abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:21:21 #1
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189360259
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-10-2019 om 13:40:34 .....again said “NO,” thinking, as usual, that the U.S. is always the “sucker,” on NATO, on Trade, on everything. The Kurds fought with us, but were paid massive amounts of money and equipment to do so. They have been fighting Turkey for decades. I held off this fight for.... reageer retweet
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:21:37 #2
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:23:30 #3
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189360284
Ben ik de enige die zich eraan stoort dat overal staat dat Turkije 'Noord-Syrië' binnenvalt? Koerdistan ja. Syrië heeft hier in principe niks mee te maken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:24:09 #4
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189360294
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:18 schreef KrAlex het volgende: [..] Wekelijkse aanslagen was misschien overdreven, maar ze vinden met regelmaat plaats. Hier een bron die zelfs jij begrijpt. https://www.hln.be/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F
Was dat nou zo moeilijk? :?

Ik begrijp uit het artikel dat de aanslagen voornamelijk zijn gericht tegen politie en leger. Klopt dat?

(Niet om het goed te praten)
pi_189360305
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:15 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Irrelevant en ontwijkend.
De vraag is toch niet zo moeilijk? Geef eens een bron naar een van de vele aanslagen.

Ik krijg het idee dat het helemaal niet zo is. Puur door jullie ontwijkende gedrag.
De aanslagen in turkije zijn nooit gestopt. Alleen de grootschalige aanslagen zijn alweer een tijd terug dat ze niet meer gebeuren waarom dat is is speculatie. Maar de kleine aanslagen zijn nog steeds aan de orde van de dag. Dat jij turkije niet volgt, dus geen melding krijgt impliceert niet dat er geen aanslagen worden gepleegd.

Hoe lang geleden is bv dat het al Qaida netwerk of Isis een aanslag heeft gepleegd in Europa? Das ook lang geleden. Betekent dat dat Europa al Qaida en Isis niet zou moeten bestrijden? Zelfs als de pkk geen aanslagen dagelijks zou plegen, blijft de pkk een bedreiging voor turkije en moeten ze de netwerk bestrijden. Zolang er geen vrede is, is er oorlog, helaas. Toen de pkk en de Turken in vredesbesprekingen waren is de oorlog in Syrië losgebarsten, waardoor de hele dynamiek werd veranderd. De pkk zag kans om hun successen in Syrië te exporteren naar Turkije en Erdogan zag politieke kansen van het weer oppakken van de wapens. Here we are.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:26:46 #6
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189360332
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:24 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Was dat nou zo moeilijk? :?

Ik begrijp uit het artikel dat de aanslagen voornamelijk zijn gericht tegen politie en leger. Klopt dat?

(Niet om het goed te praten)
Klopt, die zijn vaak het hoofddoel.
pi_189360344
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:24 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Was dat nou zo moeilijk? :?

Ik begrijp uit het artikel dat de aanslagen voornamelijk zijn gericht tegen politie en leger. Klopt dat?

(Niet om het goed te praten)
Dat is de modus operandi over het algemeen van de pkk. Maar ook burgers zoals leraren en andere mensen die voor de staat worden ook als fairgame gezien voor de pkk omdat ze de staat dienen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:28:53 #8
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189360352


Heel de situatie perfect uitgelegd met een cartoon.
pi_189360375
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Turkije is toch niet 1 van de 2 belangrijkste NAVO bondgenoten?

niet eens 1 van de belangrijkste, daarnaast geef je Putin wat teveel krediet denk ik, dit komt in de eerste plaats doordat beide landen door debielen gerunned worden
En wie runt deze twee Muppets? Vladimir vladimirovich
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:31:19 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189360377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:28 schreef KrAlex het volgende:
[ afbeelding ]

Heel de situatie perfect uitgelegd met een cartoon.
Leg eens uit waar de Koerden oorlog voerden tegen Turkije? Behalve gebruikelijk racistisch gebral, heb je nog ergens een soort van bewijs dat het zo is?

Turkije is hier de agressor, dit worden zo weer duizenden onschuldige doden die de Turken de komende eeuw gaan ontkennen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:32:35 #11
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189360392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:31 schreef VoMy het volgende:

[..]
Turkije is hier de agressor, dit worden zo weer duizenden onschuldige doden die de Turken de komende eeuw gaan ontkennen.
De 'Koerdische kwestie'.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 10:34:10 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189360408
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

En wie runt deze twee Muppets? Vladimir vladimirovich
ome Vlad is meer de lachende derde

die hoeft geen poot uit te steken hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189360411
Deze oorlog gaat echt geweldig zijn voor de Turkse economie en staatschuld *O*

Turkije altijd nr 1!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:38:46 #14
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189360468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
Deze oorlog gaat echt geweldig zijn voor de Turkse economie en staatschuld *O*

Turkije altijd nr 1!
Het kost wat, maar dan heb je ook niks!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189360476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ome Vlad is meer de lachende derde

die hoeft geen poot uit te steken hier
Putin heeft sinds 2016 Trump in de pocket en sinds dat de Turken dat Russische vliegtuig uit de lucht schoten heeft Putin Erdogan in de pocket. Deels is het voor Erdogan en Putin een gelegenheidscoalitie om de Amerikanen tegen te werken natuurlijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189360494
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het kost wat, maar dan heb je ook niks!
Op de korte termijn is het natuurlijk de dolksteek voor een potentiële pkk staat maar op de lange termijn winnen vooral Tehran en damsucus vooral
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189360610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Leg eens uit waar de Koerden oorlog voerden tegen Turkije? Behalve gebruikelijk racistisch gebral, heb je nog ergens een soort van bewijs dat het zo is?

Turkije is hier de agressor, dit worden zo weer duizenden onschuldige doden die de Turken de komende eeuw gaan ontkennen.
Dude de Turken en Pkk zijn al decennia met elkaar in gevecht. Dit is geen nieuwe oorlog. Dit is het zoveelste hoofdstuk van die strijd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189360680
En we dachten dat George w. Een moron was

jamiedupree twitterde op woensdag 09-10-2019 om 22:45:35 Here's the full quote. The President evidently read something today about the Kurds, and that's where the WWII and D-Day stuff came from. https://t.co/mMyfhF8cyv reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 11:01:01 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189360723
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Putin heeft sinds 2016 Trump in de pocket en sinds dat de Turken dat Russische vliegtuig uit de lucht schoten heeft Putin Erdogan in de pocket. Deels is het voor Erdogan en Putin een gelegenheidscoalitie om de Amerikanen tegen te werken natuurlijk.
rrright

dat vliegtuig had gewoon aan de goede kant van de grens moeten vliegen, zo moeilijk is dat allemaal niet

zou wel heel makkelijk zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:03:56 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189360749
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dude de Turken en Pkk zijn al decennia met elkaar in gevecht. Dit is geen nieuwe oorlog. Dit is het zoveelste hoofdstuk van die strijd.
Ja, de PKK bestaat al decennia, net zoals Turkije al decennia de Koerden onderdrukt. Wat is de reden om nu een ander land binnen te vallen om daar op Koerden te gaan jagen dan? Er is geen aanleiding...
pi_189360766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

rrright

dat vliegtuig had gewoon aan de goede kant van de grens moeten vliegen, zo moeilijk is dat allemaal niet

zou wel heel makkelijk zijn
Tuurlijk maar dat neemt niet weg dat je zonder erbij na te denken een vliegtuig uit de lucht schiet, zonder na te denken over gevolgen. Als dat vliegtuig niet uit de lucht was geschoten lagen de kaarten mogelijk heel anders in Syrië.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:23:41 #22
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189361017
Dit soort berichten zijn koren op de molen van Erdoğan die nu een rechtvaardigheidsgrond ziet om burgers aan te vallen:
ahginvestment twitterde op donderdag 10-10-2019 om 10:48:26 Muhabir, YPG/PKK’lıya soruyor; -Neden sivil kıyafetle savaşıyorsun?Cevap : -Türk ordusu sivilleri vurmuyor, ondan. https://t.co/uT6zNIGIQT reageer retweet

Waarom vecht je in burgerkleding?

- Omdat het Turkse leger geen burgers aanvalt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:27:22 #23
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189361082
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:23 schreef ACT-F het volgende:
Dit soort berichten zijn koren op de molen van Erdoğan die nu een rechtvaardigheidsgrond ziet om burgers aan te vallen:
ahginvestment twitterde op donderdag 10-10-2019 om 10:48:26 Muhabir, YPG/PKK’lıya soruyor; -Neden sivil kıyafetle savaşıyorsun?Cevap : -Türk ordusu sivilleri vurmuyor, ondan. https://t.co/uT6zNIGIQT reageer retweet

Waarom vecht je in burgerkleding?

- Omdat het Turkse leger geen burgers aanvalt.

Leugens! Het is een genocide. ( :') )
pi_189361097
Een goed samenvattend stuk uit de Washington post, waarom deze strijd vroeg of laat moest losbarsten.

quote:
The U.S. played down Turkey’s concerns about Syrian Kurdish forces. That couldn’t last.

The tactical decision to back the YPG created a ticking time bomb.

A strikingly bipartisan array of politicians slammed President Trump for his surprise announcement that he would withdraw U.S. forces from Syria’s border with Turkey — removing them from harm’s way before the Turkish military launched an operation against Syrian Kurdish fighters, who have helped the United States battle the Islamic State.

“We must always have the backs of our allies, if we expect them to have our back,” tweeted former U.S. ambassador to the United Nations Nikki Haley. Sen. Marco Rubio (R-Fla.) called the decision “morally repugnant,” while Sen. Chris Murphy (D-Conn.) attacked it as “positively sinister.”

To be sure, the People’s Protection Units (YPG) members who fought valiantly against the Islamic State deserve American gratitude, and Trump should have strongly discouraged Turkey from attacking them. But the situation is complicated. The policy of assisting a faction of Syrian Kurds, the YPG, to fight the Islamic State has been a ticking time bomb since it began under the Obama administration, in 2014.

The short-term imperative to combat the militant group, which is also known as ISIS, created a strategic contradiction with foreseeable consequences that are now on painful display. Turkey, a NATO member, never accepted U.S. support for the group, which is directly linked to a terrorist organization that has long fought an insurgency against the Turkish state. Nor did every politician now criticizing Trump — whose decision-making has been characteristically chaotic — think this alliance was wise in the first place. The main surprise here is that U.S. diplomats and military officers made this untenable situation work as long as it did.

President Barack Obama did not align the United States with the YPG with any enthusiasm. He was reluctant to intervene in the Syrian civil war. But he was alarmed by the emergence of the Islamic State, which he believed threatened the United States and its regional allies. The United States launched an air campaign in September 2014 to prevent the group from seizing control of the Kurdish town of Kobane near the Turkish border, later airdropping supplies to YPG forces defending the city. Rather than putting American boots on the ground, the United States wanted to partner with local fighters to defeat the Islamic State. Turkey objected to continued U.S. cooperation with the YPG and proposed an alternative Sunni force, but the United States did not believe those fighters were sufficiently “moderate” and suspected that they (like Turkish leader Recep Tayyip Erdogan) were more focused on overthrowing Bashar al-Assad’s regime than eliminating the Islamic State. Erdogan also wanted a buffer zone to keep YPG forces away from Turkey’s border, one that would also provide a haven for the refugees flooding his country, a proposal Obama did not support. Faced with an immediate risk and no good options, U.S. Central Command began assisting the YPG. It quickly developed an affinity to its brothers-in-arms, even wearing YPG patches in solidarity — until Turkey objected.

Erdogan opposed this partnership because of the YPG’s links to Turkey’s Kurdistan Workers’ Party (PKK), which is designated as a terrorist organization by both Ankara and Washington. The PKK’s armed struggle against the Turkish state for Kurdish rights has resulted in more than 40,000 deaths, including several bombings in Istanbul and Ankara that killed dozens of civilians in 2016 alone. The United States does not classify the YPG as a terrorist entity — a legal distinction that allowed the Obama administration to justify its cooperation with the group. Both groups operate under the same command structure, and fighters move freely between them. Indeed, the YPG is militarily effective in part because of its members’ experience in Turkey. Links on the ground are clear: After the YPG defeated the Islamic State in the Syrian city of Raqqa, fighters unfurled banners showing Abdullah Ocalan, the imprisoned founder of the PKK.

Turkish officials were unimpressed by U.S. efforts to make the YPG more palatable by adding Syrian Arab fighters and creating a new umbrella organization called the Syrian Democratic Forces (SDF). They note that Gen. Raymond Thomas, former head of U.S. Special Operations Command, has said publicly that he asked the YPG to “change your brand” and described the inclusion of “democratic” in the group’s name as a “stroke of brilliance.”

Sen. Lindsey O. Graham (R-S.C.), among the harshest critics of Trump’s decision this week, was initially sympathetic to Turkish concerns and called the partnership with the Syrian Kurds “the dumbest idea in the world” in an April 2016 Senate hearing, given the PKK connection.

The YPG’s decision to fight the Islamic State was not made to help the United States. The group had its own reasons — in addition to defending its territory, the YPG sought to connect three northern Syrian cantons into a single autonomous region dominated by Kurds (similar to the Iraqi region of Kurdistan, which is led by a different faction of Kurds). This territory, however, borders the southeastern part of Turkey, where much of its Kurdish population lives. Turkey worried that the United States’ strengthening of the YPG in Syria could encourage the PKK to renew conflict at home. A 30-month cease-fire and peace talks that Erdogan had begun with the PKK broke down in July 2015, partly because of spillover from the conflict in Syria. (Some Syrian Arabs resented the YPG’s growing presence in areas that were not historically Kurdish and accused the group in summer 2015 of forcibly displacing Arab villagers.)

Although Washington sought to assuage Ankara, it made promises that proved hard to keep. When the Obama administration asked the YPG in spring 2016 to cross the Euphrates River to clear the predominantly Arab town of Manbij of Islamic State fighters, it was acting against Erdogan’s express wish that the YPG remain east of the river — a natural boundary that separated the cantons. The United States publicly promised Turkey the fighters would leave afterward, yet some still remain. When the Trump administration armed the YPG for the Raqqa operation, which began in June 2017, it promised to collect the weapons afterward. A U.S. official described this idea as “asinine;” predictably, it didn’t fully happen.

In its eagerness to defeat the Islamic State, the United States failed to address the long-term consequence of creating a Syrian Kurdish region that was flatly unacceptable to Turkey. And given that the United States described its cooperation with the YPG as “temporary, transactional, and tactical” — as a senior State Department official put it — it is hardly surprising that Erdogan pressed for an end date.

Turkey has conducted military operations in Syria before, to create a buffer zone along the border, prevent the establishment of an autonomous Kurdish entity, and provide a space to return refugees. In August 2016, the Turkish military launched Operation Euphrates Shield to clear the Islamic State from its border (from Jarabulus on the Euphrates River to Azaz in the west, near the Kurdish enclave of Afrin) and block the Syrian Kurds from creating a contiguous region. In January 2018, Operation Olive Branch directly targeted YPG fighters in Afrin — who were working with Russian rather than U.S. military advisers. The U.S. reaction was restrained, acknowledging Turkish security concerns yet urging it to act in a proportionate and measured way.

To prevent Erdogan from further military action, senior U.S. officials worked with their Turkish counterparts in recent months on plans to establish a limited buffer zone in Syria, along part of the Turkish border. The two sides conducted joint patrols and established a joint operations center. The United States also asked the YPG to pull back forces and remove fortifications along the border, which now leaves them defenseless. Yet Erdogan grew impatient with the failure to agree on details and demanded a 20-mile deep and 300-mile wide corridor — far larger than the narrow strip envisioned by Washington.

Trump’s hasty decision to withdraw U.S. advisers from the Syrian border, and at least tacitly approve a Turkish military operation, was sloppy and cruel. The lack of a coherent policy process and garbled messaging made a dangerous situation even worse. Renewed fighting will harm civilians in a now peaceful part of a war-torn country, enable the Islamic State to regroup, and empower Russia and Iran, who are backing the Assad regime and hungry for more influence.

Ending the alliance with the YPG may be inevitable, but Trump’s critics are right that the United States can’t simply walk away without tarnishing its reputation as a reliable partner. With Turkey’s Operation Peace Spring now underway, the United States should insist it be limited in scope and not target major Kurdish-controlled towns, that it ensure that Islamic State prisoners held by the YPG are not released, and that it not provoke a humanitarian crisis among civilians.

The United States should continue supporting efforts to find a political solution to the broader conflict in Syria, including decisions about long-term governance and security arrangements. The YPG produced expedient results in one corner of Syria, but it was never expected to liberate the entire country. A likely outcome of a Turkish incursion is that the YPG makes a deal with the Syrian regime. Throughout the conflict, the YPG never joined opposition groups seeking to overthrow the regime, which, in turn, did not conduct extensive operations in areas where the YPG was based.

Despite deep frustration with Turkey’s strongman leader, the United States must preserve its relationship with that country. It is a challenging ally and has strayed from NATO principles — for instance, by purchasing Russian military equipment and by cracking down on political opponents and the press. But it remains an important Muslim-majority ally in a critical region. And, given its geography, it has a clear interest in a stable Syria. The United States should remain focused on ensuring that the Syrian neighbor with the most to lose remains invested in the efforts to decisively defeat the Islamic State.

https://www.washingtonpos(...)s-that-couldnt-last/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189361167
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:23 schreef ACT-F het volgende:
Dit soort berichten zijn koren op de molen van Erdoğan die nu een rechtvaardigheidsgrond ziet om burgers aan te vallen:
ahginvestment twitterde op donderdag 10-10-2019 om 10:48:26 Muhabir, YPG/PKK’lıya soruyor; -Neden sivil kıyafetle savaşıyorsun?Cevap : -Türk ordusu sivilleri vurmuyor, ondan. https://t.co/uT6zNIGIQT reageer retweet

Waarom vecht je in burgerkleding?

- Omdat het Turkse leger geen burgers aanvalt.

Opgaan in de burger omgeving is natuurlijk de modus operandi van eem guerilla beweging dat tegen een reguliere leger vecht. Kan mij een filmpje herinneren, dat Turkse soldaten snachts middels nachtkijkers een groep mensen volgen, die ze verdenken pkk lui te zijn, ze worden vervolgens pas overhoop geknald wanneer ze zien dat ze assaultrifles bij hun hebben, omdat dan pas het verschil wordt gezien tussen een burger en een militant.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:34:10 #26
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189361180
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:41:40 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189361318
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:28 schreef Slayage het volgende:
Een goed samenvattend stuk uit de Washington post, waarom deze strijd vroeg of laat moest losbarsten.
[..]

Goed stuk _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:43:16 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189361349
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

Opgaan in de burger omgeving is natuurlijk de modus operandi van eem guerilla beweging dat tegen een reguliere leger vecht. Kan mij een filmpje herinneren, dat Turkse soldaten snachts middels nachtkijkers een groep mensen volgen, die ze verdenken pkk lui te zijn, ze worden vervolgens pas overhoop geknald wanneer ze zien dat ze assaultrifles bij hun hebben, omdat dan pas het verschil wordt gezien tussen een burger en een militant.
De militairen zullen om principiële redenen echt niet zomaar burgers aanvallen, maar je weet wat Erdoğan straks roeptoetert als er toch burgerslachtoffers vallen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189361418
Assyrische TV:
YPG/SDF/PKK gebruiken Assyiers als menselijke schild.

https://mobile.twitter.com/AssyriaTV/status/1182032744920096770
pi_189361436
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De militairen zullen om principiële redenen echt niet zomaar burgers aanvallen, maar je weet wat Erdoğan straks roeptoetert als er toch burgerslachtoffers vallen.
Militairen hebben natuurlijk hun rules of engagement. Linksom of rechtsom er gaan altijd burgerslachtoffers vallen als "Collateral damage". Dat is nu niet anders. Oorlog anno nu wordt vooral gevochten in de steden, itt VROEGAH, waar legers in het open veld hun fitties gingen oplossen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189361476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:46 schreef polderturk het volgende:
Assyrische TV:
YPG/SDF/PKK gebruiken Assyiers als menselijke schild.

https://mobile.twitter.com/AssyriaTV/status/1182032744920096770
Ik zag idd dat de Turken bij kamishli ook een bombardement hadden uitgevoerd. Daar is ook een groot assadiatische aanwezigheid dus zou wijst zijn dat de ypg op de een of andere manier de assadisten ook betrekt in de gevechten. Mede omdat de assadisten nu de lachende derde zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189361704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 00:49 schreef polderturk het volgende:
Zie de video in de link.

Orban verklaart dat Hongaren en Turken dezelfde oorsprong hebben.

https://mobile.twitter.com/zorlu77/status/1181998854813753347
De Hongaren zijn in principe de kleinkinderen van de Hunnen. Aangezien de Hunnen Turks waren, is het vrij logisch dat zij kennissen van elkaar zijn.
pi_189361736
Leugen apparaat van YPG/PKK draait op volle toeren:



pi_189361749
Gemiddelde tokkie lid hier volgt bronnen zoals Rojovo =')
pi_189361754
BirGun_Gazetesi twitterde op donderdag 10-10-2019 om 08:24:54 Gazetemizin internet sorumlusu Hakan Demir sabaha karşı evi basılarak gözaltına alındıhttps://t.co/3Dw12BjKrb https://t.co/CV1ZgsVbix reageer retweet
Natuurlijk gaat in Turkije de dictatuur zelf ook gewoon verder en is vanochtend de hoofdredacteur van het online gedeelte van de krant Birgun van zijn bed gelicht.
pi_189361792
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:06 schreef Werkperd het volgende:
Gemiddelde tokkie lid hier volgt bronnen zoals Rojovo =')
Krijg jij betaald om hier te posten, of ben je gewoon niet zo intelligent?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189361842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:09 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Krijg jij betaald om hier te posten, of ben je gewoon niet zo intelligent?
Moeten we intelligentie verwachten van zwakzinnige figuren zoals jij? Dan kunnen we nog lang wachten..
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:13:05 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189361856
Nos:

quote:
Ankara pakt negatieve berichten hard aan

De Turkse politie gaat mensen hard aanpakken die zich op sociale media keren tegen de militaire operatie in Noord-Syrië. Vooralsnog worden 78 mensen hiervoor vervolgd, meldde de politie woensdagavond. Of zij ook gevangen zijn genomen, is niet duidelijk.

Volgens de politie gaat het om berichten die aanzetten tot "haat". Degenen die de berichten plaatsten worden verdacht van het verspreiden van terroristische propaganda. De verdachten kunnen een jarenlange gevangenisstraf tegemoetzien als ze worden veroordeeld.
pi_189361857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Moeten we intelligentie verwachten van zwakzinnige figuren zoals jij? Dan kunnen we nog lang wachten..
Oh ja, de Turken zijn übermenschen :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:15:43 #40
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189361889
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:03 schreef Werkperd het volgende:

De Hongaren zijn in principe de kleinkinderen van de Hunnen. Aangezien de Hunnen Turks waren, is het vrij logisch dat zij kennissen van elkaar zijn.
De overeenkomst is de Altaïsche oorsprong, dat geldt voor Turkije, Hongarije, Finland en Japan. Moeten die 2 laatste landen nu ook rugdekking geven?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189361895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:13 schreef Eightyone het volgende:
Nos:
[..]

Wat een kutland is Turkije toch geworden :r
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189361910
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:06 schreef skysherrif het volgende:
BirGun_Gazetesi twitterde op donderdag 10-10-2019 om 08:24:54 Gazetemizin internet sorumlusu Hakan Demir sabaha karşı evi basılarak gözaltına alındıhttps://t.co/3Dw12BjKrb https://t.co/CV1ZgsVbix reageer retweet
Natuurlijk gaat in Turkije de dictatuur zelf ook gewoon verder en is vanochtend de hoofdredacteur van het online gedeelte van de krant Birgun van zijn bed gelicht.
Deze man is gearresteerd omdat hij propaganda maakt voor de terroristische organisatie PKK/YPG. In diverse artikelen heeft hij gelogen over het Turkse leger dat zogenaamd burgers als doelwit heeft gekozen.

Dan draai je de bak in. Net zoals als je hier IS verheerlijkt en de gevangenis in vliegt.
pi_189361911
AL een beetje livestreams ? dan Pakt popcorn en bier *O* *O* *O*
Ik zwaai naar dieren.
pi_189361930
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De overeenkomst is de Altaïsche oorsprong, dat geldt voor Turkije, Hongarije, Finland en Japan. Moeten die 2 laatste landen nu ook rugdekking geven?
:Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:17:58 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189361932
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

:Y
:D
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189361969
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:15 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Wat een kutland is Turkije toch geworden :r
Wordt ook nodig tijd dat wij nu als EU Turkije snoei en snoeihard aanpakken door haar hele economie af te breken. Dit soort voorvallen gaan alleen nog maar vaker plaatsvinden met de opkomst van sterk autoritaire regimes. In zekere zin werkt dat zelfs beter dan een Westerse liberale democratie, kijk naar een land als China of Rusland. Maar wij gaan toch niets meer doen :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189361983
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De overeenkomst is de Altaïsche oorsprong, dat geldt voor Turkije, Hongarije, Finland en Japan. Moeten die 2 laatste landen nu ook rugdekking geven?
Dan zou ik je maar eens verder verdiepen in ancient DNA onderzoeken waaruit blijkt dat 1 op de zo veel Hongaren van oorsprong Turkse oftewel oost-Aziatische DNA hebben. Daarom zeg ik ook dat het vrij normaal is omdat de Hunnen daar onderling gemengd zijn met het lokale volk.

Nee maar in moeilijke tijden rugdekking geven aan je broeders komt wel vaker voor.
pi_189361992
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:05 schreef Werkperd het volgende:
Leugen apparaat van YPG/PKK draait op volle toeren:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je weet dat artillerie geen onderscheid maakt tussen militant en burger en dat artillerie geen precisie wapen is dus ook inherent een risico heeft van Collateral damage?

Ja propaganda bis ren onderdeel van oorlog, daarom moet je kritisch zijn maar je moet niet naïef zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189362001
Wat is precies erger aan PKK dan aan Erdogan ?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:24:25 #50
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189362041
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:15 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Wat een kutland is Turkije toch geworden :r
De Turkse regering ja, maar voor deze streng religieuze stroming werd al decennia geleden gewaarschuwd door de seculieren. Maar nee, Turkije moest de democratie respecteren van het westen en het afzetten van Erdoğan zou daarbij niet passen. Zie nu wat er gebeurd is. Wat jij niet ziet op dit moment is dat er nu een zwijgende meerderheid is in Turkije. Keer jij je als Turk tegen deze operatie dan ben je een landverrader en word je een kopje kleiner gemaakt. Fijne democratie of niet? Nee, Erdoğan mocht niet afgezet worden, want democratie....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')