Hoe los je hetgeen waarvoor ze vluchten op door vluchtelingen toe te laten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:55 schreef Xa1pt het volgende:
Omdat je op de lange termijn wil voorkomen dat nog meer mensen elders hun heil zoeken en niet 1 land, maar meerdere landen volledig worden ontwricht met alle gevolgen vandien.
Maar dat is al gaande. Je zou het een soort "braindrain" kunnen noemen, aangezien alleen de capabele de oversteek wagen. Al dan niet financieel, dan wel omdat ze er slim genoeg voor zijn. Hoe wil een land zich ontwikkelen als iedereen naar Europa vertrekt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je op de lange termijn wil voorkomen dat nog meer mensen elders hun heil zoeken en niet 1 land, maar meerdere landen volledig worden ontwricht met alle gevolgen vandien.
Je kunt niet van een buurland verwachten dat het in een aantal maanden tijd miljoenen vluchtelingen opvangt. Nu ja, dat kan wel, maar dat zal op termijn alleen maar betekenen dat de vluchtelingenstroom van mensen die ontheemd zijn geraakt, groeit omdat dat probleem zich ook voort zal doen in omliggende landen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe los je hetgeen waarvoor ze vluchten op door vluchtelingen toe te laten?
En dat is nu juist de inzet van zo'n soort luchtbrug, dat je juist de kwetsbare mensen opvangt en niet alleen de mensen die hun zaakjes op het droge hadden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat is al gaande. Je zou het een soort "braindrain" kunnen noemen, aangezien alleen de capabele de oversteek wagen. Al dan niet financieel, dan wel omdat ze er slim genoeg voor zijn. Hoe wil een land zich ontwikkelen als iedereen naar Europa vertrekt?
Misschien worden Afrikaanse landen dan eens geforceerd om zelf hun shit op te lossen. Met 4 miljard mensen in 2100 hoeft maar 10% 'reden' te hebben om hier te komen en je bent de sjaak. En de aantallen die we nu opnemen zijn een druppel op een gloeiende plaat. We lossen er relatief aan het totale aantal niets mee op terwijl het voor ons vernietigend is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
Je kunt niet van een buurland verwachten dat het in een aantal maanden tijd miljoenen vluchtelingen opvangt. Nu ja, dat kan wel, maar dat zal op termijn alleen maar betekenen dat de vluchtelingenstroom van mensen die ontheemd zijn geraakt, groeit omdat dat probleem zich ook voort zal doen in omliggende landen.
Dus ze moeten over de hele wereld verspreid worden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt niet van een buurland verwachten dat het in een aantal maanden tijd miljoenen vluchtelingen opvangt. Nu ja, dat kan wel, maar dat zal op termijn alleen maar betekenen dat de vluchtelingenstroom van mensen die ontheemd zijn geraakt, groeit omdat dat probleem zich ook voort zal doen in omliggende landen.
En zo ook met het realiseren van politieke omwenteling. Als alle dissidenten naar Europa kunnen vluchten zal er nooit een omslag gerealiseerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat is al gaande. Je zou het een soort "braindrain" kunnen noemen, aangezien alleen de capabele de oversteek wagen. Al dan niet financieel, dan wel omdat ze er slim genoeg voor zijn. Hoe wil een land zich ontwikkelen als iedereen naar Europa vertrekt?
Ja, dat is wel heel makkelijk om te roepen natuurlijk als je met je luie reet in één van de welvarendste landen ter wereld zit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Misschien worden Afrikaanse landen dan eens geforceerd om zelf hun shit op te lossen.
De inzet van de EU is juist dat er structureel beleid ontwikkeld gaat worden voor dit hele vraagstuk, op de lange termijn, en niet meer ad hoc allerlei problemen te laten ontstaan en daar vervolgens weer halsoverkop oplossingen voor te bedenken. En volgens mij zijn ze daar langzamerhand wel goed in bezig.quote:Met 4 miljard mensen in 2100 hoeft maar 10% 'reden' te hebben om hier te komen en je bent de sjaak. En de aantallen die we nu opnemen zijn een druppel op een gloeiende plaat. We lossen er niets mee op en we, en hierover verschillen we van mening; verneuken we het eigen continent.
De inzet van de EU is dat het 'gecontroleerd en georganiseerd' verloopt allemaal. Dat is logisch. Maar ze hebben het wel over aantallen van 60 miljoen Afrikanen. Dat vind jij goed. Ik vind het slecht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dat is wel heel makkelijk om te roepen natuurlijk als je met je luie reet in één van de welvarendste landen ter wereld zit.
[..]
De inzet van de EU is juist dat er structureel beleid ontwikkeld gaat worden voor dit hele vraagstuk, op de lange termijn, en niet meer ad hoc allerlei problemen te laten ontstaan en daar vervolgens weer halsoverkop oplossingen voor te bedenken. En volgens mij zijn ze daar langzamerhand wel goed in bezig.
Als je die filmpjes ziet besef je je toch ook wel dat het zich niet om intellectuele dissidenten handelt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En zo ook met het realiseren van politieke omwenteling. Als alle dissidenten naar Europa kunnen vluchten zal er nooit een omslag gerealiseerd kunnen worden.
Uiteraard, maar daar heb ik wel geleerd dat die welvaart niet is ontstaan doordat Europeanen naar Afrika konden vluchten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, dat is wel heel makkelijk om te roepen natuurlijk als je met je luie reet in één van de welvarendste landen ter wereld zit.
Structurele import is het enige wat ze hiermee verzekeren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
De inzet van de EU is juist dat er structureel beleid ontwikkeld gaat worden voor dit hele vraagstuk, op de lange termijn, en niet meer ad hoc allerlei problemen te laten ontstaan en daar vervolgens weer halsoverkop oplossingen voor te bedenken. En volgens mij zijn ze daar langzamerhand wel goed in bezig.
Que?!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De inzet van de EU is dat het 'gecontroleerd en georganiseerd' verloopt allemaal. Dat is logisch. Maar ze hebben het wel over aantallen van 60 miljoen Afrikanen. Dat vind jij goed. Ik vind het slecht.
Op een gecontroleerde manier, ja. Dat lijkt me toch al aanzienlijk beter dan de situatie van een paar jaar terug waarbij halsoverkop oplossingen moesten worden bedacht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar heb ik wel geleerd dat die welvaart niet is ontstaan doordat Europeanen naar Afrika konden vluchten.
[..]
Structurele import is het enige wat ze hiermee verzekeren.
Het klinkt haast alsof je hier echt in gelooft.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
Nou ja, eerst zien dan geloven maar het klinkt als een degelijk plan. Het hangt alleen ook sterk af van de mate waarin andere lidstaten daarin meewerken en zich aan de afspraken houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het klinkt haast alsof je hier echt in gelooft.![]()
Ergens bewonder ik je optimisme wel hoor.
quote:
http://www.europarl.europ(...)009-0251&language=ENquote:Recalls that projections presented by the Commission estimate the need for 60 million migrant workers by 2050 and this requires the opening-up of channels for legal migration; 14. Stresses the need for a comprehensive assessment of the EU’s skills and market needs; considers, however, that each Member State should retain control over the number of persons required for its labour market needs and take into account the principle of Community preference as long as transitional measures apply;
Het gaat mij om de aantallen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op een gecontroleerde manier, ja. Dat lijkt me toch al aanzienlijk beter dan de situatie van een paar jaar terug waarbij halsoverkop oplossingen moesten worden bedacht.
Was ik helemaal vergeten! Volgens mij hadden ze dat al staan rondom de 15' crisis. Het was een van de redenen waarom ik uitging van opzet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
http://www.europarl.europ(...)009-0251&language=EN
Staat gewoon op de EU-website hoor!
Driewerf hoera voor de multiculquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
http://www.europarl.europ(...)009-0251&language=EN
Staat gewoon op de EU-website hoor!
Maar dan kan je de gehele wereld wel opvangen. Talloze straatarme landen en dito mensen. Het is gewoon geen oplossing, het is schuldgevoel afkopen omdat wij viesrijk zijn over de rug van anderenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat is nu juist de inzet van zo'n soort luchtbrug, dat je juist de kwetsbare mensen opvangt en niet alleen de mensen die hun zaakjes op het droge hadden.
Er zijn meer criteria om daarvoor in aanmerking te komen dan alleen maar straatarm. Als dat het enige criterium was had je inderdaad de hele wereld kunnen opvangen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dan kan je de gehele wereld wel opvangen. Talloze straatarme landen en dito mensen. Het is gewoon geen oplossing, het is schuldgevoel afkopen omdat wij viesrijk zijn over de rug van anderen
Als het je lukt hier voet aan wal te krijgen ben je binnen. Als je dan gewoon niet gaat dan blijf je.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn meer criteria om daarvoor in aanmerking te komen dan alleen maar straatarm. Als dat het enige criterium was had je inderdaad de hele wereld kunnen opvangen.
Omringende landen vangen al een veelvoud op van bijvoorbeeld de 500 die Nederland elk jaar over laat komen. Je bent met een schijnbare tegenstelling aan het schermen. Dat deze mensen naar Duitsland gaan, zegt niet dat alle mensen naar Duitsland gaan en 0 naar de omringende landen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:50 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Waarom ophalen, waarom kan het niet in de regio?!
Dus als iemand een asielaanvraag doet, is dat volgens jou al misbruik? Ook zou ik het postuur en de kracht in de armen en benen van die ongewenste vreemdelingen weleens willen zien respectievelijk laten meten, zullen beslist mannetjes zijn geweest die men als vrouw niet alleen moet ontvangen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Gemiddeld is in de eerste jaren van de 21e eeuw ongeveer de helft van het aantal asielaanvragers toegelaten, op grond van vrees voor vervolging of op humanitaire gronden. De toelatingsratio varieerde van 40 tot 70 procent in de jaren 2008-2015.
Oftewel, 30% tot 60% max (per jaar dus verschillend) van de asielzoekers hebben geprobeerd misbruik te maken. (Cijfers van 2000 tot 2015). Zelfs 30% is geenszins weinig te noemen.
En dan (2019); Schokkende cijfers: uitzetbeleid liep in vijf jaar 10.000 keer spaak. Ongewenste vreemdelingen kunnen steeds vaker niet worden teruggestuurd naar hun land van herkomst. De afgelopen vijf jaar liepen pogingen daartoe meer dan 10.000 keer spaak, omdat het herkomstland om uiteenlopende redenen weigerde of niet reageerde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |