abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189243879
Als hij 4 van de 7 dagen per week nog gewoon bij je kan drinken en je al twee jaar stabiel voedt, zal het nu zo'n vaart niet lopen denk ik. Ik zou het erop wagen.
pi_189244056
Lekker laten slapen en lekker laten drinken als je er wel bent O+

Ik heb nog maanden doorgevoed met alleen maar S avonds voor het slapen gaan drinken. En als ik er niet was wegens laat werken ofzo dan sloegen we ook gerust een dag of 2 over en dronk ie daarna weer. Niet veel paar slokken maar het fijne bleef O+
pi_189244456
ik denk dat je productie wel stabiel genoeg is om het aan te kunnen, Tolstoi.

Mijn O is 16 maanden, en drinkt af en toe 's morgens nog, echt niet elke ochtend, en dat gaat hartstikke goed....
pi_189246856
Ah jongens wat lief al die langdrinkers. En wat mooi dat jullie lichamen dit gewoon doen. Dat geeft een mens hoop.

Bugsy is ontzettend aan het flesweigeren. Gisterochtend wilde ze niet drinken voor we weg moesten, bij GO met moeite 300cc gehad en 's avonds om 17u en 20u bij mij. Ik ben momenteel bek af doordat ze 's nachts inhaalt. Ik ben gisteren eerder gaan slapen en vriendlief zou haar het midden in de nacht flesje geven. Hij heeft 2,5 uur met haar gestruggled en mij om 00:30 toch maar wakker gemaakt, want haar luier was al uren nog steeds zo goed als droog.

Ik heb er echt van wakker gelegen tot 4u, dus nu ben ik nog steeds volledig uitgeput. Enerzijds overweeg ik de borstvoeding stop te zetten in de hoop dat als het flesje altijd de bron is, het geen probleem meer is. Anderzijds maakt het me zo gelukkig zo saampjes met haar. Behalve dan voor de 4de keer in de nacht..

Jullie nog ideeën als super ervaren moeders?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189256697
Hoe lang is Bug zonder jou als ze bij de gastouder is?
Mijn jongetje dronk vandaag 260 ml en was er van 8.45 tot 15.30. De laatste keer dat ik hem gevoed had 's ochtends was om 7.00 uur al.
Het is niet erg veel (maar ik vind het ook niet heel weinig). Hij drinkt normaalgesproken meer/vaker, maar hij redt het er wel mee. Hij drinkt dan 's avonds ietsje meer, maar 's nachts slaapt hij door.
Ik zou me dus geen zorgen maken om hoeveel ze bij de gastouder binnenkrijgt.

En met borstvoeding stoppen terwijl het voor jullie beiden nog fijn is, zou ik ook niet doen. De nachten zijn wel zwaar zo. Zou het helpen om haar in de avond vaker aan te leggen, meer bij je te houden, meer huid-op-huid?

Hoe groeit ze?
pi_189256933
Ik ben nog wat verder aan het lezen over hoeveel voeding kindjes gedurende een dag drinken.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat 300 cc zo weinig is? Zelfs flesgevoede baby's van 5 maanden drinken onder werktijd maar 360 ml, volgens een voorbeeld schema:
https://www.oudersvannu.n(...)aby-het-eerste-jaar/

Daar zit Bug al best in de buurt met haar 300 ml. En dan is het nog eens zo dat je borstvoeding niet kunt vergelijken met flesvoeding. Komt het 's nachts wakker zijn niet vooral doordat ze ook jouw nabijheid wil 'inhalen'? En dat het 's nachts niet zozeer honger is? (wat ook zou verklaren waarom ze niet wil drinken bij je man).
pi_189257755
De kans is aanwezig dat ze ook met flesvoeding nog steeds 's nachts bij jou wil zijn. Fred ligt na een dag kdv ook het liefste op me. Hij drinkt op een kdv van acht tot vijf uur tussen de 300 en 500 ml en los van de hoeveelheid melk gedurende de dag komt hij gewoon 's nachts voor wat melk.

Lig je wakker van het voeden of van de stress om droge luiers? Sinds wanneer werk je weer? Dat kan er namelijk ook gewoon flink inhakken.

Ik persoonlijk zou niet stoppen met de borstvoeding, flesvoeding geeft geen garantie op doorslapen. Veel baby's hebben gewoon behoefte aan fysiek contact na een dag zonder hun moeder, ik denk dat het dan niet uitmaakt wat voor soort voeding ze krijgen. Uiteindelijk is het jouw keuze, jij moet je er goed bij voelen. :*
pi_189260297
Ik ben helaas nog geen super ervaren moeder rebubbled, maar ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje.

Ik zit te denken om borstvoeding beetje bij beetje af te bouwen. Ik wil in ieder geval flesvoeding geven, voordat ze in slaap valt zodat ze langer doorslaapt. Van flesvoeding raken baby's meer verzadigd en het geeft een langer vol gevoel.

Overdag maakt het me niet uit hoe vaak ze drinkt. Dat kan dan ook aan de borst.
pi_189260582
Elke baby verschilt en soms kan flesvoeding dus wel het verschil maken. Maar wij hebben het destijds ook geprobeerd bij onze slecht slapende baby, een papfles voor het slapen gaan notabene, en bij hem hielp het helemaal niks. Dus hou alsnog rekening met alle mogelijke scenario's, het geeft geen garanties. Maar ik snap heel goed dat je het wel een kans wilt geven ;)
pi_189260591
Mama / papa / huid - honger heeft niks te maken met welke vorm van voeding. Hier kan de buik prima goed gevuld zijn en de luier lekker schoon en dan nog kan een mannetje niet willen slapen behalve op papa of mama.

Het zijn vaak ook weer fases die sneller overgaan als je er ontspannen in meegaat. Dat wil niet zeggen dat je maar moet fungeren als matras en je nachtrust gedag zegt, maar wel dat kinderen vaak prima aangeven waar ze behoefte aan hebben en door daarin mee te gaan je vaak je allebei gelukkiger bent.

(Wil niet zeggen dat ik vannacht na tussen 22 en 2 een kereltje koest te houden im er zo klaar mee was dat ik die beneden in de box heb neergelegd omdat ik echt een uurtje wilde slapen. Gelukkig pakte J dit feilloos op en ging zn bed uit zodat Koos beneden op J sliep en ik een uurtje mn ogen dicht kon doen zonder gemiep)

Bij Bram hebben we bij een maand of 7 a 8 de laatste late voeding op een gegeven moment vervangen met een pyjama papje, dat was bij Bram wel de sleutel tot 5 a 6 uur slaap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189260603
Wij hebben de papfles uiteindelijk erin gehouden vanwege het fijne ritueel met papa, maar het betere slapen kwam pas door het de tijd te geven (zo rond een maand of 11 en dan hebben we daar nog geluk mee als ik soms over andere kindjes lees :P).
pi_189260639
Ritme en rituelen kunnen ook fijn helpen idd.

Hier liggen mn mannekes ook rond 8 op bed, die volgen het ritueel van de andere 3 dat start rond een uur of 7. Iedereen even douchen, pyjama aan en de oudere kinderen gaan dan even rustig lezen en de tweeling drinken beiden nog wat. Ze hebben veel aan elkaar omdat ze dus niet alleen boven zijn, maar hebben wel baat bij een wat donkerdere kamer, rust en stilte.
pi_189262139
Ze is van 9u tot 17u bij de gastouder. En ze groeit goed, maar ja, ze haalt het 's nachts immers lekker in.

Bij me willen zijn, ja kan natuurlijk. We cosleepen en vanaf de 2e voeding ligt ze vaak in mijn oksel te slapen. Maar daar slaapt ze dus niet van door. En ze weigert net zo hard bij de gastouder na een hele dag niet drinken als bij mijn vriend.

Ik lig wakker van het voeden en van de stress. Ik kan niet al voedend in slaap vallen helaas. En de droge luiers vond ik wel echt schrikken. Die 300 van die dag was zonder ochtendvoeding. Dus van ca. 03:00 tot 17:30. Gisteren heeft ze 's ochtends wel gedronken en tussen 08:00 en 17:30 maar 200. Met als gevolg dat het hier de hele avond en nacht feest was. Tussen 22u en 5u vijf voedingen. Om 5 uur heb ik mijn vriend gezegd dat ik de volgende 5 uur niet beschikbaar was. Er stond melk in de koelkast en ze zou echt niet dood gaan in die 5 uur als ze bij hem weigerde. Spontaan sliep ze door tot 10u. Ik kan niet meer. Ik kan simpelweg niet meer. Ik ben uitgeput. Ik heb al dagen achter elkaar amper 2 uur aan elkaar geslapen, maar dit speelt al weken ondertussen met af en toe een goede nacht en ik ben gewoon op. En mijn vriend of wie dan ook kan dus niet even een nacht overnemen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:45:28 #114
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189262872
Je zou bij wijze van experiment een week uitsluitend flessen kunnen geven, terwijl jij kolft om je productie in stand te houden. Kijken of dat verschil maakt. In het accepteren van de fles bedoel ik, en het beter slapen.

Heb je overigens het idee dat je productie voldoende is? Kan het zijn dat ze aan het clusteren is, maar dat het haar niet lukt om je productie verhogen doordat je vriend dan met haar uit bed gaat?

Heb je trouwens al cupfeeding geprobeerd? En drinkt ze even slecht vers afgekolfde melk? Het invriezen van melk kan namelijk zorgen voor een andere smaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 04-10-2019 13:53:08 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_189263786
Wat hier trouwens hielp: de melk koud geven. Opeens wilde hij wel lekker drinken uit de fles.
pi_189270101
Bevroren melk, koude melk, opgewarmde melk, melk on the spot gekolfd, kunstvoeding, niks.

Productie is zeker oké, ik kolf per keer tussen de 140 en de 210. De baby zou er nog meer uit moeten krijgen dan dat.

Cup feeding niet geprobeerd. Ze slingert momenteel hard met haar hoofd heen en weer met opeen geknepen lippen als we maar wagen iets richting haar mond te brengen. We zijn ook weer gestopt met oefenhapjes, aangezien ze echt totaal geen interesse heeft.

Ik hou me de hele tijd maar vast aan dat ze op een bepaald punt zal gaan eten en drinken. We gaan haar vanavond weer wat later naar bed brengen. We zijn van 01u naar 19u gegaan. Misschien mist ze inderdaad haar clusteravonden. Daar was ze fan van. 2 uur achter elkaar borstje in borstje uit en dan slapen. Toen ging het slapen nog goed.
pi_189270320
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:17 schreef Rebubbled het volgende:
Bevroren melk, koude melk, opgewarmde melk, melk on the spot gekolfd, kunstvoeding, niks.

Productie is zeker oké, ik kolf per keer tussen de 140 en de 210. De baby zou er nog meer uit moeten krijgen dan dat.

Cup feeding niet geprobeerd. Ze slingert momenteel hard met haar hoofd heen en weer met opeen geknepen lippen als we maar wagen iets richting haar mond te brengen. We zijn ook weer gestopt met oefenhapjes, aangezien ze echt totaal geen interesse heeft.

Ik hou me de hele tijd maar vast aan dat ze op een bepaald punt zal gaan eten en drinken. We gaan haar vanavond weer wat later naar bed brengen. We zijn van 01u naar 19u gegaan. Misschien mist ze inderdaad haar clusteravonden. Daar was ze fan van. 2 uur achter elkaar borstje in borstje uit en dan slapen. Toen ging het slapen nog goed.
Bij Leyla hielp het om te blijven lopen. Die weigerde echt de fles. En een difrax 1-2-3 speen, op standje 3, slikken of stikken dat verhaal.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:34:34 #118
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189270533
Bij mijn schoonzus was het de MAM fles die de truc deed en dan ook nog melk goed warm, speen en fles verwarmd en liggend in de box. Die hadden ook een hele zoektocht voor ze hier op uit kwamen.

Zelf geen ervaring. Lijkt me een een erg lastig en verdrietig probleem. Sterkte!
pi_189272664
Wij gebruiken trouwens de dr. Brown speentjes in maat 3 (6+ maanden). Andere speentjes accepteerde M ook niet.
pi_189304636
Tico, ik hou jouw tip in het achterhoofd. Brownfles geprobeerd, evenals vele andere flessen en spenen.

Mijn vriend heeft nu 3 nachten bij haar geslapen en ik op de logeerkamer. Ook gaat ze 1 a 2 uur later naar bed. We zijn van 5 voedingen naar 3 naar 1 gegaan. Om 4 uur werd ik vannacht dus wakker met klapborsten waar ik echt de ergste druk af moest kolven. 140cc in nog geen 5 minuten. Ik wil niet weten hoeveel het zou zijn geweest als ik een volle sessie had gedaan. Hopelijk houdt ze dit ritme even een paar dagen aan, maar ik vrees voor het ergste als ze dinsdag weer naar de GO gaat.
pi_189316160
Succes morgen, Rebubbled! Ik duim voor je dat ze deze stijgende lijn voortzet, ondanks dat ze naar de gastouder moet.
pi_189352416
1 jaar borstvoeding O+ Dat had ik van tevoren nooit kunnen bedenken. Vorige week voor het laatst gekolfd, hoera *O* Nu gaan we door zolang we het nog beiden fijn vinden.

Plaatje bij het praatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189352501
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
1 jaar borstvoeding O+ Dat had ik van tevoren nooit kunnen bedenken. Vorige week voor het laatst gekolfd, hoera *O* Nu gaan we door zolang we het nog beiden fijn vinden.

Plaatje bij het praatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat te denken om af te bouwen nu M 6 maanden is (wilde 6 maanden borstvoeding geven), maar nu ik deze foto zie.. O+

Zo mooi O+
pi_189352879
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:

Plaatje bij het praatje
SPOILER
O+
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:37:14 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189353248
Mooi Mrs.Peel! En wat tof dat het gelukt is ondanks soms lastig kolven onder werktijd volgens mij.

Mijn geheugen kan me best voor de gek houden, maar volgens mij was het tweede jaar borstvoeding minstens zo leuk als het eerste.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189353467
https://i.imgur.com/CJExSCK.jpg
Ik vind vooral de houdingen in dat 2e jaar heel bijzonder. :')
Wie snapt hm?
pi_189353484
@CaVaBien Ik vind het zelf ook een wonder, eerst was mijn mijlpaal überhaupt borstvoeding geven. Bij mijn eerste was het niet gelukt, na 11 dagen strijd ben ik gestopt toen, dus nu was ik heel terughoudend, als het niet zou lukken, zou ik niet tot het uiterste proberen. Maar gelukkig ging het, met wat kleine opstart-kleinigheden, hartstikke goed. Toen was de volgende mijlpaal doorgaan tot einde verlof, ik zag op tegen kolven. Maar toen het voeden zo fijn ging, ben ik het kolven toch maar gaan proberen, dat lukte zonder aversie tegen het kolven (bij de eerste echt een soort kolftrauma opgelopen). Toen was mijn mijlpaal 6 maanden, dat lukte en toen zaten we in zo'n goede flow, dat ik tot de zomervakantie wilde doorgaan etc., en nu zijn we nu. Ik was wel echt zat van het kolven, dus dat ben ik vlot gaan afbouwen en vorige week dus gestopt. Wat ik probeer te zeggen, is dat je telkens je grenzen verlegt, en dat is prima als je je daar zelf goed bij voelt. Als voor jullie het voeden nog fijn is, ga je toch lekker door?

@D.U.M.A.N. Jij voedt toch ook nog? Hoe lang al?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:45:58 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189353529
Je link doet het niet, @vencodark.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189353556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Je link doet het niet, @:vencodark.
Oh getver. Ik snap van foto’s plaatsen echt niets meer. :r
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:48:07 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189353598
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je moet iets hebben met .jpg. Kan ik je helpen?
pi_189353614
@Lemijn Ja, dat kolven onder werktijd was echt een gedoe, dat heeft me heel wat hoofdbrekens gekost, en ook wel stress. En nu heb ik het gevoel dat ik weer zeeën van tijd heb :o Heerlijk!
pi_189353620
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:48 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Je moet iets hebben met .jpg. Kan ik je helpen?
Oh en nu?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:49:36 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189353640
Wat een lieve oogjes Mrs Peel O+

Hier is het geloof ik klaar. Hij wil gewoon niet meer. Althans ik heb het in de afgelopen week een aantal keer geprobeerd en of hij hapt aan maar binnen een seconde laat hij los, of hij doet gewoon überhaupt niets. Ruim 13 maanden borstvoeding gegeven aan mn laatste O+
Had stiekem gehoopt op iets langer omdat hij binnenkort buisjes krijgt en zijn amandelen verwijderd worden, het leek me fijn voor hem als hij na de operatie aan de borst getroost kon worden. Ook omdat hij zowel een fiep als knuffel niet wil. Maar goed, daar komen we ook wel weer uit :)

Bedankt voor alle adviezen! Mede door jullie tips en aanmoediging heb ik telkens wat langer kunnen en willen voeden: 4 maanden bij mijn oudste, 7 maanden bij de middelste en nu dus meer dan een jaar bij mn kleine ollie O+
pi_189353693
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zag een Disneyplaatje. Was al aan het zoeken naar de hint. :+

@Mrs.Peel
18,5 maand. Kolf nog 1 keer op werkdagen. Live voeden doen we nog zo’n 30 keer per dag. :+ “Mama, melk!”, “melk!”, “Op. Andere!”. :+

Wat fijn dat jullie iedere (verlengde) mijlpaal hebben gehaald!
Hoe gaat het stoppen met kolven? Last gehad van stuwing?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:52:26 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189353725
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh en nu?
Ja! Mooie drinkacrobatiek! O+ .
pi_189353745
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik zag een Disneyplaatje. Was al aan het zoeken naar de hint. :+

@:Mrs.peel
18,5 maand. Kolf nog 1 keer op werkdagen. Live voeden doen we nog zo’n 30 keer per dag. :+ “Mama, melk!”, “melk!”, “Op. Andere!”. :+

Wat fijn dat jullie iedere (verlengde) mijlpaal hebben gehaald!
Hoe gaat het stoppen met kolven? Last gehad van stuwing?
Disney? Da’s heul gek. :P
pi_189353760
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja! Mooie drinkacrobatiek! O+ .
Echt hč! :')
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:54:52 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189353796
Hee dat is ook wat Spees_Eend! Maar het klinkt wel als kindgestuurd stoppen :). Wat sneu dat hij zo jong al aan de buisjes/amandelenweg moet. Hij was ook een moeilijke slaper toch? Hopelijk wordt dat na de ingreep (en zonder bv?) straks beter dan.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:56:20 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189353854
30x, wow Duman! Jacob mag dat niet meer van mij. We doen 3x per dag, en dan mag hij maximaal 6 kanten per sessie :').
pi_189354109
@vencodark Wauw! Ik vind het heel knap dat ze zo kan drinken _O_ Krijg je dan ook wel eens een trap tegen je neus ofzo?

@Spees_Eend Wat mooi dat je steeds langer hebt kunnen voeden! Ik kan me herinneren dat het niet altijd makkelijk ging. Denk je niet dat hij toch weer troost aan de borst gaat zoeken dan?

@D.U.M.A.N. 30 keer :o Daar zou ik wel een beetje gek van worden, denk ik. En nee, ik heb geen last gehad van stuwing, dat heb ik al maanden niet meer. O. kreeg tot 6 maanden exclusief mijn voeding, daarna ook kunstvoeding en borstvoeding van mijn zus omdat ik echt niet genoeg kon kolven.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 22:05:55 #141
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189354234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:54 schreef Lemijn het volgende:
Hee dat is ook wat Spees_Eend! Maar het klinkt wel als kindgestuurd stoppen :). Wat sneu dat hij zo jong al aan de buisjes/amandelenweg moet. Hij was ook een moeilijke slaper toch? Hopelijk wordt dat na de ingreep (en zonder bv?) straks beter dan.
Klopt, hij was een superslechte slaper en is nu een slechte slaper.
Beetje offtopic dus zal even spoileren.
SPOILER
pi_189354294
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Disney? Da’s heul gek. :P
Was gewoon een random plaatje.
Jouw foto is echter wel erg herkenbaar. Dat heb ik ‘m wel snel afgeleerd, voordat ‘ie in het openbaar ook zulke stunts uit gaat halen. :P

@Spees_Eend Mooie mijlpaal O+ En fijn dat hij er zelf “voor heeft gekozen” om te stoppen.
Wel minder fijn van de operatie. Beterschap alvast! Lekker vee knuffelen tzt. :)

@Lemijn 30 keer is misschien meer hoe het voor mij voelt, haha. Maar hij wil écht nog heel vaak drinken. Ik weiger het nu vaker dan ik lief heb. Bied hem water aan voor de dorst of wat te eten, maar dat wil hij allemaal niet. Maar 3 keer de borst (Beide kanten) willen in een half uur zie ik ook niet meer zitten.
pi_189354437
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
borstvoeding van mijn zus
Wauw. O+ Kolfde ze dan extra voor jullie? Of voedde ze live? :)
  woensdag 9 oktober 2019 @ 22:13:22 #144
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189354518
Logisch dat je daar niet meer zo'n zin in hebt, @D.U.M.A.N. Ik merkte wel dat mijn tolerantie af nam met het ouder worden voor zulk drinkgedrag. Maar ik weet ook hoe moeilijk het soms is om te weigeren bij een hysterisch of anderszins behoeftig kind. Zij willen iets, jij hebt het...

Heftig Spees :* . Ik hoop zeer dat het gaat helpen!
  woensdag 9 oktober 2019 @ 22:14:58 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189354606
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:03 schreef Mrs.Peel het volgende:

@:Spees_Eend Wat mooi dat je steeds langer hebt kunnen voeden! Ik kan me herinneren dat het niet altijd makkelijk ging. Denk je niet dat hij toch weer troost aan de borst gaat zoeken dan?

Wie weet verrast ie me :) maar deze week is hij erg ziek en zielig en zoekt hij het ook helemaal niet. Maar we gaan het zien!
pi_189354915
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wauw. O+ Kolfde ze dan extra voor jullie? Of voedde ze live? :)
Onze jongsten schelen 11 dagen, en zij heeft vanaf het begin gekolfd. Daarom heeft ze een gigantische vriezervoorraad die ze zelf niet kunnen opmaken. Hij krijgt dus mijn melk en als dat op is haar melk op de dagen dat hij bij onze ouders is (daar ligt een groot deel van haar melk). En hij heeft inderdaad ook wel live bij haar gedronken, meestal als haar dochter een borst niet goed leeg dronk of bij stuwing. Mijn nichtje heeft nooit bij mij gedronken, omdat ik niet over heb. Anders vond ik dat ook helemaal prima.
pi_189358216
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:22 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Onze jongsten schelen 11 dagen, en zij heeft vanaf het begin gekolfd. Daarom heeft ze een gigantische vriezervoorraad die ze zelf niet kunnen opmaken. Hij krijgt dus mijn melk en als dat op is haar melk op de dagen dat hij bij onze ouders is (daar ligt een groot deel van haar melk). En hij heeft inderdaad ook wel live bij haar gedronken, meestal als haar dochter een borst niet goed leeg dronk of bij stuwing. Mijn nichtje heeft nooit bij mij gedronken, omdat ik niet over heb. Anders vond ik dat ook helemaal prima.
Wat bijzonder. O+
En wat een geluk om zo’n band te hebben met je zus. ^O^
pi_189359198
wat bijzonder Mrs.Peel!

Mijn neefje is ook 2 weken jonger dan mijn jongste, maar ik had het toch wel gek gevonden, hem aan de borst te hebben. We wonen ook 1.5 uur uit elkaar, dus dat maakt het toch anders...

Spees, fijn dat hij het zo zelf heeft kunnen afsluiten. Ik hoop dat de operatie helpt!

Duman, wow, zo vaak nog. O drinkt eigenlijk nog maximaal 3x per dag, maar meestal maar 1 of 2 keer. IN ieder geval 's avonds voor het slapen gaan, soms 's morgens en soms in de middag na het kdv...
pi_189359350
Zowel mijn broertje als zus hebben geen kinderen. Zus wilt er sowieso geen en mijn broertje zie ik er ook geen krijgen met een leuke vrouw.
Mijn zus begrijpt er geen klap van dat ik nog bv geef. Vrijwel elke keer dat ik haar zie, constateert ze verbaasd dat ik nog geef en dat het eigenlijk nu wel genoeg is. Ze is bijna 2!? :') }:|

Dus zo kan het ook! :')
pi_189359371
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:00 schreef vencodark het volgende:
Zowel mijn broertje als zus hebben geen kinderen. Zus wilt er sowieso geen en mijn broertje zie ik er ook geen krijgen met een leuke vrouw.
Mijn zus begrijpt er geen klap van dat ik nog bv geef. Vrijwel elke keer dat ik haar zie, constateert ze verbaasd dat ik nog geef en dat het eigenlijk nu wel genoeg is. Ze is bijna 2!? :') }:|

Dus zo kan het ook! :')
oh, maar dat hoor ik ook hoor. Vooral verkapt in vragen. Of in opmerkingen. 'als hij nou een keer van de borst af is'. Of mijn vader, die nooit het woord tiet zou gebruiken, maar wel als hij het over O en borstvoeding heeft 'als hij van de tiet af is'.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:26:41 #151
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189434878
Mijn vijfmaander heeft nu regeldagen, maar ik moet morgen en overmorgen werken. Ik vermoed dat m'n productie omhoog moet en hij daarom nu regelt. 's avonds kan ik hem aanleggen maar overdag kan ik niet nog extra kolven.

Mijn vraag is eigenlijk: wat als mijn productie niet voldoende omhoog gaat? Blijft hij dan donderdag nog regelen? Of zitten we dan vast aan te veel vraag, te weinig aanbod? Of komt dat wel goed maar heeft hij nu alleen tijdelijk even wat extra voeding nodig?
pi_189435049
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:26 schreef Ceviche het volgende:
Mijn vijfmaander heeft nu regeldagen, maar ik moet morgen en overmorgen werken. Ik vermoed dat m'n productie omhoog moet en hij daarom nu regelt. 's avonds kan ik hem aanleggen maar overdag kan ik niet nog extra kolven.

Mijn vraag is eigenlijk: wat als mijn productie niet voldoende omhoog gaat? Blijft hij dan donderdag nog regelen? Of zitten we dan vast aan te veel vraag, te weinig aanbod? Of komt dat wel goed maar heeft hij nu alleen tijdelijk even wat extra voeding nodig?
Hij blijft regelen tot jouw productie omhoog gaat. Vraag en aanbod.
pi_189435161
Die van mij regelden als ik er was Ceviche. Als er werkdagen tussenzaten paste ik niks aan qua kolven (gewoon zoals anders) en eenmaal thuis werd er door de kleine weer door geregeld. Geen zorgen dus, komt vanzelf goed.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:44:59 #154
346653 Ceviche
pi_189435241
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hij blijft regelen tot jouw productie omhoog gaat. Vraag en aanbod.
Dus het is niet een kwestie van vandaag en morgen en daarna heeft hij pech gehad? :P
Ik had in het babytopic ook al gepost dat z'n groeicurve nu afbuigt, daarom wil ik het nu wel 'goed' doen zeg maar :@
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:46:30 #155
346653 Ceviche
pi_189435268
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:41 schreef silliegirl het volgende:
Die van mij regelden als ik er was Ceviche. Als er werkdagen tussenzaten paste ik niks aan qua kolven (gewoon zoals anders) en eenmaal thuis werd er door de kleine weer door geregeld. Geen zorgen dus, komt vanzelf goed.
Deden ze dan langer over het regelen dan normaal? Ipv 2-3 dagen 4-5 dagen?
pi_189435598
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:44 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dus het is niet een kwestie van vandaag en morgen en daarna heeft hij pech gehad? :P
Ik had in het babytopic ook al gepost dat z'n groeicurve nu afbuigt, daarom wil ik het nu wel 'goed' doen zeg maar :@
Heeft borstvoeding.com nog de aangepaste curves voor borstgevoede kinderen?

Tig jaar terug weken de curves die het cb gebruikte af, omdat dat gemiddelden zijn van alle kindjes. Borstgevoede en flesgevoede kindjes volgen een andere curve. Zo is de 4 maanden dip een bekende. Na 2 jaar is er geen verschil meer.

https://www.borstvoeding.(...)/gc/groeicurve1.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Ticootje op 14-10-2019 21:08:21 ]
pi_189436467
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Deden ze dan langer over het regelen dan normaal? Ipv 2-3 dagen 4-5 dagen?
Hm. Niet persé. Ik had altijd het gevoel dat ze pauze namen op mijn werkdagen. Ze dronken dan gewoon hun flessen, niet persé meer dan anders. Dus stel ze begonnen op maandag, dan werkte ik dinsdag en woensdag en zaten ze gewoon in hun normale ritme, was ik dan donderdag weer thuis, dan werd er weer geregeld, zeg maar..

Ik heb er trouwens nooit heel bewust iets aan gedaan ook. Gewoon op verzoek aanleggen (en dat was op regeldagen váák en láng) en dat stabiliseerde dan vanzelf weer...
pi_189436524
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heeft borstvoeding.com nog de aangepaste curves voor borstgevoede kinderen?

Tig jaar terug weken de curves die het cb gebruikte af, omdat dat gemiddelden zijn van alle kindjes. Borstgevoede en flesgevoede kindjes volgen een andere curve. Zo is de 4 maanden dip een bekende. Na 2 jaar is er geen verschil meer.

https://www.borstvoeding.(...)/gc/groeicurve1.html
Er zijn apps waarop je de WHOcurve kunt volgen, voor Android child growth tracker.
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:51:23 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189436689
quote:
17s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Er zijn apps waarop je de WHOcurve kunt volgen, voor Android child growth tracker.
Bij apple heb je oa Growth.

Ik heb dat regelen eigenlijk nooit zo gemerkt. Groeidip bij 4 maanden wel trouwens. Trok in de loop van het jaar bij. Ik kan wel stoer zeggen dat ik me er niet druk om heb gemaakt maar eigenlijk weet ik het niet meer. Uiteindelijk moeten ze het toch zelf doen, dat groeien. Wij moeten de randvoorwaarden regelen, als er medisch gezien niks mis is, is dat genoeg.
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:59:06 #160
346653 Ceviche
pi_189436881
Dank jullie wel, dan kan ik morgen rustig gaan werken en verder laat ik de baby regelen :)
  FOK!fossiel maandag 14 oktober 2019 @ 23:40:28 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189439264
Ik heb een ruim 6 weken oude baby die de laatste tijd 's avonds in rupsje nooitgenoeg verandert.

Ze heeft altijd wel 's avonds min of meer geclusterd maar dan was ze steeds wel voldaan tussendoor.

Nu is dat niet het geval want op een gegeven moment lijkt ze echt gefrustreerd te raken (steeds aanhappen en loslaten, met handjes en hoofd tegen mijn borst 'bonken').

Ik ben op een open spreekuur van een lactatiedeskundige geweest (dus beperkte tijd qua consult) en zij bevestigde dat dit nonverbale signalen van een baby zijn dat ze de melktoevoer onvoldoende vinden. Maar haar tips voor een betere toevoer (naast borstcompressie ook o.a. lachen en denken aan watervallen? ) zetten weinig zoden aan de dijk. Baby blijft hongersignalen geven (smekken,tong uit de mond vuistjes in de mond) en is onrustig en 'gefrustreerd.

Een avond lang met Netflix en snacks overleef je een clustetende baby wel, maar dit vind ik lastiger...

(En ik weet dat het clusteren ook te maken heeft met contact en nabijheid. Maar ik kan haar niet troosten ofzo. Ze zit continue te wurmen en druk te doen met maar 1 missie; meer drinken. Wat uiteindelijk overgaat in hysterisch huilen).

Of zou ik toch 's avonds een productiedip hebben? :{

[ Bericht 8% gewijzigd door Keroppi op 15-10-2019 08:15:38 ]
Chick on a mission
pi_189440994
Klinkt als regeldagen. Die zitten rond de 6weken net zoals toen rond de 9e dag.

Savonds en snachts is het beste moment om de productie op te krikken. Dan maak je het meeste prolactine aan, een hormoon dat verantwoordelijk is voor de productie. Vandaar dat het lijkt alsof je vooral savonds een productiedip hebt.

[ Bericht 35% gewijzigd door Elleska op 15-10-2019 08:39:15 ]
pi_189480075
Vraagje voor de dames met grote borsten.

Ik draag nu de bh’s van cake lingerie, maar ik merk toch dat de bandjes te dun zijn en dus snijden in mn schouders.

Tips?
Andere merken met echt goede ondersteuning? Welke ook maat G/H hebben dus...
pi_189480694
Een mamae bh maar aangezien die faiiet zijn wel een stuk lastiger te vinden -O-
Nog zulke: https://www.textielhuis.n(...)0EAQYCiABEgIh2vD_BwE

Verbreders voor je bandjes
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:10:39 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189480842
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:27 schreef Ticootje het volgende:

Ik draag nu de bh’s van cake lingerie, maar ik merk toch dat de bandjes te dun zijn en dus snijden in mn schouders.

Tips?
Ik ben met mijn 75J heel erg tevreden met Anita Miss Dotty: https://www.naron.nl/anita-voedingsbh-miss-dotty-e-j-blue

Trouwens: de ondersteuning zou uit je band moeten komen, niet uit je schouderbandjes. Dus als die snijden, is je omtrek wrs te groot of je cups te klein of allebei.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 oktober 2019 @ 13:18:33 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_189480980
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:27 schreef Ticootje het volgende:

Tips?
Anita
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_189482246
Ik had deze gekocht einde zwangerschap. Goede kans dat de omvang te groot is idd.

Maar ik wil dus een goede nieuwe.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:14:10 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189482643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 14:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik had deze gekocht einde zwangerschap. Goede kans dat de omvang te groot is idd.

Maar ik wil dus een goede nieuwe.
Dan zou ik gaan passen bij een goede zaak. Geen idee waar je woont, maar bij Naron in Breda kunnen ze bijna alle gewone bh's ook ombouwen naar voedingsbh's. Dus dan zit je niet vast aan het standaardassortiment.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189495206
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:40 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb een ruim 6 weken oude baby die de laatste tijd 's avonds in rupsje nooitgenoeg verandert.

Ze heeft altijd wel 's avonds min of meer geclusterd maar dan was ze steeds wel voldaan tussendoor.

Nu is dat niet het geval want op een gegeven moment lijkt ze echt gefrustreerd te raken (steeds aanhappen en loslaten, met handjes en hoofd tegen mijn borst 'bonken').

Ik ben op een open spreekuur van een lactatiedeskundige geweest (dus beperkte tijd qua consult) en zij bevestigde dat dit nonverbale signalen van een baby zijn dat ze de melktoevoer onvoldoende vinden. Maar haar tips voor een betere toevoer (naast borstcompressie ook o.a. lachen en denken aan watervallen? ) zetten weinig zoden aan de dijk. Baby blijft hongersignalen geven (smekken,tong uit de mond vuistjes in de mond) en is onrustig en 'gefrustreerd.

Een avond lang met Netflix en snacks overleef je een clustetende baby wel, maar dit vind ik lastiger...

(En ik weet dat het clusteren ook te maken heeft met contact en nabijheid. Maar ik kan haar niet troosten ofzo. Ze zit continue te wurmen en druk te doen met maar 1 missie; meer drinken. Wat uiteindelijk overgaat in hysterisch huilen).

Of zou ik toch 's avonds een productiedip hebben? :{
Ik vind dit wel snel geconcludeerd van de LK. Ik herken het juist heel erg als krampjesgedrag. Dan wil een baby troost door drinken, maar meer drinken geeft meer kramp, dus dat is knap frustrerend. Rond die tijd hebben wij heel veel met baby op de arm gelopen. Kilometers gemaakt door de woonkamer, want dan was hij meestal stil. En als hij rustig was proberen om aan te leggen aan de leegste borst, zodat hij wel troost kreeg maar minder melk.

Ook als het wel clusteren is, kan even wandelen helpen om hem rustig te krijgen. Soms legde ik al lopend aan, dan ging het beter dan als ik zat. Eenmaal aangelegd en tsr gehad, dan kon ik meestal wel weer gaan zitten.

Het zijn gewoon heftige weken, meestal gaat het makkelijker in de avond na de 10 weken. Hang in there!

Edit: iedereen heeft trouwens minder productie in de avond. De piek in melkaanmaak is in de nacht/vroege ochtend en in de loop van de dag neemt dat geleidelijk af. Dus helemaal niet gek dat er in de avond wordt geclusterd :).
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:49:18 #170
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189498653
@Keroppi, ik herken dat heel erg. Ik weet niet precies meer wanneer het was dat mijn dochter dat ook deed, maar een tijdje terug dronk ze soms ook heel gefrustreerd met loslaten, aanhappen en stuiteren. Ik wist ook niet waarom ze dat deed maar ik kan me voorstellen dat @Phaidra gelijk heeft. Onze baby had rond die tijd ook veel krampjes, wilde troost aan de borst en kreeg toen meer krampjes. Mijn vriend liep 's nachts soms wel twee uur met haar op de arm heen en weer in de woonkamer om haar te kalmeren en in slaap te krijgen.

Mijn dochter is nu 10 weken en eigenlijk nog zelden krampjes.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_189498871
Krampjes zijn gewoon niet leuk. Ik hoor hier soms die buikjes echt helemaal borrelen.
  FOK!fossiel vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:03:12 #172
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189501553
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:51 schreef Phaidra het volgende:

Ik vind dit wel snel geconcludeerd van de LK. Ik herken het juist heel erg als krampjesgedrag. Dan wil een baby troost door drinken, maar meer drinken geeft meer kramp, dus dat is knap frustrerend.
Ja daar heb ik ook aan gedacht. Of verborgen reflux, dan willen ze ook drinken ter verlichting.

We hebben nu gelukkig een paar rustigere avonden gehad gelukkig :)
Chick on a mission
pi_189533364
Hier ook reflux... en het niet goed kunnen boeren is ook een dingetje.

De osteopaat gaf al ontzettend veel verbetering bij de eerste behandeling.
Schudden voor gebruik
pi_189608758
Wurm is 4 jaar drinkt al van af januari niet meer bij mij.

Nu zijn wij gestart met provocatie koemelk en soja door hem wat borstvoeding uit een beker te laten drinken. (Voorheen zat ik op dieet voor zijn allergiën)

Het eerste wat hij zei met hartjes in zijn ogen.. "mam! Jouw melk! Dat heb ik gemist!"

Nu dag 3 en hij is gestopt met zijn nare hoestje en snotter veel minder. Bijkomend voordeel <3
Hij lijkt nog niet veel te reageren op de koemelk en soja in mijn dieet waar hij dat altijd met ontzettende diaree en buikkrampen en huidproblemen dat wel deed. Binnenkort aantal cc opvoeren en dan eens zelf wat proberen. Ik hoop zo dat hij eroverheen aan het groeien is. Maar wat fijn dat het hem ook helpt tegen naar hoesten enz. O+
Schudden voor gebruik
pi_189609598
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 04:29 schreef Stippelrientje het volgende:

Het eerste wat hij zei met hartjes in zijn ogen.. "mam! Jouw melk! Dat heb ik gemist!"

O+ O+ O+
pi_189610295
Oh stippel wat lief! O+ Ik hoop dat de allergieën achter hem liggen.
pi_189641689
Nou wij ook!

Hij kijkt uit naar zelf eens iets proberen te eten en is aan het verzinnen wat het miniscuul stukje zal zijn.

Ondertussen het aantal cc opgeschroefd en so far so good.
Schudden voor gebruik
pi_189679520
Heeft iemand de gouden tip voor flesweigeraars? :{ We hebben vrij regelmatig geoefend maar ze sabbelt er alleen op of duwt de flesspeen uit haar mond met haar tong. Mijn man voedt haar dan, we hebben vers afgekolfde, ontdooide en koelkastmelk geprobeerd. Verschillende flessen en spenen. Gevarieerd in moment (niet hongerig vs. hongerig). Wat kan ik nog proberen? Terugkomen van werk om live te voeden op de opvang vind ik geen optie ivm reistijd. De oudsten dronken vanaf het begin goed uit de fles dus het komt me ook niet bekend voor.
pi_189680033
Sorry geen tips
Schudden voor gebruik
pi_189680714
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:44 schreef Minarosa het volgende:
Heeft iemand de gouden tip voor flesweigeraars? :{ We hebben vrij regelmatig geoefend maar ze sabbelt er alleen op of duwt de flesspeen uit haar mond met haar tong. Mijn man voedt haar dan, we hebben vers afgekolfde, ontdooide en koelkastmelk geprobeerd. Verschillende flessen en spenen. Gevarieerd in moment (niet hongerig vs. hongerig). Wat kan ik nog proberen? Terugkomen van werk om live te voeden op de opvang vind ik geen optie ivm reistijd. De oudsten dronken vanaf het begin goed uit de fles dus het komt me ook niet bekend voor.
Lopend voeden?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:24:10 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189681044
Zorgen dat je zelf niet in de buurt/in zicht bent en volhouden was hier de oplossing. Dus weigeren? Prima. Kwartier later weer proberen. Weer weigeren? Prima, weer een kwartier later.
pi_189681511
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:24 schreef Tink89 het volgende:
Zorgen dat je zelf niet in de buurt/in zicht bent en volhouden was hier de oplossing. Dus weigeren? Prima. Kwartier later weer proberen. Weer weigeren? Prima, weer een kwartier later.
Thanks, hier ga ik opa en oma vanmiddag mee opzadelen ^O^ Die hebben sowieso eindelops geduld en dan kan ik mooi de deur uit. Win-win, hoop ik dan maar. We stopten nu vaak na een paar keer.
pi_189681606
Jup hier. Nu na 6 weken 3x per week naar de GO heeft ze de strijd opgegeven en drinkt uit de fles bij de GO en mijn vriend. Ik moet wel nog steeds uit het zicht blijven. Dus volhouden en je realiseren dat ze niet doodgaat als ze niet drinkt. Mijn grootste valkuil, zoals hier in dit topic te lezen. :') We zijn ook naar een grotere speen gegaan, nr 2 van Avent nu. Stroomt het lekker door en is het zo binnen.
pi_189681637
Begrijpt ze de techniek wel denk je? Hier ging ze van wel de fles naar niet de fles. Dus we wisten dat ze het wel kon. Anders is een logopedist de volgende stap geloof ik.

En de GO deed wat Tink zei. Aanbieden, bij weigeren stoppen en na 15 minuten weer aanbieden. Geen gevecht aangaan.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:35:10 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189682235
Prul is bijna 2 weken flink ziek geweest en ik moet wrs ongesteld worden en dus kolfde ik net 80 ml ipv de gebruikelijk 140-160. Dat wordt weer de vriezervoorraad aanspreken voor donderdag. Zo irritant dit, waarom is er niet gewoon een knopje dat zegt '150 ml melk? Druk hier'.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:27:27 #186
346653 Ceviche
pi_189683037
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:35 schreef Tink89 het volgende:
Prul is bijna 2 weken flink ziek geweest en ik moet wrs ongesteld worden en dus kolfde ik net 80 ml ipv de gebruikelijk 140-160. Dat wordt weer de vriezervoorraad aanspreken voor donderdag. Zo irritant dit, waarom is er niet gewoon een knopje dat zegt '150 ml melk? Druk hier'.
Heeft menstruatie invloed op de melkproductie? En stabiliseert dat dan weer als je niet meer ongesteld bent?
Ik was 2,5 week geleden ongesteld (daarna heeft Koert ook nog een soort van geregeld) maar nu ben ik weer ongesteld :(
Ik heb helemaal geen zin in productiedipjes elke maand (of elke twee weken).
Wat een onzin inderdaad :{w
(Zou het helpen om dan deze dagen fenegriek te nemen ofzo?)
pi_189683184
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 13:27 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Heeft menstruatie invloed op de melkproductie? En stabiliseert dat dan weer als je niet meer ongesteld bent?
Ik was 2,5 week geleden ongesteld (daarna heeft Koert ook nog een soort van geregeld) maar nu ben ik weer ongesteld :(
Ik heb helemaal geen zin in productiedipjes elke maand (of elke twee weken).
Wat een onzin inderdaad :{w
(Zou het helpen om dan deze dagen fenegriek te nemen ofzo?)
Hier lijkt dat sowieso invloed te hebben op mijn productie, als ik kijk wanneer ik nu ongesteld ben geweest zaten daar wat regeldagen aan vooraf en ontzettend pijnlijke tepels :X.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:44:54 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189683300
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 13:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier lijkt dat sowieso invloed te hebben op mijn productie, als ik kijk wanneer ik nu ongesteld ben geweest zaten daar wat regeldagen aan vooraf en ontzettend pijnlijke tepels :X.
Mijn tepels doen vooral zeer als ik ovuleer en dan krijg ik een flinke dip net voordat ik ongesteld wordt... Heel irritant.
pi_189686625
@Minarosa hier hielp een hele andere houding dan bij bv. Heel rechtop, of bijv niet op schoot maar in een wip stoeltje. Kun je ook nog proberen.
pi_189688289
It worked *O* Ze heeft 25 cc vers gekolfde melk uit een fles gedronken, gegeven door haar opa. We hebben weer een andere speen gebruikt (voor 6 maanden en ouder), met tussenpauzes geprobeerd en de speen in de melk gedipt, terwijl ik op zolder was. Het was niet helemaal van harte maar toch, ze heeft iets binnen gekregen en krijgt nu hopelijk de smaak te pakken.

Dank voor jullie tips ^O^
pi_189690373
Whoot whoot!
Schudden voor gebruik
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:51:16 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189694810
Hoera! *O*
pi_189696269
Ah fijn Mina!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:32:42 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189701407
Goed gedaan Mina! Fijn dat het gelukt is :)

Hier is de borstvoeding ook lekker op gang. Erwt is nu 6 dagen en drinkt volop. Het is een echte lekkerbek.
Voor de nacht kolf ik een flesje, want ivm keizersnede is 4x per nacht omhoog / uit bed / rechtop zitten echt geen optie. Op m’n zij kan ik nog niet liggen, anders was dat een optie geweest.

Vannacht heeft hij 60ml gehad, maar dat was waarschijnlijk toch te weinig. Het duurde lang voor hij stil was en weer wilde gaan slapen. Dus nu gaan we 80-90ml proberen.

Ik vind het wel grappig, want ik heb altijd gezegd dat ik helemaal geen zin heb in kolf gedoe etc haha.
Doe het nu nog met een handkolf (werkt prima), maar ga wellicht toch naar iets anders kijken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189702876
Ik heb een Horigen Chicture en ben mega tevreden.
pi_189703280
Ik heb de dubbelzijdige ardo. Ideaal.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 19:53:28 #197
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189703929
Ah kijk, thnx! Ga mij er eens in verdiepen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 31 oktober 2019 @ 07:31:59 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189709862
Ik hou van mijn Spectra dubbelzijdige kolf O+ Of nouja, hij doet z'n werk, is stil en compact en met de accu kan ik een keer of 4 een half uur kolven.

Verder haat aan kolven, maar dat ligt niet aan de kolf _O-
  FOK!fossiel donderdag 31 oktober 2019 @ 07:54:35 #199
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189709944
Misschien een gekke vraag maar hebben jullie nog tips om een erg slaperige baby na de voeding te laten boeren?

Tijdens de nachtvoeding valt mijn dochtertje in slaap. Heel fijn want ik kan haar dan zo terugleggen in bed en beiden verder slapen.

Alleen als ze slaapt/heel slaperig is, lukt het me vaak niet om haar te laten boeren.

Vervolgens krijgt ze later in de nacht last van krampjes (van kreunen in haar slaap tot huilend wakker worden). De rest van de dag heeft ze weinig last van krampjes dus het lijkt gerelateerd.

Daarnaast vind ik het dan 's ochtends erg lastig om in te schatten of ze ligt te woelen omdat haar buik rottig doet of omdat ze honger heeft. Pfff stomme dingen die onzeker maken :'(
Chick on a mission
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 31 oktober 2019 @ 08:09:02 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_189710011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 07:54 schreef Keroppi het volgende:
Misschien een gekke vraag maar hebben jullie nog tips om een erg slaperige baby na de voeding te laten boeren?

Tijdens de nachtvoeding valt mijn dochtertje in slaap. Heel fijn want ik kan haar dan zo terugleggen in bed en beiden verder slapen.

Alleen als ze slaapt/heel slaperig is, lukt het me vaak niet om haar te laten boeren.

Vervolgens krijgt ze later in de nacht last van krampjes (van kreunen in haar slaap tot huilend wakker worden). De rest van de dag heeft ze weinig last van krampjes dus het lijkt gerelateerd.

Daarnaast vind ik het dan 's ochtends erg lastig om in te schatten of ze ligt te woelen omdat haar buik rottig doet of omdat ze honger heeft. Pfff stomme dingen die onzeker maken :'(
Hier houd ik de kleine even rechtop tegen me aan. Zonder te kloppen of wrijven komt de boer dan al. Misschien werkt dat bij jou ook.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')