abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189205013
Wat betekent dit voorstel eigenlijk voor consumenten van biologische producten?
pi_189205021
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:46 schreef Slayage het volgende:
guidoweijers twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 09:55:37 Wij willen een beter imago en daarom gaan we met de tractor rijden op plaatsen waar we niet mogen komen, rijden we hekken omver en negeren we politie! #boeren #lekkerbezighoor #not https://t.co/thrpMFm4W5 reageer retweet
Giudo 'Ik kijk express scheel en nu lachen' Weijers. :')
pi_189205028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is toch die vlag van de dukes of hazzard?
Klopt, die is pas 2 jaar geleden van de merchandising van de film gehaald, maar is nou met terugwerkende kracht racistisch. Als je als Nederlandse boer woke wil zijn moet je elke dag na de mestadministratie nog even het internet op om bij te houden wat de Amerikanen nu weer fout hebben verklaard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:49:52 #254
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189205033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nog even en de Friese vlag is ook racistisch ( blokkeer friezen )
Zelfs wiskunde is rachitisch. Weg met die formules!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189205047
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook veel boeren in mijn familie en omgeving. Die zouden eigenlijk het liefste nog ouderwets boeren met een gemengd bedrijf en geen massale aantallen varkens of kippen. Maar dat is economisch niet meer haalbaar. Schaalvergroting en extreme efficiency zijn de enige manier om te kunnen blijven bestaan. Ze worden opgezweept door de marktdruk.
Ik ken ook wel een boer die nog wel gemengd is en kleinschalig en zijn kippen mogen bijvoorbeeld iedere dag na drie uur los rondlopen en eitjes verkoopt hij zelf aan de weg. Maar di man moet er dus 40 uur per week als automonteur bijwerken om rond te kunnen komen!
Ze staan gewoon met de rug tegen de muur. En dan de berichten dat 40% best wel uitgekocht wil worden. Ja, no shit, ze kunnen geen kant op. Ik word ook liever uitgekocht dan dat ik failliet ga. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189205053
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:46 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, het is afwachten op de eerste sukkels die dit boerenprotest extreemrechts noemen, want het is wel erg blank en mannelijk allemaal. :')
De dierenactivisten waren van plan om vandaag naar het Malieveld te gaan om tegen de rechtse boeren te gaan protesteren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:51:24 #257
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189205054
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:40 schreef VoMy het volgende:

De mensen die hier sympathiseren, doen dat in meerderheid omdat ze het zien als een mooie manier om anti-GroenLinks te zijn, niet omdat ze in het dagelijks leven keuzes maken die boeren ten goede komen. Iets wat GroenLinksers dan natuurlijk weer wel doen, maar dat is dan weer irrelevant, want GroenLinksers vliegen naar andere landen. Het is sowieso allemaal heel krom, aangezien de boerenpartij bij uitstek het CDA gewoon in de regering zit...
Noem jij mij hier nu anti-GroenLinks of wat? Beetje kort door de bocht hoor.

Niet dat ik voor GroenLinks ben maar het is wel erg makkelijk om een standpunt te vertalen naar anti-*insertpartij*
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:51:48 #258
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189205058
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:48 schreef LelijKnap het volgende:
Wat betekent dit voorstel eigenlijk voor consumenten van biologische producten?
Je bedoeld die producten waar de tussenhandel lekker veel extra aan verdiend?
Zolang je je producten gewoon uit de omgeving haalt is het wel/niet bio van veel minder groot belang..
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:52:13 #259
382129 crew  Donna
pi_189205060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook veel boeren in mijn familie en omgeving. Die zouden eigenlijk het liefste nog ouderwets boeren met een gemengd bedrijf en geen massale aantallen varkens of kippen. Maar dat is economisch niet meer haalbaar. Schaalvergroting en extreme efficiency zijn de enige manier om te kunnen blijven bestaan. Ze worden opgezweept door de marktdruk.
Ik ken ook wel een boer die nog wel gemengd is en kleinschalig en zijn kippen mogen bijvoorbeeld iedere dag na drie uur los rondlopen en eitjes verkoopt hij zelf aan de weg. Maar di man moet er dus 40 uur per week als automonteur bijwerken om rond te kunnen komen!
Ja zo'n boer is hier ook. Zij hebben een speelweide erbij en een soort restaurant om rond te kunnen komen.
pi_189205062
quote:
16s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hexagon vomy gekke piraat zomaar wat namen van afgelopen reacties. :z
Een hele kleine minderheid dus. :z

Dus mijn punt dat de meerderheid van de mensen het wel degelijk op hun eigen manier lijkt te begrijpen blijft staan. :W
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:44 schreef LXIV het volgende:
Hoewel ik die optocht van trekkers machtig mooi vind en in mijn hart de boeren steun ben ik me ook wel bewust dat we in Nederland niet meer zo extreem veel dieren kunnen mesten. Daarvoor is er gewoon te weinig ruimte en zeker voor alle mest die het met zich meebrengt. Ik ben dus wel voor hervormingen, maar niet de boerengenocide die D66 voorstelt.
D66 heeft dat voorgesteld, omdat iets anders dan groei tijdenlang onbespreekbaar is geweest. Nu dat tij eindelijk lijkt te keren gaan ze er gelijk met gestrekt been in om in ieder geval in een compromis met CDA en VVD nog wel (een kleine) krimp te bewerkstelligen. Lijkt mij dan, ik ben verder geen politiek strateeg of zo.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:52:57 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189205068
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:46 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, het is afwachten op de eerste sukkels die dit boerenprotest extreemrechts noemen, want het is wel erg blank en mannelijk allemaal. :')
Dat zal wel niet lang duren wanneer extreemrechtse nepvrienden dit protest kapen
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:53:03 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189205069
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ze staan gewoon met de rug tegen de muur. En dan de berichten dat 40% best wel uitgekocht wil worden. Ja, no shit, ze kunnen geen kant op. Ik word ook liever uitgekocht dan dat ik failliet ga. :')
Als ze uitgekocht worden en hun grond wordt voor 10% gebruikt voor woningbouw en de rest natuurgebied, dan is dat economisch heel goed haalbaar. Dan kunnen ze met het geld gaan boeren in Canada of Denemarken.
Dat is goed voor de natuur en goed voor de boeren en goed voor de burgers.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189205070
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ze staan gewoon met de rug tegen de muur. En dan de berichten dat 40% best wel uitgekocht wil worden. Ja, no shit, ze kunnen geen kant op. Ik word ook liever uitgekocht dan dat ik failliet ga. :')
Een ander probleem is ook dat er geen grond meer is om op te boeren. Grotendeels zijn al vertrokken naar Canada. En iedereen weet: uit Canada ontvangen we geen belasting. Slechte zaak dus.
pi_189205071
Hopelijk breken ze heel dat Den Haag af.
pi_189205079
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, die is pas 2 jaar geleden van de merchandising van de film gehaald, maar is nou met terugwerkende kracht racistisch. Als je als Nederlandse boer woke wil zijn moet je elke dag na de mestadministratie nog even het internet op om bij te houden wat de Amerikanen nu weer fout hebben verklaard.
Het ok-handgebaar is nu officieel een haatgebaar:
NWS / OK-gebaar vanaf heden op lijst haatsymbolen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189205082
Ik rij nu in colonne naar Den Haag en ik kan inderdaad concluderen dat er teveel boeren zijn.
pi_189205083
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De dierenactivisten waren van plan om vandaag naar het Malieveld te gaan om tegen de rechtse boeren te gaan protesteren.
Nee, Tjeerd de Groot (D66) gaat vanmiddag met beveiliging in gesprek met de boeren op het veld...

Ik denk niet dat de dierenactivisten een protestvergunning loskrijgen om daar naar toe te gaan.
pi_189205092
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zal wel niet lang duren wanneer extreemrechtse nepvrienden dit protest kapen
Wat valt er te kapen voor extreemrechtsen? Zo te lezen en te zien zijn de boeren meer dan gemotiveerd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189205099
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]


dierenactivisten...…. een protestvergunning
Wat klopt er hier niet?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189205100
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je bedoeld die producten waar de tussenhandel lekker veel extra aan verdiend?
Zolang je je producten gewoon uit de omgeving haalt is het wel/niet bio van veel minder groot belang..
Eh, omgeving? Ik heb nog nooit de afkomstregio op m'n pak melk/boter/vlees zien staan. Alleen qua vlees merk ik wel degelijk een kwaliteitsverschil. Jij stelt dat het (voor de rest) onzin is?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:55:32 #271
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189205106
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:53 schreef klipper het volgende:
Ik rij nu in colonne naar Den Haag en ik kan inderdaad concluderen dat er teveel boeren zijn.
Je bedoeld dat je nu een keertje trekkers ziet ipv auto's in de file?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:55:35 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189205107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:52 schreef Chia het volgende:

[..]

Een hele kleine minderheid dus. :z

Dus mijn punt dat de meerderheid van de mensen het wel degelijk op hun eigen manier lijkt te begrijpen blijft staan. :W
[..]

D66 heeft dat voorgesteld, omdat iets anders dan groei tijdenlang onbespreekbaar is geweest. Nu dat tij eindelijk lijkt te keren gaan ze er gelijk met gestrekt been in om in ieder geval in een compromis met CDA en VVD nog wel (een kleine) krimp te bewerkstelligen. Lijkt mij dan, ik ben verder geen politiek strateeg of zo.
Sowieso zou het veel beter zijn als Nederland zou stoppen met het 'groei is goed' dogma. Niet alleen bij de boeren, maar ook bijvoorbeeld al die lelijke distributiecentra waar voornamelijk Polen werken, steeds meer multinationals naar Amsterdam trekken, steeds meer verkeer op de weg en vliegtuigen in de lucht.
Maar een hele kleine groep wordt hier beter van, voor de rest is het ellende met luchtverontreiniging, drukte op de weg, geen woonruimte, lagere lonen, etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:55:40 #273
408813 crew  trein2000
pi_189205110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, Tjeerd de Groot (D66) gaat vanmiddag met beveiliging in gesprek met de boeren op het veld...

Ik denk niet dat de dierenactivisten een protestvergunning loskrijgen om daar naar toe te gaan.
Protestvergunning :') jij bent af.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189205112
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, Tjeerd de Groot (D66) gaat vanmiddag met beveiliging in gesprek met de boeren op het veld...

Ik denk niet dat de dierenactivisten een protestvergunning loskrijgen om daar naar toe te gaan.
Die hebben toestemming om te demonstreren naast het Malieveld. Op de Laan van Reagan en Gorbatsjov
pi_189205117
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ze uitgekocht worden en hun grond wordt voor 10% gebruikt voor woningbouw en de rest natuurgebied, dan is dat economisch heel goed haalbaar. Dan kunnen ze met het geld gaan boeren in Canada of Denemarken.
Dat is goed voor de natuur en goed voor de boeren en goed voor de burgers.
Boeren komen Denemarken niet meer in. Alleen hoogopgeleiden singles die in Kopenhagen gaan huren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')