abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189019284
Wat zijn die APB's trouwens dodelijk saai. Snap niet hoe mensen daar langer dan een half uur naar kunnen kijken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189019404
Ik vind Marijnissen niet overtuigend. 'Hoe is het mogelijk [dat er nite geluisterd is naar het werkveld]' En dat met een lieve glimlach zeggen.
[x] ongeschikt.
Somebody that I used to know
pi_189019409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat zijn die APB's trouwens dodelijk saai. Snap niet hoe mensen daar langer dan een half uur naar kunnen kijken.
Tja, interesse. Ik kijk altijd, jaarlijks, de APB van start tot eind. En ook de Financiële beschouwingen volgende week en de meeste andere begrotingsbehandelingen.

Dit debat was gister ook allesbehalve saai, wat mij betreft. Leuker ook om te volgen dan een gemiddeld verkiezingsdebat, al kijk ik die ook zeker wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 19 september 2019 @ 12:45:50 #254
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189020425
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, interesse. Ik kijk altijd, jaarlijks, de APB van start tot eind. En ook de Financiële beschouwingen volgende week en de meeste andere begrotingsbehandelingen.

Dit debat was gister ook allesbehalve saai, wat mij betreft. Leuker ook om te volgen dan een gemiddeld verkiezingsdebat, al kijk ik die ook zeker wel.
Eens. Ik kijk meestal ook alles. Al kan ik vandaag pas vanaf 14:00 kijken.
pi_189020700
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als het eens een echt debat was. En geen uitwisseling van voorgekookte standpunten. Wat dat betreft had Baudet vorig jaar echt gelijk.

Eenieder zit zo volgepompt met spindoctors en kant-en-klare one-liners dat er op geen enkel manier een organisch debat ontstaat.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189020808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als het eens een echt debat was. En geen uitwisseling van voorgekookte standpunten. Wat dat betreft had Baudet vorig jaar echt gelijk.

Eenieder zit zo volgepompt met spindoctors en kant-en-klare one-liners dat er op geen enkel manier een organisch debat ontstaat.
Dat is echt niet waar, als je vaak kijkt en goed kijkt wat er gebeurd merk je dat ook. Er lijkt nu niet veel binnen te worden gehaald, maar vaak blijken punten die nu worden genoemd terug te komen bij begrotingsbehandelingen en worden daar alsnog punten binnen gehaald door de oppositie. En er is trouwens een redelijke kans als ik het debat zo beluister dat er nog extra geld komt voor lerarensalarissen binnen dit debat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189021100
Ik kan de politieke beschouwingen helaas niet volgen (ben op het werk) maar ik lees dat Rutte zou hebben gezegd dat de lastenverlichting de bedoeling is maar geen belofte.

Van die lastenverlichting kunnen we dus ook niet op aan.

Zo'n beetje hét punt waar de hele presentatie van deze begroting op drijft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_189021133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik kan de politieke beschouwingen helaas niet volgen (ben op het werk) maar ik lees dat Rutte zou hebben gezegd dat de lastenverlichting de bedoeling is maar geen belofte.

Van die lastenverlichting kunnen we dus ook niet op aan.

Zo'n beetje hét punt waar de hele presentatie van deze begroting op drijft.
Dit heeft hij niet gezegd. De lastenverlichting is een belofte, die doet hij hard. De koopkrachtstijging is geen belofte. Dat kan hij ook niet beloven, want die hangt bijvoorbeeld ook met CAO onderhandelingen en met allerlei persoonlijke omstandigheden samen.

Hij zei: de koopkrachtstijging is de bedoeling, maar geen belofte.
pi_189021184
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit heeft hij niet gezegd. De lastenverlichting is een belofte, die doet hij hard. De koopkrachtstijging is geen belofte. Dat kan hij ook niet beloven, want die hangt bijvoorbeeld ook met CAO onderhandelingen en met allerlei persoonlijke omstandigheden samen.

Ah, dan heeft de Persgroep (AD, BN de Stem enz) het dus fout.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 19 september 2019 @ 14:11:55 #260
268491 fetX
pi_189021530
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. De lastenverlichting wordt een feit, maar of dit de koopkracht omhoog haalt valt, zo blijkt afgelopen jaren, moeilijk te voorspellen.
pi_189021571
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:11 schreef fetX het volgende:

[..]

Klopt. De lastenverlichting wordt een feit, maar of dit de koopkracht omhoog haalt valt, zo blijkt afgelopen jaren, moeilijk te voorspellen.
Voorspellingen van koopkracht van CPB ed. schijnen er überhaupt meestal naast te zitten.

Maar wel slordig van de Persgroep dan dat ze dat zo anders formuleren.
pi_189021816
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is echt niet waar, als je vaak kijkt en goed kijkt wat er gebeurd merk je dat ook. Er lijkt nu niet veel binnen te worden gehaald, maar vaak blijken punten die nu worden genoemd terug te komen bij begrotingsbehandelingen en worden daar alsnog punten binnen gehaald door de oppositie.
Het gaat niet om wel of niet binnenhalen. Alles wat er nog verandert is kleingeld. APB is voor oppositiepartijen ook helemaal niet bedoeld om 'dingen binnen te halen', maar om je als partij te profileren. Het overgrote deel is allang bekokstooft. Het is gewoon de regering die haar plannen verdedigt en helemaal geen beschouwing.

Ik ontken niet dat het uiteindelijk bij een begrotingsdebat naar voren komt, maar daar heeft het APB nauwelijks invloed op. Hooguit in de beeldvorming a.d.h.v. de soundbytes die de media eruit pikken.

quote:
En er is trouwens een redelijke kans als ik het debat zo beluister dat er nog extra geld komt voor lerarensalarissen binnen dit debat.
Ik vind het wel heel naïef om dit, mocht het al gebeuren, te kwalificeren als 'binnenhalen van de oppositie'.
pi_189021909
Nee, de APB zijn vaak de voorbeschietingen. Nadat ze hier punten hebben geadresseerd schiet een coalitiepartner bijvoorbeeld de passende woordvoerder aan en zie daar: bij de begroting dienen ze samen een motie in. Zo hebben de APB ook echt wel een functie.
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 14:41:24 #264
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189021975
Baudet: 'Mag ik ook mee?'

Rutte: 'Nee'

_O- _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189021987
Baudet is bang om buitengesloten te worden, wat was dit nou weer voor gekke interuptie?
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 14:46:36 #266
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189022040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:42 schreef Hanca het volgende:
Baudet is bang om buitengesloten te worden, wat was dit nou weer voor gekke interuptie?
Was wel heel erg schoolpleinachtig _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189022053
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:11 schreef fetX het volgende:

[..]

Het was meer een kwestie dat Rutte weer een belofte niet nakwam. Maar nu heet het dat het zo moeilijk te voorspellen was omdat de macht moet worden beschermd. Het was vrij makkelijk te voorspellen dat de koopkracht niet of nauwelijks zou stjigen en dat is destijds dan ook gebeurd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189022158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het was meer een kwestie dat Rutte weer een belofte niet nakwam. Maar nu heet het dat het zo moeilijk te voorspellen was omdat de macht moet worden beschermd. Het was vrij makkelijk te voorspellen dat de koopkracht niet of nauwelijks zou stjigen en dat is destijds dan ook gebeurd.
Rutte heeft nog nooit beloofd dat koopkracht gaat stijgen, zeker niet met bepaalde percentages (wel gezegd dat iedereen er op vooruit gaat, maar dat altijd met een bijsluiter).

En nee, dat is lastig te voorspellen. Als morgen iemand 3 keer hoest in het Midden Oosten gaat bij wijze van spreke de olieprijs al enorm omhoog en dat heeft dan weer een heel groot effect op de koopkracht. Doen alsof de koopkracht makkelijk te voorspellen is, is echt lachwekkende onzin.
  donderdag 19 september 2019 @ 15:00:25 #269
268491 fetX
pi_189022207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet makkelijk te voorspellen.
pi_189022312
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte heeft nog nooit beloofd dat koopkracht gaat stijgen, zeker niet met bepaalde percentages (wel gezegd dat iedereen er op vooruit gaat, maar dat altijd met een bijsluiter).

En nee, dat is lastig te voorspellen. Als morgen iemand 3 keer hoest in het Midden Oosten gaat bij wijze van spreke de olieprijs al enorm omhoog en dat heeft dan weer een heel groot effect op de koopkracht. Doen alsof de koopkracht makkelijk te voorspellen is, is echt lachwekkende onzin.
Het is altijd binnen een kader, maar ook binnen dat kader schetste hij een vals beeld van de koopkrachtontwikkeling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189022344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is altijd binnen een kader, maar ook binnen dat kader schetste hij een vals beeld van de koopkrachtontwikkeling.
Rutte schetst helemaal niet. Rutte krijgt die koopkrachtplaatjes aangeleverd, vult ze zelf niet in.
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 15:24:43 #272
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189022455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:36 schreef Hanca het volgende:
Nee, de APB zijn vaak de voorbeschietingen. Nadat ze hier punten hebben geadresseerd schiet een coalitiepartner bijvoorbeeld de passende woordvoerder aan en zie daar: bij de begroting dienen ze samen een motie in. Zo hebben de APB ook echt wel een functie.
Wat alleen maar mijn punt onderstreept dat de APB zelf een vooropgezet toneelstukje is. De echte debatten vinden niet nu plaats. Dit is hooguit een culminatie van alles wat de rest van het jaar ook gezegd wordt. Maar dan in sneltreinvaart in twee dagen.
pi_189022478
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat alleen maar mijn punt onderstreept dat de APB zelf een vooropgezet toneelstukje is. De echte debatten vinden niet nu plaats. Dit is hooguit een culminatie van alles wat de rest van het jaar ook gezegd wordt. Maar dan in sneltreinvaart in twee dagen.
Nee, geen vooropgezet toneelstuk, maar de mogelijkheid voor partijen om dingen die ze de komende 2 maanden willen regelen vast in het voetlicht te brengen, wat ruimte geeft om er samen naar te kijken.
pi_189022483
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte schetst helemaal niet. Rutte krijgt die koopkrachtplaatjes aangeleverd, vult ze zelf niet in.
Laten we niet doen of deze koopkrachtcijfers volledig objectief gebracht worden door de regering, inclusief alle nuances die een CPB aanbrengt. Eenieder gebruikt die cijfers zoals het haar zelf goeddunkt. En in het geval van de regering (= Rutte) is dat dus een positief beeld creëren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')