abonnement Unibet Coolblue
pi_189214773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:38 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Krijgen om hun bedrijf overeind te houden ja, door al die regeltjes waar ze aan moeten voldoen. verder werken ze gewoon 14 uur per dag.
Van lang werken wordt men groot en sterk. Dat is dus pure winst, want dan wil niemand met je matten.
pi_189214784
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb jij je geld ook gewoon van anderen gekregen hoor.
Er is een verschil tussen gezonde marktwerking en staatssteun
Jij en ik betalen die boeren om weet ik weel wat te doen voor 14 uur lang in n weiland
Je verstaat ze nauwelijks , volgens mij zitten ze de hele dag aan de jenever
Maar niet iedereen betaalt mij of jou voor jou werk , tenzij we dat willen

Ik tegen de staatssteun van de boeren, en vind het heel baldadig van ze om om nog meer geld te gaan zeiken. Volgens mij hebben ze een cognitief probleem
pi_189214795
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:43 schreef FYazz het volgende:
Overigens verwacht een groot deel van de huidige 55+ boeren geen opvolger te kunnen vinden voor het boerenbedrijf.

Volgens mij is het dus prima om ook via dit natuurlijke verloop de sector te laten krimpen en jongeren dus niet, middels allerlei subsidies en leningen, te aanmoedigen om boer te worden.
mooi ^O^
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:48:04 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189214797
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:47 schreef Drekkoning het volgende:
Maar nu ís het dus wel een probleem omdat er heel veel projecten stilliggen. En de oplossing is minder stikstof depositie.
En bullshitprobleem aangezien Den Haag ongeinformeerd een klauw heeft gezet onder 0.05 mol depositie...
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:49:12 #180
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189214829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar nu ís het dus wel een probleem omdat er heel veel projecten stilliggen. En de oplossing is minder stikstof depositie.

En dan gaat minder vliegen bijna niet helpen.
Maar er is helemaal nooit gemeten.. enkel berekend..

Ik wil ook eerst de schoenmaat weten voor ik schoenen koop..
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:49:44 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189214846
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:45 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Waarom is het probleem vooral in de Randstad en niet in Noorden van Nederland, waar relatief veel boeren wonen.
Ook daar zijn problemen hoor, alleen in de Randstand zijn vaak wat meer prestigieuze projecten die wat meer aandacht genereren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189214855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:43 schreef FYazz het volgende:
Overigens verwacht een groot deel van de huidige 55+ boeren geen opvolger te kunnen vinden voor het boerenbedrijf.

Volgens mij is het dus prima om ook via dit natuurlijke verloop de sector te laten krimpen en jongeren dus niet, middels allerlei subsidies en leningen, te aanmoedigen om boer te worden.
Ze kunnen juist geen opvolger vinden omdat de toekomst van het bedrijf te onzeker is vanwege o.m. de (veranderende) beleidskaders waarin het moet renderen. Ze moeten een opvolger vinden omdat ze voor de bank werken.

Ik vind het dan ook goed dat Schouten een lange termijn duurzaam plan heeft, maar het is nog niet zover dat dat ondernemingszekerheid geeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:50:15 #183
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189214861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:35 schreef FYazz het volgende:

[..]

Vanuit de politiek of de boeren zelf?

Denk je ook niet dat het hevige protest komt omdat de boeren aanvoelen dat het ondernemen en leven wat ze kennen en graag willen vasthouden moet veranderen.

Zoveel sectoren die elke nieuwe kabinetsperiode of soms zelfs elk jaar grote veranderingen voor de kiezen krijgen en noodzakelijkerwijs moeten doorvoeren.

Denk bijvoorbeeld aan de horeca of de transportsector waar ook vergaande maatregelen zijn doorgevoerd. Ook die sectoren hebben een oplossing gevonden en zijn de focus gaan verleggen om mee te kunnen.

Boeren zijn in het algemeen alleen niet gewend om zich snel aan te passen (al gaat dit de jongere generaties ook steeds beter af), dus zullen ze zolang mogelijk tegen de verandering vechten i.p.v een nieuwe manier te vinden om inkomen te genereren.

Ik hoop dan ook dat de boodschap van D66 de slimme boer juist stimuleert om zsm te innoveren ipv dat het zorgt voor stilstand.
Je moest eens weten hoe wispelturig de overheid (lees: EU) de afgelopen decennia geweest is. Het recent afschaffen van het melkquotum bv. En nu hebben we ineens te veel koeien, goh. Ik denk dat je half niet beseft wat de boeren voor de kiezen hebben gekregen, want ze leken toch niet tegen te stribbelen. Dan ken jij de aard van de boeren niet. Ze lullen niet, ze klagen niet, maar poetsen. Als jij een boer kwaad krijgt dan heb jij een behoorlijke grens overschreden en dat uit zich in een behoorlijke tegenreactie. De huidige klimaatkinderen hebben dit niet eerder gezien en verkeerden in de veronderstelling dat ze makke schapen zijn. Dat zijn ze niet, echt niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:50:51 #184
446930 crew  ESF1Gamer
pi_189214871
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar nu ís het dus wel een probleem omdat er heel veel projecten stilliggen. En de oplossing is minder stikstof depositie.

En dan gaat minder vliegen bijna niet helpen.
Waarom is er geen belasting op kerosine, maar wel benzine, diesel, gas enz. Het is gewoon meten met 2 maten.

Je kan het probleem met de stikstof niet alleen op boeren afschuiven. De industrie en de luchtvaart moeten ook hun bijdrage leveren.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:50:54 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189214873
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:50 schreef ACT-F het volgende:

Je moest eens weten hoe wispelturig de overheid (lees: EU) de afgelopen decennia geweest is. Het recent afschaffen van het melkquotum bv. En nu hebben we ineens te veel koeien, goh. Ik denk dat je half niet beseft wat de boeren voor de kiezen hebben gekregen, want ze leken toch niet tegen te stribbelen. Dan ken jij de aard van de boeren niet. Ze lullen niet, ze klagen niet, maar poetsen. Als jij een boer kwaad krijgt dan heb jij een behoorlijke grens overschreden en dat uit zich in een behoorlijke tegenreactie. De huidige klimaatkinderen hebben dit niet eerder gezien en verkeerden in de veronderstelling dat ze makke schapen zijn. Dat zijn ze niet, echt niet.
Dit dus.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:51:49 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189214892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

En bullshitprobleem aangezien Den Haag ongeinformeerd een klauw heeft gezet onder 0.05 mol depositie...
Ik weet niet de exacte tijdlijn, behalve dat Den Haag geprobeerd heeft om de Europese habitatrichtlijn te ‘omzeilen’ met de PAS.

Maar anders gezegd, kan Den Haag die ‘klauw’ nog ongedaan maken of niet?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:52:22 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189214908
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:50 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Waarom is er geen belasting op kerosine, maar wel benzine, diesel, gas enz. Het is gewoon meten met 2 maten.

Je kan het probleem met de stikstof niet alleen op boeren afschuiven. De industrie en de luchtvaart moeten ook hun bijdrage leveren.
Nogmaals, er bestaat helemaal geen stikstofprobleem ansich.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:52:45 #188
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_189214915
Indien we boeren dwingen minder veeteelt te nemen, moet dit wel tot gevolg hebben dat er minder vlees in de supermarkt komt de liggen. Als we de rest importeren schieten we er natuurlijk niks mee op, mensen moeten minder vlees gaan eten. Gelukkig is er een gezonde trend gaande wereldwijd waar alternatieven voor vlees populairder worden.

Verandering zal altijd mensen tegen de borst stuiten, over 100 jaar zullen we terugkijken en ons verbazen of hoe cru men vroeger met beesten omging.
pi_189214923
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:38 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Krijgen om hun bedrijf overeind te houden ja, door al die regeltjes waar ze aan moeten voldoen. verder werken ze gewoon 14 uur per dag.
De boeren die ik ken werken echt geen 14 uur. Dat soort werktijden zie je alleen nog op de 'ouderwetse' boerenbedrijven die alles zelf doen.

Ze staan wel vroeg op. Werken dan 4 á 5 uur hard en gaan dan rustig van de middag genieten om aan het eind van de middag nog eens 4 tot 5 uur te knallen.

Wel ervaar ik dat ze na 'normale werktijd' meer tijd kwijt zijn aan randzaken (controles, registratie, administratie etc.). Maar dat is iets wat in veel sectoren het geval is en gros van de zzp'ers en horecaonderneners maken ook lange dagen, maar die krijgen geen subsidie.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:53:42 #190
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189214936
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:50 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Waarom is er geen belasting op kerosine, maar wel benzine, diesel, gas enz. Het is gewoon meten met 2 maten.

Je kan het probleem met de stikstof niet alleen op boeren afschuiven. De industrie en de luchtvaart moeten ook hun bijdrage leveren.
Luchtvaart heeft minder dan 2% aandeel in uitstoot van stikstofgassen. Landbouw ruim 40%.

Die accijnzen hebben te maken met CO2 uitstoot etc, wat een klimaatissue is. Ook ernstig, en ben met je eens dat mondiaal of Europees gezien luchtvaart ook belast moet worden, maar dat heeft niks met stikstofuitstoot te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:55:02 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189214963
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar er is helemaal nooit gemeten.. enkel berekend..

Ik wil ook eerst de schoenmaat weten voor ik schoenen koop..
Klopt, meten is enorm kostbaar. Ik ga dus op de modellen af zoals ze er nu liggen, die ook gewoon op wetenschappelijke modellen zijn gebaseerd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:56:27 #192
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189214995
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt, meten is enorm kostbaar. Ik ga dus op de modellen af zoals ze er nu liggen, die ook gewoon op wetenschappelijke modellen zijn gebaseerd.
_O-

Ja want wetenschappelijk bekeken schoenen passen beter en daarom hebben we een schoenmaat.. ^O^

Maar hoeveel stikstof nemen de planten van een boer op dan?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:57:38 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189215020
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:51 schreef Drekkoning het volgende:

Ik weet niet de exacte tijdlijn, behalve dat Den Haag geprobeerd heeft om de Europese habitatrichtlijn te ‘omzeilen’ met de PAS.
Wie verzint nou een drempelwaarde van 0.05 mol? Dat is toch compleet idioot?



quote:
Maar anders gezegd, kan Den Haag die ‘klauw’ nog ongedaan maken of niet?
Lijkt me niet aangezien de RvS eea tegengehouden heeft.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:59:10 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189215068
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie verzint nou een drempelwaarde van 0.05 mol? Dat is toch compleet idioot?

[ afbeelding ]
[..]

Lijkt me niet aangezien de RvS eea tegengehouden heeft.
Echt bizar inderdaad :')
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:59:41 #196
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_189215079
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Luchtvaart heeft minder dan 2% aandeel in uitstoot van stikstofgassen. Landbouw ruim 40%.

Die accijnzen hebben te maken met CO2 uitstoot etc, wat een klimaatissue is. Ook ernstig, en ben met je eens dat mondiaal of Europees gezien luchtvaart ook belast moet worden, maar dat heeft niks met stikstofuitstoot te maken.
Ammoniak is heel wat anders dan wat er uit vliegtuigen, vrachtwagens, boten, auto's etc. komt.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:59:52 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189215083
Klaver is een lul

jesseklaver twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 09:00:28 Ik snap de boosheid van boeren, maar het systeem van de bio-industrie is failliet. We moeten toe naar minder dieren in Nederland. Dat is geen leuke boodschap, maar wel de waarheid. Dit kabinet moet snel met een plan komen om de onzekerheid bij boeren weg te nemen. #agractie reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189215131
Iemand met edit skills zou hier echt een vet filmpje van kunnen maken.. van de boeren die uit alle hoeken van NL komen, hekjes omver rijden en eens even orde op zaken gaan stellen

Act on instinct!


We're going to have to act, if we want to live in a different world!!
pi_189215146
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:59 schreef Nikonlover het volgende:
Klaver is een lul

jesseklaver twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 09:00:28 Ik snap de boosheid van boeren, maar het systeem van de bio-industrie is failliet. We moeten toe naar minder dieren in Nederland. Dat is geen leuke boodschap, maar wel de waarheid. Dit kabinet moet snel met een plan komen om de onzekerheid bij boeren weg te nemen. #agractie reageer retweet
Klaver is inderdaad een lul.

Over 1 ding heeft hij vandaag wel een goed punt:

“Zolang ik minister ben gaat de veestapel niet worden gehalveerd!”

Wat ongeveer 2 jaar zal zijn.

De slappe kut. :r
pi_189215169
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoe wispelturig de overheid (lees: EU) de afgelopen decennia geweest is. Het recent afschaffen van het melkquotum bv. En nu hebben we ineens te veel koeien, goh. Ik denk dat je half niet beseft wat de boeren voor de kiezen hebben gekregen.
Ik ben goed op de hoogte van de wispelturigheid van de overheid en welke maatregelen er binnen bepaalde sectoren, waaronder de agrarische sector, zijn doorgevoerd.
Juist door deze beroepsmatige kennis van verschillende sectoren die ontwikkelingen doorgaan, is mijn ervaring dat de agrarische sector meer moeite heeft om in te spelen op deze veranderingen en ook dat er meer weerstand is op verandering.

Overigens zie ik dus bij bedrijven met jongere generaties aan het roer dat er wel sneller geschakeld wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')