abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 september 2019 @ 12:06:20 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189019970
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Vooruit, misschien moeten we de lat voor bewijsvoering inderdaad hoger leggen. Punt is dat onze rechtsstaat het prima doet, en je verbetering binnen de rechtsstaat realiseert (eisen aan bewijs, hoogte van de straffen), en niet de rechtstaat bij het grofvuil zet. Ik denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn?
Sinds criminele burgerinfiltranten weer zijn toegestaan, staat de rechtstaat al bij het grofvuil.. Tel daar ook nog kroongetuigen bij op, en ohja.. het BIBOB monster.. en wat is er dan nog over buiten een leuk plaatje voor de buitenwacht?

Wij sluiten mensen levenslang op zonder een greintje bewijs en bestrijden misdaad met nog grotere misdaad..

Dat is hoe ik het zie..
pi_189019990
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Net had je het over productie..

Hoeveel nederlanders kopen wiet in het centrum van amsterdam?
Juist...

Als je daar ook coke gaat verkopen dan is er geen markt meer.. Je denkt dat niemand vervoer heeft in europa? En dat je overal grenscontroles hebt?
Ik zeg toch juist dat die hele mocromaffia voornamelijk hun drugs exporteert?
Dan helpt regulering toch niet in Nederland?

Van de Nederwiet gaat ook 80% naar het buitenland en zit ook een aardig crimineel circuit achter he.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 19 september 2019 @ 12:10:06 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189020011
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Net had je het over productie..

Hoeveel nederlanders kopen wiet in het centrum van amsterdam?
Juist...

Als je daar ook coke gaat verkopen dan is er geen markt meer.. Je denkt dat niemand vervoer heeft in europa? En dat je overal grenscontroles hebt?
Misschien krijgen we ook wat meer opbrengst uit het toerisme als we alle drugs in dit land gaan legaliseren. En als ze het naar het land van herkomst willen meenemen is dat niet ons probleem.
  donderdag 19 september 2019 @ 12:11:00 #54
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik zeg toch juist dat die hele mocromaffia voornamelijk hun drugs exporteert?
Dan helpt regulering toch niet in Nederland?

Van de Nederwiet gaat ook 80% naar het buitenland en zit ook een aardig crimineel circuit achter he.
Ja dat zeg je nu al een paar keer.. maar er staat niemand bij de grens die zegt dat buitenlanders hun snuif niet hier mogen komen halen..

Wat denk je dat er van die markt overblijft.. er is immers vrij verkeer..
  donderdag 19 september 2019 @ 12:11:15 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:10 schreef Tengano het volgende:

[..]

Misschien krijgen we ook wat meer opbrengst uit het toerisme als we alle drugs in dit land gaan legaliseren. En als ze het naar het land van herkomst willen meenemen is dat niet ons probleem.
Exact.. wij gaan andere landen ook niet lastig vallen omdat er wapens vandaan komen
pi_189020023
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is om hun eigen verantwoordelijkheid af te schuiven of iig af te leiden van.
Inderdaad, het is van het niveau 'het is gewoon troep!' roepen. Oogkleppen op en gaan, tegen beter weten in.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nouja het is natuurlijk uiteindelijk de vraag die het bestaansrecht van de criminelen in stand houd.
Daar mag iedereen die wel eens een lijntje snuift wel eens bij stilstaan vind ik.
Het is uiteindelijk de repressie die maakt dat criminelen groot kunnen worden en criminaliteit kunnen verspreiden.

Daar mag iedereen die VVD, CDA, CU of het ruggengraatloze D66 stemt of heeft gestemd weleens over nadenken. Je weet dat de war on drugs niet werkt, je weet dat de overwinning niet in zicht is en er ook nooit gaat komen, je weet dat de drooglegging in de VS de georganiseerde criminaliteit in het zadel heeft gezet.

Nou heb je wat 20 jaar geleden al was voorspeld: Bloed aan je handen. Ontwrichting van de samenleving, en een enorme lucratieve criminele business.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189020032
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja dat zeg je nu al een paar keer.. maar er staat niemand bij de grens die zegt dat buitenlanders hun snuif niet hier mogen komen halen..

Wat denk je dat er van die markt overblijft.. er is immers vrij verkeer..
Jij denkt dat half Europa paar keer naar Nederland komt om drugs te halen?
Nee man. Nederlandse criminelen zullen dat gewoon de grens over smokkelen en alsnog verkopen in die landen zelf, veel makkelijker.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189020037
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:07 schreef ThePlaneteer het volgende:


Van de Nederwiet gaat ook 80% naar het buitenland en zit ook een aardig crimineel circuit achter he.
Hoe kom je aan dat cijfer?

Uit een of ander vaag rapport waarmee de overheid schermt maar totaal niet onderbouwd wordt. :D
pi_189020042
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij denkt dat half Europa paar keer naar Nederland komt om drugs te halen?
Nee man. Nederlandse criminelen zullen dat gewoon de grens over smokkelen en alsnog verkopen in die landen zelf, veel makkelijker.
Roelf _O_
pi_189020047
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan dat cijfer?

Uit een of ander vaag rapport waarmee de overheid schermt maar totaal niet onderbouwd wordt. :D
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rt-d-1450611-a965551

Er is geen data van maar conclusie van onderzoekers:
Opstelten zei dat 80 procent van de cannabis wordt geëxporteerd en noemde dat percentage „spijkerhard”. Het is echter alleen zeker dat de export, afhankelijk van de definitie van binnenlandse consumptie, ligt tussen de 31 tot 96 procent of tussen de 54 tot 97 procent. We beoordelen de stelling als onwaar.

Het is iig niet zo dat omdat wiet in Nederland legaal is het niet meer geëxporteerd wordt. Dus regulering betekent niet meer dat criminelen opeens werkloos worden omdat er geen afzetmarkt is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 19 september 2019 @ 12:15:19 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189020061
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij denkt dat half Europa paar keer naar Nederland komt om drugs te halen?
Nee man. Nederlandse criminelen zullen dat gewoon de grens over smokkelen en alsnog verkopen in die landen zelf, veel makkelijker.
Dan zouden ze daar hetzelfde moeten doen. We hebben in Europa toch ook geen grote criminaliteitsproblemen rond de alcohol die geconsumeerd wordt. Als alle drugs in diezelfde categorie komt, valt er weinig meer in te verdienen; net zomin als met het verhandelen van illegaal gemaakte appelmoes.
  donderdag 19 september 2019 @ 12:15:41 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij denkt dat half Europa paar keer naar Nederland komt om drugs te halen?
Nee man. Nederlandse criminelen zullen dat gewoon de grens over smokkelen en alsnog verkopen in die landen zelf, veel makkelijker.
Ja dat denk ik..

En als gunther nou veel geld verdiend met het ophalen van coke naar duitsland, dan ziet rudolph dat ook en gaat rudolph dat ook doen.. etc etc

Net zo lang tot de waarde gedaald is en er dus geen markt meer is..

Anderhalve dag ongeveer..
  donderdag 19 september 2019 @ 12:16:48 #63
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Opstelten zei
Euhm....

En verder:
Het is algemeen bekend dat er niemand is die harder kan liegen dan hij
pi_189020100
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:15 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dan zouden ze daar hetzelfde moeten doen. We hebben in Europa toch ook geen grote criminaliteitsproblemen rond de alcohol die geconsumeerd wordt. Als alle drugs in diezelfde categorie komt, valt er weinig meer in te verdienen; net zomin als met het verhandelen van illigaal gemaakte appelmoes.
Precies, het zou enkel werken als je harddrugs in heel Europe reguleert.
We weten allebei dat dat niet gaat gebeuren :)

quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja dat denk ik..

En als gunther nou veel geld verdiend met het ophalen van coke naar duitsland, dan ziet rudolph dat ook en gaat rudolph dat ook doen.. etc etc

Net zo lang tot de waarde gedaald is en er dus geen markt meer is..

Anderhalve dag ongeveer..
Haha sorry hoor maar dit is zo compleet naïef.
Nederlandse gereguleerde coke wordt natuurlijk niet oneindig geproduceerd, dus het aanbod blijft laag en de vraag hoog.
Daarnaast opereren Gunther en Rudolph ook in het illegale circuit, dus is het wachten totdat Mohammed en Ali die distributielijnen met veel geweld in handne krijgen.

Nogmaals, kijk naar het reguleringsbeleid op het gebied van wiet, dat leidt niet tot lagere criminaliteit (integendeel zelf).

quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Euhm....

En verder:
Het is algemeen bekend dat er niemand is die harder kan liegen dan hij
Ja dat staat ook al in de conclusie Sherlock. Misschien ff het artikel lezen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189020123
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rt-d-1450611-a965551

Er is geen data van maar conclusie van onderzoekers:
Opstelten zei dat 80 procent van de cannabis wordt geëxporteerd en noemde dat percentage „spijkerhard”. Het is echter alleen zeker dat de export, afhankelijk van de definitie van binnenlandse consumptie, ligt tussen de 31 tot 96 procent of tussen de 54 tot 97 procent. We beoordelen de stelling als onwaar.

Het is iig niet zo dat omdat wiet in Nederland legaal is het niet meer geëxporteerd wordt. Dus regulering betekent niet meer dat criminelen opeens werkloos worden omdat er geen afzetmarkt is.
Dus je roept maar ivo eh Opstelten na die de boel bij elkaar loog. Zo zien we dat overheidspropaganda omtrent wiet export erg goed heeft gewerkt. :D
pi_189020131
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is iig niet zo dat omdat wiet in Nederland legaal is het niet meer geëxporteerd wordt.
Wiet is hier echter niet legaal en de teelt ervan - buiten de medische wiet - al helemaal niet.
  donderdag 19 september 2019 @ 12:22:42 #67
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020139
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Precies, het zou enkel werken als je harddrugs in heel Europe reguleert.
We weten allebei dat dat niet gaat gebeuren :)
[..]

Haha sorry hoor maar dit is zo compleet naïef.
Nederlandse gereguleerde coke wordt natuurlijk niet oneindig geproduceerd, dus het aanbod blijft laag en de vraag hoog.
Daarnaast opereren Gunther en Rudolph ook in het illegale circuit, dus is het wachten totdat Mohammed en Ali die distributielijnen met veel geweld in handne krijgen.

Nogmaals, kijk naar het reguleringsbeleid op het gebied van wiet, dat leidt niet tot lagere criminaliteit (integendeel zelf).
[..]

Ja dat staat ook al in de conclusie Sherlock. Misschien ff het artikel lezen.
Ja want mo en ali gaan even voor een tientje per uur chauffeur worden en een ak47 kopen...

Het reguleringsbeleid op het gebied van wiet? Welk reguleringsbeleid?
Je bedoeld dat als je een granaat voor een coffeeshop flikkert je er zelf eentje mag openen?

Ik hoef helemaal niet te lezen.. als iemand Opstelten noemt weet je bij voorbaat al dat het niet waar is..
pi_189020151
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus je roept maar ivo eh Opstelten na die de boel bij elkaar loog. Zo zien we dat overheidspropaganda omtrent wiet export erg goed heeft gewerkt. :D
Prima, nemen we toch het laagste percentage van54%. Doet voor mijn punt weinig onder dat er achter onze reguleerde wiet nog veel criminaliteit hangt dat door heel Europa opereert.

Gereguleerde wietteelt heeft niet geleid tot minder criminaliteit, dus zie niet in hoe dat bij gereguleerde coke wel zo zou zijn. En het lukt jullie ook niet echt om daar overtuigende argumenten voor aan te leveren.

quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja want mo en ali gaan even voor een tientje per uur chauffeur worden en een ak47 kopen...

Het reguleringsbeleid op het gebied van wiet? Welk reguleringsbeleid?
Je bedoeld dat als je een granaat voor een coffeeshop flikkert je er zelf eentje mag openen?

Ik hoef helemaal niet te lezen.. als iemand Opstelten noemt weet je bij voorbaat al dat het niet waar is..
Gereguleerde wietteelt heeft niet geleid tot minder criminaliteit, dus zie niet in hoe dat bij gereguleerde coke wel zo zou zijn. En het lukt jullie ook niet echt om daar overtuigende argumenten voor aan te leveren.

Wellicht kun je mn vraag beantwoorden door hoe regulering van cocaïne de criminelen buitenspel zet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189020162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:01 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik denk dat achter de schermen alle registers worden opengetrokken om pubertje hamid te vinden. Dan nog hebben ze een kleine vis te pakken.
Heb ik iets gemist? Wie is hamid?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189020163
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gereguleerde wietteelt heeft niet geleid tot minder criminaliteit
Nee gek hè als de levering van wiet aan verdeelpunten alsook de teelt volledig illegaal blijft. :') 8)7 |:(
  donderdag 19 september 2019 @ 12:25:43 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Prima, nemen we toch het laagste percentage van54%. Doet voor mijn punt weinig onder dat er achter onze reguleerde wiet nog veel criminaliteit hangt dat door heel Europa opereert.

Gereguleerde wietteelt heeft niet geleid tot minder criminaliteit, dus zie niet in hoe dat bij gereguleerde coke wel zo zou zijn. En het lukt jullie ook niet echt om daar overtuigende argumenten voor aan te leveren.
Omdat hard aanpakken de afgelopen 40 jaar ook niets heeft opgeleverd misschien? Ofwel.. meer criminaliteit..

En verder er is niets gereguleerd.. Niemand mag wiet telen of importeren..
pi_189020179
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee gek hè als de levering van wiet aan verdeelpunten alsook de teelt volledig illegaal blijft. :') 8)7 |:(
Ok dus we moeten cocaine ipv reguleren compleet legaliseren?
Dat gaat wel werken denk je?

Ik reageer enkel op iemand die roept dat regulering van cocaine ervoor zorgt dat de criminaliteit afneemt. Dat is gewoon onzin.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189020191
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Omdat hard aanpakken de afgelopen 40 jaar ook niets heeft opgeleverd misschien? Ofwel.. meer criminaliteit..
Dus omdat iets verbieden geen zin heeft moeten we het maar legaliseren in de hoop dat dan onze problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen?
Really?

Dat is toch geen argument. Legaliseren in Nederland zal trouwens ook niet de criminaliteit doen afnemen. Probeer nog eens een situatie te schetsen zou ik zeggen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 19 september 2019 @ 12:27:21 #74
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wellicht kun je mn vraag beantwoorden door hoe regulering van cocaïne de criminelen buitenspel zet.
Dat heb ik net gedaan.. en dan kom jij met een cijfer van 0 tot en met 100 en vind je dat plausibel..
Dan zeggen we daar wat van en maak je daar 50% van..

Ik zeg: Je hebt geen flauw idee..
pi_189020200
Leeft deze liquidatie overigens ook een beetje in het buitenland of valt dat wel mee? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 19 september 2019 @ 12:28:01 #76
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus omdat iets verbieden geen zin heeft moeten we het maar legaliseren in de hoop dat dan onze problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen?
Really?

Dat is toch geen argument. Legaliseren in Nederland zal trouwens ook niet de criminaliteit doen afnemen. Probeer nog eens een situatie te schetsen zou ik zeggen.
Begin maar opnieuw te lezen..
pi_189020216
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ok dus we moeten cocaine ipv reguleren compleet legaliseren?
Dat gaat wel werken denk je?

Ik reageer enkel op iemand die roept dat regulering van cocaine ervoor zorgt dat de criminaliteit afneemt. Dat is gewoon onzin.
Daar heb ik niet per se een mening over, ik denk dat coke enorm verslavend is en een hele reeks aan eigen problemen met zich meebrengt. Maar dat wanneer je de verkoop aan consumenten van wiet gedoogt/reguleert maar productie en levering aan coffeeshops illegaal houdt dan zal dat natuurlijk if anything resulteren in een toename van de criminaliteit want een grote, 'vrijgegeven' markt mbt de eindconsument dus meer vraag. :')
  donderdag 19 september 2019 @ 12:28:19 #78
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020219
quote:
5s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:27 schreef vosss het volgende:
Leeft deze liquidatie overigens ook een beetje in het buitenland of valt dat wel mee? :@
Zeker.. is wereldnieuws..
pi_189020223
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Prima, nemen we toch het laagste percentage van54%. Doet voor mijn punt weinig onder dat er achter onze reguleerde wiet nog veel criminaliteit hangt dat door heel Europa opereert.

Welke gereguleerde wietteelt heb je het over. Verder wordt in veel kringen zelfs dat onderzoek waar ivo aan refereerde in twijfel getrokken.

Alles in deze onderzoeken maar zo extreem mogelijk schetsen om de war on drugs door de VVD maar te kunnen blijven steunen.
pi_189020239
Wiet legaliseren kan makkelijker omdat je het gewoon in Nederland kunt verbouwen en het lokaal veel overlast, branden en vernielingen door huurders gaat schelen.

Cocaine legaliseren? Dan zul je het ook hier moeten verbouwen. En probeer maar eens coca hier te verbouwen. En dan nog het produceren. Heel ander verhaal.

En als je import gaat legaliseren ben je ook mooi klaar als Nederland, dan wordt het een doorvoerland voor heel Europa waar iedereen legaal hun coke kan importeren.
pi_189020250
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:27 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat heb ik net gedaan.. en dan kom jij met een cijfer van 0 tot en met 100 en vind je dat plausibel..
Dan zeggen we daar wat van en maak je daar 50% van..

Ik zeg: Je hebt geen flauw idee..
Lol je ontkracht geen enkel argument, gaat alleen niet op details en percentages.

Feit is dat regulering/legalisatie er niet voor zorgt dat criminaliteit afneemt en dat was de discussie. Het is simpelweg geen oplossing.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189020255
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:30 schreef Sapstengel het volgende:


Cocaine legaliseren? Dan zul je het ook hier moeten verbouwen. En probeer maar eens coca hier te verbouwen. En dan nog het produceren. Heel ander verhaal.

In kassen kunnen we toch alles kweken waarom dan geen cocaplanten?
pi_189020257
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:30 schreef Sapstengel het volgende:
Cocaine legaliseren? Dan zul je het ook hier moeten verbouwen. En probeer maar eens coca hier te verbouwen. En dan nog het produceren. Heel ander verhaal.
De Oranjes kunnen het vast wel op een akkoordje met Bouterse gooien! (Koninklijke) Nederlandse cocaine fabriek back in business! _O_
  donderdag 19 september 2019 @ 12:34:03 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189020270
quote:
5s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:27 schreef vosss het volgende:
Leeft deze liquidatie overigens ook een beetje in het buitenland of valt dat wel mee? :@
je bedoelt het CNN gehalte? Geen idee
  donderdag 19 september 2019 @ 12:35:31 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189020282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:30 schreef Sapstengel het volgende:
Wiet legaliseren kan makkelijker omdat je het gewoon in Nederland kunt verbouwen en het lokaal veel overlast, branden en vernielingen door huurders gaat schelen.

Cocaine legaliseren? Dan zul je het ook hier moeten verbouwen. En probeer maar eens coca hier te verbouwen. En dan nog het produceren. Heel ander verhaal.

En als je import gaat legaliseren ben je ook mooi klaar als Nederland, dan wordt het een doorvoerland voor heel Europa waar iedereen legaal hun coke kan importeren.
waarom moet je het hier verbouwen? En NL is al het doorvoerland
pi_189020293
quote:
5s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? Wie is hamid?
Vermoedelijke dader zal ergens uit het rifgebergte komen. Of dacht jij dat Diederik Jan uit Zuid hierachter zit?
pi_189020294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom moet je het hier verbouwen? En NL is al het doorvoerland
Wat wil je dan doen? Tegen alle kartels zeggen kom maar hier met je cocaine?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In kassen kunnen we toch alles kweken waarom dan geen cocaplanten?
https://www.vice.com/en_u(...)cocaine-in-australia
  donderdag 19 september 2019 @ 12:37:30 #88
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:30 schreef Sapstengel het volgende:
en het lokaal veel overlast, branden en vernielingen door huurders gaat schelen.

Want dat is wat het veroorzaakt? Ik heb er bar weinig over gehoord..
Net zo veel als het aquarium van henkie, de tomaten van toos, en de leguaan onder een lamp van annemieke..
  donderdag 19 september 2019 @ 12:37:51 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189020308
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Wat wil je dan doen? Tegen alle kartels zeggen kom maar hier met je cocaine?
[..]

https://www.vice.com/en_u(...)cocaine-in-australia
waarom moet dat via een kartel?
pi_189020325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:10 schreef Tengano het volgende:

[..]

Misschien krijgen we ook wat meer opbrengst uit het toerisme als we alle drugs in dit land gaan legaliseren. En als ze het naar het land van herkomst willen meenemen is dat niet ons probleem.
Volgens mij benaderen we het al redelijk zo. Althans, zoals je regelmatig leest over de Colombianen of Brazilianen die partijen cocaine onderscheppen, bestemd voor de Europese markt.. Zoiets lees je nou nooit over smokkel van bijvoorbeeld XTC. Als Nederlanders gepakt wordt is het altijd in het buitenland.
pi_189020330
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Want dat is wat het veroorzaakt? Ik heb er bar weinig over gehoord..
Net zo veel als het aquarium van henkie, de tomaten van toos, en de leguaan onder een lamp van annemieke..
Je kent die overlast niet? Mensen die hun huis verhuren via een verhuurmakelaar en het verwoest aantreffen. Al het geknutsel met electriciteit wat tot branden leidt? Legaal wiet kweken zou een prima oplossing zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom moet dat via een kartel?
Wie denk je dat dan de cocaine gaat verbouwen die hier het land in komt? Jose met z'n organic cocaine boerderij? Uiteindelijk komt alles uit bij de kartels, ook al heb je een kleine boer of producent. Die willen het grote geld.
  donderdag 19 september 2019 @ 12:39:26 #92
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Lol je ontkracht geen enkel argument, gaat alleen niet op details en percentages.

Feit is dat regulering/legalisatie er niet voor zorgt dat criminaliteit afneemt en dat was de discussie. Het is simpelweg geen oplossing.
Je roept steeds hetzelfde.. Ik heb duidelijk uitgelegd dat en waarom de markt zal instorten.. Daar hou ik het verder bij..

Ik hoor graag de oplossing mbt het drugsgeweld van je
pi_189020345
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je roept steeds hetzelfde.. Ik heb duidelijk uitgelegd dat en waarom de markt zal instorten.. Daar hou ik het verder bij..
Ja dat was vrij weinig overtuigend. Het is vrij makkelijk aan te tonen dat de criminelen die achter deze moord zitten bij een regulering op de Nederlandse markt gewoon door kunnen met hun praktijken.

quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]
Ik hoor graag de oplossing mbt het drugsgeweld van je
Mogelijk zit de oplossing in de geldstromen controleren en het witwascircuit tegengaan.
het is natuurlijk niet zo makkelijk anders duurde het niet zo lang.

Wel ben ik ervan overtuigd dat reguleren geen oplossing is, maar het gewoonweg opgeven van het probleem is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 19 september 2019 @ 12:41:03 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189020350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Je kent die overlast niet? Mensen die hun huis verhuren via een verhuurmakelaar en het verwoest aantreffen. Al het geknutsel met electriciteit wat tot branden leidt? Legaal wiet kweken zou een prima oplossing zijn.
[..]

Wie denk je dat dan de cocaine gaat verbouwen die hier het land in komt? Jose met z'n organic cocaine boerderij?
als het legaal is wel ja maar dat heeft alleen europees of zelfs wereldwijd zin, als NL alleen lost het niks op
  donderdag 19 september 2019 @ 12:42:45 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189020379
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

Feit is dat regulering/legalisatie er niet voor zorgt dat criminaliteit afneemt en dat was de discussie. Het is simpelweg geen oplossing.
Het probleem is de War on Drugs. Je zal eerst de kraan moeten dichtdraaien voor je zinnig kan dweilen. Dus je begint met legalisatie en daarna kan je kijken hoe je de wereld kan redden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189020397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

als het legaal is wel ja maar dat heeft alleen europees of zelfs wereldwijd zin, als NL alleen lost het niks op
En je denkt niet dat die kartels dat allemaal prima vinden en het dan maar opgeven? Die gaan gewoon net zo lang boeren afpersen, vrachten onderschappen, transport overvallen etc tot ze de macht weer in handen hebben.
  donderdag 19 september 2019 @ 12:44:04 #97
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189020400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:39 schreef Sapstengel het volgende:
Je kent die overlast niet? Mensen die hun huis verhuren via een verhuurmakelaar en het verwoest aantreffen. Al het geknutsel met electriciteit wat tot branden leidt? Legaal wiet kweken zou een prima oplossing zijn.
Volgens mij is het de politie die een huis vernield tijdens een inval... en klooien met stroom is dan dus de oorzaak van de rest..

Het telen van wiet is de oorzaak niet..

Net zoals een kapotte dakpan niets met een automonteur van doen heeft
pi_189020402
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem is de War on Drugs. Je zal eerst de kraan moeten dichtdraaien voor je zinnig kan dweilen. Dus je begint met legalisatie en daarna kan je kijken hoe je de wereld kan redden.
'We gaan dit spul eerst legaliseren en daarna gaan we direct onze best doen om het van de aardbodem doen verdwijnen'.

Zoiets? Of zou harddrugs, met alle maatschappelijke problemen die het meebrengt, altijd legaal moeten blijven?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 19 september 2019 @ 12:45:02 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189020416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:44 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

'We gaan dit spul eerst legaliseren en daarna gaan we direct onze best doen om het van de aardbodem doen verdwijnen'.

Zoiets? Of zou harddrugs, met alle maatschappelijke problemen die het meebrengt, altijd legaal moeten blijven?
Wat voor problemen jij ook ziet rond drugs, die worden niet opgelost door de War on Drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189020429
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Volgens mij is het de politie die een huis vernield tijdens een inval... en klooien met stroom is dan dus de oorzaak van de rest..

Het telen van wiet is de oorzaak niet..

Net zoals een kapotte dakpan niets met een automonteur van doen heeft
:')

Ik ben zelf in een woning geweest die was verhuurd aan iemand die er een plantage in heeft gemaakt. Gaten in de muur gebroken voor de afzuiging, gat van 30x30cm in de trap gezaagd voor de afzuiging. Overal een teringzooi, meterkast was een knutselwerk van losse draden en een brandgevaar.

Maar het kwam vast door de politie, omdat ik er natuurlijk na de inval ben geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')