Ik heb juist het idee dat 16HP qua teksten theologisch redelijk okee is voor de meer reformatorische Christenen met een besef van (eigen) zonde en gebrokenheid. Ik heb het idee dat het juist wat te donker is voor grote delen van de Amerikaanse Christenen, vooral die tegen het zogenaamde "prosperity gospel" aanschurken.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 16:36 schreef Beathoven het volgende:
Vond 16 Horsepower altijd wel goed te doen. Destijds kwam een christelijke kennis ermee aanzetten dat ze in de Christelijke hitlijsten stonden. Maar de muziek was ook weer te donker voor hem en critici dat het op het randje zat van wat kon en niet kon.
Daarom vond ik het waarschijnlijk ook prima muziek.
Het is qua beleving allemaal meer met de handen in de aarde dan met de handen richting de hemel. Misschien wel iets dat meer de Christelijke cultuur van het Amerikaanse platteland beschouwd, dan dat het rond Jezus en de boeken draait.
Ik ben vrij licht hervormd opgevoed, maar 16HP is briljant. Zware teksten over het einde der tijden en zoquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:59 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat 16HP qua teksten theologisch redelijk okee is voor de meer reformatorische Christenen met een besef van (eigen) zonde en gebrokenheid. Ik heb het idee dat het juist wat te donker is voor grote delen van de Amerikaanse Christenen, vooral die tegen het zogenaamde "prosperity gospel" aanschurken.
Maar veel reformatorische Christenen (en ik denk ook David Eugene Edwards) geloven dat die dingen werkelijkheid zijn of worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 16:24 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ben vrij licht hervormd opgevoed, maar 16HP is briljant. Zware teksten over het einde der tijden en zo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |