abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190452326
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2019 12:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Joh, met zaken als omscholen houdt Jan Modaal in Engeland zich niet bezig, hoor. En neem maar van mij aan dat je gemiddelde UK burger vooral bezig is met niet totaal leeggezogen te worden door de baas. Ze zijn niet gemotiveerd omdat werknemers totaal uitgeknepen worden in veel sectoren.

En hoe weet ik dit? Ik heb zelf 5 jaar in Engeland gewoond en gewerkt. 50-60 uur werken per week was doodnormaal, lunchpauze was geen tijd voor en als je een keer een kwartiertje te laat kwam, kon je nog op je flikker krijgen ook. Ik heb daar nog nooit tijd voor tijd gehad of overuren uitbetaald gekregen.
Dat zal ik niet ontkennen, maar het verval van het VK heeft weinig te maken met een EU. Dat is in de jaren 70-80 al begonnen. Als het al niet eerder was.
  zondag 15 december 2019 @ 12:14:58 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190452334
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 12:13 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat zal ik niet ontkennen, maar het verval van het VK heeft weinig te maken met een EU. Dat is in de jaren 70-80 al begonnen. Als het al niet eerder was.
Ten tijde van Henry VIII.
Resistance is futile.
pi_190452452
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2019 12:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het stug niet willen toepassen van een metrisch stelsel zegt ook al genoeg mbt industrie. Ja, dan krijg je het tegen Frankrijk en Duitsland zwaar.
  zondag 15 december 2019 @ 12:46:36 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190452694
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 12:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het stug niet willen toepassen van een metrisch stelsel zegt ook al genoeg mbt industrie. Ja, dan krijg je het tegen Frankrijk en Duitsland zwaar.
En The Church of England :')
Resistance is futile.
pi_190452730
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2019 12:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2019 12:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

En The Church of England :')
Schijnbaar snap je niet hoe belangrijk een metrisch stelsel is om überhaupt producten te kunnen verkopen en te maken. Geen Fransman of Duitser staat te wachten op machines die met inches etc werken.

Je zult geen trein meer verkopen die opgebouwd is met een stelsel uit het VK.
  zondag 15 december 2019 @ 12:53:50 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190452778
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 12:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

[..]

Schijnbaar snap je niet hoe belangrijk een metrisch stelsel is om überhaupt producten te kunnen verkopen en te maken. Geen Fransman of Duitser staat te wachten op machines die met inches etc werken.

Je zult geen trein meer verkopen die opgebouwd is met een stelsel uit het VK.
Was dat Thatcher die tegen het metrisch stelsel was?
Resistance is futile.
pi_190452995
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2019 12:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Was dat Thatcher die tegen het metrisch stelsel was?
Ze heeft in ieder geval totaal geen enkele moeite gedaan en heeft vol op de financiële sector ingezet. Leuk voor de korte termijn. En dat de arbeider niet meer gemotiveerd is kan ik mij wel voorstellen als je moet concurreren met Polen, Roemenen etc. waarbij uitbuiting een grote rol gaat spelen. Maar ook dat is een landelijke kwestie. Ieder land kan en moet ervoor zorgen dat de cao etc worden toegepast en dat vakbonden een rol blijven spelen. Dat heeft weinig met een EU te maken. Lang niet alles is prima en gaat er erg veel mis. Maar het is niet de schuld van een EU dat het VK in deze positie zit. En Brexit is niet de oplossing.
pi_190455107
gaat Brexit nu echt gebeuren of wordt t weer 3 jaar uitgesteld?
  zondag 15 december 2019 @ 14:31:17 #59
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_190455229
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 14:26 schreef QAnonn het volgende:
gaat Brexit nu echt gebeuren of wordt t weer 3 jaar uitgesteld?
31 januari zal de start wel zijn. Daarna tot 31 december om de echte afspraken uit te onderhandelen. Mislukken die onderhandelingen dan is een harde brexit alsnog mogelijk.
pi_190455323
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 14:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

31 januari zal de start wel zijn. Daarna tot 31 december om de echte afspraken uit te onderhandelen. Mislukken die onderhandelingen dan is een harde brexit alsnog mogelijk.
harde brexit?
pi_190456722
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 14:35 schreef QAnonn het volgende:

[..]

harde brexit?
Zonder trade deal ( simpel gezegd)
pi_190481589
Ireland secures ¤530m EU funding for electricity line connection to France
https://www.rte.ie/news/i(...)nnector-electricity/

"The total cost of the project is expected to be ¤1bn."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_190485934
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2019 19:30 schreef Aether het volgende:
Ireland secures ¤530m EU funding for electricity line connection to France
https://www.rte.ie/news/i(...)nnector-electricity/

"The total cost of the project is expected to be ¤1bn."
Dat is mooi voor ze
  donderdag 9 januari 2020 @ 19:44:27 #64
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_190953501
Het heeft nauwelijks nog nieuwswaarde maar het is wel relevant:

Brits Lagerhuis keurt brexitwet goed

Het Britse Lagerhuis heeft, zoals verwacht, ingestemd met een wetsvoorstel dat nodig is voor het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie. 330 parlementariërs stemden voor de wet, 231 stemden tegen.

Het wetsvoorstel gaat nu naar het Hogerhuis en wordt dan naar verwachting in de komende weken aangenomen. Daarmee is het vrijwel zeker dat het Verenigd Koninkrijk op 31 januari met een deal afscheid kan nemen van de Europese Unie.

Overgangsperiode

Ook het Europees Parlement moet nog zijn fiat geven aan de brexitdeal. Die stemming is eind januari.

Na de brexit begint een overgangsperiode van 11 maanden. Het Verenigd Koninkrijk houdt zich dan nog aan EU-regels en gaat met Brussel onderhandelen over de toekomstige (handels)relatie.

In de nieuwe wet is onder meer geregeld dat de Britse regering die overgangsperiode niet mag verlengen als er voor 31 december 2020 geen handelsakkoord met de EU is gesloten.

https://nos.nl/artikel/23(...)-brexitwet-goed.html
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_191071882
quote:
DEEL DIT ARTIKEL:

DONDERDAG 16 JANUARI 2020, 10:59
Verenigd Koninkrijk zakt verder weg als handelspartner van Zeeland

Het Verenigd Koninkrijk (VK) wordt steeds minder belangrijk als handelspartner van Zeeland. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In 2018 werd er nog voor 341 miljoen euro geëxporteerd terwijl dit in 2008 nog 525 miljoen euro was. Die daling is dus al ingezet voordat er sprake was van een eventuele Brexit.

Het VK is nog altijd de derde handelspartner van Zeeland, maar het aandeel is wel snel aan het slinken de laatste jaren. Op de eerste plaats staat nog altijd België en op de tweede plek staat Duitsland. Naast deze drie, in de graphic hieronder, heeft Zeeland nog veel meer handelspartners.

Desalniettemin hebben zowel de haven als de bedrijven zich wel voorbereid op de Brexit. Zo heeft de haven achthonderd extra parkeermogelijkheden achter de hand vanwege de langere wachttijden in verband met douanecontroles. Bedrijven hebben qua import en export ook maatregelen genomen. Zo zijn er bedrijven die onderdelen naar het Verenigd Koninkrijk hebben verscheept zodat er daar alvast een voorraad is opgebouwd.
https://www.omroepzeeland(...)spartner-van-Zeeland

-O-
  zondag 26 januari 2020 @ 11:31:16 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191200468
Er komt een Brexit munt *O*
quote:
Brexit day 50p coin unveiled by Chancellor Sajid Javid

A commemorative 50p coin marking the UK's departure from the EU has been unveiled by Chancellor Sajid Javid.

The coins bear the inscription "Peace, prosperity and friendship with all nations" and the date of 31 January.

Mr Javid had first ordered production of the coins in advance of the UK's original 31 October departure date.

But the Brexit delay meant about a million coins had to be melted down and the metal put aside until a new exit date was confirmed.

'New chapter'
About three million Brexit coins will enter circulation around the UK from Friday, with a further seven million to be added later in the year.

Mr Javid, who is Master of the Mint, was given the first batch of coins and will present one to Prime Minister Boris Johnson this week.

As part of the launch of the coin, the Royal Mint will open the doors of its south Wales HQ for 24 hours on 31 January (from 00:01 to 23.59) to let people strike their own commemorative Brexit coins.

Mr Javid said: "Leaving the European Union is a turning point in our history and this coin marks the beginning of this new chapter."

The European Parliament is expected to approve the Withdrawal Agreement on Wednesday, after the PM this week signed the treaty paving the way for the UK to leave on 31 January.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-51250753
Die wil ik! Die wil ik! Die wil ik! Die wil ik!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191200477
Wat een geld verspilling.
  zondag 26 januari 2020 @ 11:55:44 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191200807
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 11:31 schreef Jaeger85 het volgende:
Wat een geld verspilling.
Niet echt. Er zijn regelmatig speciale munt edities zonder goede reden, dus waarom niet eentje over de kwestie die het land 3 jaar in de greep hield.
Mijn reisverslagen
  zondag 26 januari 2020 @ 12:25:26 #69
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191201202
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 11:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet echt. Er zijn regelmatig speciale munt edities zonder goede reden, dus waarom niet eentje over de kwestie die het land 3 jaar in de greep hield.
Het is nou niet bepaald een kwestie waar veel Britten nog enthousiast over zijn :')
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zondag 26 januari 2020 @ 12:26:53 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191201214
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:25 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het is nou niet bepaald een kwestie waar veel Britten nog enthousiast over zijn :')
52% is daar enthousiast over
Mijn reisverslagen
  zondag 26 januari 2020 @ 12:28:33 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191201229
Brexit beschermt bovendien tegen het Corona-virus.
In POL zeiden ze dat er na Brexit geen vliegtuigen meer kunnen landen, dus... :7
Mijn reisverslagen
  Redactie Frontpage zondag 26 januari 2020 @ 14:40:16 #72
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_191202686
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

52% is daar enthousiast over
Allemaal bejaarden. Met een beetje geluk zijn die met 10/20 jaar dood, en de jeugd zit met de problemen. Mensen van boven de 75 moeten ze het stemrecht gewoon ontnemen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_191203121
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 14:40 schreef Djeez het volgende:

[..]

Allemaal bejaarden. Met een beetje geluk zijn die met 10/20 jaar dood, en de jeugd zit met de problemen. Mensen van boven de 75 moeten ze het stemrecht gewoon ontnemen
Domme opmerking, van die 75 jaar.
Het is wél een groep die iig ging stemmen. De opkomst bij de jongeren was een stuk lager. Dat was ook een oorzaak dat "Brexit" won. Probeer eerst maar eens die jongeren aan het stemmen te krijgen ipv zo'n ondemocratische beslissing om bejaarden het stemrecht te ontnemen.

Verder:
Ik zou pleiten voor "om de vier jaar" opnieuw zo'n EU-lidmaatschap middels een referendum opnieuw te toetsen. Om de vier jaar worden er ook parlementaire verkiezingen gehouden, dus waarom niet mbt zo'n belangrijk lidmaatschap.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 26 januari 2020 @ 15:18:53 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191203199
quote:
0s.gif [b]Op zondag 26 januari 2020 15:13 s
Ik zou pleiten voor "om de vier jaar" opnieuw zo'n EU-lidmaatschap middels een referendum opnieuw te toetsen.
Over 4 jaar is dit helemaal geen issue meer in de UK, ook niet onder jongeren. En steun voor opnieuw een referendum hierover is al helemaal geen animo voor. Dat hebben de laatste verkiezingen wel bewezen.
Mijn reisverslagen
pi_191203272
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 15:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat hebben de laatste verkiezingen wel bewezen.
Wat bewijzen die?
Het feit dat Boris de grootste was, zegt niks over of er al dan niet thans een meerderheid is voor "Bregret".
Labour presenteerde een matige kandidaat.
De Schotse nationalisten hebben gewonnen.
Er komt nog een hoop geharrewar. Met het Koningshuis ook en zo. Straks willen de Britten weer lekker rustig aanschuiven aan de EU-tafel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')