abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:55:31 #1
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189244251






SPOILER: Transferbeleid 2018/2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2019/2020
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gifjes enzulks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Landskampioen 2018/2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: CL 2018/2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: CL 2019/2020
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:58:29 #2
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_189244312
Fipo
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zσ om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_189244476
Weet je nog, toen er twijfels waren over de aankopen Blind en Tadic :')
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:10:30 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189244552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:06 schreef Simmertje het volgende:
Weet je nog, toen er twijfels waren over de aankopen Blind en Tadic :')
Mensen die daar over getwijfeld hebben :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:11:34 #5
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_189244575
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:06 schreef Simmertje het volgende:
Weet je nog, toen er twijfels waren over de aankopen Blind en Tadic :')
Ik twijfelde meer over Promes, en dat loopt (vooralsnog) ook best lekker :D
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zσ om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:13:04 #6
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189244617
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:06 schreef Simmertje het volgende:
Weet je nog, toen er twijfels waren over de aankopen Blind en Tadic :')
over Tadic had ik geen twijfels al doet die het ook nog beter dan ik had verwacht
pi_189244710
Ik hoop echt dat gravenberch een kans krijgt binnenkort op het middenveld. Aanstaand weekend gewoon erin, proberen en dan zien we wel.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:17:27 #8
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_189244715
Vind het echt lastig. Promes kan je er niet meer uithalen, die bewijst gewoon heel belangrijk te zijn. Toch zou ik Neres ook heel graag in het elftal willen zien. Alvarez slachtofferen en Donny iets behoudener laten spelen. En dan dus Neres er gewoon weer in. Maar fak, Donny moet natuurlijk wel voor die goal blijven komen...

Wel lachen trouwens. Tadic en Promes konden er niks van volgens het Engelse en Spaanse volk. En nu spelen die jongens bij Ajax en snappen ze er niks meer van en zijn het opeens fantastische spelers 😂😂
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:19:36 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189244758
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef GwaiLow het volgende:
Vind het echt lastig. Promes kan je er niet meer uithalen, die bewijst gewoon heel belangrijk te zijn. Toch zou ik Neres ook heel graag in het elftal willen zien. Alvarez slachtofferen en Donny iets behoudener laten spelen. En dan dus Neres er gewoon weer in. Maar fak, Donny moet natuurlijk wel voor die goal blijven komen...

Wel lachen trouwens. Tadic en Promes konden er niks van volgende het Engelse en Spaanse volk. En nu spelen die jongens bij Ajax en snappen ze er niks meer van en zijn het opeens fantastische spelers 😂😂
Nouja, het was bij Tadic niet zo dat ze dachten dat hij er niets van kon. In tegendeel, werd best gewaardeerd bij Southampton. Maar dat hij zσ goed was hadden ze nu ook weer niet kunnen dromen.

Maar goed, Tadic / Ajax is ook gewoon een droommatch natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189244827
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, het was bij Tadic niet zo dat ze dachten dat hij er niets van kon. In tegendeel, werd best gewaardeerd bij Southampton. Maar dat hij zσ goed was hadden ze nu ook weer niet kunnen dromen.

Maar goed, Tadic / Ajax is ook gewoon een droommatch natuurlijk.
Tadic ligt de Ajax filosofie gewoon. Bij het engelse kick en rush werkt een dergelijke speler gewoon minder.
pi_189244869
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef kurk_droog het volgende:
Ik hoop echt dat gravenberch een kans krijgt binnenkort op het middenveld. Aanstaand weekend gewoon erin, proberen en dan zien we wel.
Inderdaad, het slechter invullen dan Marin en Alvarez is niet mogelijk.
Die engerd die altijd bij de ingang van de super staat.
pi_189244885
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef GwaiLow het volgende:
Vind het echt lastig. Promes kan je er niet meer uithalen, die bewijst gewoon heel belangrijk te zijn. Toch zou ik Neres ook heel graag in het elftal willen zien. Alvarez slachtofferen en Donny iets behoudener laten spelen. En dan dus Neres er gewoon weer in. Maar fak, Donny moet natuurlijk wel voor die goal blijven komen...

Wel lachen trouwens. Tadic en Promes konden er niks van volgens het Engelse en Spaanse volk. En nu spelen die jongens bij Ajax en snappen ze er niks meer van en zijn het opeens fantastische spelers 😂😂
Donny in de 16 is juist zo genieten, die kan zo akelig goed voetballen in die kleine ruimtes.

Hoop dat Koeman nu ook echt overtuigd is geraakt dat het middenveld bij Oranje gewoon Frenkie, Wijnaldum, Donny moet worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:26:48 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189244888
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:27:38 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189244898
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Donny in de 16 is juist zo genieten, die kan zo akelig goed voetballen in die kleine ruimtes.

Hoop dat Koeman nu ook echt overtuigd is geraakt dat het middenveld bij Oranje gewoon Frenkie, Wijnaldum, Donny moet worden.
Dat is wel van het niveau broekje uit hoor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:30:33 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189244942
Eredivisie dan ook maar even :+

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189244958
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is wel van het niveau broekje uit hoor.
Hopelijk blijven Promes, Depay, Malen ook zo in vorm het seizoen, dan kan het wel een leuk EK gaan worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:31:28 #17
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_189244960
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Donny in de 16 is juist zo genieten, die kan zo akelig goed voetballen in die kleine ruimtes.

Hoop dat Koeman nu ook echt overtuigd is geraakt dat het middenveld bij Oranje gewoon Frenkie, Wijnaldum, Donny moet worden.
Nee, helemaal mee eens hoor. Ik probeer alleen een manier te vinden om Neres in te passen. Ondanks zn wat mindere potjes blijf ik erbij dat hij er ook in hoort. Enorm veel dreiging, en doet gewoon echt iets met de bal. Zit al snel op het puntje van mijn stoel als hij in de buurt van vijandelijk doel de bal krijgt
pi_189245055
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is wel van het niveau broekje uit hoor.
Cillessen
Dest, De Ligt, Van Dijk, Blind
F. De Jong
Wijnaldum, Van de Beek
Malen, Depay, Promes

Wissels: Zoet, De Vrij, Babel, Klaassen, Akι, Dumfries, Bergwijn, Van Aanholt

Europees Kampioen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:42:36 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189245113
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Cillessen
Dest, De Ligt, Van Dijk, Blind
F. De Jong
Wijnaldum, Van de Beek
Malen, Depay, Promes

Wissels: Zoet, De Vrij, Babel, Klaassen, Akι, Dumfries, Bergwijn, Van Aanholt

Europees Kampioen.
Gaat een eitje worden zie ik al _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189245152
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Cillessen
Dest, De Ligt, Van Dijk, Blind
F. De Jong
Wijnaldum, Van de Beek
Malen, Depay, Promes

Wissels: Zoet, De Vrij, Babel, Klaassen, Akι, Dumfries, Bergwijn, Van Aanholt

Europees Kampioen.
Zou toch altijd Luuk de Jong op de bank houden als je iets moet forceren. Van Dijk en Luuk de Jong in de spits en pompen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:45:53 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189245158
FiveThirtyEight geeft Ajax ondanks de mogelijkheid van slechts 9% om derde te worden in de CL toch nog meer kans om de Europa League te winnen dan Feyenoord :)

Dit waren de nutteloze weetjes van vandaag.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189245292
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Donny in de 16 is juist zo genieten, die kan zo akelig goed voetballen in die kleine ruimtes.

Hoop dat Koeman nu ook echt overtuigd is geraakt dat het middenveld bij Oranje gewoon Frenkie, Wijnaldum, Donny moet worden.
Volgens sommige mensen is hij nog steeds een huis-, tuin- en keukenvoetballer (lol)
Oh.
pi_189245347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Cillessen
Dest, De Ligt, Van Dijk, Blind
F. De Jong
Wijnaldum, Van de Beek
Malen, Depay, Promes

Wissels: Zoet, De Vrij, Babel, Klaassen, Akι, Dumfries, Bergwijn, Van Aanholt

Europees Kampioen.
Stengs en Ihatarren mogen ook wel mee.
Oh.
pi_189245364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:45 schreef Dven het volgende:
FiveThirtyEight geeft Ajax ondanks de mogelijkheid van slechts 9% om derde te worden in de CL toch nog meer kans om de Europa League te winnen dan Feyenoord :)

Dit waren de nutteloze weetjes van vandaag.
Dat zegt toch ook allemaal geen reet, zo afhankelijk van loting in die KO-fase.
Oh.
pi_189245366
Het is niet dat ik er nou zo’n plezier in schep de rol te spelen van de Grinch who stole christmas, maar de euforie en zelfvoldaanheid die ik hier bespeur begint zorgelijke vormen aan te nemen.

De verdediging wordt aan alle kanten voorbij gelopen en het is alleen te danken aan de totale armoede van de tegenstander en het kunst- en vliegwerk van Onana dat je er geen twee-drie tegen krijgt. Dat geldt zowel voor de partij tegen Lille als gisteravond.

Ik zie een wankel middenveld waar Alvarez steevast uit positie staat of laconiek/te laat ingrijpt en Martinez de problemen mag oplossen. Die puzzel moet echt nog gelegd worden. Men rekent zich hier al rijk, terwijl je door ploegen als Man City en Bayern gewoon de vernieling in zou worden gespeeld. Een Gnabry had er gisteren vier gemaakt, met of zonder Onana in het doel.

Het ergste is dat ik niet 1-2-3 zie wie er dan wel op de plek van Alvarez voor de gewenste zekerheid zou kunnen zorgen. Of Donny de discipline en taakbewustheid heeft om als ‘6’ te fungeren moet ik nog maar eens zien.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:02:16 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189245398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook allemaal geen reet, zo afhankelijk van loting in die KO-fase.
Joh
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:03:20 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189245412
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef AmaninFull het volgende:
Het is niet dat ik er nou zo’n plezier in schep de rol te spelen van de Grinch who stole christmas, maar de euforie en zelfvoldaanheid die ik hier bespeur begint zorgelijke vormen aan te nemen.

De verdediging wordt aan alle kanten voorbij gelopen en het is alleen te danken aan de totale armoede van de tegenstander en het kunst- en vliegwerk van Onana dat je er geen twee-drie tegen krijgt. Dat geldt zowel voor de partij tegen Lille als gisteravond.

Ik zie een wankel middenveld waar Alvarez steevast uit positie staat of laconiek/te laat ingrijpt en Martinez de problemen mag oplossen. Die puzzel moet echt nog gelegd worden. Men rekent zich hier al rijk, terwijl je door ploegen als Man City en Bayern gewoon de vernieling in zou worden gespeeld. Een Gnabry had er gisteren vier gemaakt, met of zonder Onana in het doel.

Het ergste is dat ik niet 1-2-3 zie wie er dan wel op de plek van Alvarez voor de gewenste zekerheid zou kunnen zorgen. Of Donny de discipline en taakbewustheid heeft om als ‘6’ te fungeren moet ik nog maar eens zien.
Als je zusje wielen had dan was ze een kruiwagen. En loop voor het gemak vooral voorbij aan het feit dat Ajax er ook drie/vier extra had kunnen maken als je toch al met alsjes bezig bent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:03:25 #28
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189245415
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef AmaninFull het volgende:
Het is niet dat ik er nou zo’n plezier in schep de rol te spelen van de Grinch who stole christmas, maar de euforie en zelfvoldaanheid die ik hier bespeur begint zorgelijke vormen aan te nemen.

De verdediging wordt aan alle kanten voorbij gelopen en het is alleen te danken aan de totale armoede van de tegenstander en het kunst- en vliegwerk van Onana dat je er geen twee-drie tegen krijgt. Dat geldt zowel voor de partij tegen Lille als gisteravond.

Ik zie een wankel middenveld waar Alvarez steevast uit positie staat of laconiek/te laat ingrijpt en Martinez de problemen mag oplossen. Die puzzel moet echt nog gelegd worden. Men rekent zich hier al rijk, terwijl je door ploegen als Man City en Bayern gewoon de vernieling in zou worden gespeeld. Een Gnabry had er gisteren vier gemaakt, met of zonder Onana in het doel.

Het ergste is dat ik niet 1-2-3 zie wie er dan wel op de plek van Alvarez voor de gewenste zekerheid zou kunnen zorgen. Of Donny de discipline en taakbewustheid heeft om als ‘6’ te fungeren moet ik nog maar eens zien.
niet zo'n goeie analyse
pi_189245421
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef AmaninFull het volgende:
Het is niet dat ik er nou zo’n plezier in schep de rol te spelen van de Grinch who stole christmas, maar de euforie en zelfvoldaanheid die ik hier bespeur begint zorgelijke vormen aan te nemen.

De verdediging wordt aan alle kanten voorbij gelopen en het is alleen te danken aan de totale armoede van de tegenstander en het kunst- en vliegwerk van Onana dat je er geen twee-drie tegen krijgt. Dat geldt zowel voor de partij tegen Lille als gisteravond.

Ik zie een wankel middenveld waar Alvarez steevast uit positie staat of laconiek/te laat ingrijpt en Martinez de problemen mag oplossen. Die puzzel moet echt nog gelegd worden. Men rekent zich hier al rijk, terwijl je door ploegen als Man City en Bayern gewoon de vernieling in zou worden gespeeld. Een Gnabry had er gisteren vier gemaakt, met of zonder Onana in het doel.

Het ergste is dat ik niet 1-2-3 zie wie er dan wel op de plek van Alvarez voor de gewenste zekerheid zou kunnen zorgen. Of Donny de discipline en taakbewustheid heeft om als ‘6’ te fungeren moet ik nog maar eens zien.
Gek he, euforie na 2x 3-0 in de CL. Heb jij de afgelopen week Barca, Liverpool, Real en ik kan zo wel even doorgaan bekeken? Die werden ook aan alle kanten voorbij gelopen, is inherent aan het spelletje dat de laatste jaar de trend is geworden. Aanvallend voetbal is weer helemaal terug, laten we dat embracen.
pi_189245460
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je zusje wielen had dan was ze een kruiwagen. En loop voor het gemak vooral voorbij aan het feit dat Ajax er ook drie/vier extra had kunnen maken.
Die kansen waar jij op doelt (bijvoorbeeld die van Donny en de bal op de lat van Ziyech) kwamen aan het einde van de wedstrijd, toen Valencia al moegestreden was en geen enkele hoop meer had op zelfs een punt. Bij een 2-0 stand dwing je veel makkelijker kansen af dan bij een 0-0 stand. Daar ga jij nu wel heel makkelijk aan voorbij.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:06:41 #31
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_189245465
In Spanje zeggen velen dat Ajax superieur was aan Valencia, en dat het eigenlijk onmogelijk was voor Valencia om resultaat te halen tegen een ploeg als Ajax. Hele mooie woorden, maar dan heb ik toch een iets andere wedstrijd gezien.
pi_189245502
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:06 schreef GwaiLow het volgende:
In Spanje zeggen velen dat Ajax superieur was aan Valencia, en dat het eigenlijk onmogelijk was voor Valencia om resultaat te halen tegen een ploeg als Ajax. Hele mooie woorden, maar dan heb ik toch een iets andere wedstrijd gezien.
Nja dat hangt er altijd vanaf met welk perspectief je het bekijkt, toen Ajax een paar jaar geleden wat kansen kreeg tegen Barcelona en Real maar er toch afging hadden we het ook over hun superioriteit. Je kan ook gewoon onder de indruk zijn van de efficiλntie van een ploeg ook al kreeg je er wat kansen tegen die dan weer eruit werden gehaald door een goede keeper.

Neemt niet weg dat wij kritisch moeten blijven op het spel van Ajax maar er valt wel wat voor te zeggen.
Oh.
pi_189245519
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:06 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Die kansen waar jij op doelt (bijvoorbeeld die van Donny en de bal op de lat van Ziyech) kwamen aan het einde van de wedstrijd, toen Valencia al moegestreden was en geen enkele hoop meer had op zelfs een punt. Bij een 2-0 stand dwing je veel makkelijker kansen af dan bij een 0-0 stand. Daar ga jij nu wel heel makkelijk aan voorbij.
Real Madrid 1-4 Ajax vorig jaar was eigenlijk precies zo'n wedstrijd, kijk de samenvatting maar eens terug hoeveel kansen zij hadden. Maar door hoor je niemand over.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:10:22 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189245523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:06 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Die kansen waar jij op doelt (bijvoorbeeld die van Donny en de bal op de lat van Ziyech) kwamen aan het einde van de wedstrijd, toen Valencia al moegestreden was en geen enkele hoop meer had op zelfs een punt. Bij een 2-0 stand dwing je veel makkelijker kansen af dan bij een 0-0 stand. Daar ga jij nu wel heel makkelijk aan voorbij.
Als je zusje wielen had.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189245531
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef AmaninFull het volgende:
Het is niet dat ik er nou zo’n plezier in schep de rol te spelen van de Grinch who stole christmas, maar de euforie en zelfvoldaanheid die ik hier bespeur begint zorgelijke vormen aan te nemen.

De verdediging wordt aan alle kanten voorbij gelopen en het is alleen te danken aan de totale armoede van de tegenstander en het kunst- en vliegwerk van Onana dat je er geen twee-drie tegen krijgt. Dat geldt zowel voor de partij tegen Lille als gisteravond.

Ik zie een wankel middenveld waar Alvarez steevast uit positie staat of laconiek/te laat ingrijpt en Martinez de problemen mag oplossen. Die puzzel moet echt nog gelegd worden. Men rekent zich hier al rijk, terwijl je door ploegen als Man City en Bayern gewoon de vernieling in zou worden gespeeld. Een Gnabry had er gisteren vier gemaakt, met of zonder Onana in het doel.

Het ergste is dat ik niet 1-2-3 zie wie er dan wel op de plek van Alvarez voor de gewenste zekerheid zou kunnen zorgen. Of Donny de discipline en taakbewustheid heeft om als ‘6’ te fungeren moet ik nog maar eens zien.
Ik heb vooral het idee dat je die euforie en zelfvoldaanheid graag wil lezen.
Het is nog lang niet stabiel, maar dat zal ook tijd nodig hebben. We vergeten ook nogal eens dat het vorig seizoen ook zeker niet altijd even stabiel was, helemaal niet aan het begin.
Dan kun je al a priori concluderen dat speler X op positie Y niet voldoet, maar uiteindelijk is het vooral belangrijk dat je team goed ingespeeld raakt. Daarmee valt veel af te vangen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189245532
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja dat hangt er altijd vanaf met welk perspectief je het bekijkt, toen Ajax een paar jaar geleden wat kansen kreeg tegen Barcelona en Real maar er toch afging hadden we het ook over hun superioriteit. Je kan ook gewoon onder de indruk zijn van de efficiλntie van een ploeg ook al kreeg je er wat kansen tegen die dan weer eruit werden gehaald door een goede keeper.

Neemt niet weg dat wij kritisch moeten blijven op het spel van Ajax maar er valt wel wat voor te zeggen.
Dit dus, ik weet nog wel de Italiaanse ploegen uit eind jaren 90 mid 00. Had je het idee dat je lekker aan het ballen was met een aantal kansen, maar zij maakte de kansen ook echt af.
pi_189245537
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:10 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Real Madrid 1-4 Ajax vorig jaar was eigenlijk precies zo'n wedstrijd, kijk de samenvatting maar eens terug hoeveel kansen zij hadden. Maar door hoor je niemand over.
Zou ook raar zijn als een ploeg als Valencia in eigen huis geen kansen kreeg.

Hadden ze ook gehad tegen Manchester City en Bayern hoor.
Oh.
pi_189245552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Gek he, euforie na 2x 3-0 in de CL. Heb jij de afgelopen week Barca, Liverpool, Real en ik kan zo wel even doorgaan bekeken? Die werden ook aan alle kanten voorbij gelopen, is inherent aan het spelletje dat de laatste jaar de trend is geworden. Aanvallend voetbal is weer helemaal terug, laten we dat embracen.
In plaats van kritisch naar de ajax-defensie te kijken hou je ze met dit soort reacties juist de hand boven het hoofd. Beetje alsof je zegt dat wereldoorlog 1 uisluitend het gevolg was van het “alliance system” en ‘ontluikend nationalisme’ en niet van de bewuste (roekeloze) handelingen van politici en hoge militairen. Je geeft een sterk vertekend beeld.
pi_189245563
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:12 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

In plaats van kritisch naar de ajax-defensie te kijken hou je ze met dit soort reacties juist de hand boven het hoofd. Beetje alsof je zegt dat wereldoorlog 1 uisluitend het gevolg was van het “alliance system” en ‘ontluikend nationalisme’ en niet van de bewuste (roekeloze) handelingen van politici en hoge militairen. Je geeft een sterk vertekend beeld.
lekkere vergelijking :') 14.gif
pi_189245571
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:11 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dit dus, ik weet nog wel de Italiaanse ploegen uit eind jaren 90 mid 00. Had je het idee dat je lekker aan het ballen was met een aantal kansen, maar zij maakte de kansen ook echt af.
Slavia Praag - Dortmund was gisteren ook zoiets, Praag leek in de eerste helft de betere ploeg omdat ze meer mogelijkheden hadden maar ze werkten hun kansen zo matig af dat je dan niet scoort, zelfde niveau wat Ajax had zo'n vijf jaar geleden. En Dortmund had toen genoeg aan twee momenten.
Oh.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:15:09 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189245581
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zou ook raar zijn als een ploeg als Valencia in eigen huis geen kansen kreeg.

Hadden ze ook gehad tegen Manchester City en Bayern hoor.
Inherent aan het type voetbal dat je speelt. Het idee dat het allemaal nog veel beter moet volgens alles en iedereen valt absoluut te prijzen en is ook hetgeen je moet nastreven maar kom op, Ajax speelde wederom een wereldwedstrijd waarvan we er gelukkig in de afgelopen drie jaar op Europees niveau al veel van hebben gezien en waar men wereldwijd ook van onder de indruk is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189245593
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:12 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

In plaats van kritisch naar de ajax-defensie te kijken hou je ze met dit soort reacties juist de hand boven het hoofd. Beetje alsof je zegt dat wereldoorlog 1 uisluitend het gevolg was van het “alliance system” en ‘ontluikend nationalisme’ en niet van de bewuste (roekeloze) handelingen van politici en hoge militairen. Je geeft een sterk vertekend beeld.
Tuurlijk blijf je kritisch, niemand hier zegt dat het middenveld heerlijk loopt. Maar wanneer je van de zomer twee van je beste spelers kwijtraakt en daarna het seizoen begint met 2x 3-0 in de CL en ook nog eens in de Eredivisie bovenaan staat met een doelsaldo waar je u tegen zegt, dan is het toch logisch dat er een redelijk euforische stemming hier heerst.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:16:00 #43
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_189245595
Ach joh, een aantal momenten hadden inderdaad heel vervelend kunnen uitvallen. Dat is niet gebeurd. Als je dan met 0-1 of 2-3 had gewonnen, was het inderdaad geluk geweest en had je onverdiend gewonnen wellicht.

Onverdiend/met geluk winnen doe je niet met 0-3.

Neemt niet weg dat we, op basis van die momenten, kritisch moeten zijn op de manier de as verdedigend draait. De puzzel is nog niet in elkaar gevallen. Zodra dat gebeurt en onze aanval blijft zo effectief, kan er wel ιcht vanalles gebeuren, zo lijkt het.
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zσ om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:16:04 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189245598
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:12 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

In plaats van kritisch naar de ajax-defensie te kijken hou je ze met dit soort reacties juist de hand boven het hoofd. Beetje alsof je zegt dat wereldoorlog 1 uisluitend het gevolg was van het “alliance system” en ‘ontluikend nationalisme’ en niet van de bewuste (roekeloze) handelingen van politici en hoge militairen. Je geeft een sterk vertekend beeld.
Er is een behoorlijk verschil tussen een kritische blik ergens op laten vallen en maar zeiken om het zeiken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189245630
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Inherent aan het type voetbal dat je speelt. Het idee dat het allemaal nog veel beter moet volgens alles en iedereen valt absoluut te prijzen en is ook hetgeen je moet nastreven maar kom op, Ajax speelde wederom een wereldwedstrijd waarvan we er gelukkig in de afgelopen drie jaar op Europees niveau al veel van hebben gezien en waar men wereldwijd ook van onder de indruk is.
Jup er mocht gisteren wel een hoop beter ook in balbezit, maar uiteindelijk een fantastisch resultaat. Best bijzonder trouwens hoe je zo snel kan wennen aan een goed Ajax in uitduels in de Champions League :') niet eens meer volle euforie na zo'n overwinning maar meer net zo'n gevoel als dat je met 0-3 in De Kuip wint.
Oh.
pi_189245633
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:16 schreef SaferSephy het volgende:
Ach joh, een aantal momenten hadden inderdaad heel vervelend kunnen uitvallen. Dat is niet gebeurd. Als je dan met 0-1 of 2-3 had gewonnen, was het inderdaad geluk geweest en had je onverdiend gewonnen wellicht.

Onverdiend/met geluk winnen doe je niet met 0-3.

Neemt niet weg dat we, op basis van die momenten, kritisch moeten zijn op de manier de as verdedigend draait. De puzzel is nog niet in elkaar gevallen. Zodra dat gebeurt en onze aanval blijft zo effectief, kan er wel ιcht vanalles gebeuren, zo lijkt het.
Zoals van Halst gisteren al zei is het gewoon enorm lekker dat je 2x met 3-0 wint en er desondanks nog heel veel ruimte voor verbetering is. De selectie is een stuk breder dan vorig jaar, dus logischerwijs wordt er ook meer gepuzzeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189245647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb vooral het idee dat je die euforie en zelfvoldaanheid graag wil lezen.
Het is nog lang niet stabiel, maar dat zal ook tijd nodig hebben. We vergeten ook nogal eens dat het vorig seizoen ook zeker niet altijd even stabiel was, helemaal niet aan het begin.
Dan kun je al a priori concluderen dat speler X op positie Y niet voldoet, maar uiteindelijk is het vooral belangrijk dat je team goed ingespeeld raakt. Daarmee valt veel af te vangen.
Wat ik wil is dat Ajax de Champions League wint, zeker nu ik voor het eerst sinds ik voetbal kijk het idee heb dat dat mogelijk is. Maar dat zal alleen maar kunnen als we ons blijven meten met de absolute Europese top en proberen aan te haken bij dat niveau. Als je dan tegen zwakke broeders als Lille en Valencia al zoveel weggeeft, vind ik dat schrikbarend ja. Maar ik zal erover ophouden. Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie dan van Alvarez vinden en of jullie vinden dat hij moet blijven staan op die positie, en zoniet, wie daar dan wel moet komen te spelen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:20:38 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189245670
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jup er mocht gisteren wel een hoop beter ook in balbezit, maar uiteindelijk een fantastisch resultaat. Best bijzonder trouwens hoe je zo snel kan wennen aan een goed Ajax in uitduels in de Champions League :') niet eens meer volle euforie na zo'n overwinning maar meer net zo'n gevoel als dat je met 0-3 in De Kuip wint.
Stormloop van Valencia kwam ook pas toen Ajax ook lang en breed verdiend voorstond. Niet vreemd dat een thuisclub van het kaliber Valencia gaat pushen en dat je het als tegenpartij dan lastiger hebt. Al dat gezever over geluk kan ik dan ook absoluut niets mee. Ja die ballen kunnen erin vallen. Zo hadden er ook nog drie ballen van Ajax in kunnen vallen. 0-3 is afgetekend en wel. Zo wordt dat overigens ook overal waar je momenteel leest ook gezien. Behalve bij sommige figuren hier. Tsja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189245675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:19 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Wat ik wil is dat Ajax de Champions League wint, zeker nu ik voor het eerst sinds ik voetbal kijk het idee heb dat dat mogelijk is. Maar dat zal alleen maar kunnen als we ons blijven meten met de absolute Europese top en proberen aan te haken bij dat niveau. Als je dan tegen zwakke broeders als Lille en Valencia al zoveel weggeeft, vind ik dat schrikbarend ja. Maar ik zal erover ophouden. Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie dan van Alvarez vinden en of jullie vinden dat hij moet blijven staan op die positie, en zoniet, wie daar dan wel moet komen te spelen.
Ik zou Gravenberch meer minuten in de Eredivisie geven op die positie gezien we een makkelijk programma hebben de komende tijd, zo kan hij groeien in het team en misschien aanklampen net als Dest. Dan is dat wellicht ook een optie in de CL, anders maar v/d Beek op 8 en Promes op 10.
Oh.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:22:09 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189245691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:06 schreef Simmertje het volgende:
Weet je nog, toen er twijfels waren over de aankopen Blind en Tadic :')
Blind had ik wel vertrouwen in. Die had zich al bewezen in het NL11tal en bij Ajax. Deed het bij Manchester United ook aardig. Dus dat vond ik niet zo vreemd.

Tadic had ik minder verwacht gezien de clubs waar hij daarvoor gespeeld heeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:22:59 #51
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_189245706
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals van Halst gisteren al zei is het gewoon enorm lekker dat je 2x met 3-0 wint en er desondanks nog heel veel ruimte voor verbetering is. De selectie is een stuk breder dan vorig jaar, dus logischerwijs wordt er ook meer gepuzzeld.
Het mooie is dat je tot nu toe kunt puzzelen, zonder al te veel schade op te lopen. Dat is al jaren niet meer gelukt
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zσ om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:23:39 #52
80382 manny
30 is best veel
pi_189245714
Ziyech artikel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:25:54 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189245750
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Donny in de 16 is juist zo genieten, die kan zo akelig goed voetballen in die kleine ruimtes.

Hoop dat Koeman nu ook echt overtuigd is geraakt dat het middenveld bij Oranje gewoon Frenkie, Wijnaldum, Donny moet worden.
Dat is hij al lang denk ik. Ze hebben zich alle 3 al ruimschoots bewezen. Die De Roon doet het best leuk, maar Donny of hem lijkt me toch een uitgemaakte zaak.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189245815
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is hij al lang denk ik. Ze hebben zich alle 3 al ruimschoots bewezen. Die De Roon doet het best leuk, maar Donny of hem lijkt me toch een uitgemaakte zaak.
de Roon was echt heel slecht de laatste interlands. Hij is niet van het juiste niveau
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:31:46 #55
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189245865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:13 schreef Adames het volgende:

[..]

lekkere vergelijking :') 14.gif
Voetbal is oorlog!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:32:29 #56
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_189245874
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:29 schreef Craptacular het volgende:

[..]

de Roon was echt heel slecht de laatste interlands. Hij is niet van het juiste niveau
De Roon en Luuk de Jong horen niet thuis bij Oranje. Net zoals Siem de Jong niet thuishoort in de selectie bij Ajax. Totaal onbegrijpelijk en onverdedigbaar.
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zσ om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_189245883
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:19 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Wat ik wil is dat Ajax de Champions League wint, zeker nu ik voor het eerst sinds ik voetbal kijk het idee heb dat dat mogelijk is. Maar dat zal alleen maar kunnen als we ons blijven meten met de absolute Europese top en proberen aan te haken bij dat niveau. Als je dan tegen zwakke broeders als Lille en Valencia al zoveel weggeeft, vind ik dat schrikbarend ja. Maar ik zal erover ophouden. Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie dan van Alvarez vinden en of jullie vinden dat hij moet blijven staan op die positie, en zoniet, wie daar dan wel moet komen te spelen.
Ik denk dat je die illusie gewoon moet laten varen. De prestatie van vorig jaar was een sprookje. Dit jaar is alles meer dan de groepsfase overleven een mooie prestatie in mijn ogen. Ik heb de tijd van 94/95 nog meegemaakt en die gaat helaas niet meer terugkomen. Het geld domineert het voetbal. Voor Ajax is het realistische doel structureel CL spelen en incidenteel pieken zoals vorig jaar met een halve finale. Dat vereist altijd wel wat geluk, maar zonder geluk was Nederland in '88 bijvoorbeeld ook geen EK geweest.
Je moet het nu in de verdediging doen met Veltman in plaats van de Ligt. Nou heeft Veltman mij tot dusver in positieve zin verrast, maar je zag gisteren wel weer even dat zo'n wedstrijd op topniveau toch wel andere koek is en hij wel een paar keer opzichtig stond te schutteren. Toch is de prestatie van Veltman tot dusver waarschijnlijk de reden dat Alvarez op het middenveld staat. In de voorbereiding leek Schuurs echt stappen te hebben gemaakt, maar die viel in de competitie toch wel weer aardig door de mand. Bij een schorsing of blessure van Veltman wordt waarschijnlijk wel geλxperimenteerd worden met Alvarez achterin. Probleem is ook wie je anders op het middenveld kwijt kunt. Donny als verdedigende middenvelder is ook niet ideaal. Hij kan dan minder effectief opduiken in de 16 en ik vind hem verdedigend nou ook niet heel sterk. Marin was de beoogde vervanger van Frenkie op het middenveld, maar die valt tot dusver heel erg tegen. Op termijn zou je iemand als Gravenberch in kunnen laten stromen.
Maar nogmaals, geef het ook even tijd. Ajax heeft best prima spelers, maar we hebben gewoon lang niet het materiaal van de Europese topclubs. Ajax moet het hebben van de talenten en het collectief waarin spelers ondanks hun tekortkomingen optimaal kunnen functioneren. Dat zie je aan spelers als Blind, Tadic en Ziyech. Er werd vorig seizoen vaak genoeg geroepen (niet zelden door aanhangers van andere clubs) dat Blind en Tadic enorm overbetaalde miskopen waren, maar juist dat soort aankopen en ze juist inpassen in een systeem zijn een hele belangrijke factor in de prestaties en relatieve stabiliteit van Ajax de laatste tijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:33:51 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189245895
Als Dest zijn niveau van gisteravond zou kunnen continueren en voor Nederland kiest...

Dest Van Dijk De ligt Ake
Donny Frenkie Wijnaldum
Stengs Malen/Boadu Depay

:9~ :9~ :9~

Cillessen in de goal om het voor de tegenstander ook leuk te houden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189245913
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:33 schreef -XOR- het volgende:
Als Dest zijn niveau van gisteravond zou kunnen continueren en voor Nederland kiest...

Dest Van Dijk De ligt Ake
Donny Frenkie Wijnaldum
Stengs Malen/Boadu Depay

:9~ :9~ :9~

Cillessen in de goal om het voor de tegenstander ook leuk te houden.
En dan in 2022 Gravenberch en Unuvar erbij
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:36:02 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189245932
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En dan in 2022 Gravenberch en Unuvar erbij
Ihattaren en een hele rits die afgelopen EK u17 Belgie en Italie anaal verkrachtten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189246001
Tegen die tijd Donny, Frenkie en de Ligt ervaring in de absolute top. Het ziet er opeens allemaal een stuk mooier uit.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:43:27 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189246057
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:19 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Wat ik wil is dat Ajax de Champions League wint, zeker nu ik voor het eerst sinds ik voetbal kijk het idee heb dat dat mogelijk is. Maar dat zal alleen maar kunnen als we ons blijven meten met de absolute Europese top en proberen aan te haken bij dat niveau. Als je dan tegen zwakke broeders als Lille en Valencia al zoveel weggeeft, vind ik dat schrikbarend ja. Maar ik zal erover ophouden. Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie dan van Alvarez vinden en of jullie vinden dat hij moet blijven staan op die positie, en zoniet, wie daar dan wel moet komen te spelen.
"zo veel weg geeft"
Ik vind het allemaal nog wel enigzins meevallen. Ja, ik heb ook een tijdje met samen geknepen billen zitten kijken gisteren en het was natuurlijk wel in ons voordeel dat die pingel er niet in ging, maar 0-3 win je niet als je het gewoon beter doet.

Onana moet een aantal keer redden, maar daar staat hij ook voor. Dat hij heel goed zijn werk uitvoert is een onderdeel van het team.

Ik ben het er wel mee eens dat het beter moet. Zeker in de verdediging en op het middenveld, maar het begin is er zeker.

Alvarez vind ik een twijfelgevalletje. Soms doet hij prima dingen in balbezit, maar op het middenveld laat hij te vaak zijn man lopen en is hij positioneel niet altijd even goed. Of hij dat als verdediger beter doet weet ik niet, maar ik zou dat graag wel eens willen zien.
Het is wel iemand die moet gaan groeien. Dat kan hij op 1 van die 2 posities doen. Als hij zich ontwikkelt kan hij wel een goeie worden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:46:05 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189246095
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef AmaninFull het volgende:
Het is niet dat ik er nou zo’n plezier in schep de rol te spelen van de Grinch who stole christmas, maar de euforie en zelfvoldaanheid die ik hier bespeur begint zorgelijke vormen aan te nemen.

De verdediging wordt aan alle kanten voorbij gelopen en het is alleen te danken aan de totale armoede van de tegenstander en het kunst- en vliegwerk van Onana dat je er geen twee-drie tegen krijgt. Dat geldt zowel voor de partij tegen Lille als gisteravond.

Ik zie een wankel middenveld waar Alvarez steevast uit positie staat of laconiek/te laat ingrijpt en Martinez de problemen mag oplossen. Die puzzel moet echt nog gelegd worden. Men rekent zich hier al rijk, terwijl je door ploegen als Man City en Bayern gewoon de vernieling in zou worden gespeeld. Een Gnabry had er gisteren vier gemaakt, met of zonder Onana in het doel.

Het ergste is dat ik niet 1-2-3 zie wie er dan wel op de plek van Alvarez voor de gewenste zekerheid zou kunnen zorgen. Of Donny de discipline en taakbewustheid heeft om als ‘6’ te fungeren moet ik nog maar eens zien.
Zeiden we dit niet vorig jaar ook na de eerste wedstrijd in de CL? AEK heel leuk, maar tegen Bayern ga je er dik af?

Dat Bayern met 2-7 van de Spurs wint wil niet zeggen dat ze ook dik van Ajax winnen. Ik zeg ook niet dat Ajax wel even van ze wint, maar zo werkt het gewoon niet in voetbal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:48:35 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189246135
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:39 schreef Simmertje het volgende:
Tegen die tijd Donny, Frenkie en de Ligt ervaring in de absolute top. Het ziet er opeens allemaal een stuk mooier uit.
Paar jaar geleden was iedereen in zak en as. Nederlandse voetbal stelde niets meer voor en alles moest anders.
Nu kan PSV een hele nederlandse voorhoede met jonge talentvolle spelers opstellen en Ajax een middenveld en verdediging waarvan er 2 net weg zijn naar de europese top. Aangevuld met nog een paar spelers die in de top spelen heb je echt wel een goed elftal de komende jaren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189246160
Met alle respect voor Cilissen maar met al die talenten waar blijft een nieuwe Edwin van der Sar ? ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_189246182
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef AmaninFull het volgende:
Het is niet dat ik er nou zo’n plezier in schep de rol te spelen van de Grinch who stole christmas, maar de euforie en zelfvoldaanheid die ik hier bespeur begint zorgelijke vormen aan te nemen.

De verdediging wordt aan alle kanten voorbij gelopen en het is alleen te danken aan de totale armoede van de tegenstander en het kunst- en vliegwerk van Onana dat je er geen twee-drie tegen krijgt. Dat geldt zowel voor de partij tegen Lille als gisteravond.

Ik zie een wankel middenveld waar Alvarez steevast uit positie staat of laconiek/te laat ingrijpt en Martinez de problemen mag oplossen. Die puzzel moet echt nog gelegd worden. Men rekent zich hier al rijk, terwijl je door ploegen als Man City en Bayern gewoon de vernieling in zou worden gespeeld. Een Gnabry had er gisteren vier gemaakt, met of zonder Onana in het doel.

Het ergste is dat ik niet 1-2-3 zie wie er dan wel op de plek van Alvarez voor de gewenste zekerheid zou kunnen zorgen. Of Donny de discipline en taakbewustheid heeft om als ‘6’ te fungeren moet ik nog maar eens zien.
Eens met dat laatste. Maar soms valt het opeens op z'n plek. Wat je Ten Hag tot nu toe kan verwijten is dat hij het blijft proberen met Alvarez. Hij had het in een eerder stadium met Schφne kunnen doen. Komende tijd moet het geprobeerd worden met Donny en Gravenberch. Want Αlvarez op 6 is een doodlopend pad, in mijn zeer bescheiden mening.
pi_189246220
Vergeet niet mensen, xG is een antoonbaar betere voorspeller dan huidig aantal punten, voor het toekomstige aantal punten.

Oftewel, die zes punten zijn pure bonus, maar in toekomstbespiegelingen moeten we die twee wedstrijden eigenlijk als remises zien - dat is waar Ajax op dit moment staat, statistisch gezien.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:55:16 #68
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189246221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat je die illusie gewoon moet laten varen. De prestatie van vorig jaar was een sprookje. Dit jaar is alles meer dan de groepsfase overleven een mooie prestatie in mijn ogen. Ik heb de tijd van 94/95 nog meegemaakt en die gaat helaas niet meer terugkomen. Het geld domineert het voetbal. Voor Ajax is het realistische doel structureel CL spelen en incidenteel pieken zoals vorig jaar met een halve finale. Dat vereist altijd wel wat geluk, maar zonder geluk was Nederland in '88 bijvoorbeeld ook geen EK geweest.
Je moet het nu in de verdediging doen met Veltman in plaats van de Ligt. Nou heeft Veltman mij tot dusver in positieve zin verrast, maar je zag gisteren wel weer even dat zo'n wedstrijd op topniveau toch wel andere koek is en hij wel een paar keer opzichtig stond te schutteren. Toch is de prestatie van Veltman tot dusver waarschijnlijk de reden dat Alvarez op het middenveld staat. In de voorbereiding leek Schuurs echt stappen te hebben gemaakt, maar die viel in de competitie toch wel weer aardig door de mand. Bij een schorsing of blessure van Veltman wordt waarschijnlijk wel geλxperimenteerd worden met Alvarez achterin. Probleem is ook wie je anders op het middenveld kwijt kunt. Donny als verdedigende middenvelder is ook niet ideaal. Hij kan dan minder effectief opduiken in de 16 en ik vind hem verdedigend nou ook niet heel sterk. Marin was de beoogde vervanger van Frenkie op het middenveld, maar die valt tot dusver heel erg tegen. Op termijn zou je iemand als Gravenberch in kunnen laten stromen.
Maar nogmaals, geef het ook even tijd. Ajax heeft best prima spelers, maar we hebben gewoon lang niet het materiaal van de Europese topclubs. Ajax moet het hebben van de talenten en het collectief waarin spelers ondanks hun tekortkomingen optimaal kunnen functioneren. Dat zie je aan spelers als Blind, Tadic en Ziyech. Er werd vorig seizoen vaak genoeg geroepen (niet zelden door aanhangers van andere clubs) dat Blind en Tadic enorm overbetaalde miskopen waren, maar juist dat soort aankopen en ze juist inpassen in een systeem zijn een hele belangrijke factor in de prestaties en relatieve stabiliteit van Ajax de laatste tijd.
hier komt het wel op neer inderdaad
pi_189246241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:50 schreef TLC het volgende:
Met alle respect voor Cilissen maar met al die talenten waar blijft een nieuwe Edwin van der Sar ? ;(
Misschien staat die onder de lat bij Noordwijk.
Oh.
pi_189246251
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vergeet niet mensen, xG is een antoonbaar betere voorspeller dan huidig aantal punten, voor het toekomstige aantal punten.

Oftewel, die zes punten zijn pure bonus, maar in toekomstbespiegelingen moeten we die twee wedstrijden eigenlijk als remises zien - dat is waar Ajax op dit moment staat, statistisch gezien.
Maar xG-cijfers verschillen ook nogal eens tussen de verschillende bronnen.
Oh.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:58:53 #71
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189246261
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eens met dat laatste. Maar soms valt het opeens op z'n plek. Wat je Ten Hag tot nu toe kan verwijten is dat hij het blijft proberen met Alvarez. Hij had het in een eerder stadium met Schφne kunnen doen. Komende tijd moet het geprobeerd worden met Donny en Gravenberch. Want Αlvarez op 6 is een doodlopend pad, in mijn zeer bescheiden mening.
niet met je eens hoor, niet dat ik vind dat met Alvarez het lek boven is maar zijn functioneren is ook afhankelijk van hoe de anderen functioneren, ik vond het veroorzaken van de strafschop wel dom, dat was niet nodig geweest maar het was wel zo dat hij en Martinez in de 1e helft verdedigend steeds tegen 3 man stonden en dan is het moeilijk voetballen, dat was de 2e helft een stuk beter.
pi_189246267
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vergeet niet mensen, xG is een antoonbaar betere voorspeller dan huidig aantal punten, voor het toekomstige aantal punten.

Oftewel, die zes punten zijn pure bonus, maar in toekomstbespiegelingen moeten we die twee wedstrijden eigenlijk als remises zien - dat is waar Ajax op dit moment staat, statistisch gezien.
Yep, eigenlijk stond Ajax ook gewoon in de finale van CL vorig jaar. Want Neres op de paal.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:01:17 #73
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189246303
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vergeet niet mensen, xG is een antoonbaar betere voorspeller dan huidig aantal punten, voor het toekomstige aantal punten.

Oftewel, die zes punten zijn pure bonus, maar in toekomstbespiegelingen moeten we die twee wedstrijden eigenlijk als remises zien - dat is waar Ajax op dit moment staat, statistisch gezien.
nee joh, leuke statistiek maar doelpunten en het scoreverloop zijn toch net even wat belangrijker
pi_189246579
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vergeet niet mensen, xG is een antoonbaar betere voorspeller dan huidig aantal punten, voor het toekomstige aantal punten.

Oftewel, die zes punten zijn pure bonus, maar in toekomstbespiegelingen moeten we die twee wedstrijden eigenlijk als remises zien - dat is waar Ajax op dit moment staat, statistisch gezien.
Dat is niet helemaal waar. Expected goals geven feitelijk aan hoe groot de kansen zijn die je krijgt. Het aantal doelpunten dat je scoort is een combinatie van de xGoals en de doeltreffendheid van je spelers. Zo'n goal als die van Ziyech zal ongeveer 0 xGoals zijn. Zo'n vrije trap van Schφne tegen Real ook vorig jaar. Als je een echte vrijetrappenspecialist in je team hebt, dan zul je waarschijnlijk meer doelpunten scoren uit vrije trappend dan je op grond van de xGoals zou verwachten. Idem voor het hebben van een topspits.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:23:52 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189246671
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vergeet niet mensen, xG is een antoonbaar betere voorspeller dan huidig aantal punten, voor het toekomstige aantal punten.

Oftewel, die zes punten zijn pure bonus, maar in toekomstbespiegelingen moeten we die twee wedstrijden eigenlijk als remises zien - dat is waar Ajax op dit moment staat, statistisch gezien.
ok xg
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189246736
Allemaal leuk en aardig met je X plot en G spot. Maar ondertussen:

https://www.vi.nl/nieuws/(...)zoenstart-in-22-jaar
pi_189246764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ziyech deed wat minder aan backtracking dan vorig seizoen en was ook even op droomvlucht na zijn 1-0 (twee keer een verkeerde aanname in de minuten daarna) maar hij is natuurlijk altijd wel een opportunistische speler en een momentenvoetballer en met 1 wereldgoal en nog een geweldig geplaatste bal, een potentiele assist op vd Beek maar ook momenten waarop hij voor de versnelling en zorgt en openbreekt zoals bij de voorbereiding op de 3-0 heeft hij toch enorm zijn stempel op de wedstrijd gedrukt.
Ik vind het helemaal geen momentenvoetballer, juist omdat hij veel klein tikwerk doet, vaak om onder de druk uit te voetballen of de bal voorin te blijven rondspelen. Dat was gisteren wat minder. Hij legt altijd risico in spel, althans op die momenten en plekken dat het een aanvaardbaar risico is, maar als hij echt in vorm is dan verslikt hij zich niet zo vaak in een actie of aanname die hij technisch gewoon beheerst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:59:16 #78
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189247272
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:12 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

In plaats van kritisch naar de ajax-defensie te kijken hou je ze met dit soort reacties juist de hand boven het hoofd. Beetje alsof je zegt dat wereldoorlog 1 uisluitend het gevolg was van het “alliance system” en ‘ontluikend nationalisme’ en niet van de bewuste (roekeloze) handelingen van politici en hoge militairen. Je geeft een sterk vertekend beeld.
Het is allemaal de schuld van de Rabobank.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189247801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Expected goals geven feitelijk aan hoe groot de kansen zijn die je krijgt. Het aantal doelpunten dat je scoort is een combinatie van de xGoals en de doeltreffendheid van je spelers. Zo'n goal als die van Ziyech zal ongeveer 0 xGoals zijn. Zo'n vrije trap van Schφne tegen Real ook vorig jaar. Als je een echte vrijetrappenspecialist in je team hebt, dan zul je waarschijnlijk meer doelpunten scoren uit vrije trappend dan je op grond van de xGoals zou verwachten. Idem voor het hebben van een topspits.
De goal van Ziyech is een goed voorbeeld. Hoe vaak doet hij dat nou uiteindelijk? Er was een periode dat hij praktisch elke bal buiten de 16 miste en daar forse kritiek op kreeg. Bij zowel het gebrek aan doelpunten toen als het doelpunt gister speelt toeval een rol - dat hoef ik jou niet uit te leggen.

Natuurlijk zijn er spelers die structureel meer scoren dan de xG van hun schoten. Denk dat de vrije trappen van Schφne wel eens een goed voorbeeld zou kunnen zijn. Maar dit is een terugkerend punt wanneer je de waarde van xG benoemt: iemand komt met de imperfectie van de methode, vaak een terecht punt. Maar elk model is een versimpelde weergave van de werkelijkheid. Het gaat om hoe accuraat het model de toekomst voorspelt. En daarin presteer xG domweg beter dan behaalde punten: http://11tegen11.net/2015(...)e-is-expected-goals/ (en dat was de begintijd van xG, modellen zouden nu beter moeten zijn).
pi_189247831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet met je eens hoor, niet dat ik vind dat met Alvarez het lek boven is maar zijn functioneren is ook afhankelijk van hoe de anderen functioneren, ik vond het veroorzaken van de strafschop wel dom, dat was niet nodig geweest maar het was wel zo dat hij en Martinez in de 1e helft verdedigend steeds tegen 3 man stonden en dan is het moeilijk voetballen, dat was de 2e helft een stuk beter.
Klopt hoor. Naar een speler wijzen is vaak onterecht.

Andersom zie je het ook: in een uitstekend draaiend team lijken matige voetballers ook opeens een stuk beter.
pi_189247853
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar xG-cijfers verschillen ook nogal eens tussen de verschillende bronnen.
Leuke analyse voor een sportwetenschapper: de xG van elk model correleren aan latere prestaties.
pi_189247887
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Klopt hoor. Naar een speler wijzen is vaak onterecht.

Andersom zie je het ook: in een uitstekend draaiend team lijken matige voetballers ook opeens een stuk beter.
Vooral verdedigende middenvelders. Engelaar in 2008 op het EK bijvoorbeeld. 😉
pi_189247896
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:33 schreef -XOR- het volgende:
Als Dest zijn niveau van gisteravond zou kunnen continueren en voor Nederland kiest...

Dest Van Dijk De ligt Ake
Donny Frenkie Wijnaldum
Stengs Malen/Boadu Depay

:9~ :9~ :9~

Cillessen in de goal om het voor de tegenstander ook leuk te houden.
Met Hoever hebben we bij Liverpool ook nog wel een heel interessante optie voor die positie gelukkig
pi_189247999
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De goal van Ziyech is een goed voorbeeld. Hoe vaak doet hij dat nou uiteindelijk? Er was een periode dat hij praktisch elke bal buiten de 16 miste en daar forse kritiek op kreeg. Bij zowel het gebrek aan doelpunten toen als het doelpunt gister speelt toeval een rol - dat hoef ik jou niet uit te leggen.

Natuurlijk zijn er spelers die structureel meer scoren dan de xG van hun schoten. Denk dat de vrije trappen van Schφne wel eens een goed voorbeeld zou kunnen zijn. Maar dit is een terugkerend punt wanneer je de waarde van xG benoemt: iemand komt met de imperfectie van de methode, vaak een terecht punt. Maar elk model is een versimpelde weergave van de werkelijkheid. Het gaat om hoe accuraat het model de toekomst voorspelt. En daarin presteer xG domweg beter dan behaalde punten: http://11tegen11.net/2015(...)e-is-expected-goals/ (en dat was de begintijd van xG, modellen zouden nu beter moeten zijn).
Je hoeft mij niet zoveel uit te leggen over modellen hoor.
Ik stel ook nergens dat xGoals minder voorspellende waarde zou hebben dan het aantal behaalde punten. Mijn punt is dat er gevallen zijn waar dat juist niet zo hoeft te zijn. Als je kijkt naar een specifieke ploeg, dan kunnen ze namelijk structureel afwijking vanwege de spelers die ze hebben. Een model kan bijvoorbeeld best betrouwbaar landelijk voorspellen hoeveel mensen er op de VVD stemmen, maar in specifieke gemeentes significante afwijkingen hebben.
Het punt is dat bewering als "Indicator A is een betere voorspeller voor succes dan indicator B" een andere uitspraak is "Indicator A is voor elke subset van voorspellingen een betere voorspeller van succes dan indicator B".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:08:42 #85
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_189248245
Boycot Den Haag wedstrijd zaterdag. :o
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:41:35 #86
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189248697
lmechegaray twitterde op donderdag 03-10-2019 om 17:35:47 Mi gente. My latest for @si_soccer and @SInow is a one-on-one with @EdsonAlvarez19, Mexico's present, future and his old soul personality. He chats about his family, Ajax and what defeaning out the noise. Disfruten.https://t.co/Ceu07UccWE reageer retweet
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:57:15 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189250023
* Perrin geniet nog na van gister.
Vσσr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:08:24 #88
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189259231
goverdomme jongons, ik heb nog steeds een lach op mijn gezicht, nu ook aangevuld met de uitslagen van Fey/AZ en psv. wat een heerlijke week.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189259312
Heerlijke week. Inderdaad ook top voor Feyenoord en PSV. Heerlijk
Love is in the air!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:23:01 #90
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189259334
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:19 schreef Landgeld het volgende:
Heerlijke week. Inderdaad ook top voor Feyenoord en PSV. Heerlijk
0-0 tegen ManU als AZ zijnde is ook echt zeer goed.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189259336
Nederlands voetbal duidelijk in de lift, zeker als je ziet wat er nog allemaal aan zit te komen. Tijden Strootman zijn voorbij, THANK GOD.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:26:24 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189259358
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:23 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

0-0 tegen ManU als AZ zijnde is ook echt zeer goed.
Had daar toch wel een overwinning verwacht eigenlijk


Maar goed, dat is weer goedgemaakt door Feyenoord die ik absoluut zag verliezen :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189259401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Had daar toch wel een overwinning verwacht eigenlijk


pi_189259473
Hoe komt het dat alle Nederlandse clubs ineens zo goed zijn?
Exponentiλle deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:44:31 #95
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189259478
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:44 schreef firefly3 het volgende:
Hoe komt het dat alle Nederlandse clubs ineens zo goed zijn?
De rest is vooral heel slecht. :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:45:40 #96
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189259488
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:44 schreef firefly3 het volgende:
Hoe komt het dat alle Nederlandse clubs ineens zo goed zijn?
Ajax brengt het hele niveau van de eredivisie omhoog.
Het is omdat wij zo enorm gegroeid zijn dat clubs als feyenoord az en psv daar ook van mee profiteren
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189259566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:44 schreef firefly3 het volgende:
Hoe komt het dat alle Nederlandse clubs ineens zo goed zijn?
Beetje geluk, tov eerder wat pech, en niveau stijgt algeheel. omdat psv beter werd, bleven ajacieden langer plakken. Ajax werd beter en investeerde, waardoor spelers bij PSV maar ook AZ langer blijven omdat er nog uitdaging in zit.

En als Ajax en Feyenoord deze week hadden verloren met hetzelfde spelbeeld, dan was je reactie nu ook anders.
pi_189259589
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:45 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Ajax brengt het hele niveau van de eredivisie omhoog.
Het is omdat wij zo enorm gegroeid zijn dat clubs als feyenoord az en psv daar ook van mee profiteren
Ik ga mee met deze positieve gedachte, iedereen wordt ook gepushed om beter te spelen
Exponentiλle deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_189259652
Omdat Nederland sinds jaren weer geld heeft (althans de top clubs) en ook weer de salarissen kan neerleggen. 1 miljoen euro salarisplafond :')
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:04:05 #100
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189259683
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:01 schreef Simmertje het volgende:
Omdat Nederland sinds jaren weer geld heeft (althans de top clubs) en ook weer de salarissen kan neerleggen. 1 miljoen euro salarisplafond :')
dat geldt alleen voor Ajax, denk niet dat PSV meer dan 4 spelers heeft die boven die 1 miljoen zitten, Feyenoord nog minder waarschijnlijk en AZ geen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:06:04 #101
80382 manny
30 is best veel
pi_189259700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat geldt alleen voor Ajax, denk niet dat PSV meer dan 4 spelers heeft die boven die 1 miljoen zitten, Feyenoord nog minder waarschijnlijk en AZ geen.
AZ is gewoon fokking goed beleid met de middelen die ze hebben. En verliezen bijna elk jaar hun beste spelers ook nog (en af en toe een deel van het stadion..)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189259702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:33 schreef -XOR- het volgende:
Als Dest zijn niveau van gisteravond zou kunnen continueren en voor Nederland kiest...

Dest Van Dijk De ligt Ake
Donny Frenkie Wijnaldum
Stengs Malen/Boadu Depay

:9~ :9~ :9~

Cillessen in de goal om het voor de tegenstander ook leuk te houden.
Boadu kan volgens mij ook nog steeds voor Ghana kiezen :X
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoλ: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:06:37 #103
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189259703
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:55 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik ga mee met deze positieve gedachte, iedereen wordt ook gepushed om beter te spelen
het kan geen toeval zijn dat nu Ajax een El finale heeft gespeeld, bijna in de finale CL stond en fantastische prestaties neer zet europees, net nu andere clubs ook ineens weer een redelijk niveau gaan halen. heeft allemaal met ajax te maken.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:09:47 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189259730
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:35 schreef Mariocassius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kerel dat Man Utd. trekt echt op niets. Ajax en PSV rollen dat clubje volledig op.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:12:49 #105
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189259758
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:33:00 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189259926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Had daar toch wel een overwinning verwacht eigenlijk

Maar goed, dat is weer goedgemaakt door Feyenoord die ik absoluut zag verliezen :+
Die winst van hun was ook wel heel lelijk.
Om eerlijk te zijn vond ik die 2-0 gisteren echt op een heerlijk moment vallen. Net een paar (bijna) niet te missen kansen tegen, op de laatste beentjes toch de 2-0 maken.
Eerlijk is eerlijk. Het was lelijk, maar tegen zo'n portugese kutploeg is hij wel lekker. Ineens ook geen jankende mannetjes meer om tijd te rekken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:34:15 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189259941
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Boadu kan volgens mij ook nog steeds voor Ghana kiezen :X
Heeft zelf al besloten voor Nederland uit te komen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189260069
Zat gister bij AZ maar vond Stengs en Boadu nou nog geen Oranje materiaal hoor. Die hebben echt nog tijd nodig in jong oranje.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:03:24 #109
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_189260287
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:46 schreef Simmertje het volgende:
Zat gister bij AZ maar vond Stengs en Boadu nou nog geen Oranje materiaal hoor. Die hebben echt nog tijd nodig in jong oranje.
Zijn nog jong, dus prima, daarnaast zijn de EL wedstrijden wel goed voor ze.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_189260293
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:06 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

het kan geen toeval zijn dat nu Ajax een El finale heeft gespeeld, bijna in de finale CL stond en fantastische prestaties neer zet europees, net nu andere clubs ook ineens weer een redelijk niveau gaan halen. heeft allemaal met ajax te maken.
Denk dat PSV wel door heeft dat 1 EL finale veel kan betekenen voor de waarde van je spelers en daarnaast voor de publiciteit van je club. Hebben in potentie een team die ver kunnen komen in de EL, mooi dat ze het eindelijk een serieus nemen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:04:31 #111
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189260301
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:44 schreef firefly3 het volgende:
Hoe komt het dat alle Nederlandse clubs ineens zo goed zijn?
Denk ook het geluk dit jaar niet alles leeggekocht is. Misschien juist wel doordat veel spelers van Nederlandse clubs gefaald hebben als ze naar buitenland gingen. Mede daardoor zijn we die voorrondes doorgekomen. En ik heb altijd het gevoel dat die vroege voorrondes mede zo slecht gaan door de vrij aanvallende speelstijl waarmee je ontzettend kwetsbaar bent als de samenhang nog niet optimaal is.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:11:39 #112
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260379
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:04 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Denk ook het geluk dit jaar niet alles leeggekocht is. Misschien juist wel doordat veel spelers van Nederlandse clubs gefaald hebben als ze naar buitenland gingen. Mede daardoor zijn we die voorrondes doorgekomen. En ik heb altijd het gevoel dat die vroege voorrondes mede zo slecht gaan door de vrij aanvallende speelstijl waarmee je ontzettend kwetsbaar bent als de samenhang nog niet optimaal is.
het is ook gewoon door aankopen als Blind en Tadic, en pareltjes als Martinez en Promes die gewoon een schot in de roos blijken te zijn. Het aanhouden van Onana/Ziyech/Donny/Nico maar ook dat TH Veltman wil behouden blijkt gewoon een goede keus te zijn geweest.

zonder te veel te romantiseren en vooruit te lopen, denk je eens in, wat als deze lijn wordt doorgezet, hoe ziet Ajax er dan over 5 eruit. zelfs volgend seizoen is al iets om over te speculeren. er is gewoon heel veel mogelijk, en de tijd zal het leren wat er gaat gebeuren. Maar we zouden wel eens aan het begin van een Nederlandse revolutie kunnen staan wat betreft Europees voetbal. Dan bedoel ik niet enkel Ajax, maar over het geheel.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189260426
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:11 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

het is ook gewoon door aankopen als Blind en Tadic, en pareltjes als Martinez en Promes die gewoon een schot in de roos blijken te zijn. Het aanhouden van Onana/Ziyech/Donny/Nico maar ook dat TH Veltman wil behouden blijkt gewoon een goede keus te zijn geweest.

zonder te veel te romantiseren en vooruit te lopen, denk je eens in, wat als deze lijn wordt doorgezet, hoe ziet Ajax er dan over 5 eruit. zelfs volgend seizoen is al iets om over te speculeren. er is gewoon heel veel mogelijk, en de tijd zal het leren wat er gaat gebeuren. Maar we zouden wel eens aan het begin van een Nederlandse revolutie kunnen staan wat betreft Europees voetbal. Dan bedoel ik niet enkel Ajax, maar over het geheel.
Ben echt bang voor het verlies van Ziyech en vd Beek volgend jaar. Het verlies van Frenkie en de Ligt voel je, maar toch een stuk minder dan ik vooraf had gedacht. En dat heeft met name te maken met het aanblijven van Ziyech, Tagliafico, Onana en vd Beek en natuurlijk Tadic die gelukkig al eerder een groot contact heeft getekend. Benieuwd wat Overmars gaat doen qua contracten volgend jaar, stel er komt weer zoveel geld binnen.
pi_189260439
Ben eigenlijk heel bang dat het bij dit seizoen zal blijven. Ajax heeft dit seizoen nog enigszins middelen gehad om bepaalde spelers te behouden maar de kans dat Donny, Ziyech, Nico en Onana weg gaan na dit seizoen is vrijwel 100% in mijn ogen. Overigens zou ik er niet raar van opkijken als we hier rond de 180 mil voor gaan vangen.

PSV is Malen en Itaheren ook 100% kwijt na dit seizoen.
pi_189260484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:04 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Denk ook het geluk dit jaar niet alles leeggekocht is. Misschien juist wel doordat veel spelers van Nederlandse clubs gefaald hebben als ze naar buitenland gingen. Mede daardoor zijn we die voorrondes doorgekomen. En ik heb altijd het gevoel dat die vroege voorrondes mede zo slecht gaan door de vrij aanvallende speelstijl waarmee je ontzettend kwetsbaar bent als de samenhang nog niet optimaal is.
Dat inderdaad. Donny is gebleven en ook Ziyech en de psv aanvallers. De clubs in het buitenland hebben lopen slapen beseffen ze zich nu ook.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:19:39 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189260488
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:16 schreef Intint het volgende:
Ben eigenlijk heel bang dat het bij dit seizoen zal blijven. Ajax heeft dit seizoen nog enigszins middelen gehad om bepaalde spelers te behouden maar de kans dat Donny, Ziyech, Nico en Onana weg gaan na dit seizoen is vrijwel 100% in mijn ogen. Overigens zou ik er niet raar van opkijken als we hier rond de 180 mil voor gaan vangen.

PSV is Malen en Itaheren ook 100% kwijt na dit seizoen.
De contracten die spelers hebben gekregen, gaan uit van een percentage van de transfersom voor de speler. De inkomsten zullen kleiner zijn dan we denken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:20:10 #117
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260500
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:16 schreef Intint het volgende:
Ben eigenlijk heel bang dat het bij dit seizoen zal blijven. Ajax heeft dit seizoen nog enigszins middelen gehad om bepaalde spelers te behouden maar de kans dat Donny, Ziyech, Nico en Onana weg gaan na dit seizoen is vrijwel 100% in mijn ogen. Overigens zou ik er niet raar van opkijken als we hier rond de 180 mil voor gaan vangen.

PSV is Malen en Itaheren ook 100% kwijt na dit seizoen.
dat 100% is juist het geen waar ik dus neit in geloof.

Ziyech gaat Ajax echt niet zomaar inruilen. En ik zie zelfs (mocht je dit seizoen weer ver komen in de Cl) spelers als Onana/Nico/Donny niet zomaar vertrekken

psv is een iets ander verhaal, die hebben (nog) niet de financiλle middelen
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189260510
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De contracten die spelers hebben gekregen, gaan uit van een percentage van de transfersom voor de speler. De inkomsten zullen kleiner zijn dan we denken.
Dat zal vast, maar waar moet je dan aan denken? Dat als Donny verkocht wordt voor 70, dat hij 10 miljoen ontvangt?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:21:30 #119
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260520
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De contracten die spelers hebben gekregen, gaan uit van een percentage van de transfersom voor de speler. De inkomsten zullen kleiner zijn dan we denken.
maar de waarde is wel gestegen van spelers als Ziyech en Donny als ze zo door blijven gaan.
kunnen zomaar weer nieuwe records worden.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189260557
En gaan we niet alweer richting de 50 miljoen voor CL?
pi_189260558
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:21 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

maar de waarde is wel gestegen van spelers als Ziyech en Donny als ze zo door blijven gaan.
kunnen zomaar weer nieuwe records worden.
Precies. Ik denk dat we vorig jaar rond deze tijd ook nooit hadden kunnen bedenken dat Frenkie en Mat zoveel zouden gaan opleveren. Onana is als je louter naar de eerste twee rondes van de CL gezien de beste keeper het moment. Donnie en Ziyech waren wederom briljant tegen Valencia.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:25:16 #122
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189260564
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:11 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

het is ook gewoon door aankopen als Blind en Tadic, en pareltjes als Martinez en Promes die gewoon een schot in de roos blijken te zijn. Het aanhouden van Onana/Ziyech/Donny/Nico maar ook dat TH Veltman wil behouden blijkt gewoon een goede keus te zijn geweest.

Klopt. En ik bedoelde het ook breder dan Ajax. Met name AZ en PSV hebben het ook aardig bij elkaar gehouden en paar jonge toppers vastgehouden.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:26:52 #123
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189260585
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:21 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

maar de waarde is wel gestegen van spelers als Ziyech en Donny als ze zo door blijven gaan.
kunnen zomaar weer nieuwe records worden.
denk het niet, tenminste Ziyech heeft dat toch contractueel bedongen en vd Beek lijkt me toch heel stug als hij boven De Jong/De Ligt uit gaat komen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:26:52 #124
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260586
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:24 schreef Intint het volgende:

[..]

Precies. Ik denk dat we vorig jaar rond deze tijd ook nooit hadden kunnen bedenken dat Frenkie en Mat zoveel zouden gaan opleveren. Onana is als je louter naar de eerste twee rondes van de CL gezien de beste keeper het moment. Donnie en Ziyech waren wederom briljant tegen Valencia.
dit zijn de wedstrijden waar clubs als real madrid naar kijken, die zien Donny weer schitteren en krabben zich achter de oren.
wat betreft Ziyech, die moet door clubs gaan worden gezien als zo verschrikkelijk goed dat zijn mindere punten op de koop worden genomen. Daar is hij wel hard mee bezig met dit soort goals er nu bij te maken.

ik als eerder deze week dat Donny wel eens de 100 mil kan gaan passeren. dat zou natuurlijk gewoon kunnen in deze markt.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:27:38 #125
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260594
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk het niet, tenminste Ziyech heeft dat toch contractueel bedongen en vd Beek lijkt me toch heel stug als hij boven De Jong/De Ligt uit gaat komen.
het is wat een gek er voor geeft, als clubs bang zijn hem mis te lopen en elkaar willen aftroeven kan het echt hard gaan.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:30:01 #126
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189260615
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:27 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

het is wat een gek er voor geeft, als clubs bang zijn hem mis te lopen en elkaar willen aftroeven kan het echt hard gaan.
over wie heb je het nu? Ziyech is zelf kieskeurig en heeft zich altijd loyaal opgesteld richting Ajax dus ik neem aan dat dit andersom ook gebeurt mocht zijn droomclub komen.
pi_189260643
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

over wie heb je het nu? Ziyech is zelf kieskeurig en heeft zich altijd loyaal opgesteld richting Ajax dus ik neem aan dat dit andersom ook gebeurt mocht zijn droomclub komen.
Denk dat Ziyech alleen gaat wanneer Real, Barca, Atletico, City, Liverpool, Spurs, Bayern, Juve aanklopt. Hij zou bij de helft van deze teams makkelijk elke week in de basis kunnen staan.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:32:12 #128
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

over wie heb je het nu? Ziyech is zelf kieskeurig en heeft zich altijd loyaal opgesteld richting Ajax dus ik neem aan dat dit andersom ook gebeurt mocht zijn droomclub komen.
we hebben geen idee wat er in het contract van Hakim staat. maar hem laten gaan voor een fooi is wat anders dan meewerken voor zijn droomclub. Hakim verkopen voor 20 miljoen (ik zeg maar wat) is natuurlijk van de zotte.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189260647
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk het niet, tenminste Ziyech heeft dat toch contractueel bedongen en vd Beek lijkt me toch heel stug als hij boven De Jong/De Ligt uit gaat komen.
Denk dat vd Beek meer waard kan worden dan die 2.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:33:03 #130
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260656
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:32 schreef Intint het volgende:

[..]

Denk dat Ziyech alleen gaat wanneer Real, Barca, Atletico, City, Liverpool, Spurs, Bayern, Juve aanklopt. Hij zou bij de helft van deze teams makkelijk elke week in de basis kunnen staan.
de vraag is dus echt of die gaan komen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:34:06 #131
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189260668
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:32 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

we hebben geen idee wat er in het contract van Hakim staat. maar hem laten gaan voor een fooi is wat anders dan meewerken voor zijn droomclub. Hakim verkopen voor 20 miljoen (ik zeg maar wat) is natuurlijk van de zotte.
nee maar 40 wel, dat wordt echt geen 80 en vd Beek is ook gewoon afwachten, mocht Real hem toch willen hebben dan is het wel kassa misschien maar het is natuurlijk vrij onrustig bij die club en een nieuwe trainer kan het zo weer anders zien.
pi_189260673
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

over wie heb je het nu? Ziyech is zelf kieskeurig en heeft zich altijd loyaal opgesteld richting Ajax dus ik neem aan dat dit andersom ook gebeurt mocht zijn droomclub komen.
Als Arsenal (kennelijk zijn droomclub) komt voor Ziyech met een bod van 30 miljoen moet je dat gewoon accepteren. Ziyech is ons al 2 jaar langer loyaal gebleven ondanks alle shit die hij over zich heen heeft gekregen. Je kan natuurlijk als Overmars hem nog een laatste keer verleiden met een mega contract net als Tadic. Van mij mag hij mister Ajax worden hoor, Tadic/Ziyech zijn onze Messi/Suarez, dat moet je koesteren zolang ze er nog zijn.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:35:28 #133
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar 40 wel, dat wordt echt geen 80 en vd Beek is ook gewoon afwachten, mocht Real hem toch willen hebben dan is het wel kassa misschien maar het is natuurlijk vrij onrustig bij die club en een nieuwe trainer kan het zo weer anders zien.
dat bedoel ik dus met meewerken, dan zou 40 inderdaad prima zijn.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189260696
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Als Arsenal (kennelijk zijn droomclub) komt voor Ziyech met een bod van 30 miljoen moet je dat gewoon accepteren. Ziyech is ons al 2 jaar langer loyaal gebleven ondanks alle shit die hij over zich heen heeft gekregen. Je kan natuurlijk als Overmars hem nog een laatste keer verleiden met een mega contract net als Tadic. Van mij mag hij mister Ajax worden hoor, Tadic/Ziyech zijn onze Messi/Suarez, dat moet je koesteren zolang ze er nog zijn.

Stel Ajax zou de kwartfinales halen dit jaar. Zou hij Arsenal dan echt als een stap omhoog zien?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:36:31 #135
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:35 schreef Intint het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus, ik zie spelers dus niet 100% vertrekken (geen van alle) als ajax gewoon weer hoge ogen gooit.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:37:21 #136
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189260720
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk het niet, tenminste Ziyech heeft dat toch contractueel bedongen en vd Beek lijkt me toch heel stug als hij boven De Jong/De Ligt uit gaat komen.
Ligt er maar net aan wat de markt gaat doen komende transferperiode. En als Donny blijft ontwikkelen gaat hij echt voor heel veel geld weg, Kijk alleen al even hoe de Spaanse pers over hem schreef deze week.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:38:15 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189260735
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:36 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus, ik zie spelers dus niet 100% vertrekken (geen van alle) als ajax gewoon weer hoge ogen gooit.
Een speler zal Ajax niet zo snel meer voor de eerste de beste club verlaten inderdaad. Goede competitie, topclub, financieel en sportief aantrekkelijk verhaal moeten allemaal samenvallen wil dat nog gebeuren. Maar op den duur wil iedere speler wel eens een keer in Spanje/Engeland/Italiλ voetballen vermoed ik zo.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:38:33 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189260741
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:37 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat de markt gaat doen komende transferperiode. En als Donny blijft ontwikkelen gaat hij echt voor heel veel geld weg, Kijk alleen al even hoe de Spaanse pers over hem schreef deze week.
Volgens Marca moet hij meer dan 100.000.000 gaan kosten _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:40:10 #139
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Een speler zal Ajax niet zo snel meer voor de eerste de beste club verlaten inderdaad. Goede competitie, topclub, financieel en sportief aantrekkelijk verhaal moeten allemaal samenvallen wil dat nog gebeuren. Maar op den duur wil iedere speler wel eens een keer in Spanje/Engeland/Italiλ voetballen vermoed ik zo.
je ziet het aan Ziyech, en die denkwijze zal bij meer spelers steeds duidelijker aanwezig (moeten) zijn.
nu nog van dat kunstgras af, en hopen dat psv (en az/feyenoord) ook deze groei door kunnen zetten en dan gaan we het meemaken de komende jaren.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:40:46 #140
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260770
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Volgens Marca moet hij meer dan 100.000.000 gaan kosten _O_
zo ondenkbaar is dat toch niet, zou ik bij Frenkie/ De ligt ook wel hebben gedacht als ze nog een jaar waren gebleven met hetzelfde niveau.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:41:34 #141
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189260786
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:40 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

zo ondenkbaar is dat toch niet, zou ik bij Frenkie/ De ligt ook wel hebben gedacht als ze nog een jaar waren gebleven met hetzelfde niveau.
Als De Jong minder vroeg in het seizoen had getekend was daar ook ruim meer voor betaald denk ik.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_189260790
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:35 schreef Intint het volgende:

[..]

Geen idee of Ziyech daar naar kijkt, droomclub hoeft niet per se samen te gaan met de resultaten.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:42:26 #143
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189260802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:41 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Geen idee of Ziyech daar naar kijkt, droomclub hoeft niet per se samen te gaan met de resultaten.
Ziyech wil wel CL blijven spelen natuurlijk. Dat lijkt mij logisch
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:47:45 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189260910
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:40 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

zo ondenkbaar is dat toch niet, zou ik bij Frenkie/ De ligt ook wel hebben gedacht als ze nog een jaar waren gebleven met hetzelfde niveau.
Barca heeft een topdeal gemaakt door hem al zo vroeg aan te trekken. Frenkie had over de 100 gegaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189260929
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:37 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat de markt gaat doen komende transferperiode. En als Donny blijft ontwikkelen gaat hij echt voor heel veel geld weg, Kijk alleen al even hoe de Spaanse pers over hem schreef deze week.
Die moeten elke dag content hebben, dus die roepen ook maar wat.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:52:23 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189260986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:48 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Die moeten elke dag content hebben, dus die roepen ook maar wat.
Stond gewoon in de lofzang over Ajax n.a.v. Valencia - Ajax.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189261076
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Stond gewoon in de lofzang over Ajax n.a.v. Valencia - Ajax.
De claim dat Donny 100 miljoen waard is, is natuurlijk onzin.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:57:08 #148
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189261087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:56 schreef Craptacular het volgende:

[..]

De claim dat Donny 100 miljoen waard is, is natuurlijk onzin.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189261119
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:37 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat de markt gaat doen komende transferperiode. En als Donny blijft ontwikkelen gaat hij echt voor heel veel geld weg, Kijk alleen al even hoe de Spaanse pers over hem schreef deze week.
Het is heel simpel: Als Donny er dit seizoen weer 15-20 maakt (waaronder net als vorig jaar een stuk of 4 CL-goals) dan kan hij na dit seizoen voor een belachelijk bedrag weg. Anders niet.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:00:45 #150
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189261148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:56 schreef Craptacular het volgende:

[..]

De claim dat Donny 100 miljoen waard is, is natuurlijk onzin.
opgeslagen voor toekomstig gebruik
edit: overigens zegt niemand dat hij dat waard is, het ging όberhaupt over de toekomst(volgende transferzomer). Maar de term was meer over wat hij gaat opleveren. iets wat los staat over wat iemand al dan niet waard is (aangezien dat altijd discutabel is)

[ Bericht 10% gewijzigd door mokkiemok op 04-10-2019 11:06:22 ]
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189261259
100 miljoen voor Donny is een koopje. Dat legt Real straks lachend voor hem neer.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189261472
Achja, de zomer duurt nog wel even. Eerst maar eens goed genieten van dit jaar, wie weet waar het allemaal gaat eindigen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:10:40 #153
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_189262205
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:37 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat de markt gaat doen komende transferperiode. En als Donny blijft ontwikkelen gaat hij echt voor heel veel geld weg, Kijk alleen al even hoe de Spaanse pers over hem schreef deze week.
Dat heb ik even gemist. Kan ik dat ergens teruglezen?
Life is what you make it.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:12:46 #154
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189262255
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:10 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist. Kan ik dat ergens teruglezen?
https://www.ad.nl/europee(...)-barbaars~a27761fee/
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:22:34 #155
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189262467
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:41 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Als De Jong minder vroeg in het seizoen had getekend was daar ook ruim meer voor betaald denk ik.
daar is al meer voor betaald, ik meen dat Ajax voor 60 al akkoord was met PSG en dat Barcelona daar nog een schep bovenop heeft gelegd
pi_189262724
Het had ook weer zijn voordeel dat het in januari al afgerond was. Geen getrouwtrek en geruchten meer rondom zijn persoon, denk dat het hem ook wel rust gaf.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:03:18 #157
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189263130
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:36 schreef Simmertje het volgende:
Het had ook weer zijn voordeel dat het in januari al afgerond was. Geen getrouwtrek en geruchten meer rondom zijn persoon, denk dat het hem ook wel rust gaf.
Ja en als hij dat halfjaar daarna ruk had gespeeld was hij voor 30 miljoen weggegaan en waren we allemaal teleurgesteld.

Voor die som van Frenkie ben ik gewoon tevreden, al zal er best nog eens iemand voor meer weggaan zeker als Ajax goed blijft presteren Europees en nog rijker is dan ze nu al zijn.
Oh.
pi_189263506
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja en als hij dat halfjaar daarna ruk had gespeeld was hij voor 30 miljoen weggegaan en waren we allemaal teleurgesteld.

Voor die som van Frenkie ben ik gewoon tevreden, al zal er best nog eens iemand voor meer weggaan zeker als Ajax goed blijft presteren Europees en nog rijker is dan ze nu al zijn.
Geloof dat Frenkie zelfs toen gezegd heeft dat het veel rustiger in zijn hoofd was daarna. Dus als Real met 85 miljoen komt deze winter voor Donny en hij blijft nog een half jaar, dan zou ik dat gewoon lekker pakken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:34:39 #159
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189263629
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:24 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Geloof dat Frenkie zelfs toen gezegd heeft dat het veel rustiger in zijn hoofd was daarna. Dus als Real met 85 miljoen komt deze winter voor Donny en hij blijft nog een half jaar, dan zou ik dat gewoon lekker pakken.
we zien het wel gebeuren, ik heb er m'n twijfels bij, vd Beek is echt een leuke voetballer maar ik dicht hem niet die uitzonderlijke kwaliteiten van De Jong toe wat heeft bijgedragen aan z'n transferbedrag.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:37:53 #160
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189263672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:24 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Geloof dat Frenkie zelfs toen gezegd heeft dat het veel rustiger in zijn hoofd was daarna. Dus als Real met 85 miljoen komt deze winter voor Donny en hij blijft nog een half jaar, dan zou ik dat gewoon lekker pakken.
Oh dat sowieso hoor, zou een fantastische transfersom zijn. Van de Beek is een goede speler maar ook niet onvervangbaar, zeker aangezien we ook Promes nu hebben die op 10 kan spelen.
Oh.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:38:32 #161
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189263678
Eigenlijk zou Liverpool wel voor Van de Beek moeten gaan.
Oh.
pi_189264529
"Ronald Waterreus heeft deze week genoten van de prestaties van Nederlandse clubs in Europees verband. Na een 0-3 zege van Ajax op Valencia in de Champions League volgden overwinningen van Feyenoord (2-0 tegen FC Porto) en PSV (1-4 bij Rosenborg BK) in de Europa League, terwijl AZ remiseerde tegen Manchester United (0-0). In het Algemeen Dagblad stelt Waterreus dat dat Ajax 'de norm' is geworden en dat andere Nederlandse clubs zich daaraan optrekken."

ALDUS RONALD WATERREUS
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:46:09 #163
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189264555
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:44 schreef Simmertje het volgende:
"Ronald Waterreus heeft deze week genoten van de prestaties van Nederlandse clubs in Europees verband. Na een 0-3 zege van Ajax op Valencia in de Champions League volgden overwinningen van Feyenoord (2-0 tegen FC Porto) en PSV (1-4 bij Rosenborg BK) in de Europa League, terwijl AZ remiseerde tegen Manchester United (0-0). In het Algemeen Dagblad stelt Waterreus dat dat Ajax 'de norm' is geworden en dat andere Nederlandse clubs zich daaraan optrekken."

ALDUS RONALD WATERREUS
weten ze zeker dat dit niet Ronald Koeman was?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:46:31 #164
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189264560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:44 schreef Simmertje het volgende:
"Ronald Waterreus heeft deze week genoten van de prestaties van Nederlandse clubs in Europees verband. Na een 0-3 zege van Ajax op Valencia in de Champions League volgden overwinningen van Feyenoord (2-0 tegen FC Porto) en PSV (1-4 bij Rosenborg BK) in de Europa League, terwijl AZ remiseerde tegen Manchester United (0-0). In het Algemeen Dagblad stelt Waterreus dat dat Ajax 'de norm' is geworden en dat andere Nederlandse clubs zich daaraan optrekken."

ALDUS RONALD WATERREUS
Opdoeken, nooit meer over hebben
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189265054
Wat een nieuws
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:42:30 #166
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189265284
quote:
'Ajax sloopt clausule uit contract Ziyech, Overmars kan de hoofdprijs vragen'

Hakim Ziyech kan nνet meer voor een minimaal bedrag van 30 miljoen euro weg bij Ajax. Dat meldt De Telegraaf. Marc Overmars is erin geslaagd de clausule uit het contract van de Ajax-vedette te 'slopen'.

Geοnteresseerde clubs konden Ziyech (26) voor 30 miljoen euro ophalen in Amsterdam, maar die kans is verkeken. Bij het tekenen van zijn nieuwe contract, vorige maand, verdween de clausule. Dat melden verslaggevers Valentijn Driessen en Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf.

"De clausule van 30 miljoen euro is eruit gesloopt, waardoor Overmars de absolute hoofdprijs kan vragen", aldus Verweij. De vraag is nu hoeveel Ziyech moet kosten. "Voor Donny van de Beek wordt meer dan 50 miljoen euro gevraagd, dus dat zal zeker ook voor Ziyech gelden. Misschien worden het wel bedragen die richting die van Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong gaan."

Door zijn nieuwe contract, dat loopt tot de zomer van 2022, is Ziyech volgens De Telegraaf de best betaalde speler ooit in Nederland. Deze week vestigde hij de aandacht van heel Europa op zich door de score op fabelachtige wijze te openen tegen Valencia. Ajax won met 0-3 in Mestalla.
Bron
Oh.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:43:32 #167
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189265303
Even stoer klinken door "sloopt" te gebruiken.
Leuk dat er met geld wordt gesmeten hoor, maar als ze voor 30 niet willen, willen ze ook niet voor 50.

Zou trouwens meer vragen voor Donny.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:51:34 #168
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189265434
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:53:27 #169
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189265472
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Even stoer klinken door "sloopt" te gebruiken.
Leuk dat er met geld wordt gesmeten hoor, maar als ze voor 30 niet willen, willen ze ook niet voor 50.

Zou trouwens meer vragen voor Donny.
gewoon voor donny vragen wat ze ook voor Frenkie hebben gevangen. Zeker als we dit jaar weer een goed europees jaar hebben(en hij ook)
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189265506
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Even stoer klinken door "sloopt" te gebruiken.
Leuk dat er met geld wordt gesmeten hoor, maar als ze voor 30 niet willen, willen ze ook niet voor 50.

Zou trouwens meer vragen voor Donny.
Echt he. "Sloopt" wtf :') Het is maar papier en een paar handtekeningen. En verder ook eens.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:56:21 #171
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189265523
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Echt he. "Sloopt" wtf :') Het is maar papier en een paar handtekeningen. En verder ook eens.
als iedereen het over "sloopt" heeft is het een geslaagde titel wat Telegraaf betreft.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189265573
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:56 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

als iedereen het over "sloopt" heeft is het een geslaagde titel wat Telegraaf betreft.
Ik zag eigenlijk wel even Overmars voor me in een overal, bril op, en sloophamer in zn hand.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:00:48 #173
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189265578
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:59 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik zag eigenlijk wel even Overmars voor me in een overal, bril op, en sloophamer in zn hand.
denk je daar vaak aan?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189265579
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:56 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

als iedereen het over "sloopt" heeft is het een geslaagde titel wat Telegraaf betreft.
‘Zo lang ze maar over je praten’
-nee-
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:01:56 #175
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189265595
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

‘Zo lang ze maar over je praten’
VI doet dat ook al een jaar of 4 heel opvallend.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189265612
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:00 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

denk je daar vaak aan?
Meestal als ik aan Overmars denk word ik een beetje onpasselijk.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:04:24 #177
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189265626
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Meestal als ik aan Overmars denk word ik een beetje onpasselijk.
ik heb dat met de gehele club psv. dus ik ken het gevoel.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189265630
quote:
Ajax wint met geluk van Valencia (9e in Spanje)en Lille.

En ze horen bij de favorieten _O_
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:06:42 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189265652
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:05 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ajax wint met geluk van Valencia (9e in Spanje)en Lille.

En ze horen bij de favorieten _O_
PSV wint van de nummer 8 van Noorwegen en ze denken iets te kunnen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189265672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:05 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ajax wint met geluk van Valencia (9e in Spanje)en Lille.

En ze horen bij de favorieten _O_
Basel :')
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:08:45 #181
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189265679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:05 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ajax wint met geluk van Valencia (9e in Spanje)en Lille.

En ze horen bij de favorieten _O_
net als dat Real het slechtste Real was in 100 jaar en Bayern te oud was en Juve was te vroeg kampioen enzo. bla bla bla

niemand hier zegt dat Ajax de absolute top is, en dat de wedstrijden overduidelijk voor ajax waren, maar je wint niet twee keer 3-0 door enkel geluk. iedereen ziet de manier waarop ajax speelt en vorig jaar speelde, daar mag psv enkel nog van dromen. en nou opsodemieteren naar welke tbs kliniek je ook vandaan kwam, psvel.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189265830
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Echt he. "Sloopt" wtf :') Het is maar papier en een paar handtekeningen. En verder ook eens.
Ziedend jaloers op onze joodse goudstaven die elke week menig piemel laten steigeren
pi_189265837
Ik zou zelf een toontje lager zingen maar goed, iedere gek z’n gebrek.
-nee-
pi_189265843
Pantelic podcast online :)
pi_189265859
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Even stoer klinken door "sloopt" te gebruiken.
Leuk dat er met geld wordt gesmeten hoor, maar als ze voor 30 niet willen, willen ze ook niet voor 50.

Zou trouwens meer vragen voor Donny.
Er wordt helemaal niet met geld gesmeten, er wordt met artikeltjes over de fantastische spelers gesmeten door de Telegraaf zelf, omdat ze geen zin hebben om te hebben over het feit dat het net lijkt alsof Ten Hag zijn werk wel enigzins aankan.

Verder doet deze hele discussie mij een beetje denken aan de wanhoop en de berusting toen Bergkamp en Jonk vertrokken. Ajax zit gewoon in een hele mooie niche, we hebben de eredivisie om jonge talenten te laten spelen en zich te laten ontwikkelen, wat bijvoorbeeld in de PL niet zo kan, en we hebben de CL en daarmee het geld om de beste spelers een jaar langer aan ons te binden om ze vervolgens niet meer te hoeven laten vertrekken naar B-clubs.

Dat ene jaar langer maakt alles uit. Dat geeft de balans die ook de jeugdspelers nodig hebben. Daarom hoeft het afgelopen seizoen geen incident te zijn. Ajax kan met jonge spelers die voor de hoofdprijs weg zullen gaan een stabiele Europese subtopper worden. Dan kun je een keer stranden in de 8e finale van de EL of zo, maar dan kun je ook een uitschieter naar boven hebben en de CL winnen. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:44:18 #186
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189266195
AFCAjax twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 16:07:21 ❌ @vdsar1970 in #InsideAjax over de plannen voor een O21 competitie. 'We zijn als Ajax absoluut niet voor.'Meer -> 19:35 uur @ZiggoSport https://t.co/NXWX1z4f7P reageer retweet
Terecht.
Oh.
pi_189266206
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ziedend jaloers op onze joodse goudstaven die elke week menig piemel laten steigeren
Geld maakt niet gelukkig zei iemand ooit.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189266232
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Geld maakt niet gelukkig zei iemand ooit.
Dan weet je het gewoon niet goed te besteden vind ik zelf.
-nee-
pi_189266271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Geld maakt niet gelukkig zei iemand ooit.
Kijk maar naar Feyenoord, stuk gelukkiger zonder geld.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:51:48 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189266302
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Geld maakt niet gelukkig zei iemand ooit.
Dat zeggen alleen arme mensen.
Vσσr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:07:30 #191
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189266520
sloopt is niet de juiste woordkeuze maar het is wel goed dat die clausule eruit is.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:28:15 #192
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189266816
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:07 schreef Tarado het volgende:
sloopt is niet de juiste woordkeuze maar het is wel goed dat die clausule eruit is.
Al lijkt het mij wel sterk dat er nu ineens wel een club 50 miljoen gaat neertellen.
Oh.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:36:34 #193
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189266919
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al lijkt het mij wel sterk dat er nu ineens wel een club 50 miljoen gaat neertellen.
mij ook maar dat is toch alleen maar mooi, laat hem maar lekker bij Ajax blijven
pi_189267200
Dit weekend doen we het niet met Alvarez en Martinez op het middenveld gok ik?
Gino ♥
pi_189267347
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:05 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ajax wint met geluk van Valencia (9e in Spanje)en Lille.

En ze horen bij de favorieten _O_
Niet van Basel kunnen winnen _O_
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_189267390
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:54 schreef Tjacka het volgende:
Dit weekend doen we het niet met Alvarez en Martinez op het middenveld gok ik?
Gok dat Neres er weer in komt en dan Donny met Promes op het middenveld. Daarnaast zou ik Blind rust gunnen, kun je Alvarez testen centraal of Schuurs weer eens speeltijd gunnen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:40:27 #197
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189268028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Oh dat sowieso hoor, zou een fantastische transfersom zijn. Van de Beek is een goede speler maar ook niet onvervangbaar, zeker aangezien we ook Promes nu hebben die op 10 kan spelen.
Spelers zijn altijd vervangbaar, maar bij iedere dragende speler die uit dit team weggaat ga je iets het toch wel unieke karakter van de ploeg kwijtraken. Denk dat we de manier waarop ze elkaar in deze samenstelling vinden echt moeten koesteren, dat gaan we niet snel weer krijgen. Je mist dit jaar de inbreng van met name de Jong ook, ook al is dat best goed opgevangen..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_189268260
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
AFCAjax twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 16:07:21 ❌ @:vdsar1970 in #InsideAjax over de plannen voor een O21 competitie. 'We zijn als Ajax absoluut niet voor.'Meer -> 19:35 uur @:ZiggoSport https://t.co/NXWX1z4f7P reageer retweet
Terecht.
Inderdaad, iedereen weet dat het een zoethoudertje is voor Feyenoord dat volledig de boot miste door niet in de KKD te stappen.
Die engerd die altijd bij de ingang van de super staat.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:11:41 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189269984
quote:
De UEFA is vrijdag een onderzoek gestart naar Ajax vanwege 'ongepast gedrag' tijdens de Champions League-wedstrijd van afgelopen woensdag tegen Valencia (0-3-winst). Ook het gedrag van de meegereisde fans wordt door de Europese voetbalbond onder de loep genomen.

Vermoedelijk verwijst de UEFA, dat vrijdag een korte verklaring op de site heeft gezet, met 'ongewenst gedrag van het team' naar de zes gele kaarten die de Ajax-spelers pakten. Andrι Onana, Nicolαs Tagliafico, Daley Blind, Joel Veltman, Lisandro Martνnez en Quincy Promes werden allemaal op de bon geslingerd.
Fucking say what?!

Omdat die totaal doorgesnoven debiel alles van Ajax geel gaf is er onderzoek nodig?

Echt niet te geloven die UEFA maffia :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189270624
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Fucking say what?!

Omdat die totaal doorgesnoven debiel alles van Ajax geel gaf is er onderzoek nodig?

Echt niet te geloven die UEFA maffia :').
Dit slaat echt nergens op.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:50:16 #201
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189270891
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Fucking say what?!

Omdat die totaal doorgesnoven debiel alles van Ajax geel gaf is er onderzoek nodig?

Echt niet te geloven die UEFA maffia :').
_O-
Oh.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:54:44 #202
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189271011
AjaxYA twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 20:31:18 Lassina Traorι’s 6th goal of the season! Great run and assist by Perr Schuurs! 👏 #jajein https://t.co/W5Gy75l2fa reageer retweet
Schuurs loopt er lekker doorheen.
Oh.
pi_189271647
4-0
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_189271790
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:16 schreef StarGazer het volgende:
4-0
6-0
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:22:27 #205
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189271810
Fair Play-ticket gaat in ieder geval niet naar ons, mooi ^O^
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189271826
Gaat lekker met Jong Ajax
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_189272193
lol
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_189272244
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Fucking say what?!

Omdat die totaal doorgesnoven debiel alles van Ajax geel gaf is er onderzoek nodig?

Echt niet te geloven die UEFA maffia :').
Hahahaha _O- _O- _O-

Je blijft maar doorgaan met je act he.

Ajacieden blijven zich constant misdragen, zowel in eigen land als op reis.
En dan heeft Ajax nog een voorwaardelijke straf open staan voor vorige misdragingen. Tja krijg je met zulke supporters.

En is vrij standaard met zo veel kaarten. Dus gewoon logisch van de UEFA.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:37:32 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189272267
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hahahaha _O- _O- _O-

Je blijft maar doorgaan met je act he.

Ajacieden blijven zich constant misdragen, zowel in eigen land als op reis.
En dan heeft Ajax nog een voorwaardelijke straf open staan voor vorige misdragingen. Tja krijg je met zulke supporters.

En is vrij standaard met zo veel kaarten. Dus gewoon logisch van de UEFA.
Hoe was het bij de psycholoog?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189272306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hahahaha _O- _O- _O-

Je blijft maar doorgaan met je act he.

Ajacieden blijven zich constant misdragen, zowel in eigen land als op reis.
En dan heeft Ajax nog een voorwaardelijke straf open staan voor vorige misdragingen. Tja krijg je met zulke supporters.

En is vrij standaard met zo veel kaarten. Dus gewoon logisch van de UEFA.
Juve - Ajax 1-2
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:39:27 #211
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189272315
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:35 schreef StarGazer het volgende:
[ afbeelding ]lol
Wtf :')
Oh.
pi_189273036
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:35 schreef StarGazer het volgende:
[ afbeelding ]lol
_O-
pi_189273182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hahahaha _O- _O- _O-

Je blijft maar doorgaan met je act he.

Ajacieden blijven zich constant misdragen, zowel in eigen land als op reis.
En dan heeft Ajax nog een voorwaardelijke straf open staan voor vorige misdragingen. Tja krijg je met zulke supporters.

En is vrij standaard met zo veel kaarten. Dus gewoon logisch van de UEFA.
Die uitschakeling zit je nog hoog he? Leuk.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:23:27 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189273247
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 22:20 schreef marsan het volgende:

[..]

Die uitschakeling zit je nog hoog he? Leuk.
Plus dat De Ligt na 4 wedstrijden warmdraaien nu al beter is dan Chiellini en Bonucci ooit geweest zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189276548
Dat er een onderzoek naar het gedrag van de fans komt, vast helemaal prima. Ik vroeg me alleen af of het gebruikelijk is dat er een onderzoek komt nav het aantal gele kaarten in een wedstrijd? Misschien dat het wel vakwe voorkomt, maar dat ik het niet eerder gezien heb omdat het vaker bij andere teams/landen is? Iemand die dit weet?
pi_189277797
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Fucking say what?!

Omdat die totaal doorgesnoven debiel alles van Ajax geel gaf is er onderzoek nodig?

Echt niet te geloven die UEFA maffia :').
Misschien is het juist een dubbelcheck op de scheids.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:05:07 #217
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189277817
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 08:01 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Misschien is het juist een dubbelcheck op de scheids.
lijkt me niet, maar Promes had wel rood kunnen krijgen.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:15:30 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189277885
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:01 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Niet van Basel kunnen winnen _O_
Met een beetje geluk kunnen ze in ieder geval revanche nemen want Basel heeft door onderuit te gaan tegen het altijd lastige Linz de CL ook niet gehaald.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:23:01 #219
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189277918
Oh joy, de dorpsgek is ook weer langs geweest :D

Dat hele onderzoek van de UEFA verbaasd me wel. Hoorde van mensen die er waren dat de sfeer onder supporters dik prima was en die gele kaarten waren nu niet bepaald het gevolg van een enorme schoppartij.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:54:37 #220
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_189278121
Nee, die scheids was gewoon niet goed. Laat ze dat maar onderzoeken. :')
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_189281828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 08:54 schreef YourCaptor het volgende:
Nee, die scheids was gewoon niet goed. Laat ze dat maar onderzoeken. :')
Waar gaat dit over. Volgens mij heb ik iets gemist.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:00:08 #222
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189281866



pi_189281879
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 08:54 schreef YourCaptor het volgende:
Nee, die scheids was gewoon niet goed. Laat ze dat maar onderzoeken. :')
Vond het echt zo'n typische laffe scheids. Heel kordaat geel trekken voor overtredingen die lang niet allemaal zwaar waren, maar bij een forse overtreding van een speler die al geel had die tweede kaart niet durven geven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:06:19 #224
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189281964
quote:
Zo is het wel makkelijk een column te schrijven.
Oh.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:09:06 #225
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189282005
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zo is het wel makkelijk een column te schrijven.
Jaap houdt wel van een open deurtje, het enige opmerkelijke vond ik eigenlijk over AZ dat meer winst heeft gemaakt dan PSV en een groter eigen vermogen heeft dan Feyenoord.
pi_189282070
quote:
Beetje gemakzuchtig stuk. "Efficiλnte scouting" is nou juist heel moeilijk. Er slagen doorgaans meer spelers niet dan wel. Aankopen als Ziyech, Blind en Tadic zijn vooral het gevolg van het feit dat Ajax weet dieper in de buidel is gaan tasten. Er zijn echter ook genoeg spelers die niet slagen. De reden dat het middenveld nog niet optimaal functioneert is toch ook grotendeels omdat de beoogde opvolger van de Jong zwaar ondermaats presteert. Dan hebben we ook nog types als Magallan, voordat we Nico hadden hebben we een hele reeks dramatische miskopen op LB gehad. Eigen jeugd betekende jarenlang types als El Ghazi op de vleugel. Ook eigen jeugd is, afgezien van de toegevoegde waarde van een opleiding, nog steeds een beetje een grabbelton. Een generatie de Ligt / vd Beek met een vroeg aangekochte de Jong is er lang niet altijd.

De oorsprong van de huidige prestaties van Ajax ligt hem eerder in een herijking van het beleid. De lat voor "eigen jeugd die goed genoeg is voor het eerste" is aardig opgekrikt, waardoor men eerder naar duurdere aankopen is gaan grijpen dan naar jeugdspelers die niet meer dan een carriθre in de subtop van de Eredivisie voor de boeg hadden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:15:44 #227
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189282102
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jaap houdt wel van een open deurtje, het enige opmerkelijke vond ik eigenlijk over AZ dat meer winst heeft gemaakt dan PSV en een groter eigen vermogen heeft dan Feyenoord.
Het is zelfs nog groter want Feyenoord heeft een eigen vermogen van 25 miljoen.

Al is het ook niet zo opmerkelijk want AZ heeft uitstekend verkocht de afgelopen jaren en dan hebben ze nu nog grotere talenten als hun cashcows.
Oh.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:24:46 #228
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189282198
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het is zelfs nog groter want Feyenoord heeft een eigen vermogen van 25 miljoen.

Al is het ook niet zo opmerkelijk want AZ heeft uitstekend verkocht de afgelopen jaren en dan hebben ze nu nog grotere talenten als hun cashcows.
oftewel beleid vs non beleid
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:42:23 #229
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:44:09 #230
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189282379
quote:
nette goal
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:46:40 #231
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189282408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

nette goal
Amourrichio Jahvairo Dιshauntino Van Axel-Dongen is ook wel een prima voetbalnaam.
Oh.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:55:48 #232
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189282506
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Amourrichio Jahvairo Dιshauntino Van Axel-Dongen is ook wel een prima voetbalnaam.
roepnaam Axe
pi_189282789
quote:
Jaap de Groot. :')
pi_189282797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jaap houdt wel van een open deurtje, het enige opmerkelijke vond ik eigenlijk over AZ dat meer winst heeft gemaakt dan PSV en een groter eigen vermogen heeft dan Feyenoord.
Lozano is nog niet meegeteld en PSV heeft wel iets meer uitgegeven ook. Dus staat niet helemaal in verhouding.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:34:00 #235
131800 Tarado
capτ de fusca
pi_189282885
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:22 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Lozano is nog niet meegeteld en PSV heeft wel iets meer uitgegeven ook. Dus staat niet helemaal in verhouding.
zegt alleen dat ze aardig bezig zijn bij AZ

en Jaap, ik vind het wel grappig dat hij af en toe nog een teken van leven geeft, zal pijn doen bij hem, hij was wel dι mediapartner :)
pi_189282976
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

zegt alleen dat ze aardig bezig zijn bij AZ

en Jaap, ik vind het wel grappig dat hij af en toe nog een teken van leven geeft, zal pijn doen bij hem, hij was wel dι mediapartner :)
Zijn zeker goed bezig. Benieuwd hoe ze het tegen PSV en Ajax gaan doen. Verder zie ik ze weinig verliezen.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:52:13 #237
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189283059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:42 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Zijn zeker goed bezig. Benieuwd hoe ze het tegen PSV en Ajax gaan doen. Verder zie ik ze weinig verliezen.
Muah ze zullen nog wel een dipje krijgen hoor met al die jonge spelers, hoort er ook bij. Gaan wel op ruime afstand van de top-2 eindigen.
Oh.
pi_189283977
Allemaal leuk en aardig, en het zijn heus wel jongens die onze club een warm hart toedragen. Maar gaan wij nu echt blij worden/verder ontwikkelen met de komst van een Alderweireld of Vertonghen? Poeh, dat viel niet mee vanmiddag.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:10:59 #239
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189284123
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:02 schreef Fargo het volgende:
Allemaal leuk en aardig, en het zijn heus wel jongens die onze club een warm hart toedragen. Maar gaan wij nu echt blij worden/verder ontwikkelen met de komst van een Alderweireld of Vertonghen? Poeh, dat viel niet mee vanmiddag.
Alderweireld nog wel denk ik, Vertonghen gaat niet veel meer toevoegen. Dat het nu niet draait daar hoeft ook niet te zeggen dat Alderweireld niet alsnog hier kan presteren, kijk naar Tadic en Blind waar de eerste vocht tegen degradatie en de tweede zelden speelde.
Oh.
pi_189284201
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Alderweireld nog wel denk ik, Vertonghen gaat niet veel meer toevoegen. Dat het nu niet draait daar hoeft ook niet te zeggen dat Alderweireld niet alsnog hier kan presteren, kijk naar Tadic en Blind waar de eerste vocht tegen degradatie en de tweede zelden speelde.
Of ze nou bovenin spelen of onderin...het gaat me meer om de manier waarop ze ballen inspelen en verdedigend ingrijpen. Dat viel niet mee hoor.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:17:15 #241
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189284230
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:15 schreef Fargo het volgende:

[..]

Of ze nou bovenin spelen of onderin...het gaat me meer om de manier waarop ze ballen inspelen en verdedigend ingrijpen. Dat viel niet mee hoor.
Nee maar dat kan ook te maken hebben met vertrouwen en vorm natuurlijk. Alderweireld heb ik er wel graag bij, al is dat ook afhankelijk van de ontwikkeling van Schuurs en of Alvarez een keer wordt geprobeerd in de verdediging.
Oh.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:56:24 #242
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_189286815
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:56 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Waar gaat dit over. Volgens mij heb ik iets gemist.
Inmiddels gevonden?

Deze quote van HeatWave:
quote:
De UEFA is vrijdag een onderzoek gestart naar Ajax vanwege 'ongepast gedrag' tijdens de Champions League-wedstrijd van afgelopen woensdag tegen Valencia (0-3-winst). Ook het gedrag van de meegereisde fans wordt door de Europese voetbalbond onder de loep genomen.

Vermoedelijk verwijst de UEFA, dat vrijdag een korte verklaring op de site heeft gezet, met 'ongewenst gedrag van het team' naar de zes gele kaarten die de Ajax-spelers pakten. Andrι Onana, Nicolαs Tagliafico, Daley Blind, Joel Veltman, Lisandro Martνnez en Quincy Promes werden allemaal op de bon geslingerd.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_189286824
Binnen 2 maanden schrijf je jantje af dus. Deed het prima afgelopen jaar daar.
pi_189290870
2-2 morgenmiddag.

Voor het eerst dit seizoen enigszins koud, guur weer, zware week achter de rug, het publiek dat onder invloed van cocaοne en Jδger achter ons aller ADO gaat staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2019 23:21:02 ]
pi_189291403
Het komt nu pas bij me binnen. Als we 3-0 scoren tegen Chelsea dan staan we op nr 1 van de pool, al verliezen we 0-2 de drie wedstrijden daarop
Exponentiλle deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_189291626
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 23:49 schreef firefly3 het volgende:
Het komt nu pas bij me binnen. Als we 3-0 scoren tegen Chelsea dan staan we op nr 1 van de pool, al verliezen we 0-2 de drie wedstrijden daarop
Hebben we 9 punten. Als Valencia alles wint vanaf nu komen ze op 15 punten. Toch?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_189291907
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 00:03 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Hebben we 9 punten. Als Valencia alles wint vanaf nu komen ze op 15 punten. Toch?
Chelsea en Lille kunnen ook nog op 12 punten komen
No bitch to me
  zondag 6 oktober 2019 @ 00:24:52 #248
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189291994
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 00:18 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Chelsea en Lille kunnen ook nog op 12 punten komen
Maar ze kunnen niet alledrie alles winnen natuurlijk.

Denk dat de 3e plek nu wel zeker is overigens.
Oh.
  zondag 6 oktober 2019 @ 08:47:43 #249
80382 manny
30 is best veel
pi_189293933
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:19 schreef Simmertje het volgende:
Pantelic podcast online :)
hij was / is weer leuk.

En: Op naar Ado, Op naar glorie !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189294065
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 23:49 schreef firefly3 het volgende:
Het komt nu pas bij me binnen. Als we 3-0 scoren tegen Chelsea dan staan we op nr 1 van de pool, al verliezen we 0-2 de drie wedstrijden daarop
Zo werkt het niet helemaal, maar het zou wel leuk zijn!
pi_189294508
Zometeen skyboxje *O* even genieten van al die schuimbekkende Hagenezen.
pi_189294525
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 23:49 schreef firefly3 het volgende:
Het komt nu pas bij me binnen. Als we 3-0 scoren tegen Chelsea dan staan we op nr 1 van de pool, al verliezen we 0-2 de drie wedstrijden daarop
Mocht Valencia van Lille winnen, dan heeft Ajax bij winst 9 punten en Valencia 6. Dus als Ajax de drie wedstrijden daarop verliest (dus ook van Valencia), zouden zij tegen Chelsea of Lille gelijk kunnen spelen om groepshoofd te worden. Maar we moeten de laatste wedstrijd thuis tegen Valencia en dat zou zo maar eens de wedstrijd voor groepshoofd kunnen worden :D
Wie niet dom is moet slim zijn!
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:09:04 #253
80382 manny
30 is best veel
pi_189294613
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 09:57 schreef Simmertje het volgende:
Zometeen skyboxje *O* even genieten van al die schuimbekkende Hagenezen.
Ah. Mooi. Toen ik Den Haag woonde ook een paar keer gedaan via een maatje dat daar een paar stoelen heeft. Altijd leuk om het "van de andere kant" mee te maken. Hij had wel moeite mij niet te verraden als bij hem de emoties opliepen. Zelf in de business-club daar begint dan elke zin met kanker en is het joden dit, en joden dat.

Heel heel vroegah ook nog wel eens mee het Zuiderpark in; gewoon op de fiets, maar dat was wel oude tijden en wat meer oppassen geblazen wat je deed. Dat was ook wel zo als je bijv bij Twente of NAC wat kaartjes had geregeld, maar in Den Haag was het toch even extra opletten soms.

Maar goed, in De Meer en Olympisch ging het precies zo, altijd beetje zoeken naar uitsupporters die losse kaartjes hadden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189295172
Sjaak is puur genieten bij Goedemorgen Eredivisie. :D
pi_189295237
Donny naast Martinez. Huntelaar in de spits. Weer geen Neres en Alvarez dus ook op de bank.
pi_189295340
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:09 schreef manny het volgende:

[..]

Ah. Mooi. Toen ik Den Haag woonde ook een paar keer gedaan via een maatje dat daar een paar stoelen heeft. Altijd leuk om het "van de andere kant" mee te maken. Hij had wel moeite mij niet te verraden als bij hem de emoties opliepen. Zelf in de business-club daar begint dan elke zin met kanker en is het joden dit, en joden dat.

Heel heel vroegah ook nog wel eens mee het Zuiderpark in; gewoon op de fiets, maar dat was wel oude tijden en wat meer oppassen geblazen wat je deed. Dat was ook wel zo als je bijv bij Twente of NAC wat kaartjes had geregeld, maar in Den Haag was het toch even extra opletten soms.

Maar goed, in De Meer en Olympisch ging het precies zo, altijd beetje zoeken naar uitsupporters die losse kaartjes hadden.
Wat een leuk verhaal :)
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:17:46 #257
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189295378
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:04 schreef TheArt het volgende:
Donny naast Martinez. Huntelaar in de spits. Weer geen Neres en Alvarez dus ook op de bank.
Opzich prima opstelling voor dit soort potjes.
Oh.
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:29:19 #258
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189295531
Traorι en Gravenberch op de bank, hopelijk mogen ze invallen :)
Oh.
pi_189295880
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Opzich prima opstelling voor dit soort potjes.
Geef neres gewoon het vertrouwen. Echt ongehoord hoe ze met die gozer omgaan.
pi_189295973
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Geef neres gewoon het vertrouwen. Echt ongehoord hoe ze met die gozer omgaan.
In plaats van wie moet Neres spelen dan? Ik snap wel dat je tegen ADO met Huntelaar in de spits start. Promes doet het gewoon goed als nummer 10 en hij verdient ook het vertrouwen. Tadic, Ziyech en Van de Beek moeten sowieso altijd spelen als dat kan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_189296626
Madre mia wat maken ze het zichzelf lastig.
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:05:09 #262
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189296748
Hopelijk snel 0-2 na rust, dan loop je daarna wel meteen uit met nog een paar goals.

Ajax speelt wel goed hoor verder, alleen die afronding (lol)
Oh.
pi_189296754
Wat is die achterhoede toch matig eigenlijk. Ongelofelijk hoeveel kansen we weggeven tegen ADO, als ze iets meer kwaliteit hadden zouden we zo maar met 1-1 de rust in zijn gegaan.

Het koppel Veltman-Blind biedt weinig zekerheid, Dest is ook te wisselvallig. Misschien na rust toch maar Alvarez inbrengen, want dit kan eigenlijk niet. Het is een kwestie van tijd voor dat Ajax onnodig punten gaat verspelen en weer achter de feiten aan gaat lopen in de strijd om de landstitel.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_189296816
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:05 schreef Shreyas het volgende:
Wat is die achterhoede toch matig eigenlijk. Ongelofelijk hoeveel kansen we weggeven tegen ADO, als ze iets meer kwaliteit hadden zouden we zo maar met 1-1 de rust in zijn gegaan.

Het koppel Veltman-Blind biedt weinig zekerheid, Dest is ook te wisselvallig. Misschien na rust toch maar Alvarez inbrengen, want dit kan eigenlijk niet. Het is een kwestie van tijd voor dat Ajax onnodig punten gaat verspelen en weer achter de feiten aan gaat lopen in de strijd om de landstitel.
Ajax moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (α la Douglas). De Eredivisie is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:11:01 #265
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189296828
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:05 schreef Shreyas het volgende:
Wat is die achterhoede toch matig eigenlijk. Ongelofelijk hoeveel kansen we weggeven tegen ADO, als ze iets meer kwaliteit hadden zouden we zo maar met 1-1 de rust in zijn gegaan.
Als... dan was 1-4 een logische tussenstand geweest. Ben het er ook niet mee eens dat het aan de achterhoede ligt, het zit in de omschakeling van de de hele team.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:12:13 #266
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189296846
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ajax moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (α la Douglas). De Eredivisie is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
Ja man, stuk of wat dommekrachten neerzetten, want daar hebben we zoveel succes mee gehaald altijd.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:14:07 #267
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189296875
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ajax moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (α la Douglas). De Eredivisie is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
_O_
Oh.
pi_189296877
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ajax moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (α la Douglas). De Eredivisie is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
Ajax heeft de alternatieven al wel in huis. Waar het vooral aan ontbreekt is echt VMs. Alvarez en Martinez kunnen prima centraal achterin en Schuurs zie ik er ook echt nog wel komen. Het verschil tussen de Ligt en Veltman is dat de Ligt het in de Eredivisie ook nog wel op 70% redde, bij Veltman is dat niet het geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189296911
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ajax moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (α la Douglas). De Eredivisie is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
Ajax heeft toch al Pierie en Schuurs gehaald voor komend seizoen?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator zondag 6 oktober 2019 @ 13:33:53 #270
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hθ
pi_189297129
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ajax moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (α la Douglas). De Eredivisie is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
:D
What can change the nature of a man?
pi_189297282
Geen kans gehad tweede helft :')
pi_189297349
Je hebt op dit moment helemaal niets aan Huntelaar. Breng Neres eens even snel voor hem.
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:51:10 #273
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_189297376
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ajax moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (α la Douglas). De Eredivisie is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
Lennygod
Dit, dus.
pi_189297455
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:16 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ajax heeft toch al Pierie en Schuurs gehaald voor komend seizoen?
Niet doorhebben dat je absurde post volledig belachelijk wordt gemaakt.
Je hebt in de achterhoede met Tagliafico 1 van de beste linksbacks van europa, met Blind een speler in de kracht van zn leven met ervaring halve finale wk, halve finale cl en winst el, met Veltman een stabiele verdediger die heel sterk is teruggekomen na een blessure, met Dest een groeibriljantje en met Onana met afstand de beste keeper van Nl.
De achterhoede is gewoon prima van niveau. Waarschijnlijk 2e ronde cl. Zonder de Ligt ennde Jong ervoor is het idd geen absolute wereldtop zoals vorig jaar nee, maar als dat je standaard is....
pi_189297470
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:55 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Niet doorhebben dat je absurde post volledig belachelijk wordt gemaakt.
Je hebt in de achterhoede met Tagliafico 1 van de beste linksbacks van europa, met Blind een speler in de kracht van zn leven met ervaring halve finale wk, halve finale cl en winst el, met Veltman een stabiele verdediger die heel sterk is teruggekomen na een blessure, met Dest een groeibriljantje en met Onana met afstand de beste keeper van Nl.
De achterhoede is gewoon prima van niveau. Waarschijnlijk 2e ronde cl. Zonder de Ligt ennde Jong ervoor is het idd geen absolute wereldtop zoals vorig jaar nee, maar als dat je standaard is....
Ok, leg jij dan maar uit waarom Ajax zoveel kansen tegen krijgt als ze tegen een matige eredivisieclub spelen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_189297509
Slechtste pot van Ajax dit seizoen
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:00:51 #277
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_189297525
Biemmmm. Klaar.
pi_189297550
Toch wel lekker winnen, punten zijn binnen tegen een ploeg die alleen de beuk erin gooit..
pi_189297614
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok, leg jij dan maar uit waarom Ajax zoveel kansen tegen krijgt als ze tegen een matige eredivisieclub spelen
Misschien ga ik er vanmiddag nog verder op in. Maar om te beginnen twijfel ik al of Ajax zo veel kansen tegen krijgt i vergelijking met andere clubs.
Daarnaast zou ik dat antwoord eerder zoeken in het spel van Ajax, aanvallend en hoog druk zetten waardoor er veel ruimtes achterin komen. Dat, gepaard met de verbinding tussen de achterhoede en het middenveld is veel meer debet dan de achterhoede zelf.
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:10:44 #280
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189297717
Die tweede helft kon echt niet _O-
Oh.
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:11:43 #281
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_189297737
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die tweede helft kon echt niet _O-
Die was echt slecht inderdaad. :z
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_189297758
Uiteindelijk mag je blij zijn dat je hier 2-0 wint, maar deze wedstijd veel te weinig gedaan aan het doelsaldo. Grote kans dat PSV later vandaag een flink stuk dichterbij komt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_189297813
Die Hagenezen spelen hun wedstrijd van het jaar, hier leeft die hele stad voor. Dan is 0-2 prima. Had in de eerste helft ook 1-4 kunnen worden.
pi_189297815
Prima resultaat bij Ado op dat kut veld.
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:15:31 #285
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189297824
sportzeloot twitterde op zondag 06-10-2019 om 14:06:13 Punten Ajax na 9 speelrondes:2010: 20 (1 punt in CL)2011: 16 (1 punt in CL)2012: 17 (0 punten in CL)2013: 17 (1 punt in CL)2014: 17 (2 punten in CL)2015: 22 (2 punten in EL)2016: 22 (6 punten in EL)2017: 19 (geen CL/EL)2018: 22 (4 punten in CL)2019: 23 (6 punten in CL) reageer retweet
Oh.
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:16:34 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189297848
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
sportzeloot twitterde op zondag 06-10-2019 om 14:06:13 Punten Ajax na 9 speelrondes:2010: 20 (1 punt in CL)2011: 16 (1 punt in CL)2012: 17 (0 punten in CL)2013: 17 (1 punt in CL)2014: 17 (2 punten in CL)2015: 22 (2 punten in EL)2016: 22 (6 punten in EL)2017: 19 (geen CL/EL)2018: 22 (4 punten in CL)2019: 23 (6 punten in CL) reageer retweet
#TenHagOut
We have always been at war with Eastasia.
pi_189297892
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok, leg jij dan maar uit waarom Ajax zoveel kansen tegen krijgt als ze tegen een matige eredivisieclub spelen
Welke kansen tegen ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_189297919
Slechte 2e helft maar geen kans weggegeven verder. En dan noemt een dramaqueen hier dat de achterhoede zo slecht is _O_
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_189298051
Goed resultaat op een echt schrale zondag
-nee-
pi_189298159
Zakelijk winst, niet meer over hebben. Er valt in dit soort potjes toch niks te winnen, alleen maar te verliezen. Seizoen is nog lang.
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:36:50 #291
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189298239
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:33 schreef Yreal het volgende:
Zakelijk winst, niet meer over hebben. Er valt in dit soort potjes toch niks te winnen, alleen maar te verliezen. Seizoen is nog lang.
Er valt doelsaldo te winnen hoor, voorlopig gaat het daarom met PSV en moet je hier gewoon met minimaal 4 goals verschil winnen.
Oh.
pi_189298264
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ajax moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (α la Douglas). De Eredivisie is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
:')

Ja GROOT, STERK, MAGALLAN is echt wat Ajax nodig heeft...
Jack does it in real time...
pi_189298303
Doordat het zo slordig was werd het nog onnodig spannend. Verder zijn de drie punten gewoon weer binnen. Lekker vergeten en op naar de volgende pot.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189298547
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er valt doelsaldo te winnen hoor, voorlopig gaat het daarom met PSV en moet je hier gewoon met minimaal 4 goals verschil winnen.
Je krijgt nog Ajax-psv terwijl je doelsaldo er nu 6 beter is. Loopt wel los.
pi_189298560
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:38 schreef DeeBee het volgende:

[..]

:')

Ja GROOT, STERK, MAGALLAN is echt wat Ajax nodig heeft...
Flashbacks naar sigthorson ;(
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:54:12 #296
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189298574
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je krijgt nog Ajax-psv terwijl je doelsaldo er nu 6 beter is. Loopt wel los.
PSV kan dat aantal vanmiddag al rechttrekken tegen VVV.
Oh.
pi_189298690
Nu al met het doelsaldo bezig zijn... wordt gewoon op punten beslist
No bitch to me
  zondag 6 oktober 2019 @ 15:03:32 #298
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189298726
Wat een gejank hier. Drie punten, inpakken en wegwezen, is elk jaar een kutwedstrijd met kutpubliek op een kuttijdstip dus winst is prima. Er zijn jaren geweest dat je hier punten verspeelde.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189298761
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Flashbacks naar sigthorson ;(
Het tijdperk Gudelj was toch wel het meest tragische in de recente geschiedenis van Ajax.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189298805
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:03 schreef Szura het volgende:
Wat een gejank hier. Drie punten, inpakken en wegwezen, is elk jaar een kutwedstrijd met kutpubliek op een kuttijdstip dus winst is prima. Er zijn jaren geweest dat je hier punten verspeelde.
Dit dus!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoλ: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 6 oktober 2019 @ 15:16:13 #301
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189298986
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het tijdperk Gudelj was toch wel het meest tragische in de recente geschiedenis van Ajax.
Die periodes dat Ajax ιιn schot op doel had in drie wedstrijden tegen degradatiekandidaten _O_
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')