Het verschil met die boeren is dat die écht wel een reden hebben om te protesteren. Dit was gewoon een collectie van proleten die bang zijn dat hun rijke zakkenvuller zo maar kan verdwijnen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:11 schreef Mryc het volgende:
[..]
Valt me nog alles mee dat ze niet met trekkers naar binnen zijn gereden.
En datzelfde kan in principe ook gewoon gebeuren op TV, de wet staat namelijk niet toe om censuur toe te passen in spotjes van presidentskandidaten. Dus ik vind het een beetje kortzichtig om dit alleen toepasbaar te maken op Facebook, dit gaat veel breder dan dat. Diezelfde advertenties kun je bijvoorbeeld ook via Google op allerlei websites tegenkomenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Er IS een reden waarom Zuckerberg op het matje moest komen in het congres. Er is aangetoond dat Russen indirect facebook als invloed op amerikaanse kiezers hebben misbruikt. Dat Zuckerberg zich achter algorithmes en data verschuilt gaat de congresleden niet overtuigen. Internet is een medium die ergens tussen pamfletjes, tv, en radio laveert, maar vrij toegankelijk is om "toevoegingen" te implementeren. Zuckerberg is de baas van het hele systeem en WEET ook drommels goed wat de zwaktes er van zijn. En de grootste zwakte is dat dit medium als een propagandakanaal gaat fungeren, iets wat populisten juist als de grootste kracht van dit medium zien. En dit wil je als congres niet laten gebeuren.
Daar zap je weg, je gooit folders in de prullenbak en klik je de spam weg. Facebook is een deel van een sociaal netwerk geworden, veel mensen gebruiken dit dagelijks om in contact te blijven met hun naasten. Facebook maakt hier misbruik van met subliminaal gestimuleerde berichten. En dit is een heel gevaarlijk propaganda systeem. De leugen regeert op social media, en is sneller dan het licht. Wordt er een auteur op betrapt, dan verdwijnt die simpelweg in de statische ruis van het internet, Een klassiek journalist die een publicatie laat drukken wordt er vaak voor bestraft als die zijn bronnen niet op orde houdt. Dit is de reden waarom Trump de gevestigde pers aanvalt, die hebben namelijk betere bronnen dan bijvoorbeeld Zuckerman. De spotjes van presidentskandidaten hebben een auteur, en de kandidaat is er verantwoordelijk voor. ze zeggen niet voor niets: i approve this message dat zie je niet bij vage berichten op Facebook.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:07 schreef Blik het volgende:
[..]
En datzelfde kan in principe ook gewoon gebeuren op TV, de wet staat namelijk niet toe om censuur toe te passen in spotjes van presidentskandidaten. Dus ik vind het een beetje kortzichtig om dit alleen toepasbaar te maken op Facebook, dit gaat veel breder dan dat. Diezelfde advertenties kun je bijvoorbeeld ook via Google op allerlei websites tegenkomen
Ik zou me dood lachen als van de republikeinen die meededen terwijl ze al in die commissies zaten de security clearances worden ingetrokken.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:37 schreef klappernootopreis het volgende:
En verder heb ik nog een paar een vragen: Gisteren stormden twee dozijn republikeinen de besloten hoorzitting mbt tot de impeachment van Donald Trump binnen.
In hoeverre kunnen zijn door die actie als obstructie-medeplichtigen kunnen worden beschouwd?
En zullen er repercussies komen?
Als Trump ze persoonlijk hebben opgedragen om de SCIF binnen te vallen telt dit dan als obstructie?
En zijn Matt Gaetz en de bende die er aan heeft meegedaan nu formeel medeplichtigen?
Maar dan is het dus een probleem van handhaving, niet van Facebook.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:22 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Daar zap je weg, je gooit folders in de prullenbak en klik je de spam weg. Facebook is een deel van een sociaal netwerk geworden, veel mensen gebruiken dit dagelijks om in contact te blijven met hun naasten. Facebook maakt hier misbruik van met subliminaal gestimuleerde berichten. En dit is een heel gevaarlijk propaganda systeem. De leugen regeert op social media, en is sneller dan het licht. Wordt er een auteur op betrapt, dan verdwijnt die simpelweg in de statische ruis van het internet, Een klassiek journalist die een publicatie laat drukken wordt er vaak voor bestraft als die zijn bronnen niet op orde houdt. Dit is de reden waarom Trump de gevestigde pers aanvalt, die hebben namelijk betere bronnen dan bijvoorbeeld Zuckerman. De spotjes van presidentskandidaten hebben een auteur, en de kandidaat is er verantwoordelijk voor. ze zeggen niet voor niets: i approve this message dat zie je niet bij vage berichten op Facebook.
Alsof Zuckerman en Co een overzichtsorgaan zullen dulden in het doen en laten van hun bedrijf.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dan is het dus een probleem van handhaving, niet van Facebook.
Ze hebben geen keus, maar de vraag blijft waarom de focus zo ligt op Facebook.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Alsof Zuckerman en Co een overzichtsorgaan zullen dulden in het doen en laten van hun bedrijf.
poetic justicequote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik zou me dood lachen als van de republikeinen die meededen terwijl ze al in die commissies zaten de security clearances worden ingetrokken.
Facebook is een niet te beheersen medium geworden, puur omdat ze zo groot zijn. Ze volgen hun eigen regels, en negeren de bestaande, waar de rest van de media wél mee te maken hebben. Op Fok hebben ze moderatoren en een crew, dus gaan ze over de schreef, dan zal er een verantwoordelijke voor worden gevonden in een reëel persoon (remember je de ophef over Danny met zijn artikel over Femke Halsema?). Zuckerberg verstopt zich daartegen achter zijn software, maar daar nemen ze geen genoegen mee.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus, maar de vraag blijft waarom de focus zo ligt op Facebook.
Zo raar is dat toch niet? Het is het meest gebruikte sociale netwerk en vele miljoenen mensen krijgen hun nieuws via die site.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus, maar de vraag blijft waarom de focus zo ligt op Facebook.
het heeft ook een netwerk die globaal is. Mét bijkomende invloeden.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Zo raar is dat toch niet? Het is het meest gebruikte sociale netwerk en vele miljoenen mensen krijgen hun nieuws via die site.
Dan is dat een taak voor rechters, niet voor Senatoren. Lijkt me.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:01 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Facebook is een niet te beheersen medium geworden, puur omdat ze zo groot zijn. Ze volgen hun eigen regels, en negeren de bestaande
Nog steeds vele malen minder dan via televisie.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Zo raar is dat toch niet? Het is het meest gebruikte sociale netwerk en vele miljoenen mensen krijgen hun nieuws via die site.
Nee, dat is niet waar. Ik weet niet of je de kijkcijfers de laatste jaren gevolgd hebt, maar er kijkt amper nog iemand naar de tv in de VS.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nog steeds vele malen minder dan via televisie.
De senatoren willen wel graag weten waar de rechterlijke macht eventueel een oordeel over gaan vellen. Denk je dat zo die zomaar hun werk laten doen zonder te weten wat?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is dat een taak voor rechters, niet voor Senatoren. Lijkt me.
In de VS zijn er geen regels voor media, die zijn verwijderd door Reagan, Facebook doet via zijn moderatie meer dan waar ze wettelijk toe verplicht zijn in de VS, naar mijn weten.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:01 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Facebook is een niet te beheersen medium geworden, puur omdat ze zo groot zijn. Ze volgen hun eigen regels, en negeren de bestaande, waar de rest van de media wél mee te maken hebben. Op Fok hebben ze moderatoren en een crew, dus gaan ze over de schreef, dan zal er een verantwoordelijke voor worden gevonden in een reëel persoon (remember je de ophef over Danny met zijn artikel over Femke Halsema?). Zuckerberg verstopt zich daartegen achter zijn software, maar daar nemen ze geen genoegen mee.
Maar waarom? Als Facebook zich niet aan de wet houdt moet men hen aanklagen. Zonder dat kunnen rechters sowieso niets.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:36 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
De senatoren willen wel graag weten waar de rechterlijke macht eventueel een oordeel over gaan vellen.
Ik had het over nieuws, niet over kijkers/gebruikers.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Ik weet niet of je de kijkcijfers de laatste jaren gevolgd hebt, maar er kijkt amper nog iemand naar de tv in de VS.
Iets als The Daily Show had bv. vorige week gemiddeld 620.000 kijkers in de groep 18-49. De best bekeken FOX News show (Hannity) had 3.3 miljoen kijkers afgelopen dinsdag. Dat is allemaal peanuts vergeleken met social media.
Klopt ,je draagt je mobiel (mét die social media) overal mee naar toe. Als je in de trein zit zie je alleen maar mensen zitten die even over de koppen van de metro (sub-telegraaf) flitsen waar ze hun mobiel pakken.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Ik weet niet of je de kijkcijfers de laatste jaren gevolgd hebt, maar er kijkt amper nog iemand naar de tv in de VS.
Iets als The Daily Show had bv. vorige week gemiddeld 620.000 kijkers in de groep 18-49. De best bekeken FOX News show (Hannity) had 3.3 miljoen kijkers afgelopen dinsdag. Dat is allemaal peanuts vergeleken met social media.
bloot mag niet. propaganda en leugens hebben ze geen moeite mee.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In de VS zijn er geen regels voor media, die zijn verwijderd door Reagan, Facebook doet via zijn moderatie meer dan waar ze wettelijk toe verplicht zijn in de VS, naar mijn weten.
Het bijkomende probleem is dat juist diegene die bij de verkiezingen van 2016 het meest van de kuiperijen van Facebook heeft geprofiteerd uit monde van zijn gezag de rechterlijke macht heeft aangepast.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom? Als Facebook zich niet aan de wet houdt moet men hen aanklagen. Zonder dat kunnen rechters sowieso niets.
Klopt maar dat is de FCC en daar valt Facebook niet onder, sterker nog, organisaties als Netflix, HBO en andere media die niet van "airwaves" uitzendingen gebruik maken vallen daar ook niet onder.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:40 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
bloot mag niet. propaganda en leugens hebben ze geen moeite mee.
Men krijgt in de VS dus amper nieuws tot zich via de tv. Zeker in vergelijking met social media.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik had het over nieuws, niet over kijkers/gebruikers.
Nee, het probleem is dat er geen wetgeving is en, volgens mij ook niet mogelijk is, zonder grondwetswijziging die heel, heel ver moet gaan dan.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:42 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het bijkomende probleem is dat juist diegene die bij de verkiezingen van 2016 het meest van de kuiperijen van Facebook heeft geprofiteerd uit monde van zijn gezag de rechterlijke macht heeft aangepast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |