Ik geef ze groot gelijk. Er zijn veel ergere vervuilers. Pak die eerst aan en laat de boeren met rust.quote:EINDHOVEN - Verspreid over de hele provincie vertrekken maandagnacht tientallen boeren op hun tractor naar Den Haag om er dinsdag mee te doen aan een grote demonstratie tegen de Haagse politiek. Melkveehouder Peter van der Wielen sluit niet uit dat een deel van de 'marsroute' over snelwegen zal gaan. Hij acht het mogelijk dat er 'tegenstand' zal komen van de politie en mogelijk ook het leger.
Dit zijn extra maatregelen op landelijk beleid. Erbovenop dusquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:37 schreef BertV het volgende:
Waarom komen de beslissingen op provincie niveau? Gaat het straks niet gewoon landelijk doorgedrukt worden?
Provincies moeten het landelijke beleid uitvoeren toch?quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:37 schreef BertV het volgende:
Waarom komen de beslissingen op provincie niveau? Gaat het straks niet gewoon landelijk doorgedrukt worden?
twitter:Holsappel twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:29:39Ze zijn binnen! #boerenprotest https://t.co/6dOUErujQr reageer retweet
Woensdag gaan ze weer naar den haag..quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:37 schreef BertV het volgende:
Afgezet.. Noodverordening in de stad etc...quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:38 schreef Kickstart het volgende:
De heule binnenstad geblokkeerd vanavond lol
Duitse ME lijkt me olie op het vuurquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:36 schreef Zolderkamer het volgende:
Alles blokkeren ook buiten de stad.. meer trekkers... Ophalen vanaf de markten en naar de deur... ook naar het Julianaplein... de Duitse ME is onderweg..
quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:40 schreef Ludachrist het volgende:
Goed dat Groningen standvastig is en zich niet laat intimideren door deze verzameling anti-democratische sjonnies.
Demonstreren hoort bij een democratische rechtsstaat. Dat ze deuren inbeuken is niet zo slim.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:40 schreef Ludachrist het volgende:
Goed dat Groningen standvastig is en zich niet laat intimideren door deze verzameling anti-democratische sjonnies.
Hoe bedoel je? Tot nu heeft enkel Flevoland stand gehouden, meerdere andere provincies zijn overstag gegaan. Groningen is afwachten nu de protesten toenemen in intensiteit en de deur eruit is geduwd door een tractor.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:40 schreef Ludachrist het volgende:
Mij ook. Snap dat niet goed.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:40 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Duitse ME lijkt me olie op het vuur
Kan ook niet... Logistiek gezien...quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:40 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Duitse ME lijkt me olie op het vuur
En opruien ook niet. Ik ben benieuwd welke gevolgen dat voor hem gaat hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Demonstreren hoort bij een democratische rechtsstaat. Dat ze deuren inbeuken is niet zo slim.
Die boeren gaan echt geen me platrijden, dan gaan ze 20-30 jaar het hok in.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kan ook niet... Logistiek gezien...
Als het wel knokken word word het een veldslag met al die trekkers...
Waarom niet?quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vreedzaam protest hoort daarbij. Deuren inbeuken van het provinciehuis omdat ze je je zin niet geven hoort daar niet bij.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Demonstreren hoort bij een democratische rechtsstaat. Dat ze deuren inbeuken is niet zo slim.
Wat traangas en iedereen taait afquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je leest niet echt wat er staat he?quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vreedzaam protest hoort daarbij. Deuren inbeuken van het provinciehuis omdat ze je je zin niet geven hoort daar niet bij.
Dan komen er giertanksquote:
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vreedzaam protest hoort daarbij. Deuren inbeuken van het provinciehuis omdat ze je je zin niet geven hoort daar niet bij.
twitter:pzcredactie twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:41:02Zeeland houdt vast aan stikstofregels, maar poldert wel met boeren naar ‘een werkbare oplossing’ https://t.co/pew6Ulrv84 reageer retweet
Nou ik bedoel meer in de zin van Duitsers die hier de boel wel even orde op zaken komen stellen. Wie gaat dat accepteren, stuur dan de Nederlandse ME (ook al duurt het misschien wat langer).quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Denk niet dat de hoge heren luisteren naar een vreedzaam protestje.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan mag die voordeur niet meer worden gerepareerd door stikstofoverschotquote:
quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:45 schreef VoMy het volgende:
Op de camera van RTV Noord zie je vooral hoe er constant mensen voorbij de grote groep trekkers lopen en fietsen, zonder er echt mee bezig te zijn. De actiebereidheid bij willekeurige passanten is nog niet al te groot.
Maar ze gaan ook niet aan de kant..quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die boeren gaan echt geen me platrijden, dan gaan ze 20-30 jaar het hok in.
Woensdag ook weer bij jou in de stadquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit begint wel popcorn waardig te worden.
In het centrum wonen geen boeren me dunkt.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:45 schreef VoMy het volgende:
Op de camera van RTV Noord zie je vooral hoe er constant mensen voorbij de grote groep trekkers lopen en fietsen, zonder er echt mee bezig te zijn. De actiebereidheid bij willekeurige passanten is nog niet al te groot.
Het is speech en hoe werkt dit precies? Jesse Klaver is verantwoordelijk voor het stikstofbesluit in de provincie Groningen naar aanleiding van het rapport Remkes op welke manier?quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Mede mogelijk gemaakt door de speach van Jesse Klaver. Ik kan hier eerlijk gezegd niet wakker van liggen. Je kan niet eindeloos maar boertjes blijven pesten en dan denken dat er niks gebeurt.
Hoeft ook niet. Gewoon op linie er tussen door.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar ze gaan ook niet aan de kant..
Wat mij betreft maken ze dat hele Binnenhof met de grond gelijk.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Woensdag ook weer bij jou in de stad
De trekkers staan op verschillende pleinen verspreid door de stad... Dat kun je nooit weg laten rijden op een normale manier.. Er staan er 600..quote:
quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat mij betreft maken ze dat hele Binnenhof met de grond gelijk.
Dan heb je pech.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:45 schreef MC-Morgan het volgende:
[..]
Denk niet dat de hoge heren luisteren naar een vreedzaam protestje.
Dat zegt niets. Hier op FOK! staat 99% van de mensen achter de boeren. Maar wij staan ook niet actie te voeren daar. Maar we steunen ze wel!quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:45 schreef VoMy het volgende:
Jij roept anders al lang voordat de deur ingebeukt werden op om boeren hard aan te pakken.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, maar naar eigen zeggen sympathiseert 92% van de mensen met de boeren in dit protest.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In het centrum wonen geen boeren me dunkt.
Dit is geen demonstreren. Dit is bezetten en afdwingen door geweld te gebruiken. Wat die vent met die megafoon roept is opruiing en aanzetten tot geweld tegen de politie. Daar mag hij wmb jaren voor worden vastgezet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
twitter:polgroningen twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:41:15Het openbreken van de deur van het provinciehuis in Groningen gaat te ver en in opdracht van de driehoek is er nu dan ook mobiele eenheid aanwezig in de stad om de demonstratie verder zo ordelijk mogelijk te laten verlopen. reageer retweet
@Zolderkamer was er toch gewoon vanmiddag? De rest is inderdaad vooral een zolderkameractivist.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Hier op FOK! staat 99% van de mensen achter de boeren. Maar wij staan ook niet actie te voeren daar. Maar we steunen ze wel!
Die kneus met die megafoon moet je als politie gewoon oppakken ja.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dit is geen demonstreren. Dit is bezetten en afdwingen door geweld te gebruiken. Wat die vent met die megafoon roept is opruiing en aanzetten tot geweld tegen de politie. Daar mag hij wmb jaren voor worden vastgezet.
Wat is dit dan? Een BBQ van huisvrouwenquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dit is geen demonstreren. Dit is bezetten en afdwingen door geweld te gebruiken. Wat die vent met die megafoon roept is opruiing en aanzetten tot geweld tegen de politie. Daar mag hij wmb jaren voor worden vastgezet.
Ik vind dit protest dan ook al een tijdje te ver gaan, eigenlijk vanaf het moment dat ze de buitenkant van het provinciehuis bezetten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:48 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Jij roept anders al lang voordat de deur ingebeukt werden op om boeren hard aan te pakken.
Ja terecht toch. Wij doen rustig dan doen jullie het ook was de deal.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:48 schreef gniffie het volgende:
twitter:polgroningen twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:41:15Het openbreken van de deur van het provinciehuis in Groningen gaat te ver en in opdracht van de driehoek is er nu dan ook mobiele eenheid aanwezig in de stad om de demonstratie verder zo ordelijk mogelijk te laten verlopen. reageer retweet
laf
Dit is waar de 'hoge dames en heren' op rekenen, de omslag in het sentiment. Op een gegeven moment wil de gemiddelde burgerlul wel weer dagelijks in de file staan van Vinexwijk naar duffe kantoorbaan, maar dan zonder tractoren.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:47 schreef Filosoofert het volgende:
Jammer eigenlijk dat het nu uit de hand loopt na het "protest uit het boekje" de vorige keer.
Denk dat de publieke opinie ook wel verandert nu.
Logisch, domme beslissing van trekkerbestuurder en van de opruierquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:48 schreef gniffie het volgende:
laf
Oh das als backup... Kijk je hebt wel een paar duizend man ME nodig.. met 900 red je het niet..quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:45 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Nou ik bedoel meer in de zin van Duitsers die hier de boel wel even orde op zaken komen stellen. Wie gaat dat accepteren, stuur dan de Nederlandse ME (ook al duurt het misschien wat langer).
Volkomen logisch beslissing inderdaad.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Logisch, domme beslissing van trekkerbestuurder en van de opruier
Mwoah, als ze geweld gaan gebruiken en vandalisme gaan plegen dan kunnen ze van mij bij nader inzien toch wel de tering krijgen hoor.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Hier op FOK! staat 99% van de mensen achter de boeren. Maar wij staan ook niet actie te voeren daar. Maar we steunen ze wel!
Ze is de hele dag al grappig..quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:45 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen dan?
Een enkeling verpest het voor de rest.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens bepaalde rechtse lieden
[..]
Mwoah, als ze geweld gaan gebruiken en vandalisme gaan plegen dan kunnen ze van mij bij nader inzien toch wel de tering krijgen hoor.
Wat is een tijdje? Maak het eens concreet. Al eerder in deze reeks was je voor hard optreden tegen de boeren.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind dit protest dan ook al een tijdje te ver gaan, eigenlijk vanaf het moment dat ze de buitenkant van het provinciehuis bezetten.
Je kent de binnenstad niet qua ligging...quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Gewoon op linie er tussen door.
Dat staat er toch? Al sinds ze de buitenkant van het provinciehuis bezetten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:50 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Wat is een tijdje? Maak het eens concreet. Al eerder in deze reeks was je voor hard optreden tegen de boeren.
Ah oké! Schakel pas net in vandaar dacht dat alleen de Duitse zou komenquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh das als backup... Kijk je hebt wel een paar duizend man ME nodig.. met 900 red je het niet..
Het is geen pleintje.. het is een stad..
Sinds het begin dusquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Al sinds ze de buitenkant van het provinciehuis bezetten.
Eh nee, niet echt.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:51 schreef MC-Morgan het volgende:
Boeren verliezen wel heel snel de steun hoor op dit moment.
Dat valt wel meequote:Op maandag 14 oktober 2019 16:51 schreef MC-Morgan het volgende:
Filmpjetwitter:berkenbosch twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:40:54Aan de achterzijde van het provinciehuis worden politiehonden naar binnen gelaten. #rtvnoord #boerenprotest https://t.co/EKLgxXeqD9 reageer retweet
Ja, het staat er, maar lees jij wati k plaats: je pleit al langer voor het hard aanpakken van de boeren dan de bezetting van de buitenkant van het provinciehuis.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Al sinds ze de buitenkant van het provinciehuis bezetten.
Waar blijkt dit volgens jou uit?quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:51 schreef MC-Morgan het volgende:
Vorige keer uit het boekje? Heb je de platgereden hekken gemist? De bermen die kapot gereden zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:47 schreef Filosoofert het volgende:
Jammer eigenlijk dat het nu uit de hand loopt na het "protest uit het boekje" de vorige keer.
Denk dat de publieke opinie ook wel verandert nu.
Mwa op Twitter lees ik de ene na de andere zeggen dat ze na dit gedrag wel klaar zijn met de boeren.quote:
Met trekker.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Filmpjetwitter:berkenbosch twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:40:54Aan de achterzijde van het provinciehuis worden politiehonden naar binnen gelaten. #rtvnoord #boerenprotest https://t.co/EKLgxXeqD9 reageer retweet
Ja, Twitterquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:54 schreef MC-Morgan het volgende:
[..]
Mwa op Twitter lees ik de ene na de andere zeggen dat ze na dit gedrag wel klaar zijn met de boeren.
tering beesten zijn dat!quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Ah ja, klassieke 'hep op feesboek gestaan' berichtquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:54 schreef MC-Morgan het volgende:
[..]
Mwa op Twitter lees ik de ene na de andere zeggen dat ze na dit gedrag wel klaar zijn met de boeren.
Je begrijpt niet wat actie is? Het was geen kringverjaardag..quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:51 schreef MC-Morgan het volgende:
Mijn broertje is zonder aanleiding gepakt door zo'n hond. Succes voor de onschuldige protesteerders die zich ook maar laten meeslepenquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Soms zeg ik inderdaad dat we moeten knuppelen tegen de boeren, voornamelijk als ik in andere topics lees dat we klimaatdemonstranten bij het Rijkmuseum neer moeten knuppelen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Dat is dan een beetje spottend.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:53 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ja, het staat er, maar lees jij wati k plaats: je pleit al langer voor het hard aanpakken van de boeren dan de bezetting van de buitenkant van het provinciehuis.
twitter:berkenbosch twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:39:51Onder begeleiding van politie verlaten medewerkers van de provincie nu het pand. #rtvnoord #boerenprotest https://t.co/pJXFLFnnWP reageer retweet
quote:
twitter:JSandwomen twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:04Wat sneu, simpel gedrag. Zo ga je toch niet met elkaar om.Ik had sympathie voor de boeren.Maar door de intimiderende drammerige acties ebt dat weg.Welke bevolkingsgroep volgt?Zorg.Leraren.Langer doorwerkenden na 45 jr.arbeid.Desperate huiszoekers. (Psst: leen een tractor. https://t.co/tAoo80ycC8 reageer retweet
twitter:nielstrn twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:02Die boeren zijn iets teveel in zichzelf gaan geloven volgens mij, verliezen het sympathie dat 'we' voor ze hadden wel heel vlug op deze manier. reageer retweet
twitter:AngusMcFox1 twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:00Het gedrag van protesterende boeren vandaag in Groningen vergroot mijn begrip voor veganisten. reageer retweet
twitter:viewfromacloud twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:00Wie ooit sympathie had voor het #boerenprotest moet zich ernstig achter de oren krabben. Boeren zijn kleinzerig, strontverwend, aanstellers, vervuilend en sinds vandaag ook nog eens agressief. Opfucken met die sector. #boerenopstand #boerenterreur #boerenactie https://t.co/CiolxBL7ae reageer retweet
twitter:Jelle_RBB twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:00@Brekizer @Robbert_____ @polgroningen Want de mensen die nu in het provinciehuis zitten zijn degene die alle boeren 'bestolen' hebben? Kom ff op joh, dit kan toch ook zonder geweld. Want er worden volgens mij wel meer mensen benadeeld in de wereld. Geweld lijkt me dan niet zo een goede oplossing. reageer retweet
En dit is alleen maar van de laatste minuut.twitter:IslamHater2 twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:54:59@telegraaf dom volk die boeren. verzieken het lekker voor zichzelf. alle besluiten stikstof nu gewoon doorvoeren. opgekankerd met die kankerboeren. reageer retweet
De gewone hielpen niet...quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:56 schreef Gunner het volgende:
wat een kansloos volk. alsof je zo je doel gaat bereiken met ordeverstorende acties..
Dat is al onverstandig. Prima meningen over voetbal, maar voor politieke zaken heb ik niet zo veel aan meningen van een 16 jarige korfballer.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:56 schreef MC-Morgan het volgende:
[..]
Sorry Scrummie, las het draadje van onze grote vriend Stijn
STOND OP TWITTER!quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
[..]twitter:JSandwomen twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:04Wat sneu, simpel gedrag. Zo ga je toch niet met elkaar om.Ik had sympathie voor de boeren.Maar door de intimiderende drammerige acties ebt dat weg.Welke bevolkingsgroep volgt?Zorg.Leraren.Langer doorwerkenden na 45 jr.arbeid.Desperate huiszoekers. (Psst: leen een tractor. https://t.co/tAoo80ycC8 reageer retweet
twitter:nielstrn twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:02Die boeren zijn iets teveel in zichzelf gaan geloven volgens mij, verliezen het sympathie dat 'we' voor ze hadden wel heel vlug op deze manier. reageer retweet
twitter:AngusMcFox1 twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:00Het gedrag van protesterende boeren vandaag in Groningen vergroot mijn begrip voor veganisten. reageer retweet
twitter:viewfromacloud twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:00Wie ooit sympathie had voor het #boerenprotest moet zich ernstig achter de oren krabben. Boeren zijn kleinzerig, strontverwend, aanstellers, vervuilend en sinds vandaag ook nog eens agressief. Opfucken met die sector. #boerenopstand #boerenterreur #boerenactie https://t.co/CiolxBL7ae reageer retweet
twitter:Jelle_RBB twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:00@:Brekizer @:Robbert_____ @:polgroningen Want de mensen die nu in het provinciehuis zitten zijn degene die alle boeren 'bestolen' hebben? Kom ff op joh, dit kan toch ook zonder geweld. Want er worden volgens mij wel meer mensen benadeeld in de wereld. Geweld lijkt me dan niet zo een goede oplossing. reageer retweet
En dit is alleen maar van de laatste paar minuten.twitter:IslamHater2 twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:54:59@:telegraaf dom volk die boeren. verzieken het lekker voor zichzelf. alle besluiten stikstof nu gewoon doorvoeren. opgekankerd met die kankerboeren. reageer retweet
Dat zijn van die klimaatactivisten die waren sowieso al klaar met de boerenquote:Op maandag 14 oktober 2019 16:54 schreef MC-Morgan het volgende:
[..]
Telegraafvolk.. zoals ze zelf al zeggen..quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
[..]twitter:JSandwomen twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:04Wat sneu, simpel gedrag. Zo ga je toch niet met elkaar om.Ik had sympathie voor de boeren.Maar door de intimiderende drammerige acties ebt dat weg.Welke bevolkingsgroep volgt?Zorg.Leraren.Langer doorwerkenden na 45 jr.arbeid.Desperate huiszoekers. (Psst: leen een tractor. https://t.co/tAoo80ycC8 reageer retweet
twitter:Jelle_RBB twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:55:00@:Brekizer @:Robbert_____ @:polgroningen Want de mensen die nu in het provinciehuis zitten zijn degene die alle boeren 'bestolen' hebben? Kom ff op joh, dit kan toch ook zonder geweld. Want er worden volgens mij wel meer mensen benadeeld in de wereld. Geweld lijkt me dan niet zo een goede oplossing. reageer retweet
En dit is alleen maar van de laatste minuut.twitter:IslamHater2 twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:54:59@:telegraaf dom volk die boeren. verzieken het lekker voor zichzelf. alle besluiten stikstof nu gewoon doorvoeren. opgekankerd met die kankerboeren. reageer retweet
Dit zijn gewoon wetsovertredingen dus ik denk dat wat hooliganboeren een mooie dagvaarding in hun brievenbus gaan krijgen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat actie is? Het was geen kringverjaardag..
En woensdag gaat het des te harder.. hebben ze bij vorige protesten al aangegeven.. en daar houden ze zich aan..
quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:58 schreef Hexagon het volgende:
De enigen die dit prachtig vinden zijn van die alt-right figuren die chaos willen en die graag deze protesten kapen omdat ze zelf geen mensen kunnen mobiliseren.
Deze staat toch vaak aan de kant van de FvD.twitter:KimBoon94 twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:52:39Ik ga hier vast geen vrienden mee maken. Maar ik verafschuw de manier van protesteren van de boeren in Groningen, ondanks dat ik het eens ben met hun standpunten, demonstreren doe je zonder geweld. En nee, het doel heiligt óók bij een rechtse demonstratie niet de middelen. reageer retweet
Een beetje gesteggel hoort erbij vind ik. Zolang je niemand pijn doet mag er echt wel een beetje ongehoorzaamheid bijzitten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:54 schreef papert het volgende:
[..]
Vorige keer uit het boekje? Heb je de platgereden hekken gemist? De bermen die kapot gereden zijn.
Nu vind ik dat ook geen reden om mensen op te pakken hoor, en het is een minderheid. Maar dat dat protest uit het boekje was is een frame dat niet klopt.
Twitter wordt wel serieus genomen maar met 10 berichten op miljoen gebruikers neem ik het met een potje zout. Er zijn hier veel mensen die elk tweet voor waarheid willen aannemen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:59 schreef MC-Morgan het volgende:
Heb het idee dat Twitter hier niet zo serieus genomen wordt. Op Twitter wordt Twitter dan weer wel serieus genomen.
Ik zou bijna mn trekker pakken en ook eem in stad kiekn..quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:58 schreef Kickstart het volgende:
Snel nog boodschappen halen voor elke Supermarkt in de omtrek leeg is!
Vanavond rondje Grote Markt boeren chickie proberen te scoren
"Wat hest doe ja een mooie trekker! ja"
Allemaal de klok horen luiden en geen idee van de klepel.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
En dit is alleen maar van de laatste minuut.twitter:IslamHater2 twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:54:59@:telegraaf dom volk die boeren. verzieken het lekker voor zichzelf. alle besluiten stikstof nu gewoon doorvoeren. opgekankerd met die kankerboeren. reageer retweet
quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik hoor geen tegenargument. En het is duidelijk dat de publieke opinie aan het kantelen is.
Ik snap dat je dat zegt als iets op Twitter jouw mening niet ondersteund.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:59 schreef MC-Morgan het volgende:
Heb het idee dat Twitter hier niet zo serieus genomen wordt. Op Twitter wordt Twitter dan weer wel serieus genomen.
Oei zeg, tegengeluid. Wat eng.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:01 schreef Nikonlover het volgende:
Het blik haters is ook weer opengetrokken
Niet zo huilen.. ze kondigen netjes aan wat ze doen en er was wel 1 hele bloedlip..quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon wetsovertredingen dus ik denk dat wat hooliganboeren een mooie dagvaarding in hun brievenbus gaan krijgen.
Ik kan hier ook 5 posts quoten die in het voordeel van de boeren spreekt. Dat zegt net zoveel als jou berichtje van 5 tweets. (Helemaal niets dus)quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat zegt als iets op Twitter jouw mening niet ondersteund.
quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon direct zeggen dat ik gelijk heb. Niemand zal het je kwalijk nemen.
quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:02 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ik kan hier ook 5 posts quoten die in het voordeel van de boeren spreekt. Dat zegt net zoveel als jou berichtje van 5 tweets. (Helemaal niets dus)
Ja de enigen die dit nog goedkeuren zijn allerlei politieke randfiguren die chaos en ontwrichting als iets goeds zien.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oei zeg, tegengeluid. Wat eng.
Pure angst is het. Bang voor boerenquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:01 schreef Nikonlover het volgende:
Het blik haters is ook weer opengetrokken
Heb je dat ook van Twitter?quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:02 schreef MC-Morgan het volgende:
Valt me wel op dat veel mensen zo naïef waren om te denken dat de boeren zonder slag of stoot zouden demonstreren en schijnbaar verrast zijn door de daden.
Twitter de publieke opinie noemen...quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik hoor geen tegenargument. En het is duidelijk dat de publieke opinie aan het kantelen is.
Wetsovertredingen zijn net zo strafbaar als je ze aankondigt. Gelukkig wordt alles gefilmd dus de dagvaardig vind zijn weg wel.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet zo huilen.. ze kondigen netjes aan wat ze doen en er was wel 1 hele bloedlip..
Ja leuk. Iedereen zag dit gedrag toch mijlenver aankomen? Zet er 2 opruiers neer om de boel te escaleren en de boeren vallen dat provinciehuis binnen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb je dat ook van Twitter?
Toon eerst maar eens aan dat deze users eerder wel steun betoogden. Het lijkt er namelijk op dat dit grotendeels tegenstanders waren die nu een excuus hebben gevonden.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
Ja heel raar dat mensen denken dat ze zich aan de wet gaan houden en geen vernielingen gaan plegen. Vreedzaam protesteren bestaat blijkbaar niet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:02 schreef MC-Morgan het volgende:
Valt me wel op dat veel mensen zo naïef waren om te denken dat de boeren zonder slag of stoot zouden demonstreren en schijnbaar verrast zijn door de daden.
Oke nou hoor enzoquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wetsovertredingen zijn net zo strafbaar als je ze aankondigt. Gelukkig wordt alles gefilmd dus de dagvaardig vind zijn weg wel.
Filmpje van binnen in de tweettwitter:rtvnoord twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:03:48De deur van het provinciehuis van #Groningen is geforceerd met een trekker. Boeren proberen binnen te dringen. De politie houdt met moeite de menigte buiten, terwijl er met stro wordt gegooid. #boerenactie #boerenprotest #rtvnoord Beelden: @Jos_FPS https://t.co/0J0f401ZTi reageer retweet
WOW Stop de persen!!!quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
De 90%+ die de boeren steunden waren allen alt-right?quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:58 schreef Hexagon het volgende:
De enigen die dit prachtig vinden zijn van die alt-right figuren die chaos willen en die graag deze protesten kapen omdat ze zelf geen mensen kunnen mobiliseren.
Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar het frame "uit het boekje" klopt niet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:00 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Een beetje gesteggel hoort erbij vind ik. Zolang je niemand pijn doet mag er echt wel een beetje ongehoorzaamheid bijzitten.
Kapotgereden bermen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
De Tweede Boerenoorlog (2019 - 2019)quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet zo huilen.. ze kondigen netjes aan wat ze doen en er was wel 1 hele bloedlip..
Toon zelf eerst maar eens aan dat het tegendeel waar is. Ik heb mijn zegje gezegd en ik ben je sloofje niet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Toon eerst maar eens aan dat deze users eerder wel steun betoogden. Het lijkt er namelijk op dat dit grotendeels tegenstanders waren die nu een excuus hebben gevonden.
Zijn "speech" heeft gewoon kwaad bloed gezet bij de boer. Waarmee je wantrouwen naar overheidsinstanties kweekt, en zie hier de resultaten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is speech en hoe werkt dit precies? Jesse Klaver is verantwoordelijk voor het stikstofbesluit in de provincie Groningen naar aanleiding van het rapport Remkes op welke manier?
Ik keur het ook niet goed hoor, maar volgens mij was het al wel duidelijk dat de boeren weigeren om zich aan te moeten passen. Als de politiek dat ook niet doet, heb je 2 keuzes: je erbij neer leggen of dit, simpele, gedrag. Groepje boeren kozen vandaag voor het tweede.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja heel raar dat mensen denken dat ze zich aan de wet gaan houden en geen vernielingen gaan plegen. Vreedzaam protesteren bestaat blijkbaar niet.
Nee ze gaan koekhappenquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:07 schreef VoMy het volgende:
Er wordt nu op ludieke wijze een strop opgetuigd?
Jesse Klaver moet overal z'n bek over houden. Weet niets, kan niets. Geen studie van belang afgerond, geen arbeidsverleden van naam opgebouwd.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zijn "speech" heeft gewoon kwaad bloed gezet bij de boer. Waarmee je wantrouwen naar overheidsinstanties kweekt, en zie hier de resultaten.
De boeren komen gewoon voor hun eigen bestaansrecht op. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Dat er nu wat mensen afhaken voor een opengebroken deurtje boeit ze echt niks. Onderschat de boer niet.
Zijn speech heeft kwaad bloed gezet? Die speech van toen ze al aan het demonstreren waren? Waarom waren ze op dat moment dan aan het demonstreren? En jij denkt niet dat het aan de onderzoeken en gerechterlijke uitspraken van de afgelopen jaren ligt, maar aan die ene speech van Jesse Klaver?quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zijn "speech" heeft gewoon kwaad bloed gezet bij de boer. Waarmee je wantrouwen naar overheidsinstanties kweekt, en zie hier de resultaten.
De boeren komen gewoon voor hun eigen bestaansrecht op. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Dat er nu wat mensen afhaken voor een opengebroken deurtje boeit ze echt niks. Onderschat de boer niet.
Ik geloof niet dat 90% vind dat ze het provinciehuis moeten vernielen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:05 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
De 90%+ die de boeren steunden waren allen alt-right?
Je kunt jouw stelling ook weer gemakkelijk omdraaien: de mensen die fel tegen de boerenprotesten zijn, zijn ontwortelde, globalistische stadsmensen die paniekaanvallen krijgen wanneer hun dagelijkse routine ruw verstoord wordt: ochtendkrant > in de file uit Vinexwijk > 08:30 beginnen met saaie kantoorbaan > geroddel op werk om de verveling te verdrijven > stipt 17:00 weg > terug in de file > 18:00 aanschuiven voor het eten met een zeikwijf dat alweer vraagt hoe je dag was > 19:00 DWDD > 20:00 NOS Journaal > wat Netflixen en snacken > naar bed. De hele dag prikkels die je vertellen wat je moet denken, vinden en stemmen zonder wezenlijke interactie met anderen. De volgende dag alles overnieuw.
net was er ook regen. paar capuchons, een paar paraplu's, en verder geen beweging. Boeren zijn geen stadsmensen en niet van suikerquote:
Jesse Klaver zit niet eens in de regering. Dus feitelijk is dat gewoon de vrijheid van meningsuiting respecteren.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wow tien graden verschil tussen Limburg en Noord Holland.quote:
Blijkbaar geldt vrijheid van meningsuiting enkel als boeren het ermee eens zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zijn speech heeft kwaad bloed gezet? Die speech van toen ze al aan het demonstreren waren? Waarom waren ze op dat moment dan aan het demonstreren? En jij denkt niet dat het aan de onderzoeken en gerechterlijke uitspraken van de afgelopen jaren ligt, maar aan die ene speech van Jesse Klaver?
In dat geval kunnen die boeren ook niet veel hebben zeg.
Dat was gewoon een vreedzaam protest. Maar als prominent lid van ons politiek stelsel even komt vertellen dat ze allemaal de rambam kunnen krijgen, dan helpt dat echt natuurlijk niet met opvolgende protesten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zijn speech heeft kwaad bloed gezet? Die speech van toen ze al aan het demonstreren waren? Waarom waren ze op dat moment dan aan het demonstreren? En jij denkt niet dat het aan de onderzoeken en gerechterlijke uitspraken van de afgelopen jaren ligt, maar aan die ene speech van Jesse Klaver?
In dat geval kunnen die boeren ook niet veel hebben zeg.
twitter:Henk_Haarlem twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:13:35Sloop een deur en je gaat te ver, sloop een agrarische sector en het is politiek. #boerenprotest #boereninactie https://t.co/zrKkC6cY1Y reageer retweet
Tweet met bewegend beeld.twitter:rtvnoord twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:03:48De deur van het provinciehuis van #Groningen is geforceerd met een trekker. Boeren proberen binnen te dringen. De politie houdt met moeite de menigte buiten, terwijl er met stro wordt gegooid. #boerenactie #boerenprotest #rtvnoord Beelden: @Jos_FPS https://t.co/0J0f401ZTi reageer retweet
quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:21 schreef Oostwoud het volgende:
twitter:Henk_Haarlem twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:13:35Sloop een deur en je gaat te ver, sloop een agrarische sector en het is politiek. #boerenprotest #boereninactie https://t.co/zrKkC6cY1Y reageer retweet
Wetten maken om mensen hun bestaansrecht op te heffen heeft niets meer met een "mening" te maken.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Blijkbaar geldt vrijheid van meningsuiting enkel als boeren het ermee eens zijn.
Een galg? Wtf.twitter:chrisgarrit twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:09:51De galg hangt klaar. De boeren wachten geduldig wie er nu naar buiten komt hier bij provinciehuis Groningen #boerenprotest https://t.co/ue0mPhPz59 reageer retweet
quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:25 schreef trein2000 het volgende:
Een galg? Wtf.twitter:chrisgarrit twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:09:51De galg hangt klaar. De boeren wachten geduldig wie er nu naar buiten komt hier bij provinciehuis Groningen #boerenprotest https://t.co/ue0mPhPz59 reageer retweet
Das meerdere stappen tever mi.
het niveau is echt te treurig voor woorden ja. uit een kleuter krijg je nog meer verstand gepeuterd.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:25 schreef trein2000 het volgende:
Heb je geluisterd naar zijn speech? Heeft hij gezegd dat ze de RamBam kunnen krijgen?quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat was gewoon een vreedzaam protest. Maar als prominent lid van ons politiek stelsel even komt vertellen dat ze allemaal de rambam kunnen krijgen, dan helpt dat echt natuurlijk niet met opvolgende protesten.
De boer laat zichzelf echt niet om zeep helpen zonder zichzelf te verdedigen. Dat mag je best afkeuren op Twitter verder.
Ben je dan een fucking mongool of niettwitter:polgroningen twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:09:14In de omgeving van het provinciehuis is een van de demonstranten aangehouden die met een tractor zou zijn ingereden zou zijn op een van de politiepaarden. reageer retweet
Dit is erg macaber. Gaat te ver. Het zal echter niet gezien kunnen worden als concrete doodsbedreiging vermoed ik, want aan wie is het specifiek gericht?quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:25 schreef trein2000 het volgende:
Complot.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:26 schreef ACT-F het volgende:
De politie wilde met Arjen praten, en toen viel het beeld weg.
Alsof je nu nog naar buiten zou gaan.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:25 schreef trein2000 het volgende:
Niks gewend zekerquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:27 schreef Aquarii het volgende:
Kom net terug van de Vismarkt in Groningen, die boeren reden met hun tracktors een groot gedeelte van de hekken en afzettingen omver. Gaat er aardig grimmig aan toe.
Zou zou.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:27 schreef RensAjacied het volgende:
Ben je dan een fucking mongool of niettwitter:polgroningen twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:09:14In de omgeving van het provinciehuis is een van de demonstranten aangehouden die met een tractor zou zijn ingereden zou zijn op een van de politiepaarden. reageer retweet
Aan GSquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:27 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dit is erg macaber. Gaat te ver. Het zal echter niet gezien kunnen worden als concrete doodsbedreiging vermoed ik, want aan wie is het specifiek gericht?
Wordt allemaal bejubeld door de agro-deugers/FJW-ers hier.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:27 schreef Aquarii het volgende:
Kom net terug van de Vismarkt in Groningen, die boeren reden met hun tracktors een groot gedeelte van de hekken en afzettingen omver. Gaat er aardig grimmig aan toe.
Wat zijn FJW-ers? Farmer Justice Warriors?quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wordt allemaal bejubeld door de agro-deugers/FJW-ers hier.
twitter:jesseklaver twitterde op maandag 14-10-2019 om 16:51:41Demonstreren is een groot goed. Geweld en intimidatie horen daar nooit bij. Het binnenrammen van een provinciehuis is onacceptabel. https://t.co/74LQWZ24iM reageer retweet
De boeren zouden veel meer steun krijgen als ze hun fruit zouden delen met armen. De armen zouden ook wel eens wat vaker goedgevulde appelflappen en stoofperen willen eten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:29 schreef RobbieRonald het volgende:
Als ze nou gewoon even roepen dat het racisme is krijgen ze veel meer steun van links.
Iemand met een kampioen 34 trui staat vooraanquote:
https://www.dvhn.nl/groni(...)er-mee-24920944.htmlquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:38 schreef Nikonlover het volgende:
Is er nog een livestream? Die van rtvnoord is pure stront
Oh Lodewijk Asscher ging een keer tekeer tegen automatisering, wat mijn vakgebied is.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wetten maken om mensen hun bestaansrecht op te heffen heeft niets meer met een "mening" te maken.
Je idee voor "vrijheid van meningsuiting" is best leuk, tot ze aan je eigen brood en bestaan komen.
Zie eerder in dit topic.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:39 schreef MC-Morgan het volgende:
Arjen Schuiling wil geen verharding boerenprotest en stopt als actievoerder
En vandaag weer de grootste opruier zijn.![]()
https://www.dvhn.nl/drent(...)oerder-24886916.html
quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Iemand met een kampioen 34 trui staat vooraan
Daar vind ik iets van
Gewoon allemaal op de foto zetten en dan voor de rechter dagenquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:29 schreef Szura het volgende:
Waarom is dat tuig nog altijd niet weggeknuppeld? Hadden ze met voetbalsupporters allang gedaan.
Normaal is dit shirtje dan ook populairder in Groningen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Iemand met een kampioen 34 trui staat vooraan
Daar vind ik iets van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima hoe meer geweld, hoe meer steun de politiek heeft om eens even orde op zaken te stellenquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:43 schreef Nikonlover het volgende:
Dit beloofd wat voor woensdag! Popcorn staat al klaar!
twitter:Sikkom050 twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:46:10Ondertussen sloopt een boer op de Vismarkt het materiaal van een bedrijf dat het plein voorziet van nieuwe steentjes. Prima dat boeren boos zijn, maar de brut slopen is boehoehoehoe. Lees meer in ons live blog: https://t.co/QemtLLrRtt #Groningen #boerenprotest https://t.co/bjteF0TAUS reageer retweet
Ik zit ook in de automatisering, en het is kansloze vergelijking om iets wat die man heeft geroepen te vergelijken met de huidige status van de boer. Dat snap je zelf ook wel hoop ik?quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh Lodewijk Asscher ging een keer tekeer tegen automatisering, wat mijn vakgebied is.
Geen reden om hem met intimidatie het zwijgen op te leggen.
Maar blijkbaar mogen politici van indiaantje alleen maar dingen zeggen waar niemand boos van wordt. Fijne maatschappij krijg je dan.
Enorm grappigquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:49 schreef Zipportal het volgende:
twitter:Sikkom050 twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:46:10Ondertussen sloopt een boer op de Vismarkt het materiaal van een bedrijf dat het plein voorziet van nieuwe steentjes. Prima dat boeren boos zijn, maar de brut slopen is boehoehoehoe. Lees meer in ons live blog: https://t.co/QemtLLrRtt #Groningen #boerenprotest https://t.co/bjteF0TAUS reageer retweet
Dit geeft maar weer aan dat populistische gelijk had toen ze tanks op straat wilden om de orde te herstellen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:48 schreef Chia het volgende:
[..]
Inb4 nee dat is linkse leugenpropaganda van de NOS! Zoiets zouden boeren nooit doen!!!
Naar welke stream kijk je?quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:51 schreef JJ76 het volgende:
ik verstand het niet, praat ze namens de nsb of wat zei ze?
Ja zou.. volgens de politie..quote:
Serieus, door een paar idioten? M'n sympathie is nog steeds zo groot voor wat "we" de boeren willen aandoen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:52 schreef Airbus89 het volgende:
Schaam me echt kapot voor dit volk, de grote hoeveelheid sympathie die ik 2 weken geleden nog had voor die lui is totaal verdwenen.
Dit lijkt diezelfde gast als met die microfoon.twitter:Sikkom050 twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:46:10Ondertussen sloopt een boer op de Vismarkt het materiaal van een bedrijf dat het plein voorziet van nieuwe steentjes. Prima dat boeren boos zijn, maar de brut slopen is boehoehoehoe. Lees meer in ons live blog: https://t.co/QemtLLrRtt #Groningen #boerenprotest https://t.co/bjteF0TAUS reageer retweet
Dat was ook dezelfde gast ja, Mongool die het isquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:54 schreef RensAjacied het volgende:
Dit lijkt diezelfde gast als met die microfoon.twitter:Sikkom050 twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:46:10Ondertussen sloopt een boer op de Vismarkt het materiaal van een bedrijf dat het plein voorziet van nieuwe steentjes. Prima dat boeren boos zijn, maar de brut slopen is boehoehoehoe. Lees meer in ons live blog: https://t.co/QemtLLrRtt #Groningen #boerenprotest https://t.co/bjteF0TAUS reageer retweet
twitter:NiemandsKnegt twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:52:44#TsunamiDemocràtic Barcelona - 14/10/2019Vliegveld Barcelona, Aeroport de Barcelona-el Prat, Terminal 1📽️ @EliseGazhttps://t.co/9N9miGLhc8 reageer retweet
Is het ook.. en mij een raadsel waarom... Was de rest afgezet ofzo?quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:54 schreef RensAjacied het volgende:
NL is gewoon een kut land. Allemaal veel te braaf hier.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:55 schreef LelijKnap het volgende:
Nederprotesten zijn zó suf, hè. Neem hier eens een voorbeeld aan.twitter:NiemandsKnegt twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:52:44#TsunamiDemocràtic Barcelona - 14/10/2019Vliegveld Barcelona, Aeroport de Barcelona-el Prat, Terminal 1📽️ @:EliseGazhttps://t.co/9N9miGLhc8 reageer retweet
Groningen is pas geslaagd na een rondje Nieuwstad!quote:
Je zou zo'n hek tegen je bek krijgen tijdens het fietsen naar huisquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/tomwisseborn/status/1183771099445772291
quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:05 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
De 90%+ die de boeren steunden waren allen alt-right?
Je kunt jouw stelling ook weer gemakkelijk omdraaien: de mensen die fel tegen de boerenprotesten zijn, zijn ontwortelde, globalistische stadsmensen die paniekaanvallen krijgen wanneer hun dagelijkse routine ruw verstoord wordt: ochtendkrant > in de file uit Vinexwijk > 08:30 beginnen met saaie kantoorbaan > geroddel op werk om de verveling te verdrijven > stipt 17:00 weg > terug in de file > 18:00 aanschuiven voor het eten met een zeikwijf dat alweer vraagt hoe je dag was > 19:00 DWDD > 20:00 NOS Journaal > wat Netflixen en snacken > naar bed. De hele dag prikkels die je vertellen wat je moet denken, vinden en stemmen zonder wezenlijke interactie met anderen. De volgende dag alles overnieuw.
Een deur! Een hele deur... GEFORCEERD! Kan je het geloven Wilma? Een DEUR!quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
NL is gewoon een kut land. Allemaal veel te braaf hier.
#WeHebbenHetTeGoed
Zo verliezen ze dus hun steun.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef skysherrif het volgende:
Inderdaad, die fietser ontsnapt daar echt.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je zou zo'n hek tegen je bek krijgen tijdens het fietsen naar huis
quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef skysherrif het volgende:
twitter:polgroningen twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:09:14In de omgeving van het provinciehuis is een van de demonstranten aangehouden die met een tractor zou zijn ingereden zou zijn op een van de politiepaarden. reageer retweet
Niks aan de hand hoor, volgens een Zolderkamer oa. Niks aan de hand, is gewoon mooi protesteren.quote:
Wat een individuele enkele mongool.quote:
LOCK HIM UPquote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef skysherrif het volgende:
Mwoa.. ja fout.. maar het is er maar eentje..quote:
Knettergek. Zo verlies je dus respect.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef skysherrif het volgende:
Die mensen die langs het hek lopen ook...quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Inderdaad, die fietser ontsnapt daar echt.
Waarom die boeren die arjan oid nog niet weggehaald hebben snap ik niet, in zijn eentje verpest hij voor iedereen daar het imago.
Nou proberen binnen te dringen in provinciehuis. Een paard, steentjes op een pleintje en mensen die bijna zon hek tegen hun smoel krijgenquote:Op maandag 14 oktober 2019 18:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mwoa.. ja fout.. maar het is er maar eentje..
Ze hebben zich echt wel netjes gedragen verder vandaag vind ik..
Verwarde boeriër.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Knettergek. Zo verlies je dus respect.
belachelijk dit!quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef skysherrif het volgende:
Dat was ook niet goed te praten, maar dit is gewoon poging tot doodslag, hoop al vast dat die vent alles kwijt raakt.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Overigens gingen ze op malieveld ook door dat hek maar daar liepen geen burgers nietsvermoedend.
Zou dit dezelfde mafklapper als uit het filmpje op de vismarkt zijn?quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:01 schreef Oostwoud het volgende:
twitter:polgroningen twitterde op maandag 14-10-2019 om 17:09:14In de omgeving van het provinciehuis is een van de demonstranten aangehouden die met een tractor zou zijn ingereden zou zijn op een van de politiepaarden. reageer retweet
En deze he? Enorm zwaargewonde enzo..quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou proberen binnen te dringen in provinciehuis. Een paard, steentjes op een pleintje en mensen die bijna zon hek tegen hun smoel krijgen
Dat is natuurlijk volslagen debiel gedrag.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef skysherrif het volgende:
Ja was wat flauw maar totaal andere situatie. Overigens moesten die trekkers toen ook echt die ruimte gebruiken. Het stukje wat voor circue du soleil was hebben ze netjes vrij gelaten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:04 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Dat was ook niet goed te praten, maar dit is gewoon poging tot doodslag, hoop al vast dat die vent alles kwijt raakt.
Nee dat paard is meer een ongeluk/getreiter denk ik..quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zou dit dezelfde mafklapper als uit het filmpje op de vismarkt zijn?
quote:Op maandag 14 oktober 2019 13:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het punt dat je probeert te maken is dat agenten niet tegen stro kunnen en boeren het daardoor verpesten...
Ja daar ga ik verder niet op in.. ronduit belachelijk.. het is stro.. en niet op volle kracht..
Er is duidelijk een ultimatum gesteld.. als men daar niet aan wil zoals Friesland en Drenthe al wel hebben gedaan....
Een duidelijk beleid maken en houden is alles wat men wil.. Niet dit geheenenweer..
quote:Op maandag 14 oktober 2019 13:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh ja man want agenten houden niet van een lolletje..
Die gasten vinden het hartstikke mooi...
Dit kan echt niet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 17:58 schreef skysherrif het volgende:
Ja zag die ook. Weet niet wie dat zijn. Maar denk dat het een dunne lijn is voor de boeren om steun te krijgen of niet. En 1 zon idioot is misschien al genoeg om het te verpesten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En deze he? Enorm zwaargewonde enzo..![]()
[ afbeelding ]
Maar daarom zou die Arjan ook wel pissig zijn geworden ofzo..
quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat paard is meer een ongeluk/getreiter denk ik..
twitter:MrDeluxeno twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:00:11Beelden van de boer die een agente te paard aanrijdt. Niet veel later is deze persoon (terecht) opgepakt. #boerenprotest #Groningen https://t.co/5VyTQZ3XVJ reageer retweet
Ongeluk of 'treiteren' (wat een bizarre omschrijving voor het inrijden op een mens en paard) zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat paard is meer een ongeluk/getreiter denk ik..
Ah heb je hem weer.. je pakt het verkeerde filmpje...quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:06 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Ja vinden ze schitterend man.
Nou ja zeg.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:MrDeluxeno twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:00:11Beelden van de boer die een agente te paard aanrijdt. Niet veel later is deze persoon (terecht) opgepakt. #boerenprotest #Groningen https://t.co/5VyTQZ3XVJ reageer retweet
Ja was gewoon benieuwd of je er nog zo over dacht.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ah heb je hem weer.. je pakt het verkeerde filmpje...
Maar dat weet je natuurlijk wel he grapjas..
twitter:CrijnJanssen twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:05:38Schaapjes wandelen door het centrum van Groningen #boerenacties #Boerenactie #boeren https://t.co/nRQtyZSPOA reageer retweet
Valt meequote:Op maandag 14 oktober 2019 18:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:MrDeluxeno twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:00:11Beelden van de boer die een agente te paard aanrijdt. Niet veel later is deze persoon (terecht) opgepakt. #boerenprotest #Groningen https://t.co/5VyTQZ3XVJ reageer retweet
Ah precies wat ik dacht ja.. Zogenaamd met je paard even op de weg blijven hangen.. hij geeft het paard een duwtje..quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:06 schreef Houtenbeen het volgende:
Alsof die andere provincies daar niet later alsnog op terug moeten komen omdat er toch echt geen alternatief blijkt te zijn..quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:08 schreef Yasmin23 het volgende:
van de nos blog
Boeren blijven staan
De sfeer is grimmig, zegt NOS-verslaggever Marlou Petter die voor het provinciehuis in Groningen staat.
"Er zal morgen pas weer overleg zijn en dat willen de boeren niet horen. Ze begrijpen niet waarom het in andere provincies wel lukt om iets veranderd te krijgen. Daarom blijven we voorlopig staan waar we staan en gaan we niet naar huis, zeggen de boeren."
Stikstofbeleid is het minst van invloed in Groningen en daar lijken de boeren de meeste moeite te doen om het af te schaffen, maar krijgen ze ook het minst hun zin? Vreemd allemaal.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:08 schreef Yasmin23 het volgende:
van de nos blog
Boeren blijven staan
De sfeer is grimmig, zegt NOS-verslaggever Marlou Petter die voor het provinciehuis in Groningen staat.
"Er zal morgen pas weer overleg zijn en dat willen de boeren niet horen. Ze begrijpen niet waarom het in andere provincies wel lukt om iets veranderd te krijgen. Daarom blijven we voorlopig staan waar we staan en gaan we niet naar huis, zeggen de boeren."
Wat is daar leuk aan? Wat een mongolen joh die boeren.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:08 schreef ACT-F het volgende:
Dit is toch veel leuker?twitter:CrijnJanssen twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:05:38Schaapjes wandelen door het centrum van Groningen #boerenacties #Boerenactie #boeren https://t.co/nRQtyZSPOA reageer retweet
Paard laat je met rust.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ah precies wat ik dacht ja.. Zogenaamd met je paard even op de weg blijven hangen.. hij geeft het paard een duwtje..
Klopt niet.. maar je moet ook geen boeren gaan treiteren met een paard..
Als je iets duidelijk wilt maken doe je dat maar op een andere manier..
Jajajaja man er gebeurde iets!! snel naar de telegraaf en 5000 keer herhalen aubquote:Op maandag 14 oktober 2019 18:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ongeluk of 'treiteren' (wat een bizarre omschrijving voor het inrijden op een mens en paard) zijn twee verschillende dingen.
Dat krijg je er dus van als je zwicht voor intimidatiequote:Op maandag 14 oktober 2019 18:08 schreef Yasmin23 het volgende:
van de nos blog
Boeren blijven staan
Ludieke acties vind ik prima.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat is daar leuk aan? Wat een mongolen joh die boeren.
Je maakt een grapje? Als je iets duidelijk maken, moet je dat níet doen door de weg te blokkeren volgens jou? Wat doen die boeren dan de hele tijd?quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ah precies wat ik dacht ja.. Zogenaamd met je paard even op de weg blijven hangen.. hij geeft het paard een duwtje..
Klopt niet.. maar je moet ook geen boeren gaan treiteren met een paard..
Als je iets duidelijk wilt maken doe je dat maar op een andere manier..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |