abonnement Unibet Coolblue
pi_189008694
quote:
Frenkie de Jong (Arkel, 12 mei 1997) is een Nederlands voetballer die doorgaans uitkomt als middenvelder. Eind augustus 2015 tekende hij een vierjarig contract bij AFC Ajax, dat hem overnam van Willem II.


Frenkie is zo ongeveer het antoniem van bang zijn op het veld, met bravoure en elegantie loopt hij als Frenkie Rijkaard over het veld, zowel met als zonder de bal, zowel wanneer hij opkomt en mensen passeert als wanneer hij een sliding op de bal maakt, wanneer hij een duel wint, wanneer hij weer wegdraait en wanneer hij weer zo'n achteloos passje geeft. Alles is mooi aan deze sympathieke speler afkomstig uit de Biblebelt (precies 1km ten noorden van ONZE PowerLoungen geboren). Zelfs zijn interviews zijn leuk. Zoals gezegd niet bang, alleen dan toch wel een beetje als hij een liedje moet zingen :

quote:
Zenuwen had de middenvelder niet, hooguit na afloop toen hij in de kleedkamer een liedje moest zingen. ,,Dat is nou niet echt mijn kwaliteit. Ik heb 'Het is een nacht' van Guus Meeuwis gezongen. Dat deed ik eerder bij Willem II, bij Jong Oranje en bij Ajax ook. Dat zingen was eigenlijk spannender dan de wedstrijd zelf.''
Frenkie is een lieve jongen.

pi_189008907
Doet me denken aan Cruijff.
-nee-
pi_189009024
Goede TT

DP maatje
  Forum Admin woensdag 18 september 2019 @ 17:35:43 #4
35723 crew  GGMM
pi_189009035
Leuke TT :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_189010227
Kan wel eens wat gaan worden deze speler.
  donderdag 19 september 2019 @ 13:29:49 #6
225540 Pugg
Friends forever
pi_189020994
Goede TT
pi_189022949
Hier nog maar eens het stukje uit the Guardian, na afloop van de wedstrijd tegen de Engelsen.
Omdat het zo prettig leest.

"There was a moment of double-take deep into the second half of a steamy, slightly wild Nations League semi-final at the Estdio D Afonso Henriques. Frenkie de Jong took the ball in his own penalty area facing the Dutch goal and straight away heard the thundering hooves of Fabian Delph at his back, the white shirts sensing a turnover.

De Jong did something surprising. He slowed to a walk, floated left, half-turned, then flipped back the other way. Without looking up, but sure in his movements, he fizzed a hard, flat pass out 40 yards to a free orange shirt, the weight of the day, the breath of Delph, the dying moments of a semi-final, falling away from his shoulders like an evening mist.

It was a moment of entirely natural grace and a glimpse in microcosm of a sporting culture. De Jong was not following a plan or acting under some earnestly undertaken notion of DNA and blueprints. He does not have any other way to play. This is the only way he gets on the pitch from academy to first team, as the guy who takes the ball and keeps it and finds the space around him.

In the first half he had done something similar in the centre circle, taking the ball and changing direction three times before deciding which way to move, feet moving at different angles from the average human biped. Some footballers run like thoroughbreds. Some run like carthorses. De Jong is like a footballing unicorn, all magic dust and rainbows and feet that barely leave an imprint. By the final whistle he had touched the ball 108 times, and had a 97% passing accuracy, not so much running the game as elegantly ushering it along."
pi_189023054
De eerste keer dat ik Frenkie zag spelen was bij Nederland onder-17 (of onder-19?) op Eurosport. Zijn balbehandeling, dribbels en behendigheid sprong direct in het oog. De verbazing was groot om te lezen dat hij nog bij Willem II zat. Niet veel later het nieuws dat hij naar Ajax kwam _O_ _O_ _O_ . De rest is geschiedenis.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_189023100
De pass nauwkeurigheid van deze kerel is verbazingwekkend.
pi_189040536

Alles is magie bij hem he _O_
pi_189040897
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De eerste keer dat ik Frenkie zag spelen was bij Nederland onder-17 (of onder-19?) op Eurosport. Zijn balbehandeling, dribbels en behendigheid sprong direct in het oog. De verbazing was groot om te lezen dat hij nog bij Willem II zat. Niet veel later het nieuws dat hij naar Ajax kwam _O_ _O_ _O_ . De rest is geschiedenis.
Was bij onder-19, een van de weinige uitblinkers dat toernooi bij Oranje. De ander een Ajax-verdediger die het nooit gered heeft Lartey-Sanniez geloof ik. Nouri stak er trouwens schril bij af.

Tah speelde trouwens ook een draak van een toernooi, waar Werner en Sane wel goed waren.
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:27:30 #12
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189040941
Nouri werd compleet overpowered door de Fransen kan ik me herinneren en de handelingssnelheid hield niet over. Maarja, Henk Spaan en dat soort dwepers hebben al besloten dat hij van de categorie Messi was zonder hersenletsel.

Frenkie de Jong was de enige die overeind bleef tegen het Franse negergeweld. Beetje zoals Lille dus. Snel, sterk en power.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189041059
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:27 schreef Klopkoek het volgende:
Nouri werd compleet overpowered door de Fransen kan ik me herinneren en de handelingssnelheid hield niet over. Maarja, Henk Spaan en dat soort dwepers hebben al besloten dat hij van de categorie Messi was zonder hersenletsel.

Frenkie de Jong was de enige die overeind bleef tegen het Franse negergeweld. Beetje zoals Lille dus. Snel, sterk en power.
Ander EK :D . Dat EK deed Frenkie niet eens mee.
  vrijdag 20 september 2019 @ 17:35:25 #14
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189041979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ander EK :D . Dat EK deed Frenkie niet eens mee.
Zit er nu nog wat in de jeugd teams van Oranje? Behalve Unuvar, Ihattaren.

Ben iig blij dat er een stijgende lijn zit in het technische niveau. Waarvan onterecht werd gedacht dat we bij de wereldtop behoorden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189042381
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zit er nu nog wat in de jeugd teams van Oranje? Behalve Unuvar, Ihattaren.

Ben iig blij dat er een stijgende lijn zit in het technische niveau. Waarvan onterecht werd gedacht dat we bij de wereldtop behoorden.
Ligt eraan wat je nog jeugd vind. Met Boadu, Redan, Hansen en Malen komen er verscheidene spitsen aan, zou Zirkzee en Brobbey nog kunnen noemen maar dat vind ik vooral fysiek sterke spelers. Braaf is blijkbaar een goede buitenspeler, maar zelf nooit zien spelen. Qua technische middenvelders heb je Unuvar, Ihattaren, Taabouni en wat jonger nog Fitz-jim en Simons. Controlerend zijn Maatsen en Taylor uitstekend in hun leeftijdsklasse. Rechtsbacks met Dest en Hoever twee grote talenten. Centraal met Rensch, Bogarde en v.d. Berg m.i. ook prima bezet. Linksback vooral Salah-Eddine(voorheen AZ, nu Ajax) al kan Maatsen daar ook prima uit de voeten. Misschien dat Wijndal ook nog stappen blijft zetten, die is ook pas 19 geloof ik.
  vrijdag 20 september 2019 @ 18:24:09 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189042598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:09 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je nog jeugd vind. Met Boadu, Redan, Hansen en Malen komen er verscheidene spitsen aan, zou Zirkzee en Brobbey nog kunnen noemen maar dat vind ik vooral fysiek sterke spelers. Braaf is blijkbaar een goede buitenspeler, maar zelf nooit zien spelen. Qua technische middenvelders heb je Unuvar, Ihattaren, Taabouni en wat jonger nog Fitz-jim en Simons. Controlerend zijn Maatsen en Taylor uitstekend in hun leeftijdsklasse. Rechtsbacks met Dest en Hoever twee grote talenten. Centraal met Rensch, Bogarde en v.d. Berg m.i. ook prima bezet. Linksback vooral Salah-Eddine(voorheen AZ, nu Ajax) al kan Maatsen daar ook prima uit de voeten. Misschien dat Wijndal ook nog stappen blijft zetten, die is ook pas 19 geloof ik.
Ok. Interessant. Ja ik heb mijn twijfels over namen als Burger, Gravenberch, Zirkzee, Chong (blind paard) en blijkbaar is Simons stil blijven staan in zijn ontwikkeling. Verhaal is dat leeftijdsgenoten bij Barca hem voorbij zijn gesneld alhoewel hij niet erg vroeg in zijn jaar is geboren (in april).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189042702
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ok. Interessant. Ja ik heb mijn twijfels over namen als Burger, Gravenberch, Zirkzee, Chong (blind paard) en blijkbaar is Simons stil blijven staan in zijn ontwikkeling. Verhaal is dat leeftijdsgenoten bij Barca hem voorbij zijn gesneld alhoewel hij niet erg vroeg in zijn jaar is geboren (in april).
Simons heb ik persoonlijk ook nooit live zien spelen om eerlijk te zijn. De andere namen wel. Ik heb dezelfde bedenkingen bij jongens die heel fysiek zijn voor hun leeftijd die jij hebt. Al heeft Brobbey op zich wel een behoorlijke functionele techniek, reden dat hij er bovenuit steekt blijft m.i. zijn fysiek. Hansen heb ik een aantal keer spits zien spelen en dat is echt een genotsspeler als hij het op zijn heupen heeft. Heel behendig. Bij onder-17 gebruikten ze hem als buitenspeler vanwege Brobbey en blijkbaar een gebrek aan echte buitenspelers. Braaf was in de periode van het jeugd-EK geblesseerd.
  zondag 22 september 2019 @ 00:20:19 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189064162
Vrij kansloos verloren van Granada :{
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189064630
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 00:20 schreef Perrin het volgende:
Vrij kansloos verloren van Granada :{
Die staan op het moment eerste in La Liga.
pi_189068029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:09 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je nog jeugd vind. Met Boadu, Redan, Hansen en Malen komen er verscheidene spitsen aan, zou Zirkzee en Brobbey nog kunnen noemen maar dat vind ik vooral fysiek sterke spelers. Braaf is blijkbaar een goede buitenspeler, maar zelf nooit zien spelen. Qua technische middenvelders heb je Unuvar, Ihattaren, Taabouni en wat jonger nog Fitz-jim en Simons. Controlerend zijn Maatsen en Taylor uitstekend in hun leeftijdsklasse. Rechtsbacks met Dest en Hoever twee grote talenten. Centraal met Rensch, Bogarde en v.d. Berg m.i. ook prima bezet. Linksback vooral Salah-Eddine(voorheen AZ, nu Ajax) al kan Maatsen daar ook prima uit de voeten. Misschien dat Wijndal ook nog stappen blijft zetten, die is ook pas 19 geloof ik.
Ik heb in Boadu nog het meeste vertrouwen. Chong en Simons lijken leuke hypes te zijn geweest, maar niet effectief genoeg.
pi_189068418
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:30 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Simons heb ik persoonlijk ook nooit live zien spelen om eerlijk te zijn. De andere namen wel. Ik heb dezelfde bedenkingen bij jongens die heel fysiek zijn voor hun leeftijd die jij hebt. Al heeft Brobbey op zich wel een behoorlijke functionele techniek, reden dat hij er bovenuit steekt blijft m.i. zijn fysiek. Hansen heb ik een aantal keer spits zien spelen en dat is echt een genotsspeler als hij het op zijn heupen heeft. Heel behendig. Bij onder-17 gebruikten ze hem als buitenspeler vanwege Brobbey en blijkbaar een gebrek aan echte buitenspelers. Braaf was in de periode van het jeugd-EK geblesseerd.
De Ligt blonk ook uit vanwege zijn fysiek.
pi_189069527
quote:
Frenkie de Jong scoort ook punten na afloop: ‘De enige in de mixed zone’

De nederlaag in en tegen Granada is hard aangekomen bij Barcelona. Het team van Ernesto Valverde liet zaterdagavond in Los Carmenes een zeer matige indruk achter bij de gedeeld koploper van LaLiga en ging met 2-0 onderuit. Na afloop had Luis Surez aan de rand van het veld het verplichte en gebruikelijke interview met zendgemachtigde Movistar LaLiga, maar in de mixed zone was slechts n speler bereid om te praten: Frenkie de Jong.

Diverse journalisten hekelen via sociale media het gebrek aan bereidwilligheid van de rest van de spelers van Valverde om in de mixed zone de media te woord te staan. “De Jong en tien anderen”, zo stelt Ignasi Oliva Gispert van Goal. “De enige voetballer die de meegereisde fans zijn verontschuldigingen aanbiedt en de enige in de mixed zone.” Collega Adri Albets is eveneens kritisch. “Barcelona had drie captains op het veld: Lionel Messi, Gerard Piqu en Sergi Roberto. Na de nederlaag was het alleen Frenkie de Jong die zijn gezicht wilde laten zien, in het Engels.”

“De verantwoordelijkheid ligt bij de spelers”, waren onder meer de woorden van De Jong, die ongetwijfeld weet dat Valverde meer dan ooit onder druk staat. De eerste vijf speeldagen van LaLiga hebben slechts zeven schamele punten opgeleverd en dat betekent de slechtste seizoensstart sinds 1994/95, destijds onder wijlen Johan Cruijff. “Wij zijn degenen die verantwoordelijk moeten worden gehouden voor wat hier is gebeurd.” De Spaanse media waren na afloop ook al lovend over het spel van De Jong.

Spaanse pers trekt massaal dezelfde conclusies over Frenkie de Jong
Frenkie de Jong komt er na de wedstrijd tussen Granada en Barcelona (2-0) een stuk genadiger van af dan veel van zijn ploeggenoten. De Spaanse media kennen hem niet allemaal een voldoende toe, maar zijn het er wel over eens dat De Jong een van de betere spelers was aan de zijde van de bezoekers.Lees artikel

Surez uitte aan de rand van het veld zijn zorgen. “Het is een nederlaag die zorgen baart, een nederlaag die pijn doet. En een nederlaag waar we goed naar moeten kijken, omdat er heel veel dingen beter moeten. We kunnen niet al zo vroeg op achterstand komen”, verwees de Uruguayaanse aanvaller naar de 1-0 van de thuisploeg, na iets meer dan een minuut spelen. “Dat maakte het allemaal veel moeilijker. We hadden balbezit, maar daar deden we niets meer.”

Barcelona won dit seizoen nog geen enkel uitduel, ondanks vier wedstrijden op verplaatsing. Een evenaring van de slechte start van de Catalanen onder Louis van Gaal in 1998/99. “We moeten seizoenen niet gaan vergelijken. We moeten wel kijken naar hoe we nu in uitduels presteren. We zijn niet efficint en we creren te weinig kansen. Dit zijn wedstrijden waarin je een landstitel kan winnen maar ook verliezen. We moeten bewuster zijn van wat er gaande is en beseffen dat we bezig zijn aan een moeilijk seizoen.”

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=359670
Wat een klasbak he

@Tarado @FireFox1

Waar was Messi??
pi_189069735
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2019 13:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wat een klasbak he

@:Tarado @:firefox1

Waar was Messi??
Enorm domme keus om naar dit zinkend schip te vertrekken.
pi_189069863
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:09 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je nog jeugd vind. Met Boadu, Redan, Hansen en Malen komen er verscheidene spitsen aan, zou Zirkzee en Brobbey nog kunnen noemen maar dat vind ik vooral fysiek sterke spelers. Braaf is blijkbaar een goede buitenspeler, maar zelf nooit zien spelen. Qua technische middenvelders heb je Unuvar, Ihattaren, Taabouni en wat jonger nog Fitz-jim en Simons. Controlerend zijn Maatsen en Taylor uitstekend in hun leeftijdsklasse. Rechtsbacks met Dest en Hoever twee grote talenten. Centraal met Rensch, Bogarde en v.d. Berg m.i. ook prima bezet. Linksback vooral Salah-Eddine(voorheen AZ, nu Ajax) al kan Maatsen daar ook prima uit de voeten. Misschien dat Wijndal ook nog stappen blijft zetten, die is ook pas 19 geloof ik.
Jammer dat Redan niet aan de bak lijkt te komen bij Hertha BSC.
Oh.
pi_189070064
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2019 13:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wat een klasbak he

@:Tarado @:firefox1

Waar was Messi??
Bara zal dit seizoen niks winnen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 25 september 2019 @ 13:50:39 #26
225540 Pugg
Friends forever
pi_189114228
quote:
Volgens de Spaanse krant Marca speelt De Jong ‘compleet ander voetbal’. ,,De Jong had maar een paar minuten nodig om de controle in de wedstrijd voor Barcelona weer te heroveren.” In de 62ste minuut verving de 22-jarige middenvelder concurrent Sergi Roberto, die op de Spaanse krant een stuk minder indruk maakte. ,,Hij had het voortouw moeten nemen in deze wedstrijd, maar liet veel te weinig zien.”

Het Catalaanse Sport doet er wat betreft complimenten voor De Jong zelfs nog een schepje bovenop: ,,Met de komst van De Jong en Ansu Fati ging Barcelona beter spelen. Ze zijn onmisbaar voor Barcelona. In de moeizame seizoensstart van Barcelona zijn De Jong en Fati het allerbeste nieuws.”
Bron: A.D
pi_189114242
Allemaal leuk maar uiteindelijk speelt Frenkie dit jaar voor Europese middelmaat en niet voor een Europese topclub. Weinig vertrouwen in dat dit team ver gaat komen in de CL.
  donderdag 26 september 2019 @ 14:33:49 #28
487446 baltazardekat
peper en zout gna gna
pi_189129112
Hij is zo verstandig dat hij aangeeft om geld niks te geven, voorlopig geen salaris verhoging voor deze jongen….
  donderdag 26 september 2019 @ 14:34:50 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189129125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:33 schreef baltazardekat het volgende:
Hij is zo verstandig dat hij aangeeft om geld niks te geven, voorlopig geen salaris verhoging voor deze jongen….
ok hans
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 26 september 2019 @ 14:35:33 #30
487446 baltazardekat
peper en zout gna gna
pi_189129137
quote:
Ik zie anders veel fouten en nietszeggende balletjes breed!!
pi_189129155
Messi en Ronaldo hadden De Jong in hun lijstje staan, bijzonder genoeg om hier nog maar eens te vermelden. Waar Barca misschien een klote seizoen gaat draaien, het blijft een feest om die knul te zien ballen.
  donderdag 26 september 2019 @ 22:37:08 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189137265
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2019 13:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wat een klasbak he

@:Tarado @:firefox1

Waar was Messi??
Geblesseerd.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189137661
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Geblesseerd.
Waar heb jij het nou weer over
  vrijdag 27 september 2019 @ 07:29:54 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189139484
quote:
99s.gif Op donderdag 26 september 2019 23:08 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over
Hij had nog net geen rollator nodig en moest gewisseld worden..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189139524
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 07:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Hij had nog net geen rollator nodig en moest gewisseld worden..
Dit is van een ander wedstrijd Hans
  vrijdag 27 september 2019 @ 07:43:27 #36
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189139541
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 september 2019 07:40 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dit is van een ander wedstrijd Hans
Welke mongool quote iemand dan ook op donderdag een post van zondag :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189139555
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 september 2019 07:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Welke mongool quote iemand dan ook op donderdag een post van zondag :')
Ja dat zeg ik dus ook
  vrijdag 27 september 2019 @ 09:40:23 #38
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189140341
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 september 2019 07:46 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik dus ook
Jij zegt iets, ik geef antwoord.
Zie nu dat Messi wel ingevallen heeft. Foutje van mijn kant.

Conclusie is wel dat het wel treurig is dat er geen spelers in de mixed zone zijn.

Is dat in Nederland niet verplicht?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189311526
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:55 schreef Wereldgozer het volgende:

Heel de kamer gewit op 1:24

@:Poepz0r
Gewoon linkertrigger vasthouden hoor is niet ingewikkeld
-nee-
pi_189378743
Mooie rush gister, en op het juiste moment de bal afgegeven. _O_
pi_189378824
Hij deed ook meer (functionele) trucjes, trekt zich nu al op aan Messi en co _O_

Nee wishful thinking maar het plafond is nog niet bereikt lijkt het.
What Would Goku Do
pi_189379212
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:12 schreef viagraap het volgende:
Hij deed ook meer (functionele) trucjes, trekt zich nu al op aan Messi en co _O_

Nee wishful thinking maar het plafond is nog niet bereikt lijkt het.
In deze wedstrijd kwam Frenkie niet echt tot zijn recht, Waar hij normaal ruimte maakt door zijn draaien en kappen hield Noord Ierland de passrichtingen steeds goed dicht.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:46:45 #44
225540 Pugg
Friends forever
pi_189380052
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:12 schreef viagraap het volgende:
Hij deed ook meer (functionele) trucjes, trekt zich nu al op aan Messi en co _O_

Nee wishful thinking maar het plafond is nog niet bereikt lijkt het.
Dit !!! _O_
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:39:55 #45
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189380958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:38 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

In deze wedstrijd kwam Frenkie niet echt tot zijn recht, Waar hij normaal ruimte maakt door zijn draaien en kappen hield Noord Ierland de passrichtingen steeds goed dicht.
Maar wel de assist op de 3-1
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189381088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:51 schreef Generationalpha het volgende:
Allemaal leuk maar uiteindelijk speelt Frenkie dit jaar voor Europese middelmaat en niet voor een Europese topclub. Weinig vertrouwen in dat dit team ver gaat komen in de CL.
Barca Europese middelmaat? Zelf met een mindere seizoenstart lijkt me dit lastig te verdedigen. Thans tweede in de LaLiga en op doelsaldo tweede in de CL-poule. Vorig jaar kampioen van spanje en halve finale CL. Knap hoe je dat tot Europese middelmaat weet te goochelen.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:11:09 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189383221
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:45 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Barca Europese middelmaat? Zelf met een mindere seizoenstart lijkt me dit lastig te verdedigen. Thans tweede in de LaLiga en op doelsaldo tweede in de CL-poule. Vorig jaar kampioen van spanje en halve finale CL. Knap hoe je dat tot Europese middelmaat weet te goochelen.
Feiten zijn er, maar ze spelen wel heel erg kut momenteel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189384803
Speelde echt waardeloos met dat irritante gewandel van links naar rechts omdat elf Noord-Ieren de bus parkeren. Vertraagde het spel alleen maar waardoor je 0 kansen krijgt in de eerste helft. Blind en De Roon ook dramatisch trouwens.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  dinsdag 26 november 2019 @ 10:09:51 #49
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_190130064
quote:
Als kleine jongen droomde Frenkie de Jong van Barcelona. Hoe is het nu hij er daadwerkelijk speelt? VI ging, voor de Spanje-special, kijken. 'Bara is top van de top, maar er hangt de sfeer van een familieclub.'

Om het gevoel te krijgen dat hij speler is van Barcelona, hoeft Frenkie de Jong ’s ochtends alleen maar de gordijnen open te schuiven. ‘De zon! Elke dag opnieuw. Dit went nooit, denk ik. Ik ben gek op de zon, die geeft je steeds een bepaald gevoel, een soort van blijdschap. Ja, die zon maakt alles mooi, maar de club natuurlijk k. Als we het toch over wennen hebben: iedere keer als ik in de tunnel van Camp Nou sta en ik hoor buiten al die mensen, krijg ik nog steeds kriebels in mijn maag. Ik kan me niet voorstellen dat ik dt ooit gewoon zal gaan vinden.’

DROOMCLUB
We zijn in Barcelona om de Passing Master van het Nederlandse voetbal aan het werk te zien in zijn nieuwe omgeving. Frenkie de Jong naar FC Barcelona was de vervolmaking van een klassiek jongensboek, van de speler die uiteindelijk terechtkomt bij de club van wie hij als pupilletje van VV Arkel al een shirtje had. Maar hoe is dat een aantal maanden later, nu de eerste wedstrijden zijn gespeeld, de aandacht een beetje is weggebt en elke dag gewoon weer een normale trainingsdag is? ‘Vooral lekker rustig’, glimlacht De Jong. ‘Mijn leven bestaat weer alleen uit voetbal.’

‘Al die grote spelers blijken oprecht blij te zijn dat je er bent en ze doen er alles aan het j naar je zin te maken’

Kun je ooit wennen aan een club zoals Barcelona?

‘Ik weet niet of ik al gewend ben, als je ’t al zo wilt noemen. Ik bedoel, ik ben hier eigenlijk nog steeds maar nt, h. Maar intussen is er best veel veranderd in mijn leven door de stap naar deze club en stad. Het mooie is dat zodra je eenmaal bezig bent, je voor je het weet in een soort ritme zit dat het ljkt alsof je gewend bent. Maar dat is nog steeds iets anders dan dat je het normaal vindt, want zo is het natuurlijk ook weer niet. Ik geniet nog iedere dag en dat heb ik ook te danken aan mijn medespelers. Ik had me geen betere ontvangst kunnen bedenken. Al die grote spelers blijken oprecht blij te zijn dat je er bent en ze doen er alles aan het j naar je zin te maken. Dat zit ’m in kleine dingen. Uitleggen waar ik voor bepaalde zaken het best naartoe kan gaan, vertellen wat de beste restaurants zijn, sterker nog: ze maakten zelfs reserveringen voor mij en m’n vriendin, zodat ze zeker wisten dat alles goed geregeld zou zijn.’

‘Ik heb in het begin ook de klassieke fout gemaakt door om zes uur een restaurant binnen te stappen, omdat ik zo’n trek had. Ze gaven me de lunchkaart’

Daarna moet je je eigen weg vinden.

‘Klopt en dat doe je door het gewoon te dn. Je gaat op pad en ziet steeds nieuwe dingen. Nu begin ik de mooie plekken in de stad steeds meer te ontdekken en ook het ritme is geen probleem meer. In het begin hoor je die verhalen ook en denk je dat het wel meevalt, maar je leeft hier toch echt wel iets anders dan in Nederland. Mijn lichaam was gewend op bepaalde tijden te gaan eten, bijvoorbeeld, maar doe ik dat hier, dan eet ik niet. Ik heb in het begin ook de klassieke fout gemaakt door om zes uur een restaurant binnen te stappen, omdat ik zo’n trek had. Die tent was dan helemaal leeg en ze gaven me de lunchkaart. Eten doe je laat in Spanje en als je eraan gewend bent, is het eigenlijk wel lekker. Het voordeel is weer dat je niet binnen hoeft te zitten. Zelfs in oktober kun je nog laat op een terrasje wat eten. Dat is dus ook een van de bonussen van hier te mogen spelen.’

HECHTE COMBINATIE
Zo heeft Frenkie de Jong misschien nog wel sneller dan verwacht zijn draai gevonden in Barcelona, samen met zijn vriendin Mikky en gesteund door familie en Ali Dursun, zijn agent en vooral vriend. Zo vaak als mogelijk vliegt Ali naar Barcelona om er Frenkie te zien spelen en stiekem ‘een beetje te genieten’. Op die manier zijn ze ooit bij elkaar gekomen, een verhaal dat nu wel bekend is: Ali die Frenkie zag spelen in de C1 van Willem II en op slag verliefd werd op de kwaliteiten van de kleine middenvelder. Sindsdien vormen ze een even aparte als hechte combinatie, de outspoken voetbalmakelaar en de rustige sterspeler.

Ze vullen elkaar aan, vertelt Ali op het terras van Princesa Sofia, het super de luxe hotel waar hij afgelopen zomer twee weken verbleef om de deal met Barcelona rond te krijgen. ‘Dat was aan de ene kant niet makkelijk’, kijkt hij terug, ‘maar tegelijkertijd ook weer wel. Iedereen weet hoeveel interesse er was en Frenkie woog alle opties zorgvuldig tegen elkaar af. Ik ben van nature wat ongeduldiger. Maar toen hij zijn beslissing had genomen, mst het Barcelona worden. Ik ken hem al zo lang, ik weet wanneer hij iets echt wil. In andere gevallen moet ik hem soms een beetje aansporen. Dat doe ik dan ook. Ik heb alles voor hem over, maar ik blijf wel mezelf. Frenkie weet dat en is ook zoals hij altijd is geweest. Vandaar dat we nooit problemen hebben.’

Ali vertelt over de huizenjacht in Barcelona, er staat een filmpje van op het YouTube-kanaal van Frenkie. Samen trokken ze de stad door, van appartement naar villa en weer terug, terwijl Frenkie zorgvuldig de plussen en minnen tegen elkaar wegstreepte. ‘Ik ben wel een beetje een twijfelaar’, lacht De Jong. Ali niet. ‘Op een gegeven moment werd ik er helemaal gek van. Aan elk huis mankeert wel iets, dat heb je altijd. Ik zei tegen Frenk en Mikky: Ok, nu moeten jullie beslissen. Nou, toen hebben ze een heel mooi huis gekozen, dicht bij waar je moet zitten in Barcelona. Misschien is dat ook wel een beetje mijn rol. Hij is nu heel tevreden met zijn huis, maar dat wist ik al voordat hij het door had.’

Frenkie is in Barcelona bijna buurman van Ronald Koeman, de bondscoach die zijn villa in Portugal verruilde voor een huis in de stad waar hij als voetballer zijn grootste successen vierde. Ali Dursun zelf betrok er ook een woning, ook weer op vijf minuten van De Jong. Dat is vooral handig voor zijn zoon Mike, die sinds begin dit seizoen deel uitmaakt van de selectie van Barcelona B. ‘Dat ik hier nu een huis heb, komt door Frenkie, ben ik eerlijk in’, vertelt Ali. ‘Ik heb vaker gezegd dat hij Champions League speelt, maar k nu ook. Hij acteert op het allerhoogste niveau, ik heb op het hoogste niveau onderhandeld, zat ineens aan tafel met alle Europese topclubs. Als je zo redeneert, is dat voor een voetbalagent de Champions League.’

TRANEN VAN TUCHEL
Dat ze hier nu zitten in de zon, was lang geen uitgemaakte zaak. Vorig jaar al bleek Tottenham Hotspur zeer concreet, maar dat werd niks doordat Frenkie de Jong ten minste een vol jaar bij Ajax wilde spelen en pas met een prijs de deur uit wenste te gaan. Daarna meldde Manchester City zich. Frenkie en Ali voerden ‘geweldige gesprekken’ met een gepassioneerde Pep Guardiola en Txiki Begiristain, die grote indruk maakten. Dat gold ook voor Paris Saint-Germain. Het is dat Barcelona met een uiterste hit and run-actie de speler voor zich wist te winnen, want het had geen dag langer moeten duren, of we zaten nu in Manchester of Parijs.

Frenkie en Ali zullen de teleurstelling van Thomas Tuchel nooit vergeten. De Duitse coach was letterlijk in tranen dat de spelmaker net voor zijn neus was weggekaapt. ‘Maar’, herhaalt De Jong nog maar eens, ‘toen Barcelona liet blijken mij cht te willen hebben en ze met een goed plan kwamen, had ik de keuze snel gemaakt. Toen wilde ik alleen nog maar naar deze club.’

Bij wat voor soort club ben je terechtgekomen?

‘Barcelona is top van de top, maar er hangt de sfeer van een familieclub. Daarover heb ik me wel verbaasd. De band tussen de spelers is heel erg hecht en gemeend, er is geen jaloezie. Iedereen beseft dat we met elkaar tot prestaties moeten zien te komen en dat je er dan het beste van moet maken. We zijn natuurlijk ook nogal vaak bij elkaar. Met Ajax hadden we tijdens de voorbereiding een trainingskamp, meestal in Oostenrijk. Bij Barcelona vloog ik ineens letterlijk de hele wereld over. Fysiologisch gezien weet ik niet of dat nou zo heel goed is geweest, maar commercieel snap ik het wel. Er is dan ook geen enkele speler die erover klaagt. Zo vlogen we de ene week naar Japan, zes uur tijdsverschil tegemoet voor twee wedstrijden. Daarna even terug naar Barcelona voor een oefenwedstrijd tegen Arsenal en vervolgens het vliegtuig weer in, zes uur tijdsverschil de andere kant op, richting Miami. Tuurlijk is dat best zwaar, maar ik vond het niet verkeerd. Op deze manier kreeg ik wel de tijd al mijn medespelers snel en goed te leren kennen.’

‘Bij de eerste rondo dacht ik alleen maar: Als ik maar niet twintig minuten in het midden sta. Maar het was geen probleem’

Wie wil integreren, moet ook kunnen communiceren.

‘Precies! Eigenlijk is die taalbarrire nog het grootste probleem, maar ik ben bezig dat snel op te lossen. Ik wil de taal goed kunnen spreken, vandaar dat ik al wat lessen had genomen in Nederland, terwijl ik er hier nu doordeweeks mee doorga. De club stimuleert dat ook. Niet dat ze je verplichten Spaanse les te nemen, maar je merkt dat ze het waarderen als je het wl doet, zoals ze het ook mooi vinden wanneer je interesse toont voor de historie van de club, de stad en Cataloni. Voor mij geen probleem, want ik vind het zelf ook interessant. De voetbaltaal beheers ik intussen wel. Als de trainer met magneten op het bord gaat schuiven, snap ik precies wat hij bedoelt en begrijp ik wat mijn taken zijn. In de kleedkamer kan ik ook al wel meepraten met de jongens, maar zodra ze echt gaan lachen, op de momenten dat er grappen worden gemaakt, of moppen verteld, heb ik wat langer de tijd nodig die te begrijpen. Uiteindelijk lukt het wel, maar ik wil zo snel mogelijk ook op dat niveau met die jongens kunnen meedoen.’

Op het veld ging dat wel meteen. Verbaast je dat?

‘Samen spelen en trainen met Messi, Griezmann, Busquets, Piqu… Niet dat ik er nou heel erg zenuwachtig van werd, of zo, maar als je dan voor het eerst met ze op het veld staat, ben je toch wel nieuwsgierig. Ik ging er voor het eerst naartoe met een apart gevoel in mijn buik, een beetje zoals op je eerste schooldag. Vooraf kende ik al die verhalen natuurlijk ook, van hoe goed die gasten met elkaar kunnen spelen. Ook daar was ik wel benieuwd naar, die positiespelletjes, de rondo, die beheersen ze. Ik dacht alleen maar: Als ik maar niet twintig minuten in het midden sta. Maar het was geen probleem.’

‘De mensen die aan me twijfelden, en dat waren er inderdaad best een paar, begreep ik. Er is namelijk geen garantie’

Genoeg mensen, onder wie Louis van Gaal, twijfelden of je wel de juiste keus had gemaakt.

‘Ik geef ze nog gelijk ook. Bara is toch van een andere orde dan Ajax, wereldtop. Je moet altijd afwachten of je het meteen gaat redden, met zo veel goede spelers om je heen. Dus de mensen die aan me twijfelden, en dat waren er inderdaad best een paar, begreep ik. Er is namelijk geen garantie.

Dat heb ik mezelf ook altijd voorgehouden. Gewoon mijn eigen spel spelen, zoals ik altijd heb gedaan, dat is wat ik doe. Ik ben intussen meer in de basis begonnen dan dat ik op de bank zat. En sta ik een keer wissel, snap ik dat ook nog. Het is toch logisch dat een club zoals Barcelona regelmatig rouleert met spelers? Je kunt toch niet zoveel goede voetballers een seizoen lang op de bank houden? Bovendien is het vaak ook een kwestie van even rust nemen.’

FRENKIE BLIJFT SPECIAAL
Op de bank zit hij niet zo vaak en ook vanavond, tegen Internazionale, begint Frenkie in de basis, zoals hij dat drie dagen later in het duel met Sevilla ook zal doen. Ali Dursun heeft in de nok van Camp Nou een business unit gehuurd, zodat hij iedere thuiswedstrijd op zijn gemak naar Frenkie kan kijken. Tegelijkertijd is het handig om wat zakelijke gesprekken te voeren.

‘Hoe vaak ik Frenk heb zien spelen?’, vraagt Dursun zich af. ‘Geen idee, eigenlijk, maar iedere keer vind ik het weer mooi. Dat het nu in Camp Nou is, geweldig natuurlijk, maar op de bijvelden van Willem II genoot ik net zo goed, hoor.’

‘Hoe vaak heb ik Frenk zien spelen?’, vraagt Dursun zich af. ‘Geen idee, eigenlijk, maar iedere keer vind ik het weer mooi. Dat het nu in Camp Nou is, geweldig, maar op de bijvelden van Willem II genoot ik net zo goed’

De deur zwaait open en Mike van Beijnen stapt binnen. Hij omhelst zijn vader Ali en ploft neer op een kruk: het was weer een lange dag geweest op Ciutat Esportiva Joan Gamper, het trainingscomplex van de club. Mike geniet ook, maar op een andere manier dan Frenkie. Hij was zelf nog het meest verbaasd dat Barcelona hem wilde hebben. ‘In het begin geloof je het niet’, vertelt Van Beijnen, ‘maar dan blijkt het zo te zijn. Iedereen zegt dat dit komt door mijn vader, maar deze transfer heeft-ie helemaal niet gedaan. Toen ik tekende, zat hij in Utrecht een andere deal af te ronden. De mensen binnen de club vertelden dat ze een jonge back zochten en zo bij me terechtkwamen. Voor het middenveld van Barcelona B, haalden ze Ludovit Reis van FC Groningen. De club kijkt gewoon veel in Nederland. Weet je, wat mensen ervan vinden, interesseert me niet. Ik woon hier en train elke dag bij de grootste en mooiste club ter wereld. Elke dag word ik dus een betere voetballer. De rest is niet belangrijk.’

Van Beijnen komt vanavond speciaal naar Frenkie kijken. ‘Ik ken ’m natuurlijk ook al jaren en ik weet gewoon dat hij de beste is. Ik praat veel met spelers, ken veel jongens, en iedereen, alle voetballers, zeggen dat Frenkie een speciale speler is. Ik ken hem gewoon als Frenkie, een normale en aardige gozer en juist dat maakt het zo leuk. Ik kijk graag naar Messi, want dat is een speciale voetballer, hij heeft iets eigens en juist dat zie ik ook als ik naar Frenkie ga kijken.’

Vader Ali vult aan: ‘Als Frenkie speelt, gebeurt er altijd wel iets.’

Genieten van Barcelona met vriend/agent Ali Dursun en diens zoon Mike van Beijnen.
Genieten van Barcelona met vriend/agent Ali Dursun en diens zoon Mike van Beijnen.
EXTRA KWALITEIT
En inderdaad: ook tegen Internazionale en Sevilla is dat het geval. Barcelona wordt een helft lang weggespeeld, maar zodra coach Ernesto Valverde Sergio Busquets wisselt en Frenkie op zijn positie komt te spelen, gaat de sterrenploeg draaien. Bara wint met 2-1 en verslaat die zondag erop Sevilla volgens hetzelfde recept: na een lastige fase draait de ploeg de wedstrijd helemaal om door de individuele klasse van Luis Surez, Lionel Messi, maar ook die van Frenkie de Jong. Maar wat toch ook opvalt: dit is nog niet het Barcelona dat jarenlang het Europese voetbal domineerde.

‘Klopt’, zegt De Jong na de wedstrijden. ‘We beginnen vaak helemaal niet goed. Internazionale en Sevilla hadden in het eerste half uur allang op een grote voorsprong kunnen en misschien wel moeten staan. Maar dan, uit het niets, scoren wj. Als je praat over verschillen met Nederland, is dit er wel eentje. In de Eredivisie waren we met Ajax bijna tien van de tien wedstrijden dominant. Nu liggen de verhoudingen iets anders, want vrijwel elke tegenstander heeft veel kwaliteit in de ploeg. Maar dan gaat het om die xtra kwaliteit. Dan kan het zo zijn dat je in het veld staat te kijken naar hoe Luis met zijn verkeerde been via een omhaal scoort. Ja, tuurlijk geniet ik dan, alleen, verbazen doet het me niet meer. Ik zie ’m dingen ook tijdens trainingen doen, zodat het nog bijna normaal begint te worden ook. Bij dat soort spelers is iedere kans een goal. Dat is lekker en het betekent dat je niet altijd goed hoeft te spelen om toch te kunnen winnen.’

Voetbal in Spanje, het is anders.

‘In alle opzichten. Ik heb eerder gezegd dat ik dit meteen al voelde tijdens de eerste competitiewedstrijd, uit tegen Athletic Bilbao. De sfeer was heel intens en sloeg over in het stadion. Zo schijnt dat volgens de jongens altijd te gebeuren bij ploegen uit Noord-Spanje. Athletic zette mij in balbezit vervolgens meteen vast, dat vond ik ook weer een verschil met Ajax. De bewegingsvrijheid hier is wel anders. Bij Ajax was het de bedoeling mij tijdens de opbouw in balbezit te krijgen, nu moet ik mijn positie anders invullen. Weglopen om juist anderen in balbezit te krijgen, of een ruimte zoeken op het veld om de bal zelf te ontvangen. Dat soort dingen is nog even zoeken.

Buiten het veld zijn er ook dingen anders. Bij Ajax ging je na de wedstrijd naar het spelershome, met z’n allen nog even wat drinken, de wedstrijd nabespreken. Hier heb je niet eens een spelershome. Er is een ruimte waar de familie op je wacht en de meeste spelers stappen direct hun auto in en gaan weg. Pas later kom je dan bij elkaar in een restaurant en eet je wat samen. Alles bij elkaar is het anders dan ik gewend was, maar dat had ik verwacht. Het is ook wat je wilt: hiervoor ben ik naar Barcelona gekomen. Om het te ervaren.’

Je hebt alle posities op het middenveld al gehad.

‘Voor mij geen probleem. Iedereen begint over de plek van Sergio Busquets, dat ik daar het best tot mijn recht kom. Als hij niet meedoet, speel ik er inderdaad ook graag, maar je praat wel over Busquets, h. Een van de allergrootste spelers ter wereld op die positie. Dat ik dan links van hem kom te spelen, soms zelfs in een aanvallendere rol, maakt mij helemaal niet uit. Het enige is dat ik pas in een latere fase van de opbouw aan de bal kom, zodat mijn invloed op het spel wel anders is. In het begin speelde ik zelf nog niet mijn beste spel, dat gaat nu veel beter. Dan kan ik zonder problemen op die plek spelen. Ik zie er ook het voordeel van in. Iedereen weet wat ik kan op 6, daar heb ik zo vaak gespeeld. Nu word ik gedwongen me te ontwikkelen op posities die weer andere aspecten vragen van een middenvelder. Het maakt me completer.’

‘Iedereen weet wat ik kan op 6, nu word ik gedwongen me te ontwikkelen op posities die weer andere aspecten vragen. Het maakt me completer’

De vraag die iedereen wil stellen…

‘… hoe het is met Messi te spelen? Haha. Nee, ik word er niet moe van, ik snap het. Ik zou het namelijk ook hebben gevraagd. Messi is mijn ploeggenoot, zo simpel is het eigenlijk, maar tegelijk zie en voel ik natuurlijk ook aan alles dat hij een superster is. Als we uit de bus stappen bij het hotel of stadion en de mensen zien Messi, ja, dan gebeurt er wat. Je ziet ze allemaal veranderen. Vaak komt hij ook als laatste uit de bus, zodat ze net iets langer moeten wachten. Dat zorgt voor ng veel meer geluid.

Messi heeft wel iets mythisch. Wanneer we voor de wedstrijd in de tunnel wachten om het veld op te komen, staan daar altijd kinderen die we aan de hand meenemen. Zodra een van die jochies Messi ziet, voel en hoor je de opwinding. “Messi, Messi, Messi…” Haha, vind ik prachtig. Maar eerlijk gezegd profiteren wij ook van zijn aanwezigheid. Met hem in de tunnel aan je zijde, sta je toch lekker en ga je anders het veld op. Tijdens de wedstrijden kun je ’m altijd aanspelen en weet je dat hij er iets beslissends mee kan gaan doen. En ook als-ie jou aanspeelt, zit er achter die pass een idee. Ik vind het een eer en speciaal om met hem te mogen spelen.’

‘Lionel Messi heeft iets mythisch. Ik vind het een eer en speciaal om met hem te mogen spelen’

PYJAMA
Die eer lijkt wederzijds, want Messi stemde onlangs op Frenkie de Jong als beste middenvelder in de Champions League van het afgelopen seizoen. Ook Cristiano Ronaldo, die andere all-time great, gaf zijn stem aan Frenkie de Jong, zoals Antoine Griezmann, nu ploeggenoot bij Barcelona, hem de moeilijkste tegenstander noemde tegen wie hij ooit had gespeeld.

‘Dat Messi en Ronaldo op me hebben gestemd, hoorde ik pas later, maar het is wel mooi, natuurlijk. Zoals dat compliment van Griezmann dat ook is’, zegt De Jong. ‘Het doet me wat, omdat het komt van zulke grote spelers. Ik ben er dus vooral heel trots op. Als kleine jongen lag ik voor de tv naar die gasten te kijken toen zij al in de Champions League speelden en ik op school zat. Maar dat is het dan ook meteen, h. Ik denk er niet over na als ik met ze op het veld sta. Dan wil ik maar n ding: die bal zo goed mogelijk inspelen. Precies zoals ik altijd heb gedaan.’

NOG EEN DROMENJAGER
Het was een transfer die eigenlijk niemand zag aankomen. Het grote Barcelona dat ruim drie miljoen euro neertelde voor een toen nog achttienjarige middenvelder van FC Groningen. Voetbalminnend Nederland wist niet precies wat het van de transfer moest denken, maar hoofdpersoon Ludovit Reis (19) twijfelde geen moment. ‘Deze kans moest ik wel pakken.’

Inmiddels is hij net als Frenkie de Jong al aardig geacclimatiseerd in Cataloni. Hij speelt zijn wedstrijden in Barcelona B en heeft al enkele keren meegetraind met de A-selectie. ‘Natuurlijk is dat bijzonder. Als kleine jongen kijk je tegen die mannen op, nu sta je met ze op het veld. Een Sergio Busquets bijvoorbeeld. Of ik mee kan komen? Het ging niet onaardig’, klinkt het oprecht. ‘Maar ook Barcelona B is heel sterk. Het zijn stuk voor stuk goede spelers. Denk aan Riqui Puig, maar ook aan Juan Miranda die nu naar Schalke 04 is gegaan. Het niveau ligt hoger dan in Groningen.’

Reis vertelt niet naar Spanje te zijn gekomen voor het mooie weer en het lekkere eten. Hij wil slagen. ‘Wat ik uiteindelijk wil bereiken? Ik wil in het eerste elftal gaan spelen en daar een belangrijke rol hebben. Dat is zeker mijn droom. Als de tijd rijp is en de mensen rondom de club vinden dat ook, dan zal ik er staan. Ik jaag mijn dromen na.’
Makkelijk tweede.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:49:13 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191274624
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=367031

Is goed bezig om daar te floppen, zoals ik had voorspeld.

Niet zo goed in de kleine ruimte.

Voegt aanvallend weinig creativiteit toe.

Positioneel niet goed genoeg voor de positie van Busquets.

Het enige is dat hij veel meters maakt.

Beperkte voetballer zonder schot, zonder eindpass (uitzondering daargelaten), zonder lange bal in de benen en heeft niet die verfijnde techniek in de kleine ruimte zoals een Barcelona voetballer dat wel heeft.

Is vast impopulair wat ik hier zeg, maar al die verhalen van 'potentieel gouden bal winnaar' zijn zwaar overtrokken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:55:35 #51
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191274678
Het is toch ook totaal geen schande dat Busquets vooralsnog beter is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:57:36 #52
21467 franske19
Hit the deck!
pi_191274700
Speelt een prima eerste seizoenshelft maar omdat hij nu twee wedstrijden onder een andere coach en op een andere positie wat minder is komt hij ineens te kort. Bovendien slaat je commentaar op zijn eindpass en techniek echt helemaal nergens op.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:58:18 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191274708
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 08:55 schreef Caland het volgende:
Het is toch ook totaal geen schande dat Busquets vooralsnog beter is.
Ook die is nooit Gouden Bal materiaal geweest of maar in de buurt gekomen van de top 5.

Hoe goed Busquets ook is, ook dat is een 'role player' en heeft zijn beperkingen.

Van De Jong werden de verwachtingen enorm opgeklopt, als het ware een alles in n middenvelder.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 09:25:56 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191275010
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 08:57 schreef franske19 het volgende:
Bovendien slaat je commentaar op zijn eindpass en techniek echt helemaal nergens op.
Techniek: met rug naar het doel en verder naar voren (kleine ruimte) zie je zijn beperking. Ook de Spaanse media ziet dat. Hij kan slordig zijn.

Eindpass: amper assists of voor-assists. Amper 'through balls' ook. De statistieken liegen niet, terwijl hij maar zeer zelden op Busquets zijn positie speelt.


Hij hobbelt leuk mee zoals een Vidal of in het verleden Rakitic mee hobbelen, maar een bepalende speler is het niet en wordt het ook niet. Laat staan een gouden bal winnaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 10:17:57 #55
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_191275538
Barcelona is verder natuurlijk ook wel gewoon een puinhoop zonder enig idee in het beleid, dus logisch dat je het dan lastiger krijgt.
Oh.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:51:09 #56
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_191277848
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Techniek: met rug naar het doel en verder naar voren (kleine ruimte) zie je zijn beperking. Ook de Spaanse media ziet dat. Hij kan slordig zijn.

Eindpass: amper assists of voor-assists. Amper 'through balls' ook. De statistieken liegen niet, terwijl hij maar zeer zelden op Busquets zijn positie speelt.

Hij hobbelt leuk mee zoals een Vidal of in het verleden Rakitic mee hobbelen, maar een bepalende speler is het niet en wordt het ook niet. Laat staan een gouden bal winnaar.
Busquets en Fernandinho hebben ook nooit de gouden bal gewonnen. Of waren d bepalende spelers van hun elftal. Dat is het doel ook niet van F. de Jong. Hij moet gewoon de beste (een van de beste) spelverdelers van de wereld worden. En die kwaliteiten heeft hij, vind ik. Hopelijk komt het eruit.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_191277946
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
Barcelona is verder natuurlijk ook wel gewoon een puinhoop zonder enig idee in het beleid, dus logisch dat je het dan lastiger krijgt.
Dat wist hij toen hij tekende. Hij had ook kunnen kiezen voor zijn ontwikkeling, onder Pepgod.
pi_191277985
Vind wel dat Frenkie enigszins gehypet werd in de Nederlandse media bij Barcelona. Hij is redelijk begonnen zou ik zeggen, maar alle complimenten in de Spaanse werden opgescharreld en in artikeltjes onder elkaar gezet, voor de clicks.
pi_191278158
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 08:55 schreef Caland het volgende:
Het is toch ook totaal geen schande dat Busquets vooralsnog beter is.
Frenkie is pas 22 dat vergeten veel mensen geloof ik.
pi_191278191
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:13 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Frenkie is pas 22 dat vergeten veel mensen geloof ik.
:o helemaal vergeten inderdaad. Dacht dat hij 38 was.
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2020 @ 13:17:53 #61
35723 crew  GGMM
pi_191278230
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:15 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

:o helemaal vergeten inderdaad. Dacht dat hij 38 was.
Nee dat is niet zo.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:18:44 #62
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191278238
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:13 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Frenkie is pas 22 dat vergeten veel mensen geloof ik.
Nu je het zegt ja, dat wist ik echt even niet meer. Oeps, vergeten!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 januari 2020 @ 14:02:38 #63
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191278863
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:13 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Frenkie is pas 22 dat vergeten veel mensen geloof ik.
Maar ook geen 17 of 18.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 14:05:36 #64
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191278897
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vind wel dat Frenkie enigszins gehypet werd in de Nederlandse media bij Barcelona. Hij is redelijk begonnen zou ik zeggen, maar alle complimenten in de Spaanse werden opgescharreld en in artikeltjes onder elkaar gezet, voor de clicks.
Gebeurt bij zowat alle Nederlandse spelers. Luuk de Jong wordt vandaag door de NOS ook lekker omhoog geschreven en alleen Allison is beter dan Bizot volgens de NOS.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 14:06:23 #65
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191278908
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:51 schreef satecl het volgende:

[..]

Busquets en Fernandinho hebben ook nooit de gouden bal gewonnen. Of waren d bepalende spelers van hun elftal. Dat is het doel ook niet van F. de Jong. Hij moet gewoon de beste (een van de beste) spelverdelers van de wereld worden. En die kwaliteiten heeft hij, vind ik. Hopelijk komt het eruit.
Er werd gezegd dat hij net als Modric de gouden bal kan winnen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191280142
Ik lees regelmatig comments van Barca supporters en ik vind ze over het algemeen vrij realistisch over Frenkie. Ze weten dat hij niet op een ideale manier gebruikt wordt en ze weten dat hij niet de man is van de assists. En toch zijn ze allemaal tevreden en enthousiast over hem... alleen het wanpresteren van het elftal an sich zorgt gewoon voor een algehele kritische houding richting het team. De grootste kritieken gaan naar de vorige trainer en het gebrek aan creatieve aanvallende middenvelders en doelpuntenmakers.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 18:14:54 #67
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191348332
Dit laat het wel aardig zien

utdarena twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 16:41:02 European Midfielders: Interceptions and Through BallsTop Five European Leagues2019-20 https://t.co/18giD8OWvJ reageer retweet
Middelmaat in defensief opzicht, middelmaat in creatieve zin.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191348438
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:14 schreef Klopkoek het volgende:
Dit laat het wel aardig zien

utdarena twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 16:41:02 European Midfielders: Interceptions and Through BallsTop Five European Leagues2019-20 https://t.co/18giD8OWvJ reageer retweet
Middelmaat in defensief opzicht, middelmaat in creatieve zin.
Pieter Zwart schoolkrant journalistiek.
pi_191349354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:14 schreef Klopkoek het volgende:
Dit laat het wel aardig zien

utdarena twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 16:41:02 European Midfielders: Interceptions and Through BallsTop Five European Leagues2019-20 https://t.co/18giD8OWvJ reageer retweet
Middelmaat in defensief opzicht, middelmaat in creatieve zin.
Ik ben blijkbaar scheel, maar waar staat De Jong?
  donderdag 6 februari 2020 @ 17:24:57 #70
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191379194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 19:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik ben blijkbaar scheel, maar waar staat De Jong?
Ergens tussen de grijze massa

https://www.whoscored.com/Players/279423/Show/Frenkie-de-Jong

0.1 steekpasses en 0.8 intercepties per wedstrijd zijn de cijfers. Natuurlijk zegt dat niet alles, maar Busquets die een linie naar achteren speelt kan het wel...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191388095
Ik vind dit soort stats altijd vrij nietszeggend. Wat wordt gezien als een through ball bijvoorbeeld? Een VM die een steekpass geeft naar een andere middenvelder is nochtans makkelijker dan een AMC die een spits vrij moet zetten voor de goal. En waar heeft een dergelijke pass uiteindelijk toe weten te leiden? Tegen welke tegenstander is het? Is de ploeg waarin een speler speelt in vorm? Staat de speler op zijn favoriete positie? Is de speler zelf fit en in vorm?

Kan dus nogal een vertekend beeld geven volgens mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2020 07:31:52 ]
  vrijdag 7 februari 2020 @ 08:19:28 #72
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191388511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 07:30 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind dit soort stats altijd vrij nietszeggend. Wat wordt gezien als een through ball bijvoorbeeld? Een VM die een steekpass geeft naar een andere middenvelder is nochtans makkelijker dan een AMC die een spits vrij moet zetten voor de goal. En waar heeft een dergelijke pass uiteindelijk toe weten te leiden? Tegen welke tegenstander is het? Is de ploeg waarin een speler speelt in vorm? Staat de speler op zijn favoriete positie? Is de speler zelf fit en in vorm?

Kan dus nogal een vertekend beeld geven volgens mij.
Dit is de definitie van een through ball: "Through Ball – a pass splitting the defence for a team-mate to run on to"

An attempted/accurate pass between opposition players in their defensive line to find an onrushing teammate (running through on goal)

Busquets doet/kan dat dus veel vaker terwijl hij dieper speelt...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 12:32:33 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191391263
Goede reacties op de VI website

"Het enthousiasme van de Spaanse pers was anders niet te zien in de kranten hier. Ik woon in Spanje en verwonderde mezelf er steeds over dat bijzinnen in een artikel, door de media in Nederland tot krantenkoppen werden gebombardeerd.

Er was ook geen reden om enthousiast te zijn. De Jong speelde zijn potjes zonder uit te blinken.
Normaal vind ik want wennen is begrijpelijk.

Wat snel te zien was is dat De Jong speelde zoals hij gewend is. Opengedraaid staan naar de meest logische medespelers vooruit.
Vaak is dat niet Messi omdat die best ver van hem staat.
Prima, logisch gezien.
Bij Barca echter speelt men al jaren niet zo. Men staat open naar de spelers die Messi kunnen bereiken.
Een groot verschil.

Het is cht zijn eerste jaar. Iedereen moet aan elkaar wennen.
Hoe hij speelde als middenvelder is niet prima volgens de trainers. Die hem beiden steeds verder naar voren haalden."

https://www.vi.nl/nieuws/(...)niet-gegeven-penalty

En oh, De Jong wist waar hij aan begon: "Barcelona ziet me op alle drie posities op het middenveld, maar op korte termijn, zoals komend seizoen, op de twee posities voor Busquets."

Kan alleen leuk spelen als onderdeel van een 'dubbel zes'. Voor de rest niet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 februari 2020 @ 15:48:40 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191393589
Barcelona heeft duidelijk dit filmpje niet bekeken:


De beste Oranje spelers spelen momenteel in Liverpool...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 februari 2020 @ 13:01:35 #75
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191424132
"Zulke grote talenten zijn Mo en Frenkie niet"

https://www.trouw.nl/spor(...)taren-niet~b16a162c/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 februari 2020 @ 13:02:39 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191424153
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
"Zulke grote talenten zijn Mo en Frenkie niet"

https://www.trouw.nl/spor(...)taren-niet~b16a162c/
Henk, bijzin, Hoijtink

Niet gelezen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191424236
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Henk, bijzin, Hoijtink

Niet gelezen
hoe komt dat door de eindredactie _O-
  zondag 9 februari 2020 @ 13:09:30 #78
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191424259
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]

hoe komt dat door de eindredactie _O-
Ik vraag het me elke keer weer af
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin maandag 10 februari 2020 @ 09:47:16 #79
35723 crew  GGMM
  maandag 10 februari 2020 @ 10:06:40 #80
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_191438112
Lekker goaltje hoor :)

Even buiten het feit dat hij nu een hele sloot meer geld verdient en met Messi speelt. Zou hij niet nog af en toe verlangen naar dat lekkere frivole spel van vorig seizoen bij Ajax?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_191438153
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
"Zulke grote talenten zijn Mo en Frenkie niet"

https://www.trouw.nl/spor(...)taren-niet~b16a162c/
Als je niet kunt zien dat De Jong een behoorlijk bijzondere speler is en je argument daarvoor is 'hij loopt teveel met de bal', dan ben je wel, als ik dat zo mag zeggen, ik denk dat ik dat mag, af.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191438505
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
"Zulke grote talenten zijn Mo en Frenkie niet"

https://www.trouw.nl/spor(...)taren-niet~b16a162c/
Het blijkt maar weer dat je er he-le-maal niks van hoeft te begrijpen, om een voetbaljournalist te worden.
  maandag 10 februari 2020 @ 10:51:13 #83
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191438535
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je niet kunt zien dat De Jong een behoorlijk bijzondere speler is
Kan niet schieten, heeft geen steekpass en positioneel niet zo goed als een Busquets (die ook nog eens veel meer steekpasses kan verzenden). Ja, een speler die relatief weinig toe voegt in defensieve of aanvallende zin. Postbodevoetbal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191438598
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kan niet schieten, heeft geen steekpass en positioneel niet zo goed als een Busquets (die ook nog eens veel meer steekpasses kan verzenden). Ja, een speler die relatief weinig toe voegt in defensieve of aanvallende zin. Postbodevoetbal.
Frenkie de Jong is positioneel niet zo goed als de beste speler ter wereld op zijn positie. Frenkie de Jong heeft geen steekpass. Wel gelachen hoor.
pi_191438601
Waarschijnlijk ben ik in een troll getrapt. :)
pi_191438643
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:48 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Het blijkt maar weer dat je er he-le-maal niks van hoeft te begrijpen, om een voetbaljournalist te worden.
Dat denk ik wel vaker bij juist de grote 'kwaliteitskranten'. NRC, Trouw, Volkskrant slaan geregeld de plank mis.

Verders denk ik dat Frenkie voor een 22-jarige een heel goed eerste seizoen draait bij een club van de wereldtop.
What Would Goku Do
pi_191438663
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kan niet schieten, heeft geen steekpass en positioneel niet zo goed als een Busquets (die ook nog eens veel meer steekpasses kan verzenden). Ja, een speler die relatief weinig toe voegt in defensieve of aanvallende zin. Postbodevoetbal.
Als ik jouw eerdere statistieken erbij pak heeft hij net zoveel goals en assists als Busquets, geeft hij meer key passes en is het qua intercepties 1 om 1.2, waarbij aangetekend moet worden dat hij bij Nederland (waar hij op de plek van Busquets speelt) 1.5 intercepties laat noteren. Busquets pakt ook, momenteel, 4x zoveel kaarten als De Jong. Passzuiverheid van De Jong ligt iets hoger, terwijl hij ook hoger op het veld speelt.

Los van dat is het natuurlijk een beetje statistiekenvoetbal. Als je als speler drie man naar je toe trekt door een bal bij je te houden om daarna het spel te verleggen naar de vrije ruimte ga je geen assists maken, maar kan je behoorlijk belangrijk zijn. Enige probleem is dan dat je rare mannetjes als Hoijtink krijgt die in de F'jes geleerd hebben dat het een teamsport is en dan gaan zeuren dat hij teveel loopt met de bal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191438708
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:01 schreef viagraap het volgende:

[..]

Dat denk ik wel vaker bij juist de grote 'kwaliteitskranten'. NRC, Trouw, Volkskrant slaan geregeld de plank mis.

Verders denk ik dat Frenkie voor een 22-jarige een heel goed eerste seizoen draait bij een club van de wereldtop.
Krabbendam bij Voetbal international kan er ook wat van.

Overigens vind ik het bizar dat je een speler gaat afschrijven op basis van gemiddelde prestaties in zijn eerste half jaar. Zeker bij een absolute topclub als Barcelona, waar positiespel tot kunst verheven is, zul je toch moeten wennen. Het zijn net mensen he die voetballers.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 11:08:57 ]
pi_191438716
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als ik jouw eerdere statistieken erbij pak heeft hij net zoveel goals en assists als Busquets, geeft hij meer key passes en is het qua intercepties 1 om 1.2, waarbij aangetekend moet worden dat hij bij Nederland (waar hij op de plek van Busquets speelt) 1.5 intercepties laat noteren. Busquets pakt ook, momenteel, 4x zoveel kaarten als De Jong. Passzuiverheid van De Jong ligt iets hoger, terwijl hij ook hoger op het veld speelt.

Los van dat is het natuurlijk een beetje statistiekenvoetbal. Als je als speler drie man naar je toe trekt door een bal bij je te houden om daarna het spel te verleggen naar de vrije ruimte ga je geen assists maken, maar kan je behoorlijk belangrijk zijn. Enige probleem is dan dat je rare mannetjes als Hoijtink krijgt die in de F'jes geleerd hebben dat het een teamsport is en dan gaan zeuren dat hij teveel loopt met de bal.
Exact dit dus.
  maandag 10 februari 2020 @ 11:19:23 #90
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_191438822
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
"Zulke grote talenten zijn Mo en Frenkie niet"

https://www.trouw.nl/spor(...)taren-niet~b16a162c/
Wat een debiel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Forum Admin maandag 10 februari 2020 @ 11:29:59 #91
35723 crew  GGMM
pi_191438958
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:57 schreef kapiteintje het volgende:
Waarschijnlijk ben ik in een troll getrapt. :)
Nee, Klopkoek snapt er niks van.

Hij acteert het terughoudende realistische mannetje te zijn dat iedereen wel even uitlegt dat we allemaal wat overdrijven, maar in werkelijkheid komt hij over als iemand die het allemaal niet zo goed kan volgen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_191439058
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
"Zulke grote talenten zijn Mo en Frenkie niet"

https://www.trouw.nl/spor(...)taren-niet~b16a162c/
Ergens is het niet zo slecht om dit soort hypes een beetje te dempen hoor.
pi_191439103
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:36 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ergens is het niet zo slecht om dit soort hypes een beetje te dempen hoor.
Ik zou De Jong geen hype meer noemen, die speelt nu al een paar jaar op een behoorlijk hoog niveau.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191439152
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kan niet schieten, heeft geen steekpass en positioneel niet zo goed als een Busquets (die ook nog eens veel meer steekpasses kan verzenden). Ja, een speler die relatief weinig toe voegt in defensieve of aanvallende zin. Postbodevoetbal.
Frenkie speelt geil voetbal, Mo ook

Goden

En allebei in het NL elftal

Fap fap fap

Amen
pi_191439189
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als ik jouw eerdere statistieken erbij pak heeft hij net zoveel goals en assists als Busquets, geeft hij meer key passes en is het qua intercepties 1 om 1.2, waarbij aangetekend moet worden dat hij bij Nederland (waar hij op de plek van Busquets speelt) 1.5 intercepties laat noteren. Busquets pakt ook, momenteel, 4x zoveel kaarten als De Jong. Passzuiverheid van De Jong ligt iets hoger, terwijl hij ook hoger op het veld speelt.

Los van dat is het natuurlijk een beetje statistiekenvoetbal. Als je als speler drie man naar je toe trekt door een bal bij je te houden om daarna het spel te verleggen naar de vrije ruimte ga je geen assists maken, maar kan je behoorlijk belangrijk zijn. Enige probleem is dan dat je rare mannetjes als Hoijtink krijgt die in de F'jes geleerd hebben dat het een teamsport is en dan gaan zeuren dat hij teveel loopt met de bal.
Ik denk dat we aan het eind van het seizoen eens de balans op mogen maken. Op zijn positie (hij staat inderdaad wat hoger dan Busquets) telt wel degelijk ook het rendement. Dat is ondanks zijn doelpuntje van gisteren nog niet bepaald bijzonder. Het zou lekker zijn als hij iets beslissender wordt, dat zal zijn status flink verbeteren.

Verder doet hij het inderdaad redelijk goed, maar moeten we ook niet overdrijven.
pi_191439229
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:45 schreef Generationalpha het volgende:
Het zou lekker zijn als hij iets beslissender wordt, dat zal zijn status flink verbeteren.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom je van een speler als De Jong wil verwachten dat hij ook nog eens de doelpunten gaat maken. Hij moet zorgen voor ruimte op het veld, daar ligt zijn kracht. Als je een middenvelder wilt die goals maakt zijn er wel een stuk of 30 beter.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191439253
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou De Jong geen hype meer noemen, die speelt nu al een paar jaar op een behoorlijk hoog niveau.
Ik zie zijn waarde, het is een uitstekende voetballer. Maar het wondertalent dat de Nederlandse media hem toegeschreven heeft zie ik er nog steeds niet in. Al doet hij het zeker niet slecht in Barcelona.
pi_191439324
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:50 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik zie zijn waarde, het is een uitstekende voetballer. Maar het wondertalent dat de Nederlandse media hem toegeschreven heeft zie ik er nog steeds niet in. Al doet hij het zeker niet slecht in Barcelona.
_O-
Wat moet hij dan nog meer doen?
pi_191439335
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk niet weten waarom je van een speler als De Jong wil verwachten dat hij ook nog eens de doelpunten gaat maken. Hij moet zorgen voor ruimte op het veld, daar ligt zijn kracht. Als je een middenvelder wilt die goals maakt zijn er wel een stuk of 30 beter.
Doelpunten doen heel veel met de status en het vertrouwen van een speler. Je ziet wat voor commentaren hij na gisteren krijgt in de Spaanse media. Frenkie staat nu op de positie waar Iniesta altijd stond en zal dus ook meer assists en doelpunten moeten leveren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 11:58:58 ]
pi_191439546
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:56 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Doelpunten doen heel veel met de status en het vertrouwen van een speler. Je ziet wat voor commentaren hij na gisteren krijgt in de Spaanse media. Frenkie staat nu op de positie waar Iniesta altijd stond en zal dus ook meer assists en doelpunten moeten leveren.
Qua doelpunten zal dat wel meevallen, Iniesta heeft 35 goals in totaal in La Liga gemaakt. Hij ligt iets voor op dat schema.

En assists, tja. Wat ik zeg, hij is waardevol voor teams omdat hij elders op het veld ruimte laat ontstaan, niet omdat hij zelf de beslissende pass moet geven. Dat is een zeldzame kwaliteit, zeker omdat de ruimtes tegenwoordig zo klein zijn. Als je hem de assist wil laten geven kan je wel betere voetballers vinden, maar dat zegt verder niets over zijn niveau.

Wat dat betreft is het jammer dat hij niet onder Guardiola speelt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191439552
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:36 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ergens is het niet zo slecht om dit soort hypes een beetje te dempen hoor.
De enige die overdreven 'hypet' is Voetbalzone, omdat het clicks oplevert.
pi_191439561
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:55 schreef aTypisch het volgende:

[..]

_O-
Wat moet hij dan nog meer doen?
15 goals, 15 assists, meeste intercepties, meeste kilometers, hij moet zijn hond Messi noemen en Messi moet zijn hond Frenkie noemen en dan kijken we wel verder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191439566
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:45 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik denk dat we aan het eind van het seizoen eens de balans op mogen maken. Op zijn positie (hij staat inderdaad wat hoger dan Busquets) telt wel degelijk ook het rendement. Dat is ondanks zijn doelpuntje van gisteren nog niet bepaald bijzonder. Het zou lekker zijn als hij iets beslissender wordt, dat zal zijn status flink verbeteren.

Verder doet hij het inderdaad redelijk goed, maar moeten we ook niet overdrijven.
Het is niet zo relevant voor zijn talent of hij rendement haalt op een positie die niet de zijne is. Als je Messi in de verdediging zet ga je hem ook geen overhyped talent noemen, omdat hij daar niet de cijfers van een Ramos haalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 12:14:47 ]
pi_191439581
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:50 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik zie zijn waarde, het is een uitstekende voetballer. Maar het wondertalent dat de Nederlandse media hem toegeschreven heeft zie ik er nog steeds niet in. Al doet hij het zeker niet slecht in Barcelona.
Je bent knettergek.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 12:43:39 #105
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191439878
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_191439913
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 12:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het jammer dat hij niet onder Guardiola speelt.
Dat is zeker waar. Maar er zijn ook echt wel kritiekpunten hoor. Als je als (vrij aanvallende) middenvelder een pupillenschot hebt dan mag je daar zeker nog aan werken.
  maandag 10 februari 2020 @ 13:24:41 #107
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191440349
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 12:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Qua doelpunten zal dat wel meevallen, Iniesta heeft 35 goals in totaal in La Liga gemaakt. Hij ligt iets voor op dat schema.

En assists, tja. Wat ik zeg, hij is waardevol voor teams omdat hij elders op het veld ruimte laat ontstaan, niet omdat hij zelf de beslissende pass moet geven. Dat is een zeldzame kwaliteit, zeker omdat de ruimtes tegenwoordig zo klein zijn. Als je hem de assist wil laten geven kan je wel betere voetballers vinden, maar dat zegt verder niets over zijn niveau.

Wat dat betreft is het jammer dat hij niet onder Guardiola speelt.
Iniesta had veel meer assists...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191440508
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Iniesta had veel meer assists...
Oh ok, nu is Frenkie een kutspeler.
pi_191440509
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Iniesta had veel meer assists...
Dat klopt, dat is inderdaad wat ik ook zeg.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Forum Admin maandag 10 februari 2020 @ 15:26:54 #110
35723 crew  GGMM
pi_191441702
quote:
Spaanse kranten lyrisch over Frenkie de Jong: 'Beste man van het veld'
Na de gewonnen wedstrijd tegen Real Betis zijn de Spaanse kranten vol lof over Frenkie de Jong. De middenvelder scoorde zondag de gelijkmaker en speelde een uitstekende wedstrijd.

De krant AS vond de Nederlander de beste man van het veld. 'We komen superlatieven tekort om zijn optreden te beschrijven.' Volgens AS toonde de Jong talent, kracht en efficintie.

De krant SPORT schrijft dat de Jong en Messi nog nooit zo combineerden als in de wedstrijd tegen Real Betis. 'Hij dacht alleen maar vooruit en was constant gevaarlijk.' Deze lovende woorden zijn een opsteker voor de Jong, die de laatste weken kritiek kreeg op zijn spel.

'Hij was doorslaggevend', meldt Marca. 'Als hij de samenwerking met Messi nog verder ontwikkelt, kan Barcelona hier heel veel plezier aan beleven.' Marca gaf De Jong een plek op het middenveld in het team van de week.
https://www.veronicainsid(...)ste-man-van-het-veld
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_191443201
quote:
Zo, mondje van Klopkoek wordt hier even serieus gesnoerd.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:43:39 #112
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_191443448
quote:
11s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zo, mondje van Klopkoek wordt hier even serieus gesnoerd.
Klopkoek zit nu echt kankerhard te vloeken als de butthurt zure azijnzeiker die het er is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:14:10 #113
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191486431
http://football-ratings.b(...)tings-barcelona.html

Redelijk, maar ook niet meer dan dat
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191486489
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
http://football-ratings.b(...)tings-barcelona.html

Redelijk, maar ook niet meer dan dat
Het is gewoon prettig dat we weer een Barca-speler in Oranje hebben, maar moeten niet meteen doen alsof het al een absolute legende is. Gewoon een prima speler.
pi_191486497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
http://football-ratings.b(...)tings-barcelona.html

Redelijk, maar ook niet meer dan dat
Hoeft in zijn debuutseizoen op een nieuwe positie bij een van de grootste clubs ter wereld qua middenvelders alleen een van de beste verdedigende middenvelders ter wereld voor zich te dulden en heeft enige afstand op al zijn andere concurrenten.

'Redelijk'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191486501
Iemand die heeft opgelet of zijn schotkwaliteiten al wat verbeterd zijn? Tot nu toe schiet hij echt als een pupil op doel.

quote:
Afgelopen zondag schoot De Jong FC Barcelona fraai op voorsprong tegen Real Betis (2-3 zege). Hoewel hij geen doelpuntenmaker is, blijkt zijn goal een duidelijke oorzaak te hebben. Onder Quique Setin schoot De Jong vijfmaal in zes wedstrijden: gemiddeld 0,83 keer per wedstrijd. Dat is nog steeds niet veel, maar wel beduidend meer dan onder de ontslagen coach Ernesto Valverde. In de eerste 26 duels van het seizoen schoot hij namelijk drie keer. Dat is 0,12 keer per wedstrijd.
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:26:51 #117
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191486573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:19 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Het is gewoon prettig dat we weer een Barca-speler in Oranje hebben, maar moeten niet meteen doen alsof het al een absolute legende is. Gewoon een prima speler.
Ja precies mijn idee. Het is geen opvulling bij Barcelona (Appelvlaai, Richard Witschge) maar ook geen absolute sterkhouder tot dusver. Busquets blijft cruciaal met zijn positionering en steekpasses vooruit. Rakitic en Vidal zijn over the hill.

Je hoort nu 'talent komt in golfbewegingen'. Maar dat is niet (helemaal) waar. Er zijn wel degelijk dingen ten positieve veranderd waardoor er nu iets meer talent is. Verder zijn er nog steeds dingen niet optimaal. Nog steeds veel ons-kent-ons vriendendiensten (Maduro, Heitinga, Van Bommel, Kuijt) en dat een De Jong geen fatsoenlijk schot is aangeleerd zou ook best terug te voeren kunnen zijn op gebreken in de opleidingen in den lande.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191486660
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja precies mijn idee. Het is geen opvulling bij Barcelona (Appelvlaai, Richard Witschge) maar ook geen absolute sterkhouder tot dusver.

Klopt ook, ze stellen hem voor de grap gewoon het meeste op van alle middenvelders in de selectie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:36:06 #119
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191486676
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt ook, ze stellen hem voor de grap gewoon het meeste op van alle middenvelders in de selectie.
Artur Melo kampte met blessures en de rest is over de 30. Busquets heeft aan snelheid ingeboet en kan niet alles meer spelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191486823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Artur Melo kampte met blessures en de rest is over de 30. Busquets heeft aan snelheid ingeboet en kan niet alles meer spelen.
Dan is De Jong toch een sterkhouder? De enige middenvelder die alles kan spelen (en speelt) in de hele selectie blijkbaar.

Overigens vind ik het ook vrij apart dat een cruciale Busquets tegen Real Madrid 90 minuten op de bank blijft, maar goed, dat zal ook aan mij liggen. Misschien dat ze hem spaarden voor de wedstrijden daaromheen tegen Real Sociedad en Alaves.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191487043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat een De Jong geen fatsoenlijk schot is aangeleerd zou ook best terug te voeren kunnen zijn op gebreken in de opleidingen in den lande.
Dat is de laatste jaren sowieso al vrij dramatisch bij Oranje als je het vergelijkt met voorgaande lichtingen. Welke speler heeft nog een beetje kracht in zijn voet? Als een centrale verdediger (Van Dijk) je beste afstandsschutter is dan zegt dat wel iets.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:40:42 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191523276
Slechte wedstrijd van Frenkie de Jong zonet... Zonder meer de slechtste Barca speler op het veld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191523337
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
Slechte wedstrijd van Frenkie de Jong zonet... Zonder meer de slechtste Barca speler op het veld.
Was zeker niet goed maar dat waren er veel meer bij Barca, wat dat betreft viel hij niet uit de toon.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:49:14 #124
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191523400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:45 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Was zeker niet goed maar dat waren er veel meer bij Barca, wat dat betreft viel hij niet uit de toon.
Arthur was beter, en daarnaast is het hele punt nu juist dat je meer verwacht gezien alle hype.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191525763
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Arthur was beter, en daarnaast is het hele punt nu juist dat je meer verwacht gezien alle hype.
Alleen kinderen laten zich benvloeden door een hype.
-nee-
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:45:55 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191526029
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:33 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Alleen kinderen laten zich benvloeden door een hype.
Je overschat de medemens ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191526519
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je overschat de medemens ;)
Misschien wel. Uiteindelijk vind ik het optreden tot nu toe van Frenkie de Jong teleurstellend voor het bedrag wat hij kostte, maar begrijpelijk binnen de omstandigheden waarin hij moet functioneren. Dit eerste seizoen valt voor hem tot nu toe heel makkelijk kapot te nuanceren, eigenlijk is het allemaal maar een beetje saai. :{
-nee-
  zaterdag 15 februari 2020 @ 23:46:23 #128
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191530653
Barcelona is gewoon matig, volgevreten en over the hill.

Daar gaat een jong ventje van 21(?) uit Arkel niks aan veranderen in z'n eentje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191533275
Ja voor de liefhebber van voetbal en/of Frenkie blijft de keuze voor Barcelona een jammerlijke.

Tegelijkertijd een begrijpelijke als je er van kind af aan fan van bent geweest.
  zondag 16 februari 2020 @ 12:08:50 #130
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191535027
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 23:46 schreef fathank het volgende:
Barcelona is gewoon matig, volgevreten en over the hill.

Daar gaat een jong ventje van 21(?) uit Arkel niks aan veranderen in z'n eentje.
Dat snap ik, maar jezelf onderscheiden van Arthur, Rakitic, Vidal of een oude Busquets is al teveel gevraagd
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 16 februari 2020 @ 20:10:35 #131
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191542482
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar jezelf onderscheiden van Arthur, Rakitic, Vidal of een oude Busquets is al teveel gevraagd
Dat mag jij vinden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194569815
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 21:04 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Misschien wel. Uiteindelijk vind ik het optreden tot nu toe van Frenkie de Jong teleurstellend voor het bedrag wat hij kostte, maar begrijpelijk binnen de omstandigheden waarin hij moet functioneren. Dit eerste seizoen valt voor hem tot nu toe heel makkelijk kapot te nuanceren, eigenlijk is het allemaal maar een beetje saai. :{
Ik zou het wat steviger willen verwoorden: De Jong is gewoon gruwelijk overschat. Er zit 0 creativiteit in die jongen.

Alleen op zijn eigen positie (de positie die Busquets nu inneemt) is het in zeer dominante teams een aardige toevoeging maar hij komt niet eens in de buurt van de beste middenvelders ter wereld.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:46:10 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_194570267
Hij is het n en ander gewend :)

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_194570632
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:46 schreef Caland het volgende:
Hij is het n en ander gewend :)

[ afbeelding ]
Elke speler kan weleens tegen een grote nederlaag aanlopen maar gisteren leek het gewoon nergens op. Ontzettend kleurloos, en dat is hij eigenlijk al een jaar.
pi_194570863
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:46 schreef Caland het volgende:
Hij is het n en ander gewend :)

[ afbeelding ]
Erg leuk :s)
pi_194571917
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:46 schreef Caland het volgende:
Hij is het n en ander gewend :)

[ afbeelding ]
Mooi, haha
pi_194572356
Liep weer mooi achter de feiten aan gisteren.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_194572420
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:46 schreef Caland het volgende:
Hij is het n en ander gewend :)

[ afbeelding ]
Like gegeven.
pi_194572706
Frenkie de Jong laat zich het beste omschrijven als een Karim El Ahmadi die geen strijd levert.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_194572758
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:46 schreef Caland het volgende:
Hij is het n en ander gewend :)

[ afbeelding ]
Jij ook.

  zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:02:40 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_194572860
quote:
Jellymad
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_194572891
Dutch Joe Allen
pi_194572898
Verzoop gister op het middenveld ,maar wel apart dat ie amper kritiek krijgt in de Nederlandse media ..

Misschien de volgende keer met een hoed op de training van Oranje verschijnen.
pi_194572995
quote:
Geen like gegeven.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_194573241
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:04 schreef PSVCL het volgende:
Verzoop gister op het middenveld ,maar wel apart dat ie amper kritiek krijgt in de Nederlandse media ..

Misschien de volgende keer met een hoed op de training van Oranje verschijnen.
Eens.
pi_194580373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:04 schreef PSVCL het volgende:
Verzoop gister op het middenveld ,maar wel apart dat ie amper kritiek krijgt in de Nederlandse media ..

Misschien de volgende keer met een hoed op de training van Oranje verschijnen.
Barca fans geven hem ook heel weinig kritiek. Vele anderen die ze als schuldigen aanwijzen voor deze vernedering. En terecht... Frenkie kon het verschil niet maken maar was ook niet de oorzaak of de reden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194580874
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Barca fans geven hem ook heel weinig kritiek. Vele anderen die ze als schuldigen aanwijzen voor deze vernedering. En terecht... Frenkie kon het verschil niet maken maar was ook niet de oorzaak of de reden.
Precies, Bij Juve zijn ze inmiddels wakker en geven de Ligt de ruimte om te spelen zoals hij het kan,ze gebruikten hem aanvankelijk als simpele balafpakker die direct dat ding moest inleveren. Dan hou je een simpele verdediger over. Gelukkig hebben ze daar het licht gezien.Nu Bara nog met Frenkie, ze moeten stoppen met spelen met een zes. Ze moeten daar met twee mannen gaan spelen zoals frenkie met schone speelde, en zoals frenkie met de Roon speelt.
pi_202219580
Gister weer eens goed bekeken, wat een nietszeggende postbodevoetballer is dit toch.
pi_202219726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:06 schreef RamboDirk het volgende:
Gister weer eens goed bekeken, wat een nietszeggende postbodevoetballer is dit toch.
Je moet toch wat als Klaassen en Wijnaldum verstoppetje spelen. Hij heeft gewoon teamgenoten nodig waar hij de bal aan kwijt kan en die er iets mee willen en kunnen. Zoals hij samenwerkte met Ziyech en Messi zeg maar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202219760
beter dan Bijlow

hahaha
pi_202219774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je moet toch wat als Klaassen en Wijnaldum verstoppetje spelen. Hij heeft gewoon teamgenoten nodig waar hij de bal aan kwijt kan en die er iets mee willen en kunnen. Zoals hij samenwerkte met Ziyech en Messi zeg maar.
Conclusie; een modale mee-voetballer die de beeldvorming mee heeft gehad in het topjaar van Ajax.
  woensdag 17 november 2021 @ 16:28:58 #152
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_202219881
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je moet toch wat als Klaassen en Wijnaldum verstoppetje spelen. Hij heeft gewoon teamgenoten nodig waar hij de bal aan kwijt kan en die er iets mee willen en kunnen. Zoals hij samenwerkte met Ziyech en Messi zeg maar.
Frenkie Simons/Wouters/Alvarez
RED ONS HENNIEGOD
pi_202220181
Frenkie is de meest overhypte voetballer uit de wereld geschiedenis.

Ik riep het al 3 jaar geleden voor mijn ban en toen werd ik hier afgemaakt.

Ik lees hier berichten dat andere voetballers verstoppertje zodat hij niet kan renderen. Keihard gelachen.

Grote voetballers zijn nooit afhanjkelijk van andere voetballers daarom zijn ze grote voetballers.

Een speler die pas op zijn 21ste ofzo bij ajax pas doorbrak daar wist ik al van dat het een speler was met mankementen.

Lekker dribbelen tussen strafschop gebied en middenlijn en dan ben je ineens de nieuwe Cruyff. Keihard gelachen.

Hj is gewoon een doorsnee voetballer. Waarom heeft Wijnaldum altijd zoveel succes gehad bij elke club waar hij speelde? Hij bleeft altijd keihard overeind.

Waaram lukt dat frenkie niet?

Een speler die na een gelijkspel 3 keer het woord kinderachtig in zijn mond neemt die moet door niemand serieus genomen worden.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_202220628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:20 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Conclusie; een modale mee-voetballer die de beeldvorming mee heeft gehad in het topjaar van Ajax.
Nee, het is een dienende speler van topniveau. Alleen als er niemand van topniveau te dienen valt dan heb je aan hem alleen ook niet heel veel. Hij is niet de man van de goals/assists maar de man van de fase daarvoor.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 17 november 2021 @ 17:27:41 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202220682
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, het is een dienende speler van topniveau. Alleen als er niemand van topniveau te dienen valt dan heb je aan hem alleen ook niet heel veel. Hij is niet de man van de goals/assists maar de man van de fase daarvoor.
Noem nog eens wat andere grote spelers die die positie bekleden en niet kunnen verdedigen?
We have always been at war with Eastasia.
pi_202220768
Het zal mij helemaal niet verbazen als Xavi hem op de bank gaat zetten...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_202220843
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, het is een dienende speler van topniveau. Alleen als er niemand van topniveau te dienen valt dan heb je aan hem alleen ook niet heel veel. Hij is niet de man van de goals/assists maar de man van de fase daarvoor.
Hoe kan een dienende speler topniveau zijn? die moet zo snel mogelijk de bal afgeven.
pi_202220877
Mikky is een stuk leuker om naar te kijken. :)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202220954
Trutje van een voetballer, echt 0 mannelijkheid.
pi_203172002


Men heeft getracht Frenkie wat mannelijker te maken middels een baard. Het blijft een trutje.
  donderdag 13 januari 2022 @ 16:37:26 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203172095
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:28 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Men heeft getracht Frenkie wat mannelijker te maken middels een baard. Het blijft een trutje.
|:)
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 27 maart 2022 @ 06:41:25 #162
225540 Pugg
Friends forever
pi_204237333


Wat een kanjer op het veld. ^O^
pi_204237348
Die versnelling bij de vierde goal gisteren. Formidabel!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  zondag 27 maart 2022 @ 07:41:33 #164
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_204237372
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 07:20 schreef dezomervoorbij het volgende:
Die versnelling bij de vierde goal gisteren. Formidabel!
En dat in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Denemarken. Dan ben je echt een hele grote. _O_
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_204237662
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:28 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Men heeft getracht Frenkie wat mannelijker te maken middels een baard. Het blijft een trutje.
Oei, beetje dezelfde vibe als die jongen van BOOS, sniebest.
-nee-
pi_204237770
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 07:41 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
En dat in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Denemarken. Dan ben je echt een hele grote. _O_
Ja want die Denen dachten: ‘Ah het is een oefenwedstrijd dus we laten Frenkie gewoon lopen’.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  zondag 27 maart 2022 @ 10:00:17 #167
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_204237977
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 09:33 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]
Ja want die Denen dachten: ‘Ah het is een oefenwedstrijd dus we laten Frenkie gewoon lopen’.
Denen :')
Oefenwedstrijd :') :')
Jij :') :') :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  woensdag 30 maart 2022 @ 05:54:05 #168
225540 Pugg
Friends forever
pi_204269354


Frenkie God _O_ _O_ _O_
  woensdag 30 maart 2022 @ 08:40:32 #169
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_204269838
Zit in een leuke fase van 4 goede wedstrijden. Blijft een slap trutje die een half jaar uit vorm is om dan weer 4 leuke wedstrijden te spelen. Heb je niks aan, onbetrouwbaar.
  woensdag 30 maart 2022 @ 11:45:01 #170
225540 Pugg
Friends forever
pi_204271179
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 08:40 schreef RamboDirk het volgende:
Zit in een leuke fase van 4 goede wedstrijden. Blijft een slap trutje die een half jaar uit vorm is om dan weer 4 leuke wedstrijden te spelen. Heb je niks aan, onbetrouwbaar.
Lucht het op, zo lekker anoniem schelden?
  dinsdag 31 mei 2022 @ 09:42:31 #171
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_204920501
quote:
‘ManUnited en Bara bereiken akkoord over Frenkie de Jong, Nederlander gaat meer verdienen dan CR7’

Manchester United en FC Barcelona zijn volgens Man Utd News akkoord over een transfersom van Frenkie de Jong. Hoeveel geld Bara zou ontvangen, maakte het Engelse medium niet bekend.
De Jong speelt sinds 2019 bij FC Barcelona nadat hij de overstap maakte van Ajax.

Bestbetaalde speler?

The Daily Record meldde dat De Jong de absolute grootverdiener kan worden op Old Trafford, waar Erik ten Hag volgend seizoen trainer is. De Jong zou een weeksalaris van 465.000 euro kunnen opstrijken. Dat is fors meer dan Cristiano Ronaldo: 350.000 euro. Keeper David De Gea ontvangt wekelijks zo'n 440.000 euro.
Het trutje lijkt op weg naar de premier league. Dat wordt lachen.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 12:07:38 #172
225540 Pugg
Friends forever
pi_204921547



Frenkie GOD
pi_204921558
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het trutje lijkt op weg naar de premier league. Dat wordt lachen.
Zolang hij tackles kan ontwijken, kan hij de meeste middenvelders wel zoek spelen daar. Dat worden drie geweldige weken.
-nee-
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:31:37 #174
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_204922236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het trutje lijkt op weg naar de premier league. Dat wordt lachen.
Lijkt me nog steeds een broodje aap verhaal, is Ten Hag meteen zijn hele budget kwijt voor volgend seizoen, terwijl je ook gewoon Pogba zijn contract kan verlengen, dat is in alle gevallen goedkoper dan Frenkie halen.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:58:29 #175
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_204922413
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Lijkt me nog steeds een broodje aap verhaal, is Ten Hag meteen zijn hele budget kwijt voor volgend seizoen, terwijl je ook gewoon Pogba zijn contract kan verlengen, dat is in alle gevallen goedkoper dan Frenkie halen.
tsja of je daar nou blij van wordt...
  woensdag 8 juni 2022 @ 12:13:26 #176
225540 Pugg
Friends forever
pi_204992784
Most pricey Dutch player Frenkie de Jong is ‘worth 112 million’

Midfielder Frenkie de Jong has the highest transfer value of any Dutch football player at the moment, with an estimated worth of 112.5 million, according to research group CIES Football Observatory. The Barcelona player is ranked seventh in the world, in terms of his age, the length of his contract and his performance on the pitch and is the second most ‘expensive’ player at the Catalan club. Barcelona is in financial difficulty and will have to sell some players this summer but as yet it is unclear if De Jong will be among them. Erik ten Hag at Manchester United is reported to have his former Ajax junior at the top of his wish list. Other Dutch players in the top 100 include Dortmund striker Donyell Malen at 66.7 million and Matthijs de Ligt on 63.2 million. Ajax’ Brazilian striker Antony Santos is the only Eredivisie player on the list, with a transfer value of 51.2 million.

Read more at DutchNews.nl: _O_
pi_205201256


https://www.bndestem.nl/s(...)-ons-leven~a726fd88/

quote:
Frenkie de Jong vraagt jeugdliefde Mikky ten huwelijk: ‘Ik kan niet wachten op de rest van ons leven’

Frenkie de Jong heeft zijn jeugdliefde Mikky Kiemeney ten huwelijk gevraagd. Dat deed de middenvelder van FC Barcelona en Oranje op vakantie in de Verenigde Staten. ,,Ik kan niet wachten om de rest van mijn leven met jou te delen", schreef De Jong bij zijn foto op Instagram


Je middelbare schoolliefde trouwen, het is niet voor iedereen, maar Frenkie heeft wel een beetje het geluk aan z'n reet hangen. :)
-nee-
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 16:50:51 #178
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_205201592
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:28 schreef Marsenal het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.bndestem.nl/s(...)-ons-leven~a726fd88/
[..]
[ afbeelding ]

Je middelbare schoolliefde trouwen, het is niet voor iedereen, maar Frenkie heeft wel een beetje het geluk aan z'n reet hangen. :)
Die jongen is nu zelfs op papier cucked.
What can change the nature of a man?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 18:30:38 #179
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_205203004
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:28 schreef Marsenal het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.bndestem.nl/s(...)-ons-leven~a726fd88/
[..]
[ afbeelding ]

Je middelbare schoolliefde trouwen, het is niet voor iedereen, maar Frenkie heeft wel een beetje het geluk aan z'n reet hangen. :)
Wel een mooie plek om de vriendin van Frenkie de Jong ten huwelijk te vragen
Makkelijk tweede.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 07:02:39 #180
225540 Pugg
Friends forever
pi_205207216
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Wel een mooie plek om de vriendin van Frenkie de Jong ten huwelijk te vragen
Of anders om natuurlijk. ;)
  zaterdag 2 juli 2022 @ 07:13:57 #181
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205207228
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:28 schreef Marsenal het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.bndestem.nl/s(...)-ons-leven~a726fd88/
[..]
[ afbeelding ]

Je middelbare schoolliefde trouwen, het is niet voor iedereen, maar Frenkie heeft wel een beetje het geluk aan z'n reet hangen. :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 07:02 schreef Pugg het volgende:

[..]
Of anders om natuurlijk. ;)
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 12:53:04 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_205244357
Frenkie de Jong heeft zelf al vaker uitgesproken dat hij graag bij FC Barcelona zou willen blijven voetballen, ondanks de interesse van Manchester United. Bara is immers zijn droomclub. Toch staan de Catalanen niet onwelwillend tegenover een verkoop van de Oranje-international. Dat ligt niet aan zijn voetballende kwaliteiten. Wel aan het salaris van de Nederlander.

De Jong heeft nog een contract tot medio 2026 bij FC Barcelona. Mocht de middenvelder uit Arkel zijn contract uitdienen, dan moet Bara flink in de buidel tasten om zijn salaris uit te betalen. Marca onthult dat de Nederlander in de komende vier seizoen liefst 88,58 miljoen euro verdient in Camp Nou wat betreft vast salaris n loyaliteitsbonussen. Dat bedrag kan nog eens met acht miljoen euro oplopen als De Jong minstens zestig procent van alle wedstrijden speelt en met maximaal 12,8 miljoen euro voor eventuele titels of het bereiken van de Champions League-finale.

In onderstaande tabel staan de cijfers uit het contract van Frenkie de Jong volgens Marca. Bedragen zijn in miljoenen euro's.

Dat De Jong de komende jaren een flinke kostenpost wordt voor FC Barcelona heeft te maken met verschillende zaken. Ten eerste het vaste salaris dat bij zijn komst naar Camp Nou is vastgesteld op veertien miljoen euro. Door de coronapandemie heeft De Jong echter een groot deel van zijn salaris nog niet uitbetaald gekregen de afgelopen seizoenen. Die miljoenen zijn doorgeschoven naar de laatste vier seizoenen van zijn contract bij Bara. Daarbij komen ook nog loyaliteitsbonussen. Voor komend seizoen bedraagt die bonus 2,88 miljoen euro, voor het seizoen daarna zelfs 9,7 miljoen euro.

Volgens Marca is het bestuur van FC Barcelona van plan een nieuwe salarisschaal in te stellen - de exacte hoogte daarvan is niet bekend - en vooral in het seizoen 2023/2024 zou de Nederlander daar fors buiten vallen. Inclusief alle bonussen (daarvoor zou FC Barcelona dus wel ook de Champions League, La Liga en de Copa moeten winnen) zou De Jong in dat seizoen namelijk 30,9 miljoen euro per jaar opstrijken.

De Jong kwam FC Barcelona tijdens de coronapandemie tegemoet door zijn salaris, dat de club moeilijk kon ophoesten, later te laten uitbetalen. In eerste instantie leverde hij twaalf procent van zijn salaris in, waarna hij in de seizoenen 2020/2021 en 2021/2022 respectievelijk elf miljoen euro en vijf miljoen euro inleverde.

Tegelijkertijd verlengde De Jong zijn contract tot medio 2026 waardoor FC Barcelona vanaf nu nog vier jaar de tijd heeft om die zestien miljoen euro alsnog uit te betalen. Een situatie waardoor de Catalanen nu meer dan bereid zijn om naar het bod van Manchester United te luisteren. Volgens Spaanse en Engelse media hebben The Red Devils nu 65 miljoen euro geboden plus twintig miljoen euro aan variabelen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)l-verkopen~a0ec11ac/

Wat een geld. Ik heb het verkeerde beroep gekozen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 25 juli 2022 @ 14:51:34 #183
225540 Pugg
Friends forever
pi_205454419
Frenkie de Jong op middenveld FC Barcelona tegen Real Madrid
Op het middenveld van FC Barcelona is vooralsnog geen plaats voor Frenkie de Jong. Vannacht, in de met 1-0 gewonnen oefenwedstrijd tegen Real Madrid, speelde de Oranje-international voor de tweede keer als centrale verdediger. Wil na het bestuur nu ook trainer Xavi hem wegpesten?

Frenkie de Jong speelde vorig jaar onder Ronald Koeman enkele keren in het hart van de verdediging, maar dat was een oplossing geboren uit nood, vanwege de vele blessures in de laatste linie. Op de tournee door de Verenigde Staten die FC Barcelona sinds een week onderneemt, zit de ploeg echter ruim in zijn verdedigers, maar niettemin werd De Jong, als wisselspeler, in de twee oefenduels tot nu toe in die defensie neergezet.

Vannacht, in Las Vegas, mocht hij net als afgelopen week tegen Inter Miami (6-0), na rust invallen. De ploeg die tegen Real Madrid startte, had veel weg van het favoriete team van trainer Xavi Hernndez, met op het middenveld Busquets, Gavi en Pedri en voorin nieuwkomer Lewandowski, vergezeld van Ansu Fati en Raphinha; de laatste maakte met een prachtig afstandsschot het enige doelpunt.

Nieuwkomer op middenveld
In de tweede helft, toen een groot deel van het basiselftal werd vervangen, was het middenveld voor Nico, Sergi Roberto en de van AC Milan overgekomen Kessi. Voor De Jong had Xavi opnieuw een plaats in het hart van de defensie, eerst links, later rechts, waar de Nederlander zich ambitieus en snel toonde en veel naar voren schoof, maar ook af en toe gevaarlijk een bal verloor.

Maar als het straks, wanneer de serieuze wedstrijden beginnen, om het bezetten van die posities achterin gaat, heeft de Catalaanse coach keuzes te over. Oudgediende Piqu heeft al te horen gekregen dat hij, na veertien jaar, niet meer de nummer n is; Xavi gaat voor de jongere generatie: Ronald Araujo, Eric Garca en de van Chelsea afkomstige Andreas Christensen. Tussen hen lijkt niet echt plaats voor De Jong.
Bron AD.
En die jongen blijft maar lachen.... *O*
pi_205455221
Deze witte buigt voor niemand.
-nee-
pi_205455257
Nog even en Frenkie moet contributie betalen om bij Barca te blijven spelen. :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:13:30 #186
225540 Pugg
Friends forever
pi_205462596
Spelersvakbond vindt dat Frenkie de Jong door Barcelona gechanteerd wordt: ‘Het is waanzinnig’
De Nederlandse spelersvakbond VVCS vindt het ‘waanzinnig’ hoe FC Barcelona met middenvelder Frenkie de Jong omgaat. De financieel geplaagde Spaanse club wil het salaris van de 25-jarige Oranje-international verminderen of hem anders verkopen.

Volgens VVCS-voorzitter Evgeniy Levchenko wordt De Jong door middel van chantage gedwongen om te vertrekken, ondanks zijn nog vier jaar doorlopende contract. Hij vindt net als de Engelse oud-voetballer Gary Neville dat de internationale spelersvakbond FIFPro van zich moet laten horen. ,,Ik vind dat een vakbond alle spelers moet beschermen. Nu wordt een speler door een club in het nauw gedreven en weggejaagd. Dan is het aan een internationale vakbond om op te staan.”

Maar veel meer dan een statement maken kan FIFPro niet doen, zegt Levchenko. ,,Als FC Barcelona zijn salaris blijft betalen, is er contractueel niets mis.” De oud-speler van onder meer Vitesse, Sparta Rotterdam en FC Groningen vreest dat de Catalaanse club De Jong minder gaat laten spelen als hij niet met de salarisverlaging akkoord gaat. ,,FC Barcelona zal zich dan beroepen op sportieve gronden, maar voor de carrire van een jonge speler is het funest. Dat maakt het een soort afpersing.”

Bron: Ad
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 15:25:57 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_205462698
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:26 schreef FireFox1 het volgende:
Nog even en Frenkie moet contributie betalen om bij Barca te blijven spelen. :')
Ons Ber _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 29 juli 2022 @ 14:31:15 #188
225540 Pugg
Friends forever
pi_205490363
Frenkie de Jong moet salaris inleveren om bij FC Barcelona te blijven: ‘Zullen er alles aan doen’

Frenkie de Jong mag blijven bij FC Barcelona mits hij een flink deel van zijn salaris inlevert. Dat maakte de voorzitter van de club, Joan Laporta, vannacht duidelijk op een persconferentie in New York, waar Bara morgenavond de vierde en laatste wedstrijd van zijn Amerikaanse tournee zal spelen.

Laporta maakte duidelijk dat hij een geste van de Oranje-international verwacht. ,,Frenkie wil blijven en de club wil dat hij blijft. Iets anders zijn de gesprekken die we met elkaar voeren, want we hebben een nieuwe salarisstructuur. Wij troffen bij Bara een salarispost aan die 40% hoger was dan die van onze concurrenten, en daarom praten we met onze spelers. We zullen alles proberen opdat Frenkie blijft, en ik hoop dat hij ook alles zal doen om te blijven.”

Frenkie de Jong.
Frenkie de Jong. AFP
En dat ‘alles doen’ is afzien van een groot deel van het salaris dat De Jong nog tegoed heeft van de laatste twee seizoenen, toen hij vanwege de door de coronapandemie financile crisis van de club akkoord ging miljoenen aan inkomen uit te stellen tot dit seizoen en de resterende jaren van zijn contract, dat tot 2026 loopt. Ook zal hij volgens de club sowieso minder moeten gaan verdienen dan in zijn oorspronkelijke contract staat.

De Jong ziet de druk met de dag groeien. Niet alleen vanuit het bestuur, maar ook op het veld, waar trainer Xavi hem in de voorbereiding nog niet n keer een basisplaats heeft gegeven en hem drie keer als centrale verdediger heeft laten invallen. Volgens de trainer is dat geen ‘signaal’ aan de speler om zich naar de wil van de club te schikken of het aanbod van Manchester United te accepteren, maar in Barcelona wordt het wel zeker als een verhuld dreigement beschouwd.

Barcelona moet hard in de salarispost snijden om de nieuwe aankopen – na onder andere Raphinha en Lewandowski werd gisteren ook Kound voor 50 miljoen euro van Sevilla overgenomen – in te kunnen schrijven voor de Liga; de competitie begint over drie weken. Laporta ziet daar echter geen problemen. ,,Er moeten nog spelers vetrekken en de nieuwkomers zullen we n voor n kunnen inschrijven.” Dat kan mede doordat de club zijn negatieve vermogen heeft kunnen wegpoetsen met de verkoop van 25% van zijn TV-rechten voor de komende 25 jaar voor 667 miljoen euro, waardoor het salarisplafond dat de Liga in zijn fairplay-regels oplegt weer iets zal stijgen.
Bron: AD
pi_205491032
Is gewoon chantage maar goed, uiteindelijk is het gewoon veel beter weer daar en dat blonde meisje moet ook gewoon lekker in een rokje over de ramblas kunnen lopen in plaats van dik aangekleed met een paraplu door mensjester.
-nee-
pi_205491306
Barcelona zal ook echt zelf een knieval moeten maken. Ze kunnen niet n die 17 miljoen niet uitbetalen n van hem verwachten dat hij nogmaals akkoord gaat met een salarisverlaging. Het is geven en nemen... niet alleen maar nemen. Die salarisverlaging is het allerbelangrijkste voor Barcelona dus die zouden ze bijv. kunnen krijgen in ruil voor nu direct 17 miljoen op de rekening van Frenkie. Naar mate de transfer deadline dichterbij komt zullen ze wel tot zo'n soort compromis komen denk ik.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:03:51 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205492924
Frenkie moet niet in een team willen spelen waar geen plaats voor hem is en die achterlijke kutclub zou niet alles moeten kopen wat los en vast zit.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205494266
Tsja. Snap niet dat dit soort clubs in het kader van FFP mee mogen spelen. Als je je spelers al niet eens meer kunt betalen :')

Maar ondertussen wel allerlei andere dure spelers haalt. :')
pi_205836284
Een hoop getrut momenteel weer.
pi_205836777
Ingewikkeld momenteel.
pi_206820829
Trutje gonna trutje.
Presteert conform het modale meevoetballers bestaan op het wk. Want een walgelijke spelvertrager.
pi_206825569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:04 schreef RamboDirk het volgende:
Trutje gonna trutje.
Presteert conform het modale meevoetballers bestaan op het wk. Want een walgelijke spelvertrager.
Volgens mij kom jij uit Arkel en ben je ziekelijk jaloers omdat jij nog steeds een truttig amateurtje bent.
  zaterdag 26 november 2022 @ 08:49:55 #197
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206825647
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:12 schreef Document1 het volgende:
Volgens mij kom jij uit Arkel
Dit zou ik niet pikken @RamboDirk
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:52:23 #198
225540 Pugg
Friends forever
pi_206827007
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:12 schreef Document1 het volgende:

[..]
Volgens mij kom jij uit Arkel en ben je ziekelijk jaloers omdat jij nog steeds een truttig amateurtje bent.
pi_206827284
Ik weet toevallig dat RamboDirk een jonge fysiek krachtige centrale verdediger bij Bayern Mnchen is, dus jaloezie is het niet, de ergernis zit ergens anders in.
-nee-
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:33:14 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206827344
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:24 schreef Marsenal het volgende:
Ik weet toevallig dat RamboDirk een jonge fysiek krachtige centrale verdediger bij Bayern Mnchen is, dus jaloezie is het niet, de ergernis zit ergens anders in.
Die twee hebben nog een tijdje verkering gehad voordat Frenkie naar Barcelona vertrok:



Hier had Frenkie nog wat langer haar, stond 'm ook wel leuk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206827370
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die twee hebben nog een tijdje verkering gehad voordat Frenkie naar Barcelona vertrok:

[ afbeelding ]

Hier had Frenkie nog wat langer haar, stond 'm ook wel leuk.
Prachtige sleutelbenen voor zo'n jonge jongen.
-nee-
pi_206828233
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:12 schreef Document1 het volgende:

[..]
Volgens mij kom jij uit Arkel en ben je ziekelijk jaloers omdat jij nog steeds een truttig amateurtje bent.
Ik kan nog geen bal normaal geven over 1 meter. Maar daar gaat het hier niet om, ik sta niet op het WK.
  woensdag 30 november 2022 @ 08:34:03 #203
225540 Pugg
Friends forever
pi_206877429

Binnen die bal *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')