abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:19:04 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189271710
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS)
De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
Resistance is futile.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:19:26 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189271723
Hehe. :7
Resistance is futile.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:20:40 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189271758
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een gay koppel + vrouwelijk hoofdpersonage is blijkbaar al too much.
Zal wel meevallen, The Orville is ook mateloos populair en daar zitten ook gays etc in.

Er zullen altijd wel een paar mensen ergens over vallen, maar ik maak me meer druk om de kwaliteit en de amusementswaarde dan waar de personages op vallen ;).

Maar ik snap zijn punt wel een beetje, het is soms een beetje te ver doorgeslagen in de film en TV wereld. Ik heb nergens problemen mee, als het ook functioneel is voor het verhaal. Een homo erin omdat er een homo in moet hoeft van mij niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:26:48 #4
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189271936
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:57:39 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189272751
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal wel meevallen, The Orville is ook mateloos populair en daar zitten ook gays etc in.

Er zullen altijd wel een paar mensen ergens over vallen, maar ik maak me meer druk om de kwaliteit en de amusementswaarde dan waar de personages op vallen ;).

Maar ik snap zijn punt wel een beetje, het is soms een beetje te ver doorgeslagen in de film en TV wereld. Ik heb nergens problemen mee, als het ook functioneel is voor het verhaal. Een homo erin omdat er een homo in moet hoeft van mij niet.
In de tijd van Uhura dacht het grote publiek ook 'ik heb nergens problemen mee, als het maar functioneel is voor het verhaal'

:+
Resistance is futile.
pi_189275959
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een gay koppel + vrouwelijk hoofdpersonage is blijkbaar al too much.
klopt
kutwijven
pi_189276270
Ik heb dus nog eens TNG teruggekeken. Is het niet zo dat Wesley Crusher eigenlijk Q is?
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:37:58 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189277414
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 01:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb dus nog eens TNG teruggekeken. Is het niet zo dat Wesley Crusher eigenlijk Q is?
Nee. Hij wordt uiteindelijk de onbetaalde stagiair van iemand die wel cool is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:41:22 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189277725
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 01:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb dus nog eens TNG teruggekeken. Is het niet zo dat Wesley Crusher eigenlijk Q is?
Die link had ik nog niet gelegd. Q is cool, Wesley Crusher helaas niet.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:52:20 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_189277763
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal wel meevallen, The Orville is ook mateloos populair en daar zitten ook gays etc in.

Er zullen altijd wel een paar mensen ergens over vallen, maar ik maak me meer druk om de kwaliteit en de amusementswaarde dan waar de personages op vallen ;).

Maar ik snap zijn punt wel een beetje, het is soms een beetje te ver doorgeslagen in de film en TV wereld. Ik heb nergens problemen mee, als het ook functioneel is voor het verhaal. Een homo erin omdat er een homo in moet hoeft van mij niet.
Star Trek is in de jaren zestig (tegenwoordig te ver doorgeslagen :') ) bedacht als communistische inclusieve utopie. Als je niet van die politiek houdt kun je er beter zo ver mogelijk vandaan blijven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:29:58 #11
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189279197
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 07:41 schreef Seven. het volgende:
Q is cool, Wesley Crusher helaas niet.
Ik snap dat gebitch op Wesley nooit eigenlijk. Ik vind hem wel leuk.

Kudos voor de TT trouwens :P
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_189279336
Will Wheaton O+
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:30:20 #13
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189280022
Wesley was een saaie dude

niets interessants aan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:33:21 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189280069
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:29 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik snap dat gebitch op Wesley nooit eigenlijk. Ik vind hem wel leuk.

Kudos voor de TT trouwens :P
Lag niet aan de acteur, Will Wheaton heeft dit goed neergezet. Maar wat wel echt irritatie opwekte aan mijn kant, was de irritante overbezorgde moeder die er ook bij kwam kijken, het überbegaafd stukje en het feit dat een puber niets te zoeken heeft op the bridge van de Enterprise.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:46:05 #15
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189280266
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Lag niet aan de acteur, Will Wheaton heeft dit goed neergezet. Maar wat wel echt irritatie opwekte aan mijn kant, was de irritante overbezorgde moeder die er ook bij kwam kijken, het überbegaafd stukje en het feit dat een puber niets te zoeken heeft op the bridge van de Enterprise.
Ik vond dat nou net heel leuk eigenlijk. Ik vond het zelfs balen dat hij uit de serie ging :D
En inderdaad, Will Wheaton is tof O+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_189280659
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:46 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik vond dat nou net heel leuk eigenlijk. Ik vond het zelfs balen dat hij uit de serie ging :D
En inderdaad, Will Wheaton is tof O+
Vond die vrouwen die hem vervingen op de brug leuker...
pi_189281809
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal wel meevallen, The Orville is ook mateloos populair en daar zitten ook gays etc in.

Er zullen altijd wel een paar mensen ergens over vallen, maar ik maak me meer druk om de kwaliteit en de amusementswaarde dan waar de personages op vallen ;).

Maar ik snap zijn punt wel een beetje, het is soms een beetje te ver doorgeslagen in de film en TV wereld. Ik heb nergens problemen mee, als het ook functioneel is voor het verhaal. Een homo erin omdat er een homo in moet hoeft van mij niet.
Maar dat is nou ook juist het bizarre. Homoseksuelen moeten kennelijk "functioneel voor het verhaal zijn". Er zal niemand roepen dat heteroseksuelen functioneel voor het verhaal moeten zijn. Homo's zijn juist decennialang heel bewust uit series en films gehouden uit angst voor de reactie van (sommige) kijkers.
Er zijn uiteraard films of series die waar doorschieten, maar naar de aanwezigheid van homo(stellen) in films of series wordt ook wel met een andere blik gekeken dan hetero(stellen).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189281825
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 07:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die link had ik nog niet gelegd. Q is cool, Wesley Crusher helaas niet.
Die guy is niet gebonden aan ruimte-tijd, dat vind ik beginsel al best wel "cool".
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:02:07 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189283166
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:56 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Die guy is niet gebonden aan ruimte-tijd, dat vind ik beginsel al best wel "cool".
Sowieso, alleen al zijn gevoel voor humor. Kwam het best tot zijn recht in VOY, de chemie tussen Janeway en Q was bijna tastbaar.

Resistance is futile.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:07:03 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189283215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dat is nou ook juist het bizarre. Homoseksuelen moeten kennelijk "functioneel voor het verhaal zijn". Er zal niemand roepen dat heteroseksuelen functioneel voor het verhaal moeten zijn. Homo's zijn juist decennialang heel bewust uit series en films gehouden uit angst voor de reactie van (sommige) kijkers.
Er zijn uiteraard films of series die waar doorschieten, maar naar de aanwezigheid van homo(stellen) in films of series wordt ook wel met een andere blik gekeken dan hetero(stellen).
En zo is het. Maar blijkbaar moeten negers, vrouwen, niet-hetero's nog een functie hebben, anders passen ze niet in het traditionele hetero-normatieve blanke wereldbeeld. Het mooie is dat Star Trek fans in de regel hoogopgeleid zijn, en bij voorkeur niet traditioneel en hetero-normatief denken.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:12:42 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189283280
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dat is nou ook juist het bizarre. Homoseksuelen moeten kennelijk "functioneel voor het verhaal zijn". Er zal niemand roepen dat heteroseksuelen functioneel voor het verhaal moeten zijn. Homo's zijn juist decennialang heel bewust uit series en films gehouden uit angst voor de reactie van (sommige) kijkers.
Er zijn uiteraard films of series die waar doorschieten, maar naar de aanwezigheid van homo(stellen) in films of series wordt ook wel met een andere blik gekeken dan hetero(stellen).
Meh, ik bedoelde het niet zo anti. Ik schreef al dat het me echt niet uitmaakt waar personages op vallen.

In mijn ogen moet het idd gewoon natuurlijk gedaan worden, dus zonder "kijk ons eens progressief allerlei types inpassen".

Het is eigenlijk meer "kritiek" op kritiek die altijd gegeven wordt als het GEEN "minderheid" is, dan komt er meteen een shitstorm dat ze de boot gemist hebben, zich niet betrokken voelen bij etc etc.

Zodra een film/serie uitkomt met een blanke man in de hoofdrol is dat bijna een belediging tegenwoordig, en dat bedoel ik met doorslaan. Ook daar is gewoon niets mis mee, die mensen bestaan namelijk ook gewoon :').

Ik heb persoonlijk nog nooit een issue gehad met een enkel personage in ST whatsoever.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:14:43 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189283306
Wat DIS wel minder maakte was die verdieping van het karakter Michael Burnham. De band tussen haar en Spock, de band tussen haar en die gast die later Klingon bleek te zijn, de band tussen haar en Sarek: allemaal véél te veel in het emotionele getrokken. Echt een vette overload.

Wat ik bijvoorbeeld wel leuk vond was de gay heren die elkaar in het mycelium netwerk tegenkomen etc, ze zij toevallig gay en op sterven na dood, komen ze elkaar tegen in een andere wereld omdat ze een band hebben. Het hadden zomaar hetero's kunnen zijn.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:18:02 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189283336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Meh, ik bedoelde het niet zo anti. Ik schreef al dat het me echt niet uitmaakt waar personages op vallen.

In mijn ogen moet het idd gewoon natuurlijk gedaan worden, dus zonder "kijk ons eens progressief allerlei types inpassen".

Het is eigenlijk meer "kritiek" op kritiek die altijd gegeven wordt als het GEEN "minderheid" is, dan komt er meteen een shitstorm dat ze de boot gemist hebben, zich niet betrokken voelen bij etc etc.

Zodra een film/serie uitkomt met een blanke man in de hoofdrol is dat bijna een belediging tegenwoordig, en dat bedoel ik met doorslaan. Ook daar is gewoon niets mis mee, die mensen bestaan namelijk ook gewoon :').

Ik heb persoonlijk nog nooit een issue gehad met een enkel personage in ST whatsoever.
Ik vond je post niet anti, maar Star Trek is altijd progressief geweest in dit opzicht. Ze hebben altijd voorop gestaan met het inpassen van allerlei types. 50 jaar geleden liepen ze daar al mee voorop.
Resistance is futile.
pi_189283899
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Meh, ik bedoelde het niet zo anti. Ik schreef al dat het me echt niet uitmaakt waar personages op vallen.

In mijn ogen moet het idd gewoon natuurlijk gedaan worden, dus zonder "kijk ons eens progressief allerlei types inpassen".

Het is eigenlijk meer "kritiek" op kritiek die altijd gegeven wordt als het GEEN "minderheid" is, dan komt er meteen een shitstorm dat ze de boot gemist hebben, zich niet betrokken voelen bij etc etc.

Zodra een film/serie uitkomt met een blanke man in de hoofdrol is dat bijna een belediging tegenwoordig, en dat bedoel ik met doorslaan. Ook daar is gewoon niets mis mee, die mensen bestaan namelijk ook gewoon :').

Ik heb persoonlijk nog nooit een issue gehad met een enkel personage in ST whatsoever.
Maar waar is die "kritiek die er altijd is"? Ik heb niemand horen klagen dat Chernobyl te weinig diversiteit kende bijvoorbeeld.
Als je maar hard genoeg zoekt vind je altijd wel activisten die ergens een probleem van maken, maar ik zie nou niet echt massale verontwaardiging als een serie geen homoseksuelen of "minderheden" bevat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189284807
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Sowieso, alleen al zijn gevoel voor humor. Kwam het best tot zijn recht in VOY, de chemie tussen Janeway en Q was bijna tastbaar.

https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Journey%27s_End_(episode)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2019 17:54:12 ]
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:30:16 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189289846

Fuck DIS, this is the modderfokking shizzle right here _O_.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:33:30 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189289896
quote:
Oeh, je zou zomaar gelijk kunnen hebben.
Resistance is futile.
pi_189291223
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:30 schreef HeatWave het volgende:

Fuck DIS, this is the modderfokking shizzle right here _O_.
aight 360 kick
pi_189291260
Picard is eigenlijk wel oud zeg.. maar gvd hoe vet gaat dit worden
een van de stoutste dromen die uitkomt
  zondag 6 oktober 2019 @ 07:50:23 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189293626
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 23:41 schreef -Chakotay- het volgende:
Picard is eigenlijk wel oud zeg.. maar gvd hoe vet gaat dit worden
een van de stoutste dromen die uitkomt
Hij wordt binnenkort 80...
Resistance is futile.
pi_189293894
Je kan in Nederland toch gewoon even een maand of 2 lid worden van Amazon Prime? Hebben die een PS4 app?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189294709
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 07:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hij wordt binnenkort 80...
no shit sherlock
  Moderator zondag 6 oktober 2019 @ 10:27:45 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189294818
Zin in PIC maar ook in het nieuwe seizoen DIS het zijn goede tijden vaan star trek fans O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Donald Duck held zondag 6 oktober 2019 @ 11:34:46 #34
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_189295628
Ziet er wel interessant uit, maar wat is die serie toch een enorm risico zeg gezien de leeftijd van Stewart.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_189295942
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Ziet er wel interessant uit, maar wat is die serie toch een enorm risico zeg gezien de leeftijd van Stewart.
Hoop dat het redelijk op zichzelf staande seizoenen zijn wat dat betreft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:38:47 #36
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189296402
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Zin in PIC maar ook in het nieuwe seizoen DIS het zijn goede tijden vaan star trek fans O+
Haha speak for yourself.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:42:00 #37
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189296448
Ziet er meer uit dan een nieuwe Star Wars serie dan fucking Star Trek.

Maarja verbaast me ook echt 0,0.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189296526
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 08:41 schreef Nielsch het volgende:
Je kan in Nederland toch gewoon even een maand of 2 lid worden van Amazon Prime? Hebben die een PS4 app?
Ja! https://store.playstation(...)_00-AIV00000000000EU
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:00:53 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_189296695
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 08:41 schreef Nielsch het volgende:
Je kan in Nederland toch gewoon even een maand of 2 lid worden van Amazon Prime? Hebben die een PS4 app?
Ja.
Naast jaarlijks een maand nemen voor the Expanse, kan deze dus ook mooi in de roulatie.

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:42 schreef MMaRsu het volgende:
Ziet er meer uit dan een nieuwe Star Wars serie dan fucking Star Trek.

Maarja verbaast me ook echt 0,0.
In de zin dat nostalgiemelken door JJ Abrams geproduceerd had kunnen zijn wel ja, die trailer is echt peak memberberries. We moeten een speciaal team samenstellen om iemand te redden. Member this character. Member this character. Yes I member. I member too.

Wat dat betreft ziet het tijdreisverhaal in de nieuwe Discovery trailer er een stuk interessanter uit, ookal heeft het niet het Amazon budget. En hopen dat het deze keer wat minder sentimenteel gemaakt wordt met een constant blubberende Burham.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:23:17 #40
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189297005
Mja ik zie nu al explosies, actie en romantiek

Ipv logica, discussies, moraliteitskwesties, wetenschappelijke bijzonderheden

nahh dit is geen star trek meer.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189297026
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:23 schreef MMaRsu het volgende:
Mja ik zie nu al explosies, actie en romantiek

Ipv logica, discussies, moraliteitskwesties, wetenschappelijke bijzonderheden

nahh dit is geen star trek meer.
vergeet die overdreven LHBTUVWXYZ niet :')
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:30:30 #42
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189297089
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:25 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

vergeet die overdreven LHBTUVWXYZ niet :')
Dat jij alleen, maar jij bent niet helemaal 100
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator zondag 6 oktober 2019 @ 16:06:36 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189300120
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:38 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Haha speak for yourself.
Dat doe ik ook

En we hebben jaren veel minder star trek gehad... Dus wat dat betreft goede tijden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189300356
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:23 schreef MMaRsu het volgende:
Mja ik zie nu al explosies, actie en romantiek

Ipv logica, discussies, moraliteitskwesties, wetenschappelijke bijzonderheden

nahh dit is geen star trek meer.
Inderdaad ja.

Be curious, not judgmental
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:45:57 #45
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189300900
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:19 schreef Aether het volgende:

[..]

Inderdaad ja.

Haha alsof dat hetzelfde is _O-

Hier zie je tenminste nog vreemde scientific evenementen.

Wel een hoop explosies idd.

Maar als je verwacht dat Alex Kurtzman en zijn cronies een Star Trek kunnen maken on par met TNG dan denk ik dat je enorm de fout in gaat.

Maar leuk geprobeerd
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:46:49 #46
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189300911
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat doe ik ook

En we hebben jaren veel minder star trek gehad... Dus wat dat betreft goede tijden.
Ik heb liever geen trek dan een fucked up trek wat zichzelf ala Star Wars probeert een groot publiek aan te spreken

Discovery is ook dikke bagger
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189301309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:30 schreef HeatWave het volgende:

Fuck DIS, this is the modderfokking shizzle right here _O_.
Ziet er goed uit dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2019 17:41:18 ]
pi_189302317
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb liever geen trek dan een fucked up trek wat zichzelf ala Star Wars probeert een groot publiek aan te spreken

Discovery is ook dikke bagger
Ik heb een goed idee voor je: kijk niet.
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:09:46 #49
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189302451
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik heb een goed idee voor je: kijk niet.
Hey ik heb een goed idee, ik ga het gewoon kijken?

Net zoals ik Discovery S1 helemaal heb gekeken?

Dan kan ik het beoordelen op wat het is, ipv wat ze nu laten zien.

Maar als je dan denkt van oh hij heeft geen positieve indruk dus hij moet het maar vooral niet gaan kijken want ik wil alleen maar positieve geluiden horen dan ben je bij mij aan de verkeerde
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189302483
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Hey ik heb een goed idee, ik ga het gewoon kijken?

Net zoals ik Discovery S1 helemaal heb gekeken?

Dan kan ik het beoordelen op wat het is, ipv wat ze nu laten zien.

Maar als je dan denkt van oh hij heeft geen positieve indruk dus hij moet het maar vooral niet gaan kijken want ik wil alleen maar positieve geluiden horen dan ben je bij mij aan de verkeerde
Je zit al maanden te zeuren over hoe kut de nieuwe series zijn. Ben je masochistisch?
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:12:45 #51
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189302499
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:11 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Je zit al maanden te zeuren over hoe kut de nieuwe series zijn. Ben je masochistisch?
Nee? Discovery is ook kut. Het is ook geen goede Star Trek serie in mijn ogen.

Wat is je punt?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:25:53 #52
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189302687
Ik ben wel meer hyped voor Picard want ik vind een aantal personages gewoon super interessant en leuk om weer terug te zien.

Maar iets moois als TNG of DS9 gaan we gewoon niet meer krijgen.

Het moet altijd weer een " red het universum " verhaal zijn. We kunnen niet klein beginnen en dan later uitbouwen. Nee er moet gelijk iets enorms op het spel staan, anders is het voor de kijkers niet interessant.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:45:34 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189302988
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:25 schreef MMaRsu het volgende:
Het moet altijd weer een " red het universum " verhaal zijn. We kunnen niet klein beginnen en dan later uitbouwen. Nee er moet gelijk iets enorms op het spel staan, anders is het voor de kijkers niet interessant.
Daarom vind ik dat hele avengers gebeuren geen reet aan. Alsof je bij het diner drie kalkoenen, twee koeien en zes vissen moet eten. Gewoon veel te veel.

Ben dus ook voor meer kleine verhalen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:47:21 #54
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189303006
Daarom waren die side stories van Discovery op zn minst ook nog interessant. Misschien wel leuker dan de serie zelf :D.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:16:55 #55
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_189305914
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja.
Naast jaarlijks een maand nemen voor the Expanse, kan deze dus ook mooi in de roulatie.
[..]

In de zin dat nostalgiemelken door JJ Abrams geproduceerd had kunnen zijn wel ja, die trailer is echt peak memberberries. We moeten een speciaal team samenstellen om iemand te redden. Member this character. Member this character. Yes I member. I member too.

Wat dat betreft ziet het tijdreisverhaal in de nieuwe Discovery trailer er een stuk interessanter uit, ookal heeft het niet het Amazon budget. En hopen dat het deze keer wat minder sentimenteel gemaakt wordt met een constant blubberende Burham.
Trailer: "that hope is you, Commander Burnham"

Ugh... ik vrees er alweer voor, álles zal weer draaien om Burnham.. ze kan alles, is beter dan iedereen in álles.
Je m-o-e-t haar geweldig vinden.
  maandag 7 oktober 2019 @ 08:41:47 #56
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189310117
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Trailer: "that hope is you, Commander Burnham"

Ugh... ik vrees er alweer voor, álles zal weer draaien om Burnham.. ze kan alles, is beter dan iedereen in álles.
Je m-o-e-t haar geweldig vinden.
Dat komt dan goed uit, want ik vínd haar al geweldig
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 7 oktober 2019 @ 08:54:54 #57
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189310238
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:12 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nee? Discovery is ook kut. Het is ook geen goede Star Trek serie in mijn ogen.

Wat is je punt?
And so is the past
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 08:55:54 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189310243
https://intl.startrek.com(...)n-three-trailer-nycc

Hoe cool zou het zijn als ze dax tegenkomen :P er zijn duidelijk nog trill 930 jaar later :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 oktober 2019 @ 09:17:47 #59
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189310422
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Hey ik heb een goed idee, ik ga het gewoon kijken?

Net zoals ik Discovery S1 helemaal heb gekeken?

Dan kan ik het beoordelen op wat het is, ipv wat ze nu laten zien.

Maar als je dan denkt van oh hij heeft geen positieve indruk dus hij moet het maar vooral niet gaan kijken want ik wil alleen maar positieve geluiden horen dan ben je bij mij aan de verkeerde
Als je DIS S2 niet hebt gekeken, kun je niet goed oordelen.
Die was zoveel beter als S1.
en S3 kan nog beter zijn als ze halverwege een jump Burnham uit een luchtsluis joppen, maar dat terzijde

Net zoals TNG S1 gewoon heel matig was. Same goes in mindere mate bijvoorbeeld voor DS9 S1.
Zolang er geen goede baard in zit, is het niet veel. Het werd goed toen Riker en Cisko een baard(je) lieten staan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 09:32:24 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189310591
Het is ook maar net op welke manier je naar dit soort series kijkt. Bij het herkijken van TNG hoef je ook niet heel veel moeite te doen om je te irriteren aan een picard die overal de prime directive schend om vervolgens zijn morele superioriteit op te leggen aan andere planeten. Daar zit ook een enorme "stand back we'll fix it" gevoel in. Andere rassen die al jaren een probleem hebben worden in een hand omdraai opgelost omdat ze niet goed nagedacht hadden... Alleen Q zet Picard niet op een voetstuk en zelf voor de rechter vanwege zijn morele superioriteits gedrag.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 10:44:00 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189311332
TNG is dan ook gewoon een ontzettende goede serie :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:46:10 #62
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189311363
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
TNG is dan ook gewoon een ontzettende goede serie :Y
Yessir :Y

zeker wat mindere eps maar over het algemeen erg sterk
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189314470
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:
https://intl.startrek.com(...)n-three-trailer-nycc

Hoe cool zou het zijn als ze dax tegenkomen :P er zijn duidelijk nog trill 930 jaar later :)
Ze hebben al genoeg aan Fan service gedaan de vorige seizoenen om op z'n minst te laten verwijzen naar Dax of hem zelfs in beeld te laten komen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 14:25:15 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189314550
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:18 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ze hebben al genoeg aan Fan service gedaan de vorige seizoenen om op z'n minst te laten verwijzen naar Dax of hem zelfs in beeld te laten komen.
Het zou een daadwerkelijke link met het verleden kunnen zijn. Je kan niet verwachten dat men nog weet wat 930 jaar geleden gebeurt is tenzij.....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:00:17 #65
485831 KietelKeutel
De keutel die kietelt
pi_189335492
Star Trek-acteur William Shatner in maart naar RAI theater Amsterdam

Op zaterdag 14 maart 2020 komt William Shatner naar het Amsterdamse RAI theater. Fans krijgen op deze dag eerst een vertoning van Star Trek II: Wrath Of Khan te zien. Na afloop komt Shatner op het podium en trakteert zijn fans op een aantal fascinerende en humoristische anekdotes van achter de schermen uit zijn carrière. Ook beantwoord hij vragen van het publiek.

Star Trek II: Wrath Of Khan wordt door velen gezien als de beste film van de serie, die overigens ook nog eens de oude cast bevat. De voorstelling begint om 20:00 uur.

ik ga wel kijken
pi_189531072
Niemand hier de twee Star Trek shorts gezien? Ik vond vooral de tweede erg leuk. Ik moest echt enorm lachen op 't laatst.
pi_189531083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:00 schreef KietelKeutel het volgende:
Star Trek-acteur William Shatner in maart naar RAI theater Amsterdam

Op zaterdag 14 maart 2020 komt William Shatner naar het Amsterdamse RAI theater. Fans krijgen op deze dag eerst een vertoning van Star Trek II: Wrath Of Khan te zien. Na afloop komt Shatner op het podium en trakteert zijn fans op een aantal fascinerende en humoristische anekdotes van achter de schermen uit zijn carrière. Ook beantwoord hij vragen van het publiek.

Star Trek II: Wrath Of Khan wordt door velen gezien als de beste film van de serie, die overigens ook nog eens de oude cast bevat. De voorstelling begint om 20:00 uur.

ik ga wel kijken
Shatner die anekdotes vertelt, sidder en beef :D Neem je pyjama maar mee dan |:)
-nee-
pi_189532829
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is ook maar net op welke manier je naar dit soort series kijkt. Bij het herkijken van TNG hoef je ook niet heel veel moeite te doen om je te irriteren aan een picard die overal de prime directive schend om vervolgens zijn morele superioriteit op te leggen aan andere planeten. Daar zit ook een enorme "stand back we'll fix it" gevoel in. Andere rassen die al jaren een probleem hebben worden in een hand omdraai opgelost omdat ze niet goed nagedacht hadden... Alleen Q zet Picard niet op een voetstuk en zelf voor de rechter vanwege zijn morele superioriteits gedrag.
Ik ben TNG al een tijdje aan het herkijken, ik heb de star trek films gezien en discovery tot zover ook. Sta daar altijd vrij blanco in aan het begin, maar bij DIS gaat Burnham gewoon echt irriteren. Net zoals een Wesley dat doet bij TNG, het voordeel aan Wesley is dat hij niet in z'n uppie de show moet dragen. Vind dat roodharige meisje trouwens ook irritant. Waar ik Georgiou wel weer leuk vind. Maar al met al heeft DIS bij lange na niet het niveau van TNG wat mij betreft. Al is die sprong in tijd wel interessant en iets dat me bezig houdt, vooral omdat het de gelegenheid geeft voor een hoop nieuwe tech.

Ben van plan om na seizoen 5 van TNG ook te gaan beginnen aan die Star Trek op dat ruimtestation, benieuwd hoe dat is. Kan me er alleen nog flarden van herinneren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 oktober 2019 @ 20:09:03 #69
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_189536313
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:38 schreef DappereDodo77 het volgende:
Niemand hier de twee Star Trek shorts gezien? Ik vond vooral de tweede erg leuk. Ik moest echt enorm lachen op 't laatst.
Zijn er nieuwe shorts?
Ik ken alleen de vier van vorig jaar
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 20 oktober 2019 @ 20:10:17 #70
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189536337
Best grappig gedaan :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 oktober 2019 @ 20:13:14 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_189536417
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:49 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben van plan om na seizoen 5 van TNG ook te gaan beginnen aan die Star Trek op dat ruimtestation, benieuwd hoe dat is. Kan me er alleen nog flarden van herinneren.
Deep Space Nine, in mijn ogen de beste ST serie die is gemaakt. Grotere doorlopende verhaallijnen, een secundaire cast die extra veel diepte aan het geheel geeft.

Zeker de moeite waard.

S6 van TNG en S1 van DS9 spelen zich af in dezelfde tijd
S7 van TNG en S2 van DS9
S3 van DS9 in dezelfde tijd als Generations en S1 van Voyager
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_189542903
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Zijn er nieuwe shorts?
Ik ken alleen de vier van vorig jaar
Ja in de aanloop van het nieuwe seizoen zijn er nieuwe shorts, weer 1 per maand. Heb nog niet gekeken of ze op netflix staan al maar ik denk het niet.
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:38 schreef DappereDodo77 het volgende:
Niemand hier de twee Star Trek shorts gezien? Ik vond vooral de tweede erg leuk. Ik moest echt enorm lachen op 't laatst.
Heb jij ze geleend van internet?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:22:58 #73
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189657813
quote:
Dat is wel heel slecht, die short trek. Zelfs voor discovery begrippen. Echt pontificaal tegenovergesteld aan waar Star Trek altijd voor stond.
pi_189697836
Ik zit gelukkig nog lekker in de TNG-series die ik voor het eerst kijk. De aflevering The Inner Light is heel mooi gemaakt.

Wel is het enorm wennen dat mensen niet meer zo veel schreeuwen naar elkaar, mensen elkaar niet direct afmaken maar eerst een gesprek aangaan en dat er erecodes zijn en ze niet gelijk in een paniek schieten bij een dreigende scheepsexplosie in 30 seconden waardoor iedereen wordt vernietigd en er dus irrationele beslissingen worden genomen. Al is dat laatste bedenkelijk, het kijkt een stuk rustiger.

De afleveringen die mij erg bevallen zijn -uiteraard- met Q, de breinspelletjesafleveringen zoals de loop met het pokeren en de explosie daarna, de Data-vermenigvuldiging en de metaforisch communicerende Darmok
pi_190068049
Ik kom voor het eerst binnenvallen in deze topicserie.
Wat zijn de releasedata voor Discovery S3 en Picard S1 ?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 november 2019 @ 14:43:46 #77
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_190068210
Picard: 24 jan. 2020
Discovery, nog niet bekend, maar sowieso niet voor jan. 2020

Vorige week is er blijkbaar ook weer een Short Trek uitgekomen. Ik moet die van dit jaar (3 stuks nu?) nog kijken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 22 november 2019 @ 14:55:25 #78
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_190068344
Waar kun je die Short Treks eigenlijk terugzien.
Staan ze ook op Netflix?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 november 2019 @ 14:56:56 #79
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_190068365
Van wat ik begreep de vorige keer wel, onder trailers etc
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_190068814
Ze staan er nu in elk geval nog niet. Net gecheckt.

Zijn op zich wel aardig en geven soms wat backstory voor het reguliere seizoen maar niet zo wereldschokkend je ze móét kijken als ze uitkomen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 22 november 2019 @ 15:54:45 #81
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190069029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 14:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Picard: 24 jan. 2020
Discovery, nog niet bekend, maar sowieso niet voor jan. 2020

Godver. Zo lang nog.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190069108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 14:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Picard: 24 jan. 2020
Discovery, nog niet bekend, maar sowieso niet voor jan. 2020

Met dank !!
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 19:10:26 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190072219
Ohja de short treks van dit jaar heb ik ook nog niet gezien...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:45:04 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190072734
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:26 schreef Meridiaan het volgende:
Ik zit gelukkig nog lekker in de TNG-series die ik voor het eerst kijk. De aflevering The Inner Light is heel mooi gemaakt.

Wel is het enorm wennen dat mensen niet meer zo veel schreeuwen naar elkaar, mensen elkaar niet direct afmaken maar eerst een gesprek aangaan en dat er erecodes zijn en ze niet gelijk in een paniek schieten bij een dreigende scheepsexplosie in 30 seconden waardoor iedereen wordt vernietigd en er dus irrationele beslissingen worden genomen. Al is dat laatste bedenkelijk, het kijkt een stuk rustiger.

De afleveringen die mij erg bevallen zijn -uiteraard- met Q, de breinspelletjesafleveringen zoals de loop met het pokeren en de explosie daarna, de Data-vermenigvuldiging en de metaforisch communicerende Darmok
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_190073147
p.s.
Wordt picardserie ook per week op netflix vertoond. beginnend eind januari?
pi_190080958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:13 schreef Bluesdude het volgende:
p.s.
Wordt picardserie ook per week op netflix vertoond. beginnend eind januari?
Nope, op Amazon Prime.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_190081989
Hoe werkt Amazon-prime ?
* 4 euro per maand
*account maken en dan krijg je toegang via je browser , of via app op je mobieltje of smart-tv, neem ik aan ?

Dan is het handiger 6 maanden te wachten totdat Picard S1 volledig is ingevoerd en dan een abonnement nemen , na 1 maand opzeggen en onderwijl alles bekijken
pi_190082132
ter afwisseling.... deze quizvraag: uit welke aflevering is dit plaatje en wat was de inhoud?


Ik ben benieuwd... hoeveel % van de vaste lezers weten direct -- zonder zoeken-- het antwoord.
En hoeveel % niet.
Ik zou het niet geweten hebben, totdat ik deze aflevering zag van de week
pi_190083096
Is dat een aflevering die zich afspeelt in het verleden waar ook een jongere Guinan rond loopt?
(Of was het een programma in het Holodeck? Hmmm)
pi_190083466
Is dat die aflevering met die trein?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190083492
Is hij daar niet die private detective? Dixon ofzo..?
-nee-
pi_190086404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:44 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe werkt Amazon-prime ?
* 4 euro per maand
*account maken en dan krijg je toegang via je browser , of via app op je mobieltje of smart-tv, neem ik aan ?

Dan is het handiger 6 maanden te wachten totdat Picard S1 volledig is ingevoerd en dan een abonnement nemen , na 1 maand opzeggen en onderwijl alles bekijken
Wtf hoezo 6 maanden?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_190086604
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 19:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wtf hoezo 6 maanden?
Het kan ook 4 maanden zijn als serie 1 ca 15 afleveringen is. Zeg maar half Mei dan ..
Ik neem aan dat amazoneprime dan de hele serie in de database heeft en op te vragen voor de accounthouders .
pi_190088820
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:44 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe werkt Amazon-prime ?
* 4 euro per maand
*account maken en dan krijg je toegang via je browser , of via app op je mobieltje of smart-tv, neem ik aan ?

Dan is het handiger 6 maanden te wachten totdat Picard S1 volledig is ingevoerd en dan een abonnement nemen , na 1 maand opzeggen en onderwijl alles bekijken
Daarom wacht ik ook met Disney+ voor de Mandalorian.
pi_190123533


Oplossing
Dit is uit S6 A1 Time's Arrow,,,deel 2 met inderdaad een tijdreis 500 jaar terug en de ontmoeting van PIcard en de jonge Guinan
Deel 1 was de het seizoensslot van seizoen 5 . Het mysterie begon met het vinden van het hoofd van Data.
pi_190177514
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb liever geen trek dan een fucked up trek wat zichzelf ala Star Wars probeert een groot publiek aan te spreken

Discovery is ook dikke bagger
Inderdaad. Star Trek was ooit echt tof, zo tof dat ik tijdens m'n studie filosofie stukken las met gedachte-experimenten ontleend aan Star Trek. Maar de films zijn bijna zonder uitzondering heel mager geweest en de nieuwste series hebben niets van de geest van Star Trek. Iets soortgelijks gebeurde met Law & Order: het origineel was geweldig en daarna kwamen er allerlei belabberde spin-offs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190180297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Star Trek was ooit echt tof, zo tof dat ik tijdens m'n studie filosofie stukken las met gedachte-experimenten ontleend aan Star Trek. Maar de films zijn bijna zonder uitzondering heel mager geweest en de nieuwste series hebben niets van de geest van Star Trek. Iets soortgelijks gebeurde met Law & Order: het origineel was geweldig en daarna kwamen er allerlei belabberde spin-offs.
Hopelijk maken ze naast deze actie series, een serie die echt in de geest van Star Trek is.
Ik ben opnieuw begonnen aan Star Trek TNG.
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 09:15:08 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190180577
23 januari duurt nog zo lang ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190272126
Deze show is ook dood door de feministische incursie. Met de homoseksuele inbreng is natuurlijks niks mis mee (homoseksualiteit is natuurlijk) maar dat die walgelijke anti mannen van Hollywood het niet kunnen laten om elke aflevering mannen te kleineren is walgelijk.
Die engerd die altijd bij de ingang van de super staat.
pi_190272628
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 20:52 schreef standaard-viezerik het volgende:
Deze show is ook dood door de feministische incursie. Met de homoseksuele inbreng is natuurlijks niks mis mee (homoseksualiteit is natuurlijk) maar dat die walgelijke anti mannen van Hollywood het niet kunnen laten om elke aflevering mannen te kleineren is walgelijk.
Heb je het over de nieuwe picard-serie ?
Hoe weet jij nou dat het vooral mannen kleineren is?
Heb jij niet een probleem ergens ?
  donderdag 5 december 2019 @ 07:41:34 #101
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190277462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Star Trek was ooit echt tof, zo tof dat ik tijdens m'n studie filosofie stukken las met gedachte-experimenten ontleend aan Star Trek. Maar de films zijn bijna zonder uitzondering heel mager geweest en de nieuwste series hebben niets van de geest van Star Trek. Iets soortgelijks gebeurde met Law & Order: het origineel was geweldig en daarna kwamen er allerlei belabberde spin-offs.
De films hadden last van het principe van de grootste gemene deler; het zijn dure projecten die wél toegankelijk moeten zijn voor de grote massa. Geen podium voor Grote Concepten en Ideeën.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_190339004
René Auberjonois (Odo) overleden

https://www.theguardian.c(...)-benson-dies-aged-79
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 december 2019 @ 08:34:01 #103
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_190339268
quote:
9s.gif Op maandag 9 december 2019 07:36 schreef thabit het volgende:
René Auberjonois (Odo) overleden

https://www.theguardian.c(...)-benson-dies-aged-79
Jammer om te horen....

Zijn moeder was trouwens een prinses, stamde in rechte lijn af van Joachim Murat en Caroline Bonaparte. Hij was dus familie van Napoleon
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 9 december 2019 @ 09:06:27 #104
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_190339459
ToddStein_28 twitterde op woensdag 02-10-2019 om 04:45:16 Will Wheaton (Wesley Crusher) is now the same age as Patrick Stewart (Capt. Picard) was when Star Trek the Next Generation came on the air. reageer retweet
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 09:12:33 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190339510
quote:
9s.gif Op maandag 9 december 2019 07:36 schreef thabit het volgende:
René Auberjonois (Odo) overleden

https://www.theguardian.c(...)-benson-dies-aged-79
;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190339864
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:26 schreef Meridiaan het volgende:
Ik zit gelukkig nog lekker in de TNG-series die ik voor het eerst kijk. De aflevering The Inner Light is heel mooi gemaakt.

Wel is het enorm wennen dat mensen niet meer zo veel schreeuwen naar elkaar, mensen elkaar niet direct afmaken maar eerst een gesprek aangaan en dat er erecodes zijn en ze niet gelijk in een paniek schieten bij een dreigende scheepsexplosie in 30 seconden waardoor iedereen wordt vernietigd en er dus irrationele beslissingen worden genomen. Al is dat laatste bedenkelijk, het kijkt een stuk rustiger.

De afleveringen die mij erg bevallen zijn -uiteraard- met Q, de breinspelletjesafleveringen zoals de loop met het pokeren en de explosie daarna, de Data-vermenigvuldiging en de metaforisch communicerende Darmok
Wat vond je van Yesterday's Enterprise?
  maandag 9 december 2019 @ 12:48:51 #107
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190342447
Ik ben bijna aan het eind van VOY, elke aflevering weer gekeken (nadat ik ze vroeger allemaal wel op tv gezien heb) ik vindt dit toch wel de beste serie denk ik. ^O^

TOS heb ik nooit gekeken, die is mij teveel houtje touwtje, te slecht qua special effects. TNG met Jean Luc Picard is de eerste die op dat gebied acceptabel is voor mij. :Y
pi_190342584
quote:
9s.gif Op maandag 9 december 2019 07:36 schreef thabit het volgende:
René Auberjonois (Odo) overleden

https://www.theguardian.c(...)-benson-dies-aged-79
Gelukkig heb de beste man nog mogen ontmoeten op een Star Trek conventie.
Die tekening die hij toen gemaakt heeft zal nu langzaam wel in waarde stijgen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 14:10:50 #109
8781 crew  Frutsel
pi_190343909
quote:
9s.gif Op maandag 9 december 2019 07:36 schreef thabit het volgende:
René Auberjonois (Odo) overleden

https://www.theguardian.c(...)-benson-dies-aged-79
Dat hij hierboven maar gauw in "the Great Link" mag worden opgenomen :)

RIP Odo
  dinsdag 10 december 2019 @ 18:02:55 #110
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190365448
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_190472813
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:26 schreef Meridiaan het volgende:
Ik zit gelukkig nog lekker in de TNG-series die ik voor het eerst kijk. De aflevering The Inner Light is heel mooi gemaakt.
The Inner Light gisteravond gekeken, echt een topaflevering. Een van de beste die ik op serie-gebied gezien heb, zeker met een serie die elke aflevering weer iets totaal nieuws behandelt.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 10:57:07 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190472899
Krijg steeds meer zin in picard... het is al snel :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 december 2019 @ 15:24:41 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190518594
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:06 schreef avotar het volgende:
ToddStein_28 twitterde op woensdag 02-10-2019 om 04:45:16 Will Wheaton (Wesley Crusher) is now the same age as Patrick Stewart (Capt. Picard) was when Star Trek the Next Generation came on the air. reageer retweet
Young Patrick daarentegen :9

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_190519322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Young Patrick daarentegen :9

[ afbeelding ]
Oh my :9
pi_190610201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Young Patrick daarentegen :9

[ afbeelding ]
Hij lijkt er totaal niet op:

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 18:27:00 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190845690
Vandaag eens even beginnen met de short treks van dit afgelopen seizoen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190852629
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag eens even beginnen met de short treks van dit afgelopen seizoen :)
Als je bij de laatste 2 bent aangekomen, stel je verwachtingen even bij richting nulpunt. Dan vallen ze tenminste niet tegen ;)
  vrijdag 3 januari 2020 @ 09:13:19 #118
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_190852718
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag eens even beginnen met de short treks van dit afgelopen seizoen :)
waar kijk je ze?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 09:13:51 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190852723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 08:59 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Als je bij de laatste 2 bent aangekomen, stel je verwachtingen even bij richting nulpunt. Dan vallen ze tenminste niet tegen ;)
De eerste tekenfilm over die tardigrade vond ik niet zo veel aan, die tweede vond ik wel mooi deed me denken aan de verhalen die ik gelezen heb in de moonshot comic reeks



In die reeks staan comics gemaakt door native americans waarin ze hun traditionele verhalen verbeelden en vertellen, daarin zitten dat soort verhalen als de girl who made the stars ook in. Best leuk gedaan.

Verder vond ik de spock aflevering wel ok, de tribble aflevrining erg stom, en die aflevering waarin ze pike als gevangene aanvoeren erg voorspelbaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190852849
De tribble aflevering werd gered door de laatste zin. 'he's an idiot', Precies op de juist manier uitgesproken, die maakte het de moeite waard.
Ik vond de short treks van vorig jaar beter, eerlijk gezegd.
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 09:38:53 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190852920
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 09:30 schreef DappereDodo77 het volgende:
De tribble aflevering werd gered door de laatste zin. 'he's an idiot', Precies op de juist manier uitgesproken, die maakte het de moeite waard.
Ik vond de short treks van vorig jaar beter, eerlijk gezegd.
Op een of andere manier vind ik "idiot" crew niet zo goed bij star trek passen, aan de andere kant



maar die was meer sociaal ackward...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:01:58 #122
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190853155
Short Trek's zijn absolute rotzooi van de bovenste plank.

Ik post het nog maar een keer.

Dialogen om van te huilen.


Volgens mij is zij de idiot, niet hij overigens.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 10:08:00 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190853226
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:01 schreef MMaRsu het volgende:
Short Trek's zijn absolute rotzooi van de bovenste plank.

Ik post het nog maar een keer.

Dialogen om van te huilen.


Volgens mij is zij de idiot, niet hij overigens.
Sowieso waarom zou je als je tribbles transfecteert (hoe?) met humaan DNA ze ineens zwanger geboren worden? Dat is niet een hele menselijke eigenschap.

Verder is hij wel een idioot want hij zou zich in dit geval niet eens aan 21ste eeuwse ethische regels houden, wedden dat hij geen DEC heeft voor tribbles :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:10:42 #124
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190853247
De holodokter uit Voyager is een baas.

Toch heb ik wel een beetje dubbele gedachtes bij het concept intelligent hologram, aan de ene kant biedt het allerlei (onverwachte) kansen en oplossingen in bepaalde probleemsituaties, aan de andere kant vraag je je als kijker dan af waarom ze het halve schip dan niet met holopersoneel bemand bemenst aangezien ze geen slaap nodig hebben, geen fouten maken en kunnen opereren in ruimtes met dodelijke straling, zuurstoflekken, vacuum en ze hebben ook geen last van ontbrekende zwaartekracht enzo.

Zo had men in een Voyager-aflevering kunnen bedenken dat men de dokter op een of andere manier tijdelijk zou kunnen klonen naar meerdere holosystemen, waardoor er meerdere hologrammen tegelijk aan boord van een vijandig schip zou kunnen projecteren, die daar de bridge zouden kunnen ontregelen, afleiding veroorzaken en het schip naar een of ander bizar coordinaat kunnen warpen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 10:18:02 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190853329
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
De holodokter uit Voyager is een baas.

Toch heb ik wel een beetje dubbele gedachtes bij het concept intelligent hologram, aan de ene kant biedt het allerlei (onverwachte) kansen en oplossingen in bepaalde probleemsituaties, aan de andere kant vraag je je als kijker dan af waarom ze het halve schip dan niet met holopersoneel bemand bemenst aangezien ze geen slaap nodig hebben, geen fouten maken en kunnen opereren in ruimtes met dodelijke straling, zuurstoflekken, vacuum en ze hebben ook geen last van ontbrekende zwaartekracht enzo.

Zo had men in een Voyager-aflevering kunnen bedenken dat men de dokter op een of andere manier tijdelijk zou kunnen klonen naar meerdere holosystemen, waardoor er meerdere hologrammen tegelijk aan boord van een vijandig schip zou kunnen projecteren, die daar de bridge zouden kunnen ontregelen, afleiding veroorzaken en het schip naar een of ander bizar coordinaat kunnen warpen.
The docter was toch een prototype dat nog niet helemaal uitgewerkt is. In principe is het niet heel anders dan de software van data maar dan zonder lichaam.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 januari 2020 @ 11:27:27 #126
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_190854299
Hoeveel Short Treks zijn er eigenlijk van afgelopen seizoen? Wij moeten ze ook nog allemaal kijken.
De Short Treks van het jaar daarvoor waren an sich wel leuk
- Mudd, die was gewoon grappig
- Backstory Saru, erg interessant, en werd relevant in een aflevering van het seizoen
- Tilly en die koningin, niet heel bijzonder, maar werd wel relevant
- Het lege schip, was een beetje stand-alone, snapte destijds de tie-in niet echt, en wist niet goed wat ik ermee moest.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 13:39:18 #127
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190856583
Wanneer komen de nieuwe afleveringen op Netflix? Duurt lang :{
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 13:51:31 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190856767
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoeveel Short Treks zijn er eigenlijk van afgelopen seizoen? Wij moeten ze ook nog allemaal kijken.
De Short Treks van het jaar daarvoor waren an sich wel leuk
- Mudd, die was gewoon grappig
- Backstory Saru, erg interessant, en werd relevant in een aflevering van het seizoen
- Tilly en die koningin, niet heel bijzonder, maar werd wel relevant
- Het lege schip, was een beetje stand-alone, snapte destijds de tie-in niet echt, en wist niet goed wat ik ermee moest.
Dit seizoen 6, https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek:_Short_Treks twee daarvan zijn geanimeerd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 13:52:20 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190856780
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wanneer komen de nieuwe afleveringen op Netflix? Duurt lang :{
Geen idee picard begint op 23 januari op amazon, lijkt mij dat discovery pas weer eind dit jaar op de netflix komt.

quote:
The season is set to premiere on CBS All Access in the United States in 2020.[
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:23:26 #130
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190857216
Ik baal er echt van dat het weer een actieserie gaat worden.

Ik vind die Twilight Zone shit van TNG gewoon het beste.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 14:36:48 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190857401
Mijn hoop is dat die dubbele geweer scene van seven gewoon iets is wat eigenlijk niet in het verhaal past en het toch minder actie wordt dan de trailer doet vermoeden, en de trailer gemaakt is om mensen te lokken die wel op actie af komen.

We gaan het zien, heel episode 1 in en rond de wijngaard zou leuk zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 januari 2020 @ 15:01:11 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190857777
Maar als je mensen gaat lokken die niet op actie uit zijn, en dan de serie heel weinig actie heeft dan haken die sowieso af

Picard had net zo moeten beginnen als die episode dat Geordi naar Picard toe komt op zijn vinyard

maar helaas geordi zit er niet in
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_190914200
Zo. Deep Space Nine afgekeken. Ik vond het een prima verhaal, met name de rode draad richting het einde in de Dominionoorlog en het einde voor de verschillende karakters. Helaas zat die Kai Winn er veel te lang in, dezelfde actrice als die vervelende Nurse Ratchett met zo’n zoetgevooisde stem :r. Na eerst TNG te hebben gekeken met een charismatische Picard was het nogal wennen aan Sisko die lang niet zo’n stage presence heeft, maar die groeide enorm in zijn rol naar mate de seizoenen vorderden. De familie O’Brien kon mij niet veel schelen, maar met name met het verhaal van Odo is goed werk verricht.

The Magnificent Ferengi was denk ik de meest onverwacht leuke aflevering, en later las ik dat Iggy Pop gewoon in die aflevering zat :o

Nu Voyager.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:29:23 #135
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190915728
die vrouw van miles o brien :r
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 09:46:32 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190915902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:01 schreef MMaRsu het volgende:
Maar als je mensen gaat lokken die niet op actie uit zijn, en dan de serie heel weinig actie heeft dan haken die sowieso af

Picard had net zo moeten beginnen als die episode dat Geordi naar Picard toe komt op zijn vinyard

maar helaas geordi zit er niet in
In de trailer begint het met Riker die naar picard toe gaat op zijn wijngaard... ja dat maakt wel een enorm verschil...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190916167
Ik kom net deze link tegen

Is deze film ooit op nederlandse tv geweest ?
Ik ken het niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 januari 2020 @ 12:23:07 #138
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_190917732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:17 schreef Bluesdude het volgende:
Ik kom net deze link tegen

Is deze film ooit op nederlandse tv geweest ?
Ik ken het niet.
Dit is geen film
Starfleet Academy was een video game. Wat dit is is alle cutscenes achter elkaar gezet. Daarom zien bepaalde sets er nogal nep uit
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 januari 2020 @ 12:25:09 #139
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_190917760
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In de trailer begint het met Riker die naar picard toe gaat op zijn wijngaard... ja dat maakt wel een enorm verschil...
Niet echt. In de trailer bezoekt Picard Riker. Net andersom

Het was wel een mooie nod geweest naar All Good Things om de trailer inderdaad met Geordi te laten beginnen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 17:50:42 #140
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_190922154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:01 schreef MMaRsu het volgende:
Short Trek's zijn absolute rotzooi van de bovenste plank.

Ik post het nog maar een keer.

Dialogen om van te huilen.


Volgens mij is zij de idiot, niet hij overigens.
Het lijkt wel een porno-parodie :')
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 18:57:52 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190923132
https://intl.startrek.com(...)k-picard-watch-guide

Lijstje met dingen om te kijken voordat picard begint.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:50:50 #142
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190938742
quote:
The Next Generation” presented a humanist future in which issues like poverty, race and class have long been sorted out, and conflicts are more often resolved through negotiation and problem-solving than at the point of a phaser pistol.[/size]Stewart had no desire to go there again.
[/size]“I think what we’re trying to say is important,” he says. “The world of ‘Next Generation’ doesn’t exist anymore. It’s different. Nothing is really safe. Nothing is really secure.”
supertof dit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:51:45 #143
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190938762
quote:
“Picard” finds its hero living in near-isolation on a very un-cosmic French vineyard. He is retired and estranged from Starfleet, the interstellar navy to which he devoted most of his life. He’s haunted by a pair of catastrophes, one personal, the other societal — the death of his android colleague Lt. Cmdr. Data (as seen in “Nemesis”) and a refugee crisis spawned by the destruction of the planet Romulus (as seen in Abrams’ “Star Trek”). When those two seemingly disparate strands of his life cross, Picard returns to action, this time without the backing of a Starfleet whose moral center has shifted.
What 8)7
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:52:41 #144
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190938781
quote:
“In a way, the world of ‘Next Generation’ had been too perfect and too protected,” he says. “It was the Enterprise. It was a safe world of respect and communication and care and, sometimes, fun.” In “Picard,” the Federation — a union of planets bonded by shared democratic values — has taken an isolationist turn. The new show, Stewart says, “was me responding to the world of Brexit and Trump and feeling, ‘Why hasn’t the Federation changed? Why hasn’t Starfleet changed?’ Maybe they’re not as reliable and trustworthy as we all thought.”
What

The

Fuck
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_190939572
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:23 schreef MMaRsu het volgende:
Ik baal er echt van dat het weer een actieserie gaat worden.

Ik vind die Twilight Zone shit van TNG gewoon het beste.
Dat vond ik ook altijd de beste afleveringen, die bizarre afleveringen. Voyager had er ook een aantal geweldige 'vreemde' afleveringen tussenzitten.
pi_190979582
De laatste short is wel weer aardig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190984502
Niet echt heel veel zin in Picard meer om eerlijk te zijn.
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 20:14:53 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190999473
https://intl.startrek.com(...)r-trek-picard-607/19

Vooral veel picard die aan tafel zit te praten :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2020 @ 10:35:39 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191006744
Seizoen 2 al aangekocht van picard :o https://intl.startrek.com(...)renewed-for-season-2
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191006968
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:51 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

What 8)7
Wat what?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 januari 2020 @ 11:02:37 #151
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_191006997
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:51 schreef MMaRsu het volgende:
What 8)7
Dat is toch gewoon canon? Wat is het probleem?
Ik ga naar huis.
  Moderator maandag 13 januari 2020 @ 11:05:18 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191007026
En blijkbaar staan er naast de section 31 serie nog 2 live action series op stapel...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 januari 2020 @ 11:57:01 #153
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191007515
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:51 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

What 8)7
Dat is gewoon wat er gebeurde...
Na de serie TNG:
- Enterprise D wordt vernietigd (Generations)
- Dominion War, Worf naar DS9 en later ambassador voor Federation op Qonos (DS9)
- Voyager keert terug, met nodige impicaties voor de Borg (Voyager)
- Nemesis: Data dood, maar B-4 is gevonden en loopt nog wel rond. Riker en Troi trouwen en krijgen command over USS Titan, Enterprise E ernstig beschadigd. (Nemesis)
- Vernietiging van Romulus door een supernova, Spock probeerde dit nog te stoppen met de Jellyfish. Plan mislukt, wordt in verleden gezogen, samen met Nero. Komt voor in flashback in Star Trek film van JJ Abrams. (Star Trek 2009)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191033637
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:57 schreef Bosbeetle het volgende:
https://intl.startrek.com(...)k-picard-watch-guide

Lijstje met dingen om te kijken voordat picard begint.
mensen die picard kijken zonder tng gezien te hebben :')
pi_191033680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:52 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

What

The

Fuck
heel ziek.. ik hoop niet dat hij de grootste karakterzelfmoord in de historie van de mensheid pleegt
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 22:57:50 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191033734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:54 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

mensen die picard kijken zonder tng gezien te hebben :')
Ik heb TNG een aantal keer gezien, maar herkijk nu even deze aflveringen omdat ze die aanraden... rare aanname dat je denkt dat dat lijstje alleen is voor mensen die tng niet gezien hebben. En ook een rare aanname dat mensen die tng niet gezien hebben niet geinteresseerd zouden zijn in picard.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191033777
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 11:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat is gewoon wat er gebeurde...
Na de serie TNG:
- Enterprise D wordt vernietigd (Generations)
- Dominion War, Worf naar DS9 en later ambassador voor Federation op Qonos (DS9)
- Voyager keert terug, met nodige impicaties voor de Borg (Voyager)
- Nemesis: Data dood, maar B-4 is gevonden en loopt nog wel rond. Riker en Troi trouwen en krijgen command over USS Titan, Enterprise E ernstig beschadigd. (Nemesis)
- Vernietiging van Romulus door een supernova, Spock probeerde dit nog te stoppen met de Jellyfish. Plan mislukt, wordt in verleden gezogen, samen met Nero. Komt voor in flashback in Star Trek film van JJ Abrams. (Star Trek 2009)
generations was niet ná de serie TNG, was tijdens (eerder vóór)
pi_191033821
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb TNG een aantal keer gezien, maar herkijk nu even deze aflveringen omdat ze die aanraden... rare aanname dat je denkt dat dat lijstje alleen is voor mensen die tng niet gezien hebben. En ook een rare aanname dat mensen die tng niet gezien hebben niet geinteresseerd zouden zijn in picard.
begrijpend lezen is lastig
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 23:09:34 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191033996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 23:01 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

begrijpend lezen is lastig
Klopt ik zag je naar aanleiding van een post van mij, kritiek hebben op mensen die tng nog niet gezien hebben.

Raar dat ik dacht dat het ging over mij of over mensen die tng nog niet gezien hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 23:11:22 #160
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191034032
Het is trouwens geen straf om die afleveringen en films terug te kijken... :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191034047
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Klopt ik zag je naar aanleiding van een post van mij, kritiek hebben op mensen die tng nog niet gezien hebben.

Raar dat ik dacht dat het ging over mij of over mensen die tng nog niet gezien hebben.
Ok, een beetje kritiek dan :)
pi_191034055
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is trouwens geen straf om die afleveringen en films terug te kijken... :)
klopt, heb TNG al 12 keer gezien
  woensdag 15 januari 2020 @ 00:50:27 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191035409
Als PIC idd dezelfde tijdlijn deelt met DIS kan het nog wel eens problematisch worden. DIS is gewoon een teringbende.

Dat het afwijkt van GRs visie van een perfecte toekomst kan ik prima handelen, maar nog meer woke-opdringeriggedrag niet.

Go woke, go broke. Mensen stemmen met hun geld:

Ghostbusters 2016
Dr Who
Ocean 12
Save by the Bell
Batwoman
etc,

allemaal totaal afgefikt door de fans. Stop met het opdringen van politieke voorkeuren en ga doen waar je steenrijk mee bent geworden, mensen entertainen door ze te geven wat ze willen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2020 @ 08:52:03 #164
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191036949
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

generations was niet ná de serie TNG, was tijdens (eerder vóór)
Eh... behalve het gedeelte met de 'dood' van Kirk in de Nexus (het begin, met de Enterprise B), was de gehele film verder na TNG. Immers, de Enterprise D crasht.
TNG's 7e seizoen was in 2370, Generations in 2371, tegelijkertijd met het eerste seizoen van Voyager en het 3e seizoen van DS9
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/2371
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Star_Trek_Generations

Het ging mij dus om de grote verandering die plaatsvond na All Good Things, namelijk het crashen van de Enterprise D, wat in deze film gebeurde. Vandaar dat vanaf First Contact er een nieuw schip is, Enterprise E.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:38:29 #165
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191037633
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

generations was niet ná de serie TNG, was tijdens (eerder vóór)
In Generations maakt Data gebruik van zijn emotion chip. Die gebeurtenissen zijn dus na het einde van TNG.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191037876
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:52 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

What

The

Fuck
Ah fantastisch. De zoveelste franchise wordt verneukt door politiek correct geneuzel van de entertainmentindustrie die het maar niet kan verkroppen dat mensen niet zoals zij denken :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191037919
Midnight Edge ook aardig kritisch o.a. vanwege Stewart zijn uitlatingen.

  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2020 @ 10:30:57 #168
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191038364
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In Generations maakt Data gebruik van zijn emotion chip. Die gebeurtenissen zijn dus na het einde van TNG.
Ohja, dat ook nog inderdaad :) Dat was ook in Generations
Ik snap niet hoe iemand bij het idee komt dat Generations voor/tijdens TNG was
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191046133

Be curious, not judgmental
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 19:00:04 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191046167
O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191046732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ohja, dat ook nog inderdaad :) Dat was ook in Generations
Ik snap niet hoe iemand bij het idee komt dat Generations voor/tijdens TNG was
Alleen het eerste deel met de Enterprise-B dus wat je zei, 't enige wat ik me kan voorstellen :P
pi_191046749
In maart naar Willam Shatner en Star Trek II in de RAI O+
pi_191046911
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In Generations maakt Data gebruik van zijn emotion chip. Die gebeurtenissen zijn dus na het einde van TNG.
Ik dacht dat hij het moment van uitzending bedoelde
pi_191046938
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:36 schreef STING het volgende:
In maart naar Willam Shatner en Star Trek II in de RAI O+
Ik ook 🙃
pi_191047191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:47 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij het moment van uitzending bedoelde
Generations is van 17 november 1994, TNG had zijn laatste aflevering op 23 mei 1994, of mis ik iets :P
pi_191047203
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:50 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ik ook 🙃
Blijft toch wel m'n favoriete film, nog steeds goed na al die tijd.
pi_191047417
Gisteren laatste aflevering van disco gekeken. Na een jaar of zes bijna elke (doordeweekse) avond minimaal één aflevering van TOS, TNG, DS9 of ENT is mijn leven ineens wel erg leeg zonder Star Trek.
Disco zat wel erg vol met 'wait whut' en ook wel 'ja joh, neem daar ook nog even de tijd voor terwijl de wereld en al het bewuste leven op het spel staat' momenten. En voelde daardoor ook niet erg Star Trek aan voor mij, al met al toch blijven kijken. ;)

Wanneer Picard op Amazon komt, is er al bekend of ze het hele seizoen meteen droppen, of wekelijks een episode?
And the druids turn to stone...
pi_191047652
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 20:24 schreef Panthera1984 het volgende:
Wanneer Picard op Amazon komt, is er al bekend of ze het hele seizoen meteen droppen, of wekelijks een episode?
Wekelijks.
Be curious, not judgmental
pi_191047686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 20:10 schreef STING het volgende:

[..]

Generations is van 17 november 1994, TNG had zijn laatste aflevering op 23 mei 1994, of mis ik iets :P
lol :)
ik zit er dus gewoon naast
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 januari 2020 @ 21:05:25 #180
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191048158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:47 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij het moment van uitzending bedoelde
Zelfs dan
All Good Things eerste uitzending was 23 mei 1994
Generations kwam uit op 17 november 1994

-edit-
spuit 11, eerst hele topic lezen voordat je reageert Tara |:(
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191052831
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:36 schreef STING het volgende:
In maart naar Willam Shatner en Star Trek II in de RAI O+
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:50 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ik ook 🙃
ik ook!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 09:36:40 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191068673


Reunie van drie borgs :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 17 januari 2020 @ 10:07:34 #183
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191069135
Goddamn ik wist niet dat Star Trek 2009 canon was :')

Hoe werkt dat samen met DS9 dan? Waar Romulus nog gewoon bestaat?

Of is DS9 nog ver voordat Spock die rode matter shit doet?

Hoe dan ook, we zullen zien hoe Picard gaat.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191071154
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:07 schreef MMaRsu het volgende:
Goddamn ik wist niet dat Star Trek 2009 canon was :')

Hoe werkt dat samen met DS9 dan? Waar Romulus nog gewoon bestaat?

Of is DS9 nog ver voordat Spock die rode matter shit doet?

Hoe dan ook, we zullen zien hoe Picard gaat.
Canon is een rekbaar begrip :P
We hebben wel helaas een Prime & Kelvin timeline.

- DS9 is 2369-2375
- Nemesis is 2379
- Romulus die opgeblazen wordt is pas 2387
- In de nieuwe Kelvin timeline, Vulcan die opgeblazen wordt is echter 2258 (Star Trek 2009)

Stom gedoe :')
  vrijdag 17 januari 2020 @ 12:32:56 #185
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191071279
Die kelvin timeline is shit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 12:42:38 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191071390
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 12:32 schreef MMaRsu het volgende:
Die kelvin timeline is shit
Inderdaad :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191071430
Nog steeds bezig met ENT aan het terugkijken.
Seizoen 3 is best goed, alleen dan de cliffhanger voor seizoen 4..
Whut?!

Echt totaal geen idee meer wat er in seizoen 4 zit. :D
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 12:49:43 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191071465
Ik heb echt zin in picard... *O* nog maar een weekje
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191071484
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb echt zin in picard... *O* nog maar een weekje
Mijn verwachtingen zijn een beetje getemperd door de negatieve columns, maar hoop wel nog natuurlijk dat het een gave serie gaat worden :P
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 13:00:02 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191071577
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 12:51 schreef STING het volgende:

[..]

Mijn verwachtingen zijn een beetje getemperd door de negatieve columns, maar hoop wel nog natuurlijk dat het een gave serie gaat worden :P
Ik ben niet zo heel snel teleur gesteld en vind het ook niet erg om slechte tv te kijken. Ik ben vooral blij dat de star trek universe doorgezet wordt. Ik heb gemerkt dat verwachting vaak meer kapot maken dan je lief is, ik denk ook dat daarom oudere series vaak beter gevonden werden. Omdat er toen nog geen verwachtingen waren, en ook zeker geen bergen aan meningen die al rondzwerven voordat de serie uberhaupt te zien is. Vroeger moesten we het doen met maximaal een interviewtje in de tv gids.. :)

(soms ben ik blij dat ik nog van voor het internet ben :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 17 januari 2020 @ 13:03:13 #191
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191071602
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb echt zin in picard... *O* nog maar een weekje
Ik ook. Trek me ook verder niets aan van de ophef vooraf al.

#hyped
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 13:04:06 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191071614
Heb wel een groot gedeelte van de episodes gekeken nu die ze aanraden als voorbereiding en die keuzes zeggen wel wat. Ze laten picard zien als een sterk, impulsief iemand met een rechtvaardigheidsgevoel die regelmatig tegen de federation in gaat, en ook als iemand die veel te verduren heeft gehad en daardoor het vooral emotioneel zwaar heeft. Als ze daar op doorborduren kan het best toffe tv opleveren denk ik.

Ook kiezen ze wel de afleveringen waaruit blijkt dat picard een conflict niet uit de weg gaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 13:05:53 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191071637



:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191071680
Ik ben erg enthousiast omdat de serie eindelijk verder in de tijdlijn gaat.
pi_191071713
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 13:10 schreef Odaiba het volgende:
Ik ben erg enthousiast omdat de serie eindelijk verder in de tijdlijn gaat.
Dat is wel een groot plus punt inderdaad.

Prequels / blijven steken in TOS era. Stomme bommers. :{w
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 13:14:52 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191071734
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 13:10 schreef Odaiba het volgende:
Ik ben erg enthousiast omdat de serie eindelijk verder in de tijdlijn gaat.
Ja dat is ook top inderdaad :Y eindelijk van de geprequel af... :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191072416
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:07 schreef MMaRsu het volgende:
Goddamn ik wist niet dat Star Trek 2009 canon was :')

Hoe werkt dat samen met DS9 dan? Waar Romulus nog gewoon bestaat?

Of is DS9 nog ver voordat Spock die rode matter shit doet?

Hoe dan ook, we zullen zien hoe Picard gaat.
ST2009 speelt deels in Prime en na DS9 (vernietiging van Romulus) en daarna na de time jump naar het verleden in Kelvin. Dus ja als Picard in Prime speelt moeten ze wel rekening houden met wat er gebeurd is met Romulus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 januari 2020 @ 14:33:41 #198
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191072647
Maar Romulus ging toch pas kapot in de toekomst?

quote:
- DS9 is 2369-2375
- Nemesis is 2379
- Romulus die opgeblazen wordt is pas 2387
- In de nieuwe Kelvin timeline, Vulcan die opgeblazen wordt is echter 2258 (Star Trek 2009)
Dit bedoel ik waarom het nergens op slaat...

Natuurlijk kan je naderhand een serie niet meer wijzigen.. maar dan klopt er toch niks meer van wat er in DS9 gebeurd bv? Romulans die samen met Federation tegen de Dominion gaan vechten
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 14:36:51 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191072676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:33 schreef MMaRsu het volgende:
Maar Romulus ging toch pas kapot in de toekomst?
[..]

Dit bedoel ik waarom het nergens op slaat...

Natuurlijk kan je naderhand een serie niet meer wijzigen.. maar dan klopt er toch niks meer van wat er in DS9 gebeurd bv? Romulans die samen met Federation tegen de Dominion gaan vechten
Dit is waarom tijdreizen verboden is door de federation... alles wordt er fucked door. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191072682
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:33 schreef MMaRsu het volgende:
Maar Romulus ging toch pas kapot in de toekomst?
[..]

Dit bedoel ik waarom het nergens op slaat...

Natuurlijk kan je naderhand een serie niet meer wijzigen.. maar dan klopt er toch niks meer van wat er in DS9 gebeurd bv? Romulans die samen met Federation tegen de Dominion gaan vechten


Een DS9 in de Kelvin timeline (blauw) weten we niet hoe die eruit zou komen te zien.
Picard gaat verder in de Prime timeline (wit), zonder de vernietiging van Vulcan (?), maar met de vernietiging van Romulus :P
pi_191072693
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit is waarom tijdreizen verboden is door de federation... alles wordt er fucked door. :D
Lang leve de Temporal Prime Directive :7
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 14:41:14 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191072722
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:37 schreef STING het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een DS9 in de Kelvin timeline (blauw) weten we niet hoe die eruit zou komen te zien.
Picard gaat verder in de Prime timeline (wit), zonder de vernietiging van Vulcan (?), maar met de vernietiging van Romulus :P
quote:
In the reboot film, titled Star Trek and released in 2009, the planet Romulus is destroyed by a supernova in the year 2387. A Romulan mining ship, the Narada, survives and travels back in time to the 23rd century; its commander, Nero (Eric Bana), is committed to destroying the planet Vulcan to punish Spock for failing to save Romulus.
Idd romulus is weg in de tijd van "onze" picard...

Over de picard in de kelvin tijdlijn weten we niets, daarvan hebben we pas kunnen zien tot ergens rondom TOS tijdperken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 17 januari 2020 @ 14:43:35 #203
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191072744
Ik snap er niks meer van :@
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191072776
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:43 schreef MMaRsu het volgende:
Ik snap er niks meer van :@
Misschien toch maar naar Star Wars switchen dan ;(
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 14:47:09 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191072779
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:43 schreef MMaRsu het volgende:
Ik snap er niks meer van :@
Romulus ging stuk, maar een overlevende romulan ging terug in de tijd om dat te voorkomen, daar veroorzaakte hij een nieuwe tijdlijn, de kelvin tijdlijn. Die lijn bestaat naast de standaard tijdlijn. In die nieuwe (kelvin) tijdlijn gaat Vulcan stuk.

Maar je kunt die tijdlijn uit de films zien als een alternatieve tijdlijn zoals er ook nog dat alternatieve universum is met "evil"- spock,lorca,tilly etc. Die universa hebben soms een link (door temporal anomalies) maar meestal niet. Daarom kan picard gewoon door in zijn tijd, waar romulus wel vernietigd is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 14:47:28 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191072783
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:47 schreef STING het volgende:

[..]

Misschien toch maar naar Star Wars switchen dan ;(
Star "alles is familie" Wars :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 januari 2020 @ 15:18:41 #207
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191073228
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:33 schreef MMaRsu het volgende:
Maar Romulus ging toch pas kapot in de toekomst?
[..]

Dit bedoel ik waarom het nergens op slaat...

Natuurlijk kan je naderhand een serie niet meer wijzigen.. maar dan klopt er toch niks meer van wat er in DS9 gebeurd bv? Romulans die samen met Federation tegen de Dominion gaan vechten
An sich is het logisch
DS9 en Voyager spelen zich af gedurende of net na TNG, evenals de films Generations, First Contact en Insurrection. Nemesis en de flashback (verhaal van original Spock) in de ST2009 film gebeuren na DS9 en Voyager, maar voor Picard.
Dus Spock is verdwenen, Romulus is kapot
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:24:32 #208
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191073290
Snap ik,. maar de Kelvin timeline is toch totaal anders dan de Picard TNG timeline?

Ik heb Nemesis, Insurrection niet gezien (gelukkig)...

Maargoed de Romulans zijn dus geen punt van interesse meer in de series? Jammer, vond ze altijd zwaar tof. Met hun Tal Shiar.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 15:34:22 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191073403
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef MMaRsu het volgende:
Maargoed de Romulans zijn dus geen punt van interesse meer in de series? Jammer, vond ze altijd zwaar tof. Met hun Tal Shiar.
Jawel hoor hun planeet is stuk maar ze zijn er nog wel, volgensmij gaat picard juist over romulans. (bij de te kijken afleveringen hebben ze een dedicated stukje over romulans)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:35:25 #210
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191073418
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jawel hoor hun planeet is stuk maar ze zijn er nog wel, volgensmij gaat picard juist over romulans. (bij de te kijken afleveringen hebben ze een dedicated stukje over romulans)
:? Ja ok dat ze er nog zijn snap ik.. maar die romulans waren altijd heel erg op zichzelf dus veel zullen er niet zijn toch? Na een black hole ofzo in de planeet :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 15:38:12 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191073451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

:? Ja ok dat ze er nog zijn snap ik.. maar die romulans waren altijd heel erg op zichzelf dus veel zullen er niet zijn toch? Na een black hole ofzo in de planeet :D
Er zullen altijd wel wat romulan schepen in of bij de neutral zone zijn... geen idee hoe groot die zone is :D

(al ben ik nog niet bij de afleveringen voor de romulans beland, :D)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191073481
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

:? Ja ok dat ze er nog zijn snap ik.. maar die romulans waren altijd heel erg op zichzelf dus veel zullen er niet zijn toch? Na een black hole ofzo in de planeet :D
Supernova :P

Ik denk dat we juist in Picard gaan zien wat er nog over is van de Romulan Star Empire, het speelt 7 jaar nadat Romulus kaput is gegaan ;)
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:33:29 #213
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191074189
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zullen altijd wel wat romulan schepen in of bij de neutral zone zijn... geen idee hoe groot die zone is :D

(al ben ik nog niet bij de afleveringen voor de romulans beland, :D)
De Romulans zijn de reden van de Neutral Zone...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 16:34:51 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191074201
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:33 schreef avotar het volgende:

[..]

De Romulans zijn de reden van de Neutral Zone...
Ja inderdaad maar omdat ze meededen aan de oorlog tegen de dominion is het de vraag of die nog bestaat/ gehandhaafd wordt. Maar ik denk inderdaad dat we in picard leren wat er met de romulans is gebeurd na de destructie van hun planeet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 januari 2020 @ 17:29:33 #215
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191074798
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef MMaRsu het volgende:
Snap ik,. maar de Kelvin timeline is toch totaal anders dan de Picard TNG timeline?

Ik heb Nemesis, Insurrection niet gezien (gelukkig)...

Maargoed de Romulans zijn dus geen punt van interesse meer in de series? Jammer, vond ze altijd zwaar tof. Met hun Tal Shiar.
Ja, De Kelvin timeline is anders, en dat maakt niet uit, want Spock vertelde over wat er in de prime-timeline was gebeurd, wat leidde tot de creatie van de Kelvin timeline.
Picard gaat verder na TNG, DS9, Voyager en de films die ik net noemde. Zeker Nemesis zou je denk ik dan wel even moeten zien, mbt Data bijvoorbeeld.
Als ik de trailers goed bekijk zijn de Romulans een belangrijk iets van het plot, alleen niet meer op Romulus
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 18:30:32 #216
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191075501
Het enige wat ik weet van die overige films is dat ze vet out of character zijn. Picard in een dunebuggy, no thanks.

En in elke film is Picard idd een gestoorde gast die het liever met geweld oplost dan in de serie, daarom is het ook zo belangrijk dat ze Stewart geen shit laten schrijven, die onzin met die dunebuggy wilde hij er zelf in bv omdat hij een fan was van auto's en vond het leuk om te doen

Maar dat is niet wie Picard was.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 januari 2020 @ 10:30:25 #217
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191084663
Juist dan past Insurrection wel meer in je straatje. Die laat juist een Picard zien die de zaken op andere manieren wil oplossen en geweld alleen gebruikt als het echt nodig is.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191084710
Ik vind het wel mooi dat iemand die er pas net mee begint en weigert om delen te kijken ons gaat vertellen hoe het zit :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2020 10:35:00 ]
pi_191085347
Ik las ergens dat de picard-serie in de eerste tijdlijn blijf. Hoe moet ik dat opvatten ? De vernietiging van Romulus gebeurt niet in de picard-serie?

quote:
[Picard is] in the Prime timeline, we’re not in the Kelvin timeline. But the thing that was interesting about that movie is it was the one element of the film that’s still in the Prime timeline, because it was the supernova, the destruction of Romulus, and Spock’s jump [back in time] that created Kelvin.”
https://www.gamesradar.co(...)ained-alex-kurtzman/
pi_191085439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
Ik las ergens dat de picard-serie in de eerste tijdlijn blijf. Hoe moet ik dat opvatten ? De vernietiging van Romulus gebeurt niet in de picard-serie?
[..]

https://www.gamesradar.co(...)ained-alex-kurtzman/
Dat staat hierboven haarfijn uitgelegd.
pi_191085526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
Ik las ergens dat de picard-serie in de eerste tijdlijn blijf. Hoe moet ik dat opvatten ? De vernietiging van Romulus gebeurt niet in de picard-serie?
[..]

https://www.gamesradar.co(...)ained-alex-kurtzman/
In het kort: vernietiging van Romulus gebeurde in Prime (Star Trek 2009). Pas daarna ging Spock terug in de tijd, waardoor Kelvin ontstond. Picard is in Prime en speelt na de vernietiging van Romulus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191085737
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In het kort: vernietiging van Romulus gebeurde in Prime (Star Trek 2009). Pas daarna ging Spock terug in de tijd, waardoor Kelvin ontstond. Picard is in Prime en speelt na de vernietiging van Romulus.
ok
pi_191085883
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok
Vernietiging van Vulcan is in Kelvin. Dat zit dus niet in Picard.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191085963
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vernietiging van Vulcan is in Kelvin. Dat zit dus niet in Picard.
Dat is dat paradox-gedoe.
Vulcan werd in het verleden vernietigd--->> dus reeds voor de geboorte van Picard . En moet in de picardserie die planeet niet meer bestaan
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:47:37 #225
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191086036
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is dat paradox-gedoe.
Vulcan werd in het verleden vernietigd--->> dus reeds voor de geboorte van Picard . En moet in de picardserie die planeet niet meer bestaan
Andere tijdslijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191086100
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:47 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Andere tijdslijn.
dat is dat paradoxgeklooi in de sf-verhalen.
Logischerwijs moet de tijdlijn van Picard ook veranderd zijn... Vulcan was vernietigd zowat 100 jaar eerder toch?
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:56:07 #227
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191086135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat is dat paradoxgeklooi in de sf-verhalen.
Logischerwijs moet de tijdlijn van Picard ook veranderd zijn... Vulcan was vernietigd zowat 100 jaar eerder toch?
Ik denk dat je het eerder moet zien als een parallel universum waar de gebeurtenissen in de Kelvin timeline niet hebben plaatsgevonden in de Prime timeline.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191086401
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat is dat paradoxgeklooi in de sf-verhalen.
Logischerwijs moet de tijdlijn van Picard ook veranderd zijn... Vulcan was vernietigd zowat 100 jaar eerder toch?
Er is helemaal geen "paradoxgeklooi". Het is gewoon een alternatieve tijdlijn ("Kelvin") die ontstaan is in die nieuwe films. Dit staat totaal los van alle andere Star Trek series (dat is het hele punt ervan). Picard is dus gewoon nog de oude tijdslijn, dus daar bestaat Vulcan nog gewoon.
pi_191086444
Als ik dit zo allemaal lees denk ik dat ik het nadat ik Voyager uitgekeken heb maar gewoon laat voor wat het is. Zit nu in seizoen 6 van TNG en seizoen 1 van DS9.
pi_191086455
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:19 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Er is helemaal geen "paradoxgeklooi". Het is gewoon een alternatieve tijdlijn ("Kelvin") die ontstaan is in die nieuwe films. Dit staat totaal los van alle andere Star Trek series (dat is het hele punt ervan). Picard is dus gewoon nog de oude tijdslijn, dus daar bestaat Vulcan nog gewoon.
Jaja.... het zijn maar sprookjes. Alles kan.
In sfverhalen over tijdreizen zie je vaak dat teruggaan naar het verleden het heden, de primaire tijdlijn kan veranderen. Dat is ook logisch . Maar soms kan men, de sf-verteller, een contradictie oplossen door iets van een ander tijdlijn, universum, dimensie , los van de primaire tijdlijn te benoemen.
Een discussie hierover is zinloos, het is nooit realistisch. Het blijft zweven in de ruimte

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 18-01-2020 13:34:53 ]
pi_191086474
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heel snel teleur gesteld en vind het ook niet erg om slechte tv te kijken. Ik ben vooral blij dat de star trek universe doorgezet wordt. Ik heb gemerkt dat verwachting vaak meer kapot maken dan je lief is, ik denk ook dat daarom oudere series vaak beter gevonden werden. Omdat er toen nog geen verwachtingen waren, en ook zeker geen bergen aan meningen die al rondzwerven voordat de serie uberhaupt te zien is. Vroeger moesten we het doen met maximaal een interviewtje in de tv gids.. :)

(soms ben ik blij dat ik nog van voor het internet ben :D )
Ik heb vroeger delen van alle Star Treks gezien en ben ze nu aan het herkijken om te kijken of het niet puur nostalgie is dat ik die beter vond dan discovery. Mijn conclusie is dat het tot zover(seizoen 6 TNG, seizoen 1 DS9) gewoon echt veel beter is dan discovery. Die meuk ga ik dus ook niet meer kijken, voor wat betreft Picard wacht ik de reviews wel af.
pi_191086520
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat is dat paradoxgeklooi in de sf-verhalen.
Logischerwijs moet de tijdlijn van Picard ook veranderd zijn... Vulcan was vernietigd zowat 100 jaar eerder toch?
Nee, is gewoon een andere tijdlijn.

Be curious, not judgmental
  zaterdag 18 januari 2020 @ 13:47:39 #233
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191086703
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jaja.... het zijn maar sprookjes. Alles kan.
In sfverhalen over tijdreizen zie je vaak dat teruggaan naar het verleden het heden, de primaire tijdlijn kan veranderen. Dat is ook logisch . Maar soms kan men, de sf-verteller, een contradictie oplossen door iets van een ander tijdlijn, universum, dimensie , los van de primaire tijdlijn te benoemen.
Een discussie hierover is zinloos, het is nooit realistisch. Het blijft zweven in de ruimte
Tijdreizen is imho per definitie reizen naar een ander universum, omdat de gebeurtenissen in het primaire universum al gebeurd zijn en niet veranderd kunnen worden (omdat je anders inderdaad een paradox kunt krijgen).

Sowieso past het in het Star Trek universum, omdat ze daar al meerdere universa kennen (o.a. de Mirror Universe) en nu dus ook de Kelvin timeline/universe.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator zondag 19 januari 2020 @ 10:17:31 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191097900
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik heb vroeger delen van alle Star Treks gezien en ben ze nu aan het herkijken om te kijken of het niet puur nostalgie is dat ik die beter vond dan discovery. Mijn conclusie is dat het tot zover(seizoen 6 TNG, seizoen 1 DS9) gewoon echt veel beter is dan discovery. Die meuk ga ik dus ook niet meer kijken, voor wat betreft Picard wacht ik de reviews wel af.
Ik vind DIS niet de beste star trek maar ik vond het tot nu toe wel een leuke serie. Ik heb er denk ik meer mee dan met ENT maar ook die was ook wel leuk om te kijken. Ik ben nu zeer benieuwd naar PIC en zal de komende DIS seizoenen zeker kijken, ben voor DIS heel benieuwd hoe ze de verre toekomst gaan designen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 19-01-2020 10:33:32 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191099368
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2020 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind DIS niet de beste star trek maar ik vond het tot nu toe wel een leuke serie. Ik heb er denk ik meer mee dan met ENT maar ook die was ook wel leuk om te kijken. Ik ben nu zeer benieuwd naar PIC en zal de komende DIS seizoenen zeker kijken, ben voor DIS heel benieuwd hoe ze de verre toekomst gaan designen.
Dat is het enige dat me nog iets interesseert eigenlijk, verder vind ik het allemaal maar magertjes. Vermaak me meer met The Orville en The Expanse als het gaat om sci-fi die nu draait. Wat betreft Star Trek heb ik nog meer dan genoeg te kijken aan oude series.
pi_191136742
Het blijkt dat mensen die de eerste 3 episodes onlangs gezien hebben, zeggen dat de serie heel teleurstellend is.
Ik vind het sowieso opmerkelijk dat de score op IMDB zaterdag nog 9,3 was en nu 7,8.



ik ben ook heel erg bang dat we een grote teleurstelling te wachten staan
pi_191136815
Shit is al aan? Nice.
pi_191136845
Ok dan. Weer een serie die we kunnen skippen.
pi_191136954
Lijkt me prima dus, elke serie werd in het begin negatief ontvangen.
Be curious, not judgmental
pi_191139846
Ik ga wel eerst eens zelf kijken.
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 08:56:12 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191140683
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 06:12 schreef babylon het volgende:
Ik ga wel eerst eens zelf kijken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:04:51 #242
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191140743
Natuurlijk is t vol met suck. Wat dachten we anders dat dit een waardige tng opvolger zou worden :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:46:21 #243
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191141185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:04 schreef MMaRsu het volgende:
Natuurlijk is t vol met suck. Wat dachten we anders dat dit een waardige tng opvolger zou worden :')
Als je dat van elke Star Trek serie verwacht, valt alles wat erna gemaakt is tegen :)

Ik ga er zonder hoge verwachtingen in.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:49:45 #244
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191141218
Ik vind ds9 zeker niet tegenvallen, maar ook dat niveau wordt niet gehaald
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:51:22 #245
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191141235
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:04 schreef MMaRsu het volgende:
Natuurlijk is t vol met suck. Wat dachten we anders dat dit een waardige tng opvolger zou worden :')
Ik zou dan gewoon stoppen, mmarsu.
Als t toch niet meer beter wordt. :)
Wat doe je jezelf dan aan?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:05:04 #246
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191141950
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:51 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik zou dan gewoon stoppen, mmarsu.
Als t toch niet meer beter wordt. :)
Wat doe je jezelf dan aan?
:') waar heb je t over man
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:20:38 #247
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191142141
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:05 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

:') waar heb je t over man
Omdat je net aangeeft dat alles natuurlik vol met suck zit, en dat niets een waardige TNG opvolger kan zijn. Als je daarmee al aan een nieuwe Star Trek serie begint, dan kan t toch nooit plezierig kijken zijn? Dan zou ik op het hoogtepunt stoppen en gewoon niets meer kijken.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:22:13 #248
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191142857
Ik geef alles een kans maar waarom hoge verwachtingen hebben?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:35:14 #249
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191144418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:04 schreef MMaRsu het volgende:
Natuurlijk is t vol met suck. Wat dachten we anders dat dit een waardige tng opvolger zou worden :')
Alsof het eerste seizoen van TNG zo goed is :')

Zelfde als DS9 wordt TNG pas echt goed als er een baard in het spel komt.

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:47:54 #250
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191144556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:35 schreef avotar het volgende:

[..]

Alsof het eerste seizoen van TNG zo goed is :')

Zelfde als DS9 wordt TNG pas echt goed als er een baard in het spel komt.

[ afbeelding ]
Het eerste seizoen valt mee, maar op de rest is weinig aan te merken.

Het gaat echter om de toon en die is in dis iig goed verneukt
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:49:55 #251
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191144578
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Het eerste seizoen valt mee, maar op de rest is weinig aan te merken.

Het gaat echter om de toon en die is in dis iig goed verneukt
We hadden het over PIC toch?

Dat velen het einde van GoT beter vinden dan DIS, is inmiddels wel bekend geloof ik.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_191145187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:04 schreef MMaRsu het volgende:
Natuurlijk is t vol met suck. Wat dachten we anders dat dit een waardige tng opvolger zou worden :')
Rot op met je We. Jij representeert mij niet.
pi_191145332
Kijk naar het verhaal dat wordt verteld, niet naar het jasje wat ze er omheen hebben gehangen.
pi_191145443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:42 schreef babylon het volgende:

[..]

Rot op met je We. Jij representeert mij niet.
Gaat het weer een beetje jongetje? Wil je een glaasje limonade om lekker bij te komen van deze enorme schoffering?
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 16:58:49 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191146145
Ik vind vrijdags wel een vervelende dag, DIS was fijner op maandag te streamen.

Maar morgen dus de premiere in amerika en vrijdag kunnen wij eindelijk picard weer eens zien :) :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 januari 2020 @ 17:09:20 #256
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191146309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:42 schreef babylon het volgende:

[..]

Rot op met je We. Jij representeert mij niet.
goh jezus man voel je niet zo aangevallen :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191146321
Nog nul trailers en spoilers gezien, had ook geen idee dat het vrijdag al te kijken zou zijn. Zin in! :B (Al vrees ik na DIS wel het ergste. ;( )
pi_191146329
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Gaat het weer een beetje jongetje? Wil je een glaasje limonade om lekker bij te komen van deze enorme schoffering?
Zeker gemist wat dit figuur de afgelopen maanden heeft beweerd over een franchise waar hij pas net mee begonnen is. En daar compleet de nuance mist. Daardoor verdiend hij harde woorden voor z'n 'we'
pi_191146362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:10 schreef babylon het volgende:
Zeker gemist wat dit figuur de afgelopen maanden heeft beweerd over een franchise waar hij pas net mee begonnen is.
Ik heb dit topic inderdaad niet tot amper gevolgd maar mocht het Discovery betreffen dan kan ik me goed vinden in de meest gehoorde kritiek op de grote Michael Burnham show. Heel triest wat ze met deze IP gedaan hebben, zeker de episodes waarin dan meer klassieke Star Trek elementen terugkomen en je het potentieel wél ziet.
  woensdag 22 januari 2020 @ 17:15:38 #260
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191146382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:10 schreef babylon het volgende:

[..]

Zeker gemist wat dit figuur de afgelopen maanden heeft beweerd over een franchise waar hij pas net mee begonnen is. En daar compleet de nuance mist. Daardoor verdiend hij harde woorden voor z'n 'we'
een franchise waar ik pas net mee begonnen? Gast waar heb je het over :'). Ik keek al Star Trek toen ik nog op het middelbaar zit, inmiddels meer dan 20 jaar terug ofzo.

Maargoed blaat lekker verder
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191146564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

goh jezus man voel je niet zo aangevallen :')
Je zit hier al maanden te doen alsof je DE autoriteit op Star Trek vlak bent. Dit terwijl je niet eens alles hebt of zelfs wil zien. Daarbij heb je ook nog eens een vrij dubieuze mening over diversiteit. Allemaal redenen om eens te leren het woorden 'ik' en 'vind' meer te gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2020 17:30:02 ]
  woensdag 22 januari 2020 @ 17:30:38 #262
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191146580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:29 schreef babylon het volgende:

[..]

Je zit hier al maanden te doen alsof je DE autoriteit op Star Trek vlak bent. Dit terwijl je niet eens alles hebt of zelfs wil zien. Daarbij heb je ook nog eens een vrij dubieuze over diversiteit. Allemaal redenen om eens te leren het woorden 'ik' en 'vind' meer te gebruiken.
Volgens mij verwar je me met iemand anders, ik vind de diversiteit in Trek juist een pluspunt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191146645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:30 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je me met iemand anders, ik vind de diversiteit in Trek juist een pluspunt.
Ik heb het even terug gelezen, ik zie het inderdaad niet. Sorry daarvoor. Wel andere uitgesproken meningen over Star Trek die echt niet stroken met wat ik zeg. En daar ben je zeer uitgesproken over.

Blijft staan dat je ook maanden geleden al erg duidelijk je eigen mening als de mening door te drukken. En dat is waarom ik zeg: kap met 'we'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2020 17:35:44 ]
  woensdag 22 januari 2020 @ 18:00:40 #264
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191146988
Over het algemeen zijn de meeste Star Trek fans niet zo tevreden over Discovery, de manier waarop het geschreven is, laat staan dat wat ze tot nu toe hebben laten zien van Picard ook niet enorm hoopgevend is (maar het ziet er wel een stuk toffer uit dan DIS, dat zal ik eerlijk toegeven).

Zeker niet als je het vergelijkt met naar mijn idee nog steeds erg hoogstaande scifi die zowel tng als ds9 laten zien in vele episodes (tuurlijk zitten er ook matige episodes tussen, maar komop 26 episodes per seizoen dat kan bijna niet anders)

Maar zo uitgesproken is mijn mening niet, ik vind alle treks tof behalve discovery. Enterprise was niet mijn ding maar niet zoals dis
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 22 januari 2020 @ 19:21:51 #265
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191148119


Brent Spiner bailed em alvast van Twitter voor een tijdje
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191149291
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:21 schreef MMaRsu het volgende:
[ afbeelding ]

Brent Spiner bailed em alvast van Twitter voor een tijdje
??
Verwacht hij een storm in het twitterriool over de picard-serie ?
Hij heeft een rol toch ?
pi_191153074
Cause & Effect van TNG opnieuw bekeken.
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 09:31:49 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191155403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 20:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

??
Verwacht hij een storm in het twitterriool over de picard-serie ?
Hij heeft een rol toch ?
Die storm is er al denk ik :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 09:32:19 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191155406
Vandaag in amerika dus, wij moeten wachten op morgen :) ben benieuwd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 09:37:26 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191155462
Ik heb het lijstje met te kijken afleveringen en films van star-trek.com bekeken moet alleen Star Trek (2009) nog kijken maar ik vind die films echt een stuk minder leuk. Maar dat ga ik vanvond wel even doen :)

Trouwens vond ik bij herkijking de eerste helft van Nemesis best ok, zelfs picard in een buggy snapte ik nog wel (waarom die buggy ineens een geweer ingebouwd had niet) maar de tweede helft is echt niet te doen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191155512
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb het lijstje met te kijken afleveringen en films van star-trek.com bekeken moet alleen Star Trek (2009) nog kijken maar ik vind die films echt een stuk minder leuk. Maar dat ga ik vanvond wel even doen :)

Trouwens vond ik bij herkijking de eerste helft van Nemesis best ok, zelfs picard in een buggy snapte ik nog wel (waarom die buggy ineens een geweer ingebouwd had niet) maar de tweede helft is echt niet te doen....
Heb de films geskipt maar wel de afleveringen bekeken en nog een paar extra waaronder Darmok, goed karakterstuk van Picard en een leuke aflevering.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 januari 2020 @ 12:10:15 #272
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191157245
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb het lijstje met te kijken afleveringen en films van star-trek.com bekeken moet alleen Star Trek (2009) nog kijken maar ik vind die films echt een stuk minder leuk. Maar dat ga ik vanvond wel even doen :)

Trouwens vond ik bij herkijking de eerste helft van Nemesis best ok, zelfs picard in een buggy snapte ik nog wel (waarom die buggy ineens een geweer ingebouwd had niet) maar de tweede helft is echt niet te doen....
Ach, je hoeft volgens mij alleen maar de flashback van Spock te kijken uit die film :)

Of nog beter, lees de canon-comic Countdown die het verhaal van Spock precies vertelt, inclusief de rol van Picard en LaForge hierin
https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek:_Countdown
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 23 januari 2020 @ 13:44:37 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191158137
Het is te downloaden :)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 23 januari 2020 @ 13:56:49 #274
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191158278
Mhh binnen de eerste 5 min al een actiescene

shes activating! wat een verschrikkelijke dialogen

Maar ok de rest met picard is wel.interessant tot nu toe
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 23 januari 2020 @ 14:47:18 #275
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191158890
Het was best tof en een stuk beter dan discovery!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Public Relations / Redactie Film donderdag 23 januari 2020 @ 15:22:46 #276
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_191159286
Het is geen hoogvlieger maar vind het zeker een aanrader.
Star Trek: Picard
  donderdag 23 januari 2020 @ 17:20:42 #277
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191160647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:22 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Het is geen hoogvlieger maar vind het zeker een aanrader.
Star Trek: Picard
Hmm, Amazon Prime.

Iemand enig idee waar dit voor de massa te zien zal zijn?

(behalve via torrents of popcorntime)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 23 januari 2020 @ 17:22:37 #278
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191160677
Het is zeker vermakelijk en ben wel benieuwd naar de rest.
pi_191160711
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 17:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hmm, Amazon Prime.

Iemand enig idee waar dit voor de massa te zien zal zijn?

(behalve via torrents of popcorntime)
https://www.amazon.de/amazonprime
https://www.primevideo.com

F&S / [Amazon Prime Video #2] Prime Directive coming to Amazon

Onderdeel van Amazon Prime à 5,99 euro per maand of 49,99 euro per jaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aether op 23-01-2020 23:34:35 ]
Be curious, not judgmental
  donderdag 23 januari 2020 @ 18:10:16 #280
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191161350
Vergeet niet als je Twitch prime abbo hebt kan je dit ook op amazon prime kijken

maar torrent werkt idd ook prima
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 18:18:33 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191161434
amazonprime heeft ook een gratis maand die je weer op kunt zeggen dus als je geduld hebt kun je de serie wel bingen als alle afleveringen er zijn :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191161872
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:18 schreef Bosbeetle het volgende:
amazonprime heeft ook een gratis maand die je weer op kunt zeggen dus als je geduld hebt kun je de serie wel bingen als alle afleveringen er zijn :D
Dus eind april een account nemen en na twee weken die 10 afleveringen kijken weer opzeggen.
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:28:58 #283
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191162627
Ik weet niet of ik daar het geduld voor heb. The Mandalorian kijken mijn zoon en ik ook wekelijks (via popcorntime)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:34:26 #284
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191162731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik weet niet of ik daar het geduld voor heb. The Mandalorian kijken mijn zoon en ik ook wekelijks (via popcorntime)
Als je popcorntime gebruikt wat illegaal is, waarom dan niet via een torrent downloaden?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 23 januari 2020 @ 20:04:42 #285
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191163281
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:34 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Als je popcorntime gebruikt wat illegaal is, waarom dan niet via een torrent downloaden?
Omdat de laatste tijd veel PB proxy’s door Ziggo worden geblokkeerd of het zijn fake sites die alleen maar doorlinken. YIFY/YTS werkt beter, maar meer voor films.

PT levert goed materiaal en ik kijk het na downloaden, zodat er geen horten en stoten zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191164415
zojuist de 1e aflevering gezien van Picard, en het kijk meer als een film dan een serie, de productiewaardes zijn erg hoog. Ik ga het niet spoilen, uiteraard, maar het gevoel dat ik krijg is, op enkele scenes na, van rust, en van hoop. Picard die nog steeds een boegbeeld is van moreel besef, zonder belerend te worden. (zit een erg sterke interview scene in daarvoor). De actie die er in zit is functioneel, en heeft een goede choreografie (deze snelle scenes zijn een goed contrast voor picard die uit rust moet komen) :)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 23 januari 2020 @ 21:10:11 #287
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191164482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Omdat de laatste tijd veel PB proxy’s door Ziggo worden geblokkeerd of het zijn fake sites die alleen maar doorlinken. YIFY/YTS werkt beter, maar meer voor films.

PT levert goed materiaal en ik kijk het na downloaden, zodat er geen horten en stoten zijn.
wtf man, piratebay :') die kk zooi moet je ook niet gebruiken

ga ff naar rarbg ofzo

desnoods inv ik je voor een pvt tracker

YIFI :') komop man weet niet wat voor tv je hebt maar als je een fatsoenlijke hdtv hebt wil je die kut encodes ook niet kijken
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 21:45:28 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191165249
Ben nu ook goog omens aan het kijken een leuke bijkomstigheid van amazon prime, morgen dus picard maar zie het denk ik pas zaterdag.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 januari 2020 @ 00:41:31 #289
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191168272
Beter dan The Mandalorian vind ik.
Niet dat The Mandalorian slecht was ofzo, wel enorm traag, na 8 afleveringen weet je nog amper iets.
Was een goede intro bij Picard, je krijgt genoeg info mee over de nieuwe karakters maar ze houden het spannend genoeg om meer te willen.
OOK goed dat ze dit niet meteen allemaal online gooien maar dat 't weer wekelijkse afleveringen zijn, houdt 't langer spannend en dan kan je per aflevering discussieren.
pi_191168442
Eerste aflevering gezien en het viel niet tegen. Ik vond alleen het acteerwerk van Patrick Stewart soms wat cringy overkomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2020 01:13:35 ]
  vrijdag 24 januari 2020 @ 08:09:50 #291
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191169984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:10 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

wtf man, piratebay :') die kk zooi moet je ook niet gebruiken

ga ff naar rarbg ofzo

desnoods inv ik je voor een pvt tracker

YIFI :') komop man weet niet wat voor tv je hebt maar als je een fatsoenlijke hdtv hebt wil je die kut encodes ook niet kijken
Voor mij hoeft 4K niet, 1080p is goed genoeg. En de kwaliteit van het meeste materiaal via torrents valt me niet tegen.

Piratebay proxies worden regelmatig vernieuwd, maar ik denk dat 1 van Tim Kuiks mannetjes full time het web afschuimt naar die proxies en ze doorgeeft aan Ziggo, die ze van de rechter moet blokkeren. Ik vraag mij af of andere internetaanbieders ook torrentsites op een of andere manier blokkeren of tegenwerken. Maar er zijn ook veel fake sites die je alleen maar doorlinken naar schimmige plekjes.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 januari 2020 @ 08:57:41 #292
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191170302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:10 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

wtf man, piratebay :') die kk zooi moet je ook niet gebruiken

ga ff naar rarbg ofzo

desnoods inv ik je voor een pvt tracker

YIFI :') komop man weet niet wat voor tv je hebt maar als je een fatsoenlijke hdtv hebt wil je die kut encodes ook niet kijken
Ik gebruik al jaren Bit Che, een programmaatje wat allerlei torrent-sites bij langs gaat, met directe magnet links, gekoppeld aan mijn Torrent programma

On topic: heerlijk genoten van de eerste aflevering.
Prima combinatie tussen in rust dialoog en verhaal uiteen zetten, inclusief achtergrond en stukjes actie.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191170437
Ik neem gewoon een abonnement op Amazon Prime, gewacht op Picard om te starten dan kan ik daarbij nog fijn The Expanse, Man in the high castle, Electric Dreams en nog wat ander bijvangst kijken. Voor 3 maanden 12 euro, dat is twee kappa knoffo en ik kan gewoon rechtstreeks op de tv in HD met ondertitels kijken zonder gedoe...

Vanavond Picard kijken dus!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 09:19:12 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191170459
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:16 schreef Karstman het volgende:
Ik neem gewoon een abonnement op Amazon Prime, gewacht op Picard om te starten dan kan ik daarbij nog fijn The Expanse, Man in the high castle, Electric Dreams en nog wat ander bijvangst kijken. Voor 3 maanden 12 euro, dat is twee kappa knoffo en ik kan gewoon rechtstreeks op de tv in HD met ondertitels kijken zonder gedoe...

Vanavond Picard kijken dus!
En good omens... (sorry maar ik vond dat boek echt geweldig en de serie is ook leuk :D O+ Terry Pratchet O+ ) heb ook gewoon amazon prime genomen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191170492
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En good omens... (sorry maar ik vond dat boek echt geweldig en de serie is ook leuk :D O+ Terry Pratchet O+ ) heb ook gewoon amazon prime genomen
Oh met David Tennant, gaat op de lijst!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_191170591
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:16 schreef Karstman het volgende:
Ik neem gewoon een abonnement op Amazon Prime, gewacht op Picard om te starten dan kan ik daarbij nog fijn The Expanse, Man in the high castle, Electric Dreams en nog wat ander bijvangst kijken. Voor 3 maanden 12 euro, dat is twee kappa knoffo en ik kan gewoon rechtstreeks op de tv in HD met ondertitels kijken zonder gedoe...

Vanavond Picard kijken dus!
The Expanse is echt met voorsprong het beste wat de afgelopen 10/20 jaar in SciFi is uitgekomen _O_
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:03:11 #297
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191171015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Voor mij hoeft 4K niet, 1080p is goed genoeg. En de kwaliteit van het meeste materiaal via torrents valt me niet tegen.

Piratebay proxies worden regelmatig vernieuwd, maar ik denk dat 1 van Tim Kuiks mannetjes full time het web afschuimt naar die proxies en ze doorgeeft aan Ziggo, die ze van de rechter moet blokkeren. Ik vraag mij af of andere internetaanbieders ook torrentsites op een of andere manier blokkeren of tegenwerken. Maar er zijn ook veel fake sites die je alleen maar doorlinken naar schimmige plekjes.
Daar heb je met een VPN geen last van.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:41:42 #298
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191171473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren Bit Che, een programmaatje wat allerlei torrent-sites bij langs gaat, met directe magnet links, gekoppeld aan mijn Torrent programma
Bedankt voor de tip!

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:03 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Daar heb je met een VPN geen last van.
Daar moet ik me nog eens in verdiepen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 12:00:07 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191172632
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

The Expanse is echt met voorsprong het beste wat de afgelopen 10/20 jaar in SciFi is uitgekomen _O_
Gelukkig staat die ook op prime dan ga ik dat ook maar eens kijken :Y Goede tijden voor scifi :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191172661
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

The Expanse is echt met voorsprong het beste wat de afgelopen 10/20 jaar in SciFi is uitgekomen _O_
Zeker S1 en 2 gezien toen het nog op Netflix stond en straks lekker verder kijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_191173438
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

The Expanse is echt met voorsprong het beste wat de afgelopen 10/20 jaar in SciFi is uitgekomen _O_
Erg goed idd, beetje in de categorie BSG 2013 (waar trouwens nog een 'reboot' van komt :P)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')