Er is altijd wel iets om je zorgen over te maken, vooral omdat je niet in de toekomst kunt kijken of het zichzelf oplost of niet.
 Er is altijd wel iets om je zorgen over te maken, vooral omdat je niet in de toekomst kunt kijken of het zichzelf oplost of niet.  

. Ik vind dat jouw dochter al heel veel wel kan CG! Geef het even wat tijd
. Ik vind dat jouw dochter al heel veel wel kan CG! Geef het even wat tijd 

Ik ben het hier wel mee eens ja. Vrienden van ons hebben een kleintje van bijna 9 maanden. En die stonden toen hij 6 maanden was bij ons foto's te bekijken en zich te verwonderen over wat M. allemaal al kon met 5 maanden en hun zoon nog niet.quote:Op woensdag 18 september 2019 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik denk dat vergelijken echt een grote valkuil is. Zeker voor mensen die makkelijk onzeker zijn. Ik deed het bij nummer 1 ook heel veel. Ik merk dat ik bij nummer 2 nu veel meer loslaat en me weinig zorgen maak. M’n zusje heeft een kind 2 weken jonger dan O, en die vraagt me vaak of O ‘dit of dat al kan’, terwijl ik dan merk dat ik daar nog helemaal niet over nagedacht heb...

ziek zijn zonder schuldgevoelens
 ziek zijn zonder schuldgevoelens   beterschap!
 beterschap!

Bij ons is het precies andersom met peuter. Ze weigert thuis 's middags te slapen, maar op de kdv en bij oma slaapt ze 's middags wel altijd.
 Bij ons is het precies andersom met peuter. Ze weigert thuis 's middags te slapen, maar op de kdv en bij oma slaapt ze 's middags wel altijd.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 18-09-2019 13:14:03 ]

Wat fijn om te lezen! Beterschapquote:Op woensdag 18 september 2019 10:07 schreef Songeur het volgende:
Ik heb even totaal niet bijgelezen want ik ben al sinds maandag ziek en futloos.
Maar! Ik ben al sinds maandag ziek en futloos. En dat is dus gewoon wat het is. Heb al een tijdje niks meer gedeeld over mijn postpartum depressie omdat tsja, het eigenlijk gewoon hartstikke goed gaat en ik al een jaar uit zkh ben. Toch waren veel dagelijkse dingen nog lastig, een keuze. Ziek zijn kostte me altijd zoveel energie want zoveel schuldgevoelens en gedachtes. Nu? Ben ik ziek. Is mijn huis rommelig, kijken de kindjes wat meer tv en ben ik onopgemaakt. En dat is zonder dat ik me daar schuldig over voel gewoon goed.

Henkaquote:Op woensdag 18 september 2019 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb mijn 4,5 jarige ook van de speen af gekregen. Do not despair. Als henka zonder kan, kan iedereen zonder.

) het straks ook 'makkelijker' vind als ze straks snapt dat ze de speen niet meer krijgt of dat ze hem bewust weg kan geven.
 ) het straks ook 'makkelijker' vind als ze straks snapt dat ze de speen niet meer krijgt of dat ze hem bewust weg kan geven.  

(Je moet daar een smalle bochtige trap op, dus de wandelwagen was niet echt een optie.)
 (Je moet daar een smalle bochtige trap op, dus de wandelwagen was niet echt een optie.) Dat komt 9 van de 10 keer neer dat hij ĶF wil knuffelen, ĶF wil wandelen.
 Dat komt 9 van de 10 keer neer dat hij ĶF wil knuffelen, ĶF wil wandelen. 

pas als je kind pertinent geen speen wenst, realiseer je je wat een lifesleep saver dat ding is.
 pas als je kind pertinent geen speen wenst, realiseer je je wat een lifesleep saver dat ding is. 

Dit wil O ook al niet meerquote:Op woensdag 18 september 2019 14:45 schreef minilot het volgende:
Hier ook (bewust) geen speen, maar in lastige nachten fungeren mijn tepels nog steeds wel eens als zulks.

dat is dan ook de enige reden waarom ik hem nog niet van zijn knuffel af heb gehaald. En de knuffel mag ie alleen in bed, dus de speen ook
 dat is dan ook de enige reden waarom ik hem nog niet van zijn knuffel af heb gehaald. En de knuffel mag ie alleen in bed, dus de speen ook   

Is het normaal dat een dreumes meerdere keren dik een half uur lang kan lachen, gieren en brullen door alleen naar z'n handje te kijken?
  Is het normaal dat een dreumes meerdere keren dik een half uur lang kan lachen, gieren en brullen door alleen naar z'n handje te kijken?  

quote:Op woensdag 18 september 2019 14:46 schreef minilot het volgende:
ToT, regenlaarsjes regelen en hop, wandelen met slecht weer! Plassen stampen:

C heeft er iig best steun aan op de momenten dat ze moe of niet lekker is.
 C heeft er iig best steun aan op de momenten dat ze moe of niet lekker is. Ze is wel heel gezellig en lief over het algemeen, ik geniet echt van haar
 Ze is wel heel gezellig en lief over het algemeen, ik geniet echt van haar  

Altijd als ik 'speen' typ (alleen op fok dusquote:Op woensdag 18 september 2019 20:50 schreef Malteser het volgende:
Speen: Mars heeft er eentje (heet hier fiep). Hij slaapt ermee en overdag gebruiken we ‘m bij vermoeidheid of niet fit zijn. Maar niet de hele dag door dus, dat vind ik niet nodig.
Na 14 maanden volledig tandloos krijgt hij nu veel tanden tegelijk dus hij heeft zijn fiepje nu even vaker nodig dan anders. Prima. Het geeft hem troost en rust en dat gun ik hem. Afleren ging bij Twix in een middag, dus ik ben er niet zo bang voor. We zien het wel.
 ) voelt het alsof ik over varkenstepels schrijf.
) voelt het alsof ik over varkenstepels schrijf.

) , kon niet zonder slapen en vaak als troost/rust. Tot dat er een tand door kwam met 10 maanden, van de 1 op andere dag wilde hij m niet meer. Ik mis de speen nog weleens
 ) , kon niet zonder slapen en vaak als troost/rust. Tot dat er een tand door kwam met 10 maanden, van de 1 op andere dag wilde hij m niet meer. Ik mis de speen nog weleens   Maar ook fijn dat hij zijn eigen moment gekozen heeft.
  Maar ook fijn dat hij zijn eigen moment gekozen heeft.

En dat laatste is herkenbaar! Zo had ik vorig jaar een vriendin die de hele dag aan het klagen was omdat ze niet geslapen had vanwege een verkeerd materiaal dekbedovertrek
 En dat laatste is herkenbaar! Zo had ik vorig jaar een vriendin die de hele dag aan het klagen was omdat ze niet geslapen had vanwege een verkeerd materiaal dekbedovertrek   Op een moment dat ik op een betonnen vloer nog zou kunnen slapen omdat ik me de laatste goede nacht niet meer kon herinneren
 Op een moment dat ik op een betonnen vloer nog zou kunnen slapen omdat ik me de laatste goede nacht niet meer kon herinneren  

Mijn laatste goede nacht was de nacht voordat mijn weeën begonnen bij Z.quote:Op donderdag 19 september 2019 08:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
LeSage dat gesprek!
Fuchsia dat zijn ook geen nachtenEn dat laatste is herkenbaar! Zo had ik vorig jaar een vriendin die de hele dag aan het klagen was omdat ze niet geslapen had vanwege een verkeerd materiaal dekbedovertrek
Op een moment dat ik op een betonnen vloer nog zou kunnen slapen omdat ik me de laatste goede nacht niet meer kon herinneren

Als iets maar geluid maakt en/of het draaiende onderdelen heeft is hij gelukkig al wel snel blij, maar hij is het meest geobsedeerd door mijn toetsenbord.
 Als iets maar geluid maakt en/of het draaiende onderdelen heeft is hij gelukkig al wel snel blij, maar hij is het meest geobsedeerd door mijn toetsenbord. 

Herkenbaar hoor. G heeft haar eigen mobiel (een echte, oude) en haar eigen afstandsbediening (ook een echte, oude) en alsnog moet ze altijd aan die van ons zitten en haar eigen raakt ze niet aan.quote:Op donderdag 19 september 2019 08:58 schreef ToT het volgende:
Sjezus, mini-ToT verveelt zich de laatste tijd écht snel met z'n speeltjes.
Net de halve speelgoedzak maar omgekieperd. Gelukkig heeft hij nu weer wat dingetjes gevonden waarmee hij zich kan vermaken.Als iets maar geluid maakt en/of het draaiende onderdelen heeft is hij gelukkig al wel snel blij, maar hij is het meest geobsedeerd door mijn toetsenbord.
Zijn eigen toetsenbord (oud exemplaar van zolder) hielp een dagje, maar hij MOET en ZAL mijn toetsenbord gebruiken.

en ja, heeeeel herkenbaar
 en ja, heeeeel herkenbaar   , net na m’n bevalling zat er ook iemand te klagen over haar menstruatiepijn, toen barstte ik wel in lachen uit
, net na m’n bevalling zat er ook iemand te klagen over haar menstruatiepijn, toen barstte ik wel in lachen uit   

Hier ook, we hebben zelfs een nep Xbox controller maar ze moet en zal de echte hebbenquote:Op donderdag 19 september 2019 09:15 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. G heeft haar eigen mobiel (een echte, oude) en haar eigen afstandsbediening (ook een echte, oude) en alsnog moet ze altijd aan die van ons zitten en haar eigen raakt ze niet aan.

quote:Op donderdag 19 september 2019 09:15 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. G heeft haar eigen mobiel (een echte, oude) en haar eigen afstandsbediening (ook een echte, oude) en alsnog moet ze altijd aan die van ons zitten en haar eigen raakt ze niet aan.
 Haha!
 Haha!  Ja want die jij zelf veel gebruikt MOET natuurlijk wel interessant zijn!
 Ja want die jij zelf veel gebruikt MOET natuurlijk wel interessant zijn! 

quote:Op donderdag 19 september 2019 09:18 schreef Jentin het volgende:
Misschien heeft ie juist teveel? Als Phi in de serre speelt (=Intertoys filiaal) duurt dat 30 seconden. Zit ze in de logeerkamer met twee houten blokken: half uur dikke lol.

Nu zit hij al weer een hele tijd met een stukje plastic van het babybad-zitje te fröbelen!
 Nu zit hij al weer een hele tijd met een stukje plastic van het babybad-zitje te fröbelen!  Één of ander soort dop.
 Één of ander soort dop.

Toevallig die van de Lidl? Hier ook namelijkquote:Op donderdag 19 september 2019 10:07 schreef minilot het volgende:
Wat spelen betreft is Günther nu al weken compleet geobsedeerd door magnetisch tekenbordje. Ik leg het soms expres een poosje uit het zicht om de hoop dat -ie met wat anders speelt

Die ja! Die heeft z'n toch al minimale hoeveelheid geld wel opgebracht in twee dagen qua uren speelplezier!quote:Op donderdag 19 september 2019 10:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Toevallig die van de Lidl? Hier ook namelijk

quote:Op donderdag 19 september 2019 10:11 schreef exode het volgende:
Gisteren is ze lang zoet geweest met playmobil zwaarden aangeven aan B en zijn vriendje. Zij legden die zwaarden dan weer terug in de bak en zij pakte die er weer uit en gaf ze weer 1 voor 1.

Dus soms blijft iets populairs maandenlang op de planken.
 Dus soms blijft iets populairs maandenlang op de planken.

Nou blaf ik zelf ook als een hond.
 Nou blaf ik zelf ook als een hond.  

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

En ik kwam deze week een nachtlampje tegen met projectie van boerderijdieren boven z’n bed, sindsdien wil hij telkens naar boven om naar die dieren te kijken
 En ik kwam deze week een nachtlampje tegen met projectie van boerderijdieren boven z’n bed, sindsdien wil hij telkens naar boven om naar die dieren te kijken   Maar hij viel er ook prima mee in slaap vanavond dus het is niet te afleidend bij het in slaap vallen gelukkig
 Maar hij viel er ook prima mee in slaap vanavond dus het is niet te afleidend bij het in slaap vallen gelukkig   

Maatje 22. We hebben hem met schoenen aan achter z'n loopkar gezet...was net of je een kat voor het eerst in de sneeuw zet
 Maatje 22. We hebben hem met schoenen aan achter z'n loopkar gezet...was net of je een kat voor het eerst in de sneeuw zet  

.
.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Juul is vanmiddag gevallen head first met haar tanden op de metalen 'boog' van de eettafel. Nu is 1 voortand voor meer dan de helft terug haar tandvlees in gegaan. Mijn vrouw is vanmiddag nog naar tandarts geweest. Niets aan te doen, zit ramvast dus ze kan hem niet een stukje naar beneden halen. Ze heeft nu dus 1 halve voortand en het is nog niet in te schatten wat dat met haar grote mensen tand gaat doen in de toekomst.
 Juul is vanmiddag gevallen head first met haar tanden op de metalen 'boog' van de eettafel. Nu is 1 voortand voor meer dan de helft terug haar tandvlees in gegaan. Mijn vrouw is vanmiddag nog naar tandarts geweest. Niets aan te doen, zit ramvast dus ze kan hem niet een stukje naar beneden halen. Ze heeft nu dus 1 halve voortand en het is nog niet in te schatten wat dat met haar grote mensen tand gaat doen in de toekomst.  

Ohnee wat heftig. Worst nightmare!quote:Op vrijdag 20 september 2019 16:08 schreef exode het volgende:
Ze ligt net pas weer op bed, arme drommel. En mijn vrouw is vooral verdrietig en wiebelig van de schrik.

Ik heb nog nooit gehoord dat een tand terug kan schieten. Heeft ze er zelf last van, met eten/drinken bijvoorbeeld?
 Ik heb nog nooit gehoord dat een tand terug kan schieten. Heeft ze er zelf last van, met eten/drinken bijvoorbeeld?  voor je vrouw, kan altijd gebeuren, maar echt heel rot!
 voor je vrouw, kan altijd gebeuren, maar echt heel rot!  
  Hoelang blijven jullie weg?
 Hoelang blijven jullie weg?

Gelukkig was het maar een stukje hout. Ik kom in ieder geval steeds vaker uit op negeren van wat hij zegt/doet.
 Gelukkig was het maar een stukje hout. Ik kom in ieder geval steeds vaker uit op negeren van wat hij zegt/doet.

Hopelijk heeft ze er niet te veel last van!
 Hopelijk heeft ze er niet te veel last van! 

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk niet dat Dolly Parton het zelf herkennen zou, maar ach Let me see you stripped down to the bone
Let me see you stripped down to the bone

quote:Op zaterdag 21 september 2019 12:01 schreef minilot het volgende:
"Joewien, Jowien, Jowien, JOWIEEEEEN. Pwies.."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk niet dat Dolly Parton het zelf herkennen zou, maar ach

quote:Op zaterdag 21 september 2019 12:01 schreef minilot het volgende:
"Joewien, Jowien, Jowien, JOWIEEEEEN. Pwies.."GeweldigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk niet dat Dolly Parton het zelf herkennen zou, maar ach

Exode dat is schrikken zeg, wat naar...
Mijn kind gaat vandaag voor het eerst uit logeren bij haar oma en ik schijt 20.000 kleuren. Ben echt heel nerveus. Vriend en ik gaan een avondje de stad in, maar ik twijfel of we niet gewoon thuis blijven met een drankje voor het geval dathet zal vast helemaal goed komen en ik vertrouw m’n schoonmoeder ook wel, maar toch.

Zo schattig.
 Zo schattig. Het aapje en de leeuw, zo onwijs zoet
 Het aapje en de leeuw, zo onwijs zoet   
  Hopelijk gaat het gewoon goed! Geniet in ieder geval van je avond en uitslapen morgen
 Hopelijk gaat het gewoon goed! Geniet in ieder geval van je avond en uitslapen morgen  

Ja bergen snot en keelpijn enzo, man en ik hadden daar ook last van. en L had snachts flinke koorts, overdag gelukkig niet. de koorts is voorbij, nu de rest nog.quote:Op zondag 22 september 2019 08:08 schreef Malteser het volgende:
Elleska, klinkt een beetje als onze week. Mars was niet helemaal zichzelf. Tandenleed en véél snot, rook ook uit zijn mondje, weigerde eten. Fikse verkoudheid met keelpijn vermoed ik.

maar wel heeeerlijk in bed blijven liggen tot een uur of 11.
 maar wel heeeerlijk in bed blijven liggen tot een uur of 11.   
  toen we haar weg brachten gaf ze geen kick en gelijk spelen, heel relaxed, dacht voor een split second dat ze ging huilen toen we de deur uitliepen maar dat was volgens mij m’n eigen verbeelding. Heb zelf gisteravond nog wel een beetje liggen janken toen we thuis kwamen en er geen kind in bed lag
 toen we haar weg brachten gaf ze geen kick en gelijk spelen, heel relaxed, dacht voor een split second dat ze ging huilen toen we de deur uitliepen maar dat was volgens mij m’n eigen verbeelding. Heb zelf gisteravond nog wel een beetje liggen janken toen we thuis kwamen en er geen kind in bed lag   tis iig zeker wel voor herhaling vatbaar!! En schoonmoeder vond het ook heerlijk om haar in huis te hebben
 tis iig zeker wel voor herhaling vatbaar!! En schoonmoeder vond het ook heerlijk om haar in huis te hebben  

mooi
 mooi  

M is gisteren één geworden. Hij heeft genoten van zijn feestje, maar hij heeft er wel een beetje last van. Veel onrust en niet zelf in slaap kunnen komen.
 M is gisteren één geworden. Hij heeft genoten van zijn feestje, maar hij heeft er wel een beetje last van. Veel onrust en niet zelf in slaap kunnen komen.  Al is het maar 4 dagen he Nanuke
 Al is het maar 4 dagen he Nanuke  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |