abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 april 2021 @ 11:25:51 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198791889
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:24 schreef Za het volgende:
Ik denk dat de interval tussen de ontdekking van het gezin, en de docu te groot is om nog een breed publiek te interesseren.

Jammer want deze mensen wilden blijkbaar gehoord worden, of hadden nood aan inkomsten.

Ik ga er niet naar kijken iig ik heb sowieso niets met leed tv ter vermaak.
Als je wat minder bevooroordeeld wel had gekeken dan zou je hebben gezien dat deze docu niks, maar dan ook helemaal niks met 'nood aan inkomsten' of 'leed TV ter vermaak' heeft te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198791938
Wat een figuur he.

Hopelijk wordt de rol van de klusjesman ook belicht.
pi_198792022
quote:
17s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:03 schreef praadje het volgende:
Waar zijn de drie oudsten eigenlijk heengegaan toen ze weggelopen waren? En zijn ze bij elkaar gebleven? Ik heb het vast ergens al eens gelezen maar ik kan het niet terug vinden en als ik in mijn geheugen graaf komt het ook niet boven.
Ook wel benieuwd naar idd
pi_198792262
quote:
17s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:03 schreef praadje het volgende:
Waar zijn de drie oudsten eigenlijk heengegaan toen ze weggelopen waren? En zijn ze bij elkaar gebleven? Ik heb het vast ergens al eens gelezen maar ik kan het niet terug vinden en als ik in mijn geheugen graaf komt het ook niet boven.
Volgens mij naar familie van vaderskant. Die drie stonden ook gewoon ingeschreven en gingen naar school.
pi_198792364
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef xzaz het volgende:
Die Edino; die oudste is helemaal van 't padje jho; die denkt echt niet helder na.
Gek hè....

quote:
Ik, de oudste zoon, leefde al vanaf mijn elfde compleet afgezonderd. In een caravan, in een hondenhok. Ik zou een slechte geest hebben, kreeg altijd te horen dat ik slecht was, daarom wilde ik niet bij de andere kinderen in de buurt komen omdat ik hen geen slecht wilde doen.
https://www.dvhn.nl/drent(...)gevaar-26526520.html
  donderdag 1 april 2021 @ 11:50:43 #208
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198792406
quote:
Nee niet gek; alleen in dit interview doet hem denken dat hij normale denkwijze heeft. Die heeft hij niet. Hij ziet de pijn van zijn zus niet nadat ze zijn vader hebben gezien.

Hij kan er niks aan doen; maar die jongen moet in de gaten worden gehouden. Mijn 2 cents overigens.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:52:06 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198792448
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef xzaz het volgende:

Hij kan er niks aan doen; maar die jongen moet in de gaten worden gehouden.
Ik heb begrepen dat alle kinderen langdurige psychologische begeleiding krijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198792587
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee niet gek; alleen in dit interview doet hem denken dat hij normale denkwijze heeft. Die heeft hij niet. Hij ziet de pijn van zijn zus niet nadat ze zijn vader hebben gezien.

Hij kan er niks aan doen; maar die jongen moet in de gaten worden gehouden. Mijn 2 cents overigens.
Je hebt het over Shin?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:04:31 #211
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198792723
Ik vond het eigenlijk allemaal nog wel meevallen, totdat ik het voorstukje zag van de volgende aflevering. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198793611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens mij naar familie van vaderskant. Die drie stonden ook gewoon ingeschreven en gingen naar school.
Wat vreemd. Zou die familie dan ook niet geweten hebben dat er nog meer kinderen waren? En zou de familie niet willen weten waarom ze weggelopen waren en of de ouder(s) niet op de hoogte gesteld moesten worden.

Ik schrijf ouders omdat ik niet weet of ze verteld hadden dat moeder was overleden.
pi_198793864
quote:
17s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef praadje het volgende:

[..]

Wat vreemd. Zou die familie dan ook niet geweten hebben dat er nog meer kinderen waren? En zou de familie niet willen weten waarom ze weggelopen waren en of de ouder(s) niet op de hoogte gesteld moesten worden.

Ik schrijf ouders omdat ik niet weet of ze verteld hadden dat moeder was overleden.
Bij de crematie van de moeder waren bijna alle kinderen erbij, de jongste waren zogenaamd kinderen van een vriendin. Verder werd er in deel één gezegd dat de oudsten apart leefden van de jongsten en werden ze door hun vader flink onder druk gezet om nooit te praten over de jongsten.
pi_198794043
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bij de crematie van de moeder waren bijna alle kinderen erbij, de jongste waren zogenaamd kinderen van een vriendin. Verder werd er in deel één gezegd dat de oudsten apart leefden van de jongsten en werden ze door hun vader flink onder druk gezet om nooit te praten over de jongsten.
Dankjewel. Al zijn er nog veel vragen die misschien nooit beantwoord zullen worden. Wat kreeg ik trouwens kippenvel toen ik Jan/Israel zag praten op dat viaduct
pi_198794119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:25 schreef golfer het volgende:

Als je wat minder bevooroordeeld wel had gekeken dan zou je hebben gezien dat deze docu niks, maar dan ook helemaal niks met 'nood aan inkomsten' of 'leed TV ter vermaak' heeft te maken.
Dit soort programma's hebben leed als basis, en dienen als vermaak voor de nieuwsgierige kijker, waarom het anders maken dan het is?
  donderdag 1 april 2021 @ 13:24:31 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198794380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:12 schreef Za het volgende:

Dit soort programma's hebben leed als basis, en dienen als vermaak voor de nieuwsgierige kijker, waarom het anders maken dan het is?
Je zou ook kunnen kijken en dan toegeven dat je fout zit. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 april 2021 @ 17:27:35 #217
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_198801125
quote:
Die Edino; die oudste is helemaal van 't padje jho; die denkt echt niet helder na.
Hoe bedoel je dit? Geef eens een voorbeeld?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_198801302
quote:
Edino is de oudste niet hè... Wie bedoel je (en serieus; waar baseer je dat op :{ )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_198802556
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het ‘weglopen’ van de oudste 3 is gegaan, en hoe bijv Israël aan zijn mobiele telefoon kwam
pi_198805577
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:15 schreef Koekoekskind het volgende:
Gezien. Je wordt er misselijk van.

Het voelt (voor mij) onrechtvaardig dat die vader niet is veroordeeld, terwijl hij nog wel leeft.
Ik heb er echt geen woorden voor
pi_198822506
Ik kwam dit tegen. Ik weet niet of het al eens geplaatst is dus ik zet hem maar neer.

https://eagle-rock.org/Ve(...)ongste_vijf_kinderen
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:39:13 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198825553
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:14 schreef praadje het volgende:
Ik kwam dit tegen. Ik weet niet of het al eens geplaatst is dus ik zet hem maar neer.

https://eagle-rock.org/Ve(...)ongste_vijf_kinderen
Zou kunnen dat ie het allemaal echt zo vindt, maar ik heb sterk de indruk dat er sprake is geweest van hersenspoelen bij die kinderen en blijkbaar heeft hij nog steeds een soort macht over ze.
En een opvoeding waarbij kinderen dagenlang in hondenhokken of stallen worden opgesloten normaal en liefdevol vinden geeft wel aan dat er geen enkel ander referentiekader bij die knul aanwezig was.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 3 april 2021 @ 03:19:26 #223
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198829106
Die oudste drie zijn met druk en dwang en misbruik in gareel gehouden. Das niet goed te praten en zeer strafbaar.

De jongste van het stel niet, want die bestonden niet in onze maatschappij.

Dat die kids slim, beleefd en intelligent zijn, dat geloof ik direct. Sta van de welbespraakte kinderen te kijken.

Ik vind dit zeer moeilijke maar interessante materie.
pi_198897530
Vanavond nieuwe aflevering.
pi_198908107
Wat een strijd voor die kinderen
  woensdag 7 april 2021 @ 23:00:52 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198908620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:35 schreef Allyo het volgende:
Wat een strijd voor die kinderen
Poging tot verwurgen, seksueel misbruik, (geestelijke) mishandeling.
Ook duidelijk op die oude video's te zien hoe hij die kinderen verbaal (en in het geval van dat kleine meisje lichamelijk) mishandelde.
De angst staat constant in de ogen van die kinderen.
En toch verdedigen die jongste 5 hem nog steeds? Maar die hebben tot 2 jaar geleden helemaal in zijn invloedssfeer gezeten en hadden geen contact met de buitenwereld.
De oudste 3 en sinds 2019 ook Jan/Israel hadden wel contact met de buitenwereld en gingen naar school.
Nu zit Pa weer bij de jongste 5 en zal hij toch, ondanks zijn beroerte, nog steeds zijn invloed op ze kunnen blijven uitoefenen.
Ben heel benieuwd hoe die jongste 5 er over een paar jaar in staan.
Net zoals de oudste 3 kinderen al minimaal 9 jaar afstand hebben kunnen nemen.
Je merkte ook dat bij het bezoek van Jan en Edino aan ze de stemming veranderde op het moment dat Jan, na kort binnen te zijn geweest, weer wegging. Zij hebben hem natuurlijk ook tot 2019 om zich heen gehad en zien hem als verrader.
De oudste, Shin, zie je niet op bezoek gaan bij vader of jongste 5. Die staat er blijkbaar toch weer anders in?
Poef.....gone! ©golfer
pi_198908848
quote:
11s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Poging tot verwurgen, seksueel misbruik, (geestelijke) mishandeling.
Ook duidelijk op die oude video's te zien hoe hij die kinderen verbaal (en in het geval van dat kleine meisje lichamelijk) mishandelde.
De angst staat constant in de ogen van die kinderen.
En toch verdedigen die jongste 5 hem nog steeds? Maar die hebben tot 2 jaar geleden helemaal in zijn invloedssfeer gezeten en hadden geen contact met de buitenwereld.
De oudste 3 en sinds 2019 ook Jan/Israel hadden wel contact met de buitenwereld en gingen naar school.
Nu zit Pa weer bij de jongste 5 en zal hij toch, ondanks zijn beroerte, nog steeds zijn invloed op ze kunnen blijven uitoefenen.
Net zoals de oudste 3 kinderen al minimaal 9 jaar afstand hebben kunnen nemen.
Je merkte ook dat bij het bezoek van Jan en Edino aan ze de stemming veranderde op het moment dat Jan, na kort binnen te zijn geweest, weer wegging. Zij hebben hem natuurlijk ook tot 2019 om zich heen gehad en zien hem als verrader.
De oudste, Shin, zie je niet op bezoek gaan bij vader of jongste 5. Die staat er blijkbaar toch weer anders in?
Shin was ook degene die maandenlang in bijv een hondenhok moest slapen toch?
pi_198911924
quote:
11s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ben bang dat die jongste kinderen het over een paar jaar nog net zo normaal vinden als altijd. Die hebben geen referentiekader, niets of niemand waar ze zich aan kunnen spiegelen. Dat hadden die oudste kinderen wel. Doordat ze naar school gingen en het onderscheid leerde tussen goed en kwaad en slecht of niet slecht.
pi_198912527
quote:
17s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:44 schreef praadje het volgende:

[..]

Ik ben bang dat die jongste kinderen het over een paar jaar nog net zo normaal vinden als altijd. Die hebben geen referentiekader, niets of niemand waar ze zich aan kunnen spiegelen. Dat hadden die oudste kinderen wel. Doordat ze naar school gingen en het onderscheid leerde tussen goed en kwaad en slecht of niet slecht.
Inderdaad. De jongste kinderen hebben alleen maar bij hun vader gezeten. Ze hebben niets van de buitenwereld gezien. Ze zijn niet naar school geweest, hebben daar ook geen vriendjes gemaakt. Nooit een bijbaan gehad. En alle overige informatie zoals tv en internet zal ze ook wel onthouden zijn, of zullen ze alleen met uitleg van hun vader bekeken hebben.

Het is niet per se het verschil tussen goed en kwaad. Maar het is wel het opleggen van één wereldvisie en een andere uitleg helemaal blokkeren.
pi_198913801
pi_198913857
Ik vind dat de serie eigenlijk ook wel in 1 documentaire had gepast van bijvoorbeeld anderhalf uur.

Nu krijg ik toch een beetje een soort sensatie gevoel van een wekelijkse aflevering met weer een nieuwe cliffhanger.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 8 april 2021 @ 12:17:29 #232
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198914009
quote:
Ja, dat stukje gaat toch door merg en been? :'(
En daar zitten ook een paar van de jongsten bij die beweren dat ze ervan niks weten. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_198915044
quote:
15s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:17 schreef golfer het volgende:

[..]

En daar zitten ook een paar van de jongsten bij die beweren dat ze ervan niks weten. :{
Ja, daar krijg je een apart gevoel van binnen door.

Gelukkig was er nog een kat. _O_

pi_198915445
quote:
Compleet gestoord.
En de moeder zit erbij te lachen.

Folie a deux.
pi_198915628
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad. De jongste kinderen hebben alleen maar bij hun vader gezeten. Ze hebben niets van de buitenwereld gezien. Ze zijn niet naar school geweest, hebben daar ook geen vriendjes gemaakt. Nooit een bijbaan gehad. En alle overige informatie zoals tv en internet zal ze ook wel onthouden zijn, of zullen ze alleen met uitleg van hun vader bekeken hebben.

Het is niet per se het verschil tussen goed en kwaad. Maar het is wel het opleggen van één wereldvisie en een andere uitleg helemaal blokkeren.
Dat is inderdaad ook wat Edino zei over het misbruik, de jongste kinderen hebben helemaal geen idee van seks of hoe dit hoort te zijn. En begrijpen daarom het misbruik ook niet
pi_198917178
quote:
15s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Sterker nog, dit IS één van die jongsten die omver gebeukt wordt! :(

Er zitten daar 8 kinderen dus maximaal 1 van die 5 jongsten kan beweren het niet gezien te hebben.. :{

Maar zoals Edino idd al stelt; voor hen is dit normaal. Nu ze uit die situatie zijn kunnen ze misschien leren hoe het eigenlijk zou horen zeg maar...

Israël bijvoorbeeld is ook nooit naar school geweest, die heeft toch zelf gedacht 'dit klopt niet'

Schrijnend ook wel dat ze als 9 kinderen uit 1 gezien nooit eerder met zijn allen in 1 kamer zaten, pas bij die rechtszaak... ;(
pi_198917816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Sterker nog, dit IS één van die jongsten die omver gebeukt wordt! :(

Er zitten daar 8 kinderen dus maximaal 1 van die 5 jongsten kan beweren het niet gezien te hebben.. :{

Maar zoals Edino idd al stelt; voor hen is dit normaal. Nu ze uit die situatie zijn kunnen ze misschien leren hoe het eigenlijk zou horen zeg maar...

Israël bijvoorbeeld is ook nooit naar school geweest, die heeft toch zelf gedacht 'dit klopt niet'

Schrijnend ook wel dat ze als 9 kinderen uit 1 gezien nooit eerder met zijn allen in 1 kamer zaten, pas bij die rechtszaak... ;(
Jan/Israël was de oudste van de jonge kinderen, die heeft die oudere kinderen ook veel bewuster meegemaakt, en wist dat zij voor de buitenwereld gekozen hadden.
pi_198920310
Hoe wist Israël eigenlijk van het bestaan van instagram? Hij had een account voordat hij wegliep.
pi_198921424
Hij ging toch wel/ook naar school?
Als de laatste, jongste van de oudsten, oudste van de jongsten?
  donderdag 8 april 2021 @ 20:26:32 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198921485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:42 schreef Allyo het volgende:
Hoe wist Israël eigenlijk van het bestaan van instagram? Hij had een account voordat hij wegliep.
"Naast het verlaten van een, naar mijn mening, heel erg ongezond systeem was ook het vinden van een plek in deze maatschappij voor mij een grote uitdaging. Deze uitdaging begon voor mij al in het half jaar voordat ik de boerderij verliet. Al een half jaar lang heb ik, in het geheim voor mijn familie, contact gehad met de 'buitenwereld'."
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 8 april 2021 @ 20:54:52 #241
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_198922132
Waarom heet Jan ook Israël? Is dat verteld in de docu?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 8 april 2021 @ 21:08:06 #242
495145 Koekoekskind
Slechts gejat
pi_198922512
quote:
Ja WTF was dit dan?

Zo verdrietig alles.
pi_198924652
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:42 schreef Allyo het volgende:
Die vader had ze niet opgesloten in een kelder ofzo. Die hadden ook toegang tot internet en lesmateriaal, alleen kregen zij thuisles en educatie. Die vader wilde een eigen natie stichten. Met voor elk van de kinderen een eigen functie en gezin.

Hun wereld liep parallel aan de onze.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:28:45 #244
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198925249
quote:
Wat is dit voor narigheid?
pi_198925319
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:24 schreef Blues het volgende:
Hij ging toch wel/ook naar school?
Als de laatste, jongste van de oudsten, oudste van de jongsten?
Nee, alleen de oudste 3.

Hij kreeg ook pas een id (bsn) toen hij uit die schuur was, ervoor bestond hij niet.

Dat had vader bewust gedaan zodat hij niet naar school hoefde (en daarom moesten de oudste 3 liegen over zijn bestaan)
pi_198925413
quote:
15s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wat is dit voor narigheid?
Die vader voerde een toneelstukje op waarbij hij aan zijn dochter een tik uitdeelde.
  donderdag 8 april 2021 @ 23:15:35 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198926836
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:34 schreef luxerobots het volgende:

Die vader voerde een toneelstukje op waarbij hij aan zijn dochter een tik uitdeelde.
Dat was geen toneelstukje.
Vader had een opdracht gegeven om op het stoeltje waar het meisje al op zat te gaan zitten en een zoontje deed dat niet omdat het meisje er al op zat.
Daarna deed vader even voor hoe dat wel zou kunnen. :(
Poef.....gone! ©golfer
pi_198926975
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat was geen toneelstukje.
Vader had een opdracht gegeven om op het stoeltje waar het meisje al op zat te gaan zitten en een zoontje deed dat niet omdat het meisje er al op zat.
Daarna deed vader even voor hoe dat wel zou kunnen. :(
Ja, in het hoofd van die vader was het allemaal reuze belangrijk.

Ik vond de akeligheid nog relatief meevallen. Akeliger is als je nagaat tot wat deze man dan zonder camera erbij in staat was....
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:10:55 #249
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_198930633
Waarom is Shin eigenlijk niet bij de bezoeken aan die vader en de jongeren? Heeft hij aangegeven geen contact te willen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:40:27 #250
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_198930906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Waar is die docu te zien?
With love :*
pi_198930943
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom is Shin eigenlijk niet bij de bezoeken aan die vader en de jongeren? Heeft hij aangegeven geen contact te willen?
Ik neem aan dat hij dat niet wil.
Is volgens mij niet expliciet ergens gezegd of vermeld.
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:47:20 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198931003
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:40 schreef girlnextdoor. het volgende:

Waar is die docu te zien?
NPO 1, woendag 21:30
En als je het gemist hebt: https://www.npostart.nl/de-kinderen-van-ruinerwold/BV_101404936
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:50:02 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198931036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee. Maar hij heette in het gezin Israël en noemt zichzelf tegenwoordig Jan.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:08:35 #254
431496 girlnextdoor.
pi_198931266
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:47 schreef golfer het volgende:

[..]

NPO 1, woendag 21:30
En als je het gemist hebt: https://www.npostart.nl/de-kinderen-van-ruinerwold/BV_101404936
Gevonden, thanks :) Ik vind zulke dingen zo fascinerend. En dan vooral hoe iemand in staat kan zijn zoiets te doen.

Off topic: gisteren ook een docu gezien waar het ging over iemand die zijn vrouw had vermoord. Ik ken hun zoon, hij was 4. Ik moest echt huilen bij wat die zoon allemaal heeft gezien en meegemaakt :'(
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:42:43 #255
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_198932384
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:43:49 #256
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_198932397
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:08 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Gevonden, thanks :) Ik vind zulke dingen zo fascinerend. En dan vooral hoe iemand in staat kan zijn zoiets te doen.

Off topic: gisteren ook een docu gezien waar het ging over iemand die zijn vrouw had vermoord. Ik ken hun zoon, hij was 4. Ik moest echt huilen bij wat die zoon allemaal heeft gezien en meegemaakt :'(
Welke docu was dat?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:02:32 #257
431496 girlnextdoor.
pi_198932651
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:03:48 #258
431496 girlnextdoor.
pi_198932669
quote:
Had het al gevonden, maar evengoed bedankt!

Die eerste aflevering alleen al, wat hij allemaal tegen de kinderen zegt.. hoe dan.

Edit: iets met voortaan twee quotes in één post zetten, excusez-moi :*
pi_198957517
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:03 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Had het al gevonden, maar evengoed bedankt!

Die eerste aflevering alleen al, wat hij allemaal tegen de kinderen zegt.. hoe dan.

Edit: iets met voortaan twee quotes in één post zetten, excusez-moi :*
Of die derde, dat ie dat jonge meisje echt tyfushard van die stoelt aftieft uit het niets. Wat een mongool.
  zondag 11 april 2021 @ 14:47:00 #260
431496 girlnextdoor.
pi_198961235
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Of die derde, dat ie dat jonge meisje echt tyfushard van die stoelt aftieft uit het niets. Wat een mongool.
Inmiddels ook gezien ja. Arme meid.
pi_199003628
twitter

twitter
  woensdag 14 april 2021 @ 22:30:12 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199008547
Sprakeloos. Wat een hufter en manipulator. En nog steeds.
Onverwacht einde wel met die verklaring van vandaag van de jongste zoon.
Ben benieuwd naar die extra online uitzending bij NPO-Start. Die staat er nu dus nog niet op?
Poef.....gone! ©golfer
pi_199008599
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:30 schreef golfer het volgende:
Ben benieuwd naar die extra online uitzending bij NPO-Start. Die staat er nu dus nog niet op?
Zeker een hufter. Ik denk alleen dat het een dochter is van die laatste verklaring? Er stond niet welk kind toch, en die zoon is juist steeds van de 'vader is goed Israël had dit niet moeten doen' berichten... :o
  woensdag 14 april 2021 @ 22:35:26 #264
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_199008636
Heeft iemand gehoord wat er is gebeurd met de schoonvader en zoon van moeder die gevangen zaten?

En die vader had zijn beroerte oid toch al gehad toen Jan de boerderij verliet? Hij gaf aan bang te zijn te worden opgesloten. Zouden de jongste. Dat dat doen? Ik begrijp niet helemaal waar het (fysieke) gevaar zat toen die vader al niet meer functioneerde. Heeft één van jullie daar toebpvalligmeer over gelezen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_199008700
Wie is Manhacho?
pi_199008707
Die stiefzoon en schoonvader? Daar gingen ze wel heel snel voorbij. Die angst in de ogen van die twee, dat de gevangen waren. Wat is daarmee gebeurt? Schoonvader zal wel overleden zijn inmiddels. Maar die stiefzoon?
pi_199008914
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft iemand gehoord wat er is gebeurd met de schoonvader en zoon van moeder die gevangen zaten?
nee dat vroeg ik me ook af!
Sowieso is die jongen een halfbroer van de 9 kinderen...
quote:
En die vader had zijn beroerte oid toch al gehad toen Jan de boerderij verliet? Hij gaf aan bang te zijn te worden opgesloten. Zouden de jongste. Dat dat doen? Ik begrijp niet helemaal waar het (fysieke) gevaar zat toen die vader al niet meer functioneerde. Heeft één van jullie daar toebpvalligmeer over gelezen?
Ik denk dat als vader iets zei/beval de rest van de kinderen (inclusief Israël zelf misschien) het zou uitvoeren uit angst/gewenning
pi_199008959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:38 schreef alopio het volgende:
Die stiefzoon en schoonvader? Daar gingen ze wel heel snel voorbij. Die angst in de ogen van die twee, dat de gevangen waren. Wat is daarmee gebeurt? Schoonvader zal wel overleden zijn inmiddels. Maar die stiefzoon?
Ik was gewoon geshockt toen ik ze zag, maar hoe is het ze vergaan? My god zeg, denk je dat het niet erger kan!
  woensdag 14 april 2021 @ 22:54:08 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199008966
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:33 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk alleen dat het een dochter is van die laatste verklaring? Er stond niet welk kind toch, en die zoon is juist steeds van de 'vader is goed Israël had dit niet moeten doen' berichten... :o
Er stond wel degelijk 'de jongste zoon'.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 14 april 2021 @ 23:03:22 #270
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_199009094
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik dacht dat er niet stond of het een zoon of dochter was hoor. Slechts ‘één van de jongste kinderen’.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 14 april 2021 @ 23:09:52 #271
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_199009179
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:30 schreef golfer het volgende:
DvhN meldt: De extra online uitzending van de documentaireserie 'De Kinderen van Ruinerwold' is donderdag 15 april vanaf 20.00 uur te zien op NPO Start.
Dit gaat over hoe de drie oudsten zijn gevlucht destijds en hoe het hen daarna verging.

En de verklaring aan het einde gevonden: 'Vanmiddag liet een van de jongste kinderen weten: 'Ook in mijn ervaring heeft mijn vader te veel dingen gedaan die niet te rechtvaardigen zijn. Ik woon daarom sinds kort niet meer bij hem.'

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 14-04-2021 23:21:28 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_199009201
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:54 schreef golfer het volgende:

[..]

:')

Er staat letterlijk 'één van de jongste kinderen'

Maar prima joh, geloof jij dat het de zoon was en dat dat er stond ^O^
pi_199009327
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:08 schreef girlnextdoor. het volgende:

fascinerend
Super fasinerend inderdaadt.......

PS: Hoe is het verlopen met dat meisje trouwens......
  woensdag 14 april 2021 @ 23:40:09 #274
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199009376
Ik ben ook benieuwd hoe het nu zat met die klusjesman.
pi_199009379
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik vond ook dat er nogal wat vragen onbeantwoord bleven. Ik had nog nooit iets gehoord over die schoonvader en halfbroer. En nu weet ik eigenlijk nog niks.

Iets anders is dat in de documentaire de rol van die Oostenrijker helemaal niet aan de orde is geweest.
pi_199009388
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik vond ook dat er nogal wat vragen onbeantwoord bleven. Ik had nog nooit iets gehoord over die schoonvader en halfbroer. En nu weet ik eigenlijk nog niks.

Iets anders is dat in de documentaire de rol van die Oostenrijker helemaal niet aan de orde is geweest.
To be fair: de docu heet 'de kinderen van Ruinerwold'...
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 14 april 2021 @ 23:46:26 #277
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_199009404
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Toch, als je vragen opwerpt als documentairemaker, is het handig ze te beantwoorden. Ze had misschien de kinderen kort hier iets over moeten laten zeggen, zodat het niet zo contextloos bleef.

Maar er is gewoon ook nog veel onduidelijk natuurlijk. Maar ook dat kun je er dan bij vermelden.

Iets anders: Begreep trouwens dat ‘Ruinerwold’ van de omroep in de titel moest. De oudste drie hebben er nooit gewoond.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_199009441
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, maar dit zal toch ook onderdeel van hun leven geweest zijn? Ze zullen geweten hebben van de gevangenen. En wat was de rol van die klusjesman in het gezin? Dat was toch een soort volgeling van de vader?

Ik weet niet of die gevangenen eerder genoemd zijn in alle publiciteit, maar ik was er erg door verrast. Dan is het wat onbevredigend dat er helemaal niets over ze verteld wordt. Hoe ze daar kwamen, hoe lang ze daar zaten, wat er uiteindelijk met ze gebeurd is. En dat hoeft echt niet uitgebreid, dat kan ik twee zinnen worden verteld.
pi_199009647
Beste nieuws, nog een jongeling heeft het nest verlaten. Ik wens ze het allerbeste toe.
pi_199011170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ja, maar dit zal toch ook onderdeel van hun leven geweest zijn? Ze zullen geweten hebben van de gevangenen. En wat was de rol van die klusjesman in het gezin? Dat was toch een soort volgeling van de vader?

Ik weet niet of die gevangenen eerder genoemd zijn in alle publiciteit, maar ik was er erg door verrast. Dan is het wat onbevredigend dat er helemaal niets over ze verteld wordt. Hoe ze daar kwamen, hoe lang ze daar zaten, wat er uiteindelijk met ze gebeurd is. En dat hoeft echt niet uitgebreid, dat kan ik twee zinnen worden verteld.
Dat staat allemaal in een boek wat vorig jaar is gemaakt door een journalist die de zaak op de voet volgde.
Daar hebben geen kinderen aan meegewerkt, maar hebben ze alle stappen en contacten van vader onder de loep genomen.
  donderdag 15 april 2021 @ 11:30:16 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199012081
Bron NOS:

De vier oudste kinderen van Gerrit Jan van D. starten een civiele rechtszaak tegen hun vader. De strafzaak tegen de man die jarenlang met zijn kinderen verborgen zat in een boerderij in Ruinerwold werd vorige maand stopgezet vanwege zijn slechte gezondheid. Maar de kinderen willen toch dat een rechter een oordeel velt over de zaak, zei hun advocaat Corinne Jeekel in het tv-programma Op1.

"De gerechtigheid, de erkenning. Dat is wat ze van meet af aan hebben gewild", zei Jeekel. "Dat er een rechterlijk oordeel komt over wat er allemaal niet deugde." Nu de strafzaak niet door kan gaan, hopen de vier dat de burgerrechter alsnog vaststelt dat Van D. onrechtmatig heeft gehandeld.
Poef.....gone! ©golfer
pi_199012842
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat staat allemaal in een boek wat vorig jaar is gemaakt door een journalist die de zaak op de voet volgde.
Daar hebben geen kinderen aan meegewerkt, maar hebben ze alle stappen en contacten van vader onder de loep genomen.
Heb gisteren het boek uitgelezen maar ben daarin ook niks over die gevangenen tegengekomen.
De rol van Josef blijft ook redelijk oppervlakkig in het boek terwijl er in een vroeg stadium al redelijk snel bekend was dat hij de kinderen niet of nauwelijks heeft gezien.
De docu en het boek geven een kleine inzicht in de gebeurtenissen maar blijven redelijk oppervlakkig.
Tenzij het strafdossier ooit openbaar wordt, zullen we niet alles in het kleinste detail weten. En imo hebben die kinderen daar ook recht op.
pi_199012936
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Heb gisteren het boek uitgelezen maar ben daarin ook niks over die gevangenen tegengekomen.
De rol van Josef blijft ook redelijk oppervlakkig in het boek terwijl er in een vroeg stadium al redelijk snel bekend was dat hij de kinderen niet of nauwelijks heeft gezien.
De docu en het boek geven een kleine inzicht in de gebeurtenissen maar blijven redelijk oppervlakkig.
Tenzij het strafdossier ooit openbaar wordt, zullen we niet alles in het kleinste detail weten. En imo hebben die kinderen daar ook recht op.
Gisteren lieten ze toch zien dat de oudsten het strafdossier mochten inlezen? Met die grote rode dossiermappen.

Ik had het boek vorig jaar gelezen, ik dacht dat het daar allemaal in stond. Die Jozef onder weinig contact had met het gezin.
pi_199012975
Over die Oostenrijker die opgehangen was aan het plafond hoorde je in de docu ook niks, was dat die oude man die net als Shin opgesloten zat in die kamer?

Die beelden spraken boekdelen, zo bang en bleek. Die twee waren helemaal verstijft toen die sadist binnenkwam.

Onvoorstelbaar dat die Gerrit geen straf heeft gekregen.
pi_199013255
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gisteren lieten ze toch zien dat de oudsten het strafdossier mochten inlezen? Met die grote rode dossiermappen.

Ik had het boek vorig jaar gelezen, ik dacht dat het daar allemaal in stond. Die Jozef onder weinig contact had met het gezin.
Ik doelde op de privacy vd kinderen. Wat in het strafdossier staat heeft de buitenwereld niks mee te maken zonder hun toestemming.
pi_199013462
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik doelde op de privacy vd kinderen. Wat in het strafdossier staat heeft de buitenwereld niks mee te maken zonder hun toestemming.
Eens.
pi_199013675
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe het nu zat met die klusjesman.
Ik denk dat ze daar nog niets over konden/mochten zeggen omdat die zaak nog loopt ofzo.
pi_199013726
En wat vreselijk die beelden van ex-schoonvader en stiefzoon. Zo angstig en totaal verstijfd. Het deed me denken aan kampbewoners in de tweede oorlog. Die blikken in hun ogen. :'(
pi_199014867
quote:
17s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:00 schreef praadje het volgende:
En wat vreselijk die beelden van ex-schoonvader en stiefzoon. Zo angstig en totaal verstijfd. Het deed me denken aan kampbewoners in de tweede oorlog. Die blikken in hun ogen. :'(
Dat waren toch die Oostenrijker en Shin?
pi_199015500
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Neen.
pi_199015567
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou ja, wel een Oostenrijker, maar de vader van Prime Mother en een zoon uit een eerdere relatie van Prime Mother...

Shin is ook van Gerrit Jan
pi_199015610
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou ja, wel een Oostenrijker, maar de vader van Prime Mother en een zoon uit een eerdere relatie van Prime Mother...

Die waren ook doodsbang, kun je nagaan wat voor engnek die vent was.
Ook die laatste beelden van hem in die docu... :X
pi_199015717
Eb die vader krijgt nu ook nog die ton terug van de overheid 8)7 Ik zou eerst onderzoeken hoeveel belasting hierover betaald moet worden.
pi_199015882
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:12 schreef Idisrom het volgende:
Eb die vader krijgt nu ook nog die ton terug van de overheid 8)7 Ik zou eerst onderzoeken hoeveel belasting hierover betaald moet worden.
Huh, hij was toch ook schuldig aan witwassen? Of is die aanklacht ook vervallen omdat hij niet aanspreekbaar is?
pi_199015899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Er was toch ook dat verhaal van die man die ze aan het plafond ondersteboven hadden gehangen? Zou dat niet deze man geweest kunnen zijn? Dat verhaal kwam niet aan bod in de docu maar heb ik gelezen in diverse media berichten.
pi_199016166
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Toch, als je vragen opwerpt als documentairemaker, is het handig ze te beantwoorden. Ze had misschien de kinderen kort hier iets over moeten laten zeggen, zodat het niet zo contextloos bleef.

Maar er is gewoon ook nog veel onduidelijk natuurlijk. Maar ook dat kun je er dan bij vermelden.

Iets anders: Begreep trouwens dat ‘Ruinerwold’ van de omroep in de titel moest. De oudste drie hebben er nooit gewoond.
Ik ben het met je eens. Er zaten nog veel gaten in de verhalen. Aan de andere kant hebben ze wel relatief veel openheid gegeven. Zo praten over hoe je mishandeld bent, ook seksueel, is niet bepaald makkelijk.

Het viel me ook op dat de gezichten van die 'gevangenen' gewoon in beeld waren. Die hebben dus toestemming gegeven om dit uit te laten zenden. Dat is ook al bijzonder. Overigens heeft iedereen ook het recht om dingen van zichzelf er niet in terug te willen zien, ook dat kan voor gaten zorgen.
pi_199016253
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Er zaten nog veel gaten in de verhalen. Aan de andere kant hebben ze wel relatief veel openheid gegeven. Zo praten over hoe je mishandeld bent, ook seksueel, is niet bepaald makkelijk.

Het viel me ook op dat de gezichten van die 'gevangenen' gewoon in beeld waren. Die hebben dus toestemming gegeven om dit uit te laten zenden. Dat is ook al bijzonder. Overigens heeft iedereen ook het recht om dingen van zichzelf er niet in terug te willen zien, ook dat kan voor gaten zorgen.
Van dat recht hebben GJ en de jongelingen geen gebruik gemaakt.

Mogelijk is de Oostenrijker inderdaad de schoonvader van GJ.
pi_199016255
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:12 schreef Idisrom het volgende:
Dat was zijn geld, hij krijgt niets van de overheid.

En belasting zal die wel betaald hebben.
pi_199016572
twitter

@praadje
pi_199016712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:33 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

@:Praadje
:*
pi_199016769
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo