Heeft deze vraag dan niet te maken met de huidige toestand van jouw echtgenote?quote:Op maandag 23 september 2019 20:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Neuh.. anders zou ik het niet vragen.
Ik denk dat TS een andere reden heeft dan dat, en wil kijken hoeveel mensen dat ook als reden aanvoeren zodat hij daaruit kan afleiden hoe 'normaal' het is om dat als reden aan te voeren.quote:Op maandag 23 september 2019 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Waarom heb je daar redenen voor nodig, andere dan dat je niet meer van je partner houdt en er niet meer hij wil zijn?
Als iemand vreemd gaat oid is de liefde van de ander ook niet zomaar afgelopen toch? En ik veronderstel dat bij de aankondiging van een scheiding je op zijn minst tegen je toekomstige ex moet vertellen waarom je geen zin hebt om verder te gaan.quote:Op maandag 23 september 2019 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Waarom heb je daar redenen voor nodig, andere dan dat je niet meer van je partner houdt en er niet meer hij wil zijn?
Die ander is dan ook niet degene die uit het huwelijk wil stappen dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op maandag 23 september 2019 20:26 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Als iemand vreemd gaat oid is de liefde van de ander ook niet zomaar afgelopen toch? En ik veronderstel dat bij de aankondiging van een scheiding je op zijn minst tegen je toekomstige ex moet vertellen waarom je geen zin hebt om verder te gaan.
Je moet niks, maar de andere partij zal je waarschijnlijk wel vragen naar een reden ja.quote:Op maandag 23 september 2019 20:26 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Als iemand vreemd gaat oid is de liefde van de ander ook niet zomaar afgelopen toch? En ik veronderstel dat bij de aankondiging van een scheiding je op zijn minst tegen je toekomstige ex moet vertellen waarom je geen zin hebt om verder te gaan.
Als jouw vrouw je iets flikt als vreemdgaan oid, dan stop jij toch niet meteen met van haar te houden?quote:Op maandag 23 september 2019 20:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die ander is dan ook niet degene die uit het huwelijk wil stappen dus die vergelijking gaat niet op.
Maar ook niet iedereen beëindigt de relatie direct in geval van vreemdgaan.quote:Op maandag 23 september 2019 20:30 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Als jouw vrouw je iets flikt als vreemdgaan oid, dan stop jij toch niet meteen met van haar te houden?
Dat was je vraag niet. Je vraag was wat een goede reden zou zijn om de relatie te verbreken. Overigens zou wat jij nu zegt een heel goede reden zou zijn om mijn relatie te verbreken.quote:Op maandag 23 september 2019 20:30 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Als jouw vrouw je iets flikt als vreemdgaan oid, dan stop jij toch niet meteen met van haar te houden?
Maar je stopt toch niet met van haar te houden?quote:Op maandag 23 september 2019 20:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was je vraag niet. Je vraag was wat een goede reden zou zijn om de relatie te verbreken. Overigens zou wat jij nu zegt een heel goede reden zou zijn om mijn relatie te verbreken.
En ga je ook tegen haar zeggen dat ze meer energie, die je niet hebt, kost dan dat ze je iets oplevert? En hou je dan ook niet meer van haar?quote:Op maandag 23 september 2019 20:31 schreef Harlekien het volgende:
Wanneer ik merk dat het me niets meer oplevert en alleen maar dingen kost.
Zoals energie.
Ik zit nu op een punt dat ik twijfel of ik ermee door wil gaan of niet toevallig
Maar waarom vertel je niet wat je écht wil weten? Want deze vraag komt niet uit de lucht vallen en waar je nu heen gaat is een afwijking van de vraag in je OP.quote:Op maandag 23 september 2019 20:37 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar je stopt toch niet met van haar te houden?
Oke dat was niet mijn vraag.
Dankjewel. Verhelderend, dus als de liefde er nog is maar het vertrouwen om wat voor reden weg is kun je dus wel gewoon met goed fatsoen een scheiding aanvragen.quote:Op maandag 23 september 2019 20:41 schreef Chia het volgende:
In het algemeen: als je geen gemeenschappelijke toekomst meer ziet. Dat kan doordat het vertrouwen onherstelbaar beschadigd is, maar ook omdat de liefde er niet meer is. En zonder vertrouwen is er voor mij bijvoorbeeld geen basis meer voor een gemeenschappelijke toekomst, hoeveel liefde er desondanks of is.
Anyway, allerlei verschillende redenen dus. Die niet per se goed of fout zijn.
Er is eigenlijk geen goed of fout. Hoewel ik met kinderen in het spel professionele hulp tijdig een kans geven wel van belang vind. Twee volwassenen onderling mogen het zelf weten als ze om iets futiels de handdoek in de ring willen gooien.
Omdat ik graag op iemand wil kunnen vertrouwen en bouwen. Andersom geef ik dat ook terug.quote:Op maandag 23 september 2019 20:49 schreef miss_sly het volgende:
In dit geval zou ik me als ik jou was heel erg afvragen waarom jij wil scheiden? Is dat omdat het moeilijk is? Want dat dat het nu is, is evident.
En wat betekent die scheiding voor jullie gezamenlijke kinderen? Durf jij die bij haar te laten voor minstens de helft van de tijd?quote:Op maandag 23 september 2019 20:52 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Omdat ik graag op iemand wil kunnen vertrouwen en bouwen. Andersom geef ik dat ook terug.
Ik sta er beter voor.quote:Op maandag 23 september 2019 20:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat betekent die scheiding voor jullie gezamenlijke kinderen? Durf jij die bij haar te laten voor minstens de helft van de tijd?
Kun je eerlijk zijn dat er genoeg geprobeerd is om tot die conclusie te komen, zonder straks weer spijt te krijgen als je weer single bent?quote:Op maandag 23 september 2019 20:48 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dankjewel. Verhelderend, dus als de liefde er nog is maar het vertrouwen om wat voor reden weg is kun je dus wel gewoon met goed fatsoen een scheiding aanvragen.
Het gaat niet om goed fatsoen. Het is meer dat in veel gevallen er ook niemand bij gebaat is om enkel uit plichtsbesef bij elkaar te blijven.quote:Op maandag 23 september 2019 20:48 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dankjewel. Verhelderend, dus als de liefde er nog is maar het vertrouwen om wat voor reden weg is kun je dus wel gewoon met goed fatsoen een scheiding aanvragen.
Je bedoelt dat je ervan uitgaat dat jij alleen de voogdij gaat krijgen?quote:
Als je zoon niet van jou blijkt te zijn. Duh.quote:Op maandag 23 september 2019 20:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
Beste fokkers,
Wat zou voor jullie een goede reden zijn om een relatie te verbreken/scheiden?
Die is wel van mij.quote:Op maandag 23 september 2019 21:00 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als je zoon niet van jou blijkt te zijn. Duh.
Alleen van je dochter wist je dat zekerquote:
Klopt, ik heb een hekel aan alleen zijn en ben ook bang dat ik iets goeds weggooi. Ik hou van haar, ik wil bij haar zijn maar ik kan haar kennelijk niet helpen om beter te worden, ze doet niets anders dan zich verzetten tegen hulp op het moment. En het kost me zoveel energie, en nu ben ik op het punt dat ik me afvraag of het dit allemaal wel waard is. Ik heb de kinderen om rekening mee te houden, m'n dochter begint al steeds meer van me weg te blijven, ze vraagt zich af waarom ik niet een advocaat zoek en de scheiding aanvraag.quote:Op maandag 23 september 2019 20:58 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Kun je eerlijk zijn dat er genoeg geprobeerd is om tot die conclusie te komen, zonder straks weer spijt te krijgen als je weer single bent?
Misschien moet je geen overhaaste dingen willen doen in deze situatie. Als zij nou eerst eens echt hulp aanvaardt en jij niet naast je gewone werkuren nog meerdere avonden bij loopt te beunen, hebben jullie beide misschien ook wat meer rust en ruimte om eerst weer eens wat nader tot elkaar te kunnen komen.
Ook met het oog op dat je eerder schreef dat je slecht alleen kan, er al een jong kind is en er nog eentje op komst is. Je hebt niet zomaar even een betrouwbare nieuwe die je makkelijk in de mix kan gooien en je ouders weer als back up laten fungeren, terwijl je daar ook commentaar op hebt zal je misschien ook geen optimale rust gaan geven..
Ah wel dus. Dat verzetten, is dat niet onderdeel van het "ziektebeeld"?quote:Op maandag 23 september 2019 21:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een hekel aan alleen zijn en ben ook bang dat ik iets goeds weggooi. Ik hou van haar, ik wil bij haar zijn maar ik kan haar kennelijk niet helpen om beter te worden, ze doet niets anders dan zich verzetten tegen hulp op het moment. En het kost me zoveel energie, en nu ben ik op het punt dat ik me afvraag of het dit allemaal wel waard is. Ik heb de kinderen om rekening mee te houden, m'n dochter begint al steeds meer van me weg te blijven, ze vraagt zich af waarom ik niet een advocaat zoek en de scheiding aanvraag.
Je dochter zit in de puberteit, een periode waarin ze zich los gaan maken van de ouders. Daarnaast heeft zij wellicht een wat andere visie dan jij, aangezien zij niet met haar getrouwd is, haar vond na die poging en ze ook nog weinig benul zal hebben van de rompslomp die nog gaat komen als je daadwerkelijk gaat scheiden.quote:Op maandag 23 september 2019 21:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een hekel aan alleen zijn en ben ook bang dat ik iets goeds weggooi. Ik hou van haar, ik wil bij haar zijn maar ik kan haar kennelijk niet helpen om beter te worden, ze doet niets anders dan zich verzetten tegen hulp op het moment. En het kost me zoveel energie, en nu ben ik op het punt dat ik me afvraag of het dit allemaal wel waard is. Ik heb de kinderen om rekening mee te houden, m'n dochter begint al steeds meer van me weg te blijven, ze vraagt zich af waarom ik niet een advocaat zoek en de scheiding aanvraag.
Geen idee.quote:Op maandag 23 september 2019 21:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah wel dus. Dat verzetten, is dat niet onderdeel van het "ziektebeeld"?
Nog iets waar kennelijk niet alleen je dochter te weinig inzicht in heeft. Lijkt me verstandig om aan de bel te trekken bij je huisarts..quote:
Omdat ik weet hoe de dans te ontspringen. Maar dan spreek ik wel alleen over mezelf. Ik heb een goede babbel en weet wat er van mij verwacht wordt.quote:Op maandag 23 september 2019 21:23 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je dochter zit in de puberteit, een periode waarin ze zich los gaan maken van de ouders. Daarnaast heeft zij wellicht een wat andere visie dan jij, aangezien zij niet met haar getrouwd is, haar vond na die poging en ze ook nog weinig benul zal hebben van de rompslomp die nog gaat komen als je daadwerkelijk gaat scheiden.
Om nog maar niet te spreken dat ze ook een afspiegeling van jou kan krijgen, doordat jij naast je reguliere werk ook nog 's avonds op pad gaat. Dat kan ook zomaar het idee geven dat jij degene bent die zich aan het onttrekken is en niet zij.
Het is ook niet dat ze je niet eerder heeft zien bezwijken aan stress en verdriet, dus ja.. Moeilijk moeilijk..
Hoe kun je een tijdje terug posten bang te zijn dat jij de dans niet meer kan ontspringen als er externe hulp bij komt kijken, maar denk je wel zeker te zijn van het verkrijgen van de voogdij?
Voor wat? Ik ben niet ziek ofzo.quote:Op maandag 23 september 2019 21:25 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nog iets waar kennelijk niet alleen je dochter te weinig inzicht in heeft. Lijkt me verstandig om aan de bel te trekken bij je huisarts..
Maar ik hou wel heel veel van haar, ze is de moeder van mijn zoon, mijn vrouw en mijn beste maat. Maar is houden van wel genoeg om een huwelijk/relatie te redden?quote:Op maandag 23 september 2019 21:27 schreef droomvrouwtje het volgende:
Bijna een jaar geleden dat ik officieel gescheiden ben. Hier was de reden dat we elkaar niet meer gelukkig konden maken, elkaar niet meer konden bieden wat we nodig hadden en een veranderd toekomst beeld. We leefde letterlijk langs elkaar heen, ieder een eigen leven en geen leven meer samen. We deelde nog weinig dingen samen, geestelijk en fysiek. Dan kom je op een punt dat je elkaar aankijkt en denkt: dit gaat niet werken.
En ik vind mezelf te jong om te blijven hangen in iets waar ik en hij ongelukkig van werden omdat we nu eenmaal getrouwd waren. En liefde is soms ook loslaten, want er was nog wel een soort van houden van, alleen geen houden van meer zoals het gevoel voor mijn idee moet zijn in een relatie
Omdat dit wel een worsteling is waar je hulp bij kan gebruiken. Vooral omdat je geen antwoorden op bepaalde essentiële vragen hebt.quote:Op maandag 23 september 2019 21:28 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Voor wat? Ik ben niet ziek ofzo.
Bij Veilig Thuis denk je jezelf niet eruit te kunnen lullen, maar bij een voogdijzaak wel? Bijzonder. Jij kan stellen dat zij niet optimaal is nu, maar omgekeerd heeft ze vast ook wel de nodige dirt over jou die naar boven zou kunnen komen en wellicht ook geregistreerd staat oid. Weet waar je aan begint..quote:Op maandag 23 september 2019 21:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Omdat ik weet hoe de dans te ontspringen. Maar dan spreek ik wel alleen over mezelf. Ik heb een goede babbel en weet wat er van mij verwacht wordt.
En ja dat zei ze zelf ook, ze heeft me eerder op m'n slechts gezien maar daar kan mijn toestand nu niet aan tippen zei ze.
Wat???quote:Op maandag 23 september 2019 20:17 schreef herverwijderd het volgende:
als ik de ander niet uit kan staan en/of ze de dop niet terug doen op de tandpasta.
Je hebt een zorgmijdende vrouw met kennelijk nog wat hangende diagnoses waar je niet zoveel vanaf lijkt te weten en je bent mede daardoor gespannen toch? Me dunkt..quote:Op maandag 23 september 2019 21:28 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Voor wat? Ik ben niet ziek ofzo.
Dat heb ik mij heel lang afgevraagd, vanaf het moment dat het gesprek kwam ongelukkig te zijn in de relatie en de daadwerkelijke scheiding is 2 jaar over heen gegaan. Omdat dingen die je afbreekt je niet zo maar kan opbouwen, dat vergt tijd. Het keerpunt kwam toen ik het gevoel kreeg dat ik aan het trekken was aan een dood paard. Ik stak er energie in en kreeg nul terug, de houding van hem was duidelijk genoeg dat hij ook niet meer verder wilde en konquote:Op maandag 23 september 2019 21:32 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar ik hou wel heel veel van haar, ze is de moeder van mijn zoon, mijn vrouw en mijn beste maat. Maar is houden van wel genoeg om een huwelijk/relatie te redden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |