quote:
Op vrijdag 8 november 2019 19:54 schreef methodmich het volgende:Je kunt ook weer stemmen op de Song van het Jaar bij 3 voor 12. Zag nog geen apart topic. Zojuist even deelgenomen, alleen songs uit de voorkeuzelijst gebruikt:
Ik heb ook geen vrije keuzes gebruikt, want dat schiet toch niet op. [..]
Op het nippertje ook nog gestemd. 3VOOR12 is een soort verwaterd instrument van 3FM geworden, wat anno 2019 al een stuiptrekking is. De lijst is nooit een hoogvlieger geweest, maar het is alsnog wel schrijnend als je ziet hoe het vanaf jaren ’10 de afgrond in is geduikeld.
En met slechts 2 vrije keuzes wil het daarom niet overhouden, en ik kom amper aan 10 favorieten uit die voorgekauwde lijst. Totale willekeur daar, met veel missende liedjes of zelfs artiesten, als gapende gaten. Zelfs die ene King Gizzard-keuze is suf. 'thank u next' is echt in welke vorm dan ook een 2018-liedje. Maar ok, dacht ik, laat ik toch maar leuk meespelen:
Danny Brown - Dirty Laundry
Fat White Family - Feet
Blood Orange feat. Toro y Moi - Dark & Handsome
Miley Cyrus & Mark Ronson - Nothing Breaks Like A Heart
Tame Impala - It Might Be Time
Khalid feat. Disclosure - Talk
Little Simz feat. Cleo Sol - Selfish
FONTAINES D.C. - Boys In The Better Land
Anderson .Paak feat. Smokey Robinson - Make It Better
Korfbal - Quasimodo
Vrije keuzes:
Miles Kane - Blame It On The Summertime
Liam Gallagher - One Of Us
Het probleem met zo'n shortlist is dat bovenstaand een lijstje is geworden van persoonlijke favoriete nummer #1 en #2 en dan #134, #294, #353, #421 etc. van het jaar. Maar de stemmen zullen wel gewoon niet hoog genoeg voor zijn voor een optelling van vrije keuze. Kijk, nu weet je gewoon dat Merol dit jaar gaat winnen, en Top 40-troep en HAVO-rap als Snelle ook goed vertegenwoordigd zullen zijn in de top 10. Alleen die FONTAINES-track heeft nog kans op hoge ogen.