastisch moeten veranderen willen ze ooit een vrouw krijgen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189549505
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
Waarschijnlijk omdat ze met lichaamstaal communiceren dat ze niet open staan voor aanspraak en jij ze dan toch aanspreekt.
pi_189550088
quote:
3s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Niet echt verbazend dat ze proberen te veranderen. Topic na topic wordt hen toegeschreeuwd dat het aan henzelf ligt en dat ze echt drastisch moeten veranderen willen ze ooit een vrouw krijgen.
Of de oorzaak bij hunzelf ligt of niet, vind ik niet eens relevant. Letterlijk het enige wat je echt kunt beïnvloeden, IS je eigen gedrag. Het is zonde van de energie je te focussen op andermans gedrag en je daarover op te winden.
pi_189550129
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:42 schreef Justinn het volgende:

[..]

Of de oorzaak bij hunzelf ligt of niet, vind ik niet eens relevant. Letterlijk het enige wat je echt kunt beïnvloeden, IS je eigen gedrag. Het is zonde van de energie je te focussen op andermans gedrag en je daarover op te winden.
Nah, je kunt ook je locatie en je uiterlijk veranderen.
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:56:19 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189550276
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:55 schreef Intint het volgende:

[..]

Het is niet zo dat introverte mannen direct minder aantrekkelijker zijn. Extravert zijn is nu eenmaal vaak een marker van sociaal vaardig zijn wat aantrekkelijker is over het algemeen. Er zijn mannen die weg komen met introvert maar dat zijn dan meestal aantrekkelijke 'mysterieuze' mannen.

Het is voor ons onmogelijk om te beoordelen waarom vrouwens soms fel reageren als je ze aanspreekt. Kan aan jou liggen, kan ook aan haar liggen.
Is ook complete bullshit. Eerst al dat i troverte personen geen sociale skills kunnen hebben alsmede dat ze niet interessant voor vrouwen zouden zijn.

Sowieso, alsof er geen introverte dames zijn :') gewoon weer een hoop zelfmedelijden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189550828
naar mijn mening kun je gedag niet veranderen. je kan een tijdje een act opvoeren, echter zal je op den duur terugvallen op je eigen gedrag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189550925
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
naar mijn mening kun je gedag niet veranderen. je kan een tijdje een act opvoeren, echter zal je op den duur terugvallen op je eigen gedrag.
eigen gedrag is anders ook maar aangeleerd. Houdt voor een groot deel ook gewoon af van zaken als hormonen.
pi_189550978
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:44 schreef Kippendief het volgende:

[..]

eigen gedrag is anders ook maar aangeleerd. Houdt voor een groot deel ook gewoon af van zaken als hormonen.
even opsommen.
- staren
- teveel over jezelf praten
- te negatief zijn
- de ander z'n houding imiteren

herkenbaar?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189551059
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

even opsommen.
- staren
- teveel over jezelf praten
- te negatief zijn
- de ander z'n houding imiteren

herkenbaar?
Houding imiteren in kleine mate? Dus nee niet echt?
pi_189551065
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:42 schreef Justinn het volgende:

[..]

Of de oorzaak bij hunzelf ligt of niet, vind ik niet eens relevant. Letterlijk het enige wat je echt kunt beïnvloeden, IS je eigen gedrag. Het is zonde van de energie je te focussen op andermans gedrag en je daarover op te winden.
Exact! Daarom is het juist ook goed dat ze zichzelf proberen te veranderen. Als nagenoeg geen enkele vrouw je aantrekkelijk vindt, zul je je toch moeten richten naar de maatstaven van anderen (om jouw eigen woorden te gebruiken).

Echter...
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
naar mijn mening kun je gedag niet veranderen. je kan een tijdje een act opvoeren, echter zal je op den duur terugvallen op je eigen gedrag.
En tevens...
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:44 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Nah, je kunt ook je locatie en je uiterlijk veranderen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189551684
tip: mannen die goed kunnen dansen worden écht aantrekkelijker gevonden door vrouwen. dit schijnt wetenschappelijk onderzocht te zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:27:23 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189552801
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
tip: mannen die goed kunnen dansen worden écht aantrekkelijker gevonden door vrouwen. dit schijnt wetenschappelijk onderzocht te zijn.
Dat is omdat goede dansers zichzelf blootgeven, oprecht zijn.
pi_189553032
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
tip: mannen die goed kunnen dansen worden écht aantrekkelijker gevonden door vrouwen. dit schijnt wetenschappelijk onderzocht te zijn.
pi_189553804
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

even opsommen.
- staren
- teveel over jezelf praten
- te negatief zijn
- de ander z'n houding imiteren

herkenbaar?
Ik had juist ergens gelezen dat het aannemen van andermans houding en vooral open vragen te stellen juist beter is?

Ik zie echt veel mannen, typische alphamannen hier die de leiding nemen in groepen maar verder eigenlijk nauwelijks een vraag aan anderen stellen en enkel maar over zichzelf praten. Iedereen heeft zijn plus en minpunten maar klaarblijkelijk nemen veel vrouwen dat maar voor lief.

Ik kan het wel voor een deel begrijpen dat vrouwen liever hebben dat de man de leiding en regie neemt, maar leiding nemen als je geen ervaringen hebt is niet gemakkelijk omdat de kans om te falen een stuk groter is.

Ik heb me suf gezocht op een boek dat dit proces beter kan uitleggen, juist voor de mannen die echt aan het begin staan van dit avontuur, om toch een bepaalde leidraad te hebben.

Er moet toch wel een bepaalde routine of stappenplan zijn om dit proces beter inzichtelijk te krijgen.
pi_189554065
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:12 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik had juist ergens gelezen dat het aannemen van andermans houding en vooral open vragen te stellen juist beter is?

Ik zie echt veel mannen, typische alphamannen hier die de leiding nemen in groepen maar verder eigenlijk nauwelijks een vraag aan anderen stellen en enkel maar over zichzelf praten. Iedereen heeft zijn plus en minpunten maar klaarblijkelijk nemen veel vrouwen dat maar voor lief.

Ik kan het wel voor een deel begrijpen dat vrouwen liever hebben dat de man de leiding en regie neemt, maar leiding nemen als je geen ervaringen hebt is niet gemakkelijk omdat de kans om te falen een stuk groter is.

Ik heb me suf gezocht op een boek dat dit proces beter kan uitleggen, juist voor de mannen die echt aan het begin staan van dit avontuur, om toch een bepaalde leidraad te hebben.

Er moet toch wel een bepaalde routine of stappenplan zijn om dit proces beter inzichtelijk te krijgen.
Heb je couchsurfing inmiddels al geprobeerd?
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 21:38:28 #26
441859 crew  Lenny77
pi_189554368
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:44 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Nah, je kunt ook je locatie en je uiterlijk veranderen.
Locatie? Ergens anders wonen gaan waar ze je niet kennen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189554509
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Locatie? Ergens anders wonen gaan waar ze je niet kennen?
Ergens gaan wonen waar er meer vrouwen zijn, een cultuur heerst die jou meer aanspreekt, of waar jij een groot competitief voordeel hebt ten opzichte van de gemiddelde lokale man.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 21:56:43 #28
441859 crew  Lenny77
pi_189554726
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:12 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik had juist ergens gelezen dat het aannemen van andermans houding en vooral open vragen te stellen juist beter is?

Ik zie echt veel mannen, typische alphamannen hier die de leiding nemen in groepen maar verder eigenlijk nauwelijks een vraag aan anderen stellen en enkel maar over zichzelf praten. Iedereen heeft zijn plus en minpunten maar klaarblijkelijk nemen veel vrouwen dat maar voor lief.

Ik kan het wel voor een deel begrijpen dat vrouwen liever hebben dat de man de leiding en regie neemt, maar leiding nemen als je geen ervaringen hebt is niet gemakkelijk omdat de kans om te falen een stuk groter is.

Ik heb me suf gezocht op een boek dat dit proces beter kan uitleggen, juist voor de mannen die echt aan het begin staan van dit avontuur, om toch een bepaalde leidraad te hebben.

Er moet toch wel een bepaalde routine of stappenplan zijn om dit proces beter inzichtelijk te krijgen.
Houding wordt wel onbewust gespiegeld in geval van interesse ja. Maar dat is subtiel! Als je bewust gaat spiegelen dan hebben mensen dat door.

Zo een kerel die zit te praten zonder vragen te stellen is meestal verbaal heel onderhoudend. Ik ken mensen die uren aan een stuk kunnen vertellen waarbij je je aandacht geen seconde verliest. Dit is wel een gave die je hebt of niet volgens mij. Je kan jezelf wel oefenen qua algemene kennis, weetjes enz. Dan heb je toch iets te vertellen. Of misschien nog handiger: het hebben van een paar vragen die de ander doet vertellen en daar pik je gewoon op in.
Qua eerste contact (met hoop op meer) moet je echt op lichaamstaal letten. Is ze met haar gsm bezig of met anderen? Niet storen (als het maar een spelletje is op haar gsm en ze zit op haar eigen dan kan het wel, dan kan je als opening nog vragen wat ze speelt). Als ze je niet echt aankijkt of haar lichaam wat naar achter duwt of opzij weg van jou: niet verder gaan. Als ze haar armen en/of benen kruist op een niet ontspannen manier: niet verder gaan. Dat zijn tekens van afsluiting voor jou. Als ze alleen maar met ja of uhu ofzo antwoordt of geen vragen terug stelt: niet verder gaan. Sluit zo een gesprek wel netjes af (ik zie dat je bezig bent, dus amuzeer je nog en misschien tot later he), wie weet heeft ze een shitdag maar ze zal wel onthouden dat jij respect voor haar had, geen creep bent en wie weet wat het je in de toekomst oplevert.
Goede tekens: lachen, kijken, niet van je wegdraaien en misschien zelfs dichterbij komen, wat met de haren of handen prullen (soms), dingen over jou willen weten.
Zoek bij het eerste contact een aanknoopingspunt: iedereen heeft iets specifiek! Haar haar, sproetjes, parfum, leuke schoenen, een toffe rugzak (igv je hostel-meisjes), een aparte jas,... Als het maar iets is wat echt van haar is! Zeg daar iets over! He, ik zag je rugzak daarstraks! Die ziet er stevig uit en ook nog eens mooi! Waar heb je die vandaan?... En waar heb je die rugzak al allemaal naar mee genomen?... Oh wauw, daar zou ik ook graag naartoe willen! Wat was daar zo leuk?... Enz enz enz
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189556866
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:12 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik had juist ergens gelezen dat het aannemen van andermans houding en vooral open vragen te stellen juist beter is?

Ik zie echt veel mannen, typische alphamannen hier die de leiding nemen in groepen maar verder eigenlijk nauwelijks een vraag aan anderen stellen en enkel maar over zichzelf praten. Iedereen heeft zijn plus en minpunten maar klaarblijkelijk nemen veel vrouwen dat maar voor lief.

Ik kan het wel voor een deel begrijpen dat vrouwen liever hebben dat de man de leiding en regie neemt, maar leiding nemen als je geen ervaringen hebt is niet gemakkelijk omdat de kans om te falen een stuk groter is.

Ik heb me suf gezocht op een boek dat dit proces beter kan uitleggen, juist voor de mannen die echt aan het begin staan van dit avontuur, om toch een bepaalde leidraad te hebben.

Er moet toch wel een bepaalde routine of stappenplan zijn om dit proces beter inzichtelijk te krijgen.
Boeken kunnen nooit echte ervaringen vervangen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189558665
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:56 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Is ook complete bullshit. Eerst al dat i troverte personen geen sociale skills kunnen hebben alsmede dat ze niet interessant voor vrouwen zouden zijn.

Sowieso, alsof er geen introverte dames zijn :') gewoon weer een hoop zelfmedelijden.
Waar zeg ik dat introverte mannen geen sociale skills kunnen hebben? Mooie strawman.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:25:05 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189558796
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:05 schreef Intint het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat introverte mannen geen sociale skills kunnen hebben? Mooie strawman.
Man ik zeg toch nergens dat het een directe aanval op jou is joh :D Met je quasi-interresant onnodig Engelstalig gebruik. Strawman :') voel je niet zo verongelijkt en aangevallen.

Ben je tegen de dames ook zo? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189558843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:25 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Man ik zeg toch nergens dat het een directe aanval op jou is joh :D Met je quasi-interresant onnodig Engelstalig gebruik. Strawman :') voel je niet zo verongelijkt en aangevallen.

Ben je tegen de dames ook zo? :D
Je quote mijn post dus nu moet je niet doen alsof het zo super vreemd is da ik denk dat het een reactie op mijn post is. En oeeew ik gebruik een engels woordje... nou nou dan ben je uiteraard meteen quasi interessant bezig.

Ben ik tegen de dames ook zo? Sterk punt!
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:38:30 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189558890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:31 schreef Intint het volgende:

[..]

Je quote mijn post dus nu moet je niet doen alsof het zo super vreemd is da ik denk dat het een reactie op mijn post is. En oeeew ik gebruik een engels woordje... nou nou dan ben je uiteraard meteen quasi interessant bezig.

Ben ik tegen de dames ook zo? Sterk punt!
Ja moet ik wel doen, ik had je namelijk wel direct geadresseerd als ik enkel op jou doelde. Manmanman lekker verongelijkt blijven doen, succes ermee :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:53:53 #34
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189559000
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:12 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik had juist ergens gelezen dat het aannemen van andermans houding en vooral open vragen te stellen juist beter is?

Ik zie echt veel mannen, typische alphamannen hier die de leiding nemen in groepen maar verder eigenlijk nauwelijks een vraag aan anderen stellen en enkel maar over zichzelf praten. Iedereen heeft zijn plus en minpunten maar klaarblijkelijk nemen veel vrouwen dat maar voor lief.

Ik kan het wel voor een deel begrijpen dat vrouwen liever hebben dat de man de leiding en regie neemt, maar leiding nemen als je geen ervaringen hebt is niet gemakkelijk omdat de kans om te falen een stuk groter is.

Ik heb me suf gezocht op een boek dat dit proces beter kan uitleggen, juist voor de mannen die echt aan het begin staan van dit avontuur, om toch een bepaalde leidraad te hebben.

Er moet toch wel een bepaalde routine of stappenplan zijn om dit proces beter inzichtelijk te krijgen.
Lang niet alle vrouwen vinden zon alfaman aantrekkelijk hoor. Het punt van deze hele reeks is dat interactie tussen mensen geen wiskunde is. Ieder persoon is anders, er zijn 10000 processen die bepalen hoe iemand bepaald gedrag ervaart. Dat zit niet alleen in de genen, maar door eerdere ervaringen, vooroordelen, geloof enz. Ook is elk moment een momentopname. Degene die je aanspreekt kan midden in een rouwproces zitten, boos zijn over iets, je weet het niet.

Er zijn wel bepaalde gedragingen die bij het gros als vervelend worden ervaren en dat heeft weer te maken met sociale normen en cultuur. Een Japanner vind je maar een rare vogel als je een hand wil geven, om maar wat te noemen.

Oefenen, oefenen, oefenen, falen en opnieuw proberen. Te veel nadenken werkt averechts, je kunt het weer voorspellen maar de exacte uitkomst hangt af van een miljard factoren en kan altijd anders uitpakken.

Stappenplannen bestaan er wel maar zijn heel beperkt.
:')
pi_189559298
@sinterklaaskapoentje Het is wel vaak zo (althans dat zie ik) dat een extraverte Amerikaan een stuk meer aandacht krijgt dan een introverte Japanner. Ik heb het dan specifiek over mannen. Introverte meisjes worden vanzelf wel aangesproken.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:25 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Heb je couchsurfing inmiddels al geprobeerd?
Zeker maar dan enkel de hangouts.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 00:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Boeken kunnen nooit echte ervaringen vervangen...
Maar wel advies kunnen krijgen hoe ik bijvoorbeeld een gesprek gaande kan houden en wat zoal goede gespreksonderwerpen en technieken ed zijn.

Kijk, met groepen is het echt een hit or miss maar heb soms hele leuke gesprekken met mannen. Bij vrouwen merk ik toch een zekere afstandelijke houding, bijna altijd naar de alphaman van de groep trekken.

Maar ik krijg tegenovergestelde adviezen. De één zegt dat ik mezelf moet blijven en mijn eigen koers moet blijven varen terwijl de andere zegt dat ik me aan moet passen wat vrouwen aantrekkelijk vinden. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen maar bij vrouwen telt gedrag net iets meer mee dan bij mannen. Mannen willen simpelgezegd gewoon een jonge knappe vrouw.

Incels en m.n de mensendie de blackpill aanhangen blijven echt in dat circletje hangen dat uiterlijk het enige is dat telt. Ik geloof hier niet in want ik zie genoeg minder knappe mannen op straat lopen met best wel aantrekkelijke dames.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:13:29 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189559961
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:19 schreef osodevo het volgende:
Maar ik krijg tegenovergestelde adviezen. De één zegt dat ik mezelf moet blijven en mijn eigen koers moet blijven varen terwijl de andere zegt dat ik me aan moet passen wat vrouwen aantrekkelijk vinden
Omdat beiden zou kunnen werken.
Als je echt een nitwit bent die niets kan qua gesprekken, kan je nog zo jezelf blijven, maar dan kom je echt nooit ergens.
Zou je dan een tijd lang een bepaald gedrag vertonen als in kopieren van anderen en 'wat vrouwen willen'.. dan zou het kunnen zijn dat dit je eigen gedrag wordt.
Maar puur enkel een toneelspel spelen om iemand te krijgen, dat ga je niet je leven volhouden.

Het is hoe dan ook nodig om je eigen middenweg te vinden daarin.
En vanuit een stel Fokkers, moeilijk om echt te zeggen wat te doen nav wat posts hier.
pi_189560275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:19 schreef osodevo het volgende:
@:sinterklaaskapoentje Het is wel vaak zo (althans dat zie ik) dat een extraverte Amerikaan een stuk meer aandacht krijgt dan een introverte Japanner. Ik heb het dan specifiek over mannen. Introverte meisjes worden vanzelf wel aangesproken.
[..]

Zeker maar dan enkel de hangouts.
[..]

Maar wel advies kunnen krijgen hoe ik bijvoorbeeld een gesprek gaande kan houden en wat zoal goede gespreksonderwerpen en technieken ed zijn.

Kijk, met groepen is het echt een hit or miss maar heb soms hele leuke gesprekken met mannen. Bij vrouwen merk ik toch een zekere afstandelijke houding, bijna altijd naar de alphaman van de groep trekken.

Maar ik krijg tegenovergestelde adviezen. De één zegt dat ik mezelf moet blijven en mijn eigen koers moet blijven varen terwijl de andere zegt dat ik me aan moet passen wat vrouwen aantrekkelijk vinden. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen maar bij vrouwen telt gedrag net iets meer mee dan bij mannen. Mannen willen simpelgezegd gewoon een jonge knappe vrouw.

Incels en m.n de mensendie de blackpill aanhangen blijven echt in dat circletje hangen dat uiterlijk het enige is dat telt. Ik geloof hier niet in want ik zie genoeg minder knappe mannen op straat lopen met best wel aantrekkelijke dames.
Ik ben zelf ook niet goed in groepen. Als je mij in een hostel zet met zon bestaande groep is de kans klein dat ik daar mij bij aansluit :P Maar heb super veel leuke mensen leren kennen via de hangout optie van couchsurfing en vaak zie je dat er dan meerdere mensen zich bij aansluiten.
pi_189560342
Denk overigens dat het totaal onverstandig is om jezelf aan te passen naar wat de vrouw wil. Dat weet je niet. Elke vrouw wil iets anders en mocht je met je act er 1 weten te vangen is het niet oprecht. Daar ga je echt niet gelukkig van worden.

Bij het betrappen van dit soort gedrag verlies je trouwens ook het respect.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:03:23 #39
545 dop
:copyright: dop
pi_189560482
Er is een significant verschil tussen aanpassen of jezelf ontwikkelen.
Je kunt je vaardigheden en interesses ontwikkelen waar door je een interessantere versie van jezelf word.
Dus als je sport niet leuk vind en niet sportief bent dan heeft het weinig zin om een sportieve vrouw te zoeken en zelf ook heel sportief te doen.
Kijk eens naar je eigen interesses en hoe je die kunt ontwikkelen en delen met anderen.
Natuurlijk ook prima om nieuwe interesses te ontwikkelen zolang je dit voor jezelf doet en omdat jij het ook leuk vind.

Ts wat zijn je interesse en hobby's?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:37:34 #40
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189560886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:19 schreef osodevo het volgende:
@:sinterklaaskapoentje Het is wel vaak zo (althans dat zie ik) dat een extraverte Amerikaan een stuk meer aandacht krijgt dan een introverte Japanner. Ik heb het dan specifiek over mannen. Introverte meisjes worden vanzelf wel aangesproken.
[..]

In een grote groep met (semi)onbekenden krijgt de gene met de grootste mond de meeste aandacht in eerste instantie. Die eist hij gewoon op. Maar dat betekent niet dat iedereen dat een chill persoon vindt. Zo werkt groepsdynamica, daar bestaan wel theorieën over. Mensen In een nieuwe grote groep zoeken in eerste instantie mensen waar ze bewust of onbewust denken een kleinere groep mee te vormen. Mensen die een beetje op hen lijken.

Kijk maar naar je schoolklassen waar je ooit in zat. Ik eerste instantie een grote groep, Maar na een week ontstaan kleinere groepjes, soms op basis van subcultuur of interesse. De grootste mond heeft dan niet per de de meeste aandacht. Maar goed dat heeft tijd nodig.

Als je zelf niet wordt aangesproken is het taak dat zelf te doen. Kunst is om open, zonder verwachtingen van vriendschap, seks, relatie enz te doen. Gewoon een praatje. Je ziet vanzelf wel of het loopt.
:')
pi_189561025
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:36 schreef papernote het volgende:

[..]

Niets moet, maar je concurrentie (andere mannen) nemen wel het initiatief. Een vrouw die geen initiatief neemt, zal alsnog aangesproken worden en een partner kunnen vinden.
[..]

Wellicht omdat je ze op onhandige wijze benaderd? Of omdat je de zoveelste bent die wat probeert? Of omdat ze gewoon even haar dag niet heeft?
Heel dubbel (en zwaar klote) maar zo werkt het wel.
Geen idee hoe TS hier in staat, of hij überhaupt wel eens met meiden omgaat o.i.d.

Maar "gewoon doen" is vaak wel de manier. Als je een klik hebt bij een meid accepteert ze dat meestal ook gewoon. Beetje praten en na afzondering op de bek pakken, haar uitvragen, hand vasthouden enzovoorts. Jezelf bezatten is de eerste stap. En dan hopen dat zij dat ook heeft gedaan ^O^
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:56:42 #42
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189561231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:45 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Heel dubbel (en zwaar klote) maar zo werkt het wel.
Geen idee hoe TS hier in staat, of hij überhaupt wel eens met meiden omgaat o.i.d.

Maar "gewoon doen" is vaak wel de manier. Als je een klik hebt bij een meid accepteert ze dat meestal ook gewoon. Beetje praten en na afzondering op de bek pakken, haar uitvragen, hand vasthouden enzovoorts. Jezelf bezatten is de eerste stap. En dan hopen dat zij dat ook heeft gedaan ^O^
Een vrouw voelt het wel aan als je een 'poging tot versieren' doet. Ik was bevriend met een alpha figuur die regelmatig vrouwen mee naar huis nam, maar dat was alsnog een hoop werk. Hij probeerde er makkelijk 10 achter elkaar. Ik wees zs zelfs voor hem aan. Meestal na 5 minuten terug. Aan het eind van de avond had Hij wel beet.

Maarja Ik zou dat niet durven/willen. Ik praat normaal met meisjes, vanzelf blijkt wel een klik en dan kun je wel wat flirten...

De meeste mensen In mijn omgeving met een relatie hebben die gevonden zonder dat ze de intentie hadden tot versieren. Gewoon via via contact. Toevallige ontmoeting in de kroeg enz.
:')
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:59:34 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189561277
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Een vrouw voelt het wel aan als je een 'poging tot versieren' doet. Ik was bevriend met een alpha figuur die regelmatig vrouwen mee naar huis nam, maar dat was alsnog een hoop werk. Hij probeerde er makkelijk 10 achter elkaar. Ik wees zs zelfs voor hem aan. Meestal na 5 minuten terug. Aan het eind van de avond had Hij wel beet.

Maarja Ik zou dat niet durven/willen. Ik praat normaal met meisjes, vanzelf blijkt wel een klik en dan kun je wel wat flirten...

De meeste mensen In mijn omgeving met een relatie hebben die gevonden zonder dat ze de intentie hadden tot versieren. Gewoon via via contact. Toevallige ontmoeting in de kroeg enz.
Dat hele op jacht gaan heb ik echt een broertje dood aan. Vind het ook verschrikkelijk wanneer vrouwen het opzichtig bij je proberen. Scheer je weg, ben hier om wat bier te drinken met wat maten _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189561385
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Een vrouw voelt het wel aan als je een 'poging tot versieren' doet. Ik was bevriend met een alpha figuur die regelmatig vrouwen mee naar huis nam, maar dat was alsnog een hoop werk. Hij probeerde er makkelijk 10 achter elkaar. Ik wees zs zelfs voor hem aan. Meestal na 5 minuten terug. Aan het eind van de avond had Hij wel beet.

Maarja Ik zou dat niet durven/willen. Ik praat normaal met meisjes, vanzelf blijkt wel een klik en dan kun je wel wat flirten...

De meeste mensen In mijn omgeving met een relatie hebben die gevonden zonder dat ze de intentie hadden tot versieren. Gewoon via via contact. Toevallige ontmoeting in de kroeg enz.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dat hele op jacht gaan heb ik echt een broertje dood aan. Vind het ook verschrikkelijk wanneer vrouwen het opzichtig bij je proberen. Scheer je weg, ben hier om wat bier te drinken met wat maten _O-
Klopt, er bewust achteraan gaan werkt eigenlijk ook weer niet :')
Hoe harder je probeert, hoe groter de muur _O-

Dus het moet onbewust. Maar ja, onbewust, hoe doe je dat bewust?
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_189561769
Ik reageer niet op alles, omdat het anders teveel ts zijn topic overneemt. Dat is dus geen desinteresse naar Kippendief.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:53 schreef Kippendief het volgende:
[..]

Ik zie juist steeds mijn huidige denkbeelden over vrouwen bevestigd worden. Vrouwen die mij niet/amper kennen, geven mij aandacht die alleen maar kan wijzen op seksuele/romantieke interesse. En dan is mijn vooroordeel over dat vrouwen alleen naar uiterlijk kijken bijvoorbeeld alweer bevestigd.
Maar ligt dan puur aan de vrouwen of spelen er andere factoren mee? Hoe kun je zo overtuigd zijn dat je iets kan herkennen als je het niet kent en eigenlijk ook maar nauwelijks gelooft? Vanuit de statistiek haal ik even de termen confirmation en observer bias aan.
Plus dat je nu een onderzoeksgroep neemt, waarvan het niet zo duidelijk is in hoeverre die representatief is voor de gehele linie.

quote:
In je andere post zeg je dat ik dit soort meiden uitzoek, maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik denk eerder dat vrouwen door hoe mijn hoofd en wenkbrouwen eruit zien een ander beeld van mijn persoonlijkheid hebben. Maar daar kan ik weinig aan doen behalve mijn persoonlijkheid veranderen.
Als jij vanuit jouw overtuiging dat vrouwen x willen vooral x uit gaat stralen, dan trek je logischerwijs vooral de vrouwen die x willen aan. Je meet dus niet effectief dat alle vrouwen x willen, maar dat je door x uit te stralen meer succes behaalt dan voorheen.

[..]

quote:
Ik zie niet wat er mis is met die dingen doen die vrouwen aantrekkelijk vinden, zodat je een relatie kunt krijgen.

Ik heb mijn hele leven tot mijn 23e vooral mijn eigen ding gedaan en dan eindig ik blijkbaar als een kusloze maagd. Dus no thanks, dan maar over een andere boeg gooien.
Ik denk ook niet dat er iets mis met jezelf aantrekkelijker proberen te presenteren en daarin de wensen van vrouwen mee te nemen. Het punt waar ik over val is wanneer dat zo een beetje het enige is. Als je je alleen probeert te ontwikkelen op basis van vrouwen scoren, dan staat de rest van je als mens een beetje stil. Het is een beetje als wedden op maar een paard en daarmee leg je de lat ook hoog op maar een vlak. Jij bent al een paar hordes verder op dit gebied dan ts zo te horen, maar ik kan me voorstellen dat zo een insteek nog maar druk op de ketel legt en het dan juist moeilijker wordt. Dat zou je wat tegen kunnen gaan door jezelf niet alleen maar te willen branden als iemand die bij de vrouwtjes scoort.

quote:
Sterkte is inderdaad leiding durven nemen en geen twijfel laten zien. Jouw zwakheden delegeer je bijvoorbeeld met convictie aan anderen, in plaats van zelf twijfelachtig wat te proberen.
Maar door alleen sterk te willen zijn, stop je bepaalde gevoelens van jezelf weg en dat is bij veel mensen vroeg of laat iets wat niet blijkt te werken. Hoe kun je je verbonden voelen met iemand, waarvan je denkt dat ze maar een kant van jou en de binnenkant van je portemonnee wil zien? Hoe kan iemand zich verbonden met jou voelen als je zo een eendimensionale presentatie geeft? Hoe laat je een vrouw haar toegevoegde waarde voor jou op emotioneel gebied blijken, als je haar vooral wil stimuleren om knap te zijn en te blijven?

quote:
[..]

Ik zal er eens wat over opzoeken, maar dit lijkt mij vooral iets voor een later stadium. Op dit moment krijg ik het nog niet voor elkaar om makkelijk knappe vrouwen voor een (korte) relatie te kunnen vinden. Liefde uiten kom je dan dus nog niet eens aan en zo kun je dus ook geen ervaring opdoen.
Misschien kun je juist door wat liefdevoller te kunnen overkomen in je handelen, wat verder komen? Liefdevol doen is niet hetzelfde als zwak en het kan je blik verbreden hoe bepaald gedrag te interpreteren als ook te presenteren.
pi_189563626
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:41 schreef osodevo het volgende:
Voor de mensen die voorstellen om simpelweg naar te gaan begrijpen niet dat het niet gaat om de seks maar voornamelijk om het gevoel van waarde te zijn, om aandacht van een vrouw te krijgen.

Veelal zijn deze mensen al hun hele leven als een stuk vuil behandelt, gepest om wat voor reden dan ook. Maar het zal mij niet verbazen dat een hoop maagden van leeftijd een pestverleden hebben.
Ik denk dat dit niet alleen met onbegrip samenhangt, maar ook met hoe zulke problemen gepresenteerd worden. Je start een topic om meer succes te krijgen bij vrouwen, dan krijg je andere antwoorden dan wanneer je titel en op het meer over het gevoel van waarde zelf hadden gehad. Dat onderstreep je bijvoorbeeld ook door je focus op wat vrouwen zouden willen te houden en niet in te gaan op vragen over je hobby's enzo. Terwijl juist hobby's en andere dingen die bij jou horen, je meer kunnen bevestigen in een gevoel van eigenwaarde dan dat je een keer een dronken lor je bed in kan lullen.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:58 schreef osodevo het volgende:
Wellicht dat meerderen zich in mij herkennen maar ik bemerk dat mijn zwakke status in groepen mij bij vrouwen onaantrekkelijk maakt. Iemand die kan verklaren waarom de mannen in de top van een goep (bijv. vriendengroep) wel populair zijn bij vrouwen?
Ik denk dat ze populair in het algemeen zijn en je voor een verklaring daarvoor dus ook algemeen moet zien.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef osodevo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo onaantrekkelijk is aan introverte mannen? Meende mij ergens gelezen te hebben dat vrouwen van nature meer praten en dat dit bij mannen het tegenovergestelde is. Maar als vrouwen op sociaal vlak dan zoveel vaardiger zijn... waarom moeten mannen dan nog altijd het initiatief nemen?
Mijn man is een introvert en wat mij aansprak in hem was o.a. zijn rust. Hij kwam juist zelfverzekerd over, omdat hij niet per se zich hoeft te laten gelden in gezelschap. Hij weet waar hij staat, dus dat hoeft hij niet af te bakenen met verbale plasjes in de groep. Dat introverte kan ook overkomen alsof hij niet openstaat voor een gesprek en het wel ok vindt om in gedachten verzonken te blijven of om gewoon te observeren. Hij kan nogal neutraal overkomen en dat kan nietszeggend en/of meningloos lijken, wat niet heel uitnodigend is en ook niet representatief is voor hem. Maar goed, hij is verder wel content met wie hij is dus enzo dus hij vindt dat wel best zo. Die contentheid is o.a. op te vatten uit de zorg voor zijn uiterlijk, hij vindt zichzelf de moeite waard om dat te (blijven) doen.

Hoe we wel in gesprek raakten en ook bleven? Omdat we merkten dat we een liefde voor muziek gemeen hadden en ik duidelijk kon merken dat hij daar wel graag over praat in het algemeen en dus niet om in mijn broekje te komen. Omdat muziek iets is wat echt bij hem hoort en hem raakt, dat vind ik sowieso interessant om bij anderen op te merken. Hij weet er ook het nodige vanaf en heeft zich er jaren in verdiept. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen over niks meer te bespreken hebben.
En hij was omgekeerd ook geïnteresseerd in wat mij raakt in muziek. Dat is een wezenlijk verschil van een gesprek waarin je iets probeert te vinden om aan vast te klampen.

quote:
Ikzelf ben nog nooit door een vrouw aangesproken, daarom dat ik er werk van hem gemaakt om zelf vrouwen aan te spreken. Helaas wordt dat niet altijd in dank afgenomen met het gevolg dat ik meer approach anxiety heb ontwikkeld. Waarom reageren vrouwen soms zo enorm fel als je ze aanspreekt?
Vervelend als het zoveel moeite kost en weinig oplevert. Zo een afwijzing gaat niet altijd per se alleen om jou, maar hoe je iemand benadert speelt natuurlijk wel een grote rol. Juist als je sociaal niet zo vaardig bent en je je onzeker voelt, ben je misschien minder goed in staat om bepaalde signalen correct te interpreteren. Daarom ook het advies om niet alleen vrouwen te benaderen waar je wat mee wil, want dan leg je de lat en de druk hoog. Terwijl je social skills ook kan oefenen met andere mensen en daar ook (weliswaar niet hetzelfde) gevoel van eigenwaarde kan ontlenen. En met een groter netwerk kun je ook makkelijker in aanraking komen met ze.

Wat ook mee kan spelen is het gevoel dat men je goede intenties niet inziet en je je afgerekend voelt, dat je niet eens een kans krijgt. In plaats van het extern te motiveren, dat je hen wil laten zien wat je denkt dat ze willen zien om zo te scoren, kun je zeker in het kader van meer eigenwaarde creëren, het beter meer intrinsiek proberen. Dat maakt je gevoelsmatig misschien wat kwetsbaarder, maar het kan je ook helpen in een ander soort denkproces.

Door uit te gaan van jezelf en wat jij over probeert te brengen, heb je een andere insteek dan vooral de tegenpartij willen paaien met "iets". Als je doel die ja is, dan kijk je tactisch naar alles wat die ja zou kunnen bewerkstelligen. Maar als je doel is om meer van jezelf en wat jij wel te bieden hebt, dan ga je tactisch meer kijken naar wat je wil zeggen, hoe je dat overbrengt en hoe dat overkomt. Dan ga je automatisch meer richten op een dynamiek en daadwerkelijke signalen ipv de tunnelvisie op alleen de ja met bijbehorende signalen en het falende gevoel bij alles wat daarbuiten valt.
Zulke communicatie kan veel meer zeggen over je geschiktheid voor een relatie dan een goed gevulde bankrekening. Het zegt niet alleen dat je überhaupt zoiets kan, maar het kan ook zeggen dat je de moeite wil doen om de ander beter te leren begrijpen. Dat kan beter compatibiliteit voorspellen dan een knap snoetje.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
tip: mannen die goed kunnen dansen worden écht aantrekkelijker gevonden door vrouwen. dit schijnt wetenschappelijk onderzocht te zijn.
Dit is ook een goede ja. Ritme en de man die leidt spreken denk ik voor zich, maar samen dansen kan ook bevestigen dat je elkaar aanvoelt enzo.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:12 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik had juist ergens gelezen dat het aannemen van andermans houding en vooral open vragen te stellen juist beter is?

Ik zie echt veel mannen, typische alphamannen hier die de leiding nemen in groepen maar verder eigenlijk nauwelijks een vraag aan anderen stellen en enkel maar over zichzelf praten. Iedereen heeft zijn plus en minpunten maar klaarblijkelijk nemen veel vrouwen dat maar voor lief.

Ik kan het wel voor een deel begrijpen dat vrouwen liever hebben dat de man de leiding en regie neemt, maar leiding nemen als je geen ervaringen hebt is niet gemakkelijk omdat de kans om te falen een stuk groter is.

Ik heb me suf gezocht op een boek dat dit proces beter kan uitleggen, juist voor de mannen die echt aan het begin staan van dit avontuur, om toch een bepaalde leidraad te hebben.

Er moet toch wel een bepaalde routine of stappenplan zijn om dit proces beter inzichtelijk te krijgen.
Het is niet zozeer een truukje dat je in kan zetten met een soort Pavlovreactie tot gevolg, het zou een middel kunnen zijn om een bepaalde boodschap af te geven aan de ander.

Andermans houding aannemen kan bevestiging geven dat je op één lijn zit, maar ook een soort onderdanigheid afgeven omdat je de ander volgt. Open vragen stellen kan geïnteresseerder over komen alsof je meer wil weten dan vooral de ja, ik wil neuken. Maar zonder context kun je er ook mee signaleren dat je de ander aan de praat wil houden of uit wil horen.

Dat is gewoon het moeilijke van menselijk contact, er is wel een redelijk kader, maar de praktijk is gewoon te weerbarstig voor een ik geef signaal x dus die ander moet het dan ook als x ontvangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:19 schreef osodevo het volgende:
@:sinterklaaskapoentje Het is wel vaak zo (althans dat zie ik) dat een extraverte Amerikaan een stuk meer aandacht krijgt dan een introverte Japanner. Ik heb het dan specifiek over mannen. Introverte meisjes worden vanzelf wel aangesproken.
Even een flinke generalisatie, maar de gemiddelde Amerikaan is gewoon een stuk aanweziger dan een Japanner. Als je je zo duidelijk manifesteert kunnen mensen minder makkelijk om je heen en is het ook duidelijker wat ze aan je kunnen hebben. In dit geval lijkt het dan een makkelijk praatje maken..

quote:
[..]

Maar wel advies kunnen krijgen hoe ik bijvoorbeeld een gesprek gaande kan houden en wat zoal goede gespreksonderwerpen en technieken ed zijn.

Kijk, met groepen is het echt een hit or miss maar heb soms hele leuke gesprekken met mannen. Bij vrouwen merk ik toch een zekere afstandelijke houding, bijna altijd naar de alphaman van de groep trekken.
Wat maakt het leuke gesprekken met die mannen? Naast dat ze in gesprek met je blijven en je wellicht relaxter kan doen omdat het geen vrouwen zijn. In hoeverre spelen de onderwerpen, jouw kennis en interesse daarin mee denk je?

quote:
Maar ik krijg tegenovergestelde adviezen. De één zegt dat ik mezelf moet blijven en mijn eigen koers moet blijven varen terwijl de andere zegt dat ik me aan moet passen wat vrouwen aantrekkelijk vinden. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen maar bij vrouwen telt gedrag net iets meer mee dan bij mannen. Mannen willen simpelgezegd gewoon een jonge knappe vrouw.
Tegenovergesteld omdat wat voor de een werkt, niet automatisch ook voor de ander geldt. Je moet dus uit gaan vinden wat voor jou werkt en dat is gewoon trial and error ben ik bang. En dan moet je de truukjes gaan leren zien als een middel en niet als een knopje waar je op kan drukken voor x resultaat.
Dat is moeilijk ja en niet leuk, maar de schrale troost die je eruit zou kunnen diepen is dat je afgewezen wordt op hoe je overkomt en niet zozeer wie je bent. Daar wordt een nee niet meteen minder pijnlijk van, maar wie weet geeft dat iets meer lucht..
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:55:53 #47
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:19:17 #48
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_189565324
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:45 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Ergens gaan wonen waar er meer vrouwen zijn, een cultuur heerst die jou meer aanspreekt, of waar jij een groot competitief voordeel hebt ten opzichte van de gemiddelde lokale man.
Ah, je bedoelt Zuid-oost Azië, Oost Europa, India, China Zuid Amerika enz. Je mag het beestje gerust bij de naam noemen. Of bij een samenvatting ervan, nl. nagenoeg overal buiten West Europa AustralIë en Noord Amerika. Dus de wereldbevolking minus ongeveer 1 miljard mensen.

Lees het volgende rustig en denk hier eens goed over na, het zal je leven veranderen, in positieve zin !! Voor mensen, mannen en vrouwen en alles wat er zich ergens tussen in voelt..........

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny!!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 22-10-2019 17:51:46 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:32:32 #49
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_189565553
Dat betekent dus concreet (en onder andere) je moet niet zitten wachten, afwachten, hopen totdat de grote kans, het lot, het geluk bij jou aanklopt met datgene wat je je wenst!

Je moet keuzes maken, en dan die keuzes, die dingen doen, en daar hangt vanaf "waar" (relatie, job, carriére, woonplaats, geluk, fitte body, opleiding, vaardigheden, spreekvaardigheid, talenkennis enz) je uiteindelijk terecht komt, je lot zal zijn.

En denk er ook aan, niets kiezen, niets doen, is óók een keuze en heeft dus consequenties. Dus geen keuze maken, niets doen, afwachten, bepaalt óók waar je terecht komt, je lot zal zijn.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:04:28 #50
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_189566124
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zoek bij het eerste contact een aanknoopingspunt: iedereen heeft iets specifiek! Haar haar, sproetjes, parfum, leuke schoenen, een toffe rugzak (igv je hostel-meisjes), een aparte jas,... Als het maar iets is wat echt van haar is! Zeg daar iets over! He, ik zag je rugzak daarstraks! Die ziet er stevig uit en ook nog eens mooi! Waar heb je die vandaan?... En waar heb je die rugzak al allemaal naar mee genomen?... Oh wauw, daar zou ik ook graag naartoe willen! Wat was daar zo leuk?... Enz enz enz
Beetje fantasieloos. Laat mij denken, 't zal rond 1968-69 zijn geweest, een leuk meisje met sproetjes. Ik kijk haar nogal intens aan. Zij ziet dat (was ook de bedoeling) en zegt, waarom kijk je zo? Ik zeg ... zal wel een hoop werk zijn geweest. ZE vraagt ... wat? Ik antwoord; .... al die kleine puntjes in je gezicht tekenen, zul je wel een uurtje mee bezig zijn geweest. Maar het staat je wel erg leuk. Ze lacht en de rest is euh... mistig, vaag. Shit, dat vergeetachtige als je ouder wordt.

Je zegt toch niet "iets leuks" over een rugzak. Lieve hemel. Zeg dan iets over haar broek. Bv. is dat zo een broek met zo een mooi voorgevormd kontje,met kussentjes of zo erin genaaid? Neen?
Oh, ik dacht het, wat een mooi kontje. Vreemd? Niet goed?
Ik zal het uitleggen. Is e boos, dan ben JIJ niet haar type. Voelt ze zich gevleid, vindt het wel leuk, dan is het tijd voor een praatje waar je (let op !!!) geen sexueel getinte opmerkingen meer in maakt !! Gewoon een leuk gesprek. Want, je wilt niet een clown, een idioot, een creep, een sexueel gesubsidieerde lijken.
Zo, een begin is er gelegd. Denk eraan mannen, mensen, als je het niet al te bont maakt, maakt het niet eens zo gek veel uit wat je zegt of wat je doet. Ze mag je of ze mag je niet. Als type. Dat verander je echt niet met een leuk zinnetje.Je hebt wel even de attentie, dat dan weer wel.
Overigens, hij, zij, man, vrouw, kun je gerust onderling verwisselen en vervangen want het werkt gewoon zo (eenvoudig). In het eerste begin.
Natuurlijk zijn er rmensen die je meer gaat waarderen als je ze langer kent, en dat er dan ook liefde ontstaat. Dan moet je daar aan werken. Je zou in dat geval bv beter in het weekend je bij groepen of verenigingen kunnen gaan dan naar kroegen.

Zie je .... de keuzes die je maakt, niet (wachten, hopen op) een kans.zijn véél véél belangrijker dan hopen op kansen. Keuzes maken en UITERAARD ook uitvoeren, dingen DOEN.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')