abonnement Unibet Coolblue
pi_189247371
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Waarom is dat zo strict, alleen maar in (eigen?) gemeente mogen zoeken?

Dat huisje in Houten; vraag me af waarom ze het niet hebben mogen/kunnen krijgen.
In grote steden is er volgens mij een onbalans als het gaat om de verhouding verstrekte urgenties - versus beschikbare woningen. Ik kan mij zo voorstellen dat de randgemeenten geen zin hebben in hordes Amsterdammers, Rotterdammers, Utrechters etc. die met hun urgentieverklaring in de hand (verstrekt door die desbetreffende gemeenten) de lokale woningmarkt op hun kop zetten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_189247383
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En als mensen niet meteen schuimbekkend losgingen op het asielzoekers punt wat ik maakte en mij meermaals de nog altijd niet gequote beschuldiging in de schoenen probeerde te schuiven dat ik asielzoekers hiervan de schuld geef hadden ze misschien gemerkt dat dit het punt is wat ik probeer te maken. Het is geen probleem om maatwerk of een uitzondering te maken voor asielgezinnen, zelfs problematische asielgezinnen.
Waarom gebruik je de woorden: De autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking.

Leg eens uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_189247390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In grote steden is er volgens mij een onbalans als het gaat om de verhouding verstrekte urgenties - versus beschikbare woningen. Ik kan mij zo voorstellen dat de randgemeenten geen zin hebben in hordes Amsterdammers, Rotterdammers, Utrechters etc. die met hun urgentieverklaring in de hand (verstrekt door die desbetreffende gemeenten) de lokale woningmarkt op hun kop zetten.
Precies. Want dat werkt dan ook de andere kant op, met als gevolg dat de begrenzing van de regiogebieden feitelijk wordt opgeheven.
pi_189247409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Waarom is dat zo strict, alleen maar in (eigen?) gemeente mogen zoeken?

Dat huisje in Houten; vraag me af waarom ze het niet hebben mogen/kunnen krijgen.
Bureaucratie, verschuilen achter de papieren regeltjes. Wat natuurlijk ook weer zeer selectief gebeurd, wil graag voorbeelden aanleveren maar dan zullen enkelen hier eerst even een schone zakdoek moeten pakken.
pi_189247411
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En als mensen niet meteen schuimbekkend losgingen op het asielzoekers punt wat ik maakte en mij meermaals de nog altijd niet gequote beschuldiging in de schoenen probeerde te schuiven dat ik asielzoekers hiervan de schuld geef hadden ze misschien gemerkt dat dit het punt is wat ik probeer te maken. Het is geen probleem om maatwerk of een uitzondering te maken voor asielgezinnen, zelfs problematische asielgezinnen.
Asielzoekers aan wie een verblijfsvergunning is verstrekt kun je niet jarenlang huisvesten in azc's. Daar heeft niemand belang bij. Het komt de integratie niet ten goede en centra raken overval omdat er geen doorstroming is. Dat leidt weer tot conflicten, etc.

Je probeert deze kwestie te koppelen aan ons asielbeleid, de suggestie wekkend dat dit gezin niet in deze situatie zat als we geen asielzoekers binnenlieten. Dat is een valse voorstelling van zaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:13:19 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189247474
Sowieso alsof TS een fuck geeft om deze mensen. Ze zijn alleen maar handig voor hem om anti vreemdelingen propaganda te kunnen maken
pi_189247483
quote:
5s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom gebruik je de woorden: De autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking.

Leg eens uit.
Omdat dat één van de punten is die ik probeer te maken.

- Het meten met twee maten
- Het voortrekken van mensen die hier nog nooit wat hebben bijgedragen

Wij hebben in dit land de mogelijkheid om een andere woning toegewezen te krijgen zodra daar een medische reden voor is of het gebruik maken van andere sociale voorzieningen. Een mogelijkheid die jij, ik en vele Nederlanders (inclusief voorouders) jarenlang belasting voor afdragen. Dan is het toch een beetje cru dat de mensen die hier ook jarenlang aan hebben meebetaald zo behandeld worden, en ja ik kan dat lijstje nog uitbreiden met bijvoorbeeld bejaarden. En dan komen hier mensen die krijgen alles in de schoot geworpen zonder daar ooit een dag voor gewerkt of bijgedragen te hebben. Moeten we die mensen dan in de kou laten staan (ja ik ga hem alvast binnenkoppen voordat ik daar weer een beschuldiging van krijg), nee natuurlijk niet, maar in mijn ogen is er geen gelijkheid en worden oorspronkelijke inwoners van dit land behandeld als tweederangs burgers
pi_189247505
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:13 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso alsof TS een fuck geeft om deze mensen. Ze zijn alleen maar handig voor hem om anti vreemdelingen propaganda te kunnen maken
Jaja, dat standpunt kennen we nu inmiddels ook wel van de groep die continue stokken zoekt om mee te slaan, nog enig inhoudelijk argument bij te dragen aan deze hele discussie of kunnen we je voor de rest van het topic negeren als je hier weer je stuiptrekkingen verwoord?
pi_189247572
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat dat één van de punten is die ik probeer te maken.

- Het meten met twee maten
- Het voortrekken van mensen die hier nog nooit wat hebben bijgedragen

Wij hebben in dit land de mogelijkheid om een andere woning toegewezen te krijgen zodra daar een medische reden voor is of het gebruik maken van andere sociale voorzieningen. Een mogelijkheid die jij, ik en vele Nederlanders (inclusief voorouders) jarenlang belasting voor afdragen. Dan is het toch een beetje cru dat de mensen die hier ook jarenlang aan hebben meebetaald zo behandeld worden, en ja ik kan dat lijstje nog uitbreiden met bijvoorbeeld bejaarden. En dan komen hier mensen die krijgen alles in de schoot geworpen zonder daar ooit een dag voor gewerkt of bijgedragen te hebben. Moeten we die mensen dan in de kou laten staan (ja ik ga hem alvast binnenkoppen voordat ik daar weer een beschuldiging van krijg), nee natuurlijk niet, maar in mijn ogen is er geen gelijkheid en worden oorspronkelijke inwoners van dit land behandeld als tweederangs burgers
Je hebt het wel vrij nadrukkelijk over autochtonen. Waarom? Denk je dat er geen allochtone belastingbetalende mensen zijn? Zouden die evenveel rechten moeten hebben als autochtone belastingbetalende mensen?

Of ben je echt van mening dat eerst de autochtonen (lees 'oorspronkelijke') bewoners hier recht op zouden moeten hebben?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:20:07 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189247575
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jaja, dat standpunt kennen we nu inmiddels ook wel van de groep die continue stokken zoekt om mee te slaan, nog enig inhoudelijk argument bij te dragen aan deze hele discussie of kunnen we je voor de rest van het topic negeren als je hier weer je stuiptrekkingen verwoord?
Anderen verwijten stokken te zoeken om mee te slaan :')

Ik geloof niet dat dit topic over iets anders gaan dan de vaste "weg met vreemdelingen!" propaganda. De mensen zitten in een kutsituatie en je sleurt er asielzoekers bij om ze als schuldigen aan te wijzen. Dat is vooral misbruik maken van deze mensen ipv dat je er mee begaan bent. Daar trapt geen mens in.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:21:39 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189247595
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat dat één van de punten is die ik probeer te maken.

- Het meten met twee maten
- Het voortrekken van mensen die hier nog nooit wat hebben bijgedragen

Wij hebben in dit land de mogelijkheid om een andere woning toegewezen te krijgen zodra daar een medische reden voor is of het gebruik maken van andere sociale voorzieningen. Een mogelijkheid die jij, ik en vele Nederlanders (inclusief voorouders) jarenlang belasting voor afdragen. Dan is het toch een beetje cru dat de mensen die hier ook jarenlang aan hebben meebetaald zo behandeld worden, en ja ik kan dat lijstje nog uitbreiden met bijvoorbeeld bejaarden. En dan komen hier mensen die krijgen alles in de schoot geworpen zonder daar ooit een dag voor gewerkt of bijgedragen te hebben. Moeten we die mensen dan in de kou laten staan (ja ik ga hem alvast binnenkoppen voordat ik daar weer een beschuldiging van krijg), nee natuurlijk niet, maar in mijn ogen is er geen gelijkheid en worden oorspronkelijke inwoners van dit land behandeld als tweederangs burgers
Maar dat klopt dus in het geheel niet in het geval van Mary en co.
Zoals je nu al tig x is uitgelegd.
Er worden geen statushouders of andere groepen voor getrokken in hun geval. En ze worden ook niet achtergesteld tov andere groepen en zelfs niet tov anderen die een rolstoelgeschikte/rolstoelgeschikt te maken woning zoeken. Ze hebben al 5 jaar urgentie voor dat soort woningen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189247637
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Asielzoekers aan wie een verblijfsvergunning is verstrekt kun je niet jarenlang huisvesten in azc's. Daar heeft niemand belang bij. Het komt de integratie niet ten goede en centra raken overval omdat er geen doorstroming is. Dat leidt weer tot conflicten, etc.
Gedeetelijk eens, die conflicten wat je krijgt, met mensen die hier geholpen worden, te gast zijn en geld toegestopt krijgen, wie zijn schuld is dat? Is dat niet de schuld van de mensen die het conflict hebben? En als "straf" krijgen ze een eigen huis. Een asielzoeker 2 jaar in een AZC laten zitten is dus onmenselijk en "not done", maar een gehandicapte man al 5 jaar aan zijn lot overlaten is helaas nu zo en niet veel aan te veranderen?

quote:
Je probeert deze kwestie te koppelen aan ons asielbeleid, de suggestie wekkend dat dit gezin niet in deze situatie zat als we geen asielzoekers binnenlieten. Dat is een valse voorstelling van zaken.
En hierin verschillen we van mening, en dat zou goed kunnen want ook in dit geval heb ik wel degelijk de praktijk meegemaakt en ik durf wederom te wedden jij, zoals altijd, niet. Hoeveel gezinnen zijn er eigenlijk opzoek naar een sociale huurwoning? Zijn dat tientallen, honderden, duizenden, tienduizenden of miljoenen? Nou miljoenen valt af, denk die tientallen, honderden ook wel. Dus blijven we over met duizendtallen, en dat zijn ook de aantallen asielzoekers die hier jaarlijks binnenkomen die niet 10 tot 12 jaar op een wachtlijst hoeven te staan maar wel een woning krijgen toegewezen. Door het asielbeleid icm. gasten zoals prinshuizenopkoper zijn hier zeer weinig woningen beschikbaar, woningen die gedeeld moeten worden met nieuwkomers die keer op keer voorrang hebben.

Iedereen die inschreven heeft gestaan over een sociaal huurhuis weet waar ik het over heb, weet dat er genoeg huizen/appartementen vrij zijn gekomen in de periode waarin hij/zij ingeschreven stond maar waar geen mogelijkheid voor was om op te reageren. Die huizen werden automatisch vrijgehouden voor asielzoekers, waardoor de wachttijden voor sociale huurwoningen flink oplopen, want minder aanbod en meer vraag zorgt nu eenmaal voor een krapte.

Zijn de asielzoekers dan schuldig: Nee, natuurlijk niet
Stoor ik mij aan dit feit: Natuurlijk stoor ik mij hieraan
Wie is de schuldige in mijn ogen: De politiek
pi_189247657
quote:
5s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt het wel vrij nadrukkelijk over autochtonen. Waarom? Denk je dat er geen allochtone belastingbetalende mensen zijn? Zouden die evenveel rechten moeten hebben als autochtone belastingbetalende mensen?

Of ben je echt van mening dat eerst de autochtonen (lees 'oorspronkelijke') bewoners hier recht op zouden moeten hebben?
Naar mijn mening hebben mensen die betalen voor de voorzieningen daar meer aanspraak op, althans ze moeten niet de dupe worden van mensen die hier alleen maar komen om te profiteren.
pi_189247664
Sorry, je kunt naar aanleiding van deze kwestie een prima discussie houden over de vraag in hoeverre gemeenten en/of andere overheden zich actief moeten bemoeien met schrijnende gevallen. Maar TS wil het alleen maar hebben over asielzoekers.

Daar doe ik niet aan mee. Tot ziens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:26:41 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189247666
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Gedeetelijk eens, die conflicten wat je krijgt, met mensen die hier geholpen worden, te gast zijn en geld toegestopt krijgen, wie zijn schuld is dat? Is dat niet de schuld van de mensen die het conflict hebben? En als "straf" krijgen ze een eigen huis. Een asielzoeker 2 jaar in een AZC laten zitten is dus onmenselijk en "not done", maar een gehandicapte man al 5 jaar aan zijn lot overlaten is helaas nu zo en niet veel aan te veranderen?
[..]

En hierin verschillen we van mening, en dat zou goed kunnen want ook in dit geval heb ik wel degelijk de praktijk meegemaakt en ik durf wederom te wedden jij, zoals altijd, niet. Hoeveel gezinnen zijn er eigenlijk opzoek naar een sociale huurwoning? Zijn dat tientallen, honderden, duizenden, tienduizenden of miljoenen? Nou miljoenen valt af, denk die tientallen, honderden ook wel. Dus blijven we over met duizendtallen, en dat zijn ook de aantallen asielzoekers die hier jaarlijks binnenkomen die niet 10 tot 12 jaar op een wachtlijst hoeven te staan maar wel een woning krijgen toegewezen. Door het asielbeleid icm. gasten zoals prinshuizenopkoper zijn hier zeer weinig woningen beschikbaar, woningen die gedeeld moeten worden met nieuwkomers die keer op keer voorrang hebben.

Iedereen die inschreven heeft gestaan over een sociaal huurhuis weet waar ik het over heb, weet dat er genoeg huizen/appartementen vrij zijn gekomen in de periode waarin hij/zij ingeschreven stond maar waar geen mogelijkheid voor was om op te reageren. Die huizen werden automatisch vrijgehouden voor asielzoekers, waardoor de wachttijden voor sociale huurwoningen flink oplopen, want minder aanbod en meer vraag zorgt nu eenmaal voor een krapte.

Zijn de asielzoekers dan schuldig: Nee, natuurlijk niet
Stoor ik mij aan dit feit: Natuurlijk stoor ik mij hieraan
Wie is de schuldige in mijn ogen: De politiek
Heeft allemaal in het geheel niets met deze specifieke casus te maken. Dus waarom je het erbij blijft slepen ontgaat me.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189247671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Anderen verwijten stokken te zoeken om mee te slaan :')

Ik geloof niet dat dit topic over iets anders gaan dan de vaste "weg met vreemdelingen!" propaganda. De mensen zitten in een kutsituatie en je sleurt er asielzoekers bij om ze als schuldigen aan te wijzen. Dat is vooral misbruik maken van deze mensen ipv dat je er mee begaan bent. Daar trapt geen mens in.
Hier gaan we voor de 4e keer, ook voor jou:

Graag de letterlijke quote waarin ik asielzoekers beschuldig, of papegaaien jullie elkaar allemaal na zoals jullie ook die beeldbuis en enkele politici na-papegaaien?
pi_189247676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat dat één van de punten is die ik probeer te maken.

- Het meten met twee maten
- Het voortrekken van mensen die hier nog nooit wat hebben bijgedragen
Kun je inzien/bedenken hoe "autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking" in combinatie met "het voortrekken van mensen die hier nog nooit wat hebben bijgedragen" overkomt?

Ik bedoel "belastingbetalende bevolking" dekt alles wat je wil zeggen; waarom nog die "autochtone" of "oorspronkelijke" of de combinatie ervan nog eraan toevoegen?

Nou ja, de antwoorden ken ik al wel; na een tijdje merk je niet eens wat je allemaal typt wanneer je lekker op dreef bent. :s).
pi_189247696
Jarvis topics zijn pas compleet als het over immigranten gaat, gelukkig regelt hij het zelf al in de OP
-nee-
pi_189247716
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar dat klopt dus in het geheel niet in het geval van Mary en co.
Zoals je nu al tig x is uitgelegd.
Er worden geen statushouders of andere groepen voor getrokken in hun geval. En ze worden ook niet achtergesteld tov andere groepen en zelfs niet tov anderen die een rolstoelgeschikte/rolstoelgeschikt te maken woning zoeken. Ze hebben al 5 jaar urgentie voor dat soort woningen.
En ik heb al tig x uitgelegd, en zelfs voorbeelden gegeven van gevallen waar het geen probleem is om die mensen in een villa te zetten of hun tuin te laten volbouwen. Toch niet normaal bij een sociale huurwoning, of zijn villa's tegenwoordig sociale huurwoningen? Maar ik zie graag de vele nieuwsberichten komen van gehandicapte Nederlanders die in een villa zijn geplaatst omdat er geen sociale huurwoning voorhanden was? De voorbeelden die ik aanhaalde zijn niet mensen die alleen een sociale huurwoning hebben gekregen, nee dat waren raddraaiers, criminelen of gehandicapten waarvoor uitzonderingen zijn gemaakt met behulp van de gemeente, een uitzondering die nu niet gemaakt wordt.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:29:47 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189247717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hier gaan we voor de 4e keer, ook voor jou:

Graag de letterlijke quote waarin ik asielzoekers beschuldig, of papegaaien jullie elkaar allemaal na zoals jullie ook die beeldbuis en enkele politici na-papegaaien?
Je openingspost. Daar begin je in de eerste zin al over asielzoekers terwijl er in het artikel niks over staat.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:30:10 #121
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189247721
Wel koddig om te zien hoe bijna ieder nieuwstopic over moslims of asielzoekers en het liefst nog asiel zoekende moslims gaat. Ook al heeft het oorspronkelijke bericht daar niets mee te maken.
pi_189247724
Alsof asielzoekers (je bedoelt statushouders) in een gelijkvloerse of aangepaste woning worden geplaatst. :')

Ja, gehandicapte statushouders wellicht, maar die zijn op de vingers van één hand te tellen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:31:05 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189247734
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me een vraag voor het betreffende gezin; of ze overwogen hebben om een zorgunit in de tuin te plaatsen. Of hebben ze überhaupt wel een tuin?

Wat vind je zelf eigenlijk wat de gemeente Utrecht in deze casus had moeten doen?
Ze wonen vrije sector huur, een zorgunit kan wel in de tuin, maar als zij de woning verlaten moet die zorgunit op hun kosten weer verwijderd worden, en dat kunnen ze zich niet permitteren.

https://www.rtvutrecht.nl(...)e-man-op-straat.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189247771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je inzien/bedenken hoe "autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking" in combinatie met "het voortrekken van mensen die hier nog nooit wat hebben bijgedragen" overkomt?

Ik bedoel "belastingbetalende bevolking" dekt alles wat je wil zeggen; waarom nog die "autochtone" of "oorspronkelijke" of de combinatie ervan nog eraan toevoegen?

Nou ja, de antwoorden ken ik al wel; na een tijdje merk je niet eens wat je allemaal typt wanneer je lekker op dreef bent. :s).
Dat kan ik mij heel goed voorstellen hoe dat overkomt, en dat ga ik ook niet ontkennen. De dag dat hier gekapt wordt met het provocerende "witte mannen", topics waarin "boze witte mannen" worden aangevallen etc. stoppen is de dag dat ik ook stop met zulke teksten.

Enkelen moeten eens leren incasseren, het is dat ik geen zin heb om wederom nutteloos uitzoek werk te gaan doen wat totaal nutteloos is want dat er hier weer enkelen huilen die niet kunnen incasseren om ze in andere topics weer te zien uitdelen is ook een vorm van hypocrisie waar ik mij aan stoor.

Ik roep dit al jaren, maar velen hebben het nog altijd niet door, eigenlijk doe ik niets anders dan de tactieken die ik steeds uit het andere kamp zie iets wat verdraaien met mijn mening, dat maakt het dan ook altijd zo mooi om zulke argumenten te geven omdat je dan kunt zien wie er op de inhoud discussieert en wie er weer losgaat over iets waaraan ze zichzelf bijna dagelijks schuldig maken.
pi_189247786
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
De autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking.
De autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking.
De autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking.
De autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking.
De autochtone oorspronkelijke belastingbetalende bevolking.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Na deze post was het topic eigenlijk wel klaar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')