Het democratische congress moet dat goedkeuren. Een snelle handelsdeal lukt alleen als de Britten alles slikken wat de VS wil. Chloorkip/hormoonvlees/NHS openstellen. Dat zie ik echt niet gebeuren. Daarnaast zou die ruk naar de VS betekenen dat een handelsovereenkomst met de EU bijna onmogelijk wordt. Wat hun grootste afzetmarkt by far is.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vrees dat Boris volgende maand een handelsdeal met Trump zal sluiten en zich beiden profileren op het wereldtoneel,
Ik vrees dat de UK zich helemaal het schompes zal vissen in eigen visgronden ,
Ik vrees dat de UK door Poetina voorzien zal worden van goedkoop gas zoveel als men nodig heeft
Ik vrees dat de heren Verhoffstadt en van Baalen zitten te bibberen, wie zal de volgende zijn nu Brexit een succes blijkt te zijn
Met drie vrienden is het goed pratenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het democratische congress moet dat goedkeuren. Een snelle handelsdeal lukt alleen als de Britten alles slikken wat de VS wil. Chloorkip/hormoonvlees/NHS openstellen. Dat zie ik echt niet gebeuren. Daarnaast zou die ruk naar de VS betekenen dat een handelsovereenkomst met de EU bijna onmogelijk wordt. Wat hun grootste afzetmarkt by far is.
?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Met drie vrienden is het goed praten
Het is uberhaupt niet heel reëel om te denken dat vrijhandelsakkoorden snel gesloten kunnen worden. Daar gaan vaak jaren aan onderhandelingen aan vooraf. De kans is groter dat er tegen het eind van dit jaar om uitstel wordt gevraagd en het VK in 2021 ook nog onderdeel blijft van de interne EU markt dan dat er een alles omvattend handelsakkoord tussen de EU en het VK gesloten is.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het democratische congress moet dat goedkeuren. Een snelle handelsdeal lukt alleen als de Britten alles slikken wat de VS wil. Chloorkip/hormoonvlees/NHS openstellen. Dat zie ik echt niet gebeuren. Daarnaast zou die ruk naar de VS betekenen dat een handelsovereenkomst met de EU bijna onmogelijk wordt. Wat hun grootste afzetmarkt by far is.
Mooi geschreven.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:37 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)opdracht-eu-a3988876
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 15:32 schreef JeMoeder het volgende:
Na vandaag eindelijk van het gezeik van die theedrinkers af, helemaal van die kneus van een Farage. Veel plezier in jullie eentje.
En maar bléren dat ze hun zaakjes wel even zullen regelen, ze hebben nu een jaar anders is het alsnog het ravijn in met z'n allen want wat alle leave stemmers ook even waren vergeten;quote:De overgangsperiode kwam er op expliciet verzoek van Londen om een crash van de Britse economie te voorkomen. Het in één keer doorsnijden van alle banden met de EU zou tot een economisch-sociale implosie in het Verenigd Koninkrijk leiden: kilometerslange files van vrachtwagens op weg naar luchthavens en havens, tekorten in apotheken en supermarkten, bedrijven die stilvallen door gebrek aan onderdelen en afzet. Kortom, de gevreesde cliff edge. Het Verenigd Koninkrijk is immers vanaf zaterdag een ‘derde land’ voor de EU en valt zonder overgangsperiode terug op de minimale internationale handelsregels voor het economisch verkeer, inclusief douanecontroles.volkskrant
Dus als we als EU genoeg hebben van hun eisen thee, maniertjes en beleefdheden, kunnen we ze ook de vinger geven en dan is hun probleem stukken groter dan dat van ons, maar zo lang we mee onderhandelen en ze deels hun zin geven dringt dat tot niemand door....quote:ruim 40 procent van de Britse export is bestemd voor de EU. Andersom is 9 procent van de EU-export bestemd voor de Britse markt.volkskrant
https://nos.nl/liveblog/2(...)een-viert-feest.htmlquote:Op de vraag of hij(Mark Rutte) Brits premier Boris Johnson vandaag belt om hem te feliciteren antwoordde de premier "nee, er is niets om te vieren".
Filmpje is al voorbij gekomen in dit topic maar hij blijft mooi om te zienquote:
'First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.'quote:
Jij houdt van leugens?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 17:38 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Filmpje is al voorbij gekomen in dit topic maar hij blijft mooi om te zienWeer even met genot naar gekeken
Vrijwel alles wat het Leave kamp heeft betoogd tijdens de campagne. Wat ook wel blijkt uit het feit dat al die beloftes inmiddels in de vuilnisbak liggenquote:
Als je iets maar vaak genoeg zegt wordt het toch vanzelf waarheid?quote:
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:47 schreef Aether het volgende:
[..]
Als je iets maar vaak genoeg zegt wordt het toch vanzelf waarheid?
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Als ik de NOS lees zijn een hoop remain Britten in de veronderstelling dat ze morgen geen Europeaan meer zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |