abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:07:12 #26
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483286
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:05 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik kon het op die leeftijd geloof ik nog niet op waarde schatten :P

Ben in 2015 overigens nog eens geweest, dat was een kleine week nadat die aanslag/schietpartij verijdeld was. Was wel een freaky moment om te gaan (ook nog allemaal militairen enzo).
Jeetje, dat lijkt me ook wel minder hoor.

Ik had een soortgelijke ervaring na die crash van Air France tussen Brazilie en Parijs. Drie dagen daarna vloog ik met exact hetzelfde vliegtuigtype van Bogotá naar Madrid (wel met een andere maastschappij maar toen had men dat hele wrak nog niet eens gevonden). Vond ik toch wel eng.
Prince of Sin, Destroyer of Innocence.
pi_189483310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Jeetje, dat lijkt me ook wel minder hoor.

Ik had een soortgelijke ervaring na die crash van Air France tussen Brazilie en Parijs. Drie dagen daarna vloog ik met exact hetzelfde vliegtuigtype van Bogotá naar Madrid (wel met een andere maastschappij maar toen had men dat hele wrak nog niet eens gevonden). Vond ik toch wel eng.
Ja en die november erna (ik ging in augustus naar Parijs) was ook nog eens die erge aanslag met de Bataclan en zo, dus dat voelt zo achteraf wel een beetje raar.
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:09:08 #28
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483318
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:08 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ja en die november erna (ik ging in augustus naar Parijs) was ook nog eens die erge aanslag met de Bataclan en zo, dus dat voelt zo achteraf wel een beetje raar.
Nou inderdaad zeg. In 2017 vond ik dat de sfeer nog steeds nogal paranoide was in Parijs, dus laat staan toen jij er was.
pi_189483320
Ik durf ook eigenlijk minder goed naar Parijs nu, terwijl ik wel supergraag weer zou willen gaan. Slaat ook nergens op eigenlijk natuurlijk, maar heb toch het idee dat de kans niet eens zo heel klein is dat daar iets gebeurt.
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:10:20 #30
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483333
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:09 schreef Guanabana het volgende:
Ik durf ook eigenlijk minder goed naar Parijs nu, terwijl ik wel supergraag weer zou willen gaan. Slaat ook nergens op eigenlijk natuurlijk, maar heb toch het idee dat de kans niet eens zo heel klein is dat daar iets gebeurt.
Dat jij erbij betrokken raakt is dan wel weer heel klein. Maar eerlijk gezegd vond ik Parijs wat tegenvallen. Was m'n eerste keer daar. Maar goed, was ook met schoonouders en het regende veel dus het was gewoon allemaal niet ideaal.
pi_189483354
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189483370
Dagboek van een Anja deel 2.

Donderdag 17 oktober

Ik schrijf alles maar voor de zekerheid op. Voor het geval dat. Gelukkig heb ik een fotografisch geheugen.

10:00 uur
De bel gaat. Ik doe de deur open en zie een dame en heer staan. De dame is midden 30 (denk ik, ik ben nooit zo goed met leeftijden schatten. Ik kan er ook helemaal naast zitten). Ze ziet er vriendelijk uit. De man is wat lastiger te omschrijven. Hij heeft een serieuze blik en lijkt ouder dan de dame.
Dit |:) komt er misschien nog het meeste bij in de buurt, maar misschien ook niet.

“Goedemorgen mevrouw Anja...”
De heer kijkt op zijn notitieblok.
“Oh, ik kan uw achternaam niet lezen. Komt door mijn handschrift, denk ik,” lacht hij vriendelijk.
“Mijn naam is Marco Strani,” zegt hij, terwijl hij zijn hand naar me uitsteekt. “Ik ben van de Recherche. Dit is mijn collega, mejuffrouw Coriandra Blad.”
“Korianderblad?” vraag ik terwijl ik de man de hand schud.
“Coriandra” zegt Strani. “Met een C.”
“En afgekort tot Cor?” grinnik ik net iets te hard.
“C,” zegt Korianderblad. “Ik word gewoon C genoemd.”
“Oké dan, C,” zeg ik.
“Nee. C-E-E,” zegt Strani met een wat ongemakkelijke blik naar zijn collega.
“Mogen we binnenkomen? We zijn hier niet voor niets.”
“Kom binnen. Wilt u koffie?” vraag ik, maar ze schudden allebei hun hoofd. “Gaat u zitten.”
Ze gaan op mijn bordeauxrode bank zitten waar nog restanten paprikachips van gisteravond op liggen. Ik hoor het kraken als ze plaatsnemen. Ik had moeten stofzuigen.
“Ik kom meteen ter zake. Er zijn sinds gisterochtend twee jongens vermist. Mede door de jonge leeftijd van de kinderen is dit een ernstige zaak,” zegt Strani. “Dat ze weggelopen zijn, is dan ook uitgesloten.”
“Hoelang woont u al naast de familie Grijs?” vraagt Korianderblad. Sorry, Cee.
“Twee jaar nu ongeveer,” antwoord ik ietwat nerveus.
“Volgens de Grijsjes ergerde u zich aan de kinderen, en dan met name aan de trampoline. En was u - volgens de Grijsjes - een vuil takkewijf,” zegt Strani terwijl hij het van zijn notitieblok opleest. “Niet mijn woorden,” verontschuldigt hij zich.
Ik slik. Wat moet ik zeggen?
“Ja, nou... ik... Ik ben geen fan van ze.”
“U geeft een schrijfcursus,” zegt Strani.
“Klopt.”
“Is deze ook voor kinderen?”
“God, nee. Ik haat kinderen.” Kut.
“Juist, ja.” Strani noteert iets.
Gary kwam binnenlopen. Hij keek de kamer rond, zag ons zitten en draaide zich weer om.
“Is die van u?” vraagt Korianderblad met een Cee. “Wat voor soort is het?”
“Geen idee. Een zwarte.”
Ik weet niet wat voor kat Gary is. Hij zat als kitten onder de motorkap van mijn auto, maar ‘motorkapkat’ is geen ras.
Korianderblad met een Cee schrijft iets op. Ik word er nerveus van.
“Waar was u gisteren tussen 10 en 12?” vraagt Strani.
“Hier thuis. En ik moest nog even naar de vuilstort.”
“Welke vuilstort?”
Shit.
“Die bij Jensen,” antwoord ik, terwijl mijn zenuwen de overhand krijgen.
“Wat deed u daar?”
“Vuilnis weggooien.”
“Heeft u zoveel vuilnis dat u ermee naar de stort moet?”
Ik zwijg.
Weer het geluid van pen op papier. Het voelt voor mij als krassen op een schoolbord.
“Een getuige zag u om half 11 in uw auto wegrijden,” zegt Strani.
“Heeft u enig idee waar de trampoline van de Grijsjes is gebleven?” vraagt Korianderblad met een Cee. “Die is ook verdwenen.”
“Uw auto is groot genoeg om een trampoline mee te vervoeren,” merkt Strani op.
Ik denk aan de trampoline die bij de stort staat. Ik had ‘m moeten verbranden.
“Ik... ik... Ik weet het echt niet. Sorry, maar ik ken de buren helemaal niet zo goed, dus ik denk niet dat ik u kan helpen.”
Strani glimlacht en staat op. Korianderblad met een Cee volgt zijn voorbeeld. Hij pakt een visitekaartje uit de borstzak van zijn jasje en geeft het aan mij.
“Mocht u iets te binnen schieten, hoor ik graag van u.”
Ik leid ze naar de deur. In de deuropening draait Strani zich nog even om.
“Blijf in de stad, alstublieft. Misschien hebben we later nog wat vragen.”

10:45 uur
Ik sluit de deur en een blinde paniek maakt zich van me meester. Ze gaan naar de vuilstort. Naar die van Jensen. Waarom zei ik Jensen en loog ik niet gewoon?
Ik moet naar de vuilstort om de kinderen te halen. Dan komt het helemaal goed.

11:15 uur
In de auto naar de vuilstort denk ik aan de kinderen. Ik moet ze vinden. Hoe zien ze er ook alweer uit? Klein, blond. Etters. Focus. Wat hadden ze aan? Eentje had een rood shirt met ROTTERDAM in het wit erop. De ander had een blauwe pet op. Wat voor woord stond er ook alweer op? Kreator, dat was het. Kreator met een K. Hoe komen ze erop.

Eenmaal aangekomen begin ik met zoeken. Op de weg naast de stort klinkt het lawaai van werkverkeer. Ik denk even aan mijn cursisten, maar bedenk dan dat ik belangrijkere zaken aan mijn hoofd heb. Ik weet dat ik ze bij de trampoline heb achtergelaten en die is ook gauw gevonden. Het gele gevaarte steekt af tegen de rest van de troep. De kinderen zijn nergens te bekennen. Ik wil ze roepen, maar besef dat ik hun namen niet ken. Iets met een I? Roger? Fred? Ik roep maar wat. Dan spot ik iets blauws op de grond. Ik pak een zakdoek uit mijn broekzak - no way dat ik dat vuile ding met mijn blote handen ga aanraken - en pak het op. Het is onmiskenbaar een pet, maar de voorkant is bedekt met vuil. Heel voorzichtig probeer ik het vuil met het uiteinde van mijn zakdoek af te vegen. Kreator. Ik ben dichtbij.

Dan word ik opgeschrikt door een langsrijdende stoet trekkers. Dat boerenprotest is nog steeds bezig. Goed bezig, denk ik nog. De stoet komt tot stilstand. Voor me op de weg staat een imposante rode tractor. De boer zit achter het stuur en zwaait naar me. “Ik ben boer Dave,” roept hij. Ik zwaai terug. “Anja.”
En dan zie ik ineens twee jochies naast hem zitten. Zijn zoons, denk ik nog even, tot een van de jongens zich naar me toe draait. Zijn borst in zijn rode Rotterdamshirt trots vooruit. Hij grijnst naar me, steekt zijn tong uit en zijn middelvinger op. De trekker begint weer te rijden en ik zwaai met zakdoek en pet in de hand naar de boer. “HÉ! HÉ! KOM TERUG!”

“Bent u bewijs aan het vernietigen, mevrouw?” klinkt een stem achter me.

Ik draai me om terwijl ik naar de weg wijs.
“Maar daar zijn... ik....”

“U gaat mee naar het bureau, dame,” zegt Strani.

Groetjes, Anja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mandy040986 op 17-10-2019 16:20:33 ]
pi_189483375
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat jij erbij betrokken raakt is dan wel weer heel klein. Maar eerlijk gezegd vond ik Parijs wat tegenvallen. Was m'n eerste keer daar. Maar goed, was ook met schoonouders en het regende veel dus het was gewoon allemaal niet ideaal.
Ik vind het geweldig daar, alles is mooi. Gewoon de straten en de gebouwen al :P
Maar je moet het wel treffen met de omstandigheden ja. Als jij net in een iets minder boeiend of heel druk stuk bent, en het weer zit tegen, dan heeft dat wel invloed op je ervaring.

Toen wij er waren was het bloedheet (en je weet hoe ik daarover denk ;)), en dat heeft ook wel een iets mindere ervaring gemaakt.
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:19:55 #34
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig daar, alles is mooi. Gewoon de straten en de gebouwen al :P
Maar je moet het wel treffen met de omstandigheden ja. Als jij net in een iets minder boeiend of heel druk stuk bent, en het weer zit tegen, dan heeft dat wel invloed op je ervaring.

Toen wij er waren was het bloedheet (en je weet hoe ik daarover denk ;)), en dat heeft ook wel een iets mindere ervaring gemaakt.
Kan ik me voorstellen ja! Als ik er weer eens zou zijn zou ik ook wel meer voor de kleinere straatjes gaan, en café's en zo. Niet meer voor de grote landmarks. Die heb ik nou toch wel gezien.
pi_189483482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen ja! Als ik er weer eens zou zijn zou ik ook wel meer voor de kleinere straatjes gaan, en café's en zo. Niet meer voor de grote landmarks. Die heb ik nou toch wel gezien.
Je moet ook naar Montmartre gaan, zo leuk en mooi daar. O+

Ik ga wel mee.
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:20:42 #36
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483486
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:12 schreef Mandy040986 het volgende:
Dagboek van een Anja deel 2.

Donderdag 17 oktober

Ik schrijf alles maar voor de zekerheid op. Voor het geval dat. Gelukkig heb ik een fotografisch geheugen.

10:00 uur
De bel gaat. Ik doe de deur open en zie een dame en heer staan. De dame is midden 30 (denk ik, ik ben nooit zo goed met leeftijden schatten. Ik kan er ook helemaal naast zitten). Ze ziet er vriendelijk uit. De man is wat lastiger te omschrijven. Hij heeft een serieuze blik en lijkt ouder dan de dame.
Dit |:) komt er misschien nog het meeste bij in de buurt, maar misschien ook niet.

“Goedemorgen mevrouw Anja....”
De heer kijkt op zijn notitieblok.
“Oh, ik kan uw achternaam niet lezen. Komt door mijn handschrift, denk ik,” lacht hij vriendelijk.
“Mijn naam is Marco Strani,” zegt hij, terwijl hij zijn hand naar me uitsteekt. “Ik ben van de Recherche. Dit is mijn collega, mejuffrouw Coriandra Blad.”
“Korianderblad?” vraag ik terwijl ik de man de hand schud.
“Coriandra” zegt Strani. “Met een C.”
“En afgekort tot Cor?” grinnik ik net iets te hard.
“C,” zegt Korianderblad. “Ik word gewoon C genoemd.”
“Oké dan, C,” zeg ik.
“Nee. C-E-E,” zegt Strani met een wat ongemakkelijke blik naar zijn collega.
“Mogen we binnenkomen? We zijn hier niet voor niets.”
“Kom binnen. Wilt u koffie?” vraag ik, maar ze schudden allebei hun hoofd. “Gaat u zitten.”
Ze gaan op mijn bordeauxrode bank zitten waar nog restanten paprikachips van gisteravond op liggen. Ik hoor het kraken als ze plaatsnemen. Ik had moeten stofzuigen.
“Ik kom meteen ter zake. Er zijn sinds gisterochtend twee jongens vermist. Mede door de jonge leeftijd van de kinderen is dit een ernstige zaak,” zegt Strani. “Dat ze weggelopen zijn, is dan ook uitgesloten.”
“Hoelang woont u al naast de familie Grijs?” vraagt Korianderblad. Sorry, Cee.
“Twee jaar nu ongeveer,” antwoord ik ietwat nerveus.
“Volgens de Grijsjes ergerde u zich aan de kinderen, en dan met name aan de trampoline. En was u - volgens de Grijsjes - een vuil takkewijf,” zegt Strani terwijl hij het van zijn notitieblok opleest. “Niet mijn woorden,” verontschuldigt hij zich.
Ik slik. Wat moet ik zeggen?
“Ja, nou... ik... Ik ben geen fan van ze.”
“U geeft een schrijfcursus,” zegt Strani.
“Klopt.”
“Is deze ook voor kinderen?”
“God, nee. Ik haat kinderen.” Kut.
“Juist, ja.” Strani noteert iets.
Gary kwam binnenlopen. Hij keek de kamer rond, zag ons zitten en draaide zich weer om.
“Is die van u?” vraagt Korianderblad met een Cee. “Wat voor soort is het?”
“Geen idee. Een zwarte.”
Ik weet niet wat voor kat Gary is. Hij zat als kitten onder de motorkap van mijn auto, maar ‘motorkapkat’ is geen ras.
Korianderblad met een Cee schrijft iets op. Ik word er nerveus van.
“Waar was u gisteren tussen 10 en 12?” vraagt Strani.
“Hier thuis. En ik moest nog even naar de vuilstort.”
“Welke vuilstort?”
Shit.
“Die bij Jensen,” antwoord ik, terwijl mijn zenuwen de overhand krijgen.
“Wat deed u daar?”
“Vuilnis weggooien.”
“Heeft u zoveel vuilnis dat u ermee naar de stort moet?”
Ik zwijg.
Weer het geluid van pen op papier. Het voelt voor mij als krassen op een schoolbord.
“Een getuige zag u om half 11 in uw auto wegrijden,” zegt Strani.
“Heeft u enig idee waar de trampoline van de Grijsjes is gebleven?” vraagt Korianderblad met een Cee. “Die is ook verdwenen.”
“Uw auto is groot genoeg om een trampoline mee te vervoeren,” merkt Strani op.
Ik denk aan de trampoline die bij de stort staat. Ik had ‘m moeten verbranden.
“Ik... ik... Ik weet het echt niet. Sorry, maar ik ken de buren helemaal niet zo goed, dus ik denk niet dat ik u kan helpen.”
Strani glimlacht en staat op. Korianderblad met een Cee volgt zijn voorbeeld. Hij pakt een visitekaartje uit de borstzak van zijn jasje en geeft het aan mij.
“Mocht u iets te binnen schieten, hoor ik graag van u.”
Ik leid ze naar de deur. In de deuropening draait Strani zich nog even om.
“Blijf in de stad, alstublieft. Misschien hebben we later nog wat vragen.”

10:45 uur
Ik sluit de deur en een blinde paniek maakt zich van me meester. Ze gaan naar de vuilstort. Naar die van Jensen. Waarom zei ik Jensen en loog ik niet gewoon?
Ik moet naar de vuilstort om de kinderen te halen. Dan komt het helemaal goed.

11:15 uur
In de auto naar de vuilstort denk ik aan de kinderen. Ik moet ze vinden. Hoe zien ze er ook alweer uit? Klein, blond. Etters. Focus. Wat hadden ze aan? Eentje had een rood shirt met ROTTERDAM in het wit erop. De ander had een blauwe pet op. Wat voor woord stond er ook alweer op? Kreator, dat was het. Kreator met een K. Hoe komen ze erop.

Eenmaal aangekomen begin ik met zoeken. Op de weg naast de stort klinkt het lawaai van werkverkeer. Ik denk even aan mijn cursisten, maar bedenk dan dat ik belangrijkere zaken aan mijn hoofd heb. Ik weet dat ik ze bij de trampoline heb achtergelaten en die is ook gauw gevonden. Het gele gevaarte steekt af tegen de rest van de troep. De kinderen zijn nergens te bekennen. Ik wil ze roepen, maar besef dat ik hun namen niet ken. Iets met een I? Roger? Fred? Ik roep maar wat. Dan spot ik iets blauws op de grond. Ik pak een zakdoek uit mijn broekzak - no way dat ik dat vuile ding met mijn blote handen ga aanraken - en pak het op. Het is onmiskenbaar een pet, maar de voorkant is bedekt met vuil. Heel voorzichtig probeer ik het vuil met het uiteinde van mijn zakdoek af te vegen. Kreator. Ik ben dichtbij.

Dan word ik opgeschrikt door een langsrijdende stoet trekkers. Dat boerenprotest is nog steeds bezig. Goed bezig, denk ik nog. De stoet komt tot stilstand. Voor me op de weg staat een imposante rode tractor. De boer zit achter het stuur en zwaait naar me. “Ik ben boer Dave,” roept hij. Ik zwaai terug. “Anja.”
En dan zie ik ineens twee jochies naast hem zitten. Zijn zoons, denk ik nog even, tot een van de jongens zich naar me toe draait. Zijn borst in zijn rode Rotterdamshirt trots vooruit. Hij grijnst naar me, steekt zijn tong uit en zijn middelvinger op. De trekker begint weer te rijden en ik zwaai met zakdoek en pet in de hand naar de boer. “HÉ! HÉ! KOM TERUG!”

“Bent u bewijs aan het vernietigen, mevrouw?” klinkt een stem achter me.

Ik draai me om terwijl ik naar de weg wijs.
“Maar daar zijn... ik....”

“U gaat mee naar het bureau, dame,” zegt Strani.

Groetjes, Anja.
Nou nou, that escalated quickly :D
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:21:18 #37
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483493
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:20 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Je moet ook naar Montmartre gaan, zo leuk en mooi daar. O+

Ik ga wel mee.
Daar zat ik :o Dat vond ik inderdaad ook juist leuk. We hadden een AirBNB zo'n beetje aan de voet van de heuvel, dus op zich een mooie plek.
pi_189483498
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:21 schreef Strani het volgende:

[..]

Daar zat ik :o Dat vond ik inderdaad ook juist leuk. We hadden een AirBNB zo'n beetje aan de voet van de heuvel, dus op zich een mooie plek.
Oh leuk :D
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:22:11 #39
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483509
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:21 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Oh leuk :D
Ik vond dat ook wel echt mooi inderdaad, heel leuk sfeertje ook.
pi_189483540
De film Le Fabuleux Destin D'Amélie Poulain speelt zich daar ook grotendeels af, dus ik had een wandeltocht gemaakt vantevoren op streetview, langs plaatsen uit de film :P
(Is best een cliché om te doen misschien maar NOU EN).
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:24:45 #41
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483557
Cliché is niet voor niks een Frans woord ;)
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:25:57 #42
213134 Momo
Geen puntjes
pi_189483578
Nog steeds in ziekenhuis voor onderzoeken. Ze hebben me al aan een infuus gedaan.
pi_189483587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:25 schreef Momo het volgende:
Nog steeds in ziekenhuis voor onderzoeken. Ze hebben me al aan een infuus gedaan.
Sterkte, hoop dat het uiteindelijk toch meevalt!
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:27:42 #44
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189483607
quote:
Je bent in elk geval in goede handen, dat moet toch wat rust geven.
pi_189484091
quote:
Sterkte en beterschap!
pi_189484576
Ben ik weer!

@Momo wat lees ik nou :o Wat ontzettend schrikken is dat zeg. Veel sterkte! :*
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_189484642
De eerste vijf bladzijdes van manuscript zijn opgestuurd w/ Er is geen weg meer terug!
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_189484646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:09 schreef Guanabana het volgende:
Tegenwoordig is de kans groter dat je dag verpest wordt door gele hesjes dan terroristen ;)
Vorige maand een dag geweest, metrolijnen die niet reden, stations die door metro en RER overgeslagen werden, Place de la Concorde en Champs-Elysées gewoon compleet afgesloten. Ook niet heel positief voor je dag. :P (Al vond ik het wel bijzonder, C-E compleet leeg enzo)
pi_189484666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:25 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Tegenwoordig is de kans groter dat je dag verpest wordt door gele hesjes dan terroristen ;)
Vorige maand een dag geweest, metrolijnen die niet reden, stations die door metro en RER overgeslagen werden, Place de la Concorde en Champs-Elysées gewoon compleet afgesloten. Ook niet heel positief voor je dag. :P (Al vond ik het wel bijzonder, C-E compleet leeg enzo)
Ja ook dat. En ratten. :X

Al met al zou ik me er niet zo fijn voelen (en komt nog bij dat ik uberhaupt al angstig aangelegd ben van mezelf).

Wel jammer van zo'n stad, want zou dus graag nog eens gaan.
Koel en donker bewaren
pi_189484710
Moet zeggen dat ik Parijs ook maar zo-zo vind. :@
Dan ga ik toch liever een uurtje verder naar het oosten |:)
En qua grote steden heb ik liever een Rome O+
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')