quote:Honderden tractoren zorgden vandaag voor files en ongeregeldheden rond Den Haag. Ze waren onderweg naar het feestelijke afscheid van Marianne Thieme. De fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren zwaait af en werd door de boeren nog 1 keer in het zonnetje gezet.
“Door Thieme stonden wij eindelijk weer eens vol in de spotlights”, vertelt varkensboer Jeroen Hendriks. “Prachtig hoe zij zich altijd hard heeft gemaakt voor het welzijn van onze productiemiddelen. Dan moet je zo iemand ook bedanken als ze weggaat.”
Ook Johan Varensdijk, tot voor kort eigenaar van vijftienduizend kippen, vindt dat Thieme een prachtig afscheid verdient. “Vanochtend zag ik allemaal collega’s in hun trekkers op de snelweg toeteren voor Thieme. Met vreugde, natuurlijk, maar ook met een zekere melancholie. Overigens ben ik van mening dat de bio-industrie nog steeds bestaat.”
De festiviteiten begonnen nog met enige ongeregeldheden. De belangstelling voor het afscheid bleek groter dan verwacht en er werd een hek platgereden door een tractor. Inmiddels zijn de gemoederen bedaard. Om 13:00 zal Thieme worden uitgezwaaid met het feestelijk verbranden van 2600 varkens.
Nou, jottem...quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:57 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat had vast extra bezoek uit ONZ en KLB opgeleverd.
Jazekerquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:05 schreef Zilverberk het volgende:
Wisten jullie dit?
FB / 20 jaar FOK!, ik vind daar wat van...
Die kon niet zo goed met vernieuwingen binnen FOK! omgaan en vond dat hij te weinig respect, roem en dank kreeg. Hij is wel vaker een tijdje weg geweest dus we hopen dat hij weer terugkomt.quote:
Ah, ok.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die kon niet zo goed met vernieuwingen binnen FOK! omgaan en vond dat hij te weinig respect, roem en dank kreeg. Hij is wel vaker een tijdje weg geweest dus we hopen dat hij weer terugkomt.
Lees: verering als een godquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die kon niet zo goed met vernieuwingen binnen FOK! omgaan en vond dat hij te weinig respect, roem en dank kreeg. Hij is wel vaker een tijdje weg geweest dus we hopen dat hij weer terugkomt.
Ook niet blij met beleid geloof ikquote:
Ik ookquote:
Hmm, kan me voorstellen dat je er dan een keer klaar mee bent.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Robin was het gehak op haar hier in de SC zat, had niets met beleid te maken.
Ze had vaak conflicten met users. 90% Van de tijd begonnen die bij haar maar ze kon dat nooit zo begrijpen. Heel jammer want ik mocht haar eigenlijk wel graag ondanks dat haar sociale vaardigheden wat bijzonder waren. Maar goed, we blijven gewoon hopen dat ze terug komtquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:32 schreef Aure het volgende:
[..]
Hmm, kan me voorstellen dat je er dan een keer klaar mee bent.
De reacties op TopAgrar en Profi Facebook (grote Duitse vakbladen), ook super om te lezen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:34 schreef Lonaa het volgende:
Mijn zusje en haar vent zeiden zondag nog 'ik hoop dat het een item wordt in het 8 uur journaal'
Livestreams overal. Zelfs op NED1.Wereldwijd meldingen alles. Mooi
Gelukkig voorkomt jouw aanwezigheid dat het 100 % zou zijnquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook niet blij met beleid geloof ik
Maar mis de inhoudelijke waarde van die twee. Dat het beide idioten qua persoonlijkheden zijn, ja ok, maar dat is 80% van de fokkers. Ja, ook in CUL
Zijn misschien nog wat vernieuwingen of veranderingen voor nodigquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:25 schreef Aure het volgende:
Haha ja, ze zijn zeker wel twee goede inhoudelijke toevoegingen op dit forumKomen vast wel weer een keertje terug.
Absoluut!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig voorkomt jouw aanwezigheid dat het 100 % zou zijn
Wat hebben ze gedaan vandaag? Veel chocolade jaquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:44 schreef minilot het volgende:
Hop, weer thuis. Dagje niks morgen, ingeleide bevalling donderdag. Ik zeg ongebreideld veel chocoladerepen en Netflix, wat jullie?
En het punt bij Piet was toch uiteindelijk dat er commerciële accounts (zoals van Kookpunt) inhoudelijk gingen meeposten in CUL?
Pietverdriet. Vooral actief in CUL,NWS en POL. Wereldberoemd om dit topic: CUL / Het grote vraag Piet hoe maak ik het klaar topic - #65quote:
Ja, goed plan voor morgen. Bleh, narigheidquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:44 schreef minilot het volgende:
Hop, weer thuis. Dagje niks morgen, ingeleide bevalling donderdag. Ik zeg ongebreideld veel chocoladerepen en Netflix, wat jullie?
En het punt bij Piet was toch uiteindelijk dat er commerciële accounts (zoals van Kookpunt) inhoudelijk gingen meeposten in CUL?
eem kijkmquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pietverdriet. Vooral actief in CUL,NWS en POL. Wereldberoemd om dit topic: CUL / Het grote vraag Piet hoe maak ik het klaar topic - #65
Which reminds me, ik moet dat topic weer eens nieuw leven inblazen.
Hoezo dat laatste?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pietverdriet. Vooral actief in CUL,NWS en POL. Wereldberoemd om dit topic: CUL / Het grote vraag Piet hoe maak ik het klaar topic - #65
En wie is dan de nieuwe 'Piet'?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heel goed plan ja!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:44 schreef minilot het volgende:
CULquote:
Ah! Het grote vraag CUL hoe maak ik het klaar topic!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
CULEr zijn hier genoeg mensen met kennis van zaken. In dat topic werden ook vaak genoeg tips gegeven door anderen dan Piet. Piet had ook lang niet overal verstand van natuurlijk, daarom is een community als dit zo leuk.
Ze maken er wel een leuke dag van in ieder gevalquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:59 schreef Molo het volgende:
Van linkssss, naar rechtssss
https://www.instagram.com(...)b_button_share_sheet
Ja mooi manquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze maken er wel een leuke dag van in ieder geval
Ik ben ook maar op halve kracht aan het werkquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb echt nog geen poep uitgevoerd vandaag.
Aj mar skik hebtquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze maken er wel een leuke dag van in ieder geval
Ja, ik vin mooi.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:59 schreef Molo het volgende:
Fijn, bedankt. Genoteerdquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:10 schreef Wandelaarinhetgroen het volgende:
Verkiezingen gaan los
Carola Schouten zegt, wij gaan de vee stapel niet halveren
Mw Nederland heeft een probleem, mij deert uw verkiezingsretoriek niet.
Als het kon, zou ik zeggen, opsluiten de regering in hun gebouw. Net zolang tot ze eruit zijn. Niet opgeven.
En neem uw verantwoording
Wat voor medicatie krijg je daarvoor? En ga je daar verder naar verwachting last van krijgen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:18 schreef minilot het volgende:
Vandaag was een superuitgebreide echo om eventuele aanvullende fysieke afwijkingen te spotten (niets gevonden) en het in kaart brengen van onze medische familiegeschiedenis. Vlokkentest was ook nog een optie vandaag, maar nope want fobie.Verder voor later vandaag op de planning: eerste medicatie om de boel alvast wat bevalrijper te krijgen.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:19 schreef minilot het volgende:
@:Molo Ja, wij hadden koffie en koekies van precies die ToGo!
Goeie!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:20 schreef sigme het volgende:
Over heel goed varkensvlees:
https://waddenvarkens.nl/bestellen/
Niet biologisch, véél beter. Hebben ook eigen kip, en koe van de buren.
Die buren en hun koeien ken ik niet, de waddenvarkensboeren, hun vark en kip wel. Aanrader, en ze bezorgen pakketten van een kilo of 4 door heel Nederland.
Mifepriston straks. Geen idee of ik er ongemak van ga krijgen eigenlijk!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor medicatie krijg je daarvoor? En ga je daar verder naar verwachting last van krijgen?
Gaan ze nu onderzoek doen na de bevalling, wat de oorzaak is? Vanwege familiegeschiedenis enzo?
Gek om allemaal mee te maken hoor, ineens in zo'n molen
Goede herinnering. Komt uit het dorp waar Anna vandaan komt en haar moeder nog woont. Volgende keren maar eens langsgaanquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:20 schreef sigme het volgende:
Over heel goed varkensvlees:
https://waddenvarkens.nl/bestellen/
Niet biologisch, véél beter. Hebben ook eigen kip, en koe van de buren.
Die buren en hun koeien ken ik niet, de waddenvarkensboeren, hun vark en kip wel. Aanrader, en ze bezorgen pakketten van een kilo of 4 door heel Nederland.
Ik ben voorquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Ah! Het grote vraag CUL hoe maak ik het klaar topic!
Ja, die is briljant.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:59 schreef Molo het volgende:
Klinkt ook goed, bambi op mijn bord.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb elk jaar hertenvlees van http://www.hertenvlees-sergeant.be/
Pa en ma gaan altijd wel een keertje die kant op in oktober. Of ze opsturen en zo weet ik niet. Zal wel niet
Meh, dan gaat iedereen bijdehand over elkaar heen lopen buitelen in plaats van op De Grote Authoriteit te wachtenquote:
Ik ging googlen, want ken het ook niet. Niks geks zo te zien. Ja dat je er baarmoedercontracties van kunt krijgen enzo, maar duhquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Mifepriston straks. Geen idee of ik er ongemak van ga krijgen eigenlijk!
En jup, uitgebreide obductie en er wordt ook allerhande weefsel opgestuurd naar het Erasmus voor verder onderzoek.
Gewittavamaaiquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:30 schreef minilot het volgende:
Eenterug voor Lonaatje.
Luitjes, al dat gepraat over vlees + nog geen lunch gehad maakt een mens hongerig! En wat eten jullie vanavond zoal? Ik heb nog geen idee!
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:30 schreef minilot het volgende:
Eenterug voor Lonaatje.
Luitjes, al dat gepraat over vlees + nog geen lunch gehad maakt een mens hongerig! En wat eten jullie vanavond zoal? Ik heb nog geen idee!
Chili sin carne met crčme fraîche, gordita's, tomaat, guacamole, cheddar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:30 schreef minilot het volgende:
Eenterug voor Lonaatje.
Ik heb ook een koeienboer in de buurt, mooi vee, loopt op mooie percelen altijd buiten. Aardige lui, en het slachthuis op loopafstand dus weinig vervoer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie!
Ik had tijd terug rundvlees bij bioboerderij gehaald en dat was helemaal niet zo lekker. Matig dan, want wel duur en vriezer vol
Oooo. Iets in die richting klinkt wel aanlokkelijk!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Chili sin carne met crčme fraîche, gordita's, tomaat, guacamole, cheddar.
Yepquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:31 schreef minilot het volgende:
Ja, je zult maar stiekem van een zwangerschap af willen en onhandig zijn met zo'n antieke kleerhanger..
In landen waar abortus illegaal is, is mifeproston eerste keus in post-order abortus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ging googlen, want ken het ook niet. Niks geks zo te zien. Ja dat je er baarmoedercontracties van kunt krijgen enzo, maar duh![]()
![]()
![]()
Wel vond ik de zoeksuggesties nogal disturbing
[ afbeelding ]
Die tactisch geplaatste sperzieboontjesquote:
Wat is fatteh ook alweer?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik twijfel tussen stamppot zuurkool, parelcouscous met bietjes en geitenkaas of fatteh.
Ja dat denk ik hierbij ook, zonde zonde zondequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb ook een koeienboer in de buurt, mooi vee, loopt op mooie percelen altijd buiten. Aardige lui, en het slachthuis op loopafstand dus weinig vervoer.
Pakket 5kg ¤50, veel biefstuk.
Maar ze laten het vlees niet afhangen, alles is net een beetje taai. Eeuwig sund.
Ja, dat snap ik, maar Nederlandse zoektermen hčquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:36 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
In landen waar abortus illegaal is, is mifeproston eerste keus in post-order abortus.
Is voor zover ik weet ook een relatief veilig middel, zelfs zonder artstoezicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo lijkt het heel wat hequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:37 schreef Molo het volgende:
Die
[..]
Die tactisch geplaatste sperzieboontjes
Ah, nice!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://www.culy.nl/recepten/kip-fatteh-libanese-nachos/
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, nice!![]()
Alleen geen magere yoghurt toch? Leven is te kort daarvoor hoor
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:40 schreef Zilverberk het volgende:
@:dr_flasch, is het niet wat voor je om een hartige taartjes en quiches-topic te openen?Meh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Pubers, Nederlanders in t buiteland en hebben we niet nog wat ex-kolonies waar abortus minder gangbaar is dan de Nederlandse taal?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar Nederlandse zoektermen hč
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:40 schreef Zilverberk het volgende:
@:dr_flasch, is het niet wat voor je om een hartige taartjes en quiches-topic te openen?De QuichewijzerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Jaquote:
Ikke niet, ik frequenteer louter deze SC, qua CULquote:
Geen miljoenenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:41 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Pubers, Nederlanders in t buiteland en hebben we niet nog wat ex-kolonies waar abortus minder gangbaar is dan de Nederlandse taal?
Ok, dan kijk ik vanavond even, beetje mooie OP maken met wat recepjes erbij.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Ikke niet, ik frequenteer louter deze SC, qua CUL
En eens per jaar het kerstdinertopic.Waar ik straks eens even voor ga zitten trouwens!
Dat is spijtig ja. Volgens mij laat de slager het hier ook maar een week hangen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb ook een koeienboer in de buurt, mooi vee, loopt op mooie percelen altijd buiten. Aardige lui, en het slachthuis op loopafstand dus weinig vervoer.
Pakket 5kg ¤50, veel biefstuk.
Maar ze laten het vlees niet afhangen, alles is net een beetje taai. Eeuwig sund.
Wat is Hollandse groente?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:43 schreef borisz het volgende:
Vanavond een zak Hollandsche groente met....? Moet ik nog even kijken.
Of Google vertaald ze gewoonquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar Nederlandse zoektermen hč
Is Suriname echt nog zo achtergesteld?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen miljoenen
In Suriname ga je gewoon naar de plaatselijke bosneger met een kleerhanger in zijn bezit
Ik had zondag prei-ham-taart.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik wilde deze week ook eigenlijk prei-geitenkaasquiche maken, maar de week was al vol.
Ik laat mijn schapen altijd een week extra hangen bij de slager. De kleinere slachthuizen/slagers doen gewoon wat de klant vraagt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is spijtig ja. Volgens mij laat de slager het hier ook maar een week hangen.
Ja dat kan natuurlijk ook wel zo zijnquote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja
Pic van hoe het eruit ziet als je het op tafel zet please?
Een plek onder de zonquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Ik mag er 25 oktober al in
Een eigen huis....
Wat snel! Wowquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Compleet ander land dan hier. En zeker rondom gezondheidszorg (derdewereldland is er niks bij) én gezondheidscultuur,in het bijzonder rondom zwangerschap/seksualiteit is het niet te vergelijken met Nederlandquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:50 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Is Suriname echt nog zo achtergesteld?
Zie je nouquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Nou nou, zie maar eerst dat ik alles heelhuids verhuisd krijg hoorquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie je nouLuister naar mij en het komt in orde
![]()
Gefeliciteerd!
Ah, daar was mijn overleden huispad geblevenquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Ah, daar was mijn overleden huispad geblevenquote:
Tering het, wat snelquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Wat geweldig en wat snelquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Boei0nt, het vultquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, daar was mijn overleden huispad gebleven
Ja dat is waar. Die aardappeltjes zien er trouwens wel magisch ok uitquote:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Ja Voodoo...quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Compleet ander land dan hier. En zeker rondom gezondheidszorg (derdewereldland is er niks bij) én gezondheidscultuur,in het bijzonder rondom zwangerschap/seksualiteit is het niet te vergelijken met Nederland
Ik heb legio patiënten gehad die in voodoo, winti en andere vervloekingen etc geloofden, en daarnaast is bij vrijwel alle Surinamers die ik ken wel geloof te vinden in natuurgeneeswijzen. Achtergesteld, mwah, niet altijd, wel heel anders en regelmatig niet te begrijpen voor mij
Nou ja, het blijft wel magnetronwerk he. Knapperig zijn ze nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:05 schreef Molo het volgende:
J
[..]
Ja dat is waar. Die aardappeltjes zien er trouwens wel magisch ok uit
Woohoo, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Bepaald niet meer of minder dan erachter komen dat iemand christelijk is. Sterker nog, al die natuur-based shizzle met duidelijk en kleinschalig oorzaak/gevolg vind ik qua geloof nog een stuk logischer dan die paar grote monotheīstische religies.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:10 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja Voodoo...Hoe mensen die je respecteert en serieus neemt opeens in ongeloofwaardige wezens veranderen.
Of dat je er achter komt dat iemand, die je dus respecteert etc. een complottheorie aanhanger blijkt te zijn. Die 9/11 als complot ziet, ieder vliegtuig stroot chemtrails uit. FLathearth nog net niet, maar verder....quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:10 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja Voodoo...Hoe mensen die je respecteert en serieus neemt opeens in ongeloofwaardige wezens veranderen.
Jaaaaaquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:10 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
Woohoo, gefeliciteerd!
Naakt rondlopen en lekker kunnen foezelen in woonkamer, al dan niet met a en b.
Ennnn je bent de enige die de keuken vervuilt..
En het zit écht in veel mensenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:10 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hoe meer politiek ik mee krijg, hoe meer ik daar dan wel weer voor open sta moet ik zeggenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Of dat je er achter komt dat iemand, die je dus respecteert etc. een complottheorie aanhanger blijkt te zijn. Die 9/11 als complot ziet, ieder vliegtuig stroot chemtrails uit. FLathearth nog net niet, maar verder....
Sommige mensen bezitten een verwarmingsinstallatiequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Het is toch veel te koud om naakt rond te lopen?
Buiten misschien wel, binnen absoluut niet!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ja, dit vind ik zelf ook wel, maar niettemin blij voor Tele dat het kán.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Het is toch veel te koud om naakt rond te lopen?quote:
En dan stoken tot 25 graden?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Sommige mensen bezitten een verwarmingsinstallatie
Volgens mij bestaat zoiets alquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zou eigenlijk een instantie moeten zijn die bijhoudt wie welk stukje Nederland in bezit heeft.
Sommige huizen zijn best wel goed geīsoleerd tegenwoordig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:19 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
[..]
En dan stoken tot 25 graden?Denk toch eens aan het milieu of aan je gasrekening
Veel mensen zijn juist om die reden 'blij' om gelovig te zijn, want dikke vette rotpech vinden velen toch gewoon te moeilijk om voor waar aan te nemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:19 schreef minilot het volgende:
Ik ben op dit moment wel blij dat ik niet gelovig ben, want dan kun je die 'Waarom oh Waarom Overkomt Dit Ons?!'-meuk gewoon overslaan. Dikke, vette rotpech, that's why.
Ik doe dat nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:19 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
[..]
En dan stoken tot 25 graden?Denk toch eens aan het milieu of aan je gasrekening
Ik vind 'gewoon pech gehad' in mijn leven juist zo'n beetje het allermakkelijkste om aan te nemen. Ik heb daar instant vrede meequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel mensen zijn juist om die reden 'blij' om gelovig te zijn, want dikke vette rotpech vinden velen toch gewoon te moeilijk om voor waar aan te nemen.
De reden mķet er vaak zijn, en die is merk ik bij mensen veel makkelijker te accepteren doorgaans als het een religieuze beredenering is van het 'waarom' dan het rationele (want meestal kom je er gewoonweg niet achter, want niet bepaald alwetend wij mensen)
Maar fijn ja, scheelt een hoop gepieker, want het is ook gewoon botte pech
Na bedsporten kan het wel ja.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doe dat niet
Want koud, maar beetje bedsporten en dan nakend rondlopen ofzo, heerlijk
Of onder deken kruipen omdat ijskoud lijk als lijf, dat is eigenlijk aannemelijker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat leeft ook een heel stuk rustiger en relaxterquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind 'gewoon pech gehad' in mijn leven juist zo'n beetje het allermakkelijkste om aan te nemen. Ik heb daar instant vrede mee
Als iemand het waagt om met sokken tegen me aan te gaan liggenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:25 schreef minilot het volgende:
Na bedsport () wacht ik ongeduldig tot seksgenoot slaapt en dan sluip ik weg voor ondergoed, pyjama en zeven sokken
Bidden snap ik nog, want paniek, hoop doet leven etc... Maar dit was gewoon een studiegenoot van me. Totaal normale in Nederland opgegroeide bovenklasse Surinaamse, die opeens ging vertellen dat ze een vloek hadden uitgesproken over een vriendin bla bla bla. Zo vaag....quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:16 schreef Molo het volgende:
[..]
En het zit écht in veel mensen
Hoogopgeleide, in Nederland opgegroeide slimme mensen.
Maakt niets uit, cultuur voel je en zit in je, zeker ook met dit soort dingen
Ik vind het wel fascinerend altijd eigenlijk![]()
Zelfde als bidden om van je MS af te komen, als je dat nodig hebt om iets uiteindelijk te kunnen aanvaarden of gevoel te hebben dat je er serieus alles aan gedaan hebt. Why not
En ik volg het graag wel, want interessant
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is Hollandse groente?
Ik zeg gebakken gnocchi en kaasburger erbij, die van de AH
Ja klopt, kwam ik in Rotterdam en Den Haag meer dan wekelijks tegen in de spreekkamerquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:36 schreef Bramito het volgende:
[..]
Bidden snap ik nog, want paniek, hoop doet leven etc... Maar dit was gewoon een studiegenoot van me. Totaal normale in Nederland opgegroeide bovenklasse Surinaamse, die opeens ging vertellen dat ze een vloek hadden uitgesproken over een vriendin bla bla bla. Zo vaag....
Ah! Dan blijf ik bij gebakken gnocchi en kaasburger erbijquote:
YES!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Ik ookquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:23 schreef minilot het volgende:
Ik vind 'gewoon pech gehad' in mijn leven juist zo'n beetje het allermakkelijkste om aan te nemen. Ik heb daar instant vrede mee
Ik ging ook wandelen. WARM. Jas uit alles.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging overigens wandelen. En nu hoef ik niet meer te douchen. Of mijn kleren te wassen. Doorweekt. En het leek wel hagel.
Er was ook iemand tamme kastanjes aan het rapen. Al een halve vuilniszak vol... ik snap dat een beetje lekker is, maar wat moet je met zoveel? Verkopen, zal wel het doel zijn.
Drogen, bewaren, taart van eten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging overigens wandelen. En nu hoef ik niet meer te douchen. Of mijn kleren te wassen. Doorweekt. En het leek wel hagel.
Er was ook iemand tamme kastanjes aan het rapen. Al een halve vuilniszak vol... ik snap dat een beetje lekker is, maar wat moet je met zoveel? Verkopen, zal wel het doel zijn.
Ja, echt veel te warm voor t-shirt + trainingsjasjequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik ging ook wandelen. WARM. Jas uit alles.
Kastanjes hebi ik nog nooit mee gekookt
Vuilniszak volquote:
Ik had shirtje met lange mouwen en spijkerjas. Nope.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, echt veel te warm voor t-shirt + trainingsjasje
16 graden volgens buienradar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik had shirtje met lange mouwen en spijkerjas. Nope.
Jup, paar keer al. Als het binnen in huis onder de 19° komt vind ik dat wat vervelend. Maar steeds na een half uur de verwarming weer uitgezet omdat ik het meh vondquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
Uit intresse: heeft iemand van jullie de verwarming al aangehad?
Wat voor dingen dan zoal?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Met sommige dingen wel wat 'last' van controledrang
Het is hier nog steeds de hele tijd rond de 19 graden binnen. Ik overweeg het wel, maar tegen het feit dat het vochtig is in huis.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Jup, paar keer al. Als het binnen in huis onder de 19° komt vind ik dat wat vervelend. Maar steeds na een half uur de verwarming weer uitgezet omdat ik het meh vond
2 Keer een paar uur ivm het opstarten van de vloerverwarming.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
Yep, keer of driequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
nog niet. Ding gaat pas aan als het eind van de middag 19 gr. is en tot nu toe is het nog steeds 21 gr of hoger in huis. Veel ramen op de zonkant, dus het warmt snel opquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
Tickets zelf willen hebben van optreden/vlucht, start van agenda op werk willen weten de avond/dag ervoor, zelf de boodschappen voor eten willen doen ipv door een anderquote:
Ja gisteren. Even richting de 25 gestookt om te kijken of alles het nog doet. Bij 21,5 vond ik het wel mooi geweestquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
dat dusquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Staat zomer en winter op programma. Als op de dagen dat ik thuis ben de temp onder de 19 graden gaat springt hij aan.
Dus ik kwam vanmorgen uit bij een lauwe verwarming en aangenaam warm huis
Hier hetzelfde. En na 23:00 gaat hij naar 15 graden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als op de dagen dat ik thuis ben de temp onder de 19 graden gaat springt hij aan.
Gaat best hard hoor. Kastanjecake die m'n ouders maken gaat kastanjepuree in als vervanger van meel én boter én deel suiker (alleen nog beetje suiker en eieren erbij).quote:
Ja, nu moet ik een recept.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:42 schreef Tele6 het volgende:
Al moet ik zeggen dat in het jaar dat ik een vuilniszak vol geraapt had, we ook een stuk of 15 kastanjetaarten hebben kunnen eten
Het kadaster heet dat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zou eigenlijk een instantie moeten zijn die bijhoudt wie welk stukje Nederland in bezit heeft.
Johquote:
staat er toch? Veel kastanjepuree, wat suiker, eieren.quote:
.... en plek onder de zon.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef Tele6 het volgende:
IK HEB DE KAMER
Een eigen huis....
Hoezo? Wel eens gegeten?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:53 schreef derLudolf het volgende:
Ik bedankt alvast vriendelijk voor kastanjetaart
Nah, niet helemaal.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
staat er toch? Veel kastanjepuree, wat suiker, eieren.
Blenden, in vorm plempen, in oven smijten, wachten, smullen
Ik vind kastanjes puur gepoft niet erg lekker, nogal weeīg en rare structuur, maar in de taart worden ze anders, minder weeīg. Dus het zou mee kunnen vallenquote:
Ah ok, ja weeīg, dat vind ik niet wat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 17:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind kastanjes puur gepoft niet erg lekker, nogal weeīg en rare structuur, maar in de taart worden ze anders, minder weeīg. Dus het zou mee kunnen vallen
Yupquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik had dezelfde vragen als Molo.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 14:18 schreef minilot het volgende:
Vandaag was een superuitgebreide echo om eventuele aanvullende fysieke afwijkingen te spotten (niets gevonden) en het in kaart brengen van onze medische familiegeschiedenis. Vlokkentest was ook nog een optie vandaag, maar nope want fobie.Verder voor later vandaag op de planning: eerste medicatie om de boel alvast wat bevalrijper te krijgen.
Half fok heeft bijzondere sociale vaardighedenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze had vaak conflicten met users. 90% Van de tijd begonnen die bij haar maar ze kon dat nooit zo begrijpen. Heel jammer want ik mocht haar eigenlijk wel graag ondanks dat haar sociale vaardigheden wat bijzonder waren. Maar goed, we blijven gewoon hopen dat ze terug komt
Die stoom uit je bakkes ookquote:
En de andere helft post in NWSquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 17:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Half fok heeft bijzondere sociale vaardigheden
Dat maakt het juist leuk hier.
Ik heb gelikedquote:
Oh, maar die moet ik hebbenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:58 schreef Tele6 het volgende:
Nah, niet helemaal.
Kastanjes pellen. Koken, voor extra romig effect en extra ellende bij overkoken in melk, anders in water.
Kastanjes door een zeef wrijven want anders velletjes
Suiker door puree mengen.
Eieren scheiden. Eiwit stijf kloppen. Geel bij kastanjes gooien.
Eiwit door rest spatelen, in ronde vorm doen, bakken.
Tijden en hoeveelheden zou ik op moeten zoeken. Bron is BlueBand toetjes en gebak boekje
Hier nog geen drup gehad.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
En toen hield het op met zachtjes regenen.
Jaloers!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:33 schreef Lonaa het volgende:
Ok, er waren vrienden die naar Italie gingen vorige week. Ik heb ze gevraagd of ze wat worst voor me mee wilde nemen wantworst
[ afbeelding ]
That's...a shitfuck.
Bij de slager plakjes van laten snijden, per ons invriezen en lekker op het boterhammekequote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:49 schreef Candaasje het volgende:
En miniChocolade en netflix it is!
Ik ben momenteel wel geīntrigeerd door El Embarcadero, maar die is niet op Netflix. (Wel door NPO uitgezonden schijnt). Gaat over een man die een dubbelleven leidt met een wulpse wilde dame. (Is van de makers en zelfde acteur als La Casa Del Papel. Dus wel Spaanstalig)
Mijn schoonouders vonden hem prachtig. Nu zat ik wel een tikje verwonderd te kijken naar weinig verhullende seksscčnes (inclusief triootje), en dat in combinatie met hun gezichten voor me
Niet op een boterham maar bij een glas wijn (ook nog wat kaas ernaast)quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij de slager plakjes van laten snijden, per ons invriezen en lekker op het boterhammeke
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:52 schreef Myraela het volgende:
Ik had laatst zo'n lekkere worst gekocht. Was een salami ter grote van een gehaktbal, met truffel en parmezaanse kaas. En die hadden ze dan zo dun gesneden dat die tussen je vingers wegsmolt.
Die ken ik. Kom liever niet meer bij de winkel die dat verkooptquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:52 schreef Myraela het volgende:
Ik had laatst zo'n lekkere worst gekocht. Was een salami ter grote van een gehaktbal, met truffel en parmezaanse kaas. En die hadden ze dan zo dun gesneden dat die tussen je vingers wegsmolt.
Uhuh, zekersquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Arno de Laak in Nijmegen. Moet echt vinden waar ze die in Rotterdam verkopen.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ok! Ik keek de video van Fles zonder geluid
Super vrienden met super worstenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:33 schreef Lonaa het volgende:
Ok, er waren vrienden die naar Italie gingen vorige week. Ik heb ze gevraagd of ze wat worst voor me mee wilde nemen wantworst
[ afbeelding ]
That's...a shitfuck.
Ah! Ga ik eens bij de grote AH hier opsnorrenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zie hier
https://www.ah.nl/product(...)met-parmezaanse-kaas
Ik heb er weinig vertrouwen in dat die in de buurt gaat komen van die van laatst. Ziet er droog uit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zie hier
https://www.ah.nl/product(...)met-parmezaanse-kaas
lekker toch.. en nog voorkeur?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook trek in worst nu.
Net gedoucht na een enorm uitgebreide schoonmaak van de keuken. Ook met ramen zemen en waterkoker ontkalken enzo.
Geloof ook niet dat ik dit heel snel zou halen, ken de “echte” en als je ze naast elkaar legt weet je wat je wilt nemen. Maar misschien smaakt het best primaquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb er weinig vertrouwen in dat die in de buurt gaat komen van die van laatst. Ziet er droog uit.
Wat van wijntje zou je erbij doen?Rood?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Uhuh, zekers![]()
Vriendin haalt altijd als ik daar langs kom worst op de Albert Cuyp. Súperlekker![]()
Paar plakjes, met of zonder wijntje erbij, errrrg lekker
Ik ben niet jaloersquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga nog even op zoek naar rode wijn. Voor bij mn worst.
Alle avocado's beschimmeld, komkommer smaakte weird, sla smaakte weird, tomaten niet rijp genoeg, paprika gisteren al opgemaakt en de chili was niet lekker op smaak.quote:
Ah sneu! Wat was er matig aan?quote:
Ah. Grmbl.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Alle avocado's beschimmeld, komkommer smaakte weird, sla smaakte weird, tomaten niet rijp genoeg, paprika gisteren al opgemaakt en de chili was niet lekker op smaak.
Oh. das ook vrij veel 'meh'quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Alle avocado's beschimmeld, komkommer smaakte weird, sla smaakte weird, tomaten niet rijp genoeg, paprika gisteren al opgemaakt en de chili was niet lekker op smaak.
En dat noem je matig?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Een of twee matige dingen is prima. Dit was te veel.quote:
Morgen pasquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Een of twee matige dingen is prima. Dit was te veel.
Maarrr, morgen is er weer eten
Daar was dus niets van goedquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jawel, de gordita's, cheddar en lenteui waren okquote:
Ik gun jou ook een lekkere maaltijd hoorquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:24 schreef minilot het volgende:
Awww Lucky, at ik dankzij jou hartstikke lekker TexMex en jij nou niet!
Heh, okee! En doe je goed!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gun jou ook een lekkere maaltijd hoor![]()
De keren dat mijn eten niet lekker smaakt zijn op jaarbasis op 1 hand te tellen.
kerstmarkten in Duitsland hebben die ook. Te duur voor wat je krijgt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Viel mee hoorIn Zwitserland zie je weleens bij stations dat er zoeen mannetje met een barbecue die dingen staat te roosteren
Dus ik wou dat eens proberen. Dat was het
Kilo worst. 1 standmeet en het is op.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:33 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
That's...a shitfuck.
Hoezo op verzoekquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:59 schreef Zilverberk het volgende:
Op verzoek, hier een hartige taartentopic: CUL / De quichewijzer
Tevens verzoek om te helpen het topic op gang te brengen. Ik zal e.e.a. posyen, maar het moet geen me, myself and zilverberk-topic worden.
Er was enthousiasme in het topic.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo op verzoekJIJ wou het gewoon
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:59 schreef Zilverberk het volgende:
Op verzoek, hier een hartige taartentopic: CUL / De quichewijzer
Tevens verzoek om te helpen het topic op gang te brengen. Ik zal e.e.a. posyen, maar het moet geen me, myself and zilverberk-topic worden.
We hebben hier veel regen gehad in september, meer dan de rest van NL. Maar nog steeds een te kort.quote:
Hier zeker, het is echt alláng 9 uur geweest. Maar morgen vrij, dan krijg je dit soort nachtbrakerij. Nog even douchen en dan te neste. Is het voornemen. Zometeen. Bijna.quote:
Hier veel stress en gedoe op 't werk en uitvallende collega's dus beetje zelfbescherming door op tijd te gaan slapen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier zeker, het is echt alláng 9 uur geweest. Maar morgen vrij, dan krijg je dit soort nachtbrakerij. Nog even douchen en dan te neste. Is het voornemen. Zometeen. Bijna.
Verstandig. Niet gaan malen! (Doe ik veel te veel bij stress en gedoe op werk).quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier veel stress en gedoe op 't werk en uitvallende collega's dus beetje zelfbescherming door op tijd te gaan slapen.
Dat is meestal niet mijn standaard patroon; mijn valkuil is om dan zo veel mogelijk mee naar huis te nemen zodat ik overdag minder schrijfwerk heb. Met als gevolg dat er dan nog meer op mn bordje komt omdat ik meer af krijgquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Verstandig. Niet gaan malen! (Doe ik veel te veel bij stress en gedoe op werk).
*gooit augurk* -plop-quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |