abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189002494
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2019 08:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo.
Mensen zijn vooral hun schaamte kwijt om zich racistisch te uiten.
Het komt nog wel als een schok zodra een ander hen daarmee confronteert. “Ik, racist? Hoe durf je!”
Koekoek.
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 09:25:13 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189002744
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja volgens de huidige maatstaven ben je ook behoorlijk snel een racist.
geen last van eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 september 2019 @ 09:25:28 #273
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189002748
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:02 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Koekoek.
Ik begrijp dat je je aangesproken voelt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189002762
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je je aangesproken voelt.
Nee, niet echt. Maar zo'n kijk op de mens vind ik vrij gek.
pi_189002876
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kijkt er nog iemand naar de NPO dan?

Gewoon een lokaal intochtje pakken en je verre houden van al die identity politics uit de randstad.
Heb vorige week mijn tv abonnement opgezegd. Dat voelde als een soort bevrijding :)
pi_189002883
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2019 08:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo.
Mensen zijn vooral hun schaamte kwijt om zich racistisch te uiten.
Het komt nog wel als een schok zodra een ander hen daarmee confronteert. “Ik, racist? Hoe durf je!”
Oh dat deden ze vroeger niet?

En wanneer uit je je racistisch? Als je zegt ik ben trots op NL? Ik ben trots dat ik blank ben? Ik ben pro zwarte piet? Er moeten minder vluchtelingen binnen gelaten worden? Allochtonen moeten bij crimineel gedrag het land uitgeschopt kunnen worden?
Facts don't care about your feelings
pi_189003360
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 02:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jerry heeft tot zijn 8e in Ghana gewoond, hij is Ghanees. Ghana staat nog steeds bekend als een land waar slavernij (op basis van racisme) nog altijd welig tiert. Zijn voorouders zijn niet naar de West verscheept, de kans is zeer groot dat het zelf slavenhandelaren waren die slaven aan Hollanders (en anderen) verkochten na die eerst uit de "mindere" volkeren te hebben geselecteerd. En dus een zekere rijkdom hebben vergaard door de slavenhandel.

Merk ook op dat hij nooit als "gelovig" kind het Sinterklaasfeest heeft kunnen vieren.
Jezus :D
  woensdag 18 september 2019 @ 10:14:15 #278
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189003382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:12 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Jezus :D
Dat was geen Ghanees.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:00:36 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_189003986
Er zit natuurlijk nogal wat verschil tussen een tatoeage van een swastika als hindoe hebben, en een nationaal feest organiseren waarbij mensen met swastika banieren rondlopen, kadoverpakking met swastikas aan kinderen wordt gegeven en ze de swastika eren in liedjes. Op het moment dat het zo publiek wordt zouden mensen terecht opmerken dat het niet zo leuk voor de joden is. Dat was het voorbeeld van Fir3fly, niet of je toevallig ergens een hindoeistisch plaatje voor privégebruik hebt.

Daarnaast is een belangrijk verschil dat hindoes ook nooit echt nazi's waren. Een heel andere cultuur heeft het gecoopteerd en bedoezeld. Nederland heeft daarentegen wel en masse zwarte mensen verhandeld en te werk gesteld op plantages op basis van theorieën dat ze minderwaardig waren. Zo is je verkleden als indiaan hier enigszins circumspect, maar lang geen halszaak als in de VS, waar het opgevat wordt als zout in de wonden strooien, en is je verkleden als Jood in Duitsland een grotere gotspe dan in de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 18-09-2019 11:10:25 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189004041
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat was geen Ghanees.
Dat valt nog te bezien #kickoutwittejezus.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:06:34 #281
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189004080
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2019 23:11 schreef Nikonlover het volgende:
"Activisten nog steeds niet tevreden nadat ze onterecht na heel lang drammen hun zin krijgen."

Goh. Wie had dat gedacht? Dat zie je anders nooit. Laat ze lekker de tering krijgen!

Sorry dat ik zo grof ben maar dit maakt mij echt boos.

oneworldnl twitterde op dinsdag 17-09-2019 om 18:33:34 De @:omroepntr heeft laten weten dat er bij de landelijke #sinterklaasintocht dit jaar alleen nog #roetveegpieten te zien zullen zijn. Maar dat is een geen oplossing; het is een schijnbalans tussen ongelijke partijen, schreef @:quinsyg al eerder. https://t.co/hhPcSFdWfO reageer retweet
Ok. Maar wat willen ze dan? Dat stukje van Gario is weer erg onsamenhangend :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 18-09-2019 11:12:11 ]
pi_189004188
Gewoon blank maken.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:14:11 #283
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189004190
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:00 schreef speknek het volgende:
Er zit natuurlijk nogal wat verschil tussen een tatoeage van een swastika als hindoe hebben, en een nationaal feest organiseren waarbij mensen met swastika banieren rondlopen, kadoverpakking met swastikas aan kinderen wordt gegeven en ze de swastika eren in liedjes. Op het moment dat het zo publiek wordt zouden mensen terecht opmerken dat het niet zo leuk voor de joden is. Dat was het voorbeeld van Fir3fly, niet of je toevallig ergens een hindoeistisch plaatje voor privégebruik hebt.
Heb je daar een probleem mee dan? Met die uitleg weet je toch dat het niks met nazisme heeft te maken? Waarom zou je het plezier dan willen vergallen?

quote:
Daarnaast is een belangrijk verschil dat hindoes ook nooit echt nazi's waren. Een heel andere cultuur heeft het gecoopteerd en verdoezeld.
Bullshit. De swastika van de nazi's komt niet uit India, maar is Germaanse cultuur. Hij wordt Thors Hamer genoemd en zou volgens het bijgeloof het huis beschermen. Nog zat gebouwen met pre-nazi Thors Hamers in Germanenland, al proberen ze dat wat te verdoezelen, maar monumenten dus tja... juist de symbolische betekenis was voor de nazi's de reden het symbool te gebruiken: het moest Duitsland beschermen tegen Fransozen en Bolsjewieken. Mensen begrepen dat toen nog.

quote:
Nederland heeft daarentegen wel en masse zwarte mensen verhandeld en te werk gesteld op plantages op basis van theorieën dat ze minderwaardig waren.
Niks zwarte mensen, negers.
Zwart was in Nederland de Duivel en de Dood. Roetzwart, als Zwarte Piet. Zwarte Piet is de Dood en de Duivel, geen neger met donkerbruine huid. Mensen begrepen dat. Ook dat de Dood staat voor leven en vruchtbaarheid. Sinterklaas is een boerenfeest, boeren begrijpen dat.

Negers waren geenszins minderwaardig. Een van de ridders van de Ronde Tafel was een neger. Superpopulaire verhalen. Een van de drie koningen was een neger, hoewel dat stiekem gewoon Zwarte Piet is, maar ja, een duivel bij de verkondiging van Christus geboorte ligt wat moeilijk. Zijn nog meer voorbeelden van negers in hoog aanzien, niet zoveel want mensen kenden nauwelijks negers. Wel kenden ze joden en zigeuners, die werden wel gediscrimineerd (geen stemrecht, hogere straffen). Over negers zijn dergelijke wetten niet bekend.
pi_189004212
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volgens mij dat het invoeren van de roetveegpiet een makkelijke manier is om het achterliggende probleem van Zwarte Piet, het systematische racisme in Nederland, niet te hoeven behandelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:17:28 #285
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189004247
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Afschaffing van het populairste volksfeest om witten bewust te maken van hun "white guilt" ten opzichte van slaafgemaakten en hun nageslacht. Zodra dat schuldbewustzijn er is, de herstelbetalingen voor het slavernijverleden incasseren. Zolang het schuldbewustzijn er nog niet is, andere populaire cultuuruitingen kapotmaken.
Zie die PDF.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:31:30 #286
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189004473
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij dat het invoeren van de roetveegpiet een makkelijke manier is om het achterliggende probleem van Zwarte Piet, het systematische racisme in Nederland, niet te hoeven behandelen.
Dat hoeft ook helemaal niet behandeld te worden via het Sinterklaasfeest. Dat moet gewoon in de klas op school en in de politiek, en in personeelshandboeken. Het Sinterklaasfeest heeft namelijk niks met racisme te maken, pesten op school, naroepen op straat, uitsluiting op het werk vaak juist wel. Pak racisme aan, niet Zwarte Piet.
pi_189004710
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat hoeft ook helemaal niet behandeld te worden via het Sinterklaasfeest. Dat moet gewoon in de klas op school en in de politiek, en in personeelshandboeken. Het Sinterklaasfeest heeft namelijk niks met racisme te maken, pesten op school, naroepen op straat, uitsluiting op het werk vaak juist wel. Pak racisme aan, niet Zwarte Piet.
Ja, dat ziet hij dus anders.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:50:55 #288
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_189004756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:30 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Mijn vraag aan jou dus. Islam ook veranderen omdat IS en dergelijke er mee aan de haal ging en het tot een terreur ideologie hebben gemaakt?

Is het veranderen van de islam een voorwaarde om zwarte piet te veranderen of zo? Waarom is het zo belangrijk voor je dat ik me uitspreek over de islam, die op de moorse wortels van Zwarte Piet na, losstaat van de discussie over Zwarte Piet. Ik heb persoonlijk als satanist geen ene reet op met welke religie dan ook anders dan dat het me fascineert hoe mensen iets aan kunnen nemen als absolute waarheid zonder bewijs.
pi_189004786
Huh? nog steeds geen deel 2? In het najaar in aanloop naar Sinterklaas moet er minstens één topic per dag worden volgepost over de zwartepietendiscussie. :{w
pi_189004815
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:52 schreef Chia het volgende:
Huh? nog steeds geen deel 2? In het najaar in aanloop naar Sinterklaas moet er minstens één topic per dag worden volgepost over de zwartepietendiscussie. :{w
Ja, sorry, ik weet niks meer.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:56:18 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189004828
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

bij ons wastie gewoon zwart van de schoorsteen

maar vier het lekkee zoals jij het wil vieren :Y
Bij ons niet. De kadootjes kwamen door de schoorsteen en die waren niet vies. Piet kwam niet door de schoorsteen, die bleef bij Klaas en het paard op het dak (zoals het hoort).
pi_189004834
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:52 schreef Chia het volgende:
Komt vanzelf: de snelheid van de berichten over dit onderwerp komen overeen met de pepernotenverkoop: het komt wat langzaam op gang maar het gaat steeds sneller.
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 11:57:53 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189004846
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij ons niet. De kadootjes kwamen door de schoorsteen en die waren niet vies. Piet kwam niet door de schoorsteen, die bleef bij Klaas en het paard op het dak (zoals het hoort).
zal ook wel logisch zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:58:29 #294
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189004852
Roetveegpieten leren kinderen dat er onder elke zwarte een witte schuilgaat, mits ze zich goed wassen O-)
pi_189004870
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:50 schreef Qarrad het volgende:
Is het veranderen van de islam een voorwaarde om zwarte piet te veranderen of zo? Waarom is het zo belangrijk voor je dat ik me uitspreek over de islam, die op de moorse wortels van Zwarte Piet na, losstaat van de discussie over Zwarte Piet. Ik heb persoonlijk als satanist geen ene reet op met welke religie dan ook anders dan dat het me fascineert hoe mensen iets aan kunnen nemen als absolute waarheid zonder bewijs.
Omdat Islam hier een goed voorbeeld is. Moet Islam ook veranderen omdat IS het een slechte naam heeft gegeven?
  woensdag 18 september 2019 @ 12:00:43 #296
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189004887
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:59 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Omdat Islam hier een goed voorbeeld is. Moet Islam ook veranderen omdat IS het een slechte naam heeft gegeven?
Slecht voorbeeld. Islam had al sinds het begin een slechte naam.
pi_189004937
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:00 schreef Lunatiek het volgende:
Slecht voorbeeld. Islam had al sinds het begin een slechte naam.
Veel Moslims zeggen dat die Moslims die het een slechte naam geven Islam verkeerd begrepen hebben. Dus het is een prima voorbeeld. Maar ik ben het met je eens dat de basis van Islam De Koran zelf al zeer wreed is op zichzelf
  woensdag 18 september 2019 @ 12:06:06 #298
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_189004956
Hier kon je op wachten ja. Ik vind dit soort censuur best naar.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_189005015
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:59 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Nee: de "normale"(?) moslims mogen zich wel wat meer zichtbaar afzetten tegen extemisten die hun geloof sabotteren. Om de een of andere reden gebeurd dat niet...
pi_189005028
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij ons kwam hij door de schoorsteen om de schoen-kadootjes te brengen, en langs de voordeur op vijf december.

(omdat dat dan de buurman was)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')