abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189555965
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat jij het komt downplayen is niet echt verrassend. Maar ik hoor het liever van iemand die niet vanaf de geboorte geindoctrineerd is met een collectieve psychose.

Nofi.
Heb je het gelezen?
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:04:00 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189555970
Ik loop in een gang en hoor een hont blaffen. Ik open de deur, zie de hont en aai hem. De hont bijt mij. Het is de schuld van de hont want mijn bedoelingen waren goetmoedig.

De volgende dag loop ik nogmaals door de gang en hoor weer de hont blaffen. Ik open de deur en aai hem nogmaals. Ik blijf goetmoedig en misschien gaat het nu goet, maar de hont bijt mij wederom. Kuthont!

De dag daarop loop ik nogmaals door de gang en hoor de hont wederom blaffen en doe ik weer hetzelfde als de dag daarvoor. En opnieuw bijt de hont in mijn klauwen. Dit keer is het niet de schult van de hont maar bijt ik gewoon mezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 22-10-2019 00:18:37 ]
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:05:59 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189555998
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je het gelezen?
Yep, en het strookt totaal niet met de comments op andere sites. Maar goed, waarom blijf ik nog op je ingaan? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189556367
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Yep, en het strookt totaal niet met de comments op andere sites. Maar goed, waarom blijf ik nog op je ingaan? :').
Het strookt totaal niet met het beeld wat je er op nahoudt bedoel je. Maar goeie vraag, er is nog wel ruimte vrij op de negeer-functie bedenk ik me ineens. Top idee pik!
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:30:30 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189556380
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het strookt totaal niet met het beeld wat je er op nahoudt bedoel je. Maar goeie vraag, er is nog wel ruimte vrij op de negeer-functie bedenk ik me ineens. Top idee pik!
Ja, want dit topic staat vol met positieve geluiden.

Vooral doen :W.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189558283
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, want dit topic staat vol met positieve geluiden.

Vooral doen :W.
Dit topic staat vol met slechte onderbuik one liners. :')
pi_189558410
Zo'n haathut voegt al niks toe en dan ook nog zo'n herrie. Je mag toch verwachten dat die onzin niet toegestaan wordt.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_189563239
Dit moet gevierd worden!

Tijd voor een BBQ.
pi_189563259
Ik vind het prima, maar als ze het verbieden dan vind ik dat kerken ook niet hun klokken meer mogen luiden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189566298
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het prima, maar als ze het verbieden dan vind ik dat kerken ook niet hun klokken meer mogen luiden.
Dus of het land moet full blown islamitisch gaan met religieus gejengel over PA-installaties van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat of traditionele kerkklokken (die toch primair de tijd aangeven) moeten afgeschaft worden.. De enige mogelijke uitkomst is dus dat Nederlandse cultuur/traditie afgeschaft of vervangen/overschreeuwd wordt.

Laat me raden, aan kerkklokken heb jij sowieso al een hekel?
pi_189566611
quote:
Beide verbieden vind ik prima.
pi_189566728
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waarom zouden kerkklokken afgeschaft moeten worden omdat islam een veel grotere claim wil leggen op de openbare ruimte? Hoe kan het dat de aanwezigheid van islam in een land een voorheen zo goed als probleemloos element (buiten nimby's die zelf naast een kerktoren zijn gaan wonen en daar waarschijnlijk ook een kostenvoordeel bij gehad hebben) nu ineens tot iets dat afgeschaft dient te worden kan maken?

In kerkklokken zie ik nog wel een algemeen nut (tijdsduiding) maar dat er hier Nederlanders staan te springen om niet alleen de religieuze - maar ook de ceremoniele functie bij uitvaarten en huwelijken af te schaffen dat choqueert mij (als uitgesproken antitheist NB) toch wel flink.

De riten die Nederland eigen zijn daar blijft niets van over maar de kitscherige toetertochten met enorme overlast, gevaarzetting en gehuurde patserbakken nemen in frequentie enkel toe.

Nee, doe mij die kerkklokken dan maar, ook bij bruiloften en uitvaarten. Liever weg met al die nieuwe onzin.
pi_189566795
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Laat me raden, aan kerkklokken heb jij sowieso al een hekel?
Niet per se. Waar ik een hekel aan heb zijn van die cultuurchristenen die beweren dat onze Westerse samenleving gebaseerd is op joods-christelijke normen en waarden. Van die seculieren die wél kerkklokken willen maar geen Islamitische dingen of mensen die beweren dat de Verlichting dankzij het Christendom plaats heeft kunnen vinden. Ik vind dat ronduit hypocriet.

Daarom zeg ik óf allebei verbieden óf allebei toelaten. Liever heb ik helemaal geen religieus gejengel.
pi_189566815
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Idem :)
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:47:40 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189566851
quote:
Dus iets bestaands moet verboden worden omdat iets nieuws totaal niet aan de reguliere eisen voldoet?
pi_189566887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Niet per se. Waar ik een hekel aan heb zijn van die cultuurchristenen die beweren dat onze Westerse samenleving gebaseerd is op joods-christelijke normen en waarden. Van die seculieren die wél kerkklokken willen maar geen Islamitische dingen of mensen die beweren dat de Verlichting dankzij het Christendom plaats heeft kunnen vinden. Ik vind dat ronduit hypocriet.

Daarom zeg ik óf allebei verbieden óf allebei toelaten. Liever heb ik helemaal geen religieus gejengel.
Al die dingen beweer ik echter geheel niet, ik heb een broertje dood aan alle religie maar om te doen alsof (versterkte) religieuze claims vanaf een toren (over een speaker installatie) gelijk zouden staan aan neutraal klokkengeluid het merendeel van de tijd enkel om de tijd aan te geven is natuurlijk de grootst denkbare onzin.

Zouden de christenen kerkelijke liederen de omgeving in knallen of ook maar iedere zondag voor de dienst leuzen als "jezus is de verlosser, aanvaard zijn liefde en ontsnap aan het hellevuur" dan had je een goed punt gehad.

Nu vind ik wat je hier schrijft nogal gezocht, op het absurde af.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:51:20 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189566922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Een kerklok zegt verder niks, die wordt ook geluid bij een begrafenis oid. Het is niet dat de lokale priester via de speaker hel en verdoemenis loopt te prediken waar het hele dorp van mee kan genieten omdat jij en ik op zondag het kastje van de duivel aangezet hebben.
pi_189566927
quote:
Mee eens. De religieuzen gaan maar ergens proberen om de doden te wekken plus ik zou weleens willen weten wat de religieuzen doen met de kleine lijken.
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:52:36 #269
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189566949
Moslims doen het tenminste vrijdagmiddag en niet 9 uur in de ochtend zoals christenen met hun klokkenspel
:')
pi_189566955
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een kerklok zegt verder niks, die wordt ook geluid bij een begrafenis oid. Het is niet dat de lokale priester via de speaker hel en verdoemenis loopt te prediken waar het hele dorp van mee kan genieten omdat jij en ik op zondag het kastje van de duivel aangezet hebben.
Dat hoeft een oproep tot gebed ook niet te zijn.
pi_189566963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Moslims doen het tenminste vrijdagmiddag en niet 9 uur in de ochtend zoals christenen met hun klokkenspel
Nog nooit in een islamitisch land geweest waar de azaan gemeengoed is zeker? Grapjurk _O-
pi_189567000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat hoeft een oproep tot gebed ook niet te zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Adhan :')
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:55:26 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:56:27 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189567033
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik werd er in Afghanistan iig knap chagrijnig van elke ochtend bij zonsopkomst... :')
pi_189567051
quote:
Ehm...volgens mij worden moslims 5 keer per dag opgeroepen tot gebed.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')