abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:46:42 #181
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_189654179
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En ondertussen is Alternative für Deutschland verdubbeld in aantal zetels in Thüringen, is het de tweede partij van de deelstaat en heeft het zelfs meer zetels dan de partij van Merkel.
Logisch gevolg van decennia aan wegkijkerij.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_189654233
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:46 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Met alleen babbelen komen we er niet.
Met daadkracht wel. Illegalen oppakken en uitzetten is een begin, ipv bed bad en brood regelingen.
Mooie verschuiving van de doelpalen wel. Chapeau, chapeau.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:53:03 #183
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_189654346
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooie verschuiving van de doelpalen wel. Chapeau, chapeau.
Thx man! ^O^
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_189654486
Ik heb totaal geen problemen met andere culturen, maar helaas zie je toch dat heel veel mensen van andere culturen niet in Europa kunnen gedijen.
pi_189654692
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:58 schreef Duveldrinker het volgende:
helaas zie je toch dat heel veel mensen van andere culturen niet in Europa kunnen gedijen.
Hoezo niet?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189654750
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Omdat ze altijd hun eigen cultuur meenemen of geloof bij bijvoorbeeld moslims. Dat er in Europa andere wetten en regels gelden dat wilt men niet accepteren.
pi_189654858
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Omdat ze altijd hun eigen cultuur meenemen of geloof bij bijvoorbeeld moslims. Dat er in Europa andere wetten en regels gelden dat wilt men niet accepteren.
Als je zo open staat voor andere culturen zal je moeten accepteren dat daarbij andere wetten en regels gelden.
pi_189654920
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als je zo open staat voor andere culturen zal je moeten accepteren dat daarbij andere wetten en regels gelden.
Ik doe dat wel maar zo werkt dat niet. Ik heb in China gewerkt met veel Nederlandse Chinezen. Ik pas mij aan daar, maar zij willen dat niet hier. Alles uit China is beter volgens hun. Het is een soort misplaatste arrogantie die ik bij veel allochtonen herken.
pi_189655748
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:13 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik heb in China gewerkt met veel Nederlandse Chinezen. Ik pas mij aan daar, maar zij willen dat niet hier. Alles uit China is beter volgens hun. Het is een soort misplaatste arrogantie die ik bij veel allochtonen herken.
Misschien is cultuurrelativisme zelf onderdeel van de westerse cultuur en dan is het juist onze arrogantie te denken dat het algemeengoed is.
pi_189655792
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat je het Joodse invloeden noemt. Daarom.

Spectre is voor immigratie en toevallig Joods. Afgezien van het gegeven dat haar 'macht' als Jodin binnen de Joodse gemeenschap nihil is, kunnen we met dezelfde redenering over 'Nederlandse invloeden' spreken wanneer een Nederlander voor immigratie is.
Je moet de zaken in verhouding bekijken. In Amerika is 2% van de bevolking Joods, toch hebben zij daar behoorlijke invloed in het bankwezen, media.
  zondag 27 oktober 2019 @ 20:40:04 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189655841
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet de zaken in verhouding bekijken. In Amerika is 2% van de bevolking Joods, toch hebben zij daar behoorlijke invloed in het bankwezen, media.
Wat voor invloed? En hoe meet je precies de 'behoorlijkheid' ervan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189655887
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Misschien is cultuurrelativisme zelf onderdeel van de westerse cultuur en dan is het juist onze arrogantie te denken dat het algemeengoed is.
Ben ik het niet mee eens. Misschien vroeger wel. Zeker de oudere generatie hier.
pi_189656119
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:41 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Misschien vroeger wel. Zeker de oudere generatie hier.
Een meerderheid van de 2e kamer is volgens mij lid van partijen die cultuurrelativistisch zijn, oftewel een groot deel van de kiezers heeft die overtuiging.
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cultuurrelativisme
Cultuurrelativisme in ideologische zin gaat uit van de gelijkwaardigheid van culturen. Positief aan deze zienswijze is dat men uitgaat van een respectvolle houding tegenover vreemde culturen, waarbij men de eigen cultuur niet als superieur beschouwt. De vraag is of door deze visie sommige, door westerlingen universeel geachte waarden, niet ondergraven worden. Moet men bijvoorbeeld gebruiken, tradities, wetten en religieuze voorschriften die strijdig zijn met de rechten van de mens en de Westers democratische gebruiken als gelijkwaardig en respectabel beschouwen?

Uit filosofisch oogpunt kan daarnaast tegen het cultuurrelativisme worden ingebracht dat het zichzelf in de staart bijt. Het is een norm, een opvatting die alleen in bepaalde stromingen van de westerse cultuur voorkomt. Ook het cultuurrelativisme is dus cultuurgebonden en kan als zodanig volgens zijn eigen principes geen aanspraak maken op algemene geldigheid.
pi_189656174
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:41 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja sorry ik las je verkeerd
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:15:31 #195
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189657099
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:24 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]
We hebben geen slinkse elite die ons met opzet wil omvolken, we hebben incompetente slappe huilebakken die telkens de olifant in de kamer niet willen benoemen.
Dit kun je herhalen tot je groen ziet, dit soort bange blanke mannen gelooft dat niet. Die zijn heilig ervan overtuigd, dat alle linkse partijen samenzweren om de boze bruine moslim binnen te halen, om wat voor reden dan ook en om die bruine moslim de plaats in te laten nemen van diezelfde bange blanke man.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:32:54 #196
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_189657749
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit kun je herhalen tot je groen ziet, dit soort bange blanke mannen gelooft dat niet. Die zijn heilig ervan overtuigd, dat alle linkse partijen samenzweren om de boze bruine moslim binnen te halen, om wat voor reden dan ook en om die bruine moslim de plaats in te laten nemen van diezelfde bange blanke man.
Waar deze bange blanke mannen op zijn minst gelijk in hebben is dat links de problemen niet wil erkennen, niet optreedt, helemaal niets doet. Ze laten het op zijn beloop. Dat zal niet met een vooropgezet plan zijn, misschien zelfs met de beste bedoelingen.

Maar diezelfde bange blanke man die zijn omgeving niet meer terug kent krijgt op een belerende toon te horen dat hij degene is die niet deugt, dat hij zich maar moet aanpassen en dat als hij dat niet wil hij een grote vuile smerige nazi fascist is.
Ondertussen krijgen nieuwkomers voorrang op de woningmarkt en zit er altijd een sociaal werker klaar om hen alle rechten in te fluisteren.
Ondertussen moet de bange blanke man jaren wachten om een woning te krijgen en staat hij er vaak alleen voor, geen gezellige corpulente dame in bloemetjesjurk en dreadlocks die mee gaat naar het gemeentekantoor om zaken voor hem te regelen.

Op zo'n manier dwing je mensen bijna om in complotten te gaan geloven omdat het alle logica te boven gaat. Het is de wereld op zijn kop.
- Jan Van Speijk
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:37:21 #197
66444 Lord_Vetinari
pi_189657903
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:32 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Waar deze bange blanke mannen op zijn minst gelijk in hebben is dat links de problemen niet wil erkennen, niet optreedt, helemaal niets doet. Ze laten het op zijn beloop. Dat zal niet met een vooropgezet plan zijn, misschien zelfs met de beste bedoelingen.

Maar diezelfde bange blanke man die zijn omgeving niet meer terug kent krijgt op een belerende toon te horen dat hij degene is die niet deugt, dat hij zich maar moet aanpassen en dat als hij dat niet wil hij een grote vuile smerige nazi fascist is.
Ondertussen krijgen nieuwkomers voorrang op de woningmarkt en zit er altijd een sociaal werker klaar om hen alle rechten in te fluisteren.
Ondertussen moet de bange blanke man jaren wachten om een woning te krijgen en staat hij er vaak alleen voor, geen gezellige corpulente dame in bloemetjesjurk en dreadlocks die mee gaat naar het gemeentekantoor om zaken voor hem te regelen.

Op zo'n manier dwing je mensen bijna om in complotten te gaan geloven omdat het alle logica te boven gaat. Het is de wereld op zijn kop.
Oh, boehoehoe. Het is niet eerlijk! Waaaaahhhhhh! Mama!
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:45:49 #198
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_189658228
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:13 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik doe dat wel maar zo werkt dat niet. Ik heb in China gewerkt met veel Nederlandse Chinezen. Ik pas mij aan daar, maar zij willen dat niet hier. Alles uit China is beter volgens hun. Het is een soort misplaatste arrogantie die ik bij veel allochtonen herken.
Eens. Ik beschouw mijzelf als Xenofiel.
Ik ga graag naar het buitenland, onttrek me van het massatoerisme en leer graag van de geschiedenis, cultuur en gebruiken van andere landen/volkeren.
Juist dat maakt de wereld zo'n mooie plaats om te ontdekken, de eigenheid van iedere cultuur en volk. De eigenheid van Nederland is minstens zo mooi als die van Jordanië, alleen anders.
Culturen die totaal los van elkaar zijn ontwikkeld vanuit verschillende etno-religieuze perspectieven.

Als ik in islamitische landen ben bezoek ik Moskees, verdiep ik me in hun historie, tradities, gebruiken etc. Tegelijkertijd ben ik tegenstander van het importeren van die cultuur naar hier.
Ik snap niet dat er in Nederland zo'n taboe heerst op het Nederlands houden van Nederland.
Er wordt net alsof gedaan dat dit vanuit een diepgewortelde haat naar andere culturen komt, terwijl dat juist uit voorliefde komt voor eigenheid, zoals ik dat ook bij anderen waardeer.
Wat is daar haatvol en fascistisch aan?
- Jan Van Speijk
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:46:10 #199
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_189658235
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jammer dat je niet inhoudelijk kunt/wil reageren.
- Jan Van Speijk
pi_189658265
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:45 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik ga graag naar het buitenland, onttrek me van het massatoerisme en leer graag van de geschiedenis, cultuur en gebruiken van andere landen/volkeren.
Juist dat maakt de wereld zo'n mooie plaats om te ontdekken, de eigenheid van iedere cultuur en volk. De eigenheid van Nederland is minstens zo mooi als die van Jordanië, alleen anders.
Culturen die totaal los van elkaar zijn ontwikkeld vanuit verschillende etno-religieuze perspectieven.

Als ik in islamitische landen ben bezoek ik Moskees, verdiep ik me in hun historie, tradities, gebruiken etc. Tegelijkertijd ben ik tegenstander van het importeren van die cultuur naar hier.
Ik snap niet dat er in Nederland zo'n taboe heerst op het Nederlands houden van Nederland.
Er wordt net alsof gedaan dat dit vanuit een diepgewortelde haat naar andere culturen komt, terwijl dat juist uit voorliefde komt voor eigenheid, zoals ik dat ook bij anderen waardeer.
Klopt dat heb ik ook.
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:56:43 #201
66444 Lord_Vetinari
pi_189658610
quote:

[..]

Het gaat om de manier waarop, he?
  zondag 27 oktober 2019 @ 22:05:01 #202
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_189658890
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Cryptische zinnen gaan dus jou antwoord op een lang betoog zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Eiwitshake op 27-10-2019 22:31:22 ]
- Jan Van Speijk
  zondag 27 oktober 2019 @ 22:16:31 #203
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189659192
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:46 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Jammer dat je niet inhoudelijk kunt/wil reageren.
Daarom pleit ik voor topic bans. Kan je dit soort discussie saboteurs uit je topic weren.
pi_189662687
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat voor invloed? En hoe meet je precies de 'behoorlijkheid' ervan?
Statistiek. Net als met Nederlandse-Marokkaanse jongeren. In verhouding zitten die relatief vaak in criminele lijstjes.
pi_189662752
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:39:12 #206
66444 Lord_Vetinari
pi_189662940
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
De rethoriek erachter. Bij elke overtreding van een migrant of moslim wordt om de doodstraf geroepen en alle andere migranten en moslims worden onmiddellijk met deelfde verf overgoten. Ze zijn prompt allemaal misdadigers, niet alleen diegenen die hier zijn maar overal ter wereld en ze moeten allemaal deaud, zo niet met bombardementen dan wel door ze vooraf al het recht te ontzeggen elders een bter leven te zoeken.
pi_189662948
:')

Donder op met je "Europese waarden" vieze marionet.
pi_189662957
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De rethoriek erachter. Bij elke overtreding van een migrant of moslim wordt om de doodstraf geroepen en alle andere migranten en moslims worden onmiddellijk met deelfde verf overgoten. Ze zijn prompt allemaal misdadigers, niet alleen diegenen die hier zijn maar overal ter wereld en ze moeten allemaal deaud, zo niet met bombardementen dan wel door ze vooraf al het recht te ontzeggen elders een bter leven te zoeken.
Wie zegt dat nu weer?
pi_189663093
quote:

[..]

Je hebt echt geen enkel benul van hoe het er hier in de praktijk aan toe gaat maar wel het godganse jaar door huilen over hoe oneerlijk het hier allemaal is.

Man man man.
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:01:08 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189663122
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt echt geen enkel benul van hoe het er hier in de praktijk aan toe gaat maar wel het godganse jaar door huilen over hoe oneerlijk het hier allemaal is.

Man man man.
Hij heeft toch echt wel een punt hoor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189663192
quote:

[..]

Voorliefde voor eigenheid maar geen enkel benul hebben van de manier waarop de maatschappelijke opvang is vormgegeven, hoe commissies met urgentie-aanvragen omgaan en dat per regio nogal verschilt en ondertussen jammeren over buitenlanders die worden voorgetrokken en 'ons eigen volk' niet meer fatsoenlijk wordt geholpen.

Het zijn platte en stompzinnige karikaturen die alsmaar herhaald blijven worden in de echokamers van de Calimero's in dit land. Met voorliefde heeft het verder niets van doen, dus noem het dan ook niet zo.
pi_189663215
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij heeft toch echt wel een punt hoor.
Het heeft allemaal niets met de praktijk van doen en wordt gebaseerd op wat er in de rechtse echokamers wordt rondgebazuind.
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:11:42 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189663228
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het heeft allemaal niets met de praktijk van doen en wordt gebaseerd op wat er in de rechtse echokamers wordt rondgebazuind.
Incorrect, problemen die hij daar noemt komen juist in de praktijk voor.
pi_189663254
En het is al helemaal ironisch dat figuren die zo lopen te dwepen met "onze mensen die niet worden geholpen en de asielzoekers die hier binnenkomen kunnen rekenen op een gespreid bed" dan doorgaans niet op linkse partijen stemmen.

Die zogenaamde sympathie voor de zwakkeren in de samenleving is een belachelijke farce.
pi_189663265
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat baseer je waar precies op? Heb je überhaupt wel eens 1 dagdeel een nachtopvang of een voorziening binnen de maatschappelijke opvang van binnen gezien?
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:19:00 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189663306
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat baseer je waar precies op?
Op de praktijk. De asielindustrie draait op volle toeren. Daarnaast ook persoonlijke ervaring, hetgene nou juist zo belangrijk is voor de stereotype 'boze blanke man'. Als de wachtrij in je gemeente voor een sociale huurwoning ineens een jaar langer wordt, dat voel je.
pi_189663387
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goed 'argument'. Zoals gewoonlijk.
Dat 'asielzoekers kunnen rekenen op een woning' die voor hen klaarstaat slaat simpelweg nergens op. Regio's in de randstad doen dat weliswaar wel voor complete gezinnen, maar als 26-jarige Mohammed hier binnenkomt heeft hij geen garantie op urgentie maar mag zich melden als dakloze, in de nachtopvang verblijven en achterin de rij aansluiten bij de rest en wachten totdat er ergens plek is.

Dat ze een voorkeursbehandeling krijgen is ongefundeerde bullshit. Urgentie-aanvragen worden op individueel niveau behandeld en als je kinderen hebt dan weegt dat wat zwaarder dan wanneer je alleenstaand bent. Je nationaliteit maakt daarin niets uit.
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:29:28 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189663435
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Met andere woorden: je hebt dat op internet gelezen. Goed verhaal wel.
Hoe gaat het anders met 'vluchtelingen' hier? Defacto krijgen ze nog steeds overal voorrang op + allerlei hulp uit alle hoeken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189663462
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe gaat het anders met 'vluchtelingen' hier? Defacto krijgen ze nog steeds overal voorrang op + allerlei hulp uit alle hoeken.
Ga eens een avondje bij een willekeurige nachtopvang kijken. Dat alle asielzoekers met een verblijfsvergunning kunnen rekenen op urgentie slaat simpelweg nergens op.
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:32:33 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189663469
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat 'asielzoekers kunnen rekenen op een woning' die voor hen klaarstaat slaat simpelweg nergens op. Regio's in de randstad doen dat weliswaar wel voor complete gezinnen, maar als 26-jarige Mohammed hier binnenkomt heeft hij geen garantie op urgentie maar mag zich melden als dakloze, in de nachtopvang verblijven en achterin de rij aansluiten bij de rest en wachten totdat er ergens plek is.

Dat ze een voorkeursbehandeling krijgen is ongefundeerde bullshit. Urgentie-aanvragen worden op individueel niveau behandeld en als je kinderen hebt dan weegt dat wat zwaarder dan wanneer je alleenstaand bent. Je nationaliteit maakt daarin niets uit.
In de regel niet meer. Maar defacto krijgen het nog steeds voorrang. 'per gemeente geregeld' krijg je dan te horen uit den haag.

Ze hoeven helemaal niet achterin de rij en ze staan ook niet bij de daklozenopvang.

Laat echt goed zien dit, dat jij er helemaal niets van weet. Waar komt dan je grote mond vandaan richting iedereen?
1947-2016
pi_189663491
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de regel niet meer. Maar defacto krijgen het nog steeds voorrang. 'per gemeente geregeld' krijg je dan te horen uit den haag.

Ze hoeven helemaal niet achterin de rij en ze staan ook niet bij de daklozenopvang.

Laat echt goed zien dit, dat jij er helemaal niets van weet. Waar komt dan je grote mond vandaan richting iedereen?
Ik werk in de maatschappelijke opvang - in de randstad - en ik kan je verklappen dat er vrij veel mensen rondlopen die een verblijfsvergunning hebben en al langer dan een jaar gebruik maken van de nachtopvang en wachten totdat er ergens een plek vrijkomt. Net als de roomblanke Sjakie.
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:34:47 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189663496
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga eens een avondje bij een willekeurige nachtopvang kijken. Dat alle asielzoekers met een verblijfsvergunning kunnen rekenen op urgentie slaat simpelweg nergens op.
Die zijn daar niet.
Die ex dobberaars bezetten bedden ij de asielzoekerscentra due nu uitpuilen. Zoals je vorige week had kunnen lezen.

Alleen als je uitgeprocedeerd bent wordt je op straat geschopt. Of op het vliegtuig gezet.
1947-2016
pi_189663512
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die zijn daar niet.
Er zijn geen asielzoekers te vinden bij de nachtopvang in de randstad? :D
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:37:54 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189663540
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik werk in de maatschappelijke opvang - in de randstad - en ik kan je verklappen dat er vrij veel mensen rondlopen die een verblijfsvergunning hebben en al langer dan een jaar gebruik maken van de nachtopvang en wachten totdat er ergens een plek vrijkomt. Net als de roomblanke Sjakie.
Euh nee.
Roomblanke Sjakie mag 17 jaar wachten op een sociaal tochtkrot. Omdat abdul en ahmed en ook nog mo lekker voorrang krijgen van de gemeente. Die leven niet 17 jaar op straat.
1947-2016
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:39:05 #225
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189663555
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat 'asielzoekers kunnen rekenen op een woning' die voor hen klaarstaat slaat simpelweg nergens op.
Dat zeg ik dan ook niet. Beter lezen kereltje.
pi_189663590
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. Beter lezen kereltje.
quote:
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

maandag 28 oktober 2019 @ 09:56:10 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189663762
quote:
9s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

En dat is ook zo. Er zijn nieuwkomers die voorrang krijgen.
pi_189663959
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is ook zo. Er zijn nieuwkomers die voorrang krijgen.
Voor gezinnen en in bepaalde regio's wel, ja. Voor individuele asielzoekers geldt dat dan weer niet. Die krijgen dezelfde behandeling en begeleiding als roomblanke Sjakie.
pi_189663965
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hmm, blijkbaar zijn je argumenten op.
Ik heb geen enkel argument gezien behalve dan wat karikaturen en angstbeelden die niets met de praktijk hebben te maken. Waar dat allemaal op wordt gebaseerd is zelfs onduidelijk.
pi_189664016
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:57 schreef Bocaj het volgende:
Wat doe je met een cursist die in de les openlijk zegt dat ze ‘alle homo’s tegen de muur moesten zetten’? Hoe ga je om met jonge mannen die geloven dat kortgerokte vrouwen allemaal ‘hoeren’ zijn?
Niks eraan doen gewoon meer van deze heren binnenhalen en laffe cursusjes geven voor de vorm.
pi_189664666
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sterke reactie.
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:34:46 #232
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189664844
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:57 schreef Bocaj het volgende:
Europese waarden Verworvenheden in Europa komen onder druk te staan als nieuwkomers andere opvattingen hebben. Links loopt daar vaak voor weg, schrijft Maarten Boudry.
Naar schatting zullen in 2050 zo'n 200 miljoen mensen op de vlucht zijn vanwege klimaatveranderingen. Volgens de studie “Climate Change in the Fertile Crescent and Implications of the Recent Syrian Drought” is er een duidelijk verband tussen het conflict In Syrië en de extreme droogte van 2006-2007, met 6,3 miljoen vluchtelingen tot gevolg. Rechts loopt daar vaak voor weg.
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:06:15 #233
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189665300
Waarom zou migratie eigenlijk niet aan ‘radicaal rechts’ overgelaten mogen worden? Wat zou daar mis mee zijn?
pi_189665862
We kunnen proberen om alle mensen van het Afrikaanse continent op te vangen in Europa
Maar ik denk dat we dan toch echt in de problemen komen .
I will do what i must !!
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:46:25 #235
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189665893
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 10:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor gezinnen en in bepaalde regio's wel, ja. Voor individuele asielzoekers geldt dat dan weer niet. Die krijgen dezelfde behandeling en begeleiding als roomblanke Sjakie.
Dat is in veel gemeentes simpelweg incorrect. Tot voor kort was het zelfs de wet dat individuen voorrang kregen.
pi_189666028
We kunnen een paar mega steden bouwen maar dan ben je wel 200 jaar verder
I will do what i must !!
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:33:31 #237
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189666496
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 14:07 schreef -XOR- het volgende:
Goede kop, teleurstellend artikel.
Wat vind je er teleurstellend aan?
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:16:25 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189673291
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 10:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel argument gezien behalve dan wat karikaturen en angstbeelden die niets met de praktijk hebben te maken. Waar dat allemaal op wordt gebaseerd is zelfs onduidelijk.
Ik zie geen enkele waarde toevoeging aan de discussie, behalve dan een ridiculisatie van de tegenstander.

Je kan het niet winnen op argumenten en gaat over tot uitdagen.

Jammer, heel jammer.
1947-2016
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:19:17 #239
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189673349
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is in veel gemeentes simpelweg incorrect. Tot voor kort was het zelfs de wet dat individuen voorrang kregen.
Danku.
Precies wat ik zeg maar het mannetje leest gewoonweg niet en gaat over op zuigen en narren.
1947-2016
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:23:04 #240
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189673420
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:06 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom zou migratie eigenlijk niet aan ‘radicaal rechts’ overgelaten mogen worden? Wat zou daar mis mee zijn?
Waarom niet idd?
Daar zit op dit moment als enige het realisme over deze kwestie.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')