abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 januari 2020 @ 10:25:34 #201
104871 remlof
Europees federalist
pi_191275664
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:17 schreef onlogisch het volgende:
Is er nou een deal of is er een no deal?
Dat moet blijken op 31 december aanstaande, dat is de tijd die er nog staat om tot een deal/handelsovereenkomst tussen de EU en het VK te komen.

Experts menen dat dat veel en veel te weinig tijd is om tot een allesomvattend akkoord te komen.

Ter vergelijking: over de CETA-overeenkomst tussen Canada en de EU is 19 jaar onderhandeld. En dat was met een land aan de andere kant van de oceaan.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 10:36:47 #202
104871 remlof
Europees federalist
pi_191275816
Hier staat duidelijk beschreven hoe het verder gaat na vandaag:
https://www.volkskrant.nl(...)veranderen~b938917b/
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 10:37:01 #203
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191275823
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:36 schreef remlof het volgende:
Hier staat duidelijk beschreven hoe het verder gaat na vandaag:
https://www.volkskrant.nl(...)veranderen~b938917b/
Dank je wel. :)

Even lezen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 31 januari 2020 @ 12:13:13 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191277329
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat moet blijken op 31 december aanstaande, dat is de tijd die er nog staat om tot een deal/handelsovereenkomst tussen de EU en het VK te komen.

Experts menen dat dat veel en veel te weinig tijd is om tot een allesomvattend akkoord te komen.

Ter vergelijking: over de CETA-overeenkomst tussen Canada en de EU is 19 jaar onderhandeld. En dat was met een land aan de andere kant van de oceaan.
Ze hebben sinds 2016 al tijd gehad om te onderhandelen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191277355
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze hebben sinds 2016 al tijd gehad om te onderhandelen.
De onderhandelingen vanaf 2016 gingen over hoe en wanneer de Britten zouden vertrekken. De onderhandeling nu gaan over de toekomstige relatie. Heel wat anders.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 31 januari 2020 @ 12:15:48 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191277365
guyverhofstadt twitterde op woensdag 29-01-2020 om 17:13:05 #Brexit is a failure of the Union. There is a lesson to learn from it: to deeply reform the Union. To make it into a real Union, a Union without opt-in, without opt-outs, without rebates, without exceptions. Only then we can defend our interests and defend our values. https://t.co/asW7C5YK7A reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:17:16 #208
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_191277381
No more Guy Verhofstadt _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_191277395
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:17 schreef Mani89 het volgende:
No more Guy Verhofstadt _O_
No more Nigel Farage. _O_
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:25:27 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191277513
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:57 schreef vipergts het volgende:
Draghi h heeft 47 biljoen euro
per 2020 is dat
https://www.rtlz.nl/beurs(...)open-qe-opkoopbeleid
4700.000.000.000 euro
quote:
4,7 biljoen
De Fed stopte al eerder met het opkoopbeleid. "De ECB is een beetje laat", zegt beurscommentator Jacob Schoenmaker. Inmiddels heeft de ECB zoveel obligaties opgekocht, dat het balanstotaal is gestegen tot bijna 4,7 biljoen euro.

De Fed is al begonnen met het afbouwen van de hoeveelheid obligaties die het op de balans had staan, maar bij de ECB is dat nog niet het geval. Want er worden dan wel geen nieuwe obligaties opgekocht, maar er worden ook obligaties afgelost.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:28:03 #211
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191277549
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:17 schreef Mani89 het volgende:
No more Guy Verhofstadt _O_
inderdaad , ik zie hem nog staan in Kiev met zijn vriend van Balen

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191278010
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:15 schreef Nikonlover het volgende:
guyverhofstadt twitterde op woensdag 29-01-2020 om 17:13:05 #Brexit is a failure of the Union. There is a lesson to learn from it: to deeply reform the Union. To make it into a real Union, a Union without opt-in, without opt-outs, without rebates, without exceptions. Only then we can defend our interests and defend our values. https://t.co/asW7C5YK7A reageer retweet
Een gevaarlijke gek is het die zo ver mogelijk van de macht vandaan gehouden moet worden.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:04:28 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191278030
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:04:35 #215
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_191278032
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een gevaarlijke gek is het die zo ver mogelijk van de macht vandaan gehouden moet worden.
Wie Johnson? Ja helemaal mee eens.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:07:22 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191278074
De EU gaat op de knieën voor de UK , zullen we svp vriendjes blijven???
Dan komen jullie misschien wel weer terug he??.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Onze Belgische fascist heb ik het over met zijn waanideeën over het 4e rijk.
juist die gekke Verhofstadt met vriend van Balen
Allemaal waanideeën over het grote Europese rijk

Het gaat met de EU net als met de EMU slang , het falen van de EMU slang is netjes uit de historie gewist door de eurofielen

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 31-01-2020 13:18:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191278085
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wie Johnson? Ja helemaal mee eens.
Onze Belgische fascist heb ik het over met zijn waanideeën over het 4e rijk.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 31 januari 2020 @ 13:23:41 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191278317
quote:
Uitslag stelling: ’Begin van afbrokkeling EU’
Deelnemers: We moeten voorbeeld van Britten volgen

De Britten verlaten vandaag officieel de Europese Unie. Als het aan de meerderheid van de stellingdeelnemers ligt moeten we serieus overwegen om dit voorbeeld te volgen. „De Europese landen hebben samenwerking nodig, maar geen EU”, klinkt het.

Of we de Britten echt zullen missen, daar zijn de deelnemers verdeeld over. Er is in ieder geval onzekerheid over de gevolgen van de Brexit voor Nederland en de EU. „Zelfs economen kunnen niet anders dan speculeren. Afwachten en hopen dat de soep niet zo heet wordt gegeten als opgediend.” Anderen zien wel degelijk de gevolgen in van dit vertrek: „Veel verandering op het gebied van grenscontrole, invoerrechten en de positie van Nederlanders wonend in het VK. Jammer, ik ben wel gesteld op de Britten.” En: „Dit is slecht voor Nederland. Samen met Engeland waren we sterk. Van Duitsland hoeven we niets te verwachten en de Scandinavische landen zijn te klein. Nu zullen we dus ja en amen moeten knikken”, aldus een verontruste respondent.

Of we de Britten echt zullen missen, daar zijn de deelnemers verdeeld over. Er is in ieder geval onzekerheid over de gevolgen van de Brexit voor Nederland en de EU. „Zelfs economen kunnen niet anders dan speculeren. Afwachten en hopen dat de soep niet zo heet wordt gegeten als opgediend.” Anderen zien wel degelijk de gevolgen in van dit vertrek: „Veel verandering op het gebied van grenscontrole, invoerrechten en de positie van Nederlanders wonend in het VK. Jammer, ik ben wel gesteld op de Britten.” En: „Dit is slecht voor Nederland. Samen met Engeland waren we sterk. Van Duitsland hoeven we niets te verwachten en de Scandinavische landen zijn te klein. Nu zullen we dus ja en amen moeten knikken”, aldus een verontruste respondent.

Ruim de helft heeft er wel vertrouwen in dat de Britse premier Boris Johnson binnen de afgesproken 11 maanden een handelsakkoord zal sluiten met de EU. Dat hij van Engeland een belastingparadijs wil maken geloven de deelnemers niet. Bovendien wie zijn wij om daar iets over te zeggen, stelt men. „Nederland is één van de grootste belastingparadijzen ter wereld. Multinationals lachen zich kapot en betalen geen stuiver belasting.” Een derde denkt wel dat er door de Brexit juist nog meer bedrijven naar Nederland zullen verhuizen.

We zullen het vertrek van de Britten dus wel gaan voelen in de nationale portemonnee, vreest men. „We gaan een grote speler missen die kritisch was over de EU-begroting. We zullen meer betalen en nog meer een speelbal worden van armere EU-landen”, zegt iemand. „Nederland zal als braafste jongetje van de klas weer netjes haar hogere bijdrage aan de geldverslindende Europa-carrousel overmaken.” Maar liefst 92 procent heeft het gevoel dat Nederland samen met andere welvarende EU-landen zal opdraaien voor de Brexit. „Voor de Noord-Europese landen zal het financiële gevolgen hebben. Nederland wordt de melkkoe van Europa.”

Driekwart denkt en hoopt misschien ook wel dat de Brexit de afbrokkeling van de EU inluidt. „Als over 3 jaar blijkt dat Engeland floreert ten opzichte van Europa, zullen er meer landen volgen.” En dat is maar goed ook, tenslotte is deze EU volgens velen: „een onbestuurbare, logge en peperdure” organisatie geworden.” Meer dan de helft wil dus ook dat er een Nexit komt „Nederland mag eruit. De miljarden die nu naar Brussel gaan en in diepe zakken verdwijnen kunnen we beter binnen de eigen grenzen besteden. „Het VK gaat economisch gouden tijden tegemoet. Nederland moet zo snel mogelijk volgen.”

Iemand anders oppert: „Misschien is een Nexit niet nodig maar de EU moet wel veranderen en weer worden zoals het ooit bedoeld was. Alleen economische samenwerking en al het andere geneuzel stoppen.” Een enkele eurofiel ziet het anders: „Machtsverhoudingen veranderen. We moeten ons juist niet uit elkaar laten drijven en denken in termen van ’wij Europeanen’, naast de VS, Rusland en China. De Engelsen zijn nog slaven van de VS. Ik denk dat ze spijt krijgen en met hangende pootjes terugkomen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-van-afbrokkeling-eu
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:31:02 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191278459
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

dat verwacht ik wel
De EU is een honingpotje voor de corrupte 700 parlement leden
quote:
Nederland zal als braafste jongetje van de klas weer netjes haar hogere bijdrage aan de geldverslindende Europa-carrousel overmaken.”

Maar liefst 92 procent heeft het gevoel dat Nederland samen met andere welvarende EU-landen zal opdraaien voor de Brexit. „

Voor de Noord-Europese landen zal het financiële gevolgen hebben. Nederland wordt de melkkoe van Europa.”
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:41:33 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_191278586
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze hebben sinds 2016 al tijd gehad om te onderhandelen.
En daar is alleen maar het Withdrawal Agreement uitgekomen, dat vandaag om middernacht ingaat.
pi_191278587
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De Britten hebben voor valse onafhankelijk gekozen ja. Zodra ze een handelsovereenkomst willen sluiten geven ze veel van hun nieuw verworven vrijheden weer weg.
Yep, ff een overeenkomst sluiten met de VS. Die eisen dat de VK vlees met groeihormonen, met chloor bewerkte kipfilet importeert uit de VS. En o ja, de VS bepaalt met welke bedrijven de UK zaken mag doen. (zie Huawei). Wat een vrijheden.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:51:46 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191278721
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:41 schreef remlof het volgende:

[..]

En daar is alleen maar het Withdrawal Agreement uitgekomen, dat vandaag om middernacht ingaat.
en dat is dus een mededeling dat de UK uit de EU gaat en verder:

we praten nog wel eens, later ok ?

Ja nou daag, ja daaag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191278976
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Prachtig nieuws, dat het VK mag opbloeien zodat het een voorbeeld kan zijn voor overige lidstaten *O*
Ik vrees dat het VK net zo opbloeit als de Britse Spoorwegen na hun privatisering, namelijk allemaal in aparte nietszeggende koninkrijkjes. Over tien jaar kijken we naar Schotland en het VK Ierland dat zich bij de EU hebben aangesloten, terwijl Engeland de geschiedenisboeken openslaat en zich opsplitst in Mersia, Wessex en Northumberland. In navolging van Trump zal Johnson de New Hadrian Wall bouwen tussen Schotland nadat een referendum van de Schotten om onafhankelijk te worden werd gedwarsboomd en ontaardde in Catalaanse toestanden. Vanwege het economisch belang komen de EU lidstaten nu wél in actie en er wordt een vredesmissie onder leiding van Napoleon ehmm. Macron samengesteld om de Schotten richting zelfbestuur te begeleiden. Nu alleen nog een nazaat van Bonny Prince Charles vinden en mn koortsdroom is compleet. Ik ga weer slapen (geen Corona, gewoon een heel zware verkoudheid zonder griepverschijnselen)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 31 januari 2020 @ 14:18:25 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191279097
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 14:10 schreef Sabata het volgende:

[..]

Ik vrees dat het VK net zo opbloeit als de Britse Spoorwegen na hun privatisering, namelijk allemaal in aparte nietszeggende koninkrijkjes. Over tien jaar kijken we naar Schotland en het VK Ierland dat zich bij de EU hebben aangesloten, terwijl Engeland de geschiedenisboeken openslaat en zich opsplitst in Mersia, Wessex en Northumberland. In navolging van Trump zal Johnson de New Hadrian Wall bouwen tussen Schotland nadat een referendum van de Schotten om onafhankelijk te worden werd gedwarsboomd en ontaardde in Catalaanse toestanden. Vanwege het economisch belang komen de EU lidstaten nu wél in actie en er wordt een vredesmissie onder leiding van Napoleon ehmm. Macron samengesteld om de Schotten richting zelfbestuur te begeleiden. Nu alleen nog een nazaat van Bonny Prince Charles vinden en mn koortsdroom is compleet. Ik ga weer slapen (geen Corona, gewoon een heel zware verkoudheid zonder griepverschijnselen)
Ik vrees dat Boris volgende maand een handelsdeal met Trump zal sluiten en zich beiden profileren op het wereldtoneel,
Ik vrees dat de UK zich helemaal het schompes zal vissen in eigen visgronden ,
Ik vrees dat de UK door Poetina voorzien zal worden van goedkoop gas zoveel als men nodig heeft
Ik vrees dat de heren Verhoffstadt en van Baalen zitten te bibberen, wie zal de volgende zijn nu Brexit een succes blijkt te zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191279402
quote:
Nu het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie verlaat, valt het mij op dat we de afgelopen jaren opnieuw de kracht van een blijvende vriendschap in actie hebben gezien. Een vriendschap die vrede, verzoening en welvaart in Europa heeft gebracht, een vriendschap die de vrede in Ierland heeft beschermd toen we deze eerste moeilijke fase van Brexit doormaakten. Namens het Ierse volk wil ik onze mede-Europeanen bedanken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)opdracht-eu-a3988876

O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')