abonnement Unibet Coolblue
pi_189325919
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 06:53 schreef Pleun2011 het volgende:
De vraag die in mij naar boven komt is: had hij ook een klacht ingediend als het geen orthodoxe joden waren maar salafistische moslims? Ik denk het niet. Joden zijn een veiliger doelwit en passen ook beter in het frame van SJW'ers.
Dus je verzint een niet bestaande situatie en doet daar een aanname over om een punt te maken. Okee man.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:11:15 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189326255
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 04:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is wat Van Raak ervan maakt. Het punt van de orthodoxe joden is echter dat een ongestelde vrouw onrein is en man noch vrouw mag daarmee in aanraking komen. Om de gênante vraag "menstrueert u?" te voorkomen, weigert men contact met onbekende vrouwen.
Ik maak nergens uit op dat de herkomst van de vrouw het probleem is.
Misschien moeten ze dan lekker met een zeilbootje gaan ipv een vliegtuig.

Als je overigens het linkje van Raptorix (post #8) leest dan zie je een vergelijkbare situatie waar orthodoxe joodse mannen zelfs weigerden naast een 81-jarige vrouw te zitten.
Daar gaat het menstruatie-excuus echt niet meer op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:19:39 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189326302
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moeten ze dan lekker met een zeilbootje gaan ipv een vliegtuig.

Als je overigens het linkje van Raptorix (post #8) leest dan zie je een vergelijkbare situatie waar orthodoxe joodse mannen zelfs weigerden naast een 81-jarige vrouw te zitten.
Daar gaat het menstruatie-excuus echt niet meer op.
Je weet niet of ze na de laatste keer in een mikwa was (waarschijnlijk niet), dus nog steeds niet kosjer.

Kun je als je gaat vliegen met een groep reserveren dat je naast elkaar zit en dat je vrije stoelen koopt zodat er geen vreemde naast je hoeft te zitten?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:32:20 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189326374
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je weet niet of ze na de laatste keer in een mikwa was (waarschijnlijk niet), dus nog steeds niet kosjer.

Kun je als je gaat vliegen met een groep reserveren dat je naast elkaar zit en dat je vrije stoelen koopt zodat er geen vreemde naast je hoeft te zitten?
Die 81-jarige betrof een joodse vrouw, dus het zou zomaar kunnen van wel.

Je weet ook niet of een man een geslachtsziekte heeft of zich wel gewassen heeft na de laatste keer klaarkomen, dan is hij ook onrein.

Leuk dat er allerlei excuses bedacht worden waarom ze niet naast een vrouw mochten zitten, maar het "misschien was ze wel onrein" argument gaat gewoon niet op, dat kan net zo goed voor een man gelden.

En ja, dan hadden ze alle stoelen in de rij maar moeten reserveren, als je dat niet doet kun je niet gaan lopen jengelen dat een ander zich maar aan jouw achterhaalde (want duizenden jaren oude leefregels gebaseerd op een andere leefomgeving) moet aanpassen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189326744
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je weet niet of ze na de laatste keer in een mikwa was (waarschijnlijk niet), dus nog steeds niet kosjer.

Kun je als je gaat vliegen met een groep reserveren dat je naast elkaar zit en dat je vrije stoelen koopt zodat er geen vreemde naast je hoeft te zitten?
Dat laatste kan zeker. Moeten ze dat lekker doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189326930
Gelovigen :')

Ik had ze het vliegtuig uitgetrapt met als mededeling dat ik niet met gelovigen wil vliegen.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:28:48 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189330629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die 81-jarige betrof een joodse vrouw, dus het zou zomaar kunnen van wel.

Je weet ook niet of een man een geslachtsziekte heeft of zich wel gewassen heeft na de laatste keer klaarkomen, dan is hij ook onrein.

Leuk dat er allerlei excuses bedacht worden waarom ze niet naast een vrouw mochten zitten, maar het "misschien was ze wel onrein" argument gaat gewoon niet op, dat kan net zo goed voor een man gelden.

En ja, dan hadden ze alle stoelen in de rij maar moeten reserveren, als je dat niet doet kun je niet gaan lopen jengelen dat een ander zich maar aan jouw achterhaalde (want duizenden jaren oude leefregels gebaseerd op een andere leefomgeving) moet aanpassen.
Mijn punt is dat ze wellicht een ander argument hadden dan "het is er een uit India" (racisme). Wat niet wil zeggen dat dat argument een goed excuus is.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:36:22 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189330738
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mijn punt is dat ze wellicht een ander argument hadden dan "het is er een uit India" (racisme). Wat niet wil zeggen dat dat argument een goed excuus is.
Ze zullen idd best een excuus kunnen verzinnen om hun racisme te verbloemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189330827
Wat wil hij nu precies?
Uit het bericht maak ik op dat van Raak en zijn vrouw zelf hebben besloten om ergens anders te gaan zitten.
Dan heeft KLM toch niet gediscrimineerd?

quote:
Uit het blog van van Raak:
De vraag is wie gelijk heeft. Mogen mannen om religieuze redenen weigeren om naast een vrouw te zitten en mogen maatschappijen dit gedrag toestaan?
Ik zou zeggen dat ze dat mogen zolang ze accepteren dat de vrouw die de stoel naast hen heeft kan blijven zitten.
Als ze dan genoegen nemen met een andere plaats of het vliegtuig verlaten dan is er toch niets aan de hand?
Zolang de KLM geen vrouw-vrije tickets verkoopt hebben ze geen bijzondere rechten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189330978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 06:53 schreef Pleun2011 het volgende:
De vraag die in mij naar boven komt is: had hij ook een klacht ingediend als het geen orthodoxe joden waren maar salafistische moslims? Ik denk het niet. Joden zijn een veiliger doelwit en passen ook beter in het frame van SJW'ers.
En als dit moslims waren geweest ipv joden dan waren er nu al minstens 7 delen geweest.
pi_189331014
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En als dit moslims waren geweest ipv joden dan waren er nu al minstens 7 delen geweest.
We moeten jullie ook altijd maar hebben hè? Vuile racisten dat we zijn!

Wacht even dan pak ik m'n viool er even voor je bij.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:29:26 #62
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189332177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En als dit moslims waren geweest ipv joden dan waren er nu al minstens 7 delen geweest.
Hee, ik heb mijn bijdrage geleverd.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:22:59 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189398988
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als jij een bedrijf bezit met een winstmarge en een bottom line en een personeelsbestand wat kindermonden heeft te voeden... dan staat het jou volledig vrij om de keuze te maken allerhande geld kostende politieke feel-good statements te maken... Het is immers jouw bedrijf.

Ik bedoel... er is een kans boven de 0 dat jij Pieter Elbers heet maar ik doe een veilige gok dat jij dat niet bent... toch? Pieter? Ben jij het?
[/assholemodus] 8)
Pieter Elbers bezit de KLM niet. Is misschien nieuws voor je. En jij weet niet wat mijn 'band' met de KLM is. Is ook totaal niet relevant. Daarnaast mag een Nederlands bedrijf discriminatie niet tolereren. En het is moreel verwerpelijk. Maar dat zal wel niet in jouw verdienmodel passen.

Aanvulling: ik denk dat ik mijn poot stijf had gehouden. Vervelend voor de bemanning, maar dat is dan even niet anders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:30:40 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189399057
Als je tegen KLM-personeel zegt dat je niet naast ongewassen stinkjoden wilt zitten, krijg je dan ook gelijk?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189399376
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En als dit moslims waren geweest ipv joden dan waren er nu al minstens 7 delen geweest.
Dat komt omdat je in dat soort gevallen altijd een soort heen-en-weer krijgt tussen mensen die het goed proberen te praten en mensen die het walgelijk vinden. Nu hoor je alleen mensen die het walgelijk vinden dus is er vrij snel consensus. De orthodoxe joden zaten hier fout en moeten maar gewoon oppleuren.
pi_194230872
quote:
College: KLM discrimineert, SP’er had gelijk

De mensenrechtenwaakhond vindt dat de KLM in de toekomst de dader van discriminatie moet aanspreken en niet het slachtoffer. KLM heeft een ’verboden onderscheid’ gemaakt op grond van geslacht, aldus het College. Het personeel moet duidelijk worden gemaakt dat deze handelswijze niet kan.

Een tevreden Van Raak gaat de luchtvaartmaatschappij vragen de werkwijze in dit soort gevallen aan te passen. „Het gaat hier om een publiek belang, dat elke vrouw erop moet kunnen rekenen dat zij niet wordt gediscrimineerd op een vlucht van KLM.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/492490210/college-klm-discrimineert-sp-er-had-gelijk
pi_194231052
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ontken op geen enkele manier dat hij gelijk heeft hè. Maar je kunt zo'n situatie natuurlijk ook pragmatisch oplossen.
Tegenover dit soort onverdraagzame egoïsten zou ik me nooit pragmatisch gedragen. Dan zou ik mijn hakken ook vol in het zand zetten. Gelukkig heb ik zelf nog nooit mee hoeven maken dat mijn vlucht vertraagd werd door divagedrag vertonende joodse prinsesjes, vrienden van me echter wel toen ze met KLM naar New York vlogen. Het is ook niet voor niets dat orthodoxe joden in Israël niet bepaald populair zijn met hun privileges...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')