abonnement Unibet Coolblue
pi_189463129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jezus, dat heb je er steeds niet uit kunnen opmaken? Nou vooruit, voor de derde keer dan: omdat er melding wordt gemaakt van een verkrachting en jij daaruit opmaakt dat er niet zozeer sprake was van dwang maar deze vrouw er iets welwillender tegenover stond dan nu wordt gepretendeerd.
Oké Kermit dit komt misschien als een totale verrassing, maar de wereld ligt iets genuanceerder dan links-rechts. Ik snap dat context het beoordelingsproces kan bemoeilijken, maar ik vind dit stukje erg frappant:
quote:
De vrouw bevroor, stelde ze in haar verklaring, en kon niet om hulp schreeuwen bij de andere passagiers. De beelden bevestigen haar relaas, vinden de rechters.
Dat impliceert dat de bus verder niet leeg of verlaten was. Ik vind het ook buitengewoon moeilijk om me voor te stellen dat camerabeelden onweerlegbaar kunnen bewijzen dat zij mentaal niet in staat was om te schreeuwen, ze bevroor immers en werd niet fysiek in bedwang gehouden.
Jij bent juist gevaarlijk met elke kritische noot afdoen als vrouwenhaat, dat maakt dat rechters in dit soort zaken ook makkelijker meegaan. Niet elke mening die afwijkt van de jouwe is gebouwd op een één of andere dieperliggende en grootschalige haat, het doet m.i jouw standpunt in z'n algemeenheid ook geen goed door het zo af te serveren.
pi_189463276
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen nozem.
Nozem. Stoer zeg.

quote:
Je gaat mij niet betichten van vrouwenhaat,
En toch is dat precies wat ik doe. Zeer bewust en gemeend. Een slachtoffer van verkrachting victim-blamen; dan is er of iets mis in je bovenkamer, of je bent gewoon verrot.

quote:
maar dat we als samenleving wel wat wendbaarder mogen zijn staat voor mij als een huis.
Stond jouw huis maar in een andere samenleving.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189463340
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dat impliceert dat de bus verder niet leeg of verlaten was.
Ik weet niet hoelang je al op deze planeet rondloopt, maar je hebt nog nooit gehoord van het bystander effect? Zelfs met de poging tot een aanslag op die synagoge had de dader een vuurwapen naast zijn auto in het zicht staan en nog rijden er mensen langs die wellicht iets ongewoons zien maar niet beseffen dat iemand op het punt staat om een aanslag te plegen.

quote:
Ik vind het ook buitengewoon moeilijk om me voor te stellen dat camerabeelden onweerlegbaar kunnen bewijzen dat zij mentaal niet in staat was om te schreeuwen, ze bevroor immers en werd niet fysiek in bedwang gehouden.
Ja, precies, dus zal ze het ergens wel gewild hebben en kan ze niet verkracht zijn. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
Jij bent juist gevaarlijk met elke kritische noot afdoen als vrouwenhaat, dat maakt dat rechters in dit soort zaken ook makkelijker meegaan. Niet elke mening die afwijkt van de jouwe is gebouwd op een één of andere dieperliggende en grootschalige haat, het doet m.i jouw standpunt in z'n algemeenheid ook geen goed door het zo af te serveren.
Neuh, het is juist gevaarlijk om dit soort aannames te doen omdat je de manier waarop jij zou reageren doortrekt naar de gehele bevolking en dan ook nog eens impliceert dat deze vrouw dat misschien toch stiekem wel gewild heeft omdat ze zich niet verzet heeft. Er lopen talloze figuren rond met dit soort achterlijke redeneringen met als gevolg dat veel mensen die te maken hebben met seksueel geweld zich niet serieus genomen voelen. Moet je je voorstellen dat je aangifte doet van verkrachting en jij dan die aangifte opneemt. "Nou mevrouw, dit vind ik buitengewoon moeilijk om voor te stellen hoor, dat je bent verkracht in een bus waar ook nog andere mensen aanwezig waren. Je bevroor, zeg je? Weet je zeker dat je dit niet stiekem eigenlijk wilde of fijn vond?"

:')_!

Maar ok, je hebt gelijk. Misschien redeneer je zo ook wel met mannelijke slachtoffers van huiselijk geweld. "Je bent geslagen door je vrouw? Je hebt een brandplek op je rug? Weet je zeker dat je vrouw dit heeft gedaan, want dat kan eigenlijk niet hoor, dat je als man mishandeld wordt door een vrouw."
  woensdag 16 oktober 2019 @ 13:37:59 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_189463459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, sorry, dat ik in details moet treden, maar er is wel degelijk een verschil tussen (a) zelf actief pijpen met eigen spierkracht en (b) passief in de mond te worden geneukt terwijl het hoofd wordt vastgehouden.

In geval (b) is er zonder twijfel sprake van verkrachting.

In geval (a) is het niet zo duidelijk. Niet voor de dader en ook niet voor de rechter.

Geval (a) is echter niet mogelijk, vind ik, wanneer het slachtoffer echt "bevroren" zou zijn geweest. Dus blijft over geval (b).

In dat geval zou ik dat echter niet verwoorden als "..dat hij haar tot seksuele handelingen dwong..", want dat suggereert juist weer geval (a).
Dwang bestaat niet alleen uit fysieke dwang. Bij dit meisje heeft de rechter het gelukkig ook beoordeeld als dat zij genoeg dwang heeft ervaren om van verkrachting te spreken.
pi_189463985
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vrouw is verkracht in een bus en jij zegt: "ik zou me als ouder kapot schamen als mijn dochter ingaat op de avances van zo'n figuur".

Hoe is dat geen vrouwenhaat?
Nee, dat heeft met vrouwenhaat toch niets te maken?
pi_189464058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Don't bother. Je gaat zo'n verstokte misogynist niet overtuigen door hem te informeren. Wel top van je dat je het probeert hoor, maar in een volgend topic waar hij vrouwen kan victim-blamen, generaliseren of beschuldigen zal hij dat gewoon weer doen.
Ik hoop niet dat je het over mij hebt.

Enfin - dit verhaal is wel wat duidelijker dan wat er eerst stond.
pi_189464178
quote:
Zij heeft verklaard dat een jongen, die zij wel kende van school, naar later blijkt verdachte, bij haar is komen staan bij de bushalte en vervolgens naast haar in de bus is gaan zitten. Even later pakte deze jongen haar hand, deed zijn broek naar beneden en haalde zijn piemel tevoorschijn. [slachtoffer] moest zijn piemel vasthouden en hem omhoog en omlaag doen. Vervolgens pakte de jongen [slachtoffer] bij haar haren en duwde haar hoofd naar beneden in de richting van zijn piemel. Zijn piemel was hard, want die stond rechtop. [slachtoffer] moest zijn piemel in haar mond doen. [slachtoffer] wilde dat niet, maar de jongen duwde haar naar beneden. [slachtoffer] kon pas stoppen toen zij wat krachtiger was en de jongen haar hoofd losliet. Omdat [slachtoffer] tegen het raam aan zat, kon zij niet weg. Tegen haar moeder heeft [slachtoffer] gezegd dat zij op dat moment bevroor.
Dit verslag neemt de misverstanden weg. Er is sprake van twee fasen. In de eerste fase wordt zij verkracht. Pas in de tweede fase "bevroor" ze.
pi_189465411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Nozem. Stoer zeg.
[..]

En toch is dat precies wat ik doe. Zeer bewust en gemeend. Een slachtoffer van verkrachting victim-blamen; dan is er of iets mis in je bovenkamer, of je bent gewoon verrot.
[..]

Stond jouw huis maar in een andere samenleving.
Nee kerel, jij bent overduidelijk aanzienlijk stoerder. Ik geef me gewonnen :)
pi_189465510
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je al op deze planeet rondloopt, maar je hebt nog nooit gehoord van het bystander effect? Zelfs met de poging tot een aanslag op die synagoge had de dader een vuurwapen naast zijn auto in het zicht staan en nog rijden er mensen langs die wellicht iets ongewoons zien maar niet beseffen dat iemand op het punt staat om een aanslag te plegen.
[..]

Ja, precies, dus zal ze het ergens wel gewild hebben en kan ze niet verkracht zijn. :')
[..]

Neuh, het is juist gevaarlijk om dit soort aannames te doen omdat je de manier waarop jij zou reageren doortrekt naar de gehele bevolking en dan ook nog eens impliceert dat deze vrouw dat misschien toch stiekem wel gewild heeft omdat ze zich niet verzet heeft. Er lopen talloze figuren rond met dit soort achterlijke redeneringen met als gevolg dat veel mensen die te maken hebben met seksueel geweld zich niet serieus genomen voelen. Moet je je voorstellen dat je aangifte doet van verkrachting en jij dan die aangifte opneemt. "Nou mevrouw, dit vind ik buitengewoon moeilijk om voor te stellen hoor, dat je bent verkracht in een bus waar ook nog andere mensen aanwezig waren. Je bevroor, zeg je? Weet je zeker dat je dit niet stiekem eigenlijk wilde of fijn vond?"

:')_!

Maar ok, je hebt gelijk. Misschien redeneer je zo ook wel met mannelijke slachtoffers van huiselijk geweld. "Je bent geslagen door je vrouw? Je hebt een brandplek op je rug? Weet je zeker dat je vrouw dit heeft gedaan, want dat kan eigenlijk niet hoor, dat je als man mishandeld wordt door een vrouw."
Je weet je belachelijke logica gewoon nog even te extrapoleren en zo mogelijk nog belachelijker te maken. Wat een aannames kerel. Gewoon lekker bij een aangifte het hele proces overslaan, ik bedoel ze heeft het al zwaar genoeg en de dader moet gestraft worden. Hier, nu speel ik je spelletje fijn mee :*
pi_189465617
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Je weet je belachelijke logica gewoon nog even te extrapoleren en zo mogelijk nog belachelijker te maken. Wat een aannames kerel.
Ik trek jouw opmerkingen 'ik vind het ook buitengewoon moeilijk om me voor te stellen dat camerabeelden onweerlegbaar kunnen bewijzen dat zij mentaal niet in staat was om te schreeuwen, ze bevroor immers en werd niet fysiek in bedwang gehouden' simpelweg door.

Met dat je het buitengewoon moeilijk voor te stellen vindt zeg je eigenlijk dat je het niet heel geloofwaardig acht, om het zacht uit te drukken.

Maar dat bedoel je niet, je bedoelt iets anders, maar je wil niet de moeite nemen om te verduidelijken wat dan precies en dan probeer je je er met een beetje zielig verhaaltje vanaf te komen. Is goed hoor chef, het was allang duidelijk hoe je e.e.a. bedoelde. Maar wees dan ook niet zo lichtgeraakt als iemand dat je benoemt voor wat je bent.
pi_189465750
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik trek jouw opmerkingen 'ik vind het ook buitengewoon moeilijk om me voor te stellen dat camerabeelden onweerlegbaar kunnen bewijzen dat zij mentaal niet in staat was om te schreeuwen, ze bevroor immers en werd niet fysiek in bedwang gehouden' simpelweg door.

Met dat je het buitengewoon moeilijk voor te stellen vindt zeg je eigenlijk dat je het niet heel geloofwaardig acht, om het zacht uit te drukken.

Maar dat bedoel je niet, je bedoelt iets anders, maar je wil niet de moeite nemen om te verduidelijken wat dan precies en dan probeer je je er met een beetje zielig verhaaltje vanaf te komen. Is goed hoor chef, het was allang duidelijk hoe je e.e.a. bedoelde. Maar wees dan ook niet zo lichtgeraakt als iemand dat je benoemt voor wat je bent.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:02 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Jij wil graag zien wat je graag wil zien dat is prima, maar zou ik eerder interpreteren als 'red flag' voor hoe jij tegen de zaken aankijkt.
Ga dan de discussie ook niet aan, of beter gezegd laat die nietszeggende aantijgingen dan lekker waar ze thuishoren, namelijk naast jouw capaciteit om niet gelijk als een klein kind in het rond te slaan bij het horen van een tegengeluid. Groetjes hè Kermit
pi_189465819
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

[..]

Ga dan de discussie ook niet aan, of beter gezegd laat die nietszeggende aantijgingen dan lekker waar ze thuishoren, namelijk naast jouw capaciteit om niet gelijk als een klein kind in het rond te slaan bij het horen van een tegengeluid. Groetjes hè Kermit
Weer wat holle frases waarin je weer niet aangeeft wat je dan wel bedoelt en blijven mekkeren dat je niet goed wordt begrepen. Goed verhaal wel zo.
pi_189465974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weer wat holle frases waarin je weer niet aangeeft wat je dan wel bedoelt en blijven mekkeren dat je niet goed wordt begrepen. Goed verhaal wel zo.
Liggen we tenminste op één vlak op dezelfde golflengte. Over holle frases gesproken, man man man.
pi_189465991
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Liggen we tenminste op één vlak op dezelfde golflengte.
Nou, nee.
pi_189466496
Busverkrachter Zwolle is vrolijke Youtube-vlogger
https://www.geenstijl.nl/(...)ijke-youtube-vlogger

Dit is die hond, hij heeft een youtube kanaal:

https://www.youtube.com/channel/UCVDSZ4DL8je3wQxwIOgmrrw
pi_189466503
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:59 schreef Craptacular het volgende:
Busverkrachter Zwolle is vrolijke Youtube-vlogger
https://www.geenstijl.nl/(...)ijke-youtube-vlogger

Dit is die hond, hij heeft een youtube kanaal:

https://www.youtube.com/channel/UCVDSZ4DL8je3wQxwIOgmrrw
Dit kan echt niet meer..
pi_189466648
Stel je voor dat het je dochter is. Dan kan ik mij voorstellen dat je hem ff de andere wereld intrapt.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:10:46 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189466707
Er is een punt waarop, als het rechtssysteem niet meer functioneert naar behoren, dat burgers die taak gewoon gaan overnemen.

Ik maak mij zorgen over het gedrag van de Nederlandse overheid want ik wil absoluut niet naar een eigen-recht samenleving gaan.; Maar oeh.. ze sturen er wel met man en macht op aan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189466795
Ik zie hier echt geen zielige jongen in die geestelijk nog onvolwassen is.

Ja, wel iemand die geestelijk onvolwassen is, maar niet onvolwassen genoeg om onder een straf uit te komen.
pi_189466800
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:59 schreef Craptacular het volgende:
Busverkrachter Zwolle is vrolijke Youtube-vlogger
https://www.geenstijl.nl/(...)ijke-youtube-vlogger

Dit is die hond, hij heeft een youtube kanaal:

https://www.youtube.com/channel/UCVDSZ4DL8je3wQxwIOgmrrw
Hij komt tergend dom over, maar ook weer niet zo kinderlijk dat hij niet zou weten dat verkrachting niet kan...
pi_189466871
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:16 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Hij komt tergend dom over, maar ook weer niet zo kinderlijk dat hij niet zou weten dat verkrachting niet kan...
Juist. Dat ziet iedereen, maar waarom de rechter niet. Dit soort stront hoort echt aan de hoogste boom gehangen te worden.
pi_189466925
Ik vind de rechter net zo walgelijk.
pi_189466988
De verkrachtingsreacties op zijn filmpjes stromen nu lekker binnen. :D
pi_189467002
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:27 schreef Craptacular het volgende:
De verkrachtingsreacties op zijn filmpjes stromen nu lekker binnen. :D
Reacties zijn alleen maar positief. Hoe meer reacties, hoe hoger youtube het filmpje zet in het algoritme,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')