Eerlijk gezegd heb ik nauwelijks vrienden, ben nogal op mijzelf... en tja meer als 20¤ pw bij familie lukt helaas niet..quote:
Ze opbellen, kort en bondig je verhaal doen en vragen om een betalingsregeling.. Als ze niets willen dan contact opnemen met juridisch loket iddquote:Op dinsdag 24 september 2019 17:45 schreef Stresskip92 het volgende:
Ik ben ten einde raad, weet niet meer wat ik moet doen.
Blijkbaar is er een geschiedenis....quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:57 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
trouwens nogal erg rigide van het waterschap om geen regeling of uitstel te verlenen.
Het heet brabantwater, geen idee of dat het zelfse is als het waterschap, maargoed.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het waterschap gaat toch niet over je drinkwateraansluiting?
Het klinkt misschien stom en achterafgepraat, maar ik zou eerst alle schulden op een rijtje zetten en de belangrijkste eerst betalen, dan direct bij elke willekeurige factuur in de stress te schieten en direct betalen.
Dat kan, maar zo helpen ze mensen nog verder in de problemen, kan best wat coulanter vind ik.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een geschiedenis....
Dit. Beetje naïef geweest? Je wordt echt niet van de een op andere dag afgesloten. Hier zijn meerdere herinneringen en telefoontjes aan vooraf gegaan. Tenzij je nergens op reageert natuurlijk..quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:56 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
met die 90 de rekening betalen en van 20 euro per week van je moeder leven?
Het zal wel een heerlijke puinhoop zijn geweest, maar zo te zien probeert ze het op te lossen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:00 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Dit. Beetje naïef geweest? Je wordt echt niet van de een op andere dag afgesloten. Hier zijn meerdere herinneringen en telefoontjes aan vooraf gegaan. Tenzij je nergens op reageert natuurlijk..
Klopt ex werd in Jan/febr werkloos en toen alleen van mijn inkomen geleefd.. ik heb in 2017 van vorige bewoner het contract over laten schrijven en vanaf dat moment zijn mijn meterstanden geschat volgens BW en toen bleek ik dus in die periode veel meer te moeten betalen.. heb dat in het begin met 50¤ per week gedaan maar dat was niet te doen... plus die andere dingen die ook op mijn nek hingen, kon ik niets dan het ene gat met het andere dichten.. gelukkig was er deze maand 200¤ extra waarmee ik dit alles op kon lossen, maargoed...quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een geschiedenis....
Ik zou ook even de gemeente bellen voor informatie over bijzondere bijstandquote:Op dinsdag 24 september 2019 17:58 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Het heet brabantwater, geen idee of dat het zelfse is als het waterschap, maargoed.
Dit is het laatste, dat was al duidelijk. Dit alles is opgelopen in de tijd dat zij werkloos was, en gelukkig heb ik alle andere dingen al ingehaald.. leef al 4 maanden van heel weinig per maand zodat ik kon afbetalen... maar ik had dus echt gedacht dat ze met een betalingsregeling van 50¤ per maand wel genoegen zouden nemen... toen bleek ook voorschot aug-sept-okt open te staan en verviel mijn regeling
Dat klopt ook, en in het begin heb ik ze een aantal keren 50¤ per week betaald en toen heb ik wel een keer of 3/4 gebeld dat dat niet meer lukte... en dan zeggen ze bel maar als het wel lukt.. tot die tijd loopt het verderquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:00 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Dit. Beetje naïef geweest? Je wordt echt niet van de een op andere dag afgesloten. Hier zijn meerdere herinneringen en telefoontjes aan vooraf gegaan. Tenzij je nergens op reageert natuurlijk..
Kan maatschappelijk werk geen betekenis hebben? Misschien dat zij wel een regeling weten te bedingen voor je. Soms werkt het niet als je als particulier belt maar wel als een organisatie voor je belt, het proberen waard misschien.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:05 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Dat klopt ook, en in het begin heb ik ze een aantal keren 50¤ per week betaald en toen heb ik wel een keer of 3/4 gebeld dat dat niet meer lukte... en dan zeggen ze bel maar als het wel lukt.. tot die tijd loopt het verder
Lees dit nou even!quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:50 schreef Lienekien het volgende:
https://www.juridischloke(...)pverlening-gemeente/
Lees dit maar even. Jouw situatie is een spoedgeval omdat wordt gedreigd met afsluiten van water. Morgen direct actie ondernemen.
Ach indd, iedereen heeft wel een wat. Maar als je de rekening van 90 eu kan betalen, waarom zou je dan dit topic aanmaken? Niet betalen wordt je afgesloten en betaal je 150 euro extra om weer aangesloten te worden. Dus geen keus lijkt me.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:01 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Het zal wel een heerlijke puinhoop zijn geweest, maar zo te zien probeert ze het op te lossen.
Aaah laag geschat. Dat is dan gewoon dom en eigen schuld. Je had gewoon niet laag in moeten zetten. Of juiste standen doorgeven of hoog laten schatten. Nu heb je lekker laag geschat en krijg je de rekening later.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:03 schreef Stresskip92 het volgende:
[..]
Klopt ex werd in Jan/febr werkloos en toen alleen van mijn inkomen geleefd.. ik heb in 2017 van vorige bewoner het contract over laten schrijven en vanaf dat moment zijn mijn meterstanden geschat volgens BW en toen bleek ik dus in die periode veel meer te moeten betalen.. heb dat in het begin met 50¤ per week gedaan maar dat was niet te doen... plus die andere dingen die ook op mijn nek hingen, kon ik niets dan het ene gat met het andere dichten.. gelukkig was er deze maand 200¤ extra waarmee ik dit alles op kon lossen, maargoed...
Ja dat helpt.. achterafgelul heeft niemand iets aanquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:11 schreef marsan het volgende:
[..]
Aaah laag geschat. Dat is dan gewoon dom en eigen schuld. Je had gewoon niet laag in moeten zetten. Of juiste standen doorgeven of hoog laten schatten. Nu heb je lekker laag geschat en krijg je de rekening later.
Ja maar klagen over dr schuld is natuurlijk allemaal achterafgelul.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja dat helpt.. achterafgelul heeft niemand iets aan
die komt niet langs hoor als jij je WATERSCHAP niet betaald.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:11 schreef Cryptocoryne het volgende:
Betaal nou maar gewoon. Het wordt alleen maar erger.
Stap 4
Betaalt u nog niet? Dan komen onze incasseerder en onze monteur bij u langs. Dit is uw laatste mogelijkheid om te betalen. U betaalt ¤ 111,00 extra voor de kosten van onze monteur. Betaalt u niet? Dan sluit de monteur direct uw waterleiding af. U betaalt ¤ 246,50 extra als u wilt dat wij u weer aansluiten. Wij sluiten pas weer aan als alle openstaande bedragen zijn betaald.
Van Brabant water.
Ze stelt een vraag.. Meerdere zelfs..quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:13 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja maar klagen over dr schuld is natuurlijk allemaal achterafgelul.
Ff iets verder lezen danquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
die komt niet langs hoor als jij je WATERSCHAP niet betaald.
Brabantwater is geen waterschap maar het drinkwaterbedrijf.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ze noemt t waterschap. Maar brabantwater is niet t waterschap.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als je in nederland een betalingsgeschiedenis hebt dan kan je meewerking echt vergeten....quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:59 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Dat kan, maar zo helpen ze mensen nog verder in de problemen, kan best wat coulanter vind ik.
Brabantwater is niet het waterschap, ts heeft een foutje gemaakt daarmee.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, 1 maand van 20 euro per week leven is net te doen volgens mij, zeker als ze al 2 dagen mee eet.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:06 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Ach indd, iedereen heeft wel een wat. Maar als je de rekening van 90 eu kan betalen, waarom zou je dan dit topic aanmaken? Niet betalen wordt je afgesloten en betaal je 150 euro extra om weer aangesloten te worden. Dus geen keus lijkt me.
De rekening van waterschap de Dommel zit in het voorschot wat je aan Brabant water betaald.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die 82 euro is de meest urgente rekening. Daarna kun je verder kijken wat je mogelijkheden zijn. Je hebt dan in ieder geval geen grote schuldeisers meer achter je aan.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Die ¤82 betalen, je hebt het geld. Als dat je laatste schuld is dan wordt het een maandje wat minder eten maar dan ben je er in ieder geval wel vanaf. In de tussentijd heb je even wat ademruimte om te kijken of je niet iets kunt verkopen op marktplaats ofzo.
Wellicht off-topic maar hulde voor mensen die voor ¤20 per week boodschappen kunnen doen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:18 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, 1 maand van 20 euro per week leven is net te doen volgens mij, zeker als ze al 2 dagen mee eet.
Toch jammer, want de meesten zijn toch meestal welwillend maar kunnen het niet opbrengen. Echte puinzaaiers daargelaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je in nederland een betalingsgeschiedenis hebt dan kan je meewerking echt vergeten....
Geen probleem toch? Met 60 red ik het ook wel een maandje..quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht off-topic maar hulde voor mensen die voor ¤20 per week boodschappen kunnen doen.
Ik doe het zelf voor 30 euro.. Weet er alles van. 20 euro is heel krap inderdaad, maar het kan net 4 euro per dag dan in haar geval aangezien ze 2 dagen bij haar moeder mee eet.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht off-topic maar hulde voor mensen die voor ¤20 per week boodschappen kunnen doen.
Is al meermaals gegeven en word niet op gereageerd verder..quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:24 schreef Renesite het volgende:
Anyhow, graag wat opbouwend en helpend ipv dat geneuzel over die wel geld heeft en het niet wil geven en dit-dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |