Eerlijk gezegd heb ik nauwelijks vrienden, ben nogal op mijzelf... en tja meer als 20¤ pw bij familie lukt helaas niet..quote:
Ze opbellen, kort en bondig je verhaal doen en vragen om een betalingsregeling.. Als ze niets willen dan contact opnemen met juridisch loket iddquote:Op dinsdag 24 september 2019 17:45 schreef Stresskip92 het volgende:
Ik ben ten einde raad, weet niet meer wat ik moet doen.
Blijkbaar is er een geschiedenis....quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:57 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
trouwens nogal erg rigide van het waterschap om geen regeling of uitstel te verlenen.
Het heet brabantwater, geen idee of dat het zelfse is als het waterschap, maargoed.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het waterschap gaat toch niet over je drinkwateraansluiting?
Het klinkt misschien stom en achterafgepraat, maar ik zou eerst alle schulden op een rijtje zetten en de belangrijkste eerst betalen, dan direct bij elke willekeurige factuur in de stress te schieten en direct betalen.
Dat kan, maar zo helpen ze mensen nog verder in de problemen, kan best wat coulanter vind ik.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een geschiedenis....
Dit. Beetje naïef geweest? Je wordt echt niet van de een op andere dag afgesloten. Hier zijn meerdere herinneringen en telefoontjes aan vooraf gegaan. Tenzij je nergens op reageert natuurlijk..quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:56 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
met die 90 de rekening betalen en van 20 euro per week van je moeder leven?
Het zal wel een heerlijke puinhoop zijn geweest, maar zo te zien probeert ze het op te lossen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:00 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Dit. Beetje naïef geweest? Je wordt echt niet van de een op andere dag afgesloten. Hier zijn meerdere herinneringen en telefoontjes aan vooraf gegaan. Tenzij je nergens op reageert natuurlijk..
Klopt ex werd in Jan/febr werkloos en toen alleen van mijn inkomen geleefd.. ik heb in 2017 van vorige bewoner het contract over laten schrijven en vanaf dat moment zijn mijn meterstanden geschat volgens BW en toen bleek ik dus in die periode veel meer te moeten betalen.. heb dat in het begin met 50¤ per week gedaan maar dat was niet te doen... plus die andere dingen die ook op mijn nek hingen, kon ik niets dan het ene gat met het andere dichten.. gelukkig was er deze maand 200¤ extra waarmee ik dit alles op kon lossen, maargoed...quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een geschiedenis....
Ik zou ook even de gemeente bellen voor informatie over bijzondere bijstandquote:Op dinsdag 24 september 2019 17:58 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Het heet brabantwater, geen idee of dat het zelfse is als het waterschap, maargoed.
Dit is het laatste, dat was al duidelijk. Dit alles is opgelopen in de tijd dat zij werkloos was, en gelukkig heb ik alle andere dingen al ingehaald.. leef al 4 maanden van heel weinig per maand zodat ik kon afbetalen... maar ik had dus echt gedacht dat ze met een betalingsregeling van 50¤ per maand wel genoegen zouden nemen... toen bleek ook voorschot aug-sept-okt open te staan en verviel mijn regeling
Dat klopt ook, en in het begin heb ik ze een aantal keren 50¤ per week betaald en toen heb ik wel een keer of 3/4 gebeld dat dat niet meer lukte... en dan zeggen ze bel maar als het wel lukt.. tot die tijd loopt het verderquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:00 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Dit. Beetje naïef geweest? Je wordt echt niet van de een op andere dag afgesloten. Hier zijn meerdere herinneringen en telefoontjes aan vooraf gegaan. Tenzij je nergens op reageert natuurlijk..
Kan maatschappelijk werk geen betekenis hebben? Misschien dat zij wel een regeling weten te bedingen voor je. Soms werkt het niet als je als particulier belt maar wel als een organisatie voor je belt, het proberen waard misschien.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:05 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Dat klopt ook, en in het begin heb ik ze een aantal keren 50¤ per week betaald en toen heb ik wel een keer of 3/4 gebeld dat dat niet meer lukte... en dan zeggen ze bel maar als het wel lukt.. tot die tijd loopt het verder
Lees dit nou even!quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:50 schreef Lienekien het volgende:
https://www.juridischloke(...)pverlening-gemeente/
Lees dit maar even. Jouw situatie is een spoedgeval omdat wordt gedreigd met afsluiten van water. Morgen direct actie ondernemen.
Ach indd, iedereen heeft wel een wat. Maar als je de rekening van 90 eu kan betalen, waarom zou je dan dit topic aanmaken? Niet betalen wordt je afgesloten en betaal je 150 euro extra om weer aangesloten te worden. Dus geen keus lijkt me.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:01 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Het zal wel een heerlijke puinhoop zijn geweest, maar zo te zien probeert ze het op te lossen.
Aaah laag geschat. Dat is dan gewoon dom en eigen schuld. Je had gewoon niet laag in moeten zetten. Of juiste standen doorgeven of hoog laten schatten. Nu heb je lekker laag geschat en krijg je de rekening later.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:03 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Klopt ex werd in Jan/febr werkloos en toen alleen van mijn inkomen geleefd.. ik heb in 2017 van vorige bewoner het contract over laten schrijven en vanaf dat moment zijn mijn meterstanden geschat volgens BW en toen bleek ik dus in die periode veel meer te moeten betalen.. heb dat in het begin met 50¤ per week gedaan maar dat was niet te doen... plus die andere dingen die ook op mijn nek hingen, kon ik niets dan het ene gat met het andere dichten.. gelukkig was er deze maand 200¤ extra waarmee ik dit alles op kon lossen, maargoed...
Ja dat helpt.. achterafgelul heeft niemand iets aanquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:11 schreef marsan het volgende:
[..]
Aaah laag geschat. Dat is dan gewoon dom en eigen schuld. Je had gewoon niet laag in moeten zetten. Of juiste standen doorgeven of hoog laten schatten. Nu heb je lekker laag geschat en krijg je de rekening later.
Ja maar klagen over dr schuld is natuurlijk allemaal achterafgelul.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja dat helpt.. achterafgelul heeft niemand iets aan
die komt niet langs hoor als jij je WATERSCHAP niet betaald.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:11 schreef Cryptocoryne het volgende:
Betaal nou maar gewoon. Het wordt alleen maar erger.
Stap 4
Betaalt u nog niet? Dan komen onze incasseerder en onze monteur bij u langs. Dit is uw laatste mogelijkheid om te betalen. U betaalt ¤ 111,00 extra voor de kosten van onze monteur. Betaalt u niet? Dan sluit de monteur direct uw waterleiding af. U betaalt ¤ 246,50 extra als u wilt dat wij u weer aansluiten. Wij sluiten pas weer aan als alle openstaande bedragen zijn betaald.
Van Brabant water.
Ze stelt een vraag.. Meerdere zelfs..quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:13 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja maar klagen over dr schuld is natuurlijk allemaal achterafgelul.
Ff iets verder lezen danquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
die komt niet langs hoor als jij je WATERSCHAP niet betaald.
Brabantwater is geen waterschap maar het drinkwaterbedrijf.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ze noemt t waterschap. Maar brabantwater is niet t waterschap.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als je in nederland een betalingsgeschiedenis hebt dan kan je meewerking echt vergeten....quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:59 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Dat kan, maar zo helpen ze mensen nog verder in de problemen, kan best wat coulanter vind ik.
Brabantwater is niet het waterschap, ts heeft een foutje gemaakt daarmee.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, 1 maand van 20 euro per week leven is net te doen volgens mij, zeker als ze al 2 dagen mee eet.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:06 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Ach indd, iedereen heeft wel een wat. Maar als je de rekening van 90 eu kan betalen, waarom zou je dan dit topic aanmaken? Niet betalen wordt je afgesloten en betaal je 150 euro extra om weer aangesloten te worden. Dus geen keus lijkt me.
De rekening van waterschap de Dommel zit in het voorschot wat je aan Brabant water betaald.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die 82 euro is de meest urgente rekening. Daarna kun je verder kijken wat je mogelijkheden zijn. Je hebt dan in ieder geval geen grote schuldeisers meer achter je aan.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Die ¤82 betalen, je hebt het geld. Als dat je laatste schuld is dan wordt het een maandje wat minder eten maar dan ben je er in ieder geval wel vanaf. In de tussentijd heb je even wat ademruimte om te kijken of je niet iets kunt verkopen op marktplaats ofzo.
Wellicht off-topic maar hulde voor mensen die voor ¤20 per week boodschappen kunnen doen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:18 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, 1 maand van 20 euro per week leven is net te doen volgens mij, zeker als ze al 2 dagen mee eet.
Toch jammer, want de meesten zijn toch meestal welwillend maar kunnen het niet opbrengen. Echte puinzaaiers daargelaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je in nederland een betalingsgeschiedenis hebt dan kan je meewerking echt vergeten....
Geen probleem toch? Met 60 red ik het ook wel een maandje..quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht off-topic maar hulde voor mensen die voor ¤20 per week boodschappen kunnen doen.
Ik doe het zelf voor 30 euro.. Weet er alles van. 20 euro is heel krap inderdaad, maar het kan net 4 euro per dag dan in haar geval aangezien ze 2 dagen bij haar moeder mee eet.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht off-topic maar hulde voor mensen die voor ¤20 per week boodschappen kunnen doen.
Is al meermaals gegeven en word niet op gereageerd verder..quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:24 schreef Renesite het volgende:
Anyhow, graag wat opbouwend en helpend ipv dat geneuzel over die wel geld heeft en het niet wil geven en dit-dat.
Ik heb niet laag geschat? Dat is door Brabant water ingevuld, ik werd pas febr dit jaar gevraagd om de exacte waterstandquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:11 schreef marsan het volgende:
[..]
Aaah laag geschat. Dat is dan gewoon dom en eigen schuld. Je had gewoon niet laag in moeten zetten. Of juiste standen doorgeven of hoog laten schatten. Nu heb je lekker laag geschat en krijg je de rekening later.
Ik krijg ook wel eens de indruk dat dat de achterliggende reden is (geld krijgen), zijn ook meestal vrouwen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:23 schreef marsan het volgende:
[..]
Mensen helpen doe ik wel vaker ja. Mss de vraah stellen in fhf en mss krijg je dan nog een positief antwoord.
Hier iig niet. Niet van mij iig.
Ok. Maar als je aantal mensen bijeen weet te vinden die willen betalen. Doe ik ook mee.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:25 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Ik heb niet laag geschat? Dat is door Brabant water ingevuld, ik werd pas febr dit jaar gevraagd om de exacte waterstand
mwah, als je welwillend bent en de energie hebt om brieven te openen dan kan je een betalingsregeling treffen met praktisch elke organisatie. Als je je daar dan niet aan houdt zonder melding, dan kan je een tweede afspraak bijna altijd op je buik schrijven. Vandaar dat het TS niet lukt.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:22 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Toch jammer, want de meesten zijn toch meestal welwillend maar kunnen het niet opbrengen. Echte puinzaaiers daargelaten natuurlijk.
Daarom de tip van renesitequote:Op dinsdag 24 september 2019 18:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mwah, als je welwillend bent en de energie hebt om brieven te openen dan kan je een betalingsregeling treffen met praktisch elke organisatie. Als je je daar dan niet aan houdt zonder melding, dan kan je een tweede afspraak bijna altijd op je buik schrijven.
Soms is het onoverzichtelijk en kan je de prioriteiten minder goed scheiden en begin je met iets en ga je daarna verder zoeken en proberen. Het is bijzonder lastig en algemeen bekend dat je IQ daalt in geval van financiële problematiek. TS geeft aan veel al geregeld te hebben, chapeau. Komt rond met weinig boodschappengeld, chapeau. Nu alleen deze obstakel.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mwah, als je welwillend bent en de energie hebt om brieven te openen dan kan je een betalingsregeling treffen met praktisch elke organisatie. Als je je daar dan niet aan houdt zonder melding, dan kan je een tweede afspraak bijna altijd op je buik schrijven.
Een stok achter de deur voor TS, de kredietbank, en een stukje 'zekerheid' voor Brabantwater.quote:
Dat geloof ik graag, maar met een beetje uitleg, dat het deels buiten haar schuld om ontstaan is, of omdat alles je boven het hoofd is gegaan, dan hoop je toch op medewerking.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wie weetquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vooral als ze op geen enkele tip reageren maar wel gewoon verder meeposten..
Scheelt mij weer typenquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:31 schreef Sodeknetters het volgende:
TS heeft nu dus een goed gevulde koelkast, 90 euro en een spoedeisende rekening van 82 euro. Die oploopt tot in de honderden euro’s als ze niet op tijd betaalt.
Het is al een paar keer geopperd, betaal eerst deze rekening en kijk dan hoe je de resterende tijd overbrugt. Hetzij door iets te verkopen, of door kleine bedragen te lenen bij vrienden of familie.
Dit, Bij de schuldhulpverlening geldt een aanzegging tot afsluiting van water als crisissituatie en daar dient met spoed (binnen een werkdag) hulp geboden te worden. Dit betekent niet dat de afsluiting per definitie voorkomen kan worden, maar er wordt in elk geval gekeken wat de mogelijkheden zijn. Vaak is een regeling treffen dan ook mogelijk. Het geeft aan dat je hulp ingeroepen hebt en aan een op[lossing wil meewerken voor de schuldeiserquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:30 schreef Koettie het volgende:
Bel meteen morgen naar de gemeente, dit is een noodgeval en zo zullen ze ook handelen. Als je op tijd aan de bel trekt kan het voorkomen worden. Zoek eventueel een maatschappelijk werker via een sociaal wijkteam oid als het niet alleen lukt.
Je leest hem goed, en ze zou zelfs nog 20 per week kunnen lenen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:53 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb het topic nu een paar keer gelezen, tussen de offtopic shit door, maar wat is het éigenlijke probleem? Ts heeft 90 euro, de openstaande rekening is 82 euro en eten heeft ze al.
Ik lees nergens, tenzij ik er overheen gelezen heb, wat het issue is? Ik neem aan dat ze dan nog maar 8 euro over heeft, maar het belangrijkste, eten, heeft ze, dus zit er dan nog een rekening/incasso aan te komen waar ts niets over vermeldt dan wel waar ik overheen gelezen heb?
Waarom zou ze 20 euro moeten lenen? Ze redt het toch? Toegegeven, 8 euro is erg karig en dit is niet een situatie die ts nog een keer moet willen natuurlijk, maar hetgeen waarvoor het topic is geopend, nl het afsluiten van het water is toch een non issue aangezien ts die rekening kan voldoen?quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:55 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Je leest hem goed, en ze zou zelfs nog 20 per week kunnen lenen.
Klopt, en ze kan eten, en lenen, dus er is eigenlijk geen probleem.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou ze 20 euro moeten lenen? Ze redt het toch? Toegegeven, 8 euro is erg karig en dit is niet een situatie die ts nog een keer moet willen natuurlijk, maar hetgeen waarvoor het topic is geopend, nl het afsluiten van het water is toch een non issue aangezien ts die rekening kan voldoen?
Maar het gaat om BrabantWater volgens TSquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En vrienden en familie willen vast wel een bordje extra koken of een brood of pak pasta meegeven oid. Geld geven kan soms gewoon niet, maar eten is iedereen wel bereid te geven (uit de voorraadkast oid).quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:57 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom zou ze 20 euro moeten lenen? Ze redt het toch? Toegegeven, 8 euro is erg karig en dit is niet een situatie die ts nog een keer moet willen natuurlijk, maar hetgeen waarvoor het topic is geopend, nl het afsluiten van het water is toch een non issue aangezien ts die rekening kan voldoen?
Meestal staan mensen met allerlei schulden al maximaal rood en als ze zeggen dat ze nog 90 euro hebben dan wordt er bedoeld 90 euro tot de max roodstand.quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:21 schreef Eix het volgende:
Nu ben ik absoluut geen fan van rood staan, maar is dat voor nu geen oplossing?
Risico is uiteraard dat je zo iedere maand de eindjes (net niet) aan elkaar knoopt en daarmee uiteindelijk nog een hoop kosten maakt. En dat is zonde geld. Dus het vergt wel discipline. Maar een kleine maand 100 euro rood staan kost bij een normale betaalrekening nu ook weer niet de hoofdprijs.
Als je daarmee het afsluiten van je water voorkomt met alle aanvullende kosten dan is die anderhalve euro aan rente voor een maand ook nog wel te overzien. Behalve dan dat je dus moet voorkomen dat je enkel het probleem vooruit schuift.
Zou kunnen. Maar de max roodstand is in de regel je maandinkomen. En als je al een heel maandsalaris in de min staat dan is je probleem niet ¤82,-. In mijn boek althans.quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meestal staan mensen met allerlei schulden al maximaal rood en als ze zeggen dat ze nog 90 euro hebben dan wordt er bedoeld 90 euro tot de max roodstand.
Wel de meest aanwezige/voelbarequote:Op dinsdag 24 september 2019 19:47 schreef Eix het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar de max roodstand is in de regel je maandinkomen. En als je al een heel maandsalaris in de min staat dan is je probleem niet ¤82,-. In mijn boek althans.
quote:Ik heb weinig geld. Moet ik de belastingen van het waterschap en de gemeente dan toch betalen?
U kunt bij het waterschap en bij uw gemeente kwijtschelding aanvragen van de belastingen. Wilt u hier meer informatie over? Neemt u dan contact op met uw gemeente, uw waterschap of de belastingsamenwerking in uw regio.
Je kunt met die ¤90 de waterschuld afbetalen en dan een paar weken heel sober leven.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:45 schreef Stresskip92 het volgende:
Staat er nog 82,55¤ open
Ik heb nog 90¤ voor de boodschappen
Mijn moeder kan me niet meer als 20¤ per week lenen
Dat is gemeentelijke belastingen. TS bedoelde de kraanwater.quote:
Dat kan zijn, maar op de roodstand gaat die 90 euro meer of minder dan niet heel veel méér pijn meer doen. Je water afgesloten krijgen en dat het je veel meer kost om dat weer aangesloten te krijgen lijkt me een groter issue.quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meestal staan mensen met allerlei schulden al maximaal rood en als ze zeggen dat ze nog 90 euro hebben dan wordt er bedoeld 90 euro tot de max roodstand.
Heeft je ex wellicht gedaan. Heb je nog meer schulden?quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:25 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Ik heb niet laag geschat? Dat is door Brabant water ingevuld, ik werd pas febr dit jaar gevraagd om de exacte waterstand
Als het echt echt echt moet, zou 10 euro per week mij ook nog wel lukken. Is niet leuk, is niet lekker, is niet heel voedzaam, maar het zou wel lukken. Voor een maandje.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:18 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, 1 maand van 20 euro per week leven is net te doen volgens mij, zeker als ze al 2 dagen mee eet.
Los van deze rekening ... Wellicht ook eens kijken of je waterverbruik niet veel te hoog is?quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:25 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Meestal is het op een zeker moment einde verhaal, maar het duurt wel even voor je daar bent.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:59 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Dat kan, maar zo helpen ze mensen nog verder in de problemen, kan best wat coulanter vind ik.
Dit helpt ipv boodschapadviezen. Ik doe mee, als iemand een rekeningnummer heeft mag die geDMt wordenquote:Op dinsdag 24 september 2019 21:42 schreef qajariaq het volgende:
Het kan zijn dat er op eens weer andere schulden opeens naar voren komen. Dat in het achterhoofd ga ik misschien een dom voorstel doen.
Ik ben bereid om ¤ 8,20 aan TS te schenken voor die waterrekening. Als er nog negen mensen die bereidheid hebben dan is TS weer uit de problemen.
Is er iemand, bij voorkeur uit de omgeving van TS die dit kan organiseren? Ik kan het bedrag zo wel overmaken maar enige controle er op lijkt me wel op de plaats.
Het water wordt idd niet zomaar afgesloten. TS heeft waarschijnlijk meerdere brieven gehad en deze, of niet gelezen of gewoon genegeerd. Watermaatschappijen komen afnemers niet zomaar afsluiten. Daar komt een heel proces vooraf bij kijken. Ik vermoed dat de TS niet het hele verhaal verteld. De schuld wordt ook wel erg makkelijk bij de ex weggelegd.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:59 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Ik zal dan wel een klootzak zijn of zo, maar ik vind dit knap stom. Iemand schrijft een zielig verhaal op een forum, waarvan ik vermoed dat het niet helemaal naar waarheid is geschreven. Je wordt namelijk niet zomaar afgesloten, daar gaat een heel proces aan vooraf. Er wordt zelfs hulp aangeboden door de instanties.quote:Op woensdag 25 september 2019 05:37 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Dit helpt ipv boodschapadviezen. Ik doe mee, als iemand een rekeningnummer heeft mag die geDMt worden
Geen idee of het klopt en of kwijtschelding met terugwerkende kracht gaat (en of het snel genoeg geregeld kan worden), maar:quote:Op dinsdag 24 september 2019 20:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat is gemeentelijke belastingen. TS bedoelde de kraanwater.
quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
De rekening van waterschap de Dommel zit in het voorschot wat je aan Brabant water betaald.
Lijkt me ook. Zie ook dat je een wajong hebt dus fan moeten ze wel coulant zijn denk ik.quote:Op woensdag 25 september 2019 06:58 schreef Montagui het volgende:
Dit is een crisissituatie en daarvoor kan je terecht bij de schuldhulp verlenende instantie in jouw gemeente.
Aangezien ts niet reageert op eerdere berichten hierover nog maar een keertje dan.
Weet je wat zo krom is aan situaties zoals deze. Al die hulpverlenende instanties kosten ons, belastingbetalers, ook geld. En ik vermoed dat de inzet van al die mensen in een crisissituatie meer kost dan de rekening bij het waterbedrijfquote:Op woensdag 25 september 2019 06:58 schreef Montagui het volgende:
Dit is een crisissituatie en daarvoor kan je terecht bij de schuldhulp verlenende instantie in jouw gemeente.
Aangezien ts niet reageert op eerdere berichten hierover nog maar een keertje dan.
Een ton aan kosten voor de hulp? Dan moet dat wel een heel complexe casus geweest zijn. Ik vraag me ook af waar ze dat bedrag op baseren. Over het algemeen zal dat wel meevallen. Vaak komen de hoogste kosten toch bij de schuldeisers te liggen die een groot gedeelte van de vordering moeten kwijtschelden.quote:Op woensdag 25 september 2019 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weet je wat zo krom is aan situaties zoals deze. Al die hulpverlenende instanties kosten ons, belastingbetalers, ook geld. En ik vermoed dat de inzet van al die mensen in een crisissituatie meer kost dan de rekening bij het waterbedrijfWant laten we wel wezen, dat is op zich best een laag bedrag.
Ik las ooit een bericht waar mijn mond van open viel. Daar was al meer dan een ton uit gegeven aan schuldhulpverlening door gemeente en diverse instanties, die man had zijn schulden nog 'gewoon' en die waren veel minder dan het bedrag dat aan hem was besteed om het op te lossen. Maar zeggen: "och, we betalen deze keer wel voor u", dat kan echt niet, want dan leert iemand iets niet en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten etc etc. Ondertussen is dat allemaal veel duurder dan iemand concreet helpen
Ik kan het me ook herinneren maar als je googled op Schuld dan krijg je allerlei pagina's en artikelen maar helaas niet dit.quote:Op woensdag 25 september 2019 09:11 schreef noodgang het volgende:
[..]
Een ton aan kosten voor de hulp? Dan moet dat wel een heel complexe casus geweest zijn. Ik vraag me ook af waar ze dat bedrag op baseren. Over het algemeen zal dat wel meevallen. Vaak komen de hoogste kosten toch bij de schuldeisers te liggen die een groot gedeelte van de vordering moeten kwijtschelden.
Maar ook het bieden van goede hulp als er 'maar' een kleine achterstand bij de waterleverancier is, kan juist zulke hoge kosten in de toekomst besparen. Vaak is zo'n vordering niet de enige en kan de hele schuldensituatie hierdoor al relatief vroeg in kaart worden gebracht en hierop betalingsregelingen worden afgesproken, waardoor zulke hoge kosten als die je eerder beschreef voorkomen kunnen worden.
Iemand concreet helpen houdt volgens mij ook in dat zulke problemen zich in de toekomst niet meer voordoen (of er in elk geval alles aan doen om dat zo goed mogelijk te voorkomen)
Zoiets?quote:Op woensdag 25 september 2019 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik kan het me ook herinneren maar als je googled op Schuld dan krijg je allerlei pagina's en artikelen maar helaas niet dit.
Nee het was echt een concreet voorbeeld van iemand met volgens mij 25k aan schulden en die werd geholpen, tig schijven over ging en ons (de maatschappij) uiteindelijk een veelvoud er van kostte.quote:Op woensdag 25 september 2019 09:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zoiets?
https://decorrespondent.n(...)64938439734-d708fc13
Hm, interessant.quote:Op woensdag 25 september 2019 09:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee het was echt een concreet voorbeeld van iemand met volgens mij 25k aan schulden en die werd geholpen, tig schijven over ging en ons (de maatschappij) uiteindelijk een veelvoud er van kostte.
Volgens mij een Telegraaf/RTLnieuws artikel ofzo.
Ik heb ook gezocht en niet gevonden. Ik kwam vooral ook tegen hoe erg de schuld hulpverlening faalt. Slechts 15% van de mensen wordt daadwerkelijk geholpen.quote:Op woensdag 25 september 2019 09:18 schreef nils7 het volgende:
Ik kan het me ook herinneren maar als je googled op Schuld dan krijg je allerlei pagina's en artikelen maar helaas niet dit.
Tja als je een kinderbedje van 1200 euro op afbetaling koopt ben je ook echt te dom om zelfstandig te poepen.quote:Op woensdag 25 september 2019 09:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zoiets?
https://decorrespondent.n(...)64938439734-d708fc13
Jij hebt toch ook ervaring met schuldenproblematiek?quote:Op woensdag 25 september 2019 09:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tja als je een kinderbedje van 1200 euro op afbetaling koopt ben je ook echt te dom om zelfstandig te poepen.
Ja maar niet door dingen op afbetaling te kopen.quote:Op woensdag 25 september 2019 09:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook ervaring met schuldenproblematiek?
People in glass houses...quote:Op woensdag 25 september 2019 09:49 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja maar niet door dingen op afbetaling te kopen.
Het lijkt jouw een verstandige zet om een kinderbedje voor 1200 euro op afbetaling te kopen? En dan het zo ver laten komen dat die 1200 8000 wordt?quote:
Dat laatste is natuurlijk ook gewoon ziek in onze maatschappij. Dat dat überhaupt mogelijk is.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Het lijkt jouw een verstandige zet om een kinderbedje voor 1200 euro op afbetaling te kopen? En dan het zo ver laten komen dat die 1200 8000 wordt?
Hoe trek jij die conclusie?quote:Op woensdag 25 september 2019 10:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Het lijkt jouw een verstandige zet om een kinderbedje voor 1200 euro op afbetaling te kopen? En dan het zo ver laten komen dat die 1200 8000 wordt?
Hoe trek jij de conclusie dat ik dat verstandig zou vinden?quote:Op woensdag 25 september 2019 10:07 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Uit het artikel wat postbus100 hier een paar reacties hierboven poste.
Ervaring? Of van horen zeggen?quote:Op woensdag 25 september 2019 06:29 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Ik zal dan wel een klootzak zijn of zo, maar ik vind dit knap stom. Iemand schrijft een zielig verhaal op een forum, waarvan ik vermoed dat het niet helemaal naar waarheid is geschreven. Je wordt namelijk niet zomaar afgesloten, daar gaat een heel proces aan vooraf. Er wordt zelfs hulp aangeboden door de instanties.
Artikel niet gelezen, maar verschil is wel héél groot. Maar ja, mensen die achter dit soort mensen aan moeten, werken ook niet gratis.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk ook gewoon ziek in onze maatschappij. Dat dat überhaupt mogelijk is.
Je kan ook even op MP kijken naar een goedkopere optie...quote:Op woensdag 25 september 2019 09:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook ervaring met schuldenproblematiek?
het ging er ook over dat ze zich vaker ziekmelden (stress) meer bij de huisarts zitten en zo.quote:Op woensdag 25 september 2019 11:11 schreef baskick het volgende:
[..]
Artikel niet gelezen, maar verschil is wel héél groot. Maar ja, mensen die achter dit soort mensen aan moeten, werken ook niet gratis.
Vergeet d'r ex niet, samenwonen, alles staat op je naam, maar alle financiële wanprestaties liggen bij de ander......quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:13 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja maar klagen over dr schuld is natuurlijk allemaal achterafgelul.
Deze ?quote:Op woensdag 25 september 2019 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat is dit voor raars. Heeft de kredietbank dit gezegd? Zo werkt het in mijn gemeente dus absoluut niet. Als er maar één schuld is ga je niet onder bewind. Hooguit vrijwillig budgetbeheer dat gratis is. Vind dit heel vreemd. Je mag me de kredietbank / instantie wel eens dmen. Wil dat wel eens zien. Heb zelf ruim zes jaar in die branche gewerkt.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:16 schreef Stresskip92 het volgende:
Ik zal kort en bondig zijn:
Gemeente heb ik gecontacteerd: zij doen hier niks mee en verwijzen terug naar schuldhulp verlening. Deze willen wel helpen maar bewindvoering kost meer per maand als ik dus nog open heb staan. Ben aan het kijken naar budget beheer, omdat dit goedkoper is
Ik heb boodsch gedaan voor deze week niet voor de hele maand, en die 20 EUR van mijn moeder is van haar leefgeld en kan ze eigenlijk dus ook niet missen. Ik ben bang dat ik een aantal dagen niet te eten heb mocht ik nu alles naar ze overmaken.
Hebben jullie tips qua budget beheer instanties?
Ik ga ook niet voor een schuld onder bewind maar om de boel op orde te krijgen. Dit zou volgens hen 144¤ pet maand kosten. Vrijwillig beheer is dus idd een betere optie denk ik en als je bedoeld de dorpsondersteuners, die helpen hier met inboedel kledingbank etcquote:Op woensdag 25 september 2019 19:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wat is dit voor raars. Heeft de kredietbank dit gezegd? Zo werkt het in mijn gemeente dus absoluut niet. Als er maar één schuld is ga je niet onder bewind. Hooguit vrijwillig budgetbeheer dat gratis is. Vind dit heel vreemd. Je mag me de kredietbank / instantie wel eens dmen. Wil dat wel eens zien. Heb zelf ruim zes jaar in die branche gewerkt.
Sociaal wijkcentrum nog een optie?
Ook dat is niet altijd waar. Mijn gemeente heeft wijkcentra met sociaal werkers die goed weten te ondersteunen bij verschillende, kleine of grote, minder urgente en urgente, problematiek. Niet alleen omtrent de rest. Ik vind dat wanneer het écht een probleem voor je is je wellicht alles minimaal twee keer geprobeerd moet hebben. Ik vind het antwoord dat je maar onder bewind moet vreemd en ik twijfel of dat wel klopt (zelf ingevuld?) en idem voor sociaal werk. Er zijn oud clientele van mij die een maand huur hebben voor laten schieten door het sociaal werk omdat ze anders uit huis gezet worden!quote:Op woensdag 25 september 2019 19:28 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Ik ga ook niet voor een schuld onder bewind maar om de boel op orde te krijgen. Dit zou volgens hen 144¤ pet maand kosten. Vrijwillig beheer is dus idd een betere optie denk ik en als je bedoeld de dorpsondersteuners, die helpen hier met inboedel kledingbank etc
Dank voor je begrip.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb het idee dat TS wel van goede wil is maar ook een beetje naïef. Als ik het goed inschat dan zit ze nog erg in het begin van het traject naar onoverkomelijke schulden. Maar wel erg op het randje doordat ze echt het ene gat met het andere moet gaan vullen.
Het zou mooi zijn als dit soort 'gevallen' in een vroeg stadium al ondersteuning kan krijgen voordat er allerlei bedrijven de schulden bij haar laten opdrijven en er dus veel aan verdienen wat we als maatschappij weer voor op gaan draaien.
Haar perceptie dat je met 90 euro een maand kan leven is iets naïef natuurlijk. Volgende week komt er weer een rekening waar ze even geen idee van had. Toch wil ik haar een kans geven en mijn aanbod van een aantal posts geleden blijft staan.
Ik moet niet onder bewind, dat is een optie volgens gemeente en Brabant water raad het ook aan omdat ze dan meer mogelijkheden hebben om afsluiting te voorkomen?quote:Op woensdag 25 september 2019 19:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ook dat is niet altijd waar. Mijn gemeente heeft wijkcentra met sociaal werkers die goed weten te ondersteunen bij verschillende, kleine of grote, minder urgente en urgente, problematiek. Niet alleen omtrent de rest. Ik vind dat wanneer het écht een probleem voor je is je wellicht alles minimaal twee keer geprobeerd moet hebben. Ik vind het antwoord dat je maar onder bewind moet vreemd en ik twijfel of dat wel klopt (zelf ingevuld?) en idem voor sociaal werk. Er zijn oud clientele van mij die een maand huur hebben voor laten schieten door het sociaal werk omdat ze anders uit huis gezet worden!
Wanneer de gemeente een mail stuurt dat het volgende maand betaald is, vind ik het heel vreemd dat brabant water dat niet genoeg vind. Los van het feit dat het een onnodig instrument is wanneer je zoals je aangeeft maar 100 euro schuld hebt. Geen rechter accepteert het tenzij er een geestelijke of lichamelijke problematiek is. Problematische schulden is de derde optie om onder bewind te komen en daar is geen sprake van geef je aan. Een beetje medewerker van de kredietbank snapt dat ook en zal uit hoofde van jou en namens de kredietbank uitstel vragen of ff een belletje plegen. Onbegrijpelijk anders.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:39 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Ik moet niet onder bewind, dat is een optie volgens gemeente en Brabant water raad het ook aan omdat ze dan meer mogelijkheden hebben om afsluiting te voorkomen?
TS vertelt hier echt het hele verhaal niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wanneer de gemeente een mail stuurt dat het volgende maand betaald is, vind ik het heel vreemd dat brabant water dat niet genoeg vind. Los van het feit dat het een onnodig instrument is wanneer je zoals je aangeeft maar 100 euro schuld hebt. Geen rechter accepteert het tenzij er een geestelijke of lichamelijke problematiek is. Problematische schulden is de derde optie om onder bewind te komen en daar is geen sprake van geef je aan. Een beetje medewerker van de kredietbank snapt dat ook en zal uit hoofde van jou en namens de kredietbank uitstel vragen of ff een belletje plegen. Onbegrijpelijk anders.
Heb je zélf gebeld of gesproken, vandaag, met de kredietbank?
Het zal fijn zijn dat het bij ts stopt. En om haar een klaploper te noemen? Iq daalt bij financiële stress. Maar daarom; zorg ervoor dat je er niet alleen voor staat maar praat erover en neem mensen in vertrouwen.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:58 schreef klipper het volgende:
[..]
TS vertelt hier echt het hele verhaal niet.
Brabant water is blijkbaar ook klaar met halve waarheden en zoals gezegd, haar moeder zit zo te lezen ook in de problemen.....zodoende heeft ts dit van thuis uit al meegekregen.
Klaplopers mogen best harder aangepakt worden, voedsel uit een gaarkeuken kun je ook eten.
Het zou idd fijn zijn. Maar jij hebt toch wel twijfels of dit t hele verhaal is?quote:Op woensdag 25 september 2019 20:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het zal fijn zijn dat het bij ts stopt. En om haar een klaploper te noemen? Iq daalt bij financiële stress. Maar daarom; zorg ervoor dat je er niet alleen voor staat maar praat erover en neem mensen in vertrouwen.
Ik twijfel wellicht wat. Natuurlijk. Ik heb denk ik wel 1000 mensen voorbij zien komen met financiële stress en weet dondersgoed hoe dingen gaan. Dat lees je vast wel in mijn reacties. Ik ben bang dat wanneer de schuldpositie van TS zo is als hij is, dat de onder bewind moeten voordat de gemeente helpt én het feit dat de sociale hulpverlening niks kan betekenen de doemverhalen uit haar omgeving zijn. En daarmee is simpelweg een dag verspeeld.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:14 schreef marsan het volgende:
[..]
Het zou idd fijn zijn. Maar jij hebt toch wel twijfels of dit t hele verhaal is?
Duidelijk idd. Kan me hier wel in vinden.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik twijfel wellicht wat. Natuurlijk. Ik heb denk ik wel 1000 mensen voorbij zien komen met financiële stress en weet dondersgoed hoe dingen gaan. Dat lees je vast wel in mijn reacties. Ik ben bang dat wanneer de schuldpositie van TS zo is als hij is, dat de onder bewind moeten voordat de gemeente helpt én het feit dat de sociale hulpverlening niks kan betekenen de doemverhalen uit haar omgeving zijn. En daarmee is simpelweg een dag verspeeld.
Geen persoonlijke ervaring. Maar ik heb zakelijk veel contact met diverse NUTS-bedrijven. Dan steek je het één en ander op.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:22 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Ervaring? Of van horen zeggen?
Er hebben ook al een paar mensen waaronder ikzelf aangeboden een deel (10%) te schenken. Als jij de rest wilt lenen wil je dan ook die schenkingen coördineren?quote:Op woensdag 25 september 2019 22:07 schreef Santello het volgende:
Ik wil het je wel lenen. Als dat voor wat lucht zorgt dan doe ik dat graag. Graag via pm verder met een reële aflossingsvoorstel.
Humanitas is regio Rotterdam toch? Ik ga eens googelen op schuldhulpmaatje!quote:Op woensdag 25 september 2019 20:56 schreef noodgang het volgende:
En verder is schuldhulpverlening niet per definitie hetzelfde als onder bewind gaan. Bij lage inkomens (of soms al bij een aanmelding schuldhulpverlening) wordt er door sommige gemeentes bijzondere bijstand verstrekt voor de bewindvoering. Wellicht goed om dat ook even na te vragen.
En inderdaad maatschappelijk werk. Of is er in jouw gemeente een instantie zoals Schuldhulpmaatje of Humanitas Thuisadministratie actief? Vrijwilligers van deze organisatie weten je vaak goed te helpen met ordenen en de juiste weg binnen je gemeente te bewandelen
Dat het geld op enig moment terug komt. En een bewijs dat je het geld echt verschuldigd bent ;-)quote:Op woensdag 25 september 2019 22:45 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Humanitas is regio Rotterdam toch? Ik ga eens googelen op schuldhulpmaatje!
Lief voorstel, maar wat verwachten jullie van mij dan? Ik snap best dat je niet zomaar geld aan een vreemde uit leent.
lekkere maffia constructie, gezien water best een levensbehoefte is, mag dat wel?quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:11 schreef Cryptocoryne het volgende:
Betaal nou maar gewoon. Het wordt alleen maar erger.
Stap 4
Betaalt u nog niet? Dan komen onze incasseerder en onze monteur bij u langs. Dit is uw laatste mogelijkheid om te betalen. U betaalt ¤ 111,00 extra voor de kosten van onze monteur. Betaalt u niet? Dan sluit de monteur direct uw waterleiding af. U betaalt ¤ 246,50 extra als u wilt dat wij u weer aansluiten. Wij sluiten pas weer aan als alle openstaande bedragen zijn betaald.
Van Brabant water.
Die zitten landelijk in verschillende gemeentenquote:Op woensdag 25 september 2019 22:45 schreef Stresskip92 het volgende:
Humanitas is regio Rotterdam toch?
Eh, iemand biedt aan je schuld nu te betalen en je de kans te geven het in termijnen aan hem terug te betalen. MORGEN wordt je water afgesloten en je gaat contact opnemen met Humanitas/schuldhulpmaatje om te kijken of die je kunnen knuffelen (Want ik vraag me af of die nog iets kunnen doen voor morgen...). Vraag of ze een tankje water meebrengenquote:Op woensdag 25 september 2019 22:45 schreef Stresskip92 het volgende:
Humanitas is regio Rotterdam toch? Ik ga eens googelen op schuldhulpmaatje!
Lief voorstel, maar wat verwachten jullie van mij dan? Ik snap best dat je niet zomaar geld aan een vreemde uit leent.
Ja diequote:Op woensdag 25 september 2019 17:13 schreef Hork het volgende:
[..]
Deze ?
https://www.brainwash.nl/(...)00-euro-op-te-lossen
Ik besef heel goed dat ik weinig andere keus heb, maar ik bedoel budgetbeheer te nemen tot de situatie weer goed stabiel is.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, iemand biedt aan je schuld nu te betalen en je de kans te geven het in termijnen aan hem terug te betalen. MORGEN wordt je water afgesloten en je gaat contact opnemen met Humanitas/schuldhulpmaatje om te kijken of die je kunnen knuffelen (Want ik vraag me af of die nog iets kunnen doen voor morgen...). Vraag of ze een tankje water meebrengen
Overigens alleen ervaring in mijn omgeving met vreselijk incapabele en malafide schuldhulpverleenbureautjes. Die vaak al tig KvK handeltjes hebben gehad tot ze ontdekten dat er geld zit in wanhopige mensen helpen.
Dat is geen probleem. Ik stuur dat wel graag in pb. Maar wat is acceptabel? Qua afbetalen?quote:Op woensdag 25 september 2019 23:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat het geld op enig moment terug komt. En een bewijs dat je het geld echt verschuldigd bent ;-)
https://www.rijksoverheid(...)n-als-ik-niet-betaalquote:Op donderdag 26 september 2019 00:00 schreef mschol het volgende:
gezien water best een levensbehoefte is, mag dat wel?
wat leven we in een achterlijk landquote:Op donderdag 26 september 2019 09:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-als-ik-niet-betaal
Ik had dinsdag al een en ander kunnen afronden? Telefoontjes plegen etc ja, maar wat had ik volgens jou nog meer kunnen doen dan?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:42 schreef qajariaq het volgende:
Pfff, je weet de spanning wel op te drijven. Je had dinsdag een en ander al geheel kunnen afhandelen en nu is het reeds donderdag. In dit tempo kom je dus echt in de opstapelende aanmaningen. Maandag staan ze op de stoep en dan kost het al heel veel meer gelijk.
Maak eens haast en regel het, nog voor de koffie.
Ga ook eens op zoek aar iemand in je omgeving waar je zo nu en dan eens mee kunt praten over geld (oom, tante of een vriend(in)). Je bent duidelijk nog niet helemaal volwassen genoeg om zelf de consequenties te overzien.
Die telefoontjes die je vandaag gaat plegen waren dinsdag kansrijker geweest, gezien de termijn.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:48 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Ik had dinsdag al een en ander kunnen afronden? Telefoontjes plegen etc ja, maar wat had ik volgens jou nog meer kunnen doen dan?
Is de gemeente al op de hoogte?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:48 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Ik had dinsdag al een en ander kunnen afronden? Telefoontjes plegen etc ja, maar wat had ik volgens jou nog meer kunnen doen dan?
Dinsdagavond zijn er al voorstellen tot giften of lenen voorbij gekomen. Als je daar toen iets mee had gedaan had je nu dat geld op je rekening staan en had je vandaag kunnen betalen. Maandag afsluiten, morgen is echt te laat!quote:Op donderdag 26 september 2019 09:48 schreef Stresskip92 het volgende:
maar wat had ik volgens jou nog meer kunnen doen dan?
als ze alsnog die voorstellen accepteert, nu betaalt (ze kan immers wel betalen als die 90 euro er nog is) kan ze, met wat minder, wel gewoon alles aan elkaar knopenquote:Op donderdag 26 september 2019 09:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dinsdagavond zijn er al voorstellen tot giften of lenen voorbij gekomen. Als je daar toen iets mee had gedaan had je nu dat geld op je rekening staan en had je vandaag kunnen betalen. Maandag afsluiten, morgen is echt te laat!
Ik heb contact met haar. Als ze me een afbeelding stuurt van de ontvangen brief maak ik idd geld over. Ik wil wel zeker zijn dat ze echt op het randje bungelt (klinkt heel lullig, maar zo is t niet bedoeld.)quote:Op donderdag 26 september 2019 09:53 schreef mschol het volgende:
[..]
als ze alsnog die voorstellen accepteert, nu betaalt (ze kan immers wel betalen als die 90 euro er nog is) kan ze, met wat minder, wel gewoon alles aan elkaar knopen
OK, mijn aanbod is er.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Djurres het volgende:
Opzich wil ik het wel coördineren als er meerdere fokkers zijn die wat willen doneren/lenen.
Moest je zo lang over deze edit nadenken?quote:Op donderdag 26 september 2019 10:08 schreef Atak het volgende:
Klus bij in de avonden in plaats van te e-beggen.
Edits zou jij moeten doen als ik het zo lees.quote:Op donderdag 26 september 2019 10:15 schreef Djurres het volgende:
[..]
Moest je zo lang over deze edit nadenken?
Nu weet ik zeker dat je altijd probeer grappig te zijn.
Goeie post.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:01 schreef noodgang het volgende:
Even over het doneren:
Mooi om te zien dat FOK!ers zo behulpzaam zijn!!
Houd er wel rekening mee dat het natuurlijk allemaal op eigen risico is en dat het voor dit moment symptoombestrijding is.
Het is uiteraard niet de bedoeling dat mensen via FOK! om financieringen gaan vragen (met het oog op toekomstige topics), maar aangezien de originele vraag van TS niet om geld van andere users was, is het wat mij betreft prima.
Wel denk ik dat het belangrijk is dat TS begeleiding bij de financiën zoekt. Vandaar mijn eerder voorstel om te kijken of Humanitas of Schuldhulpmaatje in de regio actief is. Want als nu deze relatief lage rekening al voor problemen zorgt, dan is het wachten op het volgende probleem, bijvoorbeeld wanneer het eigen risico van de zorgverzekeraar betaald moet worden of de wasmachine kapot gaat.
Wat ontzettend aardig van jou!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:13 schreef Djurres het volgende:
[..]
Goeie post.
Ik heb inmiddels contact met haar en de rekening is iig betaald. Dit probleem is dus uit de weggeruimd. Zijn nog wat bijkomstigheden. De watermeter ziet groen van oxidatie en volgens BW zou ze voor 38¤ water in de maand gebruiken.
De woningbouw gaat de meter inspecteren, en in geval van lekkage zal er misschien nog wel wat geld retour kunnen komen. Dit is allemaal nog misschien, maar er is actie ondernomen.
Verder heeft ze al haar inkomsten en uitgaven opgeschreven. We zijn nu aan het kijken waar we haar vaste lasten kunnen verminderen, en om zo snel mogelijk naar een potje van 500¤ toe te werken voor onvoorziene uitgaven. Ik heb aangeboden om haar een periode te blijven volgen op financieel aspect om zo te kijken waar wat te winnen valt, en om de juiste prioriteiten te stellen!
quote:Op donderdag 26 september 2019 12:13 schreef Djurres het volgende:
[..]
Goeie post.
Ik heb inmiddels contact met haar en de rekening is iig betaald. Dit probleem is dus uit de weggeruimd. Zijn nog wat bijkomstigheden. De watermeter ziet groen van oxidatie en volgens BW zou ze voor 38¤ water in de maand gebruiken.
De woningbouw gaat de meter inspecteren, en in geval van lekkage zal er misschien nog wel wat geld retour kunnen komen. Dit is allemaal nog misschien, maar er is actie ondernomen.
Verder heeft ze al haar inkomsten en uitgaven opgeschreven. We zijn nu aan het kijken waar we haar vaste lasten kunnen verminderen, en om zo snel mogelijk naar een potje van 500¤ toe te werken voor onvoorziene uitgaven. Ik heb aangeboden om haar een periode te blijven volgen op financieel aspect om zo te kijken waar wat te winnen valt, en om de juiste prioriteiten te stellen!
Dat lijkt me inderdaad wat veel met 1 (en zelfs met 2).quote:Op donderdag 26 september 2019 12:13 schreef Djurres het volgende:
[..]
Goeie post.
quote:Verder heeft ze al haar inkomsten en uitgaven opgeschreven. We zijn nu aan het kijken waar we haar vaste lasten kunnen verminderen, en om zo snel mogelijk naar een potje van 500¤ toe te werken voor onvoorziene uitgaven. Ik heb aangeboden om haar een periode te blijven volgen op financieel aspect om zo te kijken waar wat te winnen valt, en om de juiste prioriteiten te stellen!
[..]
Goeie post.
[..]
Goeie post.
Hele toffe, en zo te lezen ook noodzakelijke actie Djurres.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:13 schreef Djurres het volgende:
[..]
Goeie post.
Eens! Waar kan ik stemmen?quote:Op donderdag 26 september 2019 13:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]![]()
=> nominatie voor nobelste Fokker van het jaar, wat mij betreft!
Mocht er een bijdrage gewenst zijn. Ik hoor het welquote:Op donderdag 26 september 2019 09:56 schreef Djurres het volgende:
[..]
Ik heb contact met haar. Als ze me een afbeelding stuurt van de ontvangen brief maak ik idd geld over. Ik wil wel zeker zijn dat ze echt op het randje bungelt (klinkt heel lullig, maar zo is t niet bedoeld.)
De terugbetaling zal mij een worst zijn, of die volgende week of over 3 maanden komt vind ik allemaal prima, zolang er eerst maar even wat ademruimte ontstaat.
Opzich wil ik het wel coördineren als er meerdere fokkers zijn die wat willen doneren/lenen.
Ik kan dan dus ook verifiëren dat die schuld er echt is, icm het beoogde bedrag.
Wel zal ze eerst met die brief over de brug moeten komen
Bijdrage is altijd welkom, zo kunnen we met zn alle wat doen. Zie post hierboven, ik doe het niet alleen!quote:Op donderdag 26 september 2019 14:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mocht er een bijdrage gewenst zijn. Ik hoor het wel
Ik stuur je zo een DM.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:27 schreef CarbonC het volgende:
Is er een rekeningnummer / paypalaccount / ... waar gestort kan worden?
Dit is wel een hele goeie, ik heb prive met djurres al de vaste lasten doorgenomen zoals hij ook zei, en een aantal euro’s kunnen besparen op telefonie en internet. Ik heb nu de uitdaging zo zuinig mogelijk te leven van het bedrag dat mij overgemaakt is en heb er echt zin in! Ik ben al flink aan het pluizen naar mogelijkheden, het liefst wil ik het voor 20¤/week doen. Mensen die tips hebben wat hele goedkope levensmiddelen betreft ik lees ze graag!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:13 schreef Feivel1 het volgende:
Kun je via de gemeente ook geen budgettraining krijgen? Hier in de noordelijke provincies regelen sociale huurstichtingen dat zelfs, door middel van Stichting KNIP. Daar hebben ze ook alle belang bij: de huur moet natuurlijk betaald worden.
Voor nu heeft TS natuurlijk wel iets aan de donaties, maar het lijkt me verstandig dat TS hulp krijgt bij het leren omgaan met geld en het beter leren plannen van het betalen van de rekeningen, en ook zal leren geld achter de hand te houden voor onvoorziene kosten.
Ja hou ons aub op de hoogte; heel benieuwd hoe het je zal vergaan! Zulke topics zijn altijd fijn om nogeens op terug te vallen.quote:Op donderdag 26 september 2019 18:22 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Dit is wel een hele goeie, ik heb prive met djurres al de vaste lasten doorgenomen zoals hij ook zei, en een aantal euro’s kunnen besparen op telefonie en internet. Ik heb nu de uitdaging zo zuinig mogelijk te leven van het bedrag dat mij overgemaakt is en heb er echt zin in! Ik ben al flink aan het pluizen naar mogelijkheden, het liefst wil ik het voor 20¤/week doen. Mensen die tips hebben wat hele goedkope levensmiddelen betreft ik lees ze graag!
Het is eindelijk rustig in mijn hoofd, ik verlang al de hele dag naar het moment dat ik vanavond in bed kan stappen. Wat ga ik heerlijk gerust slapen!
Iedereen en natuurlijk vooral @:djurres heel erg bedankt! Vinden jullie het leuk als ik hier deel hoe ik de maand zo zuinig mogelijk doorkom?
Zou je kij een plezier doen en mijn twee vragen willen beantwoorden? Dit voor mijn beeld omtrent andere kredietbanken dan waar ik gewerkt heb... ben je daar daadwerkelijk langs geweest? En net als het sociaal team/hulpverlening. Zou het namelijk belachelijk vinden.quote:Op donderdag 26 september 2019 18:22 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Dit is wel een hele goeie, ik heb prive met djurres al de vaste lasten doorgenomen zoals hij ook zei, en een aantal euro’s kunnen besparen op telefonie en internet. Ik heb nu de uitdaging zo zuinig mogelijk te leven van het bedrag dat mij overgemaakt is en heb er echt zin in! Ik ben al flink aan het pluizen naar mogelijkheden, het liefst wil ik het voor 20¤/week doen. Mensen die tips hebben wat hele goedkope levensmiddelen betreft ik lees ze graag!
Het is eindelijk rustig in mijn hoofd, ik verlang al de hele dag naar het moment dat ik vanavond in bed kan stappen. Wat ga ik heerlijk gerust slapen!
Iedereen en natuurlijk vooral @:djurres heel erg bedankt! Vinden jullie het leuk als ik hier deel hoe ik de maand zo zuinig mogelijk doorkom?
Als het bereiken van Duitsland een mogelijkheid is, kun je daar een heel stuk goedkoper bepaalde levensmiddelen (niet alle!) en verzorgingsproducten verkrijgen.quote:Op donderdag 26 september 2019 18:22 schreef Stresskip92 het volgende:
Mensen die tips hebben wat hele goedkope levensmiddelen betreft ik lees ze graag!
Dat is voor een alleenstaande die in Brabant woont waarschijnlijk niet rendabel.quote:Op donderdag 26 september 2019 21:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als het bereiken van Duitsland een mogelijkheid is, kun je daar een heel stuk goedkoper bepaalde levensmiddelen (niet alle!) en verzorgingsproducten verkrijgen.
Dit. 4 personen in mijn huishouden met vrij veel waterverbruik. 18 euro per maand. Ook Brabant water.quote:Op donderdag 26 september 2019 21:20 schreef ConqueringChaos het volgende:
Welke regio van brabant woon je ? Je hoeft geen plaatsnaam te noemen maar wellicht kun je zeggen welke richting je zit ? Ik woon in zuid-oost en wellicht heb ik nog wat tips.
Brabant water zou ik zeker checken. Ik woon alleen, douche niet veel en mega lang maar heb wel een vaatwasser (1 of 2x per week aan). En een wasmachine die wel wekelijks meerdere keren aanstaat (2 of 3 wasjes zeker). En ik gebruik al 4 jaar ongeveer 10 euro per maand. Dus ik zou dat zeker even na laten kijken.
Wat eem lieve fijne mensen hebben er toch gereageerd in dit topic.
quote:Op donderdag 26 september 2019 13:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat is dit een lief topic geworden,.
Ik stuur je straks een pbquote:Op donderdag 26 september 2019 18:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zou je kij een plezier doen en mijn twee vragen willen beantwoorden? Dit voor mijn beeld omtrent andere kredietbanken dan waar ik gewerkt heb... ben je daar daadwerkelijk langs geweest? En net als het sociaal team/hulpverlening. Zou het namelijk belachelijk vinden.
mijn ex heeft zeker niet bijgedragen die heeft alleen een x 3¤ over gemaakt zodat ik avondeten kon halen. Verder heb ik alle achterstanden van mijn eigen geld betaald. Het is ook niet zo dat ik structureel inkomen te kort kwam, maar als je wat in te halen hebt is het gewoon moeilijk.quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:07 schreef amaranta het volgende:
Ts, mag ik nog iets vragen?
Moet je alles alleen ophoesten? Heeft je ex nog financieel bijgedragen? Of alleen voor geld problemen gezorgd?
Droeg ze wel financieel bij doen jullie nog samen woonden?quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:33 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
mijn ex heeft zeker niet bijgedragen die heeft alleen een x 3¤ over gemaakt zodat ik avondeten kon halen. Verder heb ik alle achterstanden van mijn eigen geld betaald. Het is ook niet zo dat ik structureel inkomen te kort kwam, maar als je wat in te halen hebt is het gewoon moeilijk.
Het lijkt erop dat TS zo'n wandelende ramp tegen het lijf gelopen is.quote:Op vrijdag 27 september 2019 10:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Droeg ze wel financieel bij doen jullie nog samen woonden?
Ik zou misschien toch proberen bij haar een gedeelte te “halen”.
ik wil alleen aftikken. niets coordinerenquote:Op woensdag 25 september 2019 22:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Er hebben ook al een paar mensen waaronder ikzelf aangeboden een deel (10%) te schenken. Als jij de rest wilt lenen wil je dan ook die schenkingen coördineren?
Zoiets doe je toch samen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat TS zo'n wandelende ramp tegen het lijf gelopen is.
Exact,,,quote:Op vrijdag 27 september 2019 23:50 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Zoiets doe je toch samen?
Maar ik begrijp iets niet: je hebt een wajong uitkering lees ik. Waarom laat een gemeente je bungelen? Als je wat geld nodig had om te kunnen eten en water te behouden, moet dat toch kunnen? Daar is dat hele uitkering-gedoe toch ook voor? Rare hulpverlening.
Alsof dat zo’n vetpot is afhankelijk van vaste lasten..quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:34 schreef ConqueringChaos het volgende:
Waar staat dat TS een wajong uitkering heeft dan?
Want als dat zo is heeft TS de 23 (maandag, 1 dag voor dit topic geopend werd) de uitkering binnen gehad + daarboven op 179 euro tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten.
Daar had ze dan die 90 euro van kunnen betalen? Of heeft TS zoveel schulden dat de hele wajong + die toeslag op is gegaan aan alle schulden? Want ik begreep dat het enkel om doe 90 euro ging?
Hoi, ik had ook aangeboden bij te dragen.quote:
Tuurlijk niet, dat zeg ik ook nietquote:Op zaterdag 28 september 2019 09:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Alsof dat zo’n vetpot is afhankelijk van vaste lasten..
Ga maar van alles is opgegaan naar schulden uit.
Ligt eraan. Er zijn clienten van me die 100 euro konden sparen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:53 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dat zeg ik ook nietHet is meer een extraatje als tegemoetkoming voor alle ziektekosten die je maakt.
Ik kom zelf rond van een wajong. En zodra er schulden zijn is dat idd echt geen vetpot en moeilijk om van rond te komen.
In haar vorige topic.quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:34 schreef ConqueringChaos het volgende:
Waar staat dat TS een wajong uitkering heeft dan?
Want als dat zo is heeft TS de 23 (maandag, 1 dag voor dit topic geopend werd) de uitkering binnen gehad + daarboven op 179 euro tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten.
Daar had ze dan die 90 euro van kunnen betalen? Of heeft TS zoveel schulden dat de hele wajong + die toeslag op is gegaan aan alle schulden? Want ik begreep dat het enkel om doe 90 euro ging?
Eens. Lijkt of TS het goed op een rij heeft.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Soms is het onoverzichtelijk en kan je de prioriteiten minder goed scheiden en begin je met iets en ga je daarna verder zoeken en proberen. Het is bijzonder lastig en algemeen bekend dat je IQ daalt in geval van financiële problematiek. TS geeft aan veel al geregeld te hebben, chapeau. Komt rond met weinig boodschappengeld, chapeau. Nu alleen deze obstakel.
Held! Goed bezig!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:13 schreef Djurres het volgende:
[..]
Goeie post.
Ik zelf kan echt zeer goed rondkomen van mijn wajong. En spaar ook regelmatig (voor extra uitgaven vooral). Maar ik heb dan ook geen schulden...quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ligt eraan. Er zijn clienten van me die 100 euro konden sparen.
quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:26 schreef marsan het volgende:
[..]
Ok. Maar als je aantal mensen bijeen weet te vinden die willen betalen. Doe ik ook mee.
quote:Op dinsdag 24 september 2019 21:42 schreef qajariaq het volgende:
Het kan zijn dat er op eens weer andere schulden opeens naar voren komen. Dat in het achterhoofd ga ik misschien een dom voorstel doen.
Ik ben bereid om ¤ 8,20 aan TS te schenken voor die waterrekening. Als er nog negen mensen die bereidheid hebben dan is TS weer uit de problemen.
Is er iemand, bij voorkeur uit de omgeving van TS die dit kan organiseren? Ik kan het bedrag zo wel overmaken maar enige controle er op lijkt me wel op de plaats.
quote:Op dinsdag 24 september 2019 22:36 schreef TheoHendrik het volgende:
Ik doneer ook wel, maar de volgende keer uit de penarie blijven en gewoon helder schrijven. Scheelt leestijd.
quote:Op woensdag 25 september 2019 05:37 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Dit helpt ipv boodschapadviezen. Ik doe mee, als iemand een rekeningnummer heeft mag die geDMt worden
quote:Op woensdag 25 september 2019 22:07 schreef Santello het volgende:
Ik wil het je wel lenen. Als dat voor wat lucht zorgt dan doe ik dat graag. Graag via pm verder met een reële aflossingsvoorstel.
quote:Op donderdag 26 september 2019 09:20 schreef Djurres het volgende:
Doe je rekeningnummer in DM. Ik wil je 50% sponseren. Die andere helft zal je dan zelf ergens vandaan moeten halen maar met de aanbiedingen in moet dat lukken.
quote:Op donderdag 26 september 2019 14:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mocht er een bijdrage gewenst zijn. Ik hoor het wel
quote:Op vrijdag 27 september 2019 00:29 schreef Werkperd het volgende:
ik wilde de rekening ook best betalen voor je. Kan gebeuren. Eenmaal in de knoop met instanties etc. en je zit muurvast. Die waardeloze tips van hier bellen daar bellen slaan ook nergens op.
Deze mensenquote:Op vrijdag 27 september 2019 17:39 schreef ex het volgende:
Ik heb net 25,- terug gehad van mijn water bedrijf dus die wil ik graag doneren als het (nog) nodig is.
Ditquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik zou ook even de gemeente bellen voor informatie over bijzondere bijstand
Ja maar dat is nutteloos onnodige tijdverspilling en zo. Zo wordt dat betiteld door meerdere mensen.quote:Op zondag 29 september 2019 22:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ditloop even langs bij het infopunt van de gemeente in je stad/wijk en stel je vraag daar.
Waar in Brabant woon je? Je mag, als je wilt, best een keer hier mee komen eten. Waar er vier eten, kunnen er tenslotte ook 5 eten.quote:Op donderdag 26 september 2019 18:22 schreef Stresskip92 het volgende:
quote:Op maandag 30 september 2019 16:28 schreef Stresskip92 het volgende:
Andijvie
Aardappelen
Verse worst
Voor drie dagen eten.
Noodles
roerbakgroente a 1,25 per zak
kip uit de aanbieding
Pot saus van 50 cent uit de uit-het-assortiment bak
Ook weer voor drie dagen
Eieren met tomaten voor lunch óf een pak magere yoghurt met havermout
1 bruin brood voor deze week en wat beleg en ik heb het gered van 20¤![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |