Niet zo heel lang geleden werd een bericht van mij, waarin ik stelde dat de Obama-regering haar politieke tegenstanders bespioneerde, bekritiseerd met de inbreng dat het context ontbeerde.
Even afgezien van het feit dat ik deze topicreeks juist ben begonnen om informatie over het machtsmisbruik van de Amerikaanse overheid -het politiseren van overheidsmiddelen, dus deze reeks is de context- te delen als counter narratief op de spoon fed BS collusion delusion narratief van de corrupte media dat onlangs door special counsel Robert Mueller volledig is ontkracht.
Het is evident nodig zaken te blijven herhalen, dus bij deze:
bron Dit is overigens in meerdere opzichten oud nieuws. Niet alleen is dit document vanaf 18 april openbaar gemaakt, de Russia collusion delusion hoax heeft volledig plaats moeten maken voor de volgende faux outrage, een telefoongesprek tussen president Trump en president Zelensky van Oekraïne, dat deze keer
nu echt de ondergang betekent voor de Amerikaanse president.
Terug naar het afluisteren door de Obama-regering. Ik heb hiervan vijf feitelijke voorbeelden met bron vermelding gegeven van deze praktijken
in dit bericht.
Deze waren met naam en toenaam het afluisteren via een FISA-bevel (mogelijk meerdere dan enkel die tegen Carter Page), via unmasking requests, via het inbrengen van confidential human sources, via national security letters en via buitenlandse inlichtingendiensten zoals GCHQ.
De context van het afluisteren is een gerechtelijke uitspraak waar ik ook bij herhaling op heb gewezen, de
memorandum opinion and order van de FISC door federale rechter Rosemary Collyer.
Deze rechter deed de uitspraak dat de informatie uit de NSA-database, dat informatie uit de hele wereld verzameld en verwerkt voor binnen- en buitenlandse inlichtingen- en contra-inlichtingendoeleinden onwettig werd geraadpleegd en misbruikt.
Ik heb ook in deze reeks een bericht gemaakt waarin ik aan de hand van overheidsdocumenten uiteenzet dat een deel van deze schendingen met hoge waarschijnlijkheid ook zijn gedaan door niet-overheidsentiteiten.
In de polemiek naar aanleiding van mijn bericht over het afluisteren werd duidelijk dat de kritiek daarop samengevat kan worden met het volgende; alhoewel het een misschien gegeven is dat er is afgeluisterd -en passent ook nog vermelden dat dit prima praktijken zijn- het zijn simpelweg wat aanwijzingen hier en daar zijn en omdat niemand hiervoor verantwoordelijk is gehouden is dit alles niet ter zake doende.
Ik vind het opmerkelijk -maar ook heel erg typerend- dat nadat ik wees op de gerechtelijke uitspraak van Collyer -en het desbetreffende document van deze uitspraak- dit geheel alsnog in twijfel werd getrokken; “als het daadwerkelijk onwettig is” -geldt het pas alleen als er iemand is opgepakt (dit laatste parafraseer ik).
Voor degenen die opletten, niet alleen wordt een uitspraak van een rechter in twijfel getrokken, maar in deze “logica” ontbreekt due process. Dat een rechter na onderzoek heeft geconstateerd dat informatie uit de NSA-database onwettig is geraadpleegd betekent niet dat 's anderdaags links en rechts wat figuren worden opgepakt en op water en brood wordt gezet.
Het betekent enkel dat er probable cause is om onderzoek te doen. Personen worden niet onderzocht, maar overtredingen/misdrijven.
Het is natuurlijk lastig om na drie jaar lang witch hunt van de Democrats en opjuttende media in te zien dat de "logica" volgend deze Stasipraktijken niets met de Amerikaanse rechtsstaat van doen hebben.
Daarentegen is er afgelopen drie jaar juist bijzonder veel gebeurd.
Ik heb nog nooit in de geschiedenis van de Verenigde Staten gezien dat zoveel hooggeplaatste officials van de FBI en het ministerie van Justitie op non-actief zijn gesteld, demotie hebben gehad, (gedwongen) ontslag hebben genomen of zijn ontslagen.
Strzok Joins List of 25 Top FBI, DOJ Officials Who Have Been Recently Fired, Demoted, or Resigned Dit is een artikel van een jaar geleden. Inmiddels zijn het bijna 40 top-officials van de FBI en het ministerie van Justitie die vanwege implicaties over Mid Year Exam en Crossfire Hurricane geen rol van invloed meer spelen op de afdelingen wetshandhaving.
Sterker nog ik heb nog nooit in de geschiedenis van de Verenigde Staten gezien dat de FBI-directeur, de adjunt-FBI-directeur en de procureur-generaal een verwijzing tegen zich hebben voor strafrechtelijk onderzoek.
Maar ja, niemand opgepakt dus nisk geburt.
De nieuwe inbreng van Sydney Powell, de advocaat van luitenant-generaal Micheal Flynn, laat ook zien dat er de afgelopen drie jaar veel is gebeurd. Er is veel informatie openbaar geworden dat een zeker perspectief biedt over de Russia collusion delusion hoax. Dit is allemaal geen nieuwe informatie, maar door het wekelijks gegil en gehuil van de anti- en never-Trumpers -Mueller-time, big IF true, Micheal Cohen went to Prague, Don Jr. and Ivanka will be indicted, et cetera- wordt het veelal ondergesneeuwd.
Dit zijn in elk geval voldongen feiten uit Powell's inbreng.
Lisa page nam ontslag en Peter Strzok kreeg een demotie.
![vam65tbkd. 25 12.15.jpg]()
DoJ OIG Micheal Horowitz, normaliter niet in de openbaarheid tredend, brengt een verklaring dat hij een onderzoek begint naar deze hele affaire.
Rudolph Contreras, de federale rechter die de schuldverklaring van Micheal Flynn aanneemt verschoont zich daarna van deze zaak.
Later bleek uit onthulde sms-berichten tussen Peter Strzok en Lisa Page dat de rechter een vriend was van Strzok.
Bruce Ohr, de vierde man in de hiërarchie van de DoJ kreeg voor de tweede keer een demotie.
![va39xvajmc. 25 12.17.jpg]()
![9lje4yg1. 25 14.18.jpg]()
Het zogenaamde Steele-dossier was een document dat betaald is door de Hillary Clinton campagne en de DNC. Zowel de FBI als Fusion GPS namen Chirstopher Steele in dienst.
Fusion GPS nam ook Nellie Ohr in dienst, de vrouw van Bruce Ohr, de vierde man in de hiërarchie binnen de DoJ.
Nellie Ohr zocht naar "dirt" over Micheal Flynn. Zij sluisde informatie van haar werk door via haar man Bruce Ohr naar de FBI toen Christopher Steele was ontslagen voor liegen tegen de FBI over media-optredens.
Bruce Ohr bracht ook bij het doorsluizen van de informatie van Christopher Steele en Nellie Ohr latere leden van de special counsel Andrew Weissmann en Zainad Ahmad mee.
Dit is een selectie van de feiten dat in dit document aan bod komt, maar het advies is vanzelfsprekend het zelf te lezen en te beoordelen.
Verder nog voor mij een aantal opvallende zaken in dit document.
Lisa Page de 302 van het interview van Flynn heeft aangepast:
![8jssxtuod. 25 14.47.jpg]()
Omschrijving van het samenspannen van het hoofd van de inlichtingendiensten James Clapper met media;
![xy3w10t53v. 25 14.51.jpg]()
Ondanks dat hun collega's het "bullshit" vonden waren de agenten die Flynn hadden ondervraagd ervan overtuigd dat hij eerlijk was, blijkt uit sms-berichten:
![tqppw2xb. 25 14.56.jpg]()
Flynn werd op 24 januari 2017 ondervraagd. Twee weken later werd in de media bericht dat "volgens inlichtingen officials" Flynn met de Russische ambassadeur Sergey Kysliak sancties had besproken in tegenspraak met datgene vice-presisent Mike Pence had verklaard in media-optredens.
De notities van de agenten stellen dat Flynn niet zeker wist of hij deze issue met Kysliak had besproken.
De 302 zegt iets anders.
![q9ymqtwo3ir. 25 15.04.jpg]()
Op 12 januari 2017 publiceerde David Ignatius van The Washington Post informatie van het lekken van het telefoongesprek tussen Flynn en Kysliak.
Het lekken van deze informatie naar de media is een federaal misdrijf waarvoor nog niemand verantwoordelijk is gehouden.
De vermoedens bestaan dat James Baker achter dit lek zit.
James Baker is
onderwerp van strafrechtelijk onderzoek.
Interessant inbreng van de de advocaat van Micheal Flynn. Volgens mij heb ik anderhalf jaar geleden al gesteld dat in deze zaak Brady materiaal heel belangrijk wordt en dat blijft na dit onverminderd.
Complete document vind je hier
US vs Flynn