Logisch gevolg van decennia aan wegkijkerij.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En ondertussen is Alternative für Deutschland verdubbeld in aantal zetels in Thüringen, is het de tweede partij van de deelstaat en heeft het zelfs meer zetels dan de partij van Merkel.
Mooie verschuiving van de doelpalen wel. Chapeau, chapeau.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:46 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Met alleen babbelen komen we er niet.
Met daadkracht wel. Illegalen oppakken en uitzetten is een begin, ipv bed bad en brood regelingen.
Thx man!quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooie verschuiving van de doelpalen wel. Chapeau, chapeau.
Hoezo niet?quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:58 schreef Duveldrinker het volgende:
helaas zie je toch dat heel veel mensen van andere culturen niet in Europa kunnen gedijen.
Omdat ze altijd hun eigen cultuur meenemen of geloof bij bijvoorbeeld moslims. Dat er in Europa andere wetten en regels gelden dat wilt men niet accepteren.quote:
Als je zo open staat voor andere culturen zal je moeten accepteren dat daarbij andere wetten en regels gelden.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:07 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Omdat ze altijd hun eigen cultuur meenemen of geloof bij bijvoorbeeld moslims. Dat er in Europa andere wetten en regels gelden dat wilt men niet accepteren.
Ik doe dat wel maar zo werkt dat niet. Ik heb in China gewerkt met veel Nederlandse Chinezen. Ik pas mij aan daar, maar zij willen dat niet hier. Alles uit China is beter volgens hun. Het is een soort misplaatste arrogantie die ik bij veel allochtonen herken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als je zo open staat voor andere culturen zal je moeten accepteren dat daarbij andere wetten en regels gelden.
Misschien is cultuurrelativisme zelf onderdeel van de westerse cultuur en dan is het juist onze arrogantie te denken dat het algemeengoed is.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:13 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik heb in China gewerkt met veel Nederlandse Chinezen. Ik pas mij aan daar, maar zij willen dat niet hier. Alles uit China is beter volgens hun. Het is een soort misplaatste arrogantie die ik bij veel allochtonen herken.
Je moet de zaken in verhouding bekijken. In Amerika is 2% van de bevolking Joods, toch hebben zij daar behoorlijke invloed in het bankwezen, media.quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat je het Joodse invloeden noemt. Daarom.
Spectre is voor immigratie en toevallig Joods. Afgezien van het gegeven dat haar 'macht' als Jodin binnen de Joodse gemeenschap nihil is, kunnen we met dezelfde redenering over 'Nederlandse invloeden' spreken wanneer een Nederlander voor immigratie is.
Wat voor invloed? En hoe meet je precies de 'behoorlijkheid' ervan?quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet de zaken in verhouding bekijken. In Amerika is 2% van de bevolking Joods, toch hebben zij daar behoorlijke invloed in het bankwezen, media.
Ben ik het niet mee eens. Misschien vroeger wel. Zeker de oudere generatie hier.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Misschien is cultuurrelativisme zelf onderdeel van de westerse cultuur en dan is het juist onze arrogantie te denken dat het algemeengoed is.
Een meerderheid van de 2e kamer is volgens mij lid van partijen die cultuurrelativistisch zijn, oftewel een groot deel van de kiezers heeft die overtuiging.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:41 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Misschien vroeger wel. Zeker de oudere generatie hier.
quote:https://nl.wikipedia.org/wiki/Cultuurrelativisme
Cultuurrelativisme in ideologische zin gaat uit van de gelijkwaardigheid van culturen. Positief aan deze zienswijze is dat men uitgaat van een respectvolle houding tegenover vreemde culturen, waarbij men de eigen cultuur niet als superieur beschouwt. De vraag is of door deze visie sommige, door westerlingen universeel geachte waarden, niet ondergraven worden. Moet men bijvoorbeeld gebruiken, tradities, wetten en religieuze voorschriften die strijdig zijn met de rechten van de mens en de Westers democratische gebruiken als gelijkwaardig en respectabel beschouwen?
Uit filosofisch oogpunt kan daarnaast tegen het cultuurrelativisme worden ingebracht dat het zichzelf in de staart bijt. Het is een norm, een opvatting die alleen in bepaalde stromingen van de westerse cultuur voorkomt. Ook het cultuurrelativisme is dus cultuurgebonden en kan als zodanig volgens zijn eigen principes geen aanspraak maken op algemene geldigheid.
Ja sorry ik las je verkeerdquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:41 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Misschien vroeger wel. Zeker de oudere generatie hier.
Dit kun je herhalen tot je groen ziet, dit soort bange blanke mannen gelooft dat niet. Die zijn heilig ervan overtuigd, dat alle linkse partijen samenzweren om de boze bruine moslim binnen te halen, om wat voor reden dan ook en om die bruine moslim de plaats in te laten nemen van diezelfde bange blanke man.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:24 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
We hebben geen slinkse elite die ons met opzet wil omvolken, we hebben incompetente slappe huilebakken die telkens de olifant in de kamer niet willen benoemen.
Waar deze bange blanke mannen op zijn minst gelijk in hebben is dat links de problemen niet wil erkennen, niet optreedt, helemaal niets doet. Ze laten het op zijn beloop. Dat zal niet met een vooropgezet plan zijn, misschien zelfs met de beste bedoelingen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit kun je herhalen tot je groen ziet, dit soort bange blanke mannen gelooft dat niet. Die zijn heilig ervan overtuigd, dat alle linkse partijen samenzweren om de boze bruine moslim binnen te halen, om wat voor reden dan ook en om die bruine moslim de plaats in te laten nemen van diezelfde bange blanke man.
Oh, boehoehoe. Het is niet eerlijk! Waaaaahhhhhh! Mama!quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:32 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Waar deze bange blanke mannen op zijn minst gelijk in hebben is dat links de problemen niet wil erkennen, niet optreedt, helemaal niets doet. Ze laten het op zijn beloop. Dat zal niet met een vooropgezet plan zijn, misschien zelfs met de beste bedoelingen.
Maar diezelfde bange blanke man die zijn omgeving niet meer terug kent krijgt op een belerende toon te horen dat hij degene is die niet deugt, dat hij zich maar moet aanpassen en dat als hij dat niet wil hij een grote vuile smerige nazi fascist is.
Ondertussen krijgen nieuwkomers voorrang op de woningmarkt en zit er altijd een sociaal werker klaar om hen alle rechten in te fluisteren.
Ondertussen moet de bange blanke man jaren wachten om een woning te krijgen en staat hij er vaak alleen voor, geen gezellige corpulente dame in bloemetjesjurk en dreadlocks die mee gaat naar het gemeentekantoor om zaken voor hem te regelen.
Op zo'n manier dwing je mensen bijna om in complotten te gaan geloven omdat het alle logica te boven gaat. Het is de wereld op zijn kop.
Eens. Ik beschouw mijzelf als Xenofiel.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:13 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik doe dat wel maar zo werkt dat niet. Ik heb in China gewerkt met veel Nederlandse Chinezen. Ik pas mij aan daar, maar zij willen dat niet hier. Alles uit China is beter volgens hun. Het is een soort misplaatste arrogantie die ik bij veel allochtonen herken.
Jammer dat je niet inhoudelijk kunt/wil reageren.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh, boehoehoe. Het is niet eerlijk! Waaaaahhhhhh! Mama!
Klopt dat heb ik ook.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:45 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Eens. Ik beschouw mijzelf als Xenofiel.
Ik ga graag naar het buitenland, onttrek me van het massatoerisme en leer graag van de geschiedenis, cultuur en gebruiken van andere landen/volkeren.
Juist dat maakt de wereld zo'n mooie plaats om te ontdekken, de eigenheid van iedere cultuur en volk. De eigenheid van Nederland is minstens zo mooi als die van Jordanië, alleen anders.
Culturen die totaal los van elkaar zijn ontwikkeld vanuit verschillende etno-religieuze perspectieven.
Als ik in islamitische landen ben bezoek ik Moskees, verdiep ik me in hun historie, tradities, gebruiken etc. Tegelijkertijd ben ik tegenstander van het importeren van die cultuur naar hier.
Ik snap niet dat er in Nederland zo'n taboe heerst op het Nederlands houden van Nederland.
Er wordt net alsof gedaan dat dit vanuit een diepgewortelde haat naar andere culturen komt, terwijl dat juist uit voorliefde komt voor eigenheid, zoals ik dat ook bij anderen waardeer.
Wat is daar haatvol en fascistisch aan?
Het gaat om de manier waarop, he?quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:45 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ik ga graag naar het buitenland, onttrek me van het massatoerisme en leer graag van de geschiedenis, cultuur en gebruiken van andere landen/volkeren.
Juist dat maakt de wereld zo'n mooie plaats om te ontdekken, de eigenheid van iedere cultuur en volk. De eigenheid van Nederland is minstens zo mooi als die van Jordanië, alleen anders.
Culturen die totaal los van elkaar zijn ontwikkeld vanuit verschillende etno-religieuze perspectieven.
Als ik in islamitische landen ben bezoek ik Moskees, verdiep ik me in hun historie, tradities, gebruiken etc. Tegelijkertijd ben ik tegenstander van het importeren van die cultuur naar hier.
Ik snap niet dat er in Nederland zo'n taboe heerst op het Nederlands houden van Nederland.
Er wordt net alsof gedaan dat dit vanuit een diepgewortelde haat naar andere culturen komt, terwijl dat juist uit voorliefde komt voor eigenheid, zoals ik dat ook bij anderen waardeer.
Cryptische zinnen gaan dus jou antwoord op een lang betoog zijn?quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop, he?
Daarom pleit ik voor topic bans. Kan je dit soort discussie saboteurs uit je topic weren.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:46 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Jammer dat je niet inhoudelijk kunt/wil reageren.
Statistiek. Net als met Nederlandse-Marokkaanse jongeren. In verhouding zitten die relatief vaak in criminele lijstjes.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat voor invloed? En hoe meet je precies de 'behoorlijkheid' ervan?
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop, he?
De rethoriek erachter. Bij elke overtreding van een migrant of moslim wordt om de doodstraf geroepen en alle andere migranten en moslims worden onmiddellijk met deelfde verf overgoten. Ze zijn prompt allemaal misdadigers, niet alleen diegenen die hier zijn maar overal ter wereld en ze moeten allemaal deaud, zo niet met bombardementen dan wel door ze vooraf al het recht te ontzeggen elders een bter leven te zoeken.quote:
Wie zegt dat nu weer?quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De rethoriek erachter. Bij elke overtreding van een migrant of moslim wordt om de doodstraf geroepen en alle andere migranten en moslims worden onmiddellijk met deelfde verf overgoten. Ze zijn prompt allemaal misdadigers, niet alleen diegenen die hier zijn maar overal ter wereld en ze moeten allemaal deaud, zo niet met bombardementen dan wel door ze vooraf al het recht te ontzeggen elders een bter leven te zoeken.
Je hebt echt geen enkel benul van hoe het er hier in de praktijk aan toe gaat maar wel het godganse jaar door huilen over hoe oneerlijk het hier allemaal is.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:32 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Waar deze bange blanke mannen op zijn minst gelijk in hebben is dat links de problemen niet wil erkennen, niet optreedt, helemaal niets doet. Ze laten het op zijn beloop. Dat zal niet met een vooropgezet plan zijn, misschien zelfs met de beste bedoelingen.
Maar diezelfde bange blanke man die zijn omgeving niet meer terug kent krijgt op een belerende toon te horen dat hij degene is die niet deugt, dat hij zich maar moet aanpassen en dat als hij dat niet wil hij een grote vuile smerige nazi fascist is.
Ondertussen krijgen nieuwkomers voorrang op de woningmarkt en zit er altijd een sociaal werker klaar om hen alle rechten in te fluisteren.
Ondertussen moet de bange blanke man jaren wachten om een woning te krijgen en staat hij er vaak alleen voor, geen gezellige corpulente dame in bloemetjesjurk en dreadlocks die mee gaat naar het gemeentekantoor om zaken voor hem te regelen.
Hij heeft toch echt wel een punt hoor.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt echt geen enkel benul van hoe het er hier in de praktijk aan toe gaat maar wel het godganse jaar door huilen over hoe oneerlijk het hier allemaal is.
Man man man.
Voorliefde voor eigenheid maar geen enkel benul hebben van de manier waarop de maatschappelijke opvang is vormgegeven, hoe commissies met urgentie-aanvragen omgaan en dat per regio nogal verschilt en ondertussen jammeren over buitenlanders die worden voorgetrokken en 'ons eigen volk' niet meer fatsoenlijk wordt geholpen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:45 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Het heeft allemaal niets met de praktijk van doen en wordt gebaseerd op wat er in de rechtse echokamers wordt rondgebazuind.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft toch echt wel een punt hoor.
Incorrect, problemen die hij daar noemt komen juist in de praktijk voor.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het heeft allemaal niets met de praktijk van doen en wordt gebaseerd op wat er in de rechtse echokamers wordt rondgebazuind.
En dat baseer je waar precies op? Heb je überhaupt wel eens 1 dagdeel een nachtopvang of een voorziening binnen de maatschappelijke opvang van binnen gezien?quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Incorrect, problemen die hij daar noemt komen juist in de praktijk voor.
Op de praktijk. De asielindustrie draait op volle toeren. Daarnaast ook persoonlijke ervaring, hetgene nou juist zo belangrijk is voor de stereotype 'boze blanke man'. Als de wachtrij in je gemeente voor een sociale huurwoning ineens een jaar langer wordt, dat voel je.quote:
Dat 'asielzoekers kunnen rekenen op een woning' die voor hen klaarstaat slaat simpelweg nergens op. Regio's in de randstad doen dat weliswaar wel voor complete gezinnen, maar als 26-jarige Mohammed hier binnenkomt heeft hij geen garantie op urgentie maar mag zich melden als dakloze, in de nachtopvang verblijven en achterin de rij aansluiten bij de rest en wachten totdat er ergens plek is.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed 'argument'. Zoals gewoonlijk.
Hoe gaat het anders met 'vluchtelingen' hier? Defacto krijgen ze nog steeds overal voorrang op + allerlei hulp uit alle hoeken.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met andere woorden: je hebt dat op internet gelezen. Goed verhaal wel.
Ga eens een avondje bij een willekeurige nachtopvang kijken. Dat alle asielzoekers met een verblijfsvergunning kunnen rekenen op urgentie slaat simpelweg nergens op.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe gaat het anders met 'vluchtelingen' hier? Defacto krijgen ze nog steeds overal voorrang op + allerlei hulp uit alle hoeken.
In de regel niet meer. Maar defacto krijgen het nog steeds voorrang. 'per gemeente geregeld' krijg je dan te horen uit den haag.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat 'asielzoekers kunnen rekenen op een woning' die voor hen klaarstaat slaat simpelweg nergens op. Regio's in de randstad doen dat weliswaar wel voor complete gezinnen, maar als 26-jarige Mohammed hier binnenkomt heeft hij geen garantie op urgentie maar mag zich melden als dakloze, in de nachtopvang verblijven en achterin de rij aansluiten bij de rest en wachten totdat er ergens plek is.
Dat ze een voorkeursbehandeling krijgen is ongefundeerde bullshit. Urgentie-aanvragen worden op individueel niveau behandeld en als je kinderen hebt dan weegt dat wat zwaarder dan wanneer je alleenstaand bent. Je nationaliteit maakt daarin niets uit.
Ik werk in de maatschappelijke opvang - in de randstad - en ik kan je verklappen dat er vrij veel mensen rondlopen die een verblijfsvergunning hebben en al langer dan een jaar gebruik maken van de nachtopvang en wachten totdat er ergens een plek vrijkomt. Net als de roomblanke Sjakie.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de regel niet meer. Maar defacto krijgen het nog steeds voorrang. 'per gemeente geregeld' krijg je dan te horen uit den haag.
Ze hoeven helemaal niet achterin de rij en ze staan ook niet bij de daklozenopvang.
Laat echt goed zien dit, dat jij er helemaal niets van weet. Waar komt dan je grote mond vandaan richting iedereen?
Die zijn daar niet.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens een avondje bij een willekeurige nachtopvang kijken. Dat alle asielzoekers met een verblijfsvergunning kunnen rekenen op urgentie slaat simpelweg nergens op.
Euh nee.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik werk in de maatschappelijke opvang - in de randstad - en ik kan je verklappen dat er vrij veel mensen rondlopen die een verblijfsvergunning hebben en al langer dan een jaar gebruik maken van de nachtopvang en wachten totdat er ergens een plek vrijkomt. Net als de roomblanke Sjakie.
Dat zeg ik dan ook niet. Beter lezen kereltje.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat 'asielzoekers kunnen rekenen op een woning' die voor hen klaarstaat slaat simpelweg nergens op.
quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Beter lezen kereltje.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:32 schreef Eiwitshake het volgende:
quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Incorrect, problemen die hij daar noemt komen juist in de praktijk voor.
En dat is ook zo. Er zijn nieuwkomers die voorrang krijgen.quote:
Voor gezinnen en in bepaalde regio's wel, ja. Voor individuele asielzoekers geldt dat dan weer niet. Die krijgen dezelfde behandeling en begeleiding als roomblanke Sjakie.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is ook zo. Er zijn nieuwkomers die voorrang krijgen.
Ik heb geen enkel argument gezien behalve dan wat karikaturen en angstbeelden die niets met de praktijk hebben te maken. Waar dat allemaal op wordt gebaseerd is zelfs onduidelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hmm, blijkbaar zijn je argumenten op.
Niks eraan doen gewoon meer van deze heren binnenhalen en laffe cursusjes geven voor de vorm.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:57 schreef Bocaj het volgende:
Wat doe je met een cursist die in de les openlijk zegt dat ze ‘alle homo’s tegen de muur moesten zetten’? Hoe ga je om met jonge mannen die geloven dat kortgerokte vrouwen allemaal ‘hoeren’ zijn?
Sterke reactie.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh, boehoehoe. Het is niet eerlijk! Waaaaahhhhhh! Mama!
Naar schatting zullen in 2050 zo'n 200 miljoen mensen op de vlucht zijn vanwege klimaatveranderingen. Volgens de studie “Climate Change in the Fertile Crescent and Implications of the Recent Syrian Drought” is er een duidelijk verband tussen het conflict In Syrië en de extreme droogte van 2006-2007, met 6,3 miljoen vluchtelingen tot gevolg. Rechts loopt daar vaak voor weg.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:57 schreef Bocaj het volgende:
Europese waarden Verworvenheden in Europa komen onder druk te staan als nieuwkomers andere opvattingen hebben. Links loopt daar vaak voor weg, schrijft Maarten Boudry.
Dat is in veel gemeentes simpelweg incorrect. Tot voor kort was het zelfs de wet dat individuen voorrang kregen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor gezinnen en in bepaalde regio's wel, ja. Voor individuele asielzoekers geldt dat dan weer niet. Die krijgen dezelfde behandeling en begeleiding als roomblanke Sjakie.
Ik zie geen enkele waarde toevoeging aan de discussie, behalve dan een ridiculisatie van de tegenstander.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel argument gezien behalve dan wat karikaturen en angstbeelden die niets met de praktijk hebben te maken. Waar dat allemaal op wordt gebaseerd is zelfs onduidelijk.
Danku.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is in veel gemeentes simpelweg incorrect. Tot voor kort was het zelfs de wet dat individuen voorrang kregen.
Waarom niet idd?quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:06 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom zou migratie eigenlijk niet aan ‘radicaal rechts’ overgelaten mogen worden? Wat zou daar mis mee zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |