abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel maandag 14 oktober 2019 @ 23:40:28 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189439264
Ik heb een ruim 6 weken oude baby die de laatste tijd 's avonds in rupsje nooitgenoeg verandert.

Ze heeft altijd wel 's avonds min of meer geclusterd maar dan was ze steeds wel voldaan tussendoor.

Nu is dat niet het geval want op een gegeven moment lijkt ze echt gefrustreerd te raken (steeds aanhappen en loslaten, met handjes en hoofd tegen mijn borst 'bonken').

Ik ben op een open spreekuur van een lactatiedeskundige geweest (dus beperkte tijd qua consult) en zij bevestigde dat dit nonverbale signalen van een baby zijn dat ze de melktoevoer onvoldoende vinden. Maar haar tips voor een betere toevoer (naast borstcompressie ook o.a. lachen en denken aan watervallen? ) zetten weinig zoden aan de dijk. Baby blijft hongersignalen geven (smekken,tong uit de mond vuistjes in de mond) en is onrustig en 'gefrustreerd.

Een avond lang met Netflix en snacks overleef je een clustetende baby wel, maar dit vind ik lastiger...

(En ik weet dat het clusteren ook te maken heeft met contact en nabijheid. Maar ik kan haar niet troosten ofzo. Ze zit continue te wurmen en druk te doen met maar 1 missie; meer drinken. Wat uiteindelijk overgaat in hysterisch huilen).

Of zou ik toch 's avonds een productiedip hebben? :{

[ Bericht 8% gewijzigd door Keroppi op 15-10-2019 08:15:38 ]
Chick on a mission
pi_189440994
Klinkt als regeldagen. Die zitten rond de 6weken net zoals toen rond de 9e dag.

Savonds en snachts is het beste moment om de productie op te krikken. Dan maak je het meeste prolactine aan, een hormoon dat verantwoordelijk is voor de productie. Vandaar dat het lijkt alsof je vooral savonds een productiedip hebt.

[ Bericht 35% gewijzigd door Elleska op 15-10-2019 08:39:15 ]
pi_189480075
Vraagje voor de dames met grote borsten.

Ik draag nu de bh’s van cake lingerie, maar ik merk toch dat de bandjes te dun zijn en dus snijden in mn schouders.

Tips?
Andere merken met echt goede ondersteuning? Welke ook maat G/H hebben dus...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189480694
Een mamae bh maar aangezien die faiiet zijn wel een stuk lastiger te vinden -O-
Nog zulke: https://www.textielhuis.n(...)0EAQYCiABEgIh2vD_BwE

Verbreders voor je bandjes
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:10:39 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189480842
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:27 schreef Ticootje het volgende:

Ik draag nu de bh’s van cake lingerie, maar ik merk toch dat de bandjes te dun zijn en dus snijden in mn schouders.

Tips?
Ik ben met mijn 75J heel erg tevreden met Anita Miss Dotty: https://www.naron.nl/anita-voedingsbh-miss-dotty-e-j-blue

Trouwens: de ondersteuning zou uit je band moeten komen, niet uit je schouderbandjes. Dus als die snijden, is je omtrek wrs te groot of je cups te klein of allebei.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 oktober 2019 @ 13:18:33 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_189480980
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:27 schreef Ticootje het volgende:

Tips?
Anita
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_189482246
Ik had deze gekocht einde zwangerschap. Goede kans dat de omvang te groot is idd.

Maar ik wil dus een goede nieuwe.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:14:10 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189482643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 14:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik had deze gekocht einde zwangerschap. Goede kans dat de omvang te groot is idd.

Maar ik wil dus een goede nieuwe.
Dan zou ik gaan passen bij een goede zaak. Geen idee waar je woont, maar bij Naron in Breda kunnen ze bijna alle gewone bh's ook ombouwen naar voedingsbh's. Dus dan zit je niet vast aan het standaardassortiment.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189495206
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:40 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb een ruim 6 weken oude baby die de laatste tijd 's avonds in rupsje nooitgenoeg verandert.

Ze heeft altijd wel 's avonds min of meer geclusterd maar dan was ze steeds wel voldaan tussendoor.

Nu is dat niet het geval want op een gegeven moment lijkt ze echt gefrustreerd te raken (steeds aanhappen en loslaten, met handjes en hoofd tegen mijn borst 'bonken').

Ik ben op een open spreekuur van een lactatiedeskundige geweest (dus beperkte tijd qua consult) en zij bevestigde dat dit nonverbale signalen van een baby zijn dat ze de melktoevoer onvoldoende vinden. Maar haar tips voor een betere toevoer (naast borstcompressie ook o.a. lachen en denken aan watervallen? ) zetten weinig zoden aan de dijk. Baby blijft hongersignalen geven (smekken,tong uit de mond vuistjes in de mond) en is onrustig en 'gefrustreerd.

Een avond lang met Netflix en snacks overleef je een clustetende baby wel, maar dit vind ik lastiger...

(En ik weet dat het clusteren ook te maken heeft met contact en nabijheid. Maar ik kan haar niet troosten ofzo. Ze zit continue te wurmen en druk te doen met maar 1 missie; meer drinken. Wat uiteindelijk overgaat in hysterisch huilen).

Of zou ik toch 's avonds een productiedip hebben? :{
Ik vind dit wel snel geconcludeerd van de LK. Ik herken het juist heel erg als krampjesgedrag. Dan wil een baby troost door drinken, maar meer drinken geeft meer kramp, dus dat is knap frustrerend. Rond die tijd hebben wij heel veel met baby op de arm gelopen. Kilometers gemaakt door de woonkamer, want dan was hij meestal stil. En als hij rustig was proberen om aan te leggen aan de leegste borst, zodat hij wel troost kreeg maar minder melk.

Ook als het wel clusteren is, kan even wandelen helpen om hem rustig te krijgen. Soms legde ik al lopend aan, dan ging het beter dan als ik zat. Eenmaal aangelegd en tsr gehad, dan kon ik meestal wel weer gaan zitten.

Het zijn gewoon heftige weken, meestal gaat het makkelijker in de avond na de 10 weken. Hang in there!

Edit: iedereen heeft trouwens minder productie in de avond. De piek in melkaanmaak is in de nacht/vroege ochtend en in de loop van de dag neemt dat geleidelijk af. Dus helemaal niet gek dat er in de avond wordt geclusterd :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:49:18 #170
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189498653
@Keroppi, ik herken dat heel erg. Ik weet niet precies meer wanneer het was dat mijn dochter dat ook deed, maar een tijdje terug dronk ze soms ook heel gefrustreerd met loslaten, aanhappen en stuiteren. Ik wist ook niet waarom ze dat deed maar ik kan me voorstellen dat @Phaidra gelijk heeft. Onze baby had rond die tijd ook veel krampjes, wilde troost aan de borst en kreeg toen meer krampjes. Mijn vriend liep 's nachts soms wel twee uur met haar op de arm heen en weer in de woonkamer om haar te kalmeren en in slaap te krijgen.

Mijn dochter is nu 10 weken en eigenlijk nog zelden krampjes.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_189498871
Krampjes zijn gewoon niet leuk. Ik hoor hier soms die buikjes echt helemaal borrelen.
  FOK!fossiel vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:03:12 #172
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189501553
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:51 schreef Phaidra het volgende:

Ik vind dit wel snel geconcludeerd van de LK. Ik herken het juist heel erg als krampjesgedrag. Dan wil een baby troost door drinken, maar meer drinken geeft meer kramp, dus dat is knap frustrerend.
Ja daar heb ik ook aan gedacht. Of verborgen reflux, dan willen ze ook drinken ter verlichting.

We hebben nu gelukkig een paar rustigere avonden gehad gelukkig :)
Chick on a mission
pi_189533364
Hier ook reflux... en het niet goed kunnen boeren is ook een dingetje.

De osteopaat gaf al ontzettend veel verbetering bij de eerste behandeling.
Schudden voor gebruik
pi_189608758
Wurm is 4 jaar drinkt al van af januari niet meer bij mij.

Nu zijn wij gestart met provocatie koemelk en soja door hem wat borstvoeding uit een beker te laten drinken. (Voorheen zat ik op dieet voor zijn allergiën)

Het eerste wat hij zei met hartjes in zijn ogen.. "mam! Jouw melk! Dat heb ik gemist!"

Nu dag 3 en hij is gestopt met zijn nare hoestje en snotter veel minder. Bijkomend voordeel <3
Hij lijkt nog niet veel te reageren op de koemelk en soja in mijn dieet waar hij dat altijd met ontzettende diaree en buikkrampen en huidproblemen dat wel deed. Binnenkort aantal cc opvoeren en dan eens zelf wat proberen. Ik hoop zo dat hij eroverheen aan het groeien is. Maar wat fijn dat het hem ook helpt tegen naar hoesten enz. O+
Schudden voor gebruik
pi_189609598
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 04:29 schreef Stippelrientje het volgende:

Het eerste wat hij zei met hartjes in zijn ogen.. "mam! Jouw melk! Dat heb ik gemist!"

O+ O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_189610295
Oh stippel wat lief! O+ Ik hoop dat de allergieën achter hem liggen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189641689
Nou wij ook!

Hij kijkt uit naar zelf eens iets proberen te eten en is aan het verzinnen wat het miniscuul stukje zal zijn.

Ondertussen het aantal cc opgeschroefd en so far so good.
Schudden voor gebruik
pi_189679520
Heeft iemand de gouden tip voor flesweigeraars? :{ We hebben vrij regelmatig geoefend maar ze sabbelt er alleen op of duwt de flesspeen uit haar mond met haar tong. Mijn man voedt haar dan, we hebben vers afgekolfde, ontdooide en koelkastmelk geprobeerd. Verschillende flessen en spenen. Gevarieerd in moment (niet hongerig vs. hongerig). Wat kan ik nog proberen? Terugkomen van werk om live te voeden op de opvang vind ik geen optie ivm reistijd. De oudsten dronken vanaf het begin goed uit de fles dus het komt me ook niet bekend voor.
pi_189680033
Sorry geen tips
Schudden voor gebruik
pi_189680714
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:44 schreef Minarosa het volgende:
Heeft iemand de gouden tip voor flesweigeraars? :{ We hebben vrij regelmatig geoefend maar ze sabbelt er alleen op of duwt de flesspeen uit haar mond met haar tong. Mijn man voedt haar dan, we hebben vers afgekolfde, ontdooide en koelkastmelk geprobeerd. Verschillende flessen en spenen. Gevarieerd in moment (niet hongerig vs. hongerig). Wat kan ik nog proberen? Terugkomen van werk om live te voeden op de opvang vind ik geen optie ivm reistijd. De oudsten dronken vanaf het begin goed uit de fles dus het komt me ook niet bekend voor.
Lopend voeden?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:24:10 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189681044
Zorgen dat je zelf niet in de buurt/in zicht bent en volhouden was hier de oplossing. Dus weigeren? Prima. Kwartier later weer proberen. Weer weigeren? Prima, weer een kwartier later.
pi_189681511
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:24 schreef Tink89 het volgende:
Zorgen dat je zelf niet in de buurt/in zicht bent en volhouden was hier de oplossing. Dus weigeren? Prima. Kwartier later weer proberen. Weer weigeren? Prima, weer een kwartier later.
Thanks, hier ga ik opa en oma vanmiddag mee opzadelen ^O^ Die hebben sowieso eindelops geduld en dan kan ik mooi de deur uit. Win-win, hoop ik dan maar. We stopten nu vaak na een paar keer.
pi_189681606
Jup hier. Nu na 6 weken 3x per week naar de GO heeft ze de strijd opgegeven en drinkt uit de fles bij de GO en mijn vriend. Ik moet wel nog steeds uit het zicht blijven. Dus volhouden en je realiseren dat ze niet doodgaat als ze niet drinkt. Mijn grootste valkuil, zoals hier in dit topic te lezen. :') We zijn ook naar een grotere speen gegaan, nr 2 van Avent nu. Stroomt het lekker door en is het zo binnen.
pi_189681637
Begrijpt ze de techniek wel denk je? Hier ging ze van wel de fles naar niet de fles. Dus we wisten dat ze het wel kon. Anders is een logopedist de volgende stap geloof ik.

En de GO deed wat Tink zei. Aanbieden, bij weigeren stoppen en na 15 minuten weer aanbieden. Geen gevecht aangaan.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:35:10 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189682235
Prul is bijna 2 weken flink ziek geweest en ik moet wrs ongesteld worden en dus kolfde ik net 80 ml ipv de gebruikelijk 140-160. Dat wordt weer de vriezervoorraad aanspreken voor donderdag. Zo irritant dit, waarom is er niet gewoon een knopje dat zegt '150 ml melk? Druk hier'.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:27:27 #186
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189683037
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:35 schreef Tink89 het volgende:
Prul is bijna 2 weken flink ziek geweest en ik moet wrs ongesteld worden en dus kolfde ik net 80 ml ipv de gebruikelijk 140-160. Dat wordt weer de vriezervoorraad aanspreken voor donderdag. Zo irritant dit, waarom is er niet gewoon een knopje dat zegt '150 ml melk? Druk hier'.
Heeft menstruatie invloed op de melkproductie? En stabiliseert dat dan weer als je niet meer ongesteld bent?
Ik was 2,5 week geleden ongesteld (daarna heeft Koert ook nog een soort van geregeld) maar nu ben ik weer ongesteld :(
Ik heb helemaal geen zin in productiedipjes elke maand (of elke twee weken).
Wat een onzin inderdaad :{w
(Zou het helpen om dan deze dagen fenegriek te nemen ofzo?)
pi_189683184
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 13:27 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Heeft menstruatie invloed op de melkproductie? En stabiliseert dat dan weer als je niet meer ongesteld bent?
Ik was 2,5 week geleden ongesteld (daarna heeft Koert ook nog een soort van geregeld) maar nu ben ik weer ongesteld :(
Ik heb helemaal geen zin in productiedipjes elke maand (of elke twee weken).
Wat een onzin inderdaad :{w
(Zou het helpen om dan deze dagen fenegriek te nemen ofzo?)
Hier lijkt dat sowieso invloed te hebben op mijn productie, als ik kijk wanneer ik nu ongesteld ben geweest zaten daar wat regeldagen aan vooraf en ontzettend pijnlijke tepels :X.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:44:54 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189683300
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 13:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier lijkt dat sowieso invloed te hebben op mijn productie, als ik kijk wanneer ik nu ongesteld ben geweest zaten daar wat regeldagen aan vooraf en ontzettend pijnlijke tepels :X.
Mijn tepels doen vooral zeer als ik ovuleer en dan krijg ik een flinke dip net voordat ik ongesteld wordt... Heel irritant.
pi_189686625
@Minarosa hier hielp een hele andere houding dan bij bv. Heel rechtop, of bijv niet op schoot maar in een wip stoeltje. Kun je ook nog proberen.
pi_189688289
It worked *O* Ze heeft 25 cc vers gekolfde melk uit een fles gedronken, gegeven door haar opa. We hebben weer een andere speen gebruikt (voor 6 maanden en ouder), met tussenpauzes geprobeerd en de speen in de melk gedipt, terwijl ik op zolder was. Het was niet helemaal van harte maar toch, ze heeft iets binnen gekregen en krijgt nu hopelijk de smaak te pakken.

Dank voor jullie tips ^O^
pi_189690373
Whoot whoot!
Schudden voor gebruik
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:51:16 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189694810
Hoera! *O*
pi_189696269
Ah fijn Mina!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:32:42 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189701407
Goed gedaan Mina! Fijn dat het gelukt is :)

Hier is de borstvoeding ook lekker op gang. Erwt is nu 6 dagen en drinkt volop. Het is een echte lekkerbek.
Voor de nacht kolf ik een flesje, want ivm keizersnede is 4x per nacht omhoog / uit bed / rechtop zitten echt geen optie. Op m’n zij kan ik nog niet liggen, anders was dat een optie geweest.

Vannacht heeft hij 60ml gehad, maar dat was waarschijnlijk toch te weinig. Het duurde lang voor hij stil was en weer wilde gaan slapen. Dus nu gaan we 80-90ml proberen.

Ik vind het wel grappig, want ik heb altijd gezegd dat ik helemaal geen zin heb in kolf gedoe etc haha.
Doe het nu nog met een handkolf (werkt prima), maar ga wellicht toch naar iets anders kijken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189702876
Ik heb een Horigen Chicture en ben mega tevreden.
pi_189703280
Ik heb de dubbelzijdige ardo. Ideaal.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 19:53:28 #197
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189703929
Ah kijk, thnx! Ga mij er eens in verdiepen.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 07:31:59 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189709862
Ik hou van mijn Spectra dubbelzijdige kolf O+ Of nouja, hij doet z'n werk, is stil en compact en met de accu kan ik een keer of 4 een half uur kolven.

Verder haat aan kolven, maar dat ligt niet aan de kolf _O-
  FOK!fossiel donderdag 31 oktober 2019 @ 07:54:35 #199
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189709944
Misschien een gekke vraag maar hebben jullie nog tips om een erg slaperige baby na de voeding te laten boeren?

Tijdens de nachtvoeding valt mijn dochtertje in slaap. Heel fijn want ik kan haar dan zo terugleggen in bed en beiden verder slapen.

Alleen als ze slaapt/heel slaperig is, lukt het me vaak niet om haar te laten boeren.

Vervolgens krijgt ze later in de nacht last van krampjes (van kreunen in haar slaap tot huilend wakker worden). De rest van de dag heeft ze weinig last van krampjes dus het lijkt gerelateerd.

Daarnaast vind ik het dan 's ochtends erg lastig om in te schatten of ze ligt te woelen omdat haar buik rottig doet of omdat ze honger heeft. Pfff stomme dingen die onzeker maken :'(
Chick on a mission
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 31 oktober 2019 @ 08:09:02 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_189710011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 07:54 schreef Keroppi het volgende:
Misschien een gekke vraag maar hebben jullie nog tips om een erg slaperige baby na de voeding te laten boeren?

Tijdens de nachtvoeding valt mijn dochtertje in slaap. Heel fijn want ik kan haar dan zo terugleggen in bed en beiden verder slapen.

Alleen als ze slaapt/heel slaperig is, lukt het me vaak niet om haar te laten boeren.

Vervolgens krijgt ze later in de nacht last van krampjes (van kreunen in haar slaap tot huilend wakker worden). De rest van de dag heeft ze weinig last van krampjes dus het lijkt gerelateerd.

Daarnaast vind ik het dan 's ochtends erg lastig om in te schatten of ze ligt te woelen omdat haar buik rottig doet of omdat ze honger heeft. Pfff stomme dingen die onzeker maken :'(
Hier houd ik de kleine even rechtop tegen me aan. Zonder te kloppen of wrijven komt de boer dan al. Misschien werkt dat bij jou ook.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel donderdag 31 oktober 2019 @ 08:12:00 #201
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189710032
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 08:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hier houd ik de kleine even rechtop tegen me aan. Zonder te kloppen of wrijven komt de boer dan al. Misschien werkt dat bij jou ook.
Als ze wakker is wel ja :) maar in slaperige toestand dus niet :{
Chick on a mission
pi_189713943
De trap met haar in boerhouding aflopen heeft hier vaak effect. :P
pi_189722334
Ik zet haar toch voorzichtig op haar billen en dan leunt ze iets naar achteren terwijl ik hoofd/nekje ondersteun.

Als dat niet werkt zeg ik haar tegen mij aan. Rechtop zeg maar. En ik wrijf iets over haar rug.

En anders hang ik haar over mijn schouder.. met zachte klopjes.
Schudden voor gebruik
pi_189722344
De draagdoek helpt hier ook met boeren als niks meer lukt.
Schudden voor gebruik
  zaterdag 2 november 2019 @ 21:48:41 #205
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189751793
Pff... Ik vind BV soms wel vermoeiend hoor. Meneer heeft dan bijvoorbeeld 2x 20min gedronken (zonder veel pauzes) en binnen 15min begint hij weer te huilen & lijkt hij weer honger te hebben.

Ben blij dat ik voor de nacht een flesje kolf, zodat papa die kan geven. Even BV pauze :@

Op welk moment van de dag kolven jullie? Een vast moment? Of kijk je gewoon per dag wat je doet?
Ik ben daarin nog een beetje zoemende wat handig is.
  FOK!fossiel zaterdag 2 november 2019 @ 21:53:55 #206
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189751884
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:12 schreef Stippelrientje het volgende:
De draagdoek helpt hier ook met boeren als niks meer lukt.
Bedankt voor je tips! De draagdoek had ik nog niet geprobeerd.

Ik denk dat het euvel is dat wanneer ze slaapt/slaperig is, ze in een slappe zoutzak veranderd ;)

Want als we zelf boeren dat strekken we onze nek en duwen we de borst naar voren. En dat lukt niet als je slaperig en slap bent.

Ik ga gewoon weer verder kijken wat bij ons het beste werkt.
Chick on a mission
pi_189752862
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:48 schreef automatic_ het volgende:
Pff... Ik vind BV soms wel vermoeiend hoor. Meneer heeft dan bijvoorbeeld 2x 20min gedronken (zonder veel pauzes) en binnen 15min begint hij weer te huilen & lijkt hij weer honger te hebben.

Ben blij dat ik voor de nacht een flesje kolf, zodat papa die kan geven. Even BV pauze :@

Op welk moment van de dag kolven jullie? Een vast moment? Of kijk je gewoon per dag wat je doet?
Ik ben daarin nog een beetje zoemende wat handig is.
Ik kolf nu enkel als de baby (6 maanden) er niet is of als ze om welke reden dan ook een borst niet heeft leeggedronken voor het slapen gaan. Anders zit ik met een volle borst terwijl de nacht nog van start moet.

Verder is het begin zwaar, maar wordt het steeds makkelijker. Hun maag wordt groter, de drinktechniek beter, je borsten productiever. Ik heb hele dagen weken lang met drinkende baby op de bank gelegen. Bedenk ook dat het kan zijn dat ze gewoon lekker bij je willen zijn. Je bent nergens zo veilig als met mama's borstje in je mond, arm om je heen, buik aan buik. Jouw hartslag, warmte, geur. Het enige veilige en vertrouwde in deze gekke nieuwe wereld. O+
pi_189753562
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik kolf nu enkel als de baby (6 maanden) er niet is of als ze om welke reden dan ook een borst niet heeft leeggedronken voor het slapen gaan. Anders zit ik met een volle borst terwijl de nacht nog van start moet.

Verder is het begin zwaar, maar wordt het steeds makkelijker. Hun maag wordt groter, de drinktechniek beter, je borsten productiever. Ik heb hele dagen weken lang met drinkende baby op de bank gelegen. Bedenk ook dat het kan zijn dat ze gewoon lekker bij je willen zijn. Je bent nergens zo veilig als met mama's borstje in je mond, arm om je heen, buik aan buik. Jouw hartslag, warmte, geur. Het enige veilige en vertrouwde in deze gekke nieuwe wereld. O+
O+ Zo is het precies!

En inderdaad, het begin vond ik zwaar, toen werd het makkelijker.
pi_189754639
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:53 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips! De draagdoek had ik nog niet geprobeerd.

Ik denk dat het euvel is dat wanneer ze slaapt/slaperig is, ze in een slappe zoutzak veranderd ;)

Want als we zelf boeren dat strekken we onze nek en duwen we de borst naar voren. En dat lukt niet als je slaperig en slap bent.

Ik ga gewoon weer verder kijken wat bij ons het beste werkt.
Ik hang haar wat meer over mijn schouder dan. Door mijn lichaamsvorm komt ze dan in die houding.

Achteruit hangend zitten helpt dan ook goed, maar vaak hannes ik van de ene houding in de andere tot het gelukt is .
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf zondag 3 november 2019 @ 17:29:45 #210
148247 taxibabe
pi_189764979
Ik vind het borstvoeden ook nog wel moeilijk, T. is nu bijna 4 weken en hij doet het supergoed. Maar na elke voeding doen mijn borsten een tijdje behoorlijk pijn alsof ze nog niet leeg zijn.

Nu was vandaag een nichtje van mijn man op bezoek en zij wilde heel graag flesje geven. Dus heb ik gekolfd (vorige week voor het eerst gekolfd, en nu dus 2e keer) en heb ik er 150 ml uitgehaald. Maar T. heeft maar 110 ml gedronken. Na wat googlewerk kwam ik erachter dat 110 ml best veel is voor baby van 4 weken en drinkt hij dus inderdaad mijn borsten niet leeg.
pi_189765764
Borsten zijn nooit leeg. ...

Ik kan ook nog 100cc kolven direct na een voeding.
pi_189766077
Ook maken je borsten tijdens het voeden melk aan. Het zijn melkfabriekjes, geen melkpakjes. Mijn borsten hadden ca. 2 maanden nodig om te stabiliseren en ik heb nog steeds geregeld stuwing. Geef je lichaam nog de tijd om te wennen. Ook zit je baby nog steeds in opbouw van cctjes, dus je borsten zijn zich nog aan het aanpassen. Zolang ze na een voeding zacht en soepel zijn, is het prima. Ga niet extra kolven om ze leeg te krijgen, want dat ziet je borst als een extra drinkmoment en dus signaal om meer te produceren.
pi_189766489
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:20 schreef Rebubbled het volgende:
Ook maken je borsten tijdens het voeden melk aan. Het zijn melkfabriekjes, geen melkpakjes. Mijn borsten hadden ca. 2 maanden nodig om te stabiliseren en ik heb nog steeds geregeld stuwing. Geef je lichaam nog de tijd om te wennen. Ook zit je baby nog steeds in opbouw van cctjes, dus je borsten zijn zich nog aan het aanpassen. Zolang ze na een voeding zacht en soepel zijn, is het prima. Ga niet extra kolven om ze leeg te krijgen, want dat ziet je borst als een extra drinkmoment en dus signaal om meer te produceren.
Tenzij ze de hele straat van melk wilt voorzien :D
  FOK!fotograaf zondag 3 november 2019 @ 18:55:31 #214
148247 taxibabe
pi_189766847
Haha, nee ik ben niet van plan om de hele straat te voorzien en was ook niet van plan om na te kolven. Maar het verklaarde misschien wel waarom mijn borsten pijn doen na het voeden.
pi_189766916
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:55 schreef taxibabe het volgende:
Haha, nee ik ben niet van plan om de hele straat te voorzien en was ook niet van plan om na te kolven. Maar het verklaarde misschien wel waarom mijn borsten pijn doen na het voeden.
Wat voor pijn voel je?
  zondag 3 november 2019 @ 19:39:59 #216
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189767734
Het is inderdaad ook heerlijk als hij half slaapdronken nog aan de borst ligt, haha.

Ik had vandaag wat gespannen borsten, maar K. had ook weinig drink-zin had ik het idee. Toch maar eventjes wat gekolfd. Dat voelt dan toch een stuk prettiger.

Goed om te lezen dat je borsten zo snel weer 'fabriceren'! Ik was afgelopen week bang dat ik niks meer zou hebben na het kolven haha. Maar dat.kan dus niet :P
  FOK!fotograaf zondag 3 november 2019 @ 20:07:33 #217
148247 taxibabe
pi_189768357
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat voor pijn voel je?
Stuwingspijn, wat erger wordt bij kou
pi_189768518
Auto, klinkt alsof je borsten zich hebben aangepast aan zijn behoefte! Regeldagen weer overleefd. :D

Taxi, worden je tepels ook wit toevallig? Dat het bloed eruit trekt?
  zondag 3 november 2019 @ 21:10:30 #219
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189770117
Oh dat noem je dan een regeldag? :@
Sorry, ben nog een n00b haha. Meneer is 25/10 geboren, dus veel is nog nieuw.
  FOK!fotograaf zondag 3 november 2019 @ 22:09:18 #220
148247 taxibabe
pi_189772088
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 20:14 schreef Rebubbled het volgende:
Auto, klinkt alsof je borsten zich hebben aangepast aan zijn behoefte! Regeldagen weer overleefd. :D

Taxi, worden je tepels ook wit toevallig? Dat het bloed eruit trekt?
Geen idee eigenlijk, zal bij de volgende voeding eens kijken.
pi_189772104
Yes, regeldagen. :) Ze komen op bijna vaste tijden voor. Alhoewel elke baby anders is natuurlijk. Bij die van mij kon ik de eerste paar de klok erop gelijk zetten. Het beste is je erop instellen, netflixserie aan, op tijd naar bed ivm extra onderbroken nachten en geen dingen plannen gedurende de dag. Des te meer je de baby laat regelen, des te eerder is het voorbij. Als je gaat bijvoeden of flesjes geven verstoor je het proces en duurt het langer.

En we hebben het allemaal moeten leren. Pff wat was het bij ons een struggle. Maar zowel baby als ik zijn er nu goed in.
pi_189772238
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:09 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, zal bij de volgende voeding eens kijken.
Het topje bedoel ik dan. Wellicht is het dit: https://www.lalecheleague(...)raynaud-wintertepels
  maandag 4 november 2019 @ 08:05:26 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189775998
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:10 schreef Rebubbled het volgende:
Yes, regeldagen. :) Ze komen op bijna vaste tijden voor. Alhoewel elke baby anders is natuurlijk. Bij die van mij kon ik de eerste paar de klok erop gelijk zetten. Het beste is je erop instellen, netflixserie aan, op tijd naar bed ivm extra onderbroken nachten en geen dingen plannen gedurende de dag. Des te meer je de baby laat regelen, des te eerder is het voorbij. Als je gaat bijvoeden of flesjes geven verstoor je het proces en duurt het langer.

En we hebben het allemaal moeten leren. Pff wat was het bij ons een struggle. Maar zowel baby als ik zijn er nu goed in.
Precies. Ik heb heeel hard geprobeerd om toch dingen gedaan te krijgen, een vaatwasser in te ruimen, te koken of te douchen ofzo. Ging gewoon niet. Toen ik me er - dankzij de tips hier - op in ging stellen dat die dagen erbij horen en mezelf met een dekentje, baby, grote mok thee en bak pepernoten en de afstandsbediening mét een geleegde blaas op de bank installeerde, ging het veel beter.

Wij hebben ook echt gestruggled in het begin, mede dankzij een niet-zo-fantastische lactatiekundige, cb en kinderarts met stille ondervoeding enzo, maar inmiddels wordt prul over 2,5 week 1 jaar en zijn we er best goed in samen O+ O+

Speaking of which: als prul 1 wordt, wil ik stoppen met kolven. Ik begon ooit met 4 keer per werkdag, dat werd na een maandje of 1,5 3 keer per werkdag, toen prul 9 maanden werd 2 keer per werkdag (lunchpauze + 0,5 vakantie-uur opnemen per dag) en sinds ze 10 maanden is, kolf ik nog 1 keer per dag.

Straks wil ik dus naar 's ochtends, einde van de middag, voor het slapen en 's nachts voeden. Prulleke drinkt dan prima en lust verder ook graag water en kamille- of rooibosthee. Zou ze dan nog extra zuivel nodig hebben? Ik vind melk voor de baby van een ander dier niet per se logisch en op dagen dat ik thuis ben, mag ze heus nog wel een keertje extra drinken overdag. ik trek alleen een keer 6 langzamerhand niet meer... en dus geen kolfsessies meer.
pi_189776116
Extra zuivel kan ook in de vorm van kaas / yoghurt ... en zoveel hebben mensen niet nodig als je de richtlijnen erbij pakt.

Verder kun je misschien nog denken aan rijstmelk / amandelmelk / soyamelk als je perse geen melk van een ander dier wilt geven.
  FOK!fotograaf maandag 4 november 2019 @ 09:05:44 #225
148247 taxibabe
pi_189776386
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:15 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Het topje bedoel ik dan. Wellicht is het dit: https://www.lalecheleague(...)raynaud-wintertepels
Tnx!
Het is mij gisteravond niet opgevallen, maar het klinkt wel herkenbaar.
Want voor mijn zwangerschap had ik ook wel eens in de winter pijnlijke borsten als ik veel buiten was geweest. Roken was ik al mee gestopt voordat ik zwanger was, maar de koffie is nog wel een dingetje. Tijdens mijn zwangerschap grotendeels vervangen door decaf, maar wordt daar nu weer laks mee. Misschien toch maar weer decaf gaan drinken.
pi_189776388
Ik ben zo blij voor jullie dat het uiteindelijk zo'n succes is geworden Tink. Wat een belachelijk doorzettingsvermogen heb jij gehad. O+

Qua melk wil ik wel nog toevoegen dat plantaardige melkproducten niet in de buurt komen van de voedingswaarden van melk. Maar je kunt misschien ook kefir of iets overwegen? Drinkbaar, alles van melk en kefirculturen die goed zijn voor de darmen. Met de sidenote dat ik helemaal niks weet nog over de voeding van een dreumes!
pi_189776514
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Tnx!
Het is mij gisteravond niet opgevallen, maar het klinkt wel herkenbaar.
Want voor mijn zwangerschap had ik ook wel eens in de winter pijnlijke borsten als ik veel buiten was geweest. Roken was ik al mee gestopt voordat ik zwanger was, maar de koffie is nog wel een dingetje. Tijdens mijn zwangerschap grotendeels vervangen door decaf, maar wordt daar nu weer laks mee. Misschien toch maar weer decaf gaan drinken.
Bij mij bleek het een verborgen infectie van het een of het ander te zijn. Ik had ook een gat in mijn tepel die niet dicht wilde (en overigens nog steeds geregeld opspeelt..) Op aanraden van hier all purpose niple cream gebruikt en het gat was met drie dagen dicht en de bloedvaatjesellende met een week weg. Lijkt me echt heel vervelend nu met de kou.

Overigens kan spruw ook pijn in je borst geven. Al met al, een bezoek aan de huisarts is nooit verkeerd. Borstvoeding hoort geen pijn te doen. Dat zeggende, het is hier nooit 'pijn'vrij geweest, altijd een beetje gevoelig.
  maandag 4 november 2019 @ 09:35:35 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189776666
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 08:37 schreef Ticootje het volgende:
Extra zuivel kan ook in de vorm van kaas / yoghurt ... en zoveel hebben mensen niet nodig als je de richtlijnen erbij pakt.

Verder kun je misschien nog denken aan rijstmelk / amandelmelk / soyamelk als je perse geen melk van een ander dier wilt geven.
Kaas heeft dan weer enorm veel zout, maar yoghurt kan zeker wel ja! Txs, ik ga eens op zoek naar lekker vette griekse yoghurt ofzo, goed idee.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ben zo blij voor jullie dat het uiteindelijk zo'n succes is geworden Tink. Wat een belachelijk doorzettingsvermogen heb jij gehad. O+

Qua melk wil ik wel nog toevoegen dat plantaardige melkproducten niet in de buurt komen van de voedingswaarden van melk. Maar je kunt misschien ook kefir of iets overwegen? Drinkbaar, alles van melk en kefirculturen die goed zijn voor de darmen. Met de sidenote dat ik helemaal niks weet nog over de voeding van een dreumes!
Wat lief!

En meteen even op jullie allebei over plantaardig: ik gebruik zelf soms soja, maar da's omdat ik geen dierlijke melk verdraag en wel van yoghurt houd op z'n tijd, maar zoek idd iets dat qua voedingswaarde wat meer op dierlijke melk lijkt. Maar goed: yoghurt dus! Of misschien iets van pap tussen de middag of als ontbijt, maar dan met geitenmelk ofzo, dat is al minder 'raar' dan koemelk, begreep ik van (een andere overigens) lactatiekundige in het bv-café laatst.
pi_189780489
De regeldagen heb ik nooit zo meegemaakt als jullie hierboven beschrijven. Alles kan dus, om het maar even gemakkelijk te maken. Maar, als je baby wil drinken, gewoon aanleggen en accepteren dat andere dingen even blijven liggen :Y

Ik heb buikgriep, dat begon gisteren en is vandaag weer redelijk op z'n retour. Maar dat is wel heftig hoor, ziek zijn en borstvoeding geven. Ik had met manlief afgesproken dat hij vannacht een flesje zou geven. Rond een uur of twee was ik klaarwakker (had al vanaf 20.00 uur geslapen) en dus heb ik hem toch zelf weer aangelegd. Maar na een minuut of 10 was ik uitgeput, zoveel energie vergde het.
pi_189781890
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:35 schreef Tink89 het volgende:

[Kaas heeft dan weer enorm veel zout, maar yoghurt kan zeker wel ja! Txs, ik ga eens op zoek naar lekker vette griekse yoghurt ofzo, goed idee.

Ik vind persoonlijk de 10% griekse yoghurt van Albert Heijn/Zaanse Hoeve de allerlekkerste O+
  maandag 4 november 2019 @ 15:57:57 #231
346653 Ceviche
pi_189781987
Ik was net bij het CB en de jeugdvpk reageerde verbaasd dat Koert nog ongeveer 7 keer per dag bij mij drinkt. Blijkbaar vond ze dat veel? Ik heb er niet bij stilgestaan maar achteraf vraag ik me wel af of dat nou echt zo veel is nog.
Hij krijgt wel een half potje olvarit ernaast maar dat beschouwde ik eigenlijk meer als extra/oefenhap.
Hij is nu 5,5 maand (en groeit de laatste weken weer goed).
  maandag 4 november 2019 @ 16:02:22 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189782065
Neehoor dat is niet veel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189782541
- hoe vaak drinkt uw kindje nog?
-> geen idee, ik voed op verzoek.

Einde.
pi_189783140
Wie weet een goede website waar je foto's kan uploaden? Ik heb een heel mooi kiekje van mn kleine spruit aan de borst. Verse baby O+ tinypic doet het niet meer.
  maandag 4 november 2019 @ 19:01:15 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189784772
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:35 schreef Ticootje het volgende:
- hoe vaak drinkt uw kindje nog?
-> geen idee, ik voed op verzoek.

Einde.
Dit dus, ik ben gestopt met tellen en ze zoeken het maar uit.
pi_189785008
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 19:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dit dus, ik ben gestopt met tellen en ze zoeken het maar uit.
Ik moet dan ook nog eens per baby gaan tellen.

Ze drinken als ze honger hebben, verdrietjes hebben, krampjes hebben, als ze in bad zijn geweest, als mama 5 minuten de was moest ophangen, slapend/dromend, omdat het kan ...

En zeker niet elke keer is echt een voeding.
  maandag 4 november 2019 @ 19:27:29 #237
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189785210
Mijn man is de laatste twee keer geweest, ik vermoed dat ze hem niet vragen hoe vaak de baby nog drinkt. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189785564
Donderdag mag ik. Helemaal alleen. Ff aanpoten denk ik.
pi_189786010
Bella, imgur misschien? Via flickr kan ook.

Hier hebben ze niet eens gevraagd hoevaak ze drinkt. Dat is elke dag 6 keer. Na het wakker worden, voor alle drie de slaapjes, voor de nacht en een nachtvoeding. We zitten momenteel even heerlijk in een ritme. En hier geen 4 maanden dip of vlakkere WHO lijn te bekennen, 8.13 kg met 6 maanden. We zitten nu iets boven de +1 lijn. Lekker spekkies kweken. O+
  maandag 4 november 2019 @ 20:37:47 #240
346653 Ceviche
pi_189786734
7x voeden is hier ook wel echt voeden, de borst wordt hier niet voor troost gebruikt :P
Ik heb het weleens geprobeerd maar dan wordt er alleen maar harder gehuild.
Ik doe ook maar wat (en dat vind ik best zolang ik een blije baby heb die goed groeit) maar soms ben ik weleens bang belangrijke dingen te missen.
Fijn om te lezen dat 7x nog steeds okee is :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')