abonnement Unibet Coolblue
pi_189216464
Precies. Hoe kan nou iets dat zo lekker is ongezond zijn? Dat je smaakpapillen daarnaar snakken zegt toch iets? Rood vlees is heel erg voedzaam en gezond. Laat dat eens en voor altijd duidelijk zijn. Onze hersenen zijn proportioneel groot voor de mensen lichaam. Met alleen groente kom je niet ver. Je hebt ook gewoon vlees nodig.
https://t.co/SystreCnhh
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:03:14 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189216478
Ik neem die berichten ook nooit serieus, paar jaar later roepen ze weer iets anders.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:08:37 #3
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189216613
Het was altijd al een debiele stelling. De kans op ziekte neemt met x% toe, maar de basiskans was super laag, dus uiteindelijk is er nauwelijks meetbaar verschil.

Nu blijkt zelfs dat onzin.
pi_189216646
Wat een waanzinnig goede bron. Ik ga zo overigens toch biefstuk eten, en dat pakt niemand mij meer af.
pi_189216963
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:02 schreef Atak het volgende:
Precies. Hoe kan nou iets dat zo lekker is ongezond zijn? Dat je smaakpapillen daarnaar snakken zegt toch iets? Rood vlees is heel erg voedzaam en gezond. Laat dat eens en voor altijd duidelijk zijn. Onze hersenen zijn proportioneel groot voor de mensen lichaam. Met alleen groente kom je niet ver. Je hebt ook gewoon vlees nodig.
https://t.co/SystreCnhh
Dat de smaakpapillen van de gemiddelde mens niet resulteren in een gezond lichaam/geest, leek me al wel duidelijk gezien de omvang van veel mensen in de welvarende landen.
(Neemt niet weg dat ik elke aanmoediging tot ribeye met liefde aanvaard.)
Eten is ons belangrijkste genotsmiddel, en de aandrang is moeilijk te controleren voor velen.

Wat (evolutionair gezien) vroeger goed voor je was is dat vandaag de dag bepaald niet per se.
De combinatie van vet en suiker (/zoet) is in de natuur erg zeldzaam, maar in de voedingsindustrie bijna standaard.

Als je gezond wilt leven, moet je beweging en voeding enigszins op elkaar afstemmen.
Ingewikkeld is het niet, maar voor velen wel heel moeilijk.
Mensen zijn geen petrischaaltjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 01-10-2019 21:29:56 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:25:37 #6
213457 engine
pi_189217035
Nu zin in biefstuk :(
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_189217225
Rosbief _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:34:45 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_189217281
Wat was de windrichting vandaag?
pi_189217305
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat de smaakpapillen van de gemiddelde mens niet resulteren in een gezond lichaam/geest, leek me al wel duidelijk gezien de omvang van veel mensen in die welvarende landen. Die hadden geen suiker
(Neemt niet weg dat ik elke aanmoediging tot ribeye met liefde aanvaard.)
Eten is ons belangrijkste genotsmiddel, en de aandrang is moeilijk te controleren voor velen.

Wat (evolutionair gezien) vroeger goed voor je was is dat vandaag de dag bepaald niet per se.
De combinatie van vet en suiker (/zoet) is in de natuur erg zeldzaam, maar in de voedingsindustrie bijna standaard.

Als je gezond wilt leven, moet je beweging en voeding enigszins op elkaar afstemmen.
Ingewikkeld is het niet, maar voor velen wel heel moeilijk.
Mensen zijn geen petrischaaltjes.

kan je dat ook onderbouwen? Suiker met rood vlees vergelijken is appels met peren vergelijken. Suiker dat men nu gebruikt is niet dezelfde suiker de onze voorouders consumeerde. Die hadden geen suiker.
pi_189217319
Of het gezond is weet ik niet, maar lekker is het wel :9~
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:36:28 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189217322
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189217346
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Voortaan 3x per dag biefstuk, gewoon omdat het kan _O_
Nu in de aanbieding. _O_
  Beste debater 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:38:09 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189217366
Ik eet eigenlijk alleen varkensvlees...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189217373
Ik hou van biefstuk met veel vet. Dat is gewoon natuurlijke vet. Dat blijkt erg gezond te zijn. Al die jaren is ons voorgelogen.
pi_189217396
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Voortaan 3x per dag biefstuk, gewoon omdat het kan _O_
Meteen als ontbijt al een biefstuk van een pond naar binnen gooien. *O*
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189217407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik eet eigenlijk alleen varkensvlees...
Bacon. _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189217430
En toch zegt The Banana Girl dat we Frugivoren zijn....



https://joedubs.com/are-humans-frugivores/
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:41:27 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189217445
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:38 schreef Atak het volgende:
Ik hou van biefstuk met veel vet. Dat is gewoon natuurlijke vet. Dat blijkt erg gezond te zijn. Al die jaren is ons voorgelogen.
Riblappen :Y) :9 Ik snij het vet eraf, smelt het, en braad het vlees in eigen vet. Dat is echt :9~ :9~ :9~
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189217494
Alleen ook de kop al...

”’Wetenschappers”’ proberen publicatie onderzoek ‘Rood vlees eten toch niet zo gevaarlijk’ tegen te houden.

Wetenschappers zijn er voor zichzelf blijkbaar.... :{
pi_189217505
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:35 schreef Atak het volgende:

[..]

kan je dat ook onderbouwen? Suiker met rood vlees vergelijken is appels met peren vergelijken. Suiker dat men nu gebruikt is niet dezelfde suiker de onze voorouders consumeerde. Die hadden geen suiker.
Dat klopt, en dat is gedeeltelijk het probleem, we zijn zo welvarend dat het moeilijk is geworden om gezond te eten/leven.
(Voor heel veel mensen.)
Vroeger vingen we waarschijnlijk meestal een konijn of zo (met zijn vieren).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_189217506
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Riblappen :Y) :9 Ik snij het vet eraf, smelt het, en braad het vlees in eigen vet. Dat is echt :9~ :9~ :9~
Daar kan je chilli con carne mee maken.
pi_189217542
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:02 schreef Atak het volgende:
Precies. Hoe kan nou iets dat zo lekker is ongezond zijn? Dat je smaakpapillen daarnaar snakken zegt toch iets? Rood vlees is heel erg voedzaam en gezond. Laat dat eens en voor altijd duidelijk zijn. Onze hersenen zijn proportioneel groot voor de mensen lichaam. Met alleen groente kom je niet ver. Je hebt ook gewoon vlees nodig.
https://t.co/SystreCnhh
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:02 schreef Atak het volgende:
Precies. Hoe kan nou iets dat zo lekker is ongezond zijn? Dat je smaakpapillen daarnaar snakken zegt toch iets? Rood vlees is heel erg voedzaam en gezond. Laat dat eens en voor altijd duidelijk zijn. Onze hersenen zijn proportioneel groot voor de mensen lichaam. Met alleen groente kom je niet ver. Je hebt ook gewoon vlees nodig.
https://t.co/SystreCnhh
Men krijgt last van dyslexie en vroegtijdige dementie als men eet wat de boeren goed noemen. Het is bewezen onzin dat mensen vlees nodig hebben.
pi_189217561
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat klopt, en dat is gedeeltelijk het probleem, we zijn zo welvarend dat het moeilijk is geworden om gezond te eten/leven.
(Voor heel veel mensen.)
Vroeger vingen we waarschijnlijk meestal een konijn of zo (met zijn vieren).
Dat komt omdat het westen geen kookcultuur heeft. Nog niet zolang geleden bestond de Nederlandse cultuur louter uit gekookte groente en een stukje vlees.
pi_189217573
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Daar kan je chilli con carne mee maken.
Daar kan je in principe alles voor gebruiken, kipfilet, rundergehakt, hamlappen, lamsvlees...ligt maar net aan je voorkeur.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189217600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:45 schreef torentje het volgende:

[..]


[..]

Men krijgt last van dyslexie en vroegtijdige dementie als men eet wat de boeren goed noemen. Het is bewezen onzin dat mensen vlees nodig hebben.
Ik denk eerder dat vegan leefstijl voor dat soort dingen zorgt.

pi_189217635
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat komt omdat het westen geen kookcultuur heeft. Nog niet zolang geleden bestond de Nederlandse cultuur louter uit gekookte groente en een stukje vlees.
Inderdaad, bij ons thuis: Groente, vlees, aardappelen (allerlei combinaties) en vla of yoghurt na.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:49:23 #28
236264 crew  capricia
pi_189217651
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat komt omdat het westen geen kookcultuur heeft. Nog niet zolang geleden bestond de Nederlandse cultuur louter uit gekookte groente en een stukje vlees.
Het westen is niet alleen Nederland he.
En dat stukje vlees is pas van heel recent voor de massa.
Welvaart kan ongezond zijn, goh wat een verrassing, zeker met een genotsmiddel als eten in combinatie met kapitalisme.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:51:00 #30
236264 crew  capricia
pi_189217683
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat komt omdat het westen geen kookcultuur heeft. Nog niet zolang geleden bestond de Nederlandse cultuur louter uit gekookte groente en een stukje vlees.
Vergeet vis niet. We zijn kust- en rivierbewoners.
Definitely not CIA
pi_189217689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het westen is niet alleen Nederland he.
En dat stukje vlees is pas van heel recent voor de massa.
Welvaart kan ongezond zijn, goh wat een verrassing, zeker met een genotsmiddel als eten in combinatie met kapitalisme.
Alles wat nieuw is moet nog wennen..
pi_189217701
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat komt omdat het westen geen kookcultuur heeft. Nog niet zolang geleden bestond de Nederlandse cultuur louter uit gekookte groente en een stukje vlees.
Frankrijk en Italie horen ook bij de westerse wereld, maar je kan toch moeilijk zeggen dat die geen kookcultuur hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:53:28 #33
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189217732
Atak haat op het westen racisten topic genot.
And so is the past
pi_189217736
Heel veel vegans zijn ook weer ex vegans. Je kan het wel voor 10 jaar volhouden (meeste mensen minder). Je lichaam slaat bepaalde stoffen op maar na een bepaalde tijd verbruik je al je reserves en dan gaat het heel snel. Vroeger was roken normaal maar nu wordt dat gezien als een ziekte bijna. In de toekomst zal men hetzelfde denken over vegans.
pi_189217769
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Frankrijk en Italie horen ook bij de westerse wereld, maar je kan toch moeilijk zeggen dat die geen kookcultuur hebben.
dat zijn landen die contact hebben gehad met mensen/landen/culturen die wel kunnen koken.
pi_189217783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:51 schreef Atak het volgende:

[..]

Alles wat nieuw is moet nog wennen..
De commercie krijgt te veel vrije baan.
Politiek, en niet commercie moet leidend zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_189217806
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar kan je in principe alles voor gebruiken, kipfilet, rundergehakt, hamlappen, lamsvlees...ligt maar net aan je voorkeur.
Dat is het geen carne meer.
pi_189217807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:55 schreef Atak het volgende:

[..]

dat zijn landen die contact hebben gehad met mensen/landen/culturen die wel kunnen koken.
Tsja, dat hadden de Hollanders ook, die roofden heel Azie leeg van alle spijzen die er maar te vinden waren, maar daar is in de Hollandse keuken weinig van terug te zien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189217816
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:57:42 #40
236264 crew  capricia
pi_189217825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, dat hadden de Hollanders ook, die roofden heel Azie leeg van alle spijzen die er maar te vinden waren, maar daar is in de Hollandse keuken weinig van terug te zien.
Rijsttafel is NLs.
Definitely not CIA
pi_189217827
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:55 schreef Atak het volgende:

[..]

dat zijn landen die contact hebben gehad met mensen/landen/culturen die wel kunnen koken.
Ah ja, Frankrijk en Italiė hebben niets toegevoegd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_189217833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:56 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is het geen carne meer.
Eh jawel...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_189217856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Eh jawel...
Carne betekent rund in het Spaans. Jij noemt kip en shit op. _O-
pi_189217857
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:56 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is het geen carne meer.
Maakt niks uit, het zijn de hete kruiden die de smaak overheersen. Wat dat betreft vind ik de Indiaase keuken behoorlijk eenzijdig, heel veel gerechten, maar alles drijft in curry, waardoor het bijna allemaal hetzelfde smaakt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189217875
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ah ja, Frankrijk en Italiė hebben niets toegevoegd.
Wat dan?
pi_189217877
quote:
Ondertussen zitten ze aan de eiwitshakes en steroļden :')
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189217900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maakt niks uit, het zijn de hete kruiden die de smaak overheersen. Wat dat betreft vind ik de Indiaase keuken behoorlijk eenzijdig, heel veel gerechten, maar alles drijft in curry, waardoor het bijna allemaal hetzelfde smaakt.
dus als jij een restaurant zou hebben zou je kip als Chili con carne (vertaling Chili met rund) verkopen _O-
pi_189217916
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:59 schreef Atak het volgende:

[..]

Carne betekent rund in het Spaans. Jij noemt kip en shit op. _O-
https://es.wikipedia.org/wiki/Carne

Niet ik trouwens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_189217920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:59 schreef Atak het volgende:

[..]

Wat dan?
barbaar...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_189217943
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:40 schreef Bocaj het volgende:
En toch zegt The Banana Girl dat we Frugivoren zijn....

[ afbeelding ]

https://joedubs.com/are-humans-frugivores/
En hoe oud wordt de gemiddelde chimpanzee?

gotcha!
Que fįcil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_189217954
Eten Turken trouwens ook wel eens iets waar geen knoflook in zit? Bij mij op school vroeger was er een klas met alleen maar Turkse leerlingen, en op maandag hadden wij het tweede lesuur het lokaal waar zij het uur daarvoor hadden ingezeten, en dan moesten eerst alle ramen open en de deur van het lokaal zodat die knoflookwalm er even uit kon waaien. Tering wat stonken die gasten uit hun muil zeg, niet normaal meer. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189217966
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:59 schreef Atak het volgende:

[..]

Carne betekent rund in het Spaans. Jij noemt kip en shit op. _O-
Carne is vlees, alle soorten.
Que fįcil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_189217972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat vegan leefstijl voor dat soort dingen zorgt.

Vakman pur sang
pi_189217985
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:00 schreef Atak het volgende:

[..]

dus als jij een restaurant zou hebben zou je kip als Chili con carne (vertaling Chili met rund) verkopen _O-
Nee, ik zeg alleen dat het mij qua smaak weinig uitmaakt welk vlees er voor gebruikt word, uiteindelijk zijn het de chilikruiden die de smaak bepalen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189217994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, dat hadden de Hollanders ook, die roofden heel Azie leeg van alle spijzen die er maar te vinden waren, maar daar is in de Hollandse keuken weinig van terug te zien.
je vergeet bloembollen eten.
pi_189218022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:05 schreef Atak het volgende:

[..]

je vergeet bloembollen eten.
Dat was volgens mij alleen in WO2, toen er gewoon niks anders was.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189218053
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, ik zeg alleen dat het mij qua smaak weinig uitmaakt welk vlees er voor gebruikt word, uiteindelijk zijn het de chilikruiden die de smaak bepalen.
Dat lijkt mij echt vies maar goed. Iedereen zijn ding.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:07:43 #58
236264 crew  capricia
pi_189218055
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:05 schreef Atak het volgende:

[..]

je vergeet bloembollen eten.
Je vergeet waterkonijn. :+
Definitely not CIA
pi_189218126
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:03 schreef Hathor het volgende:
Eten Turken trouwens ook wel eens iets waar geen knoflook in zit? Bij mij op school vroeger was er een klas met alleen maar Turkse leerlingen, en op maandag hadden wij het tweede lesuur het lokaal waar zij het uur daarvoor hadden ingezeten, en dan moesten eerst alle ramen open en de deur van het lokaal zodat die knoflookwalm er even uit kon waaien. Tering wat stonken die gasten uit hun muil zeg, niet normaal meer. _O-
Misschien dat ze een BBQ grill in hun tas hadden.
pi_189218154
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:00 schreef Atak het volgende:

[..]

dus als jij een restaurant zou hebben zou je kip als Chili con carne (vertaling Chili met rund) verkopen _O-
De term carne is niet bepaald aan chili voorbehouden...
carnisseria

[ Bericht 14% gewijzigd door Tanatos op 01-10-2019 22:18:38 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_189218185
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Je vergeet waterkonijn. :+
Ik heb het eigenlijk nooit op het menu gevonden.
Grasbuikjes zijn lekker.
(Als steak, en als stoof.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:15:14 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189218231
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:56 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is het geen carne meer.
Carne = vlees. Carne is niet "rund"(vlees).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189218989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:03 schreef TTSS het volgende:

[..]

En hoe oud wordt de gemiddelde chimpanzee?
Moet je effe de familiegeschiedenis van @Atak er bij pakken. Mag je er wel 10 jaar bij optellen ivm de inteeltfactor.
pi_189219195
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:47 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Moet je effe de familiegeschiedenis van @:Atak er bij pakken. Mag je er wel 10 jaar bij optellen ivm de inteeltfactor.
Zo’n goede grap had ik niet verwacht van jou. Begin je nou eindelijk die vitaminepillen in te nemen, oude rukker. _O-
pi_189219520
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:38 schreef Atak het volgende:
Ik hou van biefstuk met veel vet. Dat is gewoon natuurlijke vet. Dat blijkt erg gezond te zijn. Al die jaren is ons voorgelogen.
Wat is onnatuurlijk vet dan?
pi_189219655
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:12 schreef 111210 het volgende:

[..]

Wat is onnatuurlijk vet dan?
Op je omafiets een wheelie maken
pi_189219715
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Op je omafiets een wheelie maken
Dat blijft natuurlijk ook gewoon vet
pi_189219726
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij eet wel vlees.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:30:43 #69
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:37:19 #70
236264 crew  capricia
pi_189220061
Wat is dat met vlees en mannen?
Voel je je mannelijker als je een kilo per week eet of zo?
Definitely not CIA
pi_189220308
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:37 schreef capricia het volgende:
Wat is dat met vlees en mannen?
Voel je je mannelijker als je een kilo per week eet of zo?
Alsof jij nee zegt tegen een vleesdolk van 30cm. o|O
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:55:06 #72
236264 crew  capricia
pi_189220321
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alsof jij nee zegt tegen een vleesdolk van 30cm. o|O
Pollo of carne? :P
Definitely not CIA
pi_189220350
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Pollo of carne? :P
Ok daar heb ik even geen antwoord op. :@
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189220457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alsof jij nee zegt tegen een vleesdolk van 30cm. o|O
Dat is inderdaad een inkoppertje.
pi_189220460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:12 schreef 111210 het volgende:

[..]

Wat is onnatuurlijk vet dan?
Alles wat niet natuurlijk is is onnatuurlijk.
pi_189220486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Op je omafiets een wheelie maken
_O-
pi_189221083
Volgens Diederik Stapel en Roos Vonk, beide wetenschappers, waren roodvleeseters toch aggressief en onsympathiek!

Bleek destijds allemaal uit de dikke duim gezogen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 01:30:44 #78
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189221094
Biefstuk, zo rood mogelijk :9 Rosbief :9

*meestal niet agressief en toch wel sympathiek
  woensdag 2 oktober 2019 @ 05:21:48 #80
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189221359
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:02 schreef Atak het volgende:
Precies. Hoe kan nou iets dat zo lekker is ongezond zijn? Dat je smaakpapillen daarnaar snakken zegt toch iets? Rood vlees is heel erg voedzaam en gezond. Laat dat eens en voor altijd duidelijk zijn. Onze hersenen zijn proportioneel groot voor de mensen lichaam. Met alleen groente kom je niet ver. Je hebt ook gewoon vlees nodig.
https://t.co/SystreCnhh
Betrouwbare bron zeg. Jeetje, al die wetenschappers overal ter wereld die een complot smeden om een onwelgevallige publicatie tegen te houden. :')
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 2 oktober 2019 @ 05:23:39 #81
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189221361
Een wel betrouwbare bron zegt dit erover:

Vergroot rood vlees de kans op kanker?
https://www.voedingscentr(...)-kans-op-kanker.aspx
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 2 oktober 2019 @ 07:10:15 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189221748
quote:
Critici
De nieuwe studie kan echter op flinke kritiek rekenen. Nog voor het onderzoek verscheen in het wetenschappelijke tijdschrift Annals of Internal Medicine, verzochten sommigen wetenschappers om de publicatie uit te stellen. Enkele onderzoekers van Harvard University stellen zelfs dat de conclusies van het onderzoek ‘de geloofwaardigheid van de voedingswetenschap ondermijnen en het vertrouwen in wetenschappelijk onderzoek aantasten.’
:')
pi_189221909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, dat hadden de Hollanders ook, die roofden heel Azie leeg van alle spijzen die er maar te vinden waren, maar daar is in de Hollandse keuken weinig van terug te zien.
Kruidnoten :s)
  woensdag 2 oktober 2019 @ 07:52:06 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189221953
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 05:23 schreef NoPicNic het volgende:
Een wel betrouwbare bron
Hahaha jij noemt het voedingscentrum een betrouwbare bron? Proest. :D
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:06:41 #85
131800 Tarado
capō de fusca
pi_189222019
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Rijsttafel is NLs.
:) mwa, niet helemaal
pi_189222096
quote:
Die staan stijf van de anabolen. Vegan bodybuilders zijn de grootste hypocrieten van allemaal. Eten geen vlees en bewerkt voedsel maar spuiten zichzelf wel vol met anabolen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:33:41 #87
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189222169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:40 schreef Bocaj het volgende:
En toch zegt The Banana Girl dat we Frugivoren zijn....

[ afbeelding ]

https://joedubs.com/are-humans-frugivores/
Als je alleen maar naar ons gebit kijkt, als een achterlijke.

We eten al duizenden jaren vlees, we kunnen het verteren, dus we zijn ook vleeseters. Klaar. Onze ogen zitten aan de voorzijde van ons hoofd, dus we zijn roofdieren.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:36:57 #88
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189222193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:03 schreef TTSS het volgende:

[..]

En hoe oud wordt de gemiddelde chimpanzee?

gotcha!
Zijn chimpansees jagers? Nee. Mensen? Ja.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:39:03 #89
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189222206
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat komt omdat het westen geen kookcultuur heeft. Nog niet zolang geleden bestond de Nederlandse cultuur louter uit gekookte groente en een stukje vlees.
Nee, het is niet alsof de Franse keuken zo'n beetje de hele wereld domineert. Clown.

Turken, die hebben geen keuken. Zo'n beetje al jullie gerechten zijn gejat van superieure culturen.
pi_189222395
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Onze ogen zitten aan de voorzijde van ons hoofd, dus we zijn roofdieren.
Dat is een goede opmerking... Zo had ik het nog niet eens bekeken!
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:06:04 #91
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189222479
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 07:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hahaha jij noemt het voedingscentrum een betrouwbare bron? Proest. :D
Wat een domme, lege en inhoudsloze opmerking want wat zegt het Voedingscentrum (dat 100% wordt gesubsidieerd door de overheid) over hun werkwijze m.b.t. 'het vertalen' van wetenschappelijk onderzoek naar voedingsadvies?

quote:
Voedingswetenschap is een complexe wetenschap. De experts van het Voedingscentrum zijn op de hoogte van alle belangrijke onderzoeken. Wij geven alleen adviezen op basis van goede onderzoeken en wetenschappelijke consensus.
Zie verder: https://www.voedingscentr(...)egeven-adviezen.aspx

Dus geloof jij maar lekker al die sprookjes die al die zogenaamde voedingsexperts op social media beweren - hun diepe zakken moeten immers gevuld worden met de verkoop van advertenties, boeken etc. - ik houd het liever bij grondig wetenschappelijk onderzoek volgens de laatste stand van zaken. :W
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189222686
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:37 schreef capricia het volgende:
Wat is dat met vlees en mannen?
Voel je je mannelijker als je een kilo per week eet of zo?
:')

Ga de keuken in, biefstuk bakken
pi_189222809
Ik ga nog wat kolen halen voor de BBQ *O* :Y) *O*
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:33:10 #95
131800 Tarado
capō de fusca
pi_189222840
ik zou niet zonder kunnen, tenminste zolang het er is, verder eet ik ook voldoende groente en fruit, nepvlees etc. heb ik helemaal niets mee en eet ik niet.
pi_189223013
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:06 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Wat een domme, lege en inhoudsloze opmerking want wat zegt het Voedingscentrum (dat 100% wordt gesubsidieerd door de overheid) over hun werkwijze m.b.t. 'het vertalen' van wetenschappelijk onderzoek naar voedingsadvies?
[..]

Zie verder: https://www.voedingscentr(...)egeven-adviezen.aspx
Het voedingscentrum is van het 'ik kies bewust-logo', belastinggeld voor de marketing van Unilever.

quote:
Dus geloof jij maar lekker al die sprookjes die al die zogenaamde voedingsexperts op social media beweren - hun diepe zakken moeten immers gevuld worden met de verkoop van advertenties, boeken etc. - ik houd het liever bij grondig wetenschappelijk onderzoek volgens de laatste stand van zaken. :W
Grondig en de laatste stand van zaken liggen elkaar niet zo goed. Grondig wetenschappeljik onderzoek en voedingsonderzoek hebben ook niet zoveel met elkaar te maken. De voedingswetenschap is vooral 'u vraagt, wij draaien'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Miss 200.000.000! woensdag 2 oktober 2019 @ 09:56:17 #97
367000 roos94
pi_189223093
Tja..helaas zijn veel lekkere dingen ongezond. Rood vlees is mijn favo vlees (op varken na, dat moet ik niet)

Alles met mate.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:06:29 #98
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189223207
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zijn chimpansees jagers? Nee. Mensen? Ja.
Euhm ja, chimps zijn wel degelijk ook jagers. Best effectief ook nog zelfs.

Beetje vreemd dat je net het gebit en ogen van de mens aanhaald om de conclusie te trekken dat we roofdieren zijn, maar bij chimps die qua tanden daar nog veel dichterbij zitten en de ogen ook voor in het hoofd hebben zegt dat ze geen roofdieren zijn.

Zou het misschien niet zo simpel liggen als je denkt?
Betekend roofdier kenmerken hebben niet hetzelfde als carnivoor zijn?
Een bruine beer is bv ook geen carnivoor, wel een roofdier.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cause_Mayhem op 02-10-2019 10:21:03 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189223341
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 01:30 schreef Stray_cat het volgende:
Biefstuk, zo rood mogelijk :9 Rosbief :9

*meestal niet agressief en toch wel sympathiek
Zo heb ik mijn rosbief inderdaad ook. Wel kut om de lakens telkens te moeten verwisselen. :(
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:59:41 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223828
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Meteen als ontbijt al een biefstuk van een pond naar binnen gooien. *O*
Echt niet zo gek gedacht hoor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Steak_and_eggs
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:05:41 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223892
quote:
Their conclusions were swiftly attacked by a group of prominent U.S. scientists who took the unusual step of trying to stop publication until their criticisms were addressed.
Publicaties tegenhouden omdat het weer niet in je straatje past.
Zo rolt de policor natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:13:21 #102
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_189223984
Hoe de fuck is dat artikel in de OP legit? Ik krijg gewoon een referal link naar bol.com voor Whiskey wanneer ik een van de links aan klik.

Wanneer ik naar het bron artikel ga staat er nergens een bron/link naar een van de papers/research. Hoe kan de schrijver van dit artikel verifieren dat dit geen klinkklare onzin is? Er staat geen auteur of iets bij het artikel.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:15:01 #103
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189224009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het voedingscentrum is van het 'ik kies bewust-logo', belastinggeld voor de marketing van Unilever.
[..]

Grondig en de laatste stand van zaken liggen elkaar niet zo goed. Grondig wetenschappeljik onderzoek en voedingsonderzoek hebben ook niet zoveel met elkaar te maken. De voedingswetenschap is vooral 'u vraagt, wij draaien'.
Jij mag alles geloven wat je wilt. Ook verkooppraatjes van jan-en-alleman die met hun meninkjes forse commerciėle belangen hebben. Ik heb vertrouwen in een wetenschappelijke benadering van een instituut die 100% wordt gefinancieerd door belastinggeld en niet door Unilever zoals jij ongefundeerd beweerd.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:18:07 #104
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_189224049
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Publicaties tegenhouden omdat het weer niet in je straatje past.
Zo rolt de policor natuurlijk.
Ehhhmmm. Sorry, zo werkt het.

Als je een publicatie wilt plaatsen dan wordt je paper/artikel niet op vrije aanvraag erin geplaatst. Er dient een aanvraag gemaakt te worden, indien het onderwerp en het stuk van kwaliteit/relevant is gaat dit naar een peer-reviewer die na gaat of de kwaliteit in orde is (zowel methodisch als schriftelijk) en deze geeft feedback. Deze dien je aan te passen voor publicatie.

Dit is niet hoe het werkt "Omdat het weer niet in je straatje past", maar als jij een paper instuurt met rare onzin, dan wordt dit gechecked met wetenschappers in het veld die zelf onderzoek hebben gedaan om te kijken of het niet pure onzin is.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_189224428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:13 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Hoe de fuck is dat artikel in de OP legit? Ik krijg gewoon een referal link naar bol.com voor Whiskey wanneer ik een van de links aan klik.

Wanneer ik naar het bron artikel ga staat er nergens een bron/link naar een van de papers/research. Hoe kan de schrijver van dit artikel verifieren dat dit geen klinkklare onzin is? Er staat geen auteur of iets bij het artikel.
Originele artikel.
https://www.marketwatch.c(...)-red-meat-2019-09-30
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:54:05 #106
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_189224531
quote:
Het eerste artikel (wat jij linkte) heeft de regeral links. Deze link, die jij gaf, had ik gevonden (staat onderaan). Maar desalnietemin: Wat is dit dan voor artikel? Er staat geen auteur bij, geen enkele bron, geen verdere informatie.

Hoe kan de schrijver (van het eerste en/of tweede artikel) oordelen over dingen als deze zelf niet eens de publicaties heeft?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:07:49 #107
131800 Tarado
capō de fusca
pi_189224779
AnnalsofIM twitterde op maandag 30-09-2019 om 23:00:43 Free in Annals today: Unprocessed Red Meat and Processed Meat Consumption: Dietary Guideline Recommendations From the NutriRECS Consortium https://t.co/WQjRkvy31M #redmeat https://t.co/YeE2H9HTKW reageer retweet
https://annals.org/aim/fu(...)recommendations-from

@Atak @Brammetjuh94 denk dat dit de publicatie is

[ Bericht 27% gewijzigd door Tarado op 02-10-2019 12:18:35 ]
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:11:03 #108
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189224823
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik neem die berichten ook nooit serieus, paar jaar later roepen ze weer iets anders.
pi_189224862
Heel de voedselpiramide is gebaseerd op leugens en bedrog
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_189225460
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:15 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Jij mag alles geloven wat je wilt. Ook verkooppraatjes van jan-en-alleman die met hun meninkjes forse commerciėle belangen hebben. Ik heb vertrouwen in een wetenschappelijke benadering van een instituut die 100% wordt gefinancieerd door belastinggeld en niet door Unilever zoals jij ongefundeerd beweerd.
Ik ben in het algemeen niet zo onder de indruk van het autoriteitsargument, maar het voedingscentrum is gewoon geen autoriteit gebleken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189227167
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben in het algemeen niet zo onder de indruk van het autoriteitsargument, maar het voedingscentrum is gewoon geen autoriteit gebleken.
Voeding is erg complex. En vooral: vaak hebben bepaalde voedingsmiddelen maar een zeer kleine voordeel of nadeel voor het lichaam. Zo klein, dat je je sterk kunt afvragen of het het publiceren wel waard is. Bijvoorbeeld met rood vlees.
pi_189229103
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, dat hadden de Hollanders ook, die roofden heel Azie leeg van alle spijzen die er maar te vinden waren, maar daar is in de Hollandse keuken weinig van terug te zien.
Niet in de keuken nee, wel in de welvaart die dit land oa daardoor heeft verworven. _O_
  Tettenkoning woensdag 2 oktober 2019 @ 17:49:17 #113
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189229871
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:47 schreef Atak het volgende:
Ik denk eerder dat vegan leefstijl voor dat soort dingen zorgt.

Getverdemme, konden die uitgemergelde freaks niet in een spoiler? Zit net te eten man. :{w
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_189229917
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, dat hadden de Hollanders ook, die roofden heel Azie leeg van alle spijzen die er maar te vinden waren, maar daar is in de Hollandse keuken weinig van terug te zien.
Specerijen makker

G E K O L O N I S E E R D

@Zipportal
@Poepz0r
@KingRoland
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:26:47 #115
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189230394
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:52 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Specerijen makker

G E K O L O N I S E E R D

@:Zipportal
@:poepz0r
@:kingroland
Als je grondstoffen afpakken van een stel barbaren roven noemt. :') Echt de bullshit die ik hier soms lees. Altijd weer de nobele wilden die zonder nare Europeanen nu al op de maan zouden wonen.
pi_189233230
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:52 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Specerijen makker

G E K O L O N I S E E R D

@:Zipportal
@:poepz0r
@:kingroland
_O_
  donderdag 3 oktober 2019 @ 05:51:54 #117
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189239670
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben in het algemeen niet zo onder de indruk van het autoriteitsargument, maar het voedingscentrum is gewoon geen autoriteit gebleken.
Ik geloof in wetenschappelijk onderzoek en niet een 1-of-andere commercieel foodbloggertje
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 05:54:04 #118
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189239680
Zijn de adviezen van het Voedingscentrum wel betrouwbaar? Wie moet ik geloven?

quote:
Hoe kan het toch dat je regelmatig tegenstrijdige voedingsadviezen leest? In boeken, bladen en op websites lopen de meningen uiteen wat nu de beste manier is om gezond te eten. Het is lastig om als consument te beoordelen wat nu wel en niet klopt.

De voorlichting het Voedingscentrum is gebaseerd op de adviezen van onder andere de Gezondheidsraad, het onafhankelijke wetenschappelijke adviesorgaan van de Rijksoverheid.

Rol Gezondheidsraad

De Gezondheidsraad leest al het onderzoek naar voeding in de wereld gericht op het voorkomen van de 10 meest voorkomende ziekten in Nederland. Ze geven antwoord op de vraag: welke producten hebben een positief of negatief effect op je gezondheid?

Rol Voedingscentrum

Vervolgens berekent het Voedingscentrum wat je dagelijks nodig hebt om zo veel mogelijk gezonde producten te eten én om te voorkomen dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Dat advies vind je terug in de Schijf van Vijf.

Nieuw onderzoek laat tegenovergestelde zien

In het nieuws verschijnen regelmatig nieuwe onderzoeken die aansluiten bij onze adviezen, maar er verschijnen ook onderzoeken die niet helemaal passen bij adviezen van de Schijf van Vijf. Gelden onze adviezen dan nog wel?

Wetenschappelijke consensus en nieuw onderzoek

Ja, we gaan uit van de wetenschappelijke consensus: dat waar de meeste onderzoekers het met elkaar over eens zijn. In Nederland heeft de Gezondheidsraad alle belangrijke onderzoeken per product(groep) op een rijtje gezet en de gezondheidseffecten vastgesteld.

Een nieuw onderzoek kan een ander licht werpen op de gezondheid van een product, maar vaak moet eerst het onderzoek herhaald worden of gedaan worden met een grote groep mensen. Het zorgt er niet voor dat onze adviezen na elk onderzoek wijzigen. Als de Gezondheidsraad wel redenen ziet om een advies te herzien, dan zullen ze dat doen en een nieuw advies uitbrengen, wat wij opnieuw vertalen naar de Schijf van Vijf.

Of een onderzoek écht iets zegt over de gezondheid van een bepaald product of stofje in voeding, hangt af van de manier van onderzoeken. Een meerjarig onderzoek onder een grote groep mensen zegt bijvoorbeeld meer dan een onderzoek met reageerbuisjes.
https://www.voedingscentr(...)moet-ik-geloven.aspx
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 08:47:43 #119
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189240750
Ik vind dit wel een aanemelijk statement in een artikel van USAToday van gisteren:
https://eu.usatoday.com/s(...)idelines/3838947002/

quote:
Should I eat less red meat?

The guidelines published in the Annals are not an official statement from a health organization and haven’t changed existing international guidelines.

But some doctors say it’s another reminder that diet is complex and personal part of our lives.

"If you really want to look at the bottom line, nutrition is more about eating patterns and lifestyle than it is about a single, particular food," Mount Sinai's Mechanick said.

For some, eating red meat is a fact of life. But how the meat is prepared and what is is served with also matters, Mechanick said. Meat cooked in heavy grease or served with foods high in sodium and saturated fats should not be overconsumed, he said.

While there may be a fear that these findings could encourage people to disregard the potential risks of eating red meat, he also said that he sees it as a positive because it can spark a conversation with a patient.

"What we want is a conversation with patients and open and frank discussion with patients," he said. "There could be room (in a diet) for a filet without the fat once a week or once every two weeks. Just make sure you have steamed veggies, pulses, salads and berries, too."
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:37:39 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189241265
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:47 schreef NoPicNic het volgende:
Ik vind dit wel een aanemelijk statement in een artikel van USAToday van gisteren:
https://eu.usatoday.com/s(...)idelines/3838947002/
[..]

Eigenlijk is het best simpel. Eet gevarieerd en van niets teveel.

Rood vlees is slecht is dan ook nooit gezegd. Er is gezegd dat teveel rood vlees slecht is.
En laat het, helaas, nu een feit zijn dat er gemiddeld genomen teveel rood vlees wordt gegeten.

Er wordt vaak verwezen naar 'vroeger' of naar 'biologie'. Maar er wordt vergeten wat er nog niet zo heel lang geleden nodig was om vlees op tafel te krijgen.
De porties zijn gewoon extreem veel groter geworden (ook met ander voedsel is dat zo, vergelijk bv maar eens kant en klaar maaltijden van 30+ jaar geleden met die van nu. En dat is zelfs hele korte termijn).
De frequentie is toegenomen. 100 jaar terug was elke dag vlees een absolute luxe. Hoe verder je terug gaat, hoe minder vlees. Want vlees op je bord krijgen is moeilijk, zwaar en risico vol.

Hoort vlees eten bij de soort mens? Ja, we zijn omnivoren, we eten wat we voor handen krijgen.
Is de hoeveelheid die we nu naar binnen werken gemiddeld genomen gezond? Nee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:00:24 #121
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189241563
De topic titel klopt niet, een betere titel zou zijn "Een paar wetenschappers hebben onenigheid over hoe slecht vlees voor ons is".

quote:
They found that cutting three servings of red meat a week would result in seven fewer cancer deaths per 1,000 people.
Hm, dat lijkt er toch op dat minder vlees eten gezonder is, toch?

quote:
Based on the analyses, a panel of the international researchers said people do not have to cut back for health reasons. But they note their own advice is weak and that they didn’t take into account other factors, such as animal welfare and the toll meat production has on the environment.

There was dissent even among the authors; three of the 14 panelist said they support reducing red and processed meats.
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
pi_189241613
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:40 schreef Bocaj het volgende:
En toch zegt The Banana Girl dat we Frugivoren zijn....

[ afbeelding ]

https://joedubs.com/are-humans-frugivores/
Wat een bullshit. Chimpansees vreten zelfs hun verre neefjes, bavianen op.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:42:46 #123
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189242096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Rood vlees is slecht is dan ook nooit gezegd. Er is gezegd dat teveel rood vlees slecht is.
Klopt, ook het Voedingscentrum beweert niet dat rood vlees slecht is, zoals roken ook altijd slecht is. Vlees heeft veel noodzakelijke nutriėnten zoals B12 vitamine.

Het gaat dus om beperking van vlees eten en in het bijzonder rood vlees.

Overigens zijn voor bewerkt vlees zoals vleeswaren, worsten etc. wel genoeg wetenschappelijke conclusies dat dit slecht is voor de gezondheid.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:09:48 #124
131800 Tarado
capō de fusca
pi_189244536
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:00 schreef Lupardi het volgende:
De topic titel klopt niet, een betere titel zou zijn "Een paar wetenschappers hebben onenigheid over hoe slecht vlees voor ons is".
[..]

Hm, dat lijkt er toch op dat minder vlees eten gezonder is, toch?
[..]

maar dat zijn dus mensen die iedere dag rood vlees eten? Dan kan ik me wel voorstellen als je dat wat mindert het beter voor je gezondheid is.
pi_189246077
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat rood vlees ongezond zou zijn. Of heb ik dan onder een steen geleefd?
pi_189246093
Vanavond even half kilootje Chili con riblappen wegwerken. _O_
pi_189246107
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat rood vlees ongezond zou zijn. Of heb ik dan onder een steen geleefd?
Ons werd jarenlang voorgelogen dat kip en ander “wit” vlees gezonder zou zijn.
pi_189248139
@NoPicNic

Verdiep je eens in de voedingswetenschappen. Het zal je verbazen in hoeverre dit niks met wetenschap te maken heeft.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:12:56 #129
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189248290
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:00 schreef Glad_Janus het volgende:
@:NoPicNic

Verdiep je eens in de voedingswetenschappen. Het zal je verbazen in hoeverre dit niks met wetenschap te maken heeft.
Blijf jij dan maar bij de adviezen die jan-en-alleman verzinnen of sterk je in je eigen meningen en wees vooral niet kritisch. Elke mening over voedsel is evenveel waard ..... blijf daar maar lekker in geloven.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:14:04 #130
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189248310
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:45 schreef Atak het volgende:
Vanavond even half kilootje Chili con riblappen wegwerken. _O_
Jezus man, hopelijk krijg je er geen vette hartkleppen van. :)
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:17:24 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189248347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:12 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Blijf jij dan maar bij de adviezen die jan-en-alleman verzinnen of sterk je in je eigen meningen en wees vooral niet kritisch. Elke mening over voedsel is evenveel waard ..... blijf daar maar lekker in geloven.
Ik ben juist zeer kritisch, ik volg geen enkele foodblogger en sociale media interesseert mij niet.Ik vraag me af hoe je bij die aannames komt ook.
pi_189248511
Degene die het minst kritisch is en alles wat hem voorgekauwd wordt door instanties geloofd noemt anderen niet kritisch, wat een geweldige logica.

Nogmaals, ga eens zelf naar de studies kijken en gebruik logica en rationeel denken. Misschien kom je erachter dat niet alle informatie die je krijgt voorgekauwd ook daadwerkelijk gebaseerd is op goed wetenschappelijk bewijs.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:54:38 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189248953
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat rood vlees ongezond zou zijn. Of heb ik dan onder een steen geleefd?
Ja en nee.

Er wordt namelijk niet gesteld dat rood vlees ongezond is. Wel dat teveel rood vlees (zoogdier vlees) ongezond is.
Wordt gelinkt aan oa darmkanker.

Ieder dag rood vlees of grote hoeveelheden (boven de 100 gram) is minder gezond tot ongezond.
Een keer een grote lap zal het probleem niet zijn, maar dat kan je beter niet te vaak doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:56:46 #134
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189248994
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Ons werd jarenlang voorgelogen dat kip en ander “wit” vlees gezonder zou zijn.
Dat is ook zo.
Net als vis bv gezonder is.

En het gaat niet om kleur, maar om soort. Zoogdiervlees is het minst gezond, gevogelte zit in het midden, vis is het gezondste. Nou ja, mits je een beetje oppast met vette vis ivm zware metalen (vervuiling).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189249178
En hier hebben we precies de voorgekauwde rotzooi die ik net aanhaalde. Er is geen enkel bewijs dat rood vlees linkt aan dingen als darmkanker.

Er zijn alleen epidemiologie studies die een verband proberen aan te tonen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:30:56 #136
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249534
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:07 schreef Glad_Janus het volgende:
En hier hebben we precies de voorgekauwde rotzooi die ik net aanhaalde. Er is geen enkel bewijs dat rood vlees linkt aan dingen als darmkanker.

Er zijn alleen epidemiologie studies die een verband proberen aan te tonen.
Er zijn wel degelijk fikse aanwijzingen.
En meer wordt ook niet gesteld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189249581
Mooi, ff een pond filet americain halen bij de slager voor vanavond
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_189249589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk fikse aanwijzingen.
En meer wordt ook niet gesteld.
Nee, die aanwijzingen zijn er niet. Het gaat om hele kleine invloeden. Nauwelijks het vermelden waard.
pi_189249597
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is ook zo.
Net als vis bv gezonder is.

En het gaat niet om kleur, maar om soort. Zoogdiervlees is het minst gezond, gevogelte zit in het midden, vis is het gezondste. Nou ja, mits je een beetje oppast met vette vis ivm zware metalen (vervuiling).
Gezond en ongezond eten bestaat niet.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:38:56 #140
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249687
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, die aanwijzingen zijn er niet. Het gaat om hele kleine invloeden. Nauwelijks het vermelden waard.
Die zijn er wel. Dat jij het klein vindt maakt niets uit. Ze zijn er.

Als er geen aanwijzingen waren had je het niet over kleine invloeden. Kleine invloeden betekend dat het er wel is.

Daarbij geld dat je maar zoveel kan eten.
Als jij 500 gram rood vlees eet zal je niet voldoende vezels bv ernaast kunnen eten. Wat nodig is om het te balanceren.
Dus ja, het is 'complex', een samenspel. Maar het blijft gaan over overconsumptie. Dat is wat slecht is.

Een lekkere karbonade eten is het probleem niet. Dat dagelijks doen ruim boven de 100 gram is wel een potienteel probleem.
En laat dat nu eens gemiddeld aan de orde zijn. Te grote porties, die maken dat de variatie die nodig is verminderd.
Het vlees is eten, de rest is versiering idee. Dat is gewoonweg niet zo gezond voor je.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:43:48 #141
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249769
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gezond en ongezond eten bestaat niet.
Jawel.

Softijs, bakkers ijs bv, is gewoon niet gezond.
Wel lekker en mits je het met mate doet is het te doen zonder teveel kwalijke gevolgen. Maar gezond gaat het nooit worden.

Dat het verder vooral over balans gaat klopt.
Helemaal niemand zegt dan ook dat rood vlees altijd ongezond is. Wel dat de mate ongezond is omdat daardoor de balans ontbreekt.

500 gram rood vlees en 500 gram vezels naar binnen werken, ik geef het je te doen. Gaat je niet lukken.
Nu trek ik die hoeveelheden even uit mijn dikke duim, om een idee te geven. Het gaat om balans, gevarieerd eten.
Waarbij geld dat de mens een omnivoor is. Geen carnivoor. Wij vanuit onze soort een 70% of zelfs wat meer plantaardig zouden moeten eten om balans te hebben in onze voeding.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189249774
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die zijn er wel. Dat jij het klein vindt maakt niets uit. Ze zijn er.

Als er geen aanwijzingen waren had je het niet over kleine invloeden. Kleine invloeden betekend dat het er wel is.

Daarbij geld dat je maar zoveel kan eten.
Als jij 500 gram rood vlees eet zal je niet voldoende vezels bv ernaast kunnen eten. Wat nodig is om het te balanceren.
Dus ja, het is 'complex', een samenspel. Maar het blijft gaan over overconsumptie. Dat is wat slecht is.

Een lekkere karbonade eten is het probleem niet. Dat dagelijks doen ruim boven de 100 gram is wel een potienteel probleem.
En laat dat nu eens gemiddeld aan de orde zijn. Te grote porties, die maken dat de variatie die nodig is verminderd.
Het vlees is eten, de rest is versiering idee. Dat is gewoonweg niet zo gezond voor je.
Alles heeft een bepaalde mate van invloed. Werkelijk alles.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:44:41 #143
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249789
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alles heeft een bepaalde mate van invloed. Werkelijk alles.
Jazeker.
Dat ontkent ook niemand.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189249819
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Jawel.

Softijs, bakkers ijs bv, is gewoon niet gezond.
Wel lekker en mits je het met mate doet is het te doen zonder teveel kwalijke gevolgen. Maar gezond gaat het nooit worden.

Dat het verder vooral over balans gaat klopt.
Helemaal niemand zegt dan ook dat rood vlees altijd ongezond is. Wel dat de mate ongezond is omdat daardoor de balans ontbreekt.

500 gram rood vlees en 500 gram vezels naar binnen werken, ik geef het je te doen. Gaat je niet lukken.
Nu trek ik die hoeveelheden even uit mijn dikke duim, om een idee te geven. Het gaat om balans, gevarieerd eten.
Waarbij geld dat de mens een omnivoor is. Geen carnivoor. Wij vanuit onze soort een 70% of zelfs wat meer plantaardig zouden moeten eten om balans te hebben in onze voeding.
Nee. Wat jij als 'ongezond' aan het bestempelen bent, wil gewoon zeggen dat het geen positieve invloed heeft op het menselijk lichaam. Maar een een softijsje doet ook niets negatiefs met het menselijk lichaam.

Balans is inderdaad alles. Iemand die elke dag softijs eet en daarnaast aan zijn groente, fruit, vlees, volkoren granen komt, is naar alle waarschijnlijkheid gezonder dan iemand die enkel en alleen broccoli eet. Terwijl Broccoli een van de meest gezonde groentes is.
pi_189249827
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Jazeker.
Dat ontkent ook niemand.
Ja, maar dan gaat het toch nergens over?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:49:05 #146
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee. Wat jij als 'ongezond' aan het bestempelen bent, wil gewoon zeggen dat het geen positieve invloed heeft op het menselijk lichaam. Maar een een softijsje doet ook niets negatiefs met het menselijk lichaam.

Balans is inderdaad alles. Iemand die elke dag softijs eet en daarnaast aan zijn groente, fruit, vlees, volkoren granen komt, is naar alle waarschijnlijkheid gezonder dan iemand die enkel en alleen broccoli eet. Terwijl Broccoli een van de meest gezonde groentes is.
Softijs/bakkersij heeft geen negatieve invloed op het lichaam???? Kom eens met bewijs daarvoor.
Dat het lichaam het kan hebben (reserve heeft) mits met mate is wat anders dan geen negatieve invloed.

En echt niemand de zegt dat enkel 1 voedingsmiddel eten gezond is. Je maakt er dus een nogal rare vergelijking van.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:49:59 #147
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar dan gaat het toch nergens over?
Juist wel.

Jij bent het die het simplistisch wil maken. Wit of zwart.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189249938
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Softijs/bakkersij heeft geen negatieve invloed op het lichaam???? Kom eens met bewijs daarvoor.
Dat het lichaam het kan hebben (reserve heeft) mits met mate is wat anders dan geen negatieve invloed.

En echt niemand de zegt dat enkel 1 voedingsmiddel eten gezond is. Je maakt er dus een nogal rare vergelijking van.
1: Dat is omkering van bewijslast. Bewijs jij maar eens dat softijs wel een negatieve invloed heeft op het lichaam. Toon mij een causaal verband tussen het eten van ijs en eerder overlijden.

2: De vergelijking was om aan te tonen dat de focus niet moet liggen op gezond/ongezond, maar op balans.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:00:35 #149
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189250099
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Dat is omkering van bewijslast. Bewijs jij maar eens dat softijs wel een negatieve invloed heeft op het lichaam. Toon mij een causaal verband tussen het eten van ijs en eerder overlijden.

2: De vergelijking was om aan te tonen dat de focus niet moet liggen op gezond/ongezond, maar op balans.
Ho. Je hoeft niet eerder te overlijden om te zeggen dat iets negetief is voor je gezondheid.
Ik ga niet dood van vies mijn teen stoten, toch kan ik wel zeggen dat het niet positief is voor mijn lijf als mijn grote teen naar in aanraking komt met de punt van de salontafel. Dat is op geen moment gunstig, wel overkomelijk.

Dat is op geen enkel moment een omdraaien van bewijslast.

De focus ligt dan ook op balans. Helemaal niemand met verstand van zaken zegt bv dat al het rood vlees weg moet. Wel dat het in balans moet zijn.
Dus een max van een 100/75 gram per dag. Zodat de rest gevuld kan worden met bv die vezel rijke voeding (wat de kans op darmkanker verkleint).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 04:38:04 #150
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189258304
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:07 schreef Glad_Janus het volgende:
En hier hebben we precies de voorgekauwde rotzooi die ik net aanhaalde. Er is geen enkel bewijs dat rood vlees linkt aan dingen als darmkanker.

Er zijn alleen epidemiologie studies die een verband proberen aan te tonen.
Er zijn aanwijzingen, geen harde bewijzen. Maar blijf jij maar gewoon je lichaam volvreten met verzadigde vetten hoor. Volgens jou hebben alle wetenschappers het volkooooomen mis.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 04:40:54 #151
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189258306
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gezond en ongezond eten bestaat niet.
Dus elke dag maar patat en bewerkt rood vlees eten?
https://www.ad.nl/buitenl(...)ngspatroon~a19f485f/

Jezus nog aan toe, als ik alles zou aannemen wat er in dit topic door sommigen wordt beweerd, dan zou het met mij al lang slecht zijn afgelopen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 05:49:47 #152
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189258571
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik ben juist zeer kritisch, ik volg geen enkele foodblogger en sociale media interesseert mij niet.Ik vraag me af hoe je bij die aannames komt ook.
Ik vraag mij af hoe jij erbij komt dat de adviezen die de Nederlandse gezondheidsraad/het Voedingscentrum geeft het vermelden niet waard zijn? Op wie of wat baseer jij dan je aannames over 'gezond eten'? Een 1 of andere foodprofessor wiens beweringen niet worden gestaafd door concensus in de wetenschap of je eigen 'wetenschappelijke' inzichten?
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 06:02:03 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189258598
Gewoon elke dag rauwe M&M's.. die rooie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:47:59 #154
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189259503
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:30 schreef Glad_Janus het volgende:
Degene die het minst kritisch is en alles wat hem voorgekauwd wordt door instanties geloofd noemt anderen niet kritisch, wat een geweldige logica.

Nogmaals, ga eens zelf naar de studies kijken en gebruik logica en rationeel denken. Misschien kom je erachter dat niet alle informatie die je krijgt voorgekauwd ook daadwerkelijk gebaseerd is op goed wetenschappelijk bewijs.
Er is een verschil tussen wetenschappelijke instanties en niet-wetenschappelijke instanties.

Ja, wetenschappelijk onderzoek zegt niet alles maar wat zeggen conclusies die niet worden ondersteund door het overgrote deel van de wetenschappelijke wereld? Naar mijn mening helemaal niets.

Dus Glad_Janus blijf jij maar kritiekloos in je meninkjes en sprookjes geloven over wat gezond eten is. Van mij mag je. :W
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189259892
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 06:02 schreef SpecialK het volgende:
Gewoon elke dag rauwe M&M's.. die rooie.
Ik bak ze altijd :9~
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189262573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 04:40 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Dus elke dag maar patat en bewerkt rood vlees eten?
https://www.ad.nl/buitenl(...)ngspatroon~a19f485f/

Jezus nog aan toe, als ik alles zou aannemen wat er in dit topic door sommigen wordt beweerd, dan zou het met mij al lang slecht zijn afgelopen.
Je hysterie maakt je redenering niet correct, hoor. Ik zal mij nogmaals herhalen: als jij elke dag patat en bewerkt rood vlees eet maar daarnaast ook alles tot je neemt wat je lichaam nodig heeft qua vitamines, mineralen dan ben je waarschijnlijker gezonder bezig dan iemand die enkel en alleen broccoli eet.

Het gaat dus om de balans. Niet om de focus op bepaalde producten.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:53:26 #157
487625 Lupardi
vanaf Pinguineiland
pi_189262979
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar dat zijn dus mensen die iedere dag rood vlees eten? Dan kan ik me wel voorstellen als je dat wat mindert het beter voor je gezondheid is.
Dat is toch precies waar het om gaat? De TT is "Rood vlees toch niet zo ongezond".
Je moet niet alles geloven wat je denkt.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:22:50 #158
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189263478
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hysterie maakt je redenering niet correct, hoor.
Ik reageer op je vorige idiote opmerking:
quote:
Gezond en ongezond eten bestaat niet.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189263580
Eet elke dag rood vlees, voel me verder prima
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:45:24 #160
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189263769
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:30 schreef Ali_boo het volgende:
Eet elke dag rood vlees, voel me verder prima
Dan ben je kortzichtig en niet verstandig bezig. Je speelt met je gezondheid. Dom, dom, dom.

https://www.wcrf.org/diet(...)t-red-processed-meat
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189267858
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:22 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik reageer op je vorige idiote opmerking:
[..]

De realiteit is soms 'idioot'.
pi_189268310
quote:
There is strong evidence that consumption of either red or processed meat are both causes of colorectal cancer.
Hard gelachen, op het moment dat je epidemiologie als sterk bewijs ziet ben je af.
pi_189281121
De betreffende wetenschapper had overigens ook even vergeten te melden dat hij banden had gehad met een industriėle lobbygroep:
https://www.nytimes.com/2(...)d-industry-ties.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')