Als je wat minder bevooroordeeld wel had gekeken dan zou je hebben gezien dat deze docu niks, maar dan ook helemaal niks met 'nood aan inkomsten' of 'leed TV ter vermaak' heeft te maken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:24 schreef Za het volgende:
Ik denk dat de interval tussen de ontdekking van het gezin, en de docu te groot is om nog een breed publiek te interesseren.
Jammer want deze mensen wilden blijkbaar gehoord worden, of hadden nood aan inkomsten.
Ik ga er niet naar kijken iig ik heb sowieso niets met leed tv ter vermaak.
Ook wel benieuwd naar iddquote:Op donderdag 1 april 2021 11:03 schreef praadje het volgende:
Waar zijn de drie oudsten eigenlijk heengegaan toen ze weggelopen waren? En zijn ze bij elkaar gebleven? Ik heb het vast ergens al eens gelezen maar ik kan het niet terug vinden en als ik in mijn geheugen graaf komt het ook niet boven.
Volgens mij naar familie van vaderskant. Die drie stonden ook gewoon ingeschreven en gingen naar school.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:03 schreef praadje het volgende:
Waar zijn de drie oudsten eigenlijk heengegaan toen ze weggelopen waren? En zijn ze bij elkaar gebleven? Ik heb het vast ergens al eens gelezen maar ik kan het niet terug vinden en als ik in mijn geheugen graaf komt het ook niet boven.
Gek hè....quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef xzaz het volgende:
Die Edino; die oudste is helemaal van 't padje jho; die denkt echt niet helder na.
https://www.dvhn.nl/drent(...)gevaar-26526520.htmlquote:Ik, de oudste zoon, leefde al vanaf mijn elfde compleet afgezonderd. In een caravan, in een hondenhok. Ik zou een slechte geest hebben, kreeg altijd te horen dat ik slecht was, daarom wilde ik niet bij de andere kinderen in de buurt komen omdat ik hen geen slecht wilde doen.
Nee niet gek; alleen in dit interview doet hem denken dat hij normale denkwijze heeft. Die heeft hij niet. Hij ziet de pijn van zijn zus niet nadat ze zijn vader hebben gezien.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gek hè....
[..]
https://www.dvhn.nl/drent(...)gevaar-26526520.html
Ik heb begrepen dat alle kinderen langdurige psychologische begeleiding krijgen.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef xzaz het volgende:
Hij kan er niks aan doen; maar die jongen moet in de gaten worden gehouden.
Je hebt het over Shin?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee niet gek; alleen in dit interview doet hem denken dat hij normale denkwijze heeft. Die heeft hij niet. Hij ziet de pijn van zijn zus niet nadat ze zijn vader hebben gezien.
Hij kan er niks aan doen; maar die jongen moet in de gaten worden gehouden. Mijn 2 cents overigens.
Wat vreemd. Zou die familie dan ook niet geweten hebben dat er nog meer kinderen waren? En zou de familie niet willen weten waarom ze weggelopen waren en of de ouder(s) niet op de hoogte gesteld moesten worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij naar familie van vaderskant. Die drie stonden ook gewoon ingeschreven en gingen naar school.
Bij de crematie van de moeder waren bijna alle kinderen erbij, de jongste waren zogenaamd kinderen van een vriendin. Verder werd er in deel één gezegd dat de oudsten apart leefden van de jongsten en werden ze door hun vader flink onder druk gezet om nooit te praten over de jongsten.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef praadje het volgende:
[..]
Wat vreemd. Zou die familie dan ook niet geweten hebben dat er nog meer kinderen waren? En zou de familie niet willen weten waarom ze weggelopen waren en of de ouder(s) niet op de hoogte gesteld moesten worden.
Ik schrijf ouders omdat ik niet weet of ze verteld hadden dat moeder was overleden.
Dankjewel. Al zijn er nog veel vragen die misschien nooit beantwoord zullen worden. Wat kreeg ik trouwens kippenvel toen ik Jan/Israel zag praten op dat viaductquote:Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bij de crematie van de moeder waren bijna alle kinderen erbij, de jongste waren zogenaamd kinderen van een vriendin. Verder werd er in deel één gezegd dat de oudsten apart leefden van de jongsten en werden ze door hun vader flink onder druk gezet om nooit te praten over de jongsten.
Dit soort programma's hebben leed als basis, en dienen als vermaak voor de nieuwsgierige kijker, waarom het anders maken dan het is?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:25 schreef golfer het volgende:
Als je wat minder bevooroordeeld wel had gekeken dan zou je hebben gezien dat deze docu niks, maar dan ook helemaal niks met 'nood aan inkomsten' of 'leed TV ter vermaak' heeft te maken.
Je zou ook kunnen kijken en dan toegeven dat je fout zit.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:12 schreef Za het volgende:
Dit soort programma's hebben leed als basis, en dienen als vermaak voor de nieuwsgierige kijker, waarom het anders maken dan het is?
Hoe bedoel je dit? Geef eens een voorbeeld?quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef xzaz het volgende:
Die Edino; die oudste is helemaal van 't padje jho; die denkt echt niet helder na.
Edino is de oudste niet hè... Wie bedoel je (en serieus; waar baseer je dat opquote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef xzaz het volgende:
Ik heb er echt geen woorden voorquote:Op woensdag 31 maart 2021 23:15 schreef Koekoekskind het volgende:
Gezien. Je wordt er misselijk van.
Het voelt (voor mij) onrechtvaardig dat die vader niet is veroordeeld, terwijl hij nog wel leeft.
Zou kunnen dat ie het allemaal echt zo vindt, maar ik heb sterk de indruk dat er sprake is geweest van hersenspoelen bij die kinderen en blijkbaar heeft hij nog steeds een soort macht over ze.quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:14 schreef praadje het volgende:
Ik kwam dit tegen. Ik weet niet of het al eens geplaatst is dus ik zet hem maar neer.
https://eagle-rock.org/Ve(...)ongste_vijf_kinderen
Poging tot verwurgen, seksueel misbruik, (geestelijke) mishandeling.quote:
Shin was ook degene die maandenlang in bijv een hondenhok moest slapen toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 23:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Poging tot verwurgen, seksueel misbruik, (geestelijke) mishandeling.
Ook duidelijk op die oude video's te zien hoe hij die kinderen verbaal (en in het geval van dat kleine meisje lichamelijk) mishandelde.
De angst staat constant in de ogen van die kinderen.
En toch verdedigen die jongste 5 hem nog steeds? Maar die hebben tot 2 jaar geleden helemaal in zijn invloedssfeer gezeten en hadden geen contact met de buitenwereld.
De oudste 3 en sinds 2019 ook Jan/Israel hadden wel contact met de buitenwereld en gingen naar school.
Nu zit Pa weer bij de jongste 5 en zal hij toch, ondanks zijn beroerte, nog steeds zijn invloed op ze kunnen blijven uitoefenen.
Ben heel benieuwd hoe die jongste 5 er over een paar jaar in staan.
Net zoals de oudste 3 kinderen al minimaal 9 jaar afstand hebben kunnen nemen.
Je merkte ook dat bij het bezoek van Jan en Edino aan ze de stemming veranderde op het moment dat Jan, na kort binnen te zijn geweest, weer wegging. Zij hebben hem natuurlijk ook tot 2019 om zich heen gehad en zien hem als verrader.
De oudste, Shin, zie je niet op bezoek gaan bij vader of jongste 5. Die staat er blijkbaar toch weer anders in?
Ik ben bang dat die jongste kinderen het over een paar jaar nog net zo normaal vinden als altijd. Die hebben geen referentiekader, niets of niemand waar ze zich aan kunnen spiegelen. Dat hadden die oudste kinderen wel. Doordat ze naar school gingen en het onderscheid leerde tussen goed en kwaad en slecht of niet slecht.quote:Op woensdag 7 april 2021 23:00 schreef golfer het volgende:
[..]
De oudste 3 en sinds 2019 ook Jan/Israel hadden wel contact met de buitenwereld en gingen naar school.
Nu zit Pa weer bij de jongste 5 en zal hij toch, ondanks zijn beroerte, nog steeds zijn invloed op ze kunnen blijven uitoefenen.
Ben heel benieuwd hoe die jongste 5 er over een paar jaar in staan.
Inderdaad. De jongste kinderen hebben alleen maar bij hun vader gezeten. Ze hebben niets van de buitenwereld gezien. Ze zijn niet naar school geweest, hebben daar ook geen vriendjes gemaakt. Nooit een bijbaan gehad. En alle overige informatie zoals tv en internet zal ze ook wel onthouden zijn, of zullen ze alleen met uitleg van hun vader bekeken hebben.quote:Op donderdag 8 april 2021 09:44 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die jongste kinderen het over een paar jaar nog net zo normaal vinden als altijd. Die hebben geen referentiekader, niets of niemand waar ze zich aan kunnen spiegelen. Dat hadden die oudste kinderen wel. Doordat ze naar school gingen en het onderscheid leerde tussen goed en kwaad en slecht of niet slecht.
Ja, dat stukje gaat toch door merg en been?quote:
Ja, daar krijg je een apart gevoel van binnen door.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, dat stukje gaat toch door merg en been?![]()
En daar zitten ook een paar van de jongsten bij die beweren dat ze ervan niks weten.
Dat is inderdaad ook wat Edino zei over het misbruik, de jongste kinderen hebben helemaal geen idee van seks of hoe dit hoort te zijn. En begrijpen daarom het misbruik ook nietquote:Op donderdag 8 april 2021 10:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad. De jongste kinderen hebben alleen maar bij hun vader gezeten. Ze hebben niets van de buitenwereld gezien. Ze zijn niet naar school geweest, hebben daar ook geen vriendjes gemaakt. Nooit een bijbaan gehad. En alle overige informatie zoals tv en internet zal ze ook wel onthouden zijn, of zullen ze alleen met uitleg van hun vader bekeken hebben.
Het is niet per se het verschil tussen goed en kwaad. Maar het is wel het opleggen van één wereldvisie en een andere uitleg helemaal blokkeren.
Sterker nog, dit IS één van die jongsten die omver gebeukt wordt!quote:Op donderdag 8 april 2021 12:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, dat stukje gaat toch door merg en been?![]()
En daar zitten ook een paar van de jongsten bij die beweren dat ze ervan niks weten.
Jan/Israël was de oudste van de jonge kinderen, die heeft die oudere kinderen ook veel bewuster meegemaakt, en wist dat zij voor de buitenwereld gekozen hadden.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Sterker nog, dit IS één van die jongsten die omver gebeukt wordt!
Er zitten daar 8 kinderen dus maximaal 1 van die 5 jongsten kan beweren het niet gezien te hebben..
Maar zoals Edino idd al stelt; voor hen is dit normaal. Nu ze uit die situatie zijn kunnen ze misschien leren hoe het eigenlijk zou horen zeg maar...
Israël bijvoorbeeld is ook nooit naar school geweest, die heeft toch zelf gedacht 'dit klopt niet'
Schrijnend ook wel dat ze als 9 kinderen uit 1 gezien nooit eerder met zijn allen in 1 kamer zaten, pas bij die rechtszaak...
"Naast het verlaten van een, naar mijn mening, heel erg ongezond systeem was ook het vinden van een plek in deze maatschappij voor mij een grote uitdaging. Deze uitdaging begon voor mij al in het half jaar voordat ik de boerderij verliet. Al een half jaar lang heb ik, in het geheim voor mijn familie, contact gehad met de 'buitenwereld'."quote:Op donderdag 8 april 2021 19:42 schreef Allyo het volgende:
Hoe wist Israël eigenlijk van het bestaan van instagram? Hij had een account voordat hij wegliep.
Die vader had ze niet opgesloten in een kelder ofzo. Die hadden ook toegang tot internet en lesmateriaal, alleen kregen zij thuisles en educatie. Die vader wilde een eigen natie stichten. Met voor elk van de kinderen een eigen functie en gezin.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:42 schreef Allyo het volgende:
Hoe wist Israël eigenlijk van het bestaan van instagram? Hij had een account voordat hij wegliep.
Nee, alleen de oudste 3.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:24 schreef Blues het volgende:
Hij ging toch wel/ook naar school?
Als de laatste, jongste van de oudsten, oudste van de jongsten?
Dat was geen toneelstukje.quote:Op donderdag 8 april 2021 22:34 schreef luxerobots het volgende:
Die vader voerde een toneelstukje op waarbij hij aan zijn dochter een tik uitdeelde.
Ja, in het hoofd van die vader was het allemaal reuze belangrijk.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was geen toneelstukje.
Vader had een opdracht gegeven om op het stoeltje waar het meisje al op zat te gaan zitten en een zoontje deed dat niet omdat het meisje er al op zat.
Daarna deed vader even voor hoe dat wel zou kunnen.
Waar is die docu te zien?quote:Op donderdag 8 april 2021 20:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom heet Jan ook Israël? Is dat verteld in de docu?
Ik neem aan dat hij dat niet wil.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom is Shin eigenlijk niet bij de bezoeken aan die vader en de jongeren? Heeft hij aangegeven geen contact te willen?
NPO 1, woendag 21:30quote:
Nee. Maar hij heette in het gezin Israël en noemt zichzelf tegenwoordig Jan.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom heet Jan ook Israël? Is dat verteld in de docu?
Gevonden, thanksquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:47 schreef golfer het volgende:
[..]
NPO 1, woendag 21:30
En als je het gemist hebt: https://www.npostart.nl/de-kinderen-van-ruinerwold/BV_101404936
Welke docu was dat?quote:Op vrijdag 9 april 2021 12:08 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Gevonden, thanksIk vind zulke dingen zo fascinerend. En dan vooral hoe iemand in staat kan zijn zoiets te doen.
Off topic: gisteren ook een docu gezien waar het ging over iemand die zijn vrouw had vermoord. Ik ken hun zoon, hij was 4. Ik moest echt huilen bij wat die zoon allemaal heeft gezien en meegemaakt
Had het al gevonden, maar evengoed bedankt!quote:Op vrijdag 9 april 2021 13:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/de-kinderen-van-ruinerwold/BV_101404936
Of die derde, dat ie dat jonge meisje echt tyfushard van die stoelt aftieft uit het niets. Wat een mongool.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:03 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Had het al gevonden, maar evengoed bedankt!
Die eerste aflevering alleen al, wat hij allemaal tegen de kinderen zegt.. hoe dan.
Edit: iets met voortaan twee quotes in één post zetten, excusez-moi
Inmiddels ook gezien ja. Arme meid.quote:Op zondag 11 april 2021 10:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Of die derde, dat ie dat jonge meisje echt tyfushard van die stoelt aftieft uit het niets. Wat een mongool.
Zeker een hufter. Ik denk alleen dat het een dochter is van die laatste verklaring? Er stond niet welk kind toch, en die zoon is juist steeds van de 'vader is goed Israël had dit niet moeten doen' berichten...quote:Op woensdag 14 april 2021 22:30 schreef golfer het volgende:
Sprakeloos. Wat een hufter en manipulator. En nog steeds.
Onverwacht einde wel met die verklaring van vandaag van de jongste zoon.
Ben benieuwd naar die extra online uitzending bij NPO-Start. Die staat er nu dus nog niet op?
nee dat vroeg ik me ook af!quote:Op woensdag 14 april 2021 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft iemand gehoord wat er is gebeurd met de schoonvader en zoon van moeder die gevangen zaten?
Ik denk dat als vader iets zei/beval de rest van de kinderen (inclusief Israël zelf misschien) het zou uitvoeren uit angst/gewenningquote:En die vader had zijn beroerte oid toch al gehad toen Jan de boerderij verliet? Hij gaf aan bang te zijn te worden opgesloten. Zouden de jongste. Dat dat doen? Ik begrijp niet helemaal waar het (fysieke) gevaar zat toen die vader al niet meer functioneerde. Heeft één van jullie daar toebpvalligmeer over gelezen?
Ik was gewoon geshockt toen ik ze zag, maar hoe is het ze vergaan? My god zeg, denk je dat het niet erger kan!quote:Op woensdag 14 april 2021 22:38 schreef alopio het volgende:
Die stiefzoon en schoonvader? Daar gingen ze wel heel snel voorbij. Die angst in de ogen van die twee, dat de gevangen waren. Wat is daarmee gebeurt? Schoonvader zal wel overleden zijn inmiddels. Maar die stiefzoon?
Er stond wel degelijk 'de jongste zoon'.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:33 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk alleen dat het een dochter is van die laatste verklaring? Er stond niet welk kind toch, en die zoon is juist steeds van de 'vader is goed Israël had dit niet moeten doen' berichten...
Ik dacht dat er niet stond of het een zoon of dochter was hoor. Slechts ‘één van de jongste kinderen’.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Er stond wel degelijk 'de jongste zoon'.
DvhN meldt: De extra online uitzending van de documentaireserie 'De Kinderen van Ruinerwold' is donderdag 15 april vanaf 20.00 uur te zien op NPO Start.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:30 schreef golfer het volgende:
Sprakeloos. Wat een hufter en manipulator. En nog steeds.
Onverwacht einde wel met die verklaring van vandaag van de jongste zoon.
Ben benieuwd naar die extra online uitzending bij NPO-Start. Die staat er nu dus nog niet op?
quote:Op woensdag 14 april 2021 22:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Er stond wel degelijk 'de jongste zoon'.
Ik vond ook dat er nogal wat vragen onbeantwoord bleven. Ik had nog nooit iets gehoord over die schoonvader en halfbroer. En nu weet ik eigenlijk nog niks.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Heeft iemand gehoord wat er is gebeurd met de schoonvader en zoon van moeder die gevangen zaten?
En die vader had zijn beroerte oid toch al gehad toen Jan de boerderij verliet? Hij gaf aan bang te zijn te worden opgesloten. Zouden de jongste. Dat dat doen? Ik begrijp niet helemaal waar het (fysieke) gevaar zat toen die vader al niet meer functioneerde. Heeft één van jullie daar toebpvalligmeer over gelezen?
To be fair: de docu heet 'de kinderen van Ruinerwold'...quote:Op woensdag 14 april 2021 23:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vond ook dat er nogal wat vragen onbeantwoord bleven. Ik had nog nooit iets gehoord over die schoonvader en halfbroer. En nu weet ik eigenlijk nog niks.
Iets anders is dat in de documentaire de rol van die Oostenrijker helemaal niet aan de orde is geweest.
Toch, als je vragen opwerpt als documentairemaker, is het handig ze te beantwoorden. Ze had misschien de kinderen kort hier iets over moeten laten zeggen, zodat het niet zo contextloos bleef.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
To be fair: de docu heet 'de kinderen van Ruinerwold'...
Ja, maar dit zal toch ook onderdeel van hun leven geweest zijn? Ze zullen geweten hebben van de gevangenen. En wat was de rol van die klusjesman in het gezin? Dat was toch een soort volgeling van de vader?quote:Op woensdag 14 april 2021 23:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
To be fair: de docu heet 'de kinderen van Ruinerwold'...
Dat staat allemaal in een boek wat vorig jaar is gemaakt door een journalist die de zaak op de voet volgde.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, maar dit zal toch ook onderdeel van hun leven geweest zijn? Ze zullen geweten hebben van de gevangenen. En wat was de rol van die klusjesman in het gezin? Dat was toch een soort volgeling van de vader?
Ik weet niet of die gevangenen eerder genoemd zijn in alle publiciteit, maar ik was er erg door verrast. Dan is het wat onbevredigend dat er helemaal niets over ze verteld wordt. Hoe ze daar kwamen, hoe lang ze daar zaten, wat er uiteindelijk met ze gebeurd is. En dat hoeft echt niet uitgebreid, dat kan ik twee zinnen worden verteld.
Heb gisteren het boek uitgelezen maar ben daarin ook niks over die gevangenen tegengekomen.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat staat allemaal in een boek wat vorig jaar is gemaakt door een journalist die de zaak op de voet volgde.
Daar hebben geen kinderen aan meegewerkt, maar hebben ze alle stappen en contacten van vader onder de loep genomen.
Gisteren lieten ze toch zien dat de oudsten het strafdossier mochten inlezen? Met die grote rode dossiermappen.quote:Op donderdag 15 april 2021 12:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb gisteren het boek uitgelezen maar ben daarin ook niks over die gevangenen tegengekomen.
De rol van Josef blijft ook redelijk oppervlakkig in het boek terwijl er in een vroeg stadium al redelijk snel bekend was dat hij de kinderen niet of nauwelijks heeft gezien.
De docu en het boek geven een kleine inzicht in de gebeurtenissen maar blijven redelijk oppervlakkig.
Tenzij het strafdossier ooit openbaar wordt, zullen we niet alles in het kleinste detail weten. En imo hebben die kinderen daar ook recht op.
Ik doelde op de privacy vd kinderen. Wat in het strafdossier staat heeft de buitenwereld niks mee te maken zonder hun toestemming.quote:Op donderdag 15 april 2021 12:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gisteren lieten ze toch zien dat de oudsten het strafdossier mochten inlezen? Met die grote rode dossiermappen.
Ik had het boek vorig jaar gelezen, ik dacht dat het daar allemaal in stond. Die Jozef onder weinig contact had met het gezin.
Eens.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik doelde op de privacy vd kinderen. Wat in het strafdossier staat heeft de buitenwereld niks mee te maken zonder hun toestemming.
Ik denk dat ze daar nog niets over konden/mochten zeggen omdat die zaak nog loopt ofzo.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe het nu zat met die klusjesman.
Dat waren toch die Oostenrijker en Shin?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:00 schreef praadje het volgende:
En wat vreselijk die beelden van ex-schoonvader en stiefzoon. Zo angstig en totaal verstijfd. Het deed me denken aan kampbewoners in de tweede oorlog. Die blikken in hun ogen.
Neen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat waren toch die Oostenrijker en Shin?
nou ja, wel een Oostenrijker, maar de vader van Prime Mother en een zoon uit een eerdere relatie van Prime Mother...quote:Op donderdag 15 april 2021 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat waren toch die Oostenrijker en Shin?
Die waren ook doodsbang, kun je nagaan wat voor engnek die vent was.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nou ja, wel een Oostenrijker, maar de vader van Prime Mother en een zoon uit een eerdere relatie van Prime Mother...
Shin is ook van Gerrit Jan
Huh, hij was toch ook schuldig aan witwassen? Of is die aanklacht ook vervallen omdat hij niet aanspreekbaar is?quote:Op donderdag 15 april 2021 17:12 schreef Idisrom het volgende:
Eb die vader krijgt nu ook nog die ton terug van de overheidIk zou eerst onderzoeken hoeveel belasting hierover betaald moet worden.
Er was toch ook dat verhaal van die man die ze aan het plafond ondersteboven hadden gehangen? Zou dat niet deze man geweest kunnen zijn? Dat verhaal kwam niet aan bod in de docu maar heb ik gelezen in diverse media berichten.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nou ja, wel een Oostenrijker, maar de vader van Prime Mother en een zoon uit een eerdere relatie van Prime Mother...
Shin is ook van Gerrit Jan
Ik ben het met je eens. Er zaten nog veel gaten in de verhalen. Aan de andere kant hebben ze wel relatief veel openheid gegeven. Zo praten over hoe je mishandeld bent, ook seksueel, is niet bepaald makkelijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Toch, als je vragen opwerpt als documentairemaker, is het handig ze te beantwoorden. Ze had misschien de kinderen kort hier iets over moeten laten zeggen, zodat het niet zo contextloos bleef.
Maar er is gewoon ook nog veel onduidelijk natuurlijk. Maar ook dat kun je er dan bij vermelden.
Iets anders: Begreep trouwens dat ‘Ruinerwold’ van de omroep in de titel moest. De oudste drie hebben er nooit gewoond.
Van dat recht hebben GJ en de jongelingen geen gebruik gemaakt.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Er zaten nog veel gaten in de verhalen. Aan de andere kant hebben ze wel relatief veel openheid gegeven. Zo praten over hoe je mishandeld bent, ook seksueel, is niet bepaald makkelijk.
Het viel me ook op dat de gezichten van die 'gevangenen' gewoon in beeld waren. Die hebben dus toestemming gegeven om dit uit te laten zenden. Dat is ook al bijzonder. Overigens heeft iedereen ook het recht om dingen van zichzelf er niet in terug te willen zien, ook dat kan voor gaten zorgen.
Dat was zijn geld, hij krijgt niets van de overheid.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:12 schreef Idisrom het volgende:
Eb die vader krijgt nu ook nog die ton terug van de overheidIk zou eerst onderzoeken hoeveel belasting hierover betaald moet worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |