abonnement Unibet Coolblue
pi_189339615
Ze is nu in haar eigen prachtwijk ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:44:00 #102
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189339681
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:31 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nou daar zit ook wel een nuance in. Pers mag best kritisch naar zichzelf kijken en kan ver gaan. Kijk naar Engeland, kijk naar de roddelpers.. er zijn wel vaker mensen onderdoor gegaan aan pers...

Overigens vind ik dat hier niet opgaan.
Welke nuance doel je op? Als publiek figuur wordt er over je geschreven. Als je daardoor besluit zelfmoord te plegen is dat triest, maar je kunt dan niet zeggen dat er bloed aan hun handen kleeft. Alleen wanneer je valselijk beschuldigd wordt van zaken en je besluit dit te doen, kan ik me er nog iets bij indenken dat er zo geredeneerd wordt.
pi_189339691
Ik heb dat filmpje van Rutger nog eens bekeken. Vind eigenlijk dat hij niet heel erg veel verkeerd doet.. vind eerder Vogelaar onbegrijpelijk reageren. Vreemd mens. Straalt ook helemaal niets uit. Wouter Bos had haar gevraagd als minister las ik. Dat was dan een dikke faal van Wouter
pi_189339709
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb dat filmpje van Rutger nog eens bekeken. Vind eigenlijk dat hij niet heel erg veel verkeerd doet.. vind eerder Vogelaar onbegrijpelijk reageren. Vreemd mens. Straalt ook helemaal niets uit. Wouter Bos had haar gevraagd als minister las ik. Dat was dan een dikke faal van Wouter
Ze is dan ook niet lang na dit filmpje gedwongen af te treden door de PvdA.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:54:15 #105
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189339769
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En toch he, bij mij gaan er toch associaties broeden met prinses Diana. Die werd niet per se doodgereden door pers, maar door de hele heksenjacht verloor haar chauffeur de macht over het stuur. Was de pers onderdeel van haar functie? Is de pers daardoor niet verantwoordelijk?
Die associaties gaan mijns inziens echt helemaal nergens over. Als jij een auto-ongeluk met dodelijke afloop naar aanleiding van te hard rijden om aan achtervolgende paparazzi op motorfietsen te ontkomen associeert met een zelfmoord van een minister vanwege kritiek op haar functioneren (nog los van of dit de reden is, wat ik niet denk), is dat helemaal prima.

Alleen kan ik geen enkel verband daarin zien. Het enige verband is 'pers'.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:54:31 #106
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_189339772
quote:
Er zijn dus mensen die doodleuk en hardop een link leggen tussen de zelfmoord van Ella Vogelaar nu en een geenstijl-filmpje met haar en Rutger Castricum iets van 10 jaar geleden.

Wat moet het een genot zijn om je klauwen onbeperkt in nog warme lijken te mogen zetten omdat in de ideeënoorlog nou eenmaal alles is geoorloofd.
https://www.facebook.com/bertrambrussen/posts/1401587800017390
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  woensdag 9 oktober 2019 @ 00:00:45 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189339814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb dat filmpje van Rutger nog eens bekeken. Vind eigenlijk dat hij niet heel erg veel verkeerd doet.. vind eerder Vogelaar onbegrijpelijk reageren. Vreemd mens. Straalt ook helemaal niets uit. Wouter Bos had haar gevraagd als minister las ik. Dat was dan een dikke faal van Wouter
Vogelaar was een minister van de oude stempel en kon gewoon niet overweg met zoiets als Geenstijl, dat toen nog een vrij nieuw fenomeen was. Waarschijnlijk had Bos dat risico toen ook niet helemaal op het vizier.

Hadden ze haar 10 jaar eerder minister gemaakt dan was het waarschijnlijk niet zo gelopen.
pi_189339821
Verdrietig nieuws, iemand die daadwerkelijk stond voor haar links-sociale idealen.

Helaas minder geschikt voor de moderne politiek bühne.
blablablabla
pi_189339853
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:01 schreef Elan het volgende:
Verdrietig nieuws, iemand die daadwerkelijk stond voor haar links-sociale idealen.

Helaas minder geschikt voor de moderne politiek bühne.
Ja, dit gevoel heb ik er ook bij.. trieste situatie ook. Depressies, kutzooi is dat!!

RIP Ella Vogelaar

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 00:05:48 ]
pi_189339881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb dat filmpje van Rutger nog eens bekeken. Vind eigenlijk dat hij niet heel erg veel verkeerd doet.. vind eerder Vogelaar onbegrijpelijk reageren. Vreemd mens. Straalt ook helemaal niets uit. Wouter Bos had haar gevraagd als minister las ik. Dat was dan een dikke faal van Wouter
Kun je nagaan hoe snel de maatschappij aan het veranderen is, bizar. Mediatraining, je kunt blijkbaar niet meer zonder. Zij werd overvallen door dat interview, gewent aan een persconferentie.

Die woningbouwcorporaties hebben hun lesje wel geleerd, als je wat maatschappelijk wil bereiken in Rotterdam, oftewel geld voor een betere buurt dan trekken ze de portefeuille graag.

Haar wijken zijn nu Booming, Katendrecht en de Afrikanen buurt. Nu alle plannen op Zuid. Zelfs Halsema kijkt mee naar de plannen.

Ze had gewoon gelijk in de stedelijke wijken alleen niemand zag dat. Wouter Bos is imo een idioot, PvdA was nergens meer door zijn aanpak. Asscher snapt het niet.
pi_189339900
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vogelaar was een minister van de oude stempel en kon gewoon niet overweg met zoiets als Geenstijl, dat toen nog een vrij nieuw fenomeen was. Waarschijnlijk had Bos dat risico toen ook niet helemaal op het vizier.

Hadden ze haar 10 jaar eerder minister gemaakt dan was het waarschijnlijk niet zo gelopen.
Was ze nu minister geweest dan werd ze op handen gedragen. Maatschappelijk betrokken... Voor alle Nederlanders.
pi_189339991
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe snel de maatschappij aan het veranderen is, bizar. Mediatraining, je kunt blijkbaar niet meer zonder. Zij werd overvallen door dat interview, gewent aan een persconferentie.

Die woningbouwcorporaties hebben hun lesje wel geleerd, als je wat maatschappelijk wil bereiken in Rotterdam, oftewel geld voor een betere buurt dan trekken ze de portefeuille graag.

Haar wijken zijn nu Booming, Katendrecht en de Afrikanen buurt. Nu alle plannen op Zuid. Zelfs Halsema kijkt mee naar de plannen.

Ze had gewoon gelijk in de stedelijke wijken alleen niemand zag dat. Wouter Bos is imo een idioot, PvdA was nergens meer door zijn aanpak. Asscher snapt het niet.
Lol, het is de Afrikaanderbuurt en ja daar wonen veel mensen met Afrikaanse roots. Het heeft alleen niets te maken met de naam van die wijk.

Die wijken zijn inderdaad erg opgeknapt maar dat komt vooral door de Rotterdamwet. Er zijn zeker op Zuid en Katendrecht veel meer inwoners bijgekomen met een hoger inkomen. De aanpak van Vogelaar heeft veel gemengde resultaten opgeleverd maar was zeker geen succes.
Men is daarom ook gestopt met haar aanpak.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 9 oktober 2019 @ 00:28:04 #113
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_189340020
Volgens mij is depressie veel meer dan een idiote geen-stijl aktie of een onhandig optreden van een bevlogen politica. Was het maar zo simpel.

En sowieso is het heel verdrietig dat iemand voor zelfmoord denkt te moeten kiezen, altijd!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_189340036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lol, het is de Afrikaanderbuurt en ja daar wonen veel mensen met Afrikaanse roots. Het heeft alleen niets te maken met de naam van die wijk.

Die wijken zijn inderdaad erg opgeknapt maar dat komt vooral door de Rotterdamwet. Er zijn zeker op Zuid en Katendrecht veel meer inwoners bijgekomen met een hoger inkomen. De aanpak van Vogelaar heeft veel gemengde resultaten opgeleverd maar was zeker geen succes.
Men is daarom ook gestopt met haar aanpak.
En waarom kwam de Rotterdamwet er? :7

Edit: het probleem van de Vogelaar wijken was dat geen wijk hetzelfde was. En er per wijk een andere aanpak nodig is.
pi_189340064
Rutger verdient een Sonja Barend award voor dat gesprek
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_189340066
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:28 schreef ondeugend het volgende:
Volgens mij is depressie veel meer dan een idiote geen-stijl aktie of een onhandig optreden van een bevlogen politica. Was het maar zo simpel.

En sowieso is het heel verdrietig dat iemand voor zelfmoord denkt te moeten kiezen, altijd!
Inderdaad, ik vind het wel makkelijk om de schuld te zoeken bij zo'n filmpje. Depressie zit zoveel dieper. Helemaal als je uiteindelijk voergaat tot zelfmoord.
ROBODEMONS..................|:(
pi_189340093
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En waarom kwam de Rotterdamwet er? :7

Edit: het probleem van de Vogelaar wijken was dat geen wijk hetzelfde was. En er per wijk een andere aanpak nodig is.
In Rotterdam kwam de Rotterdamwet omdat het geld slechts in een paar wijken zat terwijl in andere wijken vooral allochtonen en uitkeringstrekkers woonden. Daar kon je nog zoveel geld tegenaan gooien en alles 6x opknappen, maar zolang die verhoudingen scheef bleven zouden die wijken nooit wat worden.

De Vogelaar aanpak was vooral alles opknappen en dingen als buurthuizen en speeltuinen naar achterstandswijken brengen. Dat is maar een beperkte oplossing van de problemen omdat al de bewoners met problemen en geen geld daar blijven wonen en de wijk al snel weer een puihoop word.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 9 oktober 2019 @ 00:39:05 #118
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_189340110
Ik schrik hier erg van. Maar ik ben blij dat het kabinet hier aankomende jaren de portemonnee voor trekt. Mensen met mentale ziektes als depressie moeten geholpen worden. En ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van een maatschappij waarin we met zn allen betalen om de zinloze verspilling van levens te beëindigen door deze mensen te helpen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_189341349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:56 schreef KietelKeutel het volgende:
Best heftig

er kleeft wat mij betreft bloed op de handen van geenstijl en consorten
zo zie je maar dat pesten niet alleen gevoelig is voor kinderen
De tik van Wouter Bos was veel harder.
Zij is op dezelfde manier door Wouter Bos aan de kant geschoven, als Elske ter Veld door Wim Kok. Dat voelde als een dolk in de rug..
pi_189341377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:56 schreef KietelKeutel het volgende:
Best heftig

er kleeft wat mij betreft bloed op de handen van geenstijl en consorten
zo zie je maar dat pesten niet alleen gevoelig is voor kinderen
Dit is te kort door de bocht.
Echter: Het is wel jammer dat bevlogen (haha Vogelaar bevlogen) politici met idealen moeten kunnen omgaan met lompe cynici.
Als er niet zulke mensen als Rutger rondlopen die de sympathie en kijkcijfers krijgen van andere cynici waren er wellicht betere politici.
"Omgaan met Rutger" is nu een extra noodzakelijke cursus geworden (ook voor Job Cohen) die ten koste gaat met de focus op zaken die echt belangrijk zijn voor de mensen.

Jammer......
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 06:49:52 #121
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189341396
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:56 schreef KietelKeutel het volgende:
Best heftig

er kleeft wat mij betreft bloed op de handen van geenstijl en consorten
zo zie je maar dat pesten niet alleen gevoelig is voor kinderen
Hahahaha.

Geweldige troll dit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189341403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]

Welke nuance doel je op?
Dat de pers verantwoordelijk is voor hoe ze berichten schrijven en zich moeten beseffen wat de verschillende belangen zijn en wie je kan beschadigen. Het is een continue afweging die je als pers moet maken en daarvoor ben je verantwoordelijk.

Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat je als pers nergens voor verantwoordelijk bent.

Nogmaals ik vind dat hier niet opgaan.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 07:00:55 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189341417
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 06:53 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat de pers verantwoordelijk is voor hoe ze berichten schrijven en zich moeten beseffen wat de verschillende belangen zijn en wie je kan beschadigen. Het is een continue afweging die je als pers moet maken en daarvoor ben je verantwoordelijk.

Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat je als pers nergens voor verantwoordelijk bent.

Nogmaals ik vind dat hier niet opgaan.
Ik denk dat we die regels al hebben. Maar die gelden gewoon niet voor politici, celebs en andere notabelen. Volwassen mensen die expres in de schijnwerpers staan en daar de vruchten van plukken kunnen maar beter een dikke huid hebben. Als je een tiener bent dan krijg je gewoon netjes een zwart balkje en beschermingen die we aan geestelijk onderontwikkelden geven. De rest kan maar beter naar de zwemvesten grijpen.

En ik ben ook totaal niet overtuigd dat wat gezeik op GeenStijl de hoofdoorzaak is van iemands depressie. Hoe ongenuanceerd is dat beeld wel niet dat een geestelijke ziekte 1 niet-fysieke oorzaak heeft in 1 interactie met een journalist en de fall-out daar van. Iemand is ziek en heeft daar decennia lang last van... er kunnen dan dingen gebeuren die je over het randje duwen maar net zoals blaadjes aan de boom. Of dat blaadje vandaag valt met een briesje of morgen uit zichzelf... en laten we eerlijk wezen.. dat "briesje" was al weer letterlijk 10 jaar geleden oid?

Daar is veel meer aan de hand.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189341574
Hoor je niet vaak dat een policitus overlijdt aan depressies. Misschien zelfs de eerste keer.
Misschien dat Rutger nu toch een beetje spijt krijgt.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 07:43:47 #125
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189341587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 07:41 schreef Loekie1 het volgende:
Hoor je niet vaak dat een policitus overlijdt aan depressies. Misschien zelfs de eerste keer.
Denk dat er in het verleden ook best een taboe rustte op zulke oorzaken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')