Heb je het gelezen?quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat jij het komt downplayen is niet echt verrassend. Maar ik hoor het liever van iemand die niet vanaf de geboorte geindoctrineerd is met een collectieve psychose.
Nofi.
Yep, en het strookt totaal niet met de comments op andere sites. Maar goed, waarom blijf ik nog op je ingaan?quote:
Het strookt totaal niet met het beeld wat je er op nahoudt bedoel je. Maar goeie vraag, er is nog wel ruimte vrij op de negeer-functie bedenk ik me ineens. Top idee pik!quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Yep, en het strookt totaal niet met de comments op andere sites. Maar goed, waarom blijf ik nog op je ingaan?.
Ja, want dit topic staat vol met positieve geluiden.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het strookt totaal niet met het beeld wat je er op nahoudt bedoel je. Maar goeie vraag, er is nog wel ruimte vrij op de negeer-functie bedenk ik me ineens. Top idee pik!
Dit topic staat vol met slechte onderbuik one liners.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want dit topic staat vol met positieve geluiden.
Vooral doen.
Dus of het land moet full blown islamitisch gaan met religieus gejengel over PA-installaties van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat of traditionele kerkklokken (die toch primair de tijd aangeven) moeten afgeschaft worden.. De enige mogelijke uitkomst is dus dat Nederlandse cultuur/traditie afgeschaft of vervangen/overschreeuwd wordt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het prima, maar als ze het verbieden dan vind ik dat kerken ook niet hun klokken meer mogen luiden.
Beide verbieden vind ik prima.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het prima, maar als ze het verbieden dan vind ik dat kerken ook niet hun klokken meer mogen luiden.
Waarom zouden kerkklokken afgeschaft moeten worden omdat islam een veel grotere claim wil leggen op de openbare ruimte? Hoe kan het dat de aanwezigheid van islam in een land een voorheen zo goed als probleemloos element (buiten nimby's die zelf naast een kerktoren zijn gaan wonen en daar waarschijnlijk ook een kostenvoordeel bij gehad hebben) nu ineens tot iets dat afgeschaft dient te worden kan maken?quote:
Niet per se. Waar ik een hekel aan heb zijn van die cultuurchristenen die beweren dat onze Westerse samenleving gebaseerd is op joods-christelijke normen en waarden. Van die seculieren die wél kerkklokken willen maar geen Islamitische dingen of mensen die beweren dat de Verlichting dankzij het Christendom plaats heeft kunnen vinden. Ik vind dat ronduit hypocriet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Laat me raden, aan kerkklokken heb jij sowieso al een hekel?
Dus iets bestaands moet verboden worden omdat iets nieuws totaal niet aan de reguliere eisen voldoet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Al die dingen beweer ik echter geheel niet, ik heb een broertje dood aan alle religie maar om te doen alsof (versterkte) religieuze claims vanaf een toren (over een speaker installatie) gelijk zouden staan aan neutraal klokkengeluid het merendeel van de tijd enkel om de tijd aan te geven is natuurlijk de grootst denkbare onzin.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet per se. Waar ik een hekel aan heb zijn van die cultuurchristenen die beweren dat onze Westerse samenleving gebaseerd is op joods-christelijke normen en waarden. Van die seculieren die wél kerkklokken willen maar geen Islamitische dingen of mensen die beweren dat de Verlichting dankzij het Christendom plaats heeft kunnen vinden. Ik vind dat ronduit hypocriet.
Daarom zeg ik óf allebei verbieden óf allebei toelaten. Liever heb ik helemaal geen religieus gejengel.
Een kerklok zegt verder niks, die wordt ook geluid bij een begrafenis oid. Het is niet dat de lokale priester via de speaker hel en verdoemenis loopt te prediken waar het hele dorp van mee kan genieten omdat jij en ik op zondag het kastje van de duivel aangezet hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet per se. Waar ik een hekel aan heb zijn van die cultuurchristenen die beweren dat onze Westerse samenleving gebaseerd is op joods-christelijke normen en waarden. Van die seculieren die wél kerkklokken willen maar geen Islamitische dingen of mensen die beweren dat de Verlichting dankzij het Christendom plaats heeft kunnen vinden. Ik vind dat ronduit hypocriet.
Daarom zeg ik óf allebei verbieden óf allebei toelaten. Liever heb ik helemaal geen religieus gejengel.
Mee eens. De religieuzen gaan maar ergens proberen om de doden te wekken plus ik zou weleens willen weten wat de religieuzen doen met de kleine lijken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:05 schreef Discombobulate het volgende:
Dat hoeft een oproep tot gebed ook niet te zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een kerklok zegt verder niks, die wordt ook geluid bij een begrafenis oid. Het is niet dat de lokale priester via de speaker hel en verdoemenis loopt te prediken waar het hele dorp van mee kan genieten omdat jij en ik op zondag het kastje van de duivel aangezet hebben.
Nog nooit in een islamitisch land geweest waar de azaan gemeengoed is zeker? Grapjurkquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Moslims doen het tenminste vrijdagmiddag en niet 9 uur in de ochtend zoals christenen met hun klokkenspel
https://en.wikipedia.org/wiki/Adhanquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat hoeft een oproep tot gebed ook niet te zijn.
Hoor jij de lokale priester/ dominee via speakers op de kerk zijn betoog doen of niet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:53 schreef Discombobulate het volgende:
Dat hoeft een oproep tot gebed ook niet te zijn.
Ik werd er in Afghanistan iig knap chagrijnig van elke ochtend bij zonsopkomst...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Moslims doen het tenminste vrijdagmiddag en niet 9 uur in de ochtend zoals christenen met hun klokkenspel
Ehm...volgens mij worden moslims 5 keer per dag opgeroepen tot gebed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |