Hij is nu iets meer dan 7 kilo, ik voed 's ochtends om 06:00 en dan ben ik half 7 's avonds weer thuis.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:41 schreef Tink89 het volgende:
Hoe is je kleintje ook alweer ceviche? En hoe lang ben je weg?
Ik heb zelden 270 gekolfd in drie keer, maar prul dronk ook maar 2 x 125-150 als ik weg was. In totaal makkelijk zeven of acht voedingen, maar met een droomvoeding voor ik weg ga en meteen aanleggen als ik terug kom, red ik dat precies.
En ik kolf elektrisch wel echt meer dan met een handkolf. Heb je dat al geprobeerd?
Ik heb in de kraamweek een dubbele kolf geprobeerd maar ik vond dat zo onhandig! Het lekte er ook steeds aan een kant, kon ze niet tegelijk aanduwen zeg maarquote:Op woensdag 18 september 2019 14:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben echt zo fan van mn nieuwe kolf. Ik heb de ardo dubbele kolf gekocht, super stil.
Ik kolf 1 voeding per 24 uur af, die geven we samen voordat we de nacht in gaan. Ik kolf dan 2x 100 en dan zien we gewoon wat ze drinken. Meestal zo rond de 60 cc wordt er wel gedronken, mocht er dan nog 1 een slok na willen dan is dat zo gegeven terwijl ze in de wieg al liggen.
Wat overblijft staat in de koelkast en ik heb nu ruim 1 voeding staan voor het geval dat ik ff weg ben en J thuis is en precies dan er 1 honger krijgt.
De nachtvoeding gaat gewoon aan de borst, net als alle andere.
Kostte hier ook wat oefening om het voor elkaar te krijgen, dat dubbelzijdig kolven maar het gaat steeds beter nu. Heb je al een kolfbh geprobeerd?quote:Op woensdag 18 september 2019 16:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik heb in de kraamweek een dubbele kolf geprobeerd maar ik vond dat zo onhandig! Het lekte er ook steeds aan een kant, kon ze niet tegelijk aanduwen zeg maar
Nee, thuis kolf ik niet supervaak en op werk gebruik ik een handkolf. Misschien moet ik dat maar eens omdraaien.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kostte hier ook wat oefening om het voor elkaar te krijgen, dat dubbelzijdig kolven maar het gaat steeds beter nu. Heb je al een kolfbh geprobeerd?
Volgens mij is een regeldag na 9 dagen supernormaalquote:Op woensdag 18 september 2019 20:21 schreef Whoopje het volgende:
Mijn dochter is nu 9 dagen oud en sinds gister leg ik haar volledig aan ipv het geven van borstmelk via een fles. Waar ze zich eerder niet meldde en echt wakker gemaakt moest worden voor een voeding meldt ze zich sinds gistermiddag overdag ineens om de 2 uur en vandaag zelfs om de 1,5 uur. ‘S nachts meldt ze zich niet. Ik merk dat het me een beetje onzeker maakt en dat ik me afvraag of dit ‘normaal’ is of dat ik evt niet genoeg heb of zoiets? Iemand hier die me een beetje gerust kan stellen?
🙈 de kraamhulp zei het nog maar niet bij stil gestaan dat dat het wel eens zou kunnen zijn. Net even wat beter ingelezen qua regeldagen en idd, daar lijkt het dus wel op.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:23 schreef Jentin het volgende:
[..]
Volgens mij is een regeldag na 9 dagen supernormaal
Dit vandaag dus x2. De melkbar is gewoon vol continu open vandaag.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:21 schreef Whoopje het volgende:
Mijn dochter is nu 9 dagen oud en sinds gister leg ik haar volledig aan ipv het geven van borstmelk via een fles. Waar ze zich eerder niet meldde en echt wakker gemaakt moest worden voor een voeding meldt ze zich sinds gistermiddag overdag ineens om de 2 uur en vandaag zelfs om de 1,5 uur. ‘S nachts meldt ze zich niet. Ik merk dat het me een beetje onzeker maakt en dat ik me afvraag of dit ‘normaal’ is of dat ik evt niet genoeg heb of zoiets? Iemand hier die me een beetje gerust kan stellen?
Hmm, ik draag alleen bhs zonder beugel en wel strakke/ aansluitende kleding maar alles is rekbaar. Met de draagdoek om voel ik druk op mn borsten. Ze worden ook vaak n beetje naar de zijkant geduwd. Ik heb instructies van verschillende filmpjes gekeken en zou eigenlijk niet weten hoe ik t anders moet knopen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:11 schreef Morretje het volgende:
Oh, en een borstontsteking vanwege draagdoek is wel erg ruk. Weet je zeker dat er niks in je borst drukt aan knoopjes van een shirt of beugel van bh bijvoorbeeld? (Of handjes!) Draagdoek zou niet de oorzaak moeten zijn, mits goed geknoopt.
Bij mij (Grote borsten, fors postuur) lukt een normale bh niet. Daar krijg ik borstontstekingen van. Zeker als ik dat ook nog eens afknel met knopen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 13:43 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Hmm, ik draag alleen bhs zonder beugel en wel strakke/ aansluitende kleding maar alles is rekbaar. Met de draagdoek om voel ik druk op mn borsten. Ze worden ook vaak n beetje naar de zijkant geduwd. Ik heb instructies van verschillende filmpjes gekeken en zou eigenlijk niet weten hoe ik t anders moet knopen.
quote:Op maandag 23 september 2019 01:05 schreef Stippelrientje het volgende:
En dan zit je haaka zo volgelekt dat hij van je borst afknalt en je als een ware ninja de boel in een reflex weet op te vangen en je net slapende baby droog door snurkt.... ipv dat je weeeeeeeeeeer opnieuw kunt beginnen met verkleden, omhoog houden ivm hik (want dat is standaard als je haar verkleed/verschoond) en weer in slaap proberen te sussen.
Waar is mijn cape?
quote:Op maandag 23 september 2019 01:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]Aanbidding op afstand ook oké?
Wat bij mij helpt bij een dreigende borstontsteking is eens per dag warm douchen en dan met de douchestraal en je handen of de elektrische tandenborstel-achterkant de harde plek proberen weg te masseren. Als alles goed warm is en goed gemasseerd, onder de douche vandaan en je kind laten drinken. Daarna koelen met een koelpack (bevroren maandverbandjes of een zakje met appelstroop uit de vriezer).quote:Op zaterdag 21 september 2019 11:50 schreef -Mellow- het volgende:
Hoi
Hier ging het borstvoeden vanaf de geboorte zo ontzettend goed, maar nu heb ik een borstontsteking te pakken![]()
De koorts die ik gisteren had is gelukkig wel verdwenen, dus ik hoop dat het met vaak aanleggen/ kolven vanzelf weer weggaat.
Ik vermoed dat het komt omdat m'n borsten zo bekneld raken achter de draagdoek. Ook balen dat ik die nu dus even niet kan gebruiken want zowel ik als beeb waren er zo'n fan van.
Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al gevraagd of de medicatie later kan, maar er werd aangegeven dat dat het risico vergroot dat het donderdag niet zo opschiet. Dus tsja, prioriteitenquote:Op zaterdag 28 september 2019 05:58 schreef pinquit het volgende:
Die medicatie van dinsdagavond kan in principe ook best woensdag eind vd middag (was bij mij geen andere optie toen omdat de apotheek het niet op voorraad had, en dat spul werkte keisnel), maar ik kan me voorstellen dat je je liever aan het voorgeschreven protocol houdt.
Ik begrijp dat gunther wel afgekolfde melk uit een fles? Drinkt? Is evt koeien- of geitenmelk een optie? Of een beroep doen op een vriendin die nog een kolfvoorraadje heeft?stom allemaal
Welke dosis krijg je @minilot , eenmalig 200 mg of 600 mg? In onderzoek was de werkzame stof bij 200 mg niet te detecteren zo weinig aanwezig in moedermelk (ook op de eerste dag). Bij 600 mg was het iets meer (maar nog steeds zo weinig dat er eigenlijk geen nadelige effecten worden verwacht) aanwezig in de melk, met een piek 6 tot 9 uur na inname, na 9 uur werden de hoeveelheden beduidend minder.quote:Op zaterdag 28 september 2019 07:07 schreef Lemijn het volgende:
Als dat misschien een optie voor je is dan lok ik @:ViviRAWRS even, die heeft misschien betere zoekskills/bronnen in deze!
Maar die hoef je uberhaupt niet in te vriezen toch? Da's vijf dagen...quote:Op maandag 30 september 2019 11:46 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb een constante roulatie waarbij ik op donderdag gekolfde melk voor dinsdag ontdooi. Ik heb ietsiepietsie meer dan ze drinkt, voor als ik een keer melk voor een puree ofzo nodig heb.
Bij ro is het me de eerste 2 maanden niet gelukt om voldoende te kolven op een dag om haar hier van te kunnen voeden. Dat gaf me zo enorm veel stress dat ik echt overspannen rondliep.quote:Op maandag 30 september 2019 10:42 schreef Ticootje het volgende:
Heb je zoveel in de vriezer dan?
Ik heb nog helemaal niks aan voorraad, vraag en aanbod is nu zo lekker afgestemd, ik zie het niet zitten om dat te verstoren.
Afgekolfde melk bewaar ik 5 dagen in de koelkast en maximaal 24 uur buiten de koelkast.
Ik kolfde de eerste 2 weken af om bij te voeden, dan lieten ze af en toe wat staan, dat zette ik dan niet in de koelkast en warmde ik ook niet op. Dat gaf ik gewoon zodra ze weer honger hadden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
Ik heb toch een paar keer gehad dat melk die iets langer stond al wat anders rook en dan weigert Bug helemaal.quote:Op maandag 30 september 2019 12:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar die hoef je uberhaupt niet in te vriezen toch? Da's vijf dagen...
quote:Op maandag 30 september 2019 13:40 schreef Sisu het volgende:
[..]
Bij ro is het me de eerste 2 maanden niet gelukt om voldoende te kolven op een dag om haar hier van te kunnen voeden. Dat gaf me zo enorm veel stress dat ik echt overspannen rondliep.
ik wil uit alle macht dat zien te voorkomen gezien ik weet dat ik erg gevoelig ben voor een depressie en werken sowieso veel stress oplevert.. Vooral nu ik midden in het jaar terug ga komen.
Dus hier ligt een paar liter in de vriezer, omdat ik zo bang ben dat ik tekort ga komen![]()
kolven lukt me namelijk echt alleen als ik ontspannen ben.Ok, dus ook met roulatie ga je waarschijnlijk tegen houdbaarheid aanlopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou zoveel mogelijk rouleren oude melk eerst op enz enz. De houdbaarheid van melk zou ik de richtlijnen van LLL / borstvoeding.com aanhouden. Maar dan kom je dus waarschijnlijk op een punt dat je melk over gaat houden, misschien een optie om oude melk tegen de houdbaarheidsdatum aan te gebruiken voor pannenkoeken voor je wurm?
Afgezien van die enorme hoeveelheid voorraad die je nodig vindt voor productie dips -> is die stress om het genoeg kolven het echt waard? Ga je er zelf niet aan onderdoor?I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
De vorige keer ben ik er inderdaad aan onderdoor gegaan. Ik vond/vind het 100% bv echt méga belangrijk.quote:Op maandag 30 september 2019 14:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok, dus ook met roulatie ga je waarschijnlijk tegen houdbaarheid aanlopen.
Ik zou zoveel mogelijk rouleren oude melk eerst op enz enz. De houdbaarheid van melk zou ik de richtlijnen van LLL / borstvoeding.com aanhouden. Maar dan kom je dus waarschijnlijk op een punt dat je melk over gaat houden, misschien een optie om oude melk tegen de houdbaarheidsdatum aan te gebruiken voor pannenkoeken voor je wurm?
Afgezien van die enorme hoeveelheid voorraad die je nodig vindt voor productie dips -> is die stress om het genoeg kolven het echt waard? Ga je er zelf niet aan onderdoor?
quote:Op maandag 30 september 2019 13:40 schreef Sisu het volgende:
[..]
Bij ro is het me de eerste 2 maanden niet gelukt om voldoende te kolven op een dag om haar hier van te kunnen voeden. Dat gaf me zo enorm veel stress dat ik echt overspannen rondliep.
ik wil uit alle macht dat zien te voorkomen gezien ik weet dat ik erg gevoelig ben voor een depressie en werken sowieso veel stress oplevert.. Vooral nu ik midden in het jaar terug ga komen.
Dus hier ligt een paar liter in de vriezer, omdat ik zo bang ben dat ik tekort ga komen![]()
kolven lukt me namelijk echt alleen als ik ontspannen ben.Zo herkenbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Komt allemaal goed.Protège moi de mes désirs.
Shampoo al geprobeerd? Nachtje laten intrekken en dan door de was?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:07 schreef Mariposas het volgende:
Stuwing en lekkage heb ik bijna nooit meer, mijn productie is nu echt perfect afgestemd. Ik kolf ook niets meer extra tussendoor. En die opvangkolf gebruik ik ook niet meer. Sinds het nu zo goed in balans is, heb ik ook nooit meer verstoppingen of (dreigende) borstontstekingen.
Hebben jullie ook bij lichtkleurige bh’s van die gele verkleuringen bij de rand onder je borsten? Krijg ze niet meer schoon, ook niet met biotex, ossegalzeep en zonlicht.
Ik kreeg een keer te tip om in te smeren met unicura handzeep (weet niet meer of het nou paars of blauw was) en dan een nachtje intrekken en in de was gooien.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:07 schreef Mariposas het volgende:
Stuwing en lekkage heb ik bijna nooit meer, mijn productie is nu echt perfect afgestemd. Ik kolf ook niets meer extra tussendoor. En die opvangkolf gebruik ik ook niet meer. Sinds het nu zo goed in balans is, heb ik ook nooit meer verstoppingen of (dreigende) borstontstekingen.
Hebben jullie ook bij lichtkleurige bh’s van die gele verkleuringen bij de rand onder je borsten? Krijg ze niet meer schoon, ook niet met biotex, ossegalzeep en zonlicht.
Die heb ik ook geprobeerd (een paar verschillende merken), wat een ondingen vond ik dat zeg. Idd dik, waren meteen zwaar van de melk en voelden klam. Ik vond die van Natusan ook veruit het beste. Die zijn dun, zie je niet, blijven droog aanvoelen en daar kon ik een hele dag mee vooruit terwijl ik qua lekkage wel bij jou in de buurt kwam geloof ikquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:09 schreef Rebubbled het volgende:
Oh ik ben voor van die ecologisch verantwoordde wasbare gegaan. Daar zie je de randen dus wel van. Ik ga even kijken voor die jullie noemen.
Ik voel je pijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die heb ik ook geprobeerd (een paar verschillende merken), wat een ondingen vond ik dat zeg. Idd dik, waren meteen zwaar van de melk en voelden klam. Ik vond die van Natusan ook veruit het beste. Die zijn dun, zie je niet, blijven droog aanvoelen en daar kon ik een hele dag mee vooruit terwijl ik qua lekkage wel bij jou in de buurt kwam geloof ik
Wat een held die gynaecoloog, ik hoop dat het een trend zet voor hoe uiteindelijk je ervaring in het ziekenhuis gaat zijnquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:49 schreef minilot het volgende:
Even een jompel voor gynaecoloog, die belde speciaal op omdat ze het gechecked had en naar haar professionele mening deze eenmalige dosis medicatie van geen significante invloed is op de melk voor een bijna tweejarige en ik kreeg tevens kudos voor nog steeds voeden!
Verder @:ViviRAWRS ook bedankt voor het uitpluizen, dat was al wat geruststellend
Ja, dag en nachtquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:31 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik voel je pijn.Suffe is dat het een tijdje goed ging. Maar nu ik weer moet kolven voor de GO is het hek weer van de dam. Ik ga Natusan inslaan dan maar! Droeg je ze ook 's nachts?
Ja, en blijkbaar heb ik er geluk mee, want een andere gynaecoloog in hetzelfde ziekenhuis die krap twee jaar geleden hielp bij het eruit pulken van mijn eerste kind was jarenlang vrijwilliger geweest bij La Leche League!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:45 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Wat een held die gynaecoloog, ik hoop dat het een trend zet voor hoe uiteindelijk je ervaring in het ziekenhuis gaat zijn
Ah top! Alvast kans op twee gelijkgestemde aan je bed 💪🏻💪🏻quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, en blijkbaar heb ik er geluk mee, want een andere gynaecoloog in hetzelfde ziekenhuis die krap twee jaar geleden hielp bij het eruit pulken van mijn eerste kind was jarenlang vrijwilliger geweest bij La Leche League!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |