abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 oktober 2019 @ 02:48:33 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189340728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 02:15 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Wij activisten willen inderdaad een leefbare toekomst. Is dat zoveel gevraagd? Dat je niet over enkele decennia voedseltekorten hebt IN Europa? Dat ons land leefbaar blijft? Omdat onze politiek zijn oren teveel heeft laten hangen naar de industrie, handel en landbouw, zijn ze uit het oog verloren dat ons land erg kwetsbaar is voor klimaatverandering. Volgens de grondwet dient onze politiek ons te beschermen tegen grote externe risico's zoals de gevolgen van klimaatverandering. Het is hun taak; we hebben ze er speciaal voor aangesteld. Daar protestmarsen en petities niet helpen, moet blijkbaar de druk verder worden opgevoerd voordat deze politici naar de wetenschap gaan luisteren. De activisten die maandag en dinsdag aanwezig waren in Amsterdam zijn slechts de boodschapper.
Dat is wel beetje de kern van het probleem, je doet net alsof je voor 'de wetenschap' spreekt. Maar dat is natuurlijk niet zo, het is slechts een doorzichtige dekmantel voor eco-extremisme. Van de extreem-linkse variant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 9 oktober 2019 @ 02:49:44 #52
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189340731
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:19 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Nee, we nemen er speciaal voor vrij. Heb de hele week verlof ingevuld bij mijnwerk.
[..]

Het zou je verbazen hoe hoog het gemiddelde opleidingsniveau is. Maar goed, bij gebrek aan argumenten kan je altijd nog proberen een groep belachelijk te maken, niet waar? :Y
[..]

Ja. Het verleden heeft bewezen dat dit werkt. Dankzij de massa-demonstraties zijn in het verleden atoomwapens tegengehouden en is ingezet op woningbouw. Zoek maar op youtube naar 'geen woning, geen kroning'.
[..]

Je kan ons proberen weg te blijven zetten met termen als 'radicale extreem linkse groep' maar dat zijn net zulke superlatieven als schreermerken die roepen dat ze ultra extreem super uberglad scheren. :') Je bent gewoon bang dat het ons lukt en jij je leven ook aan zult moeten passen. Wees gerust, het maakt niks uit of jij in je eentje stopt met vliegen of vlees eten. Wat wel werkt is wanneer de politiek stopt met alles doen wat de industriële lobby wil, en begint om ál haar beleid te baseren op de wetenschap. Los van het onderwerp weet de wetenschap het per definitie beter dan bedrijven die preken voor eigen parochie en omzet. Technisch en financieel kunnen we onze maatschappij al láng fossielvrij maken, en het draagvlak onder de bevolking is inmiddels groot genoeg. Het is enkel de politieke wil die nog mist. En daarom denk ik dat komende jaren onze politiek radicaal zal veranderen. Niet omdat het allemaal nou zo leuk is om te doen, maar omdat onze deltawerken bv maar 40cm zeespiegelstijging kunnen handelen en we daar over enkele jaren al aan zitten met onze badkuip genaamd Nederland. Een sluitend beleid om ons land ook in de toekomst leefbaar te houden kost heel veel tijd; tijd die we niet meer hebben als we blijven navelstaren en hopen op een magische gratis technische oplossing of een wet die water verbied om overlast te maken in ons land. Dus daarom : ja, we gaan maandag de boel blokkeren. Fok! is van harte welkom om een filmpje te komen schieten. :Y
Geweldig initiatief. _O_ O+
  woensdag 9 oktober 2019 @ 03:00:49 #53
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_189340735
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 02:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is wel beetje de kern van het probleem, je doet net alsof je voor 'de wetenschap' spreekt. Maar dat is natuurlijk niet zo, het is slechts een doorzichtige dekmantel voor eco-extremisme. Van de extreem-linkse variant.
Het zit je zó dwars dat je niet weet hoeveel superlatieven in je post te stoppen om die van mij belachelijk te maken. _O- Enfin, je vindt het dus niet erg dat onze regering al decennialang de belangen van de industrie, handel en landbouw ruim baan hebben gegeven TEN KOSTE van de natuur en gezondheid van alles wat leeft in dit land? 90% van alles wat de Nederlandse landbouw produceert gaat het land uit, terwijl de winsten blijven hangen bij een zeer klein groepje rijke boeren. Ondertussen is ons drinkwater vervuilt met hún gifstoffen, is de bodem uitgeput, komt 46% van alle stikstofoxide uit de stront van hún dieren. Hetzelfde geld voor de industrie en handel die aan alle kanten enorme belastingkortingen en -vrijstellingen krijgen terwijl ze wel ons land mogen uitputten. Kortom; wij de lasten, zij de lusten. Het enige wat onze boodschap is : luister naar die wetenschappers. Luister naar die vele duizenden wetenschappers die roepen dát door menselijk toedoen het gehele klimaat wankelt, waardoor wereldwijd ecoystemen dreigen in te storten wat weer zeer schadelijk is voor onze voedselvoorziening, terwijl overstromingen en extreem weer zullen toenemen. Luister naar al die wetenschappers die dit keurig met bewijs kunnen onderbouwen, in plaats van te luisteren naar rijke bedrijven die hun winsten ten koste van de Nederlandse burgers staan te verdedigen. Maar steek gerust je hoofd nóg verder in de grond. :W
pi_189340738
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 02:23 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Tja, gisteren haalden we álle grote media in dit land. Je kan niet alle dagen de voorpagina's domineren zoals we dat gisteren deden. Maandag waren er in 54 landen en 631 blokkades uitgevoerd door mensen die niet langer meer wachten op een overheid die ze weigert te beschermen, maar die deze overheid geweldloos wil dwingen haar wettelijke beschermplicht te gaan vervullen. Volgend jaar april komen we terug, in méér landen, méér steden en met méér activisten. Dat doen we niet alleen voor onszelf, maar ook voor jullie, jullie familie vrienden en eventuele partners / kinderen. Wij zijn niet te stoppen, klimaatverandering is dat wel!
Welnee, jullie hebben nu het momentum mee. De media smult ervan. Maar na een tijdje wordt het publiek jullie en jullie acties zat. En dan bloedt het dood. Dan irriteert het alleen maar: 'Oh, zijn ze de boel alweer aan het blokkeren'. En weg is de sympathie, voorzover die er al was.
Vroeger had je sitdowns, tegenwoordig zijn ze nog luier en gaan ze erbij liggen :')
  woensdag 9 oktober 2019 @ 03:58:17 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189340805
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 03:00 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Het zit je zó dwars dat je niet weet hoeveel superlatieven in je post te stoppen om die van mij belachelijk te maken. _O-
Daar heb je mijn hulp niet bij nodig. En het zijn geen superlatieven maar gewoon de waarheid. Je grootheidswaanzin doet me niet zoveel.

De rest van je gewauwel bewijst alleen maar mijn punt, maar ik betwijfel of je dat door hebt :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189341944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 03:00 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Het zit je zó dwars dat je niet weet hoeveel superlatieven in je post te stoppen om die van mij belachelijk te maken. _O- Enfin, je vindt het dus niet erg dat onze regering al decennialang de belangen van de industrie, handel en landbouw ruim baan hebben gegeven TEN KOSTE van de natuur en gezondheid van alles wat leeft in dit land? 90% van alles wat de Nederlandse landbouw produceert gaat het land uit, terwijl de winsten blijven hangen bij een zeer klein groepje rijke boeren. Ondertussen is ons drinkwater vervuilt met hún gifstoffen, is de bodem uitgeput, komt 46% van alle stikstofoxide uit de stront van hún dieren. Hetzelfde geld voor de industrie en handel die aan alle kanten enorme belastingkortingen en -vrijstellingen krijgen terwijl ze wel ons land mogen uitputten. Kortom; wij de lasten, zij de lusten. Het enige wat onze boodschap is : luister naar die wetenschappers. Luister naar die vele duizenden wetenschappers die roepen dát door menselijk toedoen het gehele klimaat wankelt, waardoor wereldwijd ecoystemen dreigen in te storten wat weer zeer schadelijk is voor onze voedselvoorziening, terwijl overstromingen en extreem weer zullen toenemen. Luister naar al die wetenschappers die dit keurig met bewijs kunnen onderbouwen, in plaats van te luisteren naar rijke bedrijven die hun winsten ten koste van de Nederlandse burgers staan te verdedigen. Maar steek gerust je hoofd nóg verder in de grond. :W
Ik ga de bevindingen van die wetenschappers ook niet ontkennen, maar vindt je het niet een beetje een kromme situatie dat heel Nederland 'van jullie' ondersteboven moet staan, miljarden moet uitgeven, bepaalde comfort standaarden moet opgeven, terwijl wij als land minuscuul bijdragen aan dit probleem? Dit is een globaal probleem. Je kan dit niet oplossen in één land. Als Nederland morgen 0,0 co2 meer uitstoot dan los je nog geen procent van het probleem op, maar is wel het hele land terug gebracht naar het stenen tijdperk. Is dat het doel?

Ik vind de huidige aanpak van het klimaat probleem zo volkomen onzinnig, en zo'n kortzichtige groep die overlast gaat veroorzaken om hun punt duidelijk te maken terwijl ze helemaal niet met een oplossing komen (alleen 'wij willen dat JULLIE het oplossen' :') ) draagt totaal niet bij aan het begrip bij de gemiddelde Nederlander. Het is alleen maar extremisme.

Ga lekker in China wonen en daar elke protesteren bij zo'n fabriek die in één dag meer co2 de lucht in pompt dan heel Nederland in een jaar, misschien dat ik je doelen dan wel steun.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 08:52:29 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189342015
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]


Ga lekker in China wonen en daar elke protesteren bij zo'n fabriek die in één dag meer co2 de lucht in pompt dan heel Nederland in een jaar, misschien dat ik je doelen dan wel steun.
China stoot minder co2 per persoon uit dan Nederland én maakt meer stappen richting bijvoorbeeld groene energie.
pi_189342105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

China stoot minder co2 per persoon uit dan Nederland én maakt meer stappen richting bijvoorbeeld groene energie.
Ik begrijp dus dat als we hier in Nederland gewoon blijven door fokken, dat ook een acceptabele oplossing is voor dit probleem? :')
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:05:31 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189342118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit is een globaal probleem.

misschien is het je niet opgevallen maar de protesten waren globaal.
Tot nooit .......
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:18:32 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189342235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:04 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik begrijp dus dat als we hier in Nederland gewoon blijven door fokken, dat ook een acceptabele oplossing is voor dit probleem? :')
Ik zie niet in hoe je tot die conclusie komt?
pi_189342286
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 02:23 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Tja, gisteren haalden we álle grote media in dit land. Je kan niet alle dagen de voorpagina's domineren zoals we dat gisteren deden. Maandag waren er in 54 landen en 631 blokkades uitgevoerd door mensen die niet langer meer wachten op een overheid die ze weigert te beschermen, maar die deze overheid geweldloos wil dwingen haar wettelijke beschermplicht te gaan vervullen. Volgend jaar april komen we terug, in méér landen, méér steden en met méér activisten. Dat doen we niet alleen voor onszelf, maar ook voor jullie, jullie familie vrienden en eventuele partners / kinderen. Wij zijn niet te stoppen, klimaatverandering is dat wel!
Oh jullie zijn best te stoppen hoor, als de wil er maar is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189342508
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je tot die conclusie komt?
Omdat jij het over 'per capita' hebt. Dus meer volk om de uitstoot op papier over te verdelen, gaan de uitstoot van Nederland per capita omlaag, ben je er ook, toch? Of sloeg je opmerking wat dat betreft als een lul op een drumstel? :')
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:59:12 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189342737
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Omdat jij het over 'per capita' hebt. Dus meer volk om de uitstoot op papier over te verdelen, gaan de uitstoot van Nederland per capita omlaag, ben je er ook, toch? Of sloeg je opmerking wat dat betreft als een lul op een drumstel? :')
Nee, wat je nu zegt slaat natuurlijk nergens op, dat snap jezelf geloof ik ook wel :')
pi_189342743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, wat je nu zegt slaat natuurlijk nergens op, dat snap jezelf geloof ik ook wel :')
Nee natuurlijk slaat het nergens op, dat is mijn punt. Maar jij kwam er mee :')
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 10:07:55 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189342871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:59 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Nee natuurlijk slaat het nergens op, dat is mijn punt. Maar jij kwam er mee :')
Ja, wat jij zegt slaat gewoon nergens op. Je komt met een deflectie richting China, want daar is het pas echt erg, terwijl Chinezen minder CO2 uitstoten per hoofd van de bevolking. Dus nee, daar is het niet erger dan hier, daar is het minder erg dan hier.

Vervolgens kom je met iets wat helemaal nergens meer over gaat, namelijk een opmerking over dat er in Nederland dús te weinig mensen wonen ofzo? Wat moet ik daar dan mee. Iedereen en zn moeder snapt dat dit al helemaal geen manier van redeneren is. Wat wil je daarmee bereiken?

Kom gewoon niet met flauwekulverhalen over China als je niet weet hoe het in elkaar steekt. Die lui van de Extinction Rebellion die protesteren geloof ik in allemaal landen, dus sowieso is het een matige truuc om te zeggen dat ze 'in andere landen' moeten protesteren, want dat doen ze dus. En in Nederland ook, aangezien Nederland een enorme vervuiler is én de mogelijkheid heeft om daar wat aan te doen (maar dat in hun ogen te weinig doet).
pi_189343085
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, wat jij zegt slaat gewoon nergens op. Je komt met een deflectie richting China, want daar is het pas echt erg, terwijl Chinezen minder CO2 uitstoten per hoofd van de bevolking. Dus nee, daar is het niet erger dan hier, daar is het minder erg dan hier.
Je snapt toch wel dat China een veel groter land is, met een veel grotere bevolking, en dat de uitstoot verdelen over een veel grotere bevolking dus tot gevolg heeft dat het 'per capita' een stuk lager ligt? Dat wil dan toch niet meteen zeggen dat het daar dan maar 'beter' is dan hier? Ja, op papier. Daar heeft de planeet lekker veel aan zeg.

Als we hier in theorie 2 miljard mensen in het land zouden proppen dan gaat onze uitstoot per capita ook omlaag, terwijl er feitelijk niets veranderd. Het is spelen met cijfertjes zonder enkel praktisch nut.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 10:32:51 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189343153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:23 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat China een veel groter land is, met een veel grotere bevolking, en dat de uitstoot verdelen over een veel grotere bevolking dus tot gevolg heeft dat het 'per capita' een stuk lager ligt? Dat wil dan toch niet meteen zeggen dat het daar dan maar 'beter' is dan hier? Ja, op papier. Daar heeft de planeet lekker veel aan zeg.

Als we hier in theorie 2 miljard mensen in het land zouden proppen dan gaat onze uitstoot per capita ook omlaag, terwijl er feitelijk niets veranderd. Het is spelen met cijfertjes zonder enkel praktisch nut.
Nee, dit is gewoon helemaal niet waar. China is een heel groot land, ja, maar de manier van leven is daar gewoon dusdanig dat er per hoofd van de bevolking minder CO2 wordt uitgestoten. Dat is nou eenmaal zo. Jij, ik, iedereen hier, wij hebben gemiddeld een grotere 'voetafdruk' dan de gemiddelde Chinees. Waren er 1 miljard mensen zoals wij en maar 16 miljoen Chinezen, dan zou dat netto heel veel extra CO2-uitstoot opleveren. Dit is niet spelen met cijfertjes, dit is gewoon zoals de wereld werkt. Mensen in Nederland zijn verantwoordelijk voor meer CO2-uitstoot, niet omdat er zo weinig Nederlanders zijn, maar omdat de levensstijl hier voor veel CO2-uitstoot zorgt.
pi_189343221
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:23 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat China een veel groter land is, met een veel grotere bevolking, en dat de uitstoot verdelen over een veel grotere bevolking dus tot gevolg heeft dat het 'per capita' een stuk lager ligt? Dat wil dan toch niet meteen zeggen dat het daar dan maar 'beter' is dan hier? Ja, op papier. Daar heeft de planeet lekker veel aan zeg.

Als we hier in theorie 2 miljard mensen in het land zouden proppen dan gaat onze uitstoot per capita ook omlaag, terwijl er feitelijk niets veranderd. Het is spelen met cijfertjes zonder enkel praktisch nut.
Als we onze uitstoot gelijk willen houden met een bevolking van 2 miljard in NL denk ik dat er toch redelijk veel moet veranderen.
Je mist denk ik het feit dat uitstoot direct gerelateerd is aan de hoeveelheid mensen die er wonen. Die leveren allemaal een bijdrage aan die uitstoot.
In the coolest little capital of the world
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:44:23 #69
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189343998
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:19 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Nee, we nemen er speciaal voor vrij. Heb de hele week verlof ingevuld bij mijnwerk.
[..]

Het zou je verbazen hoe hoog het gemiddelde opleidingsniveau is. Maar goed, bij gebrek aan argumenten kan je altijd nog proberen een groep belachelijk te maken, niet waar? :Y
[..]

Ja. Het verleden heeft bewezen dat dit werkt. Dankzij de massa-demonstraties zijn in het verleden atoomwapens tegengehouden en is ingezet op woningbouw. Zoek maar op youtube naar 'geen woning, geen kroning'.
[..]

Je kan ons proberen weg te blijven zetten met termen als 'radicale extreem linkse groep' maar dat zijn net zulke superlatieven als schreermerken die roepen dat ze ultra extreem super uberglad scheren. :') Je bent gewoon bang dat het ons lukt en jij je leven ook aan zult moeten passen. Wees gerust, het maakt niks uit of jij in je eentje stopt met vliegen of vlees eten. Wat wel werkt is wanneer de politiek stopt met alles doen wat de industriële lobby wil, en begint om ál haar beleid te baseren op de wetenschap. Los van het onderwerp weet de wetenschap het per definitie beter dan bedrijven die preken voor eigen parochie en omzet. Technisch en financieel kunnen we onze maatschappij al láng fossielvrij maken, en het draagvlak onder de bevolking is inmiddels groot genoeg. Het is enkel de politieke wil die nog mist. En daarom denk ik dat komende jaren onze politiek radicaal zal veranderen. Niet omdat het allemaal nou zo leuk is om te doen, maar omdat onze deltawerken bv maar 40cm zeespiegelstijging kunnen handelen en we daar over enkele jaren al aan zitten met onze badkuip genaamd Nederland. Een sluitend beleid om ons land ook in de toekomst leefbaar te houden kost heel veel tijd; tijd die we niet meer hebben als we blijven navelstaren en hopen op een magische gratis technische oplossing of een wet die water verbied om overlast te maken in ons land. Dus daarom : ja, we gaan maandag de boel blokkeren. Fok! is van harte welkom om een filmpje te komen schieten. :Y
Er speciaal vrij voor nemen dan moet je echt dagen teveel hebben
En het water is helemaal niet zo hard gestegen als ze zeggen en zo hard stijgt het ook niet.

Je trapt in die bangmakerij maar onze kinderen blablablaat mis zit daar het probleem wel.
Als er water te kort is in vergelijking met 100 jaar geleden misschien komt het niet door (verdamping) maar door dat er 100 jaar geleden een miljard monden moesten drinken en nu 7,6 miljard misschien moeten we eerst massaal voortplanten verbieden vooral op kansloze continenten als Afrika waar Nigeria er zelfs hele baby fabrieken op na houd.

Ook India blijft maar groeien. Al deze mensen willen eten drinken en uiteindelijk ook consumeren.

Maar daar hoor ik jullie niet over nee we moeten allemaal leven alsof het in het steentijdperk is of krom liggen om in elektrische auto's te rijden terwijl ondertussen de wereldbevolking maar blijft groeien en groeien.

En jaarlijkse komen er duizenden mensen allemaal deze kant op (migratie), en nee daar zitten geen mensen bij die kanker genezen ze zijn namelijk in eigen land al kansloos en gaan nu in Europa kansloos zitten wezen want geen opleiding kunnen amper lezen en/of schrijven maar ja hier gratis geld. Geld wat we ook zouden kunnen gebruiken om hier wel groener te leven maar ja die kanslozen blijven zich daar toch voortplanten dus word het daar weer vuiler en slechtere leefomstandigheden en zo gaat het maar door.

Hopelijk bij de eerst volgende demonstratie van jullie wat waterkanonnen er op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2019 13:15:42 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:56:44 #70
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189344213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 02:15 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Wij activisten willen inderdaad een leefbare toekomst. Is dat zoveel gevraagd? Dat je niet over enkele decennia voedseltekorten hebt IN Europa? Dat ons land leefbaar blijft? Omdat onze politiek zijn oren teveel heeft laten hangen naar de industrie, handel en landbouw, zijn ze uit het oog verloren dat ons land erg kwetsbaar is voor klimaatverandering. Volgens de grondwet dient onze politiek ons te beschermen tegen grote externe risico's zoals de gevolgen van klimaatverandering. Het is hun taak; we hebben ze er speciaal voor aangesteld. Daar protestmarsen en petities niet helpen, moet blijkbaar de druk verder worden opgevoerd voordat deze politici naar de wetenschap gaan luisteren. De activisten die maandag en dinsdag aanwezig waren in Amsterdam zijn slechts de boodschapper.
Dat je niet over enkele decennia voedseltekorten hebt IN Europa? Dat ons land leefbaar blijft?

Voorbeeld van steeds meer mensen op aarde op kanslozen gebieden (massaal emigreren).
Zonder jullie hele zieligheidsindustrie waren er in Nederland nu geen 18 miljoen mensen maar iets van 12-13 miljoen.

Ik gun iedereen zijn eten en drinken, iedereen zijn dak boven zijn hoofd iedereen zijn geluk en luxe.

Echter zijn er grotere problemen om op te lossen want nog niet eens de helft van de wereldbevolking heeft de luxe die wij hier hebben.
En misschien kan dat ook niet omdat we met teveel zijn.
Maar oneindig in (huidige kansloze gebieden) blijven voortplanten gaat dat ook niet oplossen.
Misschien moeten we eerst dat oplossen.
Want uiteindelijk alles massaal migreren naar Europa lost het ook niet op.
Op lange termijn verleg je het probleem.

Maar ja who am I talking.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:59:36 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189344266
quote:
Er speciaal vrij voor nemen dan moet je echt dagen teveel hebben

Of gewoon een goede CAO. Of hart voor de zaak? Of eigen beschikking over wanneer je wel en niet vrij neemt zonder daar jouw goedkeuring bij te verwachten?
quote:
En het water is helemaal niet zo hard gestegen als ze zeggen en zo hard stijgt het ook niet.
Dit is nogal een hak op de tak overgang.
quote:
Je trapt in die bangmakerij maar onze kinderen blablablaat mis zit daar het probleem wel.
Als er water te kort is in vergelijking met 100 jaar geleden misschien komt het niet door (verdamping) maar door dat er 100 jaar geleden een miljard monden moesten drinken en nu 7,6 miljard misschien moeten we eerst massaal voortplanten verbieden vooral op kansloze continenten als Afrika waar Nigeria er zelfs hele baby fabrieken op na houd.

Afrika pompt per hoofd van de bevolking anders minder CO2 de lucht in dan Europa. En het waterterkort heeft niets te maken met hoeveel mensen moeten drinken, want drinken is juist de minst verspillende vorm van watergebruik. Juist water dat gebruikt wordt om voedsel te verbouwen, is verspillend, en een groot deel van het voedsel is veevoer voor de mensen uit de rijkere landen (Het Westen) omdat die elke dag vlees willen eten. Dus, het probleem ligt wel degelijk hier.
quote:
Ook India blijft maar groeien. Al deze mensen willen eten drinken en uiteindelijk ook consumeren.

Dus? Daarom mag jij onbeperkt alles eten?
quote:
Maar daar hoor ik jullie niet over nee we moeten allemaal leven alsof het in het steentijdperk is of krom liggen om in elektrische auto's te rijden terwijl ondertussen de wereldbevolking maar blijft groeien en groeien.

Maar de wereldbevolking kan best groeien, aangezien die dus groeit in gebieden waar mensen toch al minder vervuilend leven. Verder is wat je zegt een stroman, want niemand zegt dat we moeten leven alsof het het stenen tijdperk is.

quote:
En jaarlijkse komen er duizenden mensen allemaal deze kant op (migratie), en nee daar zitten geen mensen bij die kanker genezen ze zijn namelijk in eigen land al kansloos en gaan nu in Europa kansloos zitten wezen want geen opleiding kunnen amper lezen en/of schrijven maar ja hier gratis geld. Geld wat we ook zouden kunnen gebruiken om hier wel groener te leven maar ja die kanslozen blijven zich daar toch voortplanten dus word het daar weer vuiler en slechtere leefomstandigheden en zo gaat het maar door.

Alles wat je zegt is niet waar, maar fijn dat je je onderbuikgevoelens even met ons deelt. Verder klopt er geen zak van dus.

quote:
Hopelijk bij de eerst volgende demonstratie van jullie wat waterkanonnen er op.

He bah, een andere mening. Snel, druk het de kop in en schrijf daarna iets over hoe vrijheid van meningsuiting een westerse waarde is die 'de buitenlanders' niet begrijpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2019 13:16:20 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 12:01:19 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189344291
Knettergek!!!

KeiraSavage00 twitterde op woensdag 09-10-2019 om 03:39:48 “You’re actually idiots.”Extinction rebellion idiot chains himself to Brisbane train tracks this morning while stranded commuters who can’t get to work remind him that he’s an idiot. https://t.co/YvBVkUDjKA reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189344343
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:19 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Nee, we nemen er speciaal voor vrij. Heb de hele week verlof ingevuld bij mijnwerk.
[..]

Het zou je verbazen hoe hoog het gemiddelde opleidingsniveau is. Maar goed, bij gebrek aan argumenten kan je altijd nog proberen een groep belachelijk te maken, niet waar? :Y
[..]

Ja. Het verleden heeft bewezen dat dit werkt. Dankzij de massa-demonstraties zijn in het verleden atoomwapens tegengehouden en is ingezet op woningbouw. Zoek maar op youtube naar 'geen woning, geen kroning'.
[..]
De kroning is gewoon door gegaan. Kwamen er ineens meer huizen?
Werkt dus niet. Niks bewezen.

[ Bericht 42% gewijzigd door Spectator19 op 09-10-2019 12:14:04 ]
  woensdag 9 oktober 2019 @ 12:24:57 #74
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189344576
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

In de spiegel gekeken?
Waarom zou ik, ik jank niet dat de aarde vergaat en ik het zo zwaar heb.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:59 schreef VoMy het volgende:

Dit is nogal een hak op de tak overgang
Maar je ontkent het dus niet dat het onzin is verbetering.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:59 schreef VoMy het volgende:

Afrika pompt per hoofd van de bevolking anders minder CO2 de lucht in dan Europa. En het waterterkort heeft niets te maken met hoeveel mensen moeten drinken, want drinken is juist de minst verspillende vorm van watergebruik. Juist water dat gebruikt wordt om voedsel te verbouwen, is verspillend, en een groot deel van het voedsel is veevoer voor de mensen uit de rijkere landen (Het Westen) omdat die elke dag vlees willen eten. Dus, het probleem ligt wel degelijk hier.
De enige reden dat dat zo is omdat ze niet de luxe en welvaart kennen die wij wel hebben.
Zodra ze dat ook hebben (en het is ze best gegund) zal het nog harder stijgen dat ze minder uitstoten betekent niet dat ze zuiniger/milieu vriendelijker leven het betekent alleen dat ze in voor ons begrippen grote armoede leven want ze kunnen niet elke dag eten uit de winkel halen of op school hun computer allemaal gebruiken etc.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:59 schreef VoMy het volgende:
Dus? Daarom mag jij onbeperkt alles eten?
Het is mens maar ook dier (in feite zijn we dat ook) eigen om zoveel mogelijk te eten. Je weet nooit wanneer je weer te eten of te drinken krijgt. Dat wij het in het westen in aardig wat landen nu redelijk goed voor elkaar hebben wil niet zeggen dat ons instinct veranderd is, en natuurlijk verspillen wij hier teveel eten en gooien we teveel weg. Als we daar wat aan kunnen doen prima.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:59 schreef VoMy het volgende:
Maar de wereldbevolking kan best groeien, aangezien die dus groeit in gebieden waar mensen toch al minder vervuilend leven. Verder is wat je zegt een stroman, want niemand zegt dat we moeten leven alsof het het stenen tijdperk is.
Nogmaals :') :') :') :') dat het daar minder vervuilend is komt omdat ze in minder luxe leven dan wij hier. Als vanaf morgen elke afrikaan kan vliegen auto kan rijden, tv, computer telefoon, kleding eten drinken etc. te beschikking heeft inclusief bijbehorende productie ook daar zal het ook stijgen.
Dat het nu niet is heeft puur met de armoede daar te maken. Dus uiteindelijk is bevolkingsgroei ook de reden van meer consumeren.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:59 schreef VoMy het volgende:
Alles wat je zegt is niet waar, maar fijn dat je je onderbuikgevoelens even met ons deelt. Verder klopt er geen zak van dus.
Nee klopt wij hebben in Europa 0 problemen met migratie en de bevolking is 0% gegroeid door de migratie.
Verder zijn het niet de mensen uit bijvoorbeeld Eritrea die massaal in de bijstand zitten (lees leven van ons belastingcenten) cijfers zijn overal op te vragen maar sluit die ogen maar van je want overheid moet het klimaat oplossen :') :')

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:59 schreef VoMy het volgende:
He bah, een andere mening. Snel, druk het de kop in en schrijf daarna iets over hoe vrijheid van meningsuiting een westerse waarde is die 'de buitenlanders' niet begrijpen.
Aanzicht prima dat je een ander mening hebt gelukkig zijn jullie ook wereldwijd maar een kleine groepering al wil de media ons anders doen geloven en geloven jullie hier zelf ook in.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:59 schreef VoMy het volgende:
En nog een ad hominem in een verder toch al vrij droevig stuk wat zich liet kenmerken door inhoudsloosheid, drogredenen, persoonlijke aanvallen en een typerend gedeelte over hoe de buitenlandse immigrant je leven aan het verzieken is as we speak.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Waar zeg ik dat een immigrant mijn leven verpest.
In principe heb ik geen last van ze ik heb mijn schaapjes redelijk op het droge daar werk ik hard voor.
Feit blijft wel dat ze allemaal massaal hier heen komen omdat ze ook de luxe/levensstandaard willen die wij hebben.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 12:27:58 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189344612
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:19 schreef zyx1981 het volgende:
Ja. Het verleden heeft bewezen dat dit werkt. Dankzij de massa-demonstraties zijn in het verleden atoomwapens tegengehouden en is ingezet op woningbouw.
Wat een bullshit. Vanwege de de INF treaty (Reagan/ Gorbatsjov) is de plaatsing van de GLCM's in Woensdrecht niet doorgegaan. Dat had niks met die demo's te maken. En verder hadden we toen al lang en breed tactisch kernwapens in Nederland liggen en die lagen er na de de demo's ook nog prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')