Niks aan toe te voegenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 01:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind ze gemoedelijk, afgezien van de waakse honden als ik het erf op rijd. Ze worden niet snel boos, integendeel, ze hebben engelgeduld, maar als je ermee gaat sollen dan is de maat een keer vol. Het mooiste vind ik nog de saamhorigheid onderling wat voor mij de massaliteit van de protesten verklaart. Die saamhorigheid mis ik bij de hedendaagse bevolking; het is allemaal ieder voor zich waarmee er een verdeel en heersprincipe is ontstaan waardoor iedereen zich als makke schapen gedraagt. Waar is de forens die demonstreert tegen de voorgestelde absude snelheidsverlagingen? We klagen hooguit op sociale media, maar de saamhorigheid om daadwerkelijk de straat op te gaan is er niet. Feitelijk is onze steun aan de boeren iets wat we graag zelf ook hadden willen doen om onze onvrede te uiten.
Wat ontzettend grappig ditquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 01:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het mooiste vind ik nog de saamhorigheid onderling wat voor mij de massaliteit van de protesten verklaart. Die saamhorigheid mis ik bij de hedendaagse bevolking; het is allemaal ieder voor zich waarmee er een verdeel en heersprincipe is ontstaan waardoor iedereen zich als makke schapen gedraagt.
Kun je ook nog inhoudelijk reageren? Zo niet, laat dan maar gewoon.quote:
Wat je hier zegt is dan dat boeren de werknemers zijn van een grote voedselindustrie en ze worden gebruikt door diezelfde industrie om te protesteren tegen de overheid. De overheid die het al moeilijk had met de dividendbelasting op grootkapitaal. Arme boeren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 01:48 schreef SOG het volgende:
Handelsoverschot levende dieren, vlees , vlees producten 4.9 miljard euro.
Handelsoverschot zuivelproducten 4.5 miljard euro.
1 op de 5 nederlandse miljonairs is werkzaam in de landbouwsector.
Huilie huilie boeren.
Filmpje in de tweettwitter:ericbrunen twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 01:48:48Ketelbrug zeker 200 tractoren #boerenprotest https://t.co/yGa4yOrFTM reageer retweet
De zwaarbewapende scooter mocros zijn al onderweg ingehuurd door de AIVDquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 01:49 schreef Leandra het volgende:
Wow, wat een beelden.... dat wordt wat morgenochtend
Daar moet ook naar gekeken worden.quote:Op maandag 30 september 2019 14:58 schreef Bocaj het volgende:
Kijk ook eens naar de grote zeeschepen in Rotterdam...
Die schijnen te 'draaien' op vloeibaar asfalt!
Kom op zeg, tegen zoiets belachelijks kun je zoveel beginnen. Behalve dan wijzen en lachenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 01:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kun je ook nog inhoudelijk reageren? Zo niet, laat dan maar gewoon.
Fryslan en Groningen zijn inderdaad relatief schoon. Gelukkig. Autoverkeer zorgt zeker in de Randstad voor veel slechte lucht en ja, ook dat moet flink minder.quote:Op maandag 30 september 2019 17:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik vind idd dat die melkveeboeren in Groningen, Friesland en Drenthe minder koeien moeten houden, want de stikstofconcentraties daar zijn schrikbarend hoog!
Maar de Heilige Koeien in de Randstad moeten natuurlijk wél blijven rijden.
Kaart van https://www.atlasleefomgeving.nl/meer-weten/lucht/stikstofdioxide
Onderdeel van het RIVM.
Minder vlees consumeren dus.quote:Op maandag 30 september 2019 18:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Komt bij dat er in Brazilië en Argentinië grote stukken (tropisch) bos worden gekapt en verbrand om soja-akkers aan te leggen zodat die beesten hier in Europa te vreten hebben. Door dat gekap komt er ook weer veel Co2 vrij.
Altijd leuk om linkse mensen landbouwbeleid te zien maken waarvan is bewezen dat er dan heel veel mensen doodgaan. Rechts heeft zwarte piet als traditie en links onnodige hongersnoden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 02:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daar moet ook naar gekeken worden.
Maar zeker ook naar de boeren.
Overigens ben ik van mening dat de bioindustrie moet worden afgeschaft.
Boeren kunnen verder produceren en zijn zeker zeer gewenst in de samenleving, mits zij biologisch boeren.
Zegt je vrouw dat ook?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 02:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Minder vlees consumeren dus.
Vegetarisch eten is in de regel erg lekker, zeer voedzaam en gezond.
Dit.quote:Op maandag 30 september 2019 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Als de Gele Hesjes je vrienden zijn dan heb je weinig vijanden meer nodig.
Spreek voor jezelfquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 02:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zoals iedereen op dit forum heb ik geen vriendin, geen vrouw.
twitter:NieuwsNu123 twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 02:49:27Tractorcolonnes met boze boeren op weg naar Den Haag.https://t.co/rWubJzvOFnHonderden trekkers zijn vanuit verschillende delen van het land op weg naar Den Haag, waar boeren vanmiddag gaan demonstreren. De politie is op veel plaatsen aanwezig om de tocht van de landbou... https://t.co/AXJLWcMzyI reageer retweet
twitter:boerbewust twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 02:54:28Boeren in grote getale bij de Ketelbrug #boerenprotest #agractie https://t.co/sLDjey4cQm reageer retweet
Omdat de meeste mensen geen extreem-rechtse aluhoedjes zijn en de urgentie van klimaat- en milieubeleid snappen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 01:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind ze gemoedelijk, afgezien van de waakse honden als ik het erf op rijd. Ze worden niet snel boos, integendeel, ze hebben engelgeduld, maar als je ermee gaat sollen dan is de maat een keer vol. Het mooiste vind ik nog de saamhorigheid onderling wat voor mij de massaliteit van de protesten verklaart. Die saamhorigheid mis ik bij de hedendaagse bevolking; het is allemaal ieder voor zich waarmee er een verdeel en heersprincipe is ontstaan waardoor iedereen zich als makke schapen gedraagt. Waar is de forens die demonstreert tegen de voorgestelde absude snelheidsverlagingen? We klagen hooguit op sociale media, maar de saamhorigheid om daadwerkelijk de straat op te gaan is er niet. Feitelijk is onze steun aan de boeren iets wat we graag zelf ook hadden willen doen om onze onvrede te uiten.
Als je zelf in het ultralinkse spectrum zit dan zullen de meeste mensen rechts van je staan. Niet alleen op dit forum.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 03:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Omdat de meeste mensen geen extreem-rechtse aluhoedjes zijn en de urgentie van klimaat- en milieubeleid snappen.
Omdat ze hun kinderen ook een leefbare planeet willen geven.
Ook al lijkt het op dit forum anders
Niet minder maar anders.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 06:29 schreef Nielsch het volgende:
Toch bizar hoe boeren iedereen zand in de ogen kunnen strooien door net te doen alsof ze geen gigantisch negatieve impact op het milieu hebben. En door te doen alsof er nooit naar ze wordt geluisterd terwijl ze een van de grootste lobby's in Den Haag en Europa hebben.
Als we een leefbare planeet willen behouden zal iedereen minder moeten produceren en consumeren. Ook boeren.
Tja je post een plaatje van stikstofdioxide, maar 1 van de stikstofverbindingen die vervuildquote:Op maandag 30 september 2019 17:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik vind idd dat die melkveeboeren in Groningen, Friesland en Drenthe minder koeien moeten houden, want de stikstofconcentraties daar zijn schrikbarend hoog!
Maar de Heilige Koeien in de Randstad moeten natuurlijk wél blijven rijden.
Kaart van https://www.atlasleefomgeving.nl/meer-weten/lucht/stikstofdioxide
Onderdeel van het RIVM.
Nou, de politie zit er bovenop, dat wordt lekker doorrijden dinsdagochtend.....quote:Een politiewoordvoerster meldde gisteren dat de trekkers vandaag niet over de snelweg mogen. ,,Tractoren mogen 25 kilometer per uur rijden, dat verdraagt zich niet met de rest van het verkeer dat 120 of 130 km per uur rijdt. We zullen heel goed in de gaten houden of er geen landbouwverkeer over de snelweg rijdt. Als dat wel het geval is, komen we in actie en begeleiden we de tractoren totdat ze van de snelweg af zijn’’, aldus woordvoerster Suzanne van de Graaf.
https://www.ad.nl/binnenl(...)snelweg-op~a977a5f9/quote:Een colonne van enkele tientallen tractoren rijdt daarentegen vanochtend op de A12 bij Woerden richting Den Haag en op de A2 tussen Den Bosch en Utrecht. De boeren blokkeren alle rijbanen en rijden zo’n 40 kilometer per uur. De politie rijdt er achteraan om overig verkeer op afstand te houden en gevaarlijke inhaalmanoeuvres te voorkomen.
twitter:IntoBits twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 06:16:50Vrachtwagens blokkeren de weg in Den Haag. Onduidelijk of de tractoren wel door mogen rijden. #agractie #boerenprotest https://t.co/s24f9BWQhO reageer retweet
Als de politie niet durft op te treden tegen een stel kwajongens die veel meer dagen per jaar overlast veroorzaken, denk je dat ze dan wel tegen een stel kerels die dagelijks veel fysiek werk doen met voertuigen die met gemak een politieauto opzij drukken?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nederland in een notendop:
[..]
Nou, de politie zit er bovenop, dat wordt lekker doorrijden dinsdagochtend.....
Hahahaha gefopt:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)snelweg-op~a977a5f9/
En maar klagen dat de politie geen gezag meer heeft....In plaats van handhaven en de oorzaak weg te nemen, gaat de politie handhaven op het gevolg dat mensen in willen halen omdat een malloot op een trekker op de snelweg rijdt.
Wat een land.
Over appels met peren vergelijken gesproken zeg...quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:15 schreef Basp1 het volgende:
Ik snap het niet de mensen die hier voor harde aanpak van overtredingen van trouwstoeten zijn staan hier dan weer te juichen voor boeren die massaal de snelweg regels overtreden.![]()
Waar is de consistentie bij deze mensen?
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod hoor.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 02:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daar moet ook naar gekeken worden.
Maar zeker ook naar de boeren.
Overigens ben ik van mening dat de bioindustrie moet worden afgeschaft.
Boeren kunnen verder produceren en zijn zeker zeer gewenst in de samenleving, mits zij biologisch boeren.
Precies. Don't feed the troll.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Over appels met peren vergelijken gesproken zeg...
Omdat boeren opkomen voor hun boterham en Turken niks te zoeken hebben met hun achterlijk lawaai in Nederland. Nogal een verschil.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:15 schreef Basp1 het volgende:
Ik snap het niet de mensen die hier voor harde aanpak van overtredingen van trouwstoeten zijn staan hier dan weer te juichen voor boeren die massaal de snelweg regels overtreden.![]()
Waar is de consistentie bij deze mensen?
OMDAT BOERUHHHHHHHquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Over appels met peren vergelijken gesproken zeg...
twitter:regio15 twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 07:37:03Vandaag is het #boerenprotest op het #Malieveld in #DenHaag. De ME staat met schilden klaar. Vrachtwagens blokkeren toegangswegen. https://t.co/c2ECFrAE4C reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |