Van lang werken wordt men groot en sterk. Dat is dus pure winst, want dan wil niemand met je matten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:38 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Krijgen om hun bedrijf overeind te houden ja, door al die regeltjes waar ze aan moeten voldoen. verder werken ze gewoon 14 uur per dag.
Er is een verschil tussen gezonde marktwerking en staatssteunquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb jij je geld ook gewoon van anderen gekregen hoor.
mooiquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:43 schreef FYazz het volgende:
Overigens verwacht een groot deel van de huidige 55+ boeren geen opvolger te kunnen vinden voor het boerenbedrijf.
Volgens mij is het dus prima om ook via dit natuurlijke verloop de sector te laten krimpen en jongeren dus niet, middels allerlei subsidies en leningen, te aanmoedigen om boer te worden.
En bullshitprobleem aangezien Den Haag ongeinformeerd een klauw heeft gezet onder 0.05 mol depositie...quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:47 schreef Drekkoning het volgende:
Maar nu ís het dus wel een probleem omdat er heel veel projecten stilliggen. En de oplossing is minder stikstof depositie.
Maar er is helemaal nooit gemeten.. enkel berekend..quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar nu ís het dus wel een probleem omdat er heel veel projecten stilliggen. En de oplossing is minder stikstof depositie.
En dan gaat minder vliegen bijna niet helpen.
Ook daar zijn problemen hoor, alleen in de Randstand zijn vaak wat meer prestigieuze projecten die wat meer aandacht genereren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:45 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Waarom is het probleem vooral in de Randstad en niet in Noorden van Nederland, waar relatief veel boeren wonen.
Ze kunnen juist geen opvolger vinden omdat de toekomst van het bedrijf te onzeker is vanwege o.m. de (veranderende) beleidskaders waarin het moet renderen. Ze moeten een opvolger vinden omdat ze voor de bank werken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:43 schreef FYazz het volgende:
Overigens verwacht een groot deel van de huidige 55+ boeren geen opvolger te kunnen vinden voor het boerenbedrijf.
Volgens mij is het dus prima om ook via dit natuurlijke verloop de sector te laten krimpen en jongeren dus niet, middels allerlei subsidies en leningen, te aanmoedigen om boer te worden.
Je moest eens weten hoe wispelturig de overheid (lees: EU) de afgelopen decennia geweest is. Het recent afschaffen van het melkquotum bv. En nu hebben we ineens te veel koeien, goh. Ik denk dat je half niet beseft wat de boeren voor de kiezen hebben gekregen, want ze leken toch niet tegen te stribbelen. Dan ken jij de aard van de boeren niet. Ze lullen niet, ze klagen niet, maar poetsen. Als jij een boer kwaad krijgt dan heb jij een behoorlijke grens overschreden en dat uit zich in een behoorlijke tegenreactie. De huidige klimaatkinderen hebben dit niet eerder gezien en verkeerden in de veronderstelling dat ze makke schapen zijn. Dat zijn ze niet, echt niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:35 schreef FYazz het volgende:
[..]
Vanuit de politiek of de boeren zelf?
Denk je ook niet dat het hevige protest komt omdat de boeren aanvoelen dat het ondernemen en leven wat ze kennen en graag willen vasthouden moet veranderen.
Zoveel sectoren die elke nieuwe kabinetsperiode of soms zelfs elk jaar grote veranderingen voor de kiezen krijgen en noodzakelijkerwijs moeten doorvoeren.
Denk bijvoorbeeld aan de horeca of de transportsector waar ook vergaande maatregelen zijn doorgevoerd. Ook die sectoren hebben een oplossing gevonden en zijn de focus gaan verleggen om mee te kunnen.
Boeren zijn in het algemeen alleen niet gewend om zich snel aan te passen (al gaat dit de jongere generaties ook steeds beter af), dus zullen ze zolang mogelijk tegen de verandering vechten i.p.v een nieuwe manier te vinden om inkomen te genereren.
Ik hoop dan ook dat de boodschap van D66 de slimme boer juist stimuleert om zsm te innoveren ipv dat het zorgt voor stilstand.
Waarom is er geen belasting op kerosine, maar wel benzine, diesel, gas enz. Het is gewoon meten met 2 maten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar nu ís het dus wel een probleem omdat er heel veel projecten stilliggen. En de oplossing is minder stikstof depositie.
En dan gaat minder vliegen bijna niet helpen.
Dit dus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:50 schreef ACT-F het volgende:
Je moest eens weten hoe wispelturig de overheid (lees: EU) de afgelopen decennia geweest is. Het recent afschaffen van het melkquotum bv. En nu hebben we ineens te veel koeien, goh. Ik denk dat je half niet beseft wat de boeren voor de kiezen hebben gekregen, want ze leken toch niet tegen te stribbelen. Dan ken jij de aard van de boeren niet. Ze lullen niet, ze klagen niet, maar poetsen. Als jij een boer kwaad krijgt dan heb jij een behoorlijke grens overschreden en dat uit zich in een behoorlijke tegenreactie. De huidige klimaatkinderen hebben dit niet eerder gezien en verkeerden in de veronderstelling dat ze makke schapen zijn. Dat zijn ze niet, echt niet.
Ik weet niet de exacte tijdlijn, behalve dat Den Haag geprobeerd heeft om de Europese habitatrichtlijn te ‘omzeilen’ met de PAS.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
En bullshitprobleem aangezien Den Haag ongeinformeerd een klauw heeft gezet onder 0.05 mol depositie...
Nogmaals, er bestaat helemaal geen stikstofprobleem ansich.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:50 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Waarom is er geen belasting op kerosine, maar wel benzine, diesel, gas enz. Het is gewoon meten met 2 maten.
Je kan het probleem met de stikstof niet alleen op boeren afschuiven. De industrie en de luchtvaart moeten ook hun bijdrage leveren.
De boeren die ik ken werken echt geen 14 uur. Dat soort werktijden zie je alleen nog op de 'ouderwetse' boerenbedrijven die alles zelf doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:38 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Krijgen om hun bedrijf overeind te houden ja, door al die regeltjes waar ze aan moeten voldoen. verder werken ze gewoon 14 uur per dag.
Luchtvaart heeft minder dan 2% aandeel in uitstoot van stikstofgassen. Landbouw ruim 40%.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:50 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Waarom is er geen belasting op kerosine, maar wel benzine, diesel, gas enz. Het is gewoon meten met 2 maten.
Je kan het probleem met de stikstof niet alleen op boeren afschuiven. De industrie en de luchtvaart moeten ook hun bijdrage leveren.
Klopt, meten is enorm kostbaar. Ik ga dus op de modellen af zoals ze er nu liggen, die ook gewoon op wetenschappelijke modellen zijn gebaseerd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar er is helemaal nooit gemeten.. enkel berekend..
Ik wil ook eerst de schoenmaat weten voor ik schoenen koop..
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, meten is enorm kostbaar. Ik ga dus op de modellen af zoals ze er nu liggen, die ook gewoon op wetenschappelijke modellen zijn gebaseerd.
Wie verzint nou een drempelwaarde van 0.05 mol? Dat is toch compleet idioot?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:51 schreef Drekkoning het volgende:
Ik weet niet de exacte tijdlijn, behalve dat Den Haag geprobeerd heeft om de Europese habitatrichtlijn te ‘omzeilen’ met de PAS.
Lijkt me niet aangezien de RvS eea tegengehouden heeft.quote:Maar anders gezegd, kan Den Haag die ‘klauw’ nog ongedaan maken of niet?
Zoek eerst het verschil depositie vs emissie maar eens op.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:53 schreef Drekkoning het volgende:
Luchtvaart heeft minder dan 2% aandeel in uitstoot van stikstofgassen. Landbouw ruim 40%.
Echt bizar inderdaadquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie verzint nou een drempelwaarde van 0.05 mol? Dat is toch compleet idioot?
[ afbeelding ]
[..]
Lijkt me niet aangezien de RvS eea tegengehouden heeft.
Ammoniak is heel wat anders dan wat er uit vliegtuigen, vrachtwagens, boten, auto's etc. komt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Luchtvaart heeft minder dan 2% aandeel in uitstoot van stikstofgassen. Landbouw ruim 40%.
Die accijnzen hebben te maken met CO2 uitstoot etc, wat een klimaatissue is. Ook ernstig, en ben met je eens dat mondiaal of Europees gezien luchtvaart ook belast moet worden, maar dat heeft niks met stikstofuitstoot te maken.
twitter:jesseklaver twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 09:00:28 Ik snap de boosheid van boeren, maar het systeem van de bio-industrie is failliet. We moeten toe naar minder dieren in Nederland. Dat is geen leuke boodschap, maar wel de waarheid. Dit kabinet moet snel met een plan komen om de onzekerheid bij boeren weg te nemen. #agractie reageer retweet
Klaver is inderdaad een lul.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:59 schreef Nikonlover het volgende:
Klaver is een lultwitter:jesseklaver twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 09:00:28 Ik snap de boosheid van boeren, maar het systeem van de bio-industrie is failliet. We moeten toe naar minder dieren in Nederland. Dat is geen leuke boodschap, maar wel de waarheid. Dit kabinet moet snel met een plan komen om de onzekerheid bij boeren weg te nemen. #agractie reageer retweet
Ik ben goed op de hoogte van de wispelturigheid van de overheid en welke maatregelen er binnen bepaalde sectoren, waaronder de agrarische sector, zijn doorgevoerd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe wispelturig de overheid (lees: EU) de afgelopen decennia geweest is. Het recent afschaffen van het melkquotum bv. En nu hebben we ineens te veel koeien, goh. Ik denk dat je half niet beseft wat de boeren voor de kiezen hebben gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |