Funzel | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:10 |
![]() [error] Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen ![]() [/error] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
house_is_a_feeling | zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:13 |
nogeenoudebekende | zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:21 |
Geniaal. ![]() | |
flipsen | zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:38 |
Tering wat slecht ![]() | |
Dven | zondag 6 oktober 2019 @ 14:14 |
Orkaantje over suzuka dit weekend. | |
Nattekat | zondag 6 oktober 2019 @ 14:22 |
Elk jaar weer hetzelfde liedje, en als puntje bij paaltje komt droge race. | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2019 @ 15:11 |
| |
Metalfreak | zondag 6 oktober 2019 @ 15:14 |
Ik wou zeggen: volgens mij kunnen we de nieuwsberichten hierover van vorig jaar gewoon copy-pasten. | |
vosss | zondag 6 oktober 2019 @ 15:35 |
Of een natte en een auto vol onder een sjovel door ![]() | |
Dven | zondag 6 oktober 2019 @ 16:08 |
2014 met de crash van Bianchi was hetzelfde scenario. Buiten dat moet de koers erg zwaar veranderen wil het sowieso geen natte race zijn. | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2019 @ 16:29 |
Gruwelijk nat. | |
Bonobo11 | zondag 6 oktober 2019 @ 20:01 |
Die Spanjaard | |
ondeugend | maandag 7 oktober 2019 @ 00:03 |
Raceweek! | |
Zorro | maandag 7 oktober 2019 @ 06:21 |
| |
Gruj0 | maandag 7 oktober 2019 @ 09:36 |
Go Seb! ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 7 oktober 2019 @ 09:55 |
Iemand de Skippyballenrace van gisteren gezien op Zandvoort? | |
nils7 | maandag 7 oktober 2019 @ 13:25 |
Ben ik de enige die vind dat hij het een beetje zelf uitlokte. Meneer was niet schuw van een crash veroorzaken (in opstap klasses) en vertraagde niet echt onder de gele vlag. Van het weekend was het 5 jaar geleden en las dat Sutil heeft gezegd dat hij hem aankeek en dat hij z'n ogen sloot. Was wel even heftig om te lezen zeker ook dat Sutil dit ervaren heeft. | |
Tarado | maandag 7 oktober 2019 @ 13:28 |
wel met je eens dat hij een beetje of zich afriep, dat van Sutil begrijp ik niet zo goed, heb je de link? | |
Mothzor | maandag 7 oktober 2019 @ 13:36 |
Misschien dat hij dit bedoelde. Staat wel als een quote, maar kan verder niks vinden.
| |
Tarado | maandag 7 oktober 2019 @ 13:39 |
OK dank je, nu begrijp ik het beter, kon me niet herinneren dat Sutil zo dicht bij was. | |
Dven | maandag 7 oktober 2019 @ 13:41 |
Ik weet het niet en ik vind het ook niet zo'n interessante vraagstelling of het nu z'n eigen fout is of niet. | |
Nattekat | maandag 7 oktober 2019 @ 13:57 |
Daar is nog een hele duidelijke foto van. | |
Tarado | maandag 7 oktober 2019 @ 13:57 |
ligt ook aan mijn geheugen ![]() | |
Nattekat | maandag 7 oktober 2019 @ 14:29 |
![]() | |
Tarado | maandag 7 oktober 2019 @ 14:30 |
die foto zat al in die link van Mothzor ![]() | |
fathank | maandag 7 oktober 2019 @ 15:00 |
Beetje stijlloos wel zulke foto's imho. | |
daNpy | maandag 7 oktober 2019 @ 15:31 |
219 mm regen verwacht ![]() | |
DKUp | maandag 7 oktober 2019 @ 15:32 |
Sontag? | |
Rossdale | maandag 7 oktober 2019 @ 15:42 |
Horizontaal of vertikaal? | |
Luctor.et.Emergo | maandag 7 oktober 2019 @ 15:56 |
alleen maar rondjes achter de SC-genot. | |
Nattekat | maandag 7 oktober 2019 @ 16:01 |
Tijd dat foto's automatisch mee komen met tweets ![]() | |
Tijn | maandag 7 oktober 2019 @ 16:15 |
Zoals het nu is, bespaart het wel dataverkeer ![]() | |
Jane | maandag 7 oktober 2019 @ 16:29 |
![]() | |
Dven | maandag 7 oktober 2019 @ 16:35 |
Nee, de zondag is droog. De zaterdag daarentegen.. ![]() | |
vosss | maandag 7 oktober 2019 @ 16:41 |
![]() | |
Nattekat | maandag 7 oktober 2019 @ 16:51 |
Mooooooon | |
Dven | maandag 7 oktober 2019 @ 16:53 |
Moon? | |
ESF1Gamer | maandag 7 oktober 2019 @ 16:54 |
Zal nattekat (die een te kleine databundel heeft) leuk vinden. Raceweek Japanners met gekke hoedjes op de tribune | |
Bonobo11 | maandag 7 oktober 2019 @ 16:55 |
Monsoon? | |
Peterselieman | maandag 7 oktober 2019 @ 18:42 |
tractorrace incoming ![]() | |
trein2000 | maandag 7 oktober 2019 @ 18:45 |
Op het Malieveld hebben ze wel wat ervaring. | |
ESF1Gamer | maandag 7 oktober 2019 @ 20:15 |
Misschien had Max in de leer moeten gaan bij de boeren van afgelopen dinsdag. Kan je ergens ideeen dumpen bij Red Bull voor grappige filmpjes? Ik zat net te denken om Max en Albon een tractor race kunnen doen. | |
nogeenoudebekende | maandag 7 oktober 2019 @ 20:17 |
Honda zitmaaiers. | |
daNpy | maandag 7 oktober 2019 @ 21:55 |
Bernd die weer een GP wint ![]() | |
opgebaarde | maandag 7 oktober 2019 @ 21:56 |
![]() | |
daNpy | maandag 7 oktober 2019 @ 21:56 |
Toto weer uit zijn dak! Merzedez einz! | |
Anonymousz | maandag 7 oktober 2019 @ 22:31 |
Alle 20 rijders uitgevallen | |
KillerBee4ever | dinsdag 8 oktober 2019 @ 05:57 |
| |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:49 |
Dat is wel weer mooi dan inderdaad. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:49 |
Ook genot. ![]() | |
Lokale_Notabele | dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:35 |
Epische regenraces zoals Monaco 1996 of Spa 1998 zullen in de huidige tijdsgeest nooit meer voorkomen. Zodra er twee auto's tegelijk van de baan schuiven wordt verder rijden "onverantwoord" geacht en de rode vlag uitgehangen. Vervolgens een paar uur wachten om daarna net zolang achter de SC te rijden tot er een droog spoor ontstaan is en de intermediates onder gebonden kunnen worden. | |
Bonobo11 | dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:18 |
Hockenheim 2019 vergeten? Standing start op full wets | |
Zorro | dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:18 |
Onder Whiting was dat voortaan inderdaad zo, maar gezien Hockenheim idd geef ik Masi nog het voordeel van de twijfel ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:22 |
Op Monaco reden destijds nog maar 3 rijders rond ![]() Canada 2011 had met dat lange wachten ook wel wat moet ik zeggen | |
ShaoliN | dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:47 |
Orkaantje onderweg naar Japan aankomend weekend. ![]() | |
ColtZ40 | dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:56 |
Spuit elf ![]() ![]() | |
ShaoliN | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:05 |
Las pas later terug idd ![]() ![]() | |
Marcoss | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:57 |
Brazilië 2016 ook nog meerdere lange pauzes | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:15 |
Inderdaad. De weerprovider van mijn regenracevoorspeller (spam) geeft ook alleen regen op zaterdag, niet op zondag. | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2019 @ 10:01 |
Dat tyfoon verhaal horen we ook ieder jaar. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 10:01:49 ] | |
Rossdale | woensdag 9 oktober 2019 @ 11:18 |
Kwali wellicht verplaatst naar zondag? | |
TagForce | woensdag 9 oktober 2019 @ 11:52 |
Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn als de race een paar uur vertraagd wordt door hevige regenval. In de nacht van zaterdag op zondag is ook de Bathurst 1000, en die duurt van half 3 's nachts tot een uur of 9. Aangezien de Bathurst 1000 op de lijst met de 5 meest spraakmakende asfalt races ter wereld staat (Indy 500, Daytona 500, Monaco GP, 24 uur van Lemans, en de Bathurst 1000) ga ik die gewoon live kijken. Suzuka dan maar met een paar uur vertraging. Zodra de finish is geweest overschakelen naar de GP en een paar uur terugzappen. | |
Monolith | woensdag 9 oktober 2019 @ 11:53 |
Als de Monaco GP erop staat, dan zegt die lijst niet zoveel in mijn ogen. Dat is doorgaans nou niet bepaald de meest boeiende GP van het jaar. | |
TagForce | woensdag 9 oktober 2019 @ 11:54 |
Maar wel de meest prestigieuze race van het jaar (vanwege historie, denk ik dan maar). | |
Monolith | woensdag 9 oktober 2019 @ 11:57 |
Is dat zo? Ik hoor toch weinig teams of coureurs roepen dat Monaco dé race is die ze willen winnen. Voor de top 3 teams zijn dat gewoon Silverstone, Monza en de Red Bull Ring. | |
Tarado | woensdag 9 oktober 2019 @ 11:58 |
nee Monaco is wel de #1 | |
daNpy | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:04 |
Verbaas me ook altijd over die 24 uur van Le Mans. In vergelijking net de Nürburgring ook gewoon een recht toe recht aan circuitje. | |
Dven | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:09 |
Wat? Red Bull Ring ? ![]() Nee joh, Monaco is één van de eerste die iedereen op 'n lijstje zal zetten. | |
Rossdale | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:20 |
Coureurs ja, teams winnen liever hun thuisrace. | |
TagForce | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:31 |
https://www.defensivedriv(...)-races-in-the-world/ http://m.thepostgame.com/(...)us-motor-races-world https://www.pettersolberg.com/top-10-famous-car-races-in-history/ En het gaat uiteraard om coureurs, niet teams. Een F1 team doet niet mee aan de Virgin Australian Supercars, dus die hebben andere belangen. | |
theclansman | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:32 |
Laat het maar met bakken uit de hemel komen hoor. Momenteel hier nog niks van die orkaan te merken. Vandaag nog verbrand in het stadion tijdens de rugby 30 graden vol in de zon . Zakken morgen af naar Osaka af om naar de f1 te gaan van het weekend. En dan helaas naar huis na 3 weken japan. Tijdens de gp van Rusland een sport bar gevonden in Hiroshima. Heb je f1 op tv ???? Geen idee wat we bedoelde. Suzuka ???? Plaatje van een f1 auto opgezocht. Ging die even fixen voor ons. Niet te vinden op de tv. ze telefoon erbij daarop gevonden. Ze telefoon voor ons op de bar gelegd zodat we ze konden kijken. | |
Fir3fly | woensdag 9 oktober 2019 @ 14:02 |
Dan let je niet echt goed op ben ik bang. | |
daNpy | woensdag 9 oktober 2019 @ 15:09 |
Nouja, ik snap wel dat ie in de top 5 staat misschien, maar dat de Ring geheel ontbreekt is toch wat dubieus, gezien de andere circuits. Het is een prestige evenement, net als Monaco, maar dat wil niet zeggen dat het een spraakmakende race is. | |
ESF1Gamer | donderdag 10 oktober 2019 @ 08:44 |
Max: Ik heb mijn speedboot al klaar staan ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 08:53 |
kwalificatie mogelijk uitgesteld tot zondag. | |
TAV74 | donderdag 10 oktober 2019 @ 09:01 |
Waarom eigenlijk niet gewoon al op vrijdag? | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 09:03 |
Omdat ze de 3de vrije training toch altijd op zaterdag nog doen. | |
TAV74 | donderdag 10 oktober 2019 @ 09:07 |
Als het weer zo beroerd gaat zijn op zaterdag lijkt me dat ook niet echt realistisch of zinvol. Vrijdag een verlengde eerste training en dan kwalificeren klinkt logischer toch? | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 09:09 |
Beetje spektakel, kan geen kwaad toch? | |
TAV74 | donderdag 10 oktober 2019 @ 09:20 |
Naar een lege baan kijken noem ik geen spektakel.. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 09:24 |
VT 1: 3 uur 's nachts ![]() VT 2: 7 uur 's ochtends VT 3: 5 uur 's nachts kwali: 8 uur 's ochtends. Ik vind het niet echt tijden die uitnodigen om te kijken om eerlijk te zijn. | |
TAV74 | donderdag 10 oktober 2019 @ 09:30 |
Kwalificatie en VT2 zijn prima te doen. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 09:35 |
kwalificatie op zich wel, maar ik ga mijn wekker er niet voor zetten in ieder geval. Als ik dan toevallig wakker ben, zet ik 'm op. VT2 kan ik sowieso niet zien, want dan moet ik zelf werken. | |
ESF1Gamer | donderdag 10 oktober 2019 @ 10:02 |
Wanneer was er voor het laatst een kwalificatie op zondag bij de F1? | |
IJsdraakje | donderdag 10 oktober 2019 @ 10:05 |
Die verzopen USA-race een paar jaar terug. Ben even kwijt welk jaar precies. Edit: 2015. | |
Nattekat | donderdag 10 oktober 2019 @ 10:05 |
Ik ga iig niet de wekker zetten zaterdag, zie wel hoe het loopt. | |
ESF1Gamer | donderdag 10 oktober 2019 @ 10:14 |
Niet naar coureurs kijken die het publiek vermaakt terwijl het zo hard regent dat heel suzuka verzuipt. #Nattekat gooi het livetopic open | |
Rossdale | donderdag 10 oktober 2019 @ 11:01 |
Zullen ze weer een bootjesrace gaan houden zoals bij de amerikaanse GP? | |
ESF1Gamer | donderdag 10 oktober 2019 @ 11:02 |
Zeepkistenrace | |
rubbereend | donderdag 10 oktober 2019 @ 11:19 |
Monaco 1996 ![]() | |
bianconeri | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:34 |
Daar heb je opnemen voor ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:36 |
opnemen. ![]() | |
Dven | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:37 |
8 uur is prima. | |
Tinos85 | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:40 |
Oh kwalificatie 8 uur pas, ik was al automatisch uitgegaan van 7 uur. Lekker. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:40 |
En toch ga ik proberen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:43 |
Als ik op Windy naar de verwachtingen kijk dan is het wel 90% zeker dat de kwali niet doorgaat op de zaterdag, alleen al omdat de helis niet de lucht in kunnen met windkracht 9-10 en windstoten van 120km/h. En dat soort windstoten zijn volgensmij ook niet helemaal veilig met de auto's. En dan heb ik het nog geeneens over de regen, die waarschijnlijk ook de drainage van het circuit te boven gaat, maar dat is wat moeilijker te voorspellen dan de wind. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2019 13:45:50 ] | |
VacaLoca | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:54 |
Op 10:03 vraagt Leclerc aan Max "Whats happening with Zandvoort?" Versta niet goed wat Max antwoord. "they have soms odd cases" oid? | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:55 |
"They have some court cases" en daarna is het niet meer te verstaan. | |
Whiskers2009 | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:58 |
De Q gaat dus zeer waarschijnlijk niet door (op zaterdag). En FP3 ook niet. Maar waarom staat dit alles in dit algemene topic en niet in het livetopic? | |
VacaLoca | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:59 |
Ah duh, natuurlijk. Thx. | |
Anonymousz | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:09 |
Kwalificaties naar zondag verplaats? | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:11 |
Officieel nog niet, inofficieel is de kans nihiel dat de kwali zaterdag doorgaat. | |
VacaLoca | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:11 |
De vorige typhoon in 2014 kostte wel soort van het leven van Bianchi. Zal wellicht nog meewegen in beslissing om race door te laten gaan als het dan ook nog regent. | |
Dven | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:11 |
Wintertijd valt net te laat, of de race net te vroeg ![]() Met de omschakeling is het de GP van Mexico, die om 21:10 start, voor je gevoel dus gewoon nog 22:10. | |
Dven | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:12 |
Nou nee. | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:12 |
Probleem gaat eerder zijn dat de heli's niet kunnen/mogen opstijgen en dan mag de kwali volgens de regels niet doorgaan. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2019 14:12:48 ] | |
VacaLoca | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:24 |
Iedereen heeft het alleen over de kwali maar ik denk eigenlijk dat de race niet door gaat. | |
nogeenoudebekende | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:25 |
Het hoogtepunt is zaterdag. De race is op zondag. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:28 |
tien over 9 vind ik ook vrij laat al. Wordt dus makkelijk pas kwart voor 11 klaar op een zondag. Misschien die maandag maar vrij nemen.... ![]() | |
VacaLoca | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:31 |
Wat ik er van begrijp komt ie weliswaar zaterdag aan land maar regent het nog vol op zondag begin van de middag daar, denk dat circuit dan nog blank staat en hoe alles er dan überhaupt bij staat is ook nog ongewis. Gewoon morgen vt1, vt3, quali en race op 1 dag ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:32 |
Alles op vrijdag? | |
heywoodu | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:37 |
Elke manier om dingen makkelijk terug te kijken als je ze gemist hebt is een goede ![]() | |
flipsen | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:38 |
Mooi, hoef ik in ieder geval niet tot 03:00 op te blijven vrijdag/zaterdag ![]() Blij als ze weer naar het Amerikaanse continent komen, tenminste fatsoenlijke tijden | |
Tarado | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:41 |
| |
flipsen | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:50 |
Deze is wel leuk, van de F1 site: https://www.formula1.com/(...)XP522zdu9DV48sm.html Toffe baan wel ![]() | |
Whiskers2009 | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:54 |
Mooi artikel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 15:05 |
Verwachtingen zijn alweer een paar dagen aangepast, Zondagmiddag is het droog en zonnig in Suzuka en de regen valt nu voornamelijk Zaterdagmiddag/avond (alles in Suzuka tijd). De kans dat die verwachting nog flink verandert is erg klein, een storm als deze is redelijk goed te simmen een paar dagen van tevoren. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2019 15:09:00 ] | |
Weltschmerz | donderdag 10 oktober 2019 @ 15:11 |
Andrew Benson, de hysterisch chauvinistische geschiedvervalser pur sang. Ik sla even over. | |
NicolasJoy | donderdag 10 oktober 2019 @ 15:47 |
Hoe veel voor de race is een kwalificatie in het verleden dan gehouden? Ivm mogelijke reperaties bij crashes oid? Wordt het dan 5u NL tijd. 4u, 3u? | |
M.Melandri | donderdag 10 oktober 2019 @ 16:36 |
Ze hadden jou een stuk over Vettel moeten laten schrijven. | |
Tarado | donderdag 10 oktober 2019 @ 16:38 |
komt een boek ![]() | |
Rossdale | donderdag 10 oktober 2019 @ 16:42 |
Fictie neem ik aan? | |
pmponer | donderdag 10 oktober 2019 @ 16:59 |
Lekker begin | |
ESF1Gamer | donderdag 10 oktober 2019 @ 18:57 |
Tsk niet dicht bij je werk wonen. 10 minuten fietsafstand voor mij | |
Weltschmerz | donderdag 10 oktober 2019 @ 19:28 |
Zo bont als Benson heb ik het nog nooit gemaakt. Ik heb vrij veel van hem gelezen omdat ik lang in de gewoonte ben blijven hangen om de BBC als kwaliteitsjournalistiek te beschouwen, maar dat is al lang achterhaald. | |
twiFight | donderdag 10 oktober 2019 @ 19:32 |
Het feit dat Bianchi veel te hard wilde rijden over een kletsnatte baan kosste hem het leven. Al het andere zijn bijkomstigheden. | |
vosss | donderdag 10 oktober 2019 @ 19:39 |
De regels deugde niet en er werd ook nog eens niet op gehandhaafd. | |
wollah | donderdag 10 oktober 2019 @ 19:43 |
Vosss ![]() | |
daNpy | donderdag 10 oktober 2019 @ 19:51 |
De Stewards waren Nattekat en Zoem? ![]() | |
Nattekat | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:07 |
![]() | |
fathank | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:23 |
![]() ![]() | |
twiFight | donderdag 10 oktober 2019 @ 21:06 |
Wat mij betreft deugde de regel prima, maar er werd inderdaad nooit gehandhaafd. Hoe ze (FIA) het ooit in hun kop hebben gehaald bij geel een ronde van 2 tiende langzamer te bestempelen als "van het gas afgaan" en dus veilig is mij een raadsel. Bianchi reed te hard onder geel omdat de concurrenten dat ook doen en dus moet je min of meer wel. Maar uiteindelijk had er één persoon de controle over zijn leven en hij duwde zelf die rechtervoet te ver naar beneden. | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2019 @ 21:14 |
Zie toch een foutje in het artikel, want het eerste echte gevecht tussen Max en Hamilton was niet dit jaar in Hongarije, maar vorig jaar in de VS | |
vosss | donderdag 10 oktober 2019 @ 21:36 |
![]() | |
bianconeri | donderdag 10 oktober 2019 @ 22:52 |
Nou mijn experia box komt ook echt uit 1990 ![]() Dat is juist iets van nu ipv op gaan staan midden in de nacht voor FP, quali of race ![]() | |
daNpy | vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:21 |
![]() | |
Dauthi | vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:18 |
De regels deugde uitstekend en Bianchi heeft zichzelf doodgereden. Weinigen in de F1 waren zo dom... | |
vosss | vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:30 |
Ze waren allemaal net zo dom. Iedereen had dit kunnen gebeuren, want iedereen ging maar altijd marginaal van zn gas af, juist omdat er toch niet gehandhaafd werd. | |
twiFight | vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:50 |
Iets wat trouwens nog steeds zo is. Daar hebben we niets van geleerd. Behalve dan dat er na vier druppels regen in de race er een safety car komt. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:36 |
Nee, helaas, al is het al wel beter dan voorheen, maar nog altijd 45 minuten met de auto. | |
flipsen | vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:28 |
Lees op F1.com dat áls de Q niet doorgaat zondag voor de race, ze de startopstelling van de 2e vrije training gebruiken. Ik denk dat Max en zijn team de typhoondans aan het doen zijn voor de Q ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:38 |
Maar waarom zou de Q op zondag niet doorgaan? | |
vosss | vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:46 |
Tsk 10 minuten moeten fietsen. Ik woon op 3 autominuten van mn werk. | |
ESF1Gamer | vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:52 |
te lui om jezelf te verplaatsen ![]() Bier en nootjes al klaar staan voor zondag? | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:59 |
3 uur fietsen voor mij, minimaal... enkele reis, vind ik net iets te ver. ![]() | |
vosss | vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:11 |
Nee, moet nog gaan halen, maar Jimmy heeft de hele kamer onder gekotst net en wil niet eten en maar een klein beetje drinken. | |
Nattekat | vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:49 |
Ze zijn wel heel duidelijk sneller dan Ferrari. Reken er maar op dat elk team hier rekening mee heeft gehouden. | |
Fir3fly | vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:53 |
![]() | |
Tijn | vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:00 |
Als je zo dichtbij woont, ga je toch niet met de auto joh ![]() | |
vosss | vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:31 |
Ik heb geen fiets, dus ja, dan houdt het op natuurlijk ![]() | |
JayHovah | vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:33 |
Misschien is de vraag al langsgekomen maar: Als de kwali wordt geschrapt en ze de FP2 rijden gebruiken voor de startopstelling, op welke banden moet de top 10 dan starten? Het setje van de snelste tijd in FP2 of krijgen ze dan vrije (verse) keuze? | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:34 |
vrije keuze | |
Fer | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:10 |
Ik heb de race op mij telefoon moeten kijken en heb niet helemaal begrepen hoe Hamilton 3e is geworden. Hij stopte vrij laat de 2e keer en kwam toen niet meer langs Vettel ondanks nieuwere banden. Echter in race pace was Mercedes veel sneller. Bottas liep nog flink uit de 2e helft van de race. Waarom lukt de under/overcut niet? | |
Peterselieman | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:19 |
twee belangrijke zaken speelden er: Hamilton wilde een eenstopper doen en reed langer door in zijn eerste stint. De bandjes waren echter sneller op dan verwacht waardoor hij enkele ronden drie seconden per ronde verloor. Die tellen moest hij aan het eind goedmaken op Vettel, maar op Suzuka is het lastig inhalen, zeker als je een Ferrari voor je hebt. | |
portie | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:36 |
De ferrari is veels te snel op het rechte stuk. In de bochten is de mercedes veel sneller maar in vuile lucht en achter een ferrari wordt het dan ook moeilijk. | |
Fer | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:39 |
Aha te lang door op de 1e set. Te agressief op de 2e set en te weinig power om er op het rechte stuk langst te gaan. | |
Peterselieman | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:52 |
ik denk dat de eenstopper best had kunnen werken. Op het moment dat Hamilton voor de tweede maal stopte gingen Bottas en Vettel maar enkele tienden per ronde sneller en waren de banden nog in redelijke conditie. In tien rondjes had hij nooit de zestien tellen voorsprong op Vettel verspeeld | |
opgebaarde | dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:05 |
Plus Hamilton had schade. Spiegel verloor hij door brokstukken van Leclerc maar vooral schade aan de vleugel in ik denk bocht drie | |
#ANONIEM | dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:49 |
Op het eind waren Hamilton's banden rood op de nieuwe on screen graphic. | |
Peterselieman | dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:56 |
toen zaten de rooie er al onder | |
#ANONIEM | dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:59 |
Rood als in voor 80% versleten. Dan hadden die gele het ook niet vol gehouden | |
Peterselieman | dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:00 |
niet lang voor de tweede stop stonden die nog op 70% geloof ik | |
potjecreme | dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:00 |
Wachten op de post die gaat komen. | |
Asschen_sukar | dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:11 |
De ronde van de stop zelfs ![]() Die weergave is dan ook gewoon pure onzin, de teams gaan natuurlijk nooit dat soort gevoelige data weg geven. | |
THEFXR | dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:33 |
ESF1Gamer | woensdag 16 oktober 2019 @ 07:39 |
Het is ook natte vinger werk van de FOM | |
LTVDK | woensdag 16 oktober 2019 @ 09:19 |
| |
daNpy | woensdag 16 oktober 2019 @ 09:22 |
Ze hebben daar zoveel circuits, waarom moet het dan op straat eigenlijk? Dat is toch vol ruk? | |
LTVDK | woensdag 16 oktober 2019 @ 09:27 |
Ik denk dat ze een bepaalde sfeer willen neerzetten, Vice City race dit ![]() | |
daNpy | woensdag 16 oktober 2019 @ 09:34 |
Ah zo, de entourage is belangrijker dan de race. Dat vergeet ik telkens. | |
Dauthi | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:08 |
https://www.gpfans.com/en(...)ost-he-is-giving-up/ Volgens mij is er nog nooit een grotere opgever geweest als kampioen dan Hamilton. Die laat echt iedere keer zijn oren hangen... | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:10 |
deed hij het maar, dan kregen we nog eens een keer een andere kampioen | |
Dauthi | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:11 |
Ja, een andere mercedes coureur.. | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:12 |
helaas wel al zou het misschien volgend jaar een Ferrari coureur kunnen zijn | |
Dauthi | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:14 |
Ferrari is zijn eigen grootste vijand op het moment, denk niet dat dat snel veranderd. | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:36 |
dat is wel moeilijk maar dat ze de snelheid hebben is al heel wat, RBR zit qua team beter in elkaar maar die zijn toch echt te langzaam. | |
mikieu | woensdag 16 oktober 2019 @ 15:33 |
Toro Rosso veranderd naam in Alpha Tauri, bleg | |
TagForce | woensdag 16 oktober 2019 @ 15:43 |
Nou ja... Alpha Tauri is de helderste ster in het sterrenbeeld Taurus (Stier in het nederlands). Alpha Tauri is een ster van het type rode reus. Dus in principe kun je zeggen dat het de rode stier ster is. Dus in dat opzicht is de naam perfect gekozen. | |
Rossdale | woensdag 16 oktober 2019 @ 15:47 |
En het is het hippe te dure kledingmerk van Mateschitz ![]() | |
TagForce | woensdag 16 oktober 2019 @ 15:48 |
Ja, en bovenstaande is de reden dat dat veeeeel te dure merk zo heet ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2019 @ 17:25 |
Oe, die had ik nog niet eens door. Wordt het allemaal nog toffer van. | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2019 @ 17:32 |
ik vind het erg basic maar wel te duur | |
TagForce | woensdag 16 oktober 2019 @ 18:33 |
Ik daag alle TV presentatoren uit om AlphaTauri na de naamswijziging steevast te noemen bij hun niet-wetenschappelijke naam: Aldebaran | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2019 @ 18:41 |
Voor!!!!! | |
fathank | woensdag 16 oktober 2019 @ 19:46 |
![]() 700 euro voor een verkapte vuilniszak ![]() | |
sasquatsch | woensdag 16 oktober 2019 @ 19:52 |
Maar dan hoor je er wel bij ![]() | |
TagForce | woensdag 16 oktober 2019 @ 20:04 |
Waarbij is dan nog even de vraag. Evenals de vraag of je daar dan wel bij wilt horen. | |
Tinos85 | woensdag 16 oktober 2019 @ 22:57 |
Geen idee of dit al langsgekomen was. De schade die Verstappen had opgelopen in de aanrijding met Leclerc. ![]() ![]() Zoals het eruit hoorde te zien: ![]() https://www.formule1.nl/n(...)auto-na-tik-leclerc/ | |
Gezicht | donderdag 17 oktober 2019 @ 11:29 |
Denk idd niet dat die nog thuis te rijden was zo. | |
YourCaptor | donderdag 17 oktober 2019 @ 15:35 |
Dat verklaart een hoop ja. | |
Gezicht | donderdag 17 oktober 2019 @ 21:38 |
De analyse van Palmergod ![]() Goede verklaring van de jumpstart van Vettel die niet werd bestraft ook. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:01 |
https://www.racexpress.nl(...)els-stellen/n/101635Staat verder geen bron bij, maar vind het vrij... euh... frappant... | |
Smacked_Actor | vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:12 |
Om te janken. | |
sasquatsch | vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:35 |
Dat klopt ook niet. Er is geen vaste penalty voor wat Leclerc deed. Het enige dat fout was, wat de FIA heeft toegegeven, was de verwijzing naar regel 38.3 (d). Die (d) moest er niet bijstaan. https://www.racefans.net/(...)istake-fia-confirms/ PS: De bron is thejudge13. Daar staan wel meer dubieuze artikelen op. De meeste neem ik dan ook niet serieus. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:49 |
Ah, duidelijk. Thanks voor de duiding. | |
daNpy | vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:07 |
Hmm jaja. Klinkt allemaal een beetje té dubieus. Ze hadden namelijk voor referentie wel een letter moeten toevoegen en dat had (e) moeten zijn. Dus niet alleen is er een fout gemaakt, de correctie is ook onvolledig. | |
Fir3fly | vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:05 |
Die stewards zijn echt op geen enkele manier meer serieus te nemen. Wat een gotspe. | |
twiFight | vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:14 |
Beetje mosterd na de maaltijd van mijn kant hoor, maar wat mij het meest stoorde aan de penalties was hoe ontiegelijk laat ze gegeven werden. Komen ze in ronde 12 nog een keer aan dat ze een valse start gaan onderzoeken. Geef ze anders nog 40 ronden extra om een gat te trekken om hun penalty op te vangen., | |
sasquatsch | vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:34 |
Als er al een letter toegevoegd had moeten worden, was dat (b) geweest, die past bij de 10s straf die Leclerc gekregen heeft. | |
daNpy | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:08 |
B is tijdens de race, E niet als ik het goed lees. | |
sasquatsch | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:17 |
Als 38.3 a, b, c of d niet tijdens de race gegeven kan worden (bijvoorbeeld omdat het of in de laatste 3 ronden of na de race wordt gegeven) wordt de penalty na de race bij de tijd opgeteld zoals in het stuk tussen d en e staat. E lijkt me een aparte sectie. | |
flipsen | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:20 |
Hij had gewoon tijdens de race al door de stewards eruit gehaald moeten worden. Doorrijden met een ondeugdelijke auto welke gevaar oplevert voor andere coureurs en daarna ook nog eens zonder spiegel gewoon verder tuffen alsof er niets aan de hand is ![]() En ja, dan had Hamilton er ook uitgemogen | |
daNpy | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:20 |
Maar ze wilden tijdens de race geen straf geven. Pas na protest en toen zou het na de race beoordeeld worden. Ergo de straf is na de race gegeven en E zegt simpelweg: tijdstraf ![]() B lijkt mij meer dat er vanwege tijdsgebrek geen straf tijdens de race gegeven kán worden. En dan lijkt me sterk voor een incident in ronde 1. | |
daNpy | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:21 |
Dan had Hamilton niet eruit gehoeven want zijn spiegel was niet stuk geweest. | |
flipsen | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:23 |
Volgens mij ging de spiegel van H er eerder af (door de brokstukken van de wing endplate van L, dan die van L | |
sasquatsch | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:23 |
Hij is ook door de stewards naar de pits geroepen omdat Ferrari dat verdomde (omdat de end plate er al af was). | |
sasquatsch | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:30 |
Er staat letterlijk Dus a,b,c en d kunnen ook na de race gegeven worden en wordt dan opgeteld bij de gereden tijd. | |
daNpy | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:36 |
Volgens mij was dat niet in ronde 1. Het afbreken begon later. | |
daNpy | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:38 |
Klopt, dat maakt E dus overbodig of de mogelijkheid 2 minuten straf te geven. | |
JayHovah | vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:35 |
Is het alweer raceweek? Kan dan het gezever over valse starts, eerste bocht clashes en mogelijke straffen eens over zijn? What done is done, move on... | |
Fopje | vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:22 |
Echt he ![]() Dat eeuwige gemekker over een penalty zus en zo... ![]() | |
Fopje | vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:22 |
En ohja deze boy heeft gold 8 tickets besteld voor volgend jaar Spa ![]() | |
opgebaarde | vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:27 |
-zinloos- [ Bericht 51% gewijzigd door opgebaarde op 18-10-2019 21:38:34 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:51 |
Zo dan. | |
flipsen | vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:03 |
Mag kerplunk ook mee? | |
Fopje | vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:16 |
Nee ![]() ![]() | |
daNpy | vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:03 |
De FIA komt terug op hun eigen fouten, en daar mogen we het dan niet (meer) over hebben? Grow up, of klik het weg dan. Damn. | |
JayHovah | zondag 20 oktober 2019 @ 13:52 |
JayHovah | maandag 21 oktober 2019 @ 06:17 |
![]() ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 21 oktober 2019 @ 07:10 |
Zondagavond kijk ik in de Ziggo dome naar de race. Ik weet nu nog niet of dat iets positiefs is, maargoed. | |
Smacked_Actor | maandag 21 oktober 2019 @ 07:25 |
Maxico! ![]() Helaas staat alles dan ingepakt want volgende dag verhuizen. Misschien op mobiel kijken ![]() | |
theclansman | maandag 21 oktober 2019 @ 09:38 |
hopen op wat succes voor max !!! (En voor mezelf in de planning) volgend jaar hoogstwaarschijnlijk naar de race in vietnam !!! | |
#ANONIEM | maandag 21 oktober 2019 @ 09:45 |
Volgens vele gebruikers hier ben je nu een bier drinkende carnavalvierende tokkie, die pas F1 kijkt sinds dat Max mee doet. Maar ik zou zeggen, veel plezier! | |
mikieu | maandag 21 oktober 2019 @ 09:48 |
Je vergeet te zeggen dat je al kijkt sinds Senna!!!!! Vet belangrijk. Was het de Renault motor die hoog zo lekker ging, was het inderdaad het verschil dat kleiner werdt door de ijlere lucht, of is het gewoon de RB geweest die erg goed met deze luchtdichtheid om kan gaan. Ik hoop daar toch stiekem op, gezien dan andere Renault teams niet zo sterk waren die weekenden. | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2019 @ 10:34 |
Downforce zelf. Probleem is dat dat gewoon ruk is bij RB dit jaar. | |
#ANONIEM | maandag 21 oktober 2019 @ 11:26 |
Verschillen zullen kleiner zijn, maar ik RBR niet zo 123 winnen. McLaren zou wel eens hoge ogen kunnen gooien. | |
VacaLoca | maandag 21 oktober 2019 @ 11:56 |
Podium voor McLaren in Mexico is inderdaad zomaar mogelijk. Als die Renault motor nog altijd op z'n best is in Mexico dan kunnen ze wel eens als een speer gaan. | |
opgebaarde | maandag 21 oktober 2019 @ 12:44 |
![]() En als Verstappen crasht, ben je lekker vroeg thuis | |
THEFXR | maandag 21 oktober 2019 @ 14:10 |
ja, dat is precies het type die kwaad de camping van Spa afliep ![]() | |
Fir3fly | maandag 21 oktober 2019 @ 14:31 |
Dat zagen we in Hongarije inderdaad... | |
Peterselieman | maandag 21 oktober 2019 @ 18:59 |
Dit moet appeltje eitje zijn voor Ferrari, maar die zullen het wel weer weggooien ![]() | |
opreis | maandag 21 oktober 2019 @ 19:30 |
Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB? | |
opreis | maandag 21 oktober 2019 @ 19:31 |
Lijkt me sterk. De top 3 is nog steeds een maatje te groot | |
Tinos85 | maandag 21 oktober 2019 @ 20:15 |
Ferrari deed het ook wel aardig in Singapore. | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2019 @ 22:55 |
Relatief gezien ![]() Vorig jaar waren ze heer en meester, dit jaar valt toch tegen. | |
TagForce | maandag 21 oktober 2019 @ 23:45 |
Het gaat in Mexico juist om het niet hebben van downforce. Door de ijle lucht genereren de vleugels tot 30% minder downforce. Red Bull heeft het nooit van hun downforce moeten hebben, maar van hun superieure mechanische grip. Dat is dit jaar niet anders (anders dan dat ze nu nog wat minder downforce hebben ivm voorgaande jaren). Ik maak me om dat deel niet zo druk. Wat echter een groot vraagteken is, is hoe de Honda het doet in de ijle lucht. Die Renault had daar een flink stuk minder last van dan de overige motoren. De vraag is hoe de Honda het dit jaar doet in die ijle lucht. Als Honda net zoveel last van de ijle lucht heeft als Merc en Ferrari heb je een kleine kans dat Max dichtbij het podium kan rijden. Als ie er geen last van heeft wint ie hem makkelijk. Qua downforce zal het dit jaar niet heel veel anders zijn dan vorige jaren. Max er dichter bij door de mechanische grip, maar de motor zal hem er voor moeten gaan plaatsen. | |
Fir3fly | dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:07 |
Honda deed het niet denderend vorig jaar. 1 puntje met Gasly door uitvallers (voornamelijk Renaults ![]() | |
twiFight | dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:09 |
Ben het verder wel eens met nattekat. De voorgaande jaren waren de motor poep maar waren ze leider in chassis+aero (de combinatie). Altijd wel met merc dicht op de hielen. Maar dit jaar hebben ze op dat vlak toch beduidend minder voorsprong. Max laat dat af en toe tussen neus en lippen doorschemeren en je merkt het ook bij 'de RBR circuits', waar ze niet zonder meer sterk zijn. | |
Nattekat | dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:27 |
Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexico ![]() De reden dat ze het zo goed deden is dat vermogen daar veel minder belangrijk is, de limiet zit hem in hoe hard je as rond geduwd kan worden, niet hoe veel kracht de motor moet leveren. Ferrari gaat het derde team zijn, ben ik zo goed van overtuigd. | |
potjecreme | dinsdag 22 oktober 2019 @ 01:51 |
Ferrari gaat winnen! | |
Nebelwerfer | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:26 |
Als je minder downforce kan generen hebben teams die dit beter voor elkaar hebben hier juist minder last van. Een auto die dit minder heeft zal nog harder moeten werken in de bochten. En het motorvermogen is minder door de ijle lucht. Ben wel benieuwd of mercedes net zoveel last van de ijle als de warme lucht heeft eerder dit jaar tijdens races | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:02 |
Ferrari zou het op haar sloffen moeten winnen. Waren vorig jaar met name in de slotfase bloedsnel en Vettel kwam nog redelijk in de buurt van Max. | |
Tinos85 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:07 |
17 seconden, is niet heel erg in de buurt toch? | |
TAV74 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:10 |
Max die op dat moment met de motor in standje recreatief reed dan wel. | |
tja77 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:14 |
Plus daarbij ging de motor van Verstappen op standje heelhouden, vanwege de plof bij Ricciardo. | |
Adames | dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:47 |
Toch ook vanwege de turbounit. Die was juist ijzersterk bij renault. Beste motor in de ijle lucht | |
Nieuwschierig | woensdag 23 oktober 2019 @ 12:51 |
Volgens Kees vd Grint is de kwaliteit van de electrische power doorslaggevend. Omdat de verbrandingsmotor veel minder brengt in ijle lucht. Dit samen met de vermeende trucs van Renault om de batterij extra snel op te kunnen laden zou dat de hegemonie van de RB vorig jaar kunnen verklaren. | |
Fer | woensdag 23 oktober 2019 @ 14:21 |
In de ijle lucht moet de turbo harder werken (meer toeren maken) om de normale druk te verkrijgen, als op de lage gebieden. De turbo’s van Honda en Mercedes zijn kleiner en lopen dus eerder tegen de limiet van 120000 toeren. De Turbo’s van Renault en Ferrari zijn groter en kunnen makkelijker de druk opbouwen, die nodig is. Desondanks moeten ook zei harder werken en dus een grotere kans op schade. | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 15:04 |
De reden dat Mercedes het altijd moeilijk heeft is dan de extra warmte die moeilijk afgevoerd kan worden. En hoe heeft grootte per definitie een positieve invloed? Er is nog steeds even veel energie nodig om een liter lucht samen te persen, een grotere turbo is dan meer vergelijkbaar met een hogere versnelling. | |
Rossdale | woensdag 23 oktober 2019 @ 15:45 |
Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen. Wanneer een grotere turbo niet op max toeren draait, dan kun je met een kleinere turbo (inhoud) hetzelfde bereiken door de toeren te verhogen. Ja dit kost meer energie, maar je bespaart weer gewicht en geeft je meer ruimte voor aeronamische verbeteringen. | |
vosss | woensdag 23 oktober 2019 @ 15:48 |
Zo. Mooi op tijd terug van mijn ban voor het F1 weekend. | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 15:57 |
Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn. Ik denk alleen dat het feit dat er ook nog een MGU-H achter verstopt zit dit wel gelijk trekt. Die MGU-H kan bij lage snelheden een kleine turbo veel makkelijker weer op gang helpen en tevens langer opgeladen worden op de rechte einden (als je aan de max zit, ga je natuurlijk de MGU-H gebruiken om de toeren te beperken). Alleen de rol van ijle lucht kan ik niet plaatsen. | |
ESF1Gamer | woensdag 23 oktober 2019 @ 16:30 |
Wat heb je nu uitgevreten? | |
Fer | woensdag 23 oktober 2019 @ 16:32 |
Ijlere lucht heeft een lagere druk. De turbo brengt de lucht juist op de hogere druk. Door de lage druk in Mexico, zal de turbo harder moeten draaien, om op de juiste hogere druk te komen. Het maximaal aantal toeren wat de turbo mag draaien is 120000 toeren per minuut. Een kleinere turbo zit eerder op die 120000, omdat deze nu eenmaal harder moet draaien dan een grote. | |
vosss | woensdag 23 oktober 2019 @ 16:48 |
Ik niks. Mods zijn nogal eens lastig, Vooral in NWS, maargoed, daar kan ik nu niet meer posten op aanvraag van mezelf. Ik hoop op een P3 dit weekend. Zou mij echt verbazen als er iets meer in zit voor max ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door yvonne op 23-10-2019 17:02:01 (doe's lief) ] | |
opgebaarde | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:17 |
Ik ben benieuwd. Heb er een hard hoofd in | |
vosss | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:19 |
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!! ![]() | |
daNpy | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:48 |
Hoezo tegengevallen? Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit. Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor. [ Bericht 1% gewijzigd door daNpy op 23-10-2019 17:48:50 (2) ] | |
twiFight | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:50 |
Voorgaande jaren wilde RBR nog wel eens zienderogen nlopen met hun ontwikkeling gedurende het seizoen. Daar merk ik nu niets van. Sterker nog, Ferrari gaat harder. En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt. | |
daNpy | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:53 |
Ferrari met hun al dan niet legale motor, die Ferrari? ![]() | |
sasquatsch | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:55 |
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico. | |
KaheemSaid | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:56 |
Is Red Bull niet ontwikkeld of is Ferrari gewoon sneller ontwikkeld? Heb niet het idee dat ze veloren hebben op Mercedes | |
vosss | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:15 |
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest. ![]() | |
vosss | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:17 |
Daar ben ik ook bang voor. En ik denk Red Bull zelf ook, want dan weten ze dat binnen een paar races Max tekent voor een ander stoeltje. Dus zullen ze komend jaar alles op alles willen zetten. En dat brengt ook weer flinke risico's van de plank misslaan met zich mee. | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:29 |
http://www.weer.nl/verwac(...)exico-stad/18267245/ Nat natter natst | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:46 |
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoeg | |
Fir3fly | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:56 |
Dat was schijn. | |
Gezicht | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:02 |
Denk eerder dat 'ie 2021 ook nog wel afwacht. Met de nieuwe regels kan alles op de kop staan. | |
Tinos85 | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:42 |
Oké droog weekend dus ![]() | |
Rossdale | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:49 |
Nounou,die drie druppels? | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:54 |
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exit ![]() | |
Bonobo11 | woensdag 23 oktober 2019 @ 19:57 |
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassis | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:04 |
Dit denk ik ook. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:11 |
Vraag jij ene Louis Hamielton maar eens naar de trekkracht van de Ferrari | |
vosss | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:22 |
Inderdaad. ![]() | |
Metalfreak | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:00 |
Renault is geschrapt uit de resultaten van de GP van Japan ![]() Instellingen op het stuur waren onreglementair. Deze stelde automatisch de rembalans bij op basis van waar de auto zich op het circuit bevond als ik het goed begreep. | |
sasquatsch | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:07 |
Valt nog mee dat ze niet voor alle races dit seizoen gediskwalificeerd zijn, zoals in het verleden wel eens is gebeurd. | |
WheeledWarrior | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:08 |
Ja, wat mij betreft ook. Spa en Monza waren toch al bij voorbaat verloren weekends. In Singapore en Sochi gewoon het maximale eruit gehaald met P3 en P4. Suzuka was hij niet schuldig aan. | |
Yashaaaaa | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:11 |
Renault raakt punten Suzuka kwijt zoals hierboven al staat. https://www.formula1.com/(...)SWKaXnpEP93CLVB.html | |
Gezicht | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:14 |
Zuur voor Renault maar terecht dunkt me. | |
daNpy | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:14 |
Nog meer punten voor Leclerc ![]() | |
Yashaaaaa | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:15 |
Dat is wat ik ook dacht ja ![]() | |
sasquatsch | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:16 |
Al is het geen pre-set systeem wat Racing Point beweerde, maar blijkbaar wel een systeem waardoor de coureurs minder zelf hoefden in te stellen. https://www.racefans.net/(...)e-grand-prix-result/ | |
sasquatsch | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:51 |
De officiële uitspraak:![]() ![]() ![]() ![]() | |
Zorro | woensdag 23 oktober 2019 @ 23:01 |
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad ![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 23 oktober 2019 @ 23:56 |
https://www.formula1.com/(...)eQL0KfDMgKDJsu1.html Hmm | |
ChevyCaprice | donderdag 24 oktober 2019 @ 01:14 |
Wel jammer dat er niet specifieker wordt ingegaan op wat die onreglementaire veranderingen op het stuur nou zouden zijn. | |
SiGNe | donderdag 24 oktober 2019 @ 01:45 |
Met de hardware was niks mis staat er bij punt 4 bij de findings maar in de software was een systeem aanwezig. | |
Zorro | donderdag 24 oktober 2019 @ 06:21 |
Dit past beter in het Mexico... oh wacht. | |
Bonobo11 | donderdag 24 oktober 2019 @ 07:24 |
![]() | |
ColtZ40 | donderdag 24 oktober 2019 @ 08:25 |
Dan zakken Ric en Hulk naar een gedeelde 11e plaats met Kvyat. ![]() | |
theclansman | donderdag 24 oktober 2019 @ 08:28 |
Fia maffia | |
Tarado | donderdag 24 oktober 2019 @ 08:48 |
wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal is | |
opgebaarde | donderdag 24 oktober 2019 @ 11:22 |
Ach. Het is net zoals de 5 seconden straf voor het afsnijden van een bocht. Zoals Albon in Italie die deze straf kreeg in zijn clash met Sainz. Hij kwam al ronden lang Sainz niet voorbij en toen hij het eindelijk probeerde raakte ze elkaar en sneed hij de bocht af. Met als resultaat dat hij Sainz eindelijk voorbij was. Daarvoor kreeg hij een straf van 5 seconden die per saldo geen enkele invloed had | |
RealistAtheist | donderdag 24 oktober 2019 @ 11:23 |
Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom" | |
opgebaarde | donderdag 24 oktober 2019 @ 11:23 |
Maar dan moet je als team dus info hebben dat het niet klopt. Zoals bij Renault en de Renault auto kwam gewoon door de keuringen | |
nogeenoudebekende | donderdag 24 oktober 2019 @ 11:25 |
Buiten dat, alle auto's worden gedurende het weekend al behoorlijk gecontroleerd. https://www.fia.com/file/101753/download/29487 | |
Tarado | donderdag 24 oktober 2019 @ 11:25 |
maar officieel protest is wel de enige manier om ze er naar te laten kijken | |
#ANONIEM | donderdag 24 oktober 2019 @ 13:17 |
Je kunt wel zo protest indienen, maar dan moet je ze wel wat geven om te controleren. | |
Peterselieman | donderdag 24 oktober 2019 @ 15:21 |
De auto voldeed aan de technische reglementen, dus geen reden voor afkeur. Het sportief reglement werd gebroken en daarom was nader onderzoek nodig. | |
WheeledWarrior | donderdag 24 oktober 2019 @ 17:18 |
Renault blijft ook maar aanmodderen he. Die roepen nu ook al 3 jaar dat ze de sprong naar het podium gaan maken maar vooralsnog zitten ze er ver vanaf. |