Ververs de pagina. Hij wordt echt neergesabeld om wat hij heeft gedaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 16:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Reacties zijn alleen maar positief. Hoe meer reacties, hoe hoger youtube het filmpje zet in het algoritme,
Ongelooflijk dit, echt waar ongelooflijk. Die jongen moet het verstand van een kind hebben?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:59 schreef Craptacular het volgende:
Busverkrachter Zwolle is vrolijke Youtube-vlogger
https://www.geenstijl.nl/(...)ijke-youtube-vlogger
Dit is die hond, hij heeft een youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCVDSZ4DL8je3wQxwIOgmrrw
Hier gaat je bloed toch van koken? Zoals op Geenstijl al staat aangestipt:quote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:59 schreef Craptacular het volgende:
Dat ze niet overkomen als naïef of kwetsbaar of een sociale onhandigheid hebbende dat zegt an sich niet zo heel veel. Je zou eerder zelfs het tegenovergestelde kunnen stellen: dat laagbegaafden of licht verstandelijk gehandicapten dat pogen te compenseren. Ze hebben bijvoorbeeld moeite met dingen onthouden, zelfstandig kunnen leven of het leren van een nieuwe vaardigheid of taal.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 16:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier gaat je bloed toch van koken? Zoals op Geenstijl al staat aangestipt:
"een kwetsbare, wat naïeve en sociaal onhandige, (jonge)man met zwakke capaciteiten"
"het thema seksualiteit" dat "vanuit de Somalische cultuur taboe is"
Geen spoortje naïviteit, kwetsbaarheid of sociale onhandigheid te ontdekken. En als dit al als "geestelijk onvolwassen" telt, dan kun je het gros van de jongens van die leeftijd een vrijgeleide geven.
Wat je bijvoorbeeld ook ziet bij iemand als deze jongen:quote:Mensen met een licht verstandelijke beperking hebben vaak een disharmonisch intelligentieprofiel. Dit houdt in dat zij op bepaalde gebieden meer vaardigheden hebben dan op andere. Vaak is het performale IQ (praktische) sterker ontwikkeld dan het verbale.
Dat krijg je van generaties lange inteeltquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 15:12 schreef Nikonlover het volgende:
Hoewel F. meerderjarig was tijdens het plegen van het feit, is hij geestelijk nog niet volwassen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://deeplink.rechtspra(...)I:NL:RBOVE:2019:3674quote:De officier van justitie heeft gevorderd dat het jeugdstrafrecht wordt toegepast en dat verdachte wordt veroordeeld tot jeugddetentie voor de duur van negen maanden, met aftrek van het voorarrest, waarvan vier maanden voorwaardelijk, met een proeftijd van twee jaar, waarbij een meldplicht en ambulante behandelverplichting wordt opgelegd.
Wat betreft het vloggen zit het niet slecht in elkaar.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ze niet overkomen als naïef of kwetsbaar of een sociale onhandigheid hebbende dat zegt an sich niet zo heel veel. Je zou eerder zelfs het tegenovergestelde kunnen stellen: dat laagbegaafden of licht verstandelijk gehandicapten dat pogen te compenseren. Ze hebben bijvoorbeeld moeite met dingen onthouden, zelfstandig kunnen leven of het leren van een nieuwe vaardigheid of taal.
[..]
Wat je bijvoorbeeld ook ziet bij iemand als deze jongen:
https://www.parool.nl/kun(...)gddetentie~b86d54d5/
Op sociaal, oppervlakkig niveau kunnen ze zich wel uit de voeten maken, maar onder de oppervlakte zijn er veel gebieden waarop ze lager scoren dan gemiddeld.
Overigens lijkt dat me een prima straf, dat hier slechts 20 dagen voor wordt uitgedeeld is absurd. Maar iets lijkt er niet te kloppen. Buiten de straf dan.
Als je m'n post nou een beetje goed leest zie je dat die 'tekortkomingen' zich juist op andere gebieden laten zien. Dat wat je aan de buitenkant ziet zegt letterlijk niks. Of nu ja, het zegt wellicht dat hij geld had of heeft om iemand in te huren die dit voor hem doet. Weet jij veel hoe dit achter de schermen gaat.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat betreft het vloggen zit het niet slecht in elkaar.
De video's op youtube worden geopend met een leader en afgesloten met de boodschap om hem te volgen. Dit kun je ook doen op instagram en snapchat. Hij combineert dus de sociale media en weet deze ook te pluggen.
Ook nog een prima banner boven het youtube-kanaal.
Op af en toe een taalfoutje na, zie ik niets van een lage ontwikkeling.
Man man man.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:59 schreef Craptacular het volgende:
Ik geloof meteen dat hij verstandelijk beperkt is maar betwijfel of het van een dusdanig niveau is dat hij niet weet dat bepaalde dingen niet kunnen.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ze niet overkomen als naïef of kwetsbaar of een sociale onhandigheid hebbende dat zegt an sich niet zo heel veel. Je zou eerder zelfs het tegenovergestelde kunnen stellen: dat laagbegaafden of licht verstandelijk gehandicapten dat pogen te compenseren. Ze hebben bijvoorbeeld moeite met dingen onthouden, zelfstandig kunnen leven of het leren van een nieuwe vaardigheid of taal.
[..]
Wat je bijvoorbeeld ook ziet bij iemand als deze jongen:
https://www.parool.nl/kun(...)gddetentie~b86d54d5/
Op sociaal, oppervlakkig niveau kunnen ze zich wel uit de voeten maken, maar onder de oppervlakte zijn er veel gebieden waarop ze lager scoren dan gemiddeld.
Overigens lijkt dat me een prima straf, dat hier slechts 20 dagen voor wordt uitgedeeld is absurd. Maar iets lijkt er niet te kloppen. Buiten de straf dan.
Klopt, ik zie hier een jongen die precies is zoals veel andere jongens op die leeftijd uit de wat lagere sociale klassen, veelal met een andere afkomst.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 16:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier gaat je bloed toch van koken? Zoals op Geenstijl al staat aangestipt:
"een kwetsbare, wat naïeve en sociaal onhandige, (jonge)man met zwakke capaciteiten"
"het thema seksualiteit" dat "vanuit de Somalische cultuur taboe is"
Geen spoortje naïviteit, kwetsbaarheid of sociale onhandigheid te ontdekken. En als dit al als "geestelijk onvolwassen" telt, dan kun je het gros van de jongens van die leeftijd een vrijgeleide geven.
Andere gebieden zoals?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je m'n post nou een beetje goed leest zie je dat die 'tekortkomingen' zich juist op andere gebieden laten zien. Dat wat je aan de buitenkant ziet zegt letterlijk niks. Of nu ja, het zegt wellicht dat hij geld had of heeft om iemand in te huren die dit voor hem doet. Weet jij veel hoe dit achter de schermen gaat.
Ja, want je advocaat hoeft alleen maar aan te geven dat je licht verstandelijk beperkt bent en de rechtbank gaat daar al direct in mee. Diagnose is tegenwoordig niet meer nodig. Zo gaan die dingen in ons land.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Andere gebieden zoals?
Het heeft er hier gewoon schijn van dat een slimme advocaat een verhaaltje ophangt. Een verhaaltje dat wel voor een lagere straf zorgt, maar inhoudelijk nergens op gebaseerd is.
Ik weet niet hoe dat soort dingen gaan. Er is zelfs gezegd dat het thema seksualiteit vanuit de Somalische cultuur taboe is.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want je advocaat hoeft alleen maar aan te geven dat je licht verstandelijk beperkt bent en de rechtbank gaat daar al direct in mee. Diagnose is tegenwoordig niet meer nodig. Zo gaan die dingen in ons land.
Ik wel. Psychologie is nou niet bepaald een harde wetenschap, en je kunt nou ook niet zeggen dat psychologen in de justitiele keten het altijd zo goed inschatten. De positie waarin ze zitten helpt natuurlijk ook niet, als je gaat kijken wat er met iemand aan de hand is waardoor hij tot zijn daad is gekomen, zul je snel vinden dat er iets met diegene aan de hand is. Het is immers niet zo dat er een psycholoog voor de verdediging is en een psycholoog voor de aanklager, maar de psycholoog is met de verdachte bezig. Dat vind het niet gek dat er heel vaak wat bijzonders is met de persoonlijkheid van de verdachte anders dan dat het gewoon een hufter is.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de betreffende forensisch psychologen goed genoeg in hun werk zijn om dat te beoordelen. Zie geen reden om daar aan te twijfelen.
Je bent welkom, welkom in ons land.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Jong kan wel deftig vloggen maar snapt niet dat je vrouwen niet moet verkrachten, zelfs als dat zo zou zijn hoort die niet vrij.
Dat slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wel pijnlijk dat alle lieverdjes die voortdurend roepen dat Nederland échte vluchtelingen áltijd moet opvangen nu boos zijn omdat een jongen zijn eigen cultuur meeneemt.
Mijn beste vriend zocht al jaren een reden om niet te werken, eerst hartproblemen, dan overspannen, dan weer aambeien, op een gegeven moment ontdekte hij de kracht van "depressie". Lekker zuipen in het weekend, helemaal verrot en maandags ziek gemeld. De dag dat hij zich bij de dokter moest melden sliep hij gewoon de hele nacht niet, dokter "je ziet er slecht uit". Hup naar de psycholoog, met hetzelfde trucje, een lul verhaal opgehangen en hij was depressief. Neuken, zuipen, gamen, alles kan met een grote lach, alleen werken is hem teveel. Zit nu inmiddels al 5 jaar thuis.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de betreffende forensisch psychologen goed genoeg in hun werk zijn om dat te beoordelen. Zie geen reden om daar aan te twijfelen.
Dat stelt een rechter alleen vast a.d.h.v. diagnostiek. Niet omdat een advocaat dat zegt.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat soort dingen gaan.
Ja, uiteraard. Ik heb zo'n collega. Die heeft al vier jaar een burn-out. Na een uur werken is hij moe. Dus werkt hij maar vijf uur per week.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Mijn beste vriend zocht al jaren een reden om niet te werken, eerst hartproblemen, dan overspannen, dan weer aambeien, op een gegeven moment ontdekte hij de kracht van "depressie". Lekker zuipen in het weekend, helemaal verrot en maandags ziek gemeld. De dag dat hij zich bij de dokter moest melden sliep hij gewoon de hele nacht niet, dokter "je ziet er slecht uit". Hup naar de psycholoog, met hetzelfde trucje, een lul verhaal opgehangen en hij was depressief. Neuken, zuipen, gamen, alles kan met een grote lach, alleen werken is hem teveel. Zit nu inmiddels al 5 jaar thuis.
Natuurlijk zelf wel al ruzie met hem hierover gehad omdat ik niet van dit soort misbruik houd, maar ook psychologen kun je voor de gek houden. Ik denk dat er nog wel heel wat meer mensen in Nederland rondlopen die de trucjes kennen om doktoren en psychologen te bespelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |