https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-op-eind-der-tijdenquote:In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een onbekende vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonden. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'.
De oudste zoon, een man van 25 jaar, verdween gisteren uit de boerderij en meldde zich bij een kroeg in Ruinerwold. Dat meldt een bron aan RTV Drenthe. De man was compleet verward, waarna de politie is gebeld. Ook burgemeester Roger de Groot van De Wolden is toen gewaarschuwd.
Trap achter de kast
De politie heeft de boerderij doorzocht en ontdekte achter een kast in de woonkamer een trap naar de kelder. Daar 'woonden' de vader en de vijf andere kinderen. De vader bleek enkele jaren geleden een herseninfarct te hebben gehad en lag in bed.
Het gezin, de kinderen zijn tussen de zestien en 25 jaar, had geen contact met de buitenwereld en leefde volledig zelfvoorzienend. Zij hadden een groentetuin en een geit en hielden zich daarmee in leven. De buren kenden het gezin niet. Volgens een buurman woonde er een man alleen en had hij de hele boerderij dichtgetimmerd. Op het erf liepen volgens hem enkele ganzen en een blaffende hond.
Alleen op de wereld
De politie heeft de familie uit huis gehaald en ondergebracht op een recreatiepark, terwijl de woning werd gecontroleerd op onder meer brandveiligheid. De kinderen zouden geen idee hebben dat er ook nog andere mensen op de wereld bestonden. Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij 'begraven ligt' op het terrein.
De politie heeft de hele avond gezocht op het terrein en afgelopen nacht was het afgesloten. Politiewoordvoerder Ramona Venema bevestigt dat het gezin is gevonden in de boerderij. Volgens Venema zit de politie nog vol met vragen en doet het verder onderzoek.
Heerlijke gedachte dat er nog vele kinderen ergens in een kelder opgesloten zitten, jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Ergens wel een geruststellend idee dat je in een klein en overgeorganiseerd aangeharkt landje als Nederland onder de radar kan blijven.
Wel weer typisch Daily Mail. Ik zie in de kop al dingen die ik nog nergens anders heb gezien. 'six siblings', jongste kind 16. Wat?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:15 schreef IriYe het volgende:
Nieuws over mensen in kelder overal opgepikt
https://www.dailymail.co.(...)ears-discovered.html
Buitenlandse media lopen natuurlijk achter. Over de 16 jarige heb ik ook gelezen in Nederlandse media. Weet niet meer waar en wellicht zal die berichtgeving ook wel aangepast zijn inmiddels.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel weer typisch Daily Mail. Ik zie in de kop al dingen die ik nog nergens anders heb gezien. 'six siblings', jongste kind 16. Wat?
Rest kan ik niet lezen, want ik weiger addblocker uit te zetten voor de Daily Mail.
Nee, er is alleen de opgepakte man, dat is niet de vader. Verder zijn er alleen 6 "kinderen" tussen 18 en 25 jaar oud.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:23 schreef Zusje123 het volgende:
De man die het gezin heeft vastgehouden is niet de vader van het gezin. De vader lag op bed in de kelder. De relatie tussen de 'gijzelnemer' en het gezin is nog onbekend.
ze zijn 9 jaar geleden in dat huis getrokken, de nu 25 jarige jongen was toen dus 16....daar komt die leeftijd vandaanquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:28 schreef IriYe het volgende:
[..]
Buitenlandse media lopen natuurlijk achter. Over de 16 jarige heb ik ook gelezen in Nederlandse media. Weet niet meer waar en wellicht zal die berichtgeving ook wel aangepast zijn inmiddels.
Ik vind het allemaal nog heel erg onduidelijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:29 schreef realAIVD het volgende:
Nee, er is alleen de opgepakte man, dat is niet de vader. Verder zijn er alleen 6 "kinderen" tussen 18 en 25 jaar oud.
Dat vader verhaal si een misverstand uit de media.
Er is een vader die op bed ligt in de kelder met een herseninfarct/quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nog heel erg onduidelijk.
Er is een man die eerst vader werd genoemd, maar dat waarschijnlijk niet is en die op bed lag na een herseninfarct.
Er is een man die daar dagelijks met de auto kwam, die door de buurman als stug, maar aantrekkelijk werd omschreven.
Er is daar nooit een vrouw gezien. De eigenaar van de boerderij is een vrouw.
Er waren 5 volwassenen tussen 18 en 25 jaar oud, die steeds kinderen worden genoemd.
En de oudste was dus 16 toen hij 'werd opgesloten', maar zei nog nooit naar school te zijn geweest.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:35 schreef el-blanchito het volgende:
Als ze 9 jaar in de kelder zaten dan zijn ze dus niet volledig opgegroeid in die kelder? Dacht dat dat eerst de strekking was
I didn't think anyone in Holland had a basement, just a water storage area under the housequote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel weer typisch Daily Mail. Ik zie in de kop al dingen die ik nog nergens anders heb gezien. 'six siblings', jongste kind 16. Wat?
Rest kan ik niet lezen, want ik weiger addblocker uit te zetten voor de Daily Mail.
En de vrouw is de echtgenote van een prominent en geridderde VVD politicus.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:34 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Er is een vader die op bed ligt in de kelder met een herseninfarct/
De man die daar dagelijks met de auto kwam is opgepakt (en NIET de vader).
De eigenaresse van de boerderij is een vrouw maar verhuurde de boerderij (dus waarschijnlijk aan de opgepakte man).
Serieus?! Die gaat zich nog uitgebreid voor een rechter moeten verantwoorden. Zou me niks verbazen als ze ook strafbaar is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:37 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En de vrouw is de echtgenote van een prominent en geridderde VVD politicus.
Ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:38 schreef roos94 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heeft de vader jarenlang op bed gelegen, maar was er een andere man die dus deze boel gaande hield?
Waarom zou zij strafbaar zijn?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Serieus?! Die gaat zich nog uitgebreid voor een rechter moeten verantwoorden. Zou me niks verbazen als ze ook strafbaar is.
Bizar he. En minimaal een van die twee wist dus gewoon dat "einde van de wereld, we zijn de enige mensen" gewoon kolder was.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:38 schreef roos94 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heeft de vader jarenlang op bed gelegen, maar was er een andere man die dus deze boel gaande hield?
Wacko.
Je bent als verhuurder verantwoordelijk voor wat er zich in jouw pand afspeelt.quote:
Want?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Serieus?! Die gaat zich nog uitgebreid voor een rechter moeten verantwoorden. Zou me niks verbazen als ze ook strafbaar is.
Als je dat redelijke wijs kan wetenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je bent als verhuurder verantwoordelijk voor wat er zich in jouw pand afspeelt.
Snap ik dus ook niet. Maar wij weten ook niet wat ze vóór die tijd hebben meegekregen van school, kranten, tv, internet ....quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:39 schreef el-blanchito het volgende:
Vraag me af wat voor rol/act je moet opvoeren om die jonge mensen zo afhankelijk van je te maken cq kan laten geloven dat de wereld bijna vergaat of al vergaan is
Dit lijkt mij niet aan te rekenenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef Perrin het volgende:
Ook bijv met wietkwekerijen zo.
Natuurlijk had ze dat redelijkerwijs kunnen weten. En bovendien heb je als verhuurder de plicht om je te informeren van de activiteiten die zich afspelen in je pand.quote:
Lijkt mij wel. Ze zal het iig ruimschoots aan de rechter mogen gaan uitleggen dat ze echt van niks wist, lijkt me zo.quote:
Als er geen klachten zijn, de huur netjes betaald wordt en er geen reden is om aan te nemen dat er iets gebeurt dat niet oké is, word je echt niet ergens voor aangeklaagd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natuurlijk had ze dat redelijkerwijs kunnen weten. En bovendien heb je als verhuurder de plicht om je te informeren van de activiteiten die zich afspelen in je pand.
We zullen zien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er geen klachten zijn, de huur netjes betaald wordt en er geen reden is om aan te nemen dat er iets gebeurt dat niet oké is, word je echt niet ergens voor aangeklaagd.
ik ben geen pandjesbaas maar je gaat toch wel eens kijken bij 1 van je panden/woningen die je verhuurt?? Of kijk je alleen maar of iedere maand de huur word overgemaakt en voor de rest zal het aan je aars roesten wat er gebeurt? Heb zelf jaren gehuurd en had toch wel jaarlijks de eigenaar 1 keer over de vloerquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er geen klachten zijn, de huur netjes betaald wordt en er geen reden is om aan te nemen dat er iets gebeurt dat niet oké is, word je echt niet ergens voor aangeklaagd.
Als eigenaar had ze contact met de huurder. Ook bezocht ze de boerderij wel eens. ,,Als huiseigenaar moet je toch contact houden. Maar ik heb naar nooit iets ondeugdelijks gezien. We staan echt perplex.’’quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:48 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik ben geen pandjesbaas maar je gaat toch wel eens kijken bij 1 van je panden/woningen die je verhuurt?? Of kijk je alleen maar of iedere maand de huur word overgemaakt en voor de rest zal het aan je aars roesten wat er gebeurt? Heb zelf jaren gehuurd en had toch wel jaarlijks de eigenaar 1 keer over de vloer
Ik werk bij een beheerder en nee, we gaan niet ieder jaar overal op bezoek als er geen reden voor is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:48 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik ben geen pandjesbaas maar je gaat toch wel eens kijken bij 1 van je panden/woningen die je verhuurt?? Of kijk je alleen maar of iedere maand de huur word overgemaakt en voor de rest zal het aan je aars roesten wat er gebeurt? Heb zelf jaren gehuurd en had toch wel jaarlijks de eigenaar 1 keer over de vloer
Vraag ik me enorm af in dit gevalquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
De hele buurt wist dat er vanalles vreemds aan de hand was daar. Die eigenares heeft moet meer hebben geweten of was echt doofstom.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik werk bij een beheerder en nee, we gaan niet ieder jaar overal op bezoek als er geen reden voor is.
Bovendien, als deze mensen in een verborgen kelder met een verborgen toegang achter de kast zitten, kun je er prima gaan kijken en niets vreemds opmerken.
De hele buurt weet nu ineens dat er vreemde dingen aan de gang waren. Kennelijk viel het met dat vreemds wel mee, anders was er eerder iets ontdekt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
De hele buurt wist dat er vanalles vreemds aan de hand was daar. Die eigenares heeft moet meer hebben geweten of was echt doofstom.
Door wie? De enige die verder dat erf op kon was de eigenaar. Buren hadden al lang door dat er meer mensen aanwezig waren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De hele buurt weet nu ineens dat er vreemde dingen aan de gang waren. Kennelijk viel het met dat vreemds wel mee, anders was er eerder iets ontdekt.
De buurt, die ineens massaal laat weten dat er allerlei rare dingen gebeurden.quote:
Ja dan is het toch vreemd als iedereen wist dat er wat vreemds aan de hand was dat de eigenaar doet alsof zijn neus bloedt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De buurt, die ineens massaal laat weten dat er allerlei rare dingen gebeurden.
O, kom op. Dat is de massa hysterie die de kop opsteekt en maakt dat iedereen ineens wilde verhalen heeft. Beetje realiteitszin kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan is het toch vreemd als iedereen wist dat er wat vreemds aan de hand was dat de eigenaar doet alsof zijn neus bloedt.
Inderdaad. De buren kunnen onderling wel roddelen, maar dat wil niet zeggen dat die verhalen ook bij de eigenaar terecht komen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:57 schreef miss_sly het volgende:
O, kom op. Dat is de massa hysterie die de kop opsteekt en maakt dat iedereen ineens wilde verhalen heeft. Beetje realiteitszin kan geen kwaad.
In een dorp waar zoals in elk dorp elk sappig roddeltje ruimschoots besproken wordt..quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Inderdaad. De buren kunnen onderling wel roddelen, maar dat wil niet zeggen dat die verhalen ook bij de eigenaar terecht komen.
Misschien hebben ze voor deze boerderij een andere boerderij bewoond. Zelfde constructie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef maily het volgende:
[..]
Snap ik dus ook niet. Maar wij weten ook niet wat ze vóór die tijd hebben meegekregen van school, kranten, tv, internet ....
Wie weet was die moeder wel wijsgemaakt dat ze de nieuwe Eva wasquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien hebben ze voor deze boerderij een andere boerderij bewoond. Zelfde constructie.
Die jongenman zei in de kroeg dat ze een geloof hadden en dat 20 personen dit geloof deelden.
Mogelijk zijn deze personen hun eigen woongemeenschap begonnen en zitten die andere leden in een ander huis. Ergens in het buitenland ofzo.
Als “iedereen” wist dat er wat vreemds aan de hand was, dan hadden ze dat wel eerder mogen melden..niet?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan is het toch vreemd als iedereen wist dat er wat vreemds aan de hand was dat de eigenaar doet alsof zijn neus bloedt.
Zucht. De man die het huis huurde en onderhield is opgepakt. Hij kwam altijd na 5 uur langs. Dus kan best dat ie gewoon een normale baan had.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:15 schreef LazyDave het volgende:
Betaalde hij de huur van een uitkering ofzo?
Ook wel apart dat je als huurder de hele toko grondig verbouwt:quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:20 schreef Noordzijde het volgende:
De opgepakte bewoner van het huis waar ook een vader en zijn kinderen in totale afzondering leefden, liep jarenlang rond met een groot geheim. Mensen die klusjesman Josef B. (58), de huurder van het pand, kennen staan perplex dat hij vooral de kinderen zo aan hun lot heeft overgelaten. ,,Dat dit nog kan in deze tijd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oosd-gezin~afc2a764/
quote:Keizer dacht net als veel buurtbewoners aan drugs. ,,We zijn één keer bij het erf gaan kijken. Dat kwam omdat er in het verleden vaker politie bij de poort stond. Soms ook langere tijd. Er hing een camera gericht op het erf. We zijn niet door het hek gegaan.’’
Op een gegeven moment werden de hekken ook steeds hoger zodat niemand er nog overheen kon kijken. En dat is niet het enige dat onder handen werd genomen. ,,Het was een enorme bouwval, maar alles is opgeknapt.’’
Het lijkt me vooral een bizar toeval dat deze klusjesman ook uit Oostenrijk komtquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:25 schreef Jojoke het volgende:
De man komt uit Oostenrijk, maar wanneer is hij in Nederland gearriveerd? Die Fritzl zaak is ook ongeveer 9 jaar geleden toch? Misschien hield hij ze al vast in Oostenrijk, schrok van de Fritzl zaak en besloot naar een andere EU-land te vertrekken met de geheime kinderen?
Josef uit Oostenrijk is een beetje ongelukkige combi in dit gevaltwitter:r0eland twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 19:27:51Gearresteerde man van 58 die een boerderij huurde in #Ruinerwold heet Josef B., een oorspronkelijk uit Oostenrijk afkomstige klusjesman die tevens beschikte over een loods in #Meppel https://t.co/8HAOt4xB3m https://t.co/dH2sMTQdgD reageer retweet
Jemig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:33 schreef Momo... het volgende:
Josef uit Oostenrijk is een beetje ongelukkige combi in dit gevaltwitter:r0eland twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 19:27:51Gearresteerde man van 58 die een boerderij huurde in #Ruinerwold heet Josef B., een oorspronkelijk uit Oostenrijk afkomstige klusjesman die tevens beschikte over een loods in #Meppel https://t.co/8HAOt4xB3m https://t.co/dH2sMTQdgD reageer retweet
Je zou toch denken dat die school/scholen wel aan de bel hebben getrokkenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral een bizar toeval dat deze klusjesman ook uit Oostenrijk komt
Maar wel fucking bizar dat je anno 2019 dus nog volkomen anoniem ergens kan gaan zitten met je kinderen
Sommige kinderen zijn nooit ingeschreven in burgerlijke stand dus hebben nooit bestaan voor de overheid.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat die school/scholen wel aan de bel hebben getrokken
Waaronder de oudste zoon, bron net DWDD.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:34 schreef Momo... het volgende:
[..]
Sommige kinderen zijn nooit ingeschreven in burgerlijke stand dus hebben nooit bestaan voor de overheid.
Josef Fritzel, Josef de klusjesman en dan hadden we nog Adolf de kunstschilder.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:33 schreef Momo... het volgende:
Precies dit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De hele buurt weet nu ineens dat er vreemde dingen aan de gang waren. Kennelijk viel het met dat vreemds wel mee, anders was er eerder iets ontdekt.
Vergeet Natascha Kampusch niet. Ik wil niet alle Oostenrijkers over 1 kam scheren, maar het is wat het isquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Josef Fritzel, Josef de klusjesman en dan hadden we nog Adolf de kunstschilder.
Allemaal uit Oostenrijk
Ze wonen er pas 9 jaar, Willeke Dost is al 27 jaar vermist. Oudste zoon is ongeveer 25. Maar dit is nu net degene zonder ID bewijs...quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:37 schreef _Arual_ het volgende:
Zou het iets met de verdwijning van Willeke Dost te maken kunnen hebben? Qua regio klopt het, qua tijdlijn ook, gezien de leeftijd van het oudste kind. Het flitste even door mijn hoofd ...
Dat was toch dat slachtoffer van ome Fritzl?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vergeet Natascha Kampusch niet. Ik wil niet alle Oostenrijkers over 1 kam scheren, maar het is wat het is
Zijn dochter was het slachtoffer.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was toch dat slachtoffer van ome Fritzl?
Of was dat weer iemand anders?
Zag iemand op twitter een theorie posten dat Willeke Dost de moeder zou zijn van de kinderen, maar dat lijkt mij wel heel ver gezocht en hollywood achtig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze wonen er pas 9 jaar, Willeke Dost is al 27 jaar vermist. Oudste zoon is ongeveer 25. Maar dit is nu net degene zonder ID bewijs...
Als deze lui er al 30 jaar hadden gezeten, was die kans wat groter. Ik heb het er in deel 1 vanaf pagina 6 ook over gehad.
Kleine kans dat het zo is.
Weer een andere. Dader pleegde zelfmoord toen zij net ontsnapt was. Zij zat ook jarenlang vast in zijn huis maar mocht later onder begeleiding van hem soms naar buiten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was Wolfgang Priklopil.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, ik dacht dat vanmorgen ook even. 10 minuten fietsen van boerderij pleegouders. Willeke had weinig spullen bij. Had tegen een vriendin gezegd dat ze zwanger zou zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:42 schreef Momo... het volgende:
[..]
Zag iemand op twitter een theorie posten dat Willeke Dost de moeder zou zijn van de kinderen, maar dat lijkt mij wel heel ver gezocht en hollywood achtig.
Pffffffff. Die vader lag op bed met een herseninfarct. De opgepakte man is NIET de vader. Waarom lezen mensen nauwelijks?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is al eerder gezegd maar 6 man voeden met een geit en een moestuin moet toch uberhaupt niet lukken. In de winter heb je dan niks te vreten want met zo'n moestuintje oogst kom je niet de hele winter door.
Lijkt mij dat die 'vader' dus van buitenaf wel eten regelde...
Hoe bedoel je? Ik zeg 'vader' tussen haakjes omdat nog niet duidelijk is wie die man is. Ik weet dat het de vader niet is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Pffffffff. Die vader lag op bed met een herseninfarct. De opgepakte man is NIET de vader. Waarom lezen mensen nauwelijks?
Omdat het nogal eens wijzigd door de dag heen... Met al die bronnen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Pffffffff. Die vader lag op bed met een herseninfarct. De opgepakte man is NIET de vader. Waarom lezen mensen nauwelijks?
Dan lijkt het me toch zeer logisch dat die opgepakte man eten en dergelijke regelde door boodschappen o.i.d. te doen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik zeg 'vader' tussen haakjes omdat nog niet duidelijk is wie die man is. Ik weet dat het de vader niet is.
Maar mijn vraag blijft toch valide?
Hij zorgde voor geld en eten. En wc papier.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:48 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dan lijkt het me toch zeer logisch dat die opgepakte man eten en dergelijke regelde?
Dat werd ook gezegd ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:48 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dan lijkt het me toch zeer logisch dat die opgepakte man eten en dergelijke regelde?
Lijkt me ook.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:48 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Twee van dit soort Hollywood-scenario’s op 4 km afstand van elkaar is statistisch gezien ook bizar. En beide zaken zijn vinden hun oorsprong in dezelfde periode.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:42 schreef Momo... het volgende:
[..]
Zag iemand op twitter een theorie posten dat Willeke Dost de moeder zou zijn van de kinderen, maar dat lijkt mij wel heel ver gezocht en hollywood achtig.
Zoek trouwens de moorden op Jack van der Zee en Andrea Luten maar op. Ook bizar dichtbij in dat gebied. En de tijd wanneer het gebeurde.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Twee van dit soort Hollywood-scenario’s op 4 km afstand van elkaar is statistisch gezien ook bizar. En beide zaken zijn vinden hun oorsprong in dezelfde periode.
Ik hoop maar dat mijn gedachteflits totaal niet klopt, het is al te gruwelijk allemaal. Die 9 jaar matcht er inderdaad niet mee, maar waar zaten die mensen voor die tijd?
Die kreeg hij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aan de andere kant, die zoon dronk wel wat biertjes daar in de kroeg. Dus geld had hij wel op zak lijkt me.
Misschien zijn het wel ook kanibalen en hielden ze zich in leven met mensenvlees. Of is dit veeeeel te ver gedacht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:50 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zoek trouwens de moorden op Jack van der Zee en Andrea Luten maar op. Ook bizar dichtbij in dat gebied. En de tijd wanneer het gebeurde.
WC papier? Je kan dat gewoon schoon laten likken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:48 schreef IriYe het volgende:
[..]
Hij zorgde voor geld en eten. En wc papier.
Ja inderdaad.. heel benieuwd wat we hier allemaal nog over gaan horen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:50 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zoek trouwens de moorden op Jack van der Zee en Andrea Luten maar op. Ook bizar dichtbij in dat gebied. En de tijd wanneer het gebeurde.
quote:In de buurt zijn er eveneens weinig mensen die B. heel goed kennen. Het echtpaar is een keer bij hem langs geweest met een bloemetje, om hem welkom te heten in de buurt. “Maar verder hadden we geen contact en kenden we elkaar niet. Er kwam nooit iemand op zijn erf. Wij dachten: het zal wel iets met hennepteelt ofzo te maken hebben. Maar dit? Dit hadden we nooit vermoed”, zegt buurvrouw Keizer.
Haar echtgenoot weet nog hoe hij bijna een keer vast kwam te zitten op zijn erf met balen stro. “Maar hij heeft helemaal geen dieren die stro nodig hebben. Misschien was het als isolatie gebruikt. Want je hoorde nooit iets.”
Keizer dacht net als veel buurtbewoners aan drugs. “We zijn één keer bij het erf gaan kijken. Dat kwam omdat er in het verleden vaker politie bij de poort stond. Soms ook langere tijd. Er hing een camera gericht op het erf. We zijn niet door het hek gegaan.” Op een gegeven moment werden de hekken ook steeds hoger zodat niemand er nog overheen kon kijken. En dat is niet het enige dat onder handen werd genomen. “Het was een enorme bouwval, maar alles is opgeknapt.”
Ik las ergens dat die pa een geestelijke handicap had. Geen idee of dat klopt, maar als dat zo is weet ik niet of je zo iemand kan arresteren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Jongeman zei dat hij vier broertjes en een zus had.
Er zijn zes volwassenen gevonden in die kelder. Hij zat waarschijnlijk al bij de politie op dat moment.
Waarom is die pa niet gearresteerd?
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ppen-aan-kelderleven
Andrea is opgelost door DNA onderzoek bij een verdachte.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:50 schreef Noordzijde het volgende:
Peter Air spreekt over 4 meisjes en 2 jongens. https://www.rtlboulevard.(...)dit-een-bizarre-zaakquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Jongeman zei dat hij vier broertjes en een zus had.
Er zijn zes volwassenen gevonden in die kelder. Hij zat waarschijnlijk al bij de politie op dat moment.
Waarom is die pa niet gearresteerd?
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ppen-aan-kelderleven
Er kwam daar dagelijks een Oostenrijker over de vloer. Die was ook huurder van t pand. Al meerdere malen benoemd ook. Waarschijnlijk is dat hij het gezin daar onderhield. Deze man is opgepakt. De vader van de kinderen leefde volgens de berichten samen met de kinderen maar had iets van een hersenbloeding gehad en lag op bed zo wordt uitgelegd in de media. Dus er is én een vader die daar leefde met al die kinderen én een Oostenrijker die er gewoon op en af ging en de zooi daar onderhield.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is al eerder gezegd maar 6 man voeden met een geit en een moestuin moet toch uberhaupt niet lukken. In de winter heb je dan niks te vreten want met zo'n moestuintje oogst kom je niet de hele winter door.
Zal zoals vaak wel wat in de misbruiksfeer zijn, vrees ik.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd of die "vader" dan ook de biologische vader is en wat het precieze motief is geweest van die Oostenrijker.
Nog openhaardhout nodig?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:23 schreef IriYe het volgende:
[..]
Peter Air spreekt over 4 meisjes en 2 jongens. https://www.rtlboulevard.(...)dit-een-bizarre-zaak
Dat is waarschijnlijk nu nog steeds in volle gang. Ik kan mij voorstellen dat ze compleet gederealiseerd en gedesillusioneerd op dat vakantiepark zittenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
Wat moet dat een ontzettende paradigma verschuiving geweest zijn voor de kinderen.
Waarschijnlijk met een forse en lastig in te halen geestelijke achterstand ook.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:37 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk nu nog steeds in volle gang. Ik kan mij voorstellen dat ze compleet gederealiseerd en gedesillusioneerd op dat vakantiepark zitten
Ik hoop eigenlijk dat ze helemaal niet op een vakantiepark zitten ..... geen idee waar ik ze zou plaatsen in dit geval, maar toch zeker niet op een vakantiepark ....quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:37 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk nu nog steeds in volle gang. Ik kan mij voorstellen dat ze compleet gederealiseerd en gedesillusioneerd op dat vakantiepark zitten
Hangt ervan af of het Roompot is of Landalquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:37 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
9/10quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hangt ervan af of het Roompot is of Landal
Groot vakantiehuis ergens ver weg van Drenthe mag ik hopen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:39 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat ze helemaal niet op een vakantiepark zitten ..... geen idee waar ik ze zou plaatsen in dit geval, maar toch zeker niet op een vakantiepark ....
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hangt ervan af of het Roompot is of Landal
Reken maar dat die in een rechtzaal moet gaan uitleggen waarom ze echt van niks wist.quote:
Drenten zijn dus geen snitchesquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:55 schreef westwoodblvd het volgende:
Wel een goede buurt om een wietplantage te beginnen. Zelfs als iedereen in de buurt je verdenkt bellen ze nog niet de politie.
Ik zat ook te snuffelen. Lijkt erop dat die 25-jarige jongeman gewoon op internet zat of dat zijn 'pa' zijn foto gebruikte voor een profielpagina die gerelateerd is aan één van zijn bedrijfjes. Dezelfde accountnaam wordt ook elders gebruikt, maar daar wordt een profielfoto van een heel jong meisje gebruiktquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nog openhaardhout nodig?![]()
Heb ook zijn 06 nummer gevonden.
Geen idee, ik zit nog niet op Social media.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zat ook te snuffelen. Lijkt erop dat die 25-jarige jongeman gewoon op internet zat of dat zijn 'pa' zijn foto gebruikte voor een profielpagina die gerelateerd is aan één van zijn bedrijfjes. Dezelfde accountnaam wordt ook elders gebruikt, maar daar wordt een profielfoto van een heel jong meisje gebruikt
7 mensen onderhouden en een boerderij verbouwen is niet goedkoopquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Druk baasje, hij zit ook in de houtkachels.
6/7 bedrijfjes.
Daarom werken ze ook allemaal mee.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
7 mensen onderhouden en een boerderij verbouwen is niet goedkoop
Twee van de familieleden houden in ieder geval van bomen en hout.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:06 schreef IriYe het volgende:
@ Jojoke; Die 'verwarde langharige' is een klimaatgekkie. Die heeft er zeker mee te maken.![]()
Ik denk dat die hele kliek klimaatgekkies zijn...We zullen het zien.
Jup.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Twee van de familieleden houden in ieder geval van bomen en hout.
Let morgen maar eens op.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:05 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Waarom is dit nieuws? Ze hebben toch niets verkeerds gedaan?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:06 schreef IriYe het volgende:
@ Jojoke; Die 'verwarde langharige' is een klimaatgekkie. Die heeft er zeker mee te maken.![]()
Ik denk dat die hele kliek klimaatgekkies zijn...We zullen het zien.
Beetje zielig doen voor een paar gratis biertjes.quote:
Julien Baptiste bellen dus.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:32 schreef HetDonkertAan het volgende:
De "vader" die blijkbaar niet meer zo helder bij geest is is misschien wel helemaal niet de vader.....Hopelijk als het klopt dat dit te maken heeft met een gemeenschap waar meerdere mensen bij betrokken zijn wordt de beerput losgetrokken en andere kelderzitters ook zsm bevrijdt.
Wat een hoop gekken lopen er toch rond.
Dat regelt die Soros toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:27 schreef IriYe het volgende:
[..]
Beetje zielig doen voor een paar gratis biertjes.![]()
Ik wacht op een crowdfunding voor die zielige verwaarloosde kinders. $$$
Pleun wil hem wel hebben. Moet ze wel eerst die klimaatgekken eruit krijgen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:30 schreef Leandra het volgende:
Lekkere erfenis, zo'n verhuurde boerderij
Nee, hij heeft er 2 blijkbaar. En Facebook.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Ach, nu wordt het Twitter account opgeschoond...
Iedereen ff snel wat screenshot maken.
Wat voor strafbare feiten hebben ze dan op hun kerfstok?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:42 schreef ootjekatootje het volgende:
En het erge is dat ze niets "strafbaars" gedaan hebben. Denken ze...
Nu snap je ook waar de ideeën van de VVD op gebaseerd zijn dat de burgers nog makkelijk wat verder uitgeknepen kunnen worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat kan de advocaat van Natasja Kamphus ze misschien beter uitleggen, of de nabestaanden van de meiden in België, of van de kleinkinderen van Frizl.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:45 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Wat voor strafbare feiten hebben ze dan op hun kerfstok?
Bedankt nog voor de overige reacties!quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:42 schreef ootjekatootje het volgende:
En het erge is dat ze niets "strafbaars" gedaan hebben. Denken ze...
Geen idee, broers en zussen moeten we denk ik zien als mede strijders.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bedankt nog voor de overige reacties!
Misschien dat de politie ze voor de rechter sleept voor opzettelijke misleiding. Ik weet niet of zoiets verboden is.
Zal je straks zien dat alle 'meerjarige kinderen' pas sinds afgelopen weekend op de boerderij zijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen idee, broers en zussen moeten we denk ik zien als mede strijders.
Het verhaal zal morgen wel verteld worden in de media.
Welk verhaal? Ik ben de draad ff kwijt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen idee, broers en zussen moeten we denk ik zien als mede strijders.
Het verhaal zal morgen wel verteld worden in de media.
Lijkt me best een leuke plek ja..je kan er een soort chateau Meiland van maken voor gestresste Randstadbewoners zoals ik, die zich even willen terugtrekken in het totale niks..met een moestuin en een geit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Pleun wil hem wel hebben. Moet ze wel eerst die klimaatgekken eruit krijgen.
Die 58-jarige vent die er elke dag kwam zorgde voor boodschappen en geld. En wc papier.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:11 schreef woxxel het volgende:
Ik vind het een raar verhaal. Na zo een lange tijd opgesloten zitten en dan ineens bij een café 5 biertjes drinken.
Plus ik las ergens dat hij al eerder in dat café was geweest voor een biertje.
Waarom had hij geld om bier te kopen.
En bier.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:12 schreef IriYe het volgende:
[..]
Die 58-jarige vent die er elke dag kwam zorgde voor boodschappen en geld. En wc papier.
Linkje van fb?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:17 schreef woxxel het volgende:
En ook helemaal niemand die ook maar 1 bericht van hem heeft gelikte. Ook nog precies 9 Jaar geleden verhuisd naar dat dorp. Zo vreselijk opgesloten zaten ze niet, als hij z'n facebook kon bijhouden. Er klopt echt niks van, als Jan son de fb van die 25 jarige is
Nou, we moeten onze harten maar vasthouden denk ik.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:15 schreef IriYe het volgende:
[..]
En drugs. Bij Beau vertelde iemand net dat het leek alsof hij onder invloed was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet zijn telefoon niet, moet je zijn 06 hebben?en waar sliep hij die week?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:11 schreef woxxel het volgende:
Ik vind het een raar verhaal. Na zo een lange tijd opgesloten zitten en dan ineens bij een café 5 biertjes drinken.
Plus ik las ergens dat hij al eerder in dat café was geweest voor een biertje.
Waarom had hij geld om bier te kopen.
Via de bedrijfjes van de verdachte zijn social media accounts te vinden van een jongeman die voldoet aan het signalement van de 'oudste zoon'. Deze jongeman is recent in Canada geweest. Als hij heeft gelogen, wat is dan waar van de rest van het verhaal? We gaan het zien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:04 schreef mootie het volgende:
[..]
Welk verhaal? Ik ben de draad ff kwijt.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Lijkt me best een leuke plek ja..je kan er een soort chateau Meiland van maken voor gestresste Randstadbewoners zoals ik, die zich even willen terugtrekken in het totale niks..met een moestuin en een geit.
Gooi dan een link ipv mysterieuze aanwijzingen te gevenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Via de bedrijfjes van de verdachte zijn social media accounts te vinden van een jongeman die voldoet aan het signalement van de 'oudste zoon'. Deze jongeman is recent in Canada geweest. Als hij heeft gelogen, wat is dan waar van de rest van het verhaal? We gaan het zien.
Ik denk dat ootjekatootje vermoedt dat deze 'familie' opzettelijk media-aandacht genereert om aandacht te krijgen voor een klimaatthema.
Kom op Roos,je kan het.quote:
Het is echt een heel bizar en uitgestorven account inderdaad. Aan de ene kant best bij de tijd, met al die klimaatdingen. Weet dus wat er speelt in de wereld. Maar dan die foto’s van het dorpje? Midden in de nacht? Of heeft die klusjesman hem deze zomer een baan aangeboden en ontdekt hij de wereld nu pas? Zo te zien is het een recent account en heeft hij woonplaats etc. met terugwerkende kracht ingevuld. Als het niet in het nieuws was geweest zou ik denken, wat een fantast. Echt héél raar. (Als het die jongen is ...)quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:17 schreef woxxel het volgende:
En ook helemaal niemand die ook maar 1 bericht van hem heeft gelikte. Ook nog precies 9 Jaar geleden verhuisd naar dat dorp. Zo vreselijk opgesloten zaten ze niet, als hij z'n facebook kon bijhouden. Er klopt echt niks van, als Jan son de fb van die 25 jarige is
Ho ho, hij is Hobby artist. En handig want hij zit op fb op dat rode dak.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:24 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het is echt een heel bizar en uitgestorven account inderdaad. Aan de ene kant best bij de tijd, met al die klimaatdingen. Weet dus wat er speelt in de wereld. Maar dan die foto’s van het dorpje? Midden in de nacht? Of heeft die klusjesman hem deze zomer een baan aangeboden en ontdekt hij de wereld nu pas? Zo te zien is het een recent account en heeft hij woonplaats etc. Met terugwerkende kracht ingevuld.
Echt héél raar.
Oh hey, daar hebben we de Anja Schaap troll.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kom op Roos,je kan het.
Hier de eerste hint:
Die loods ff gaan zoeken op google maps, er staat daar een bord.
Doe gewoon niet zo moeilijk. Je praat in raadsels, heel irritant in een nieuwstopic.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kom op Roos,je kan het.
Hier de eerste hint:
Die loods ff gaan zoeken op google maps, er staat daar een bord.
Ik ben geen voorstander van het plaatsen van degelijke informatie op een publiek forum. Het zijn mensen en als onze burgerjournalistiek toch niet helemaal klopt dan is het extra zuur als het al gerelateerd is aan namen, adressen en foto's.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gooi dan een link ipv mysterieuze aanwijzingen te geven
Het is zo gek allemaal. Geboren in 1994 dus nu 25. Precies in 2010 verhuisd naar Ruinerwold. Maar ook laptops, bedrijven etc.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:24 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het is echt een heel bizar en uitgestorven account inderdaad. Aan de ene kant best bij de tijd, met al die klimaatdingen. Weet dus wat er speelt in de wereld. Maar dan die foto’s van het dorpje? Midden in de nacht? Of heeft die klusjesman hem deze zomer een baan aangeboden en ontdekt hij de wereld nu pas? Zo te zien is het een recent account en heeft hij woonplaats etc. met terugwerkende kracht ingevuld. Als het niet in het nieuws was geweest zou ik denken, wat een fantast. Echt héél raar. (Als het die jongen is ...)
Prima, hoef ik het topic niet meer te volgenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van het plaatsen van degelijke informatie op een publiek forum. Het zijn mensen en als onze burgerjournalistiek toch niet helemaal klopt dan is het extra zuur als het al gerelateerd is aan namen, adressen en foto's.
Wet op de privacy. Lijkt me duidelijk toch.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Prima, hoef ik het topic niet meer te volgen
Dan wordt dit dus een topic voor insiders ipv een nieuwstopic. Al ben ik het deels met je eens hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van het plaatsen van degelijke informatie op een publiek forum. Het zijn mensen en als onze burgerjournalistiek toch niet helemaal klopt dan is het extra zuur als het al gerelateerd is aan namen, adressen en foto's.
Okquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Prima, hoef ik het topic niet meer te volgen
Maar geloof jij het?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan wordt dit dus een topic voor insiders ipv een nieuwstopic. Al ben ik het deels met je eens hoor.
Iedereen die tijd en zin heeft kan zelf de connecties maken en misschien zien ze wel andere elementen die wij nog niet gezien hebben en waardoor het verhaal toch weer anders lijkt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan wordt dit dus een topic voor insiders ipv een nieuwstopic. Al ben ik het deels met je eens hoor.
Wanneer je bij geen instantie ooit wordt ingeschreven kun je niet verifiëren of iemand misschien al zijn hele leven een kluizenaarsbestaan lijdt.....quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar geloof jij het?
Wel vader, geen vader, een moestuin zonder fruitbomen, volwassen mensen in een kelder. Geen dieren voor de slacht. Een eigenaar die nooit wat zag, buren die nooit wat zagen. Scholen die geen kinderen missen of vrouwen.
Een zwerver die ontsnapt is maar wel drie keer aanklopt bij de dorpskroeg.
Met telefoon en geld, en die "verbaast" is over discolampen in de dorpskroeg...
Terwijl dat jong 16 zou zijn toen hij werd opgesloten...
Ik ben dus duidelijk niet handig, want ik kan het niet vindenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Iedereen die tijd en zin heeft kan zelf de connecties maken en misschien zien ze wel andere elementen die wij nog niet gezien hebben en waardoor het verhaal toch weer anders lijkt.
Ze hielden zich gewoon schuil op die boerderij. Gratis een dak boven je hoofd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:42 schreef Za het volgende:
Politie ontkend dat ze in een kelder zaten, wat is er nu feitelijk aan de hand.
Nee ik geloof er weinig van.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar geloof jij het?
Wel vader, geen vader, een moestuin zonder fruitbomen, volwassen mensen in een kelder. Geen dieren voor de slacht. Een eigenaar die nooit wat zag, buren die nooit wat zagen. Scholen die geen kinderen missen of vrouwen.
Een zwerver die ontsnapt is maar wel drie keer aanklopt bij de dorpskroeg.
Met telefoon en geld, en die "verbaast" is over discolampen in de dorpskroeg...
Terwijl dat jong 16 zou zijn toen hij werd opgesloten...
Op Nos.nl staat een foto met bord en telefoonnummer. Google dat nummer, klik op de eerste hit et voilá.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ben dus duidelijk niet handig, want ik kan het niet vinden
Escape rooms is waarschijnlijk ook niet je dingquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ben dus duidelijk niet handig, want ik kan het niet vinden
Ik denk dat er door het hele land mensen leven die zelden of nooit contact hebben met de buitenwereld. Ook buiten Nederland.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:51 schreef IriYe het volgende:
Misschien waren het wel volgelingen van de commune van Oergoed. Ook zo'n mafklappersbende en oplichters.
Plausibel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:50 schreef Za het volgende:
[..]
Nee ik geloof er weinig van.
"vader zit 9 jaar met kinderen in een kelder het einde de tijden af te wachten" is BS.
De realiteit, IMO, zwakbegaafde vader leeft al jaren zonderling met zijn eveneens zwakbegaafde kinderen in oude boerderij, hierbij geholpen door een vriend die wat zaken voor hen regelde.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:43 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Wanneer je bij geen instantie ooit wordt ingeschreven kun je niet verifiëren of iemand misschien al zijn hele leven een kluizenaarsbestaan lijdt.....
Het is een heel vreemd verhaal en dus is het logisch dat we niet kunnen bevatten wat daar precies aan de hand is geweest. De tijd zal het leren
Ja, jij zei dat vanmorgen al.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:50 schreef Za het volgende:
[..]
Nee ik geloof er weinig van.
"vader zit 9 jaar met kinderen in een kelder het einde de tijden af te wachten" is BS.
De realiteit, IMO, zwakbegaafde vader leeft al jaren zonderling met zijn eveneens zwakbegaafde kinderen in oude boerderij, hierbij geholpen door een vriend die wat zaken voor hen regelde.
Heb je de vermissing van Kris en Lisanne inmiddels al opgelost?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk.
Misschien zien we spoken, ik vind het oprecht intens triest dat het zo dichtbij de plek gebeurt is waar Willeke Dost vermist werd en die tijdslijn overeenkwam. Willeke zou zwanger geweest zijn.
Ik weet niet welke idioten er achter zitten, maar nagedacht is er niet. Nu dit internationaal gaat, en Oostenrijk dit vergelijkt met Fritzl en de nachtmerrie van Kamphus.
De nabestaanden van Julie en Melissa...
Dat kan je ook thuis lerenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:59 schreef woxxel het volgende:
En hij kan ook gewoon schrijven terwijl ie nooit naar school is geweest
Eh waar staat dat ?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:
Ik hou het op uitbuiting. Politie is vorige week ingevallen bij het bedrijf van die Josef.
Die Josef moet natuurlijk een motief hebben. Uitbuiting en/of misbruik liggen voor de hand.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:
Ik hou het op uitbuiting. Politie is vorige week ingevallen bij het bedrijf van die Josef.
Hoho, ze zijn nu aan checken of het Nederlandse geld voor de stuwdam in Bocas wel goed is besteed. Ding voor ding.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Heb je de vermissing van Kris en Lisanne inmiddels al opgelost?
Feitelijk is er nu vooral veel van horen-zeggen.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:02 schreef woxxel het volgende:
Alsof je daar zin in hebt als je denkt dat de wereld vergaat
Da's premium, jammer.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)l-naar-buiten-gooide
https://www.telegraaf.nl/(...)l-naar-buiten-gooidequote:RTV Drenthe sprak met een buurman die vond dat de man ’een sympathieke oogopslag’ had. „Hij zwaaide altijd vriendelijk. Hij had een hond, die blafte altijd op het erf. Dat vonden wij zielig. Ik heb een net briefje in de brievenbus gedaan. Een dag later hoorden we hem niet meer.”
Klimaat.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die Josef moet natuurlijk een motief hebben. Uitbuiting en/of misbruik liggen voor de hand.
RIP hont.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)l-naar-buiten-gooide
Dan vraag je je toch af wat er met de hond gebeurd is.
koekjes weggooien.quote:
Openen in incognito browser-tab.quote:
Waar staat dat?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:42 schreef Za het volgende:
Politie ontkend dat ze in een kelder zaten, wat is er nu feitelijk aan de hand.
Dit is het meest relevante stukje :quote:
Jan is de zoon die aanklopte bij het café. Heel vreemd verhaal wat mi wijst op uitbuiting.quote:De jonge cafébezoeker heeft onder de voornaam Jan profielen op sociale media. Precies negen jaar was Jan online afwezig, maar afgelopen juni dook hij ineens weer op. ’Begonnen met nieuwe baan bij Creconat’ valt er op zijn Facebook te lezen op 6 juni. Dat is gelieerd aan het houtbedrijf Native Creative Economy in Meppel. Daar is maandag een politie-inval geweest, bevestigt een overbuurman. Het bedrijf is eigendom van Josef B., de 58-jarige hoofdbewoner van de boerderij in Ruinerwold. Hij is aangehouden.
Niet vorige week dus maar afgelopen maandag.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe weten jullie zo zeker dat het de jongeman is?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:05 schreef Allyo het volgende:
Hij heeft ook een instagram account waar andere mensen op staan.
Schokkend verschil,maakt voor mijn verhaal niks uit.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:10 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Niet vorige week dus maar afgelopen maandag.
Maar hoe weten ze zeker dat Jan degene is die in de kelder zat? En wat bedoel je met uitbuiting?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is het meest relevante stukje :
[..]
Jan is de zoon die aanklopte bij het café. Heel vreemd verhaal wat mi wijst op uitbuiting.
Er zat niemand in de kelder volgens de politie.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:13 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar hoe weten ze zeker dat Jan degene is die in de kelder zat?
Dat schrijft de televaagquote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:13 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Maar hoe weten ze zeker dat Jan degene is die in de kelder zat?
Mensen voor je laten werken als slaven.quote:En wat bedoel je met uitbuiting?
Dit is je tweede keer: geef een officiële bron.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:14 schreef Za het volgende:
[..]
Er zat niemand in de kelder volgens de politie.
Daar staat toch dat de inval maandag was, niet vorige week?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Afgesloten verblijfsruimten” inderdaad.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:14 schreef Za het volgende:
[..]
Er zat niemand in de kelder volgens de politie.
Ja wat heeft dat te maken met deze situatie? Leg uit.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat schrijft de televaag
[..]
Mensen voor je laten werken als slaven.
Maandag of vorige week dat is detail.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Daar staat toch dat de inval maandag was, niet vorige week?
Enorm wazig verhaal al met al met veel desinformatie. Ideaal voor de FOK! rechercheurs.
GSM -> Websites -> Facebook -> Beheerder -> instaquote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:13 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Maar hoe weten ze zeker dat Jan degene is die in de kelder zat? En wat bedoel je met uitbuiting?
er wonen daar meer mensen. Veel speculatie hierquote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:16 schreef Awsom het volgende:
[..]
GSM -> Websites -> Facebook -> Beheerder -> insta
Actief sinds juni
25 jaar oud
9/10 jaar in dat dorp
:p
06 nummer wat overal opduikt.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:12 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Hoe weten jullie zo zeker dat het de jongeman is?
Excuses, bron is late RTL journaal.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:15 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dit is je tweede keer: geef een officiële bron.
Nee sherlocks, die datums zijn op FB ge-antidateerd (als life events) en pas allemaal ingevoerd op 15 september dit jaar.quote:Een van de zoons van het gezin lijkt profielen te hebben op sociale media. Daarop schrijft ene Jan (25) dat hij opgroeide in het Overijsselse Hasselt, in 2005 naar Zwartsluis verhuisde, drie jaar later naar Meppel en in 2010 naar het Drentse Ruinerwold.
Dan post hij bijna negen jaar niks. Om in juni 2019 de buitenwereld te laten weten dat hij een nieuwe baan heeft, meer bepaald als online store manager bij Creconat in Meppel. Op LinkedIn schrijft hij daarover in het Engels: “In vrijheid geniet ik van Creconat!”
Maar ze zaten niet opgesloten.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
In een af te sluiten kleine ruimte treffen ze zes mensen aan die mogelijk al sinds 2010 op het terrein verblijven.
Dagblad v h noorden.
Wat is ‘t wezenlijke verschil met een kelder? Allebei even bizar.
Echt he?! Zojuist bij Beau dus ook.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zit nu naar Pauw te kijken, daar zit een vent te vertellen over die kinderen daar.
Met de kennis van nu, bizar.
Of die politie-inval voor of na het cafébezoek van de zoon was is natuurlijk wel belangrijk voor de tijdlijn van gebeurtenissen.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maandag of vorige week dat is detail.
Weten we niet zeker.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:30 schreef Cothen het volgende:
Wie zegt dat die "Jan" zelf zijn profiel heeft aangemaakt op Facebook?
Maar Jan ziet er compleet verzorgd uit op alle foto's. Mooi lang haar, en getrimde baard.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.gelderlander.(...)iale-media~a6f66397/
[..]
Nee sherlocks, die datums zijn op FB ge-antidateerd (als life events) en pas allemaal ingevoerd op 15 september dit jaar.
Ik ook niet, vlieg ook uit principe niet naar Toronto.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:36 schreef LazyDave het volgende:
Niet iedereen wil meedoen aan kapitalisme, dat is wel duidelijk.
Waar kan ik Jan zien, ik ben wel benieuwd, BVD.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar Jan ziet er compleet verzorgd uit op alle foto's. Mooi lang haar, en getrimde baard.
Diverse antwoorden gelezen/gehoord vandaag: van een, twee tot vanavond bij Pauw vier.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:43 schreef -Chakotay- het volgende:
weet iemand of er ook dochters tussen zaten?
waar zijn die nu denk je?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Diverse antwoorden gelezen/gehoord vandaag: van een, twee tot vanavond bij Pauw vier.
Op FB kan dat inderdaad maar op twitter (waar dat niet kan) is ie al sinds mei actief.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef Tourniquet het volgende:
ge-antidateerd (als life events) en pas allemaal inge
Daar heeft die vanavond ook veel verwijderd. Begin van de avond stond er veel info... Nu niet meer.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:46 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Op FB kan dat inderdaad maar op twitter (waar dat niet kan) is ie al sinds mei actief.
Ok.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Mind is blowm..
Dit begint op een stangers & freaks missies te lijken uit een GTA/Red Dead Redemption game...
Paar dagen niet wassen en bijtrimmen en je ziet er als een zwerver uit.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar Jan ziet er compleet verzorgd uit op alle foto's. Mooi lang haar, en getrimde baard.
Ja dat klopt. Maar het ging er mij om dat de Gelderlander schreef dat hij na 9 jaar opeens weer actief was geworden op Facebook. Maar dat klopt niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:46 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Op FB kan dat inderdaad maar op twitter (waar dat niet kan) is ie al sinds mei actief.
quote:Voor mij heeft persoonlijke connectie altijd vooraan gestaan, dankzij mijn ouders die altijd al hun tijd aan ons persoonlijke onderwijs besteedden. En de rest van hun tijd? Vrienden. En het bedrijf liep altijd super! Hoe kan dat nou, hè...
Inmiddels is die tijd voorbij… in 2004 overleed Ma en iedere dag zorgen wij nu met plezier voor Pa..
Je vergeet die pallet kachels site.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Paar dagen niet wassen en bijtrimmen en je ziet er als een zwerver uit.
Die Jan is iig wel 100% gelieerd aan Native Creative Economy, het bedrijf van Josef B. De website van zijn houtbedrijfje waarvoor hij reclame maakt op Twitter staat ook op naam van Native Creative Economy B.V.
We weten alleen niet 100% zeker dat het inderdaad om de 25-jarige zoon gaat.
Bijzonder.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:52 schreef Collide het volgende:
Dit schrijft hij op zijn LinkedIn:
[..]
quote:Eén van de zoons (25) is sinds begin dit jaar zeer actief op sociale media. Uit de berichten van Jan blijkt dat het gezin jarenlang in Hasselt, Zwartsluis en Meppel woonde en dat de jongeman werkte voor 'klusjesman' Josef B., de huurder van de boerderij.
'Bomen om zich heen'
Jan beheert verschillende bedrijvenpagina's op Facebook die op naam staan van Josef B. (58), de hoofdbewoner en huurder van de boerderij in Ruinerwold waar Jan met zijn broers, zussen en vader afgezonderd van de buitenwereld leefde. Ook zou hij werken voor het bedrijf Creconat. Dat bedrijfje is gelieerd aan Native Creative Economy, een houtbedrijf in Meppel waar de politie maandag binnenviel volgens een overbuurman.
Jan post vooral foto's van zichzelf en de 'bomen om zich heen' en linkt naar producten of acties, zoals de klimaatstaking. Vorige week maakte en deelde hij drie keer 's nachts een foto, die hij 's nachts maakte in Ruinerwold. Het is waarschijnlijk dat hij op dat moment van de boerderij onderweg was naar de dorpskroeg.
Hasselt en Zwartsluis
Verder valt uit zijn sociale mediakanalen op te maken dat de moeder van het gezin in 2004 zou zijn overleden. Tot die tijd woonde de familie in Hasselt, waar de 25-jarige jongen ook zou zijn geboren. Op zijn LinkedInpagina valt te lezen dat zijn ouders een succesvol bedrijf hadden totdat zijn moeder overleed. ,,Inmiddels is die tijd voorbij... in 2004 overleed ma en iedere dag zorgen wij met plezier voor Pa."
In 2005 verhuisde het gezin naar Zwartsluis waar zij drie jaar woonde. Vervolgens streek de familie in 2008 neer in Meppel. Vanaf 2010 woont het gezin in de boerderij in Ruinerwold, zo bevestigde de burgemeester al eerder.
Niet naar school
In de kroeg in Ruinerwold vroeg de jongeman uiteindelijk om hulp in de kroeg, waarna de eigenaar de politie alarmeerde. Hij vertelde geen ID-kaart te hebben en nog nooit naar school te zijn geweest. ,,Hij zag er wat verwilderd uit en toen hebben we hem een biertje aangeboden", vertelde buurtbewoner Jeffrey eerder aan deze krant.
,,Hij was erg onder de indruk van de flitsende discolampen en de sfeer. Later snapte ik ook waarom. Hij zei dat-ie negen jaar niet buiten was geweest en nog nooit naar school was gegaan."
Hij spreekt (lees: schrijft) ook Engels.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bijzonder.
Twee dingen, zijn moeder is dus overleden en hij kan schrijven! Zonder scholing.
Maar wat is dit? Waarom zit hij 9 jaar in een kelder? Met zijn zessen? Volwassen mensen en een gehandicapte pa en een verzorger... Die mep je toch ff neer en hop weg?
En Duits.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Hij spreekt (lees: schrijft) ook Engels.
Eind der tijden gaat dus om het klimaat.quote:Alle respect voor geloof, maar ik vraag me toch af hoeveel mensen in deze tijd zouden op een ander dag weer terug komen naar een webwinkel als ze dit bericht lezen?
hashtag#onlinemarketing hashtag#webwinkel
tja.. en toch..quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Mind is blowm..
Dit begint op een stangers & freaks missies te lijken uit een GTA/Red Dead Redemption game...
Heb namen nog maar even soort van geanonimiseerd maar het is allemaal makkelijk te vinden.quote:Native Creative Economy
presenteert:
De online markt voor creatievelingen
Een presentatie van Jan[...]
In samenwerking met J. B[...]
1 Juli, 2019
Introductie
Deze presentatie geeft een eerste indruk van de concepten en de
opzet van Native Creative Economy’s geplande webwinkel / online
marktsysteem. De presentatie is nog geen definitief plan, al zullen veel
onderdelen wel definitief kunnen zijn.
Meest belangrijk in deze presentatie is het overbrengen van de
basisideeën en concepten om daarna hiermee door te werken om tot
een technisch en financieel realiseerbaar resultaat te komen.
Het eerste deel van de presentatie beschrijft een eindresultaat voor
de webshop waar wij naartoe willen werken. Deel twee van de
presentatie is een projectplanning waarmee we het eindresultaat
gaan bereiken. Het bereiken van dit eindresultaat is een proces
gepland voor enkele jaren.
We hebben de kosten, voor zover we het nu kunnen overzien geschat
op 50.000,- tot 100.000,- Dit is inclusief de kosten voor de webshop, de
magazijnen, en alle verdere organisatie. Deze schatting is niet
gebaseerd op grondig onderzoek van de kosten, dus een betere
kostenraming moet nog komen.
twitter:MelissaVenema_ twitterde op woensdag 16-10-2019 om 00:43:26@thejermaine #Ruinerwold https://t.co/paAyqxJTvR reageer retweet
En bewerkt op een manier dat je denkt.... oké??twitter:thejermaine twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 23:56:26Ook opmerkelijk: op het openbare Instagram-profiel van de 25-jarige Jan staan foto's van Chris, de kroegbaas die de politie inschakelde nadat Jan zich meerdere keren liet zien in het café. #Ruinerwold reageer retweet
Maar hoezo is de vraag of het mishandeling is als die mensen al jaren niet buitenkomen, dus vanaf kinderleeftijd tot nu? Dat is toch niet goed voor je ontwikkeling en daarmee is dat dus al verwaarlozing.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 01:25 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
tja.. en toch..
als de kinderen goed gevoed zijn.. in hoeverre is het dan mishandeling?
Ja, volgens mij kan je ook wel leren schrijven zonder officiële scholing, maar door scholing van bijvoorbeeld je ouders. Dat zegt ie (als hij het is!) toch zelf ook:quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bijzonder.
Twee dingen, zijn moeder is dus overleden en hij kan schrijven! Zonder scholing.
Maar wat is dit? Waarom zit hij 9 jaar in een kelder? Met zijn zessen? Volwassen mensen en een gehandicapte pa en een verzorger... Die mep je toch ff neer en hop weg?
Als een pubermeisje.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 01:54 schreef Tourniquet het volgende:
En bewerkt op een manier dat je denkt.... oké??
[ afbeelding ]
Misschien niet in NL?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:01 schreef Perrin het volgende:
Zouden die verborgen lui de afgelopen jaren ooit naar dokter of tandarts zijn geweest?
Idd. Goede trolactie.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:09 schreef roos94 het volgende:
Zit kroegbaas nou ook in t complot.
Na het zien van de insta lijkt dit meer op een prank
Ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:09 schreef roos94 het volgende:
Zit kroegbaas nou ook in t complot.
Na het zien van de insta lijkt dit meer op een prank
Qua uiterlijk zou het prima passen: verward, onverzorgd, baardjes.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:21 schreef Drekkoning het volgende:
Zou dit een hoax zijn om aandacht te trekken voor de klimaatproblematiek?
Nee, ze hebben gebruik gemaakt van de onnozelheid van de media.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ja.
Als ze eenmaal uit hun bunker zijn gekomen begint het einde der tijden.
Ze hebben hun voor de gek gehouden zodat ze het einde der tijden niet zouden missen.
Ik grapte nog tegen m’n vriendin over dat die Oostenrijker Jozef zou heten hahahaquote:Op woensdag 16 oktober 2019 07:29 schreef Za het volgende:
"kelderfamilie"
"spookjongen"
"Josef de Oostenrijker"
Hebben ze al een Fok account denk je?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
Wat moet dat een ontzettende paradigma verschuiving geweest zijn voor de kinderen.
Ik heb geen flauw idee wat de huidige status is. Je leest en hoort veel tegenstrijdigheden, en vanuit poilitie/gemeente krijg je vooralsnog vrij weinig informatie? Heb eerlijk gezegd geen idee wat ik moet denken. Heel dit Facebook verhaal maakt het verhaal enkel maar maar vager.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 01:25 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
tja.. en toch..
als de kinderen goed gevoed zijn.. in hoeverre is het dan mishandeling?
Maar je woont daar?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:57 schreef Noordzijde het volgende:
Ik snap er echt vrij weinig meer van, haha.
Bijzonder verhaal.
Volgens dat Facebook account wel ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:02 schreef Za het volgende:
Klopt het nou dat die zoon in september op vakantie naar Canada geweest is? BVD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |