Oey oey Oei oei.quote:Op dinsdag 17 september 2019 07:59 schreef L_auteur het volgende:
Dus Oey Sr en Jr zijn nu beide verdachte in deze zaak. Wat een soap
Mijn bakstenen zijn dat ook, altijd weer hetzelfde gereutel..quote:Op dinsdag 17 september 2019 07:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
,,Pistolen en revolvers mochten niet gedeactiveerd worden omdat die ‘voor afdreiging geschikt zijn’, zoals de wet stelt,” aldus De Deugd.
Dat ligt dan ook net anders dan de sturende kop van de Telegraaf doet vermoeden. Als je dat artikel goed leest dan zie je dat de zaak al op 16 juli aan het OM Noord-Holland is aangeboden. Dat er over formaliteiten tijd heen gaat en dat er ergens een poststempel van later datum bestaat is niet abnormaal. Maar ja, de Telegraaf heeft John vd Heuvel erop gezet dus dan moet er gescoord worden.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vond zelf het bericht dat de zaak pas aan het parket Haarlem over was gedragen nadat de Telegraaf erover had bericht schokkender.
Veel eerder was al besloten dat het naar een ander parket moest gaan. Jammer dat je zelfs tendentieuze berichtgeving van Telegraaf niet doorziet.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vond zelf het bericht dat de zaak pas aan het parket Haarlem over was gedragen nadat de Telegraaf erover had bericht schokkender. Dat zou namelijk inhouden dat haar brief naar de Amsterdammers op nog een ander punt niet in lijn is met de werkelijkheid.
Het houdt heel snel op als die muppet haar verantwoordelijkheid naar het volk zou nemen, hoor.quote:
He wat? Heeft GL een Amerikaanse tak?quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:36 schreef Salvad0R het volgende:
wel geinig dat de Amerikaanse tak van deze GL gluiperds de Amerikanen hun wapens wil ontnemen![]()
![]()
![]()
Kaartenhuis ....
Neehee, niet zo letterlijk. Gewoon de linksche Marxistische teringlijers.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
He wat? Heeft GL een Amerikaanse tak?
Als het naar doofpot ruiktquote:Op dinsdag 17 september 2019 08:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Veel eerder was al besloten dat het naar een ander parket moest gaan. Jammer dat je zelfs tendentieuze berichtgeving van Telegraaf niet doorziet.
Op zijn Japansquote:Op dinsdag 17 september 2019 08:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het houdt heel snel op als die muppet haar verantwoordelijkheid naar het volk zou nemen, hoor.
Hij kan ook nog een paar handgranaten in het laatje leggen, en hopen dat zijn dochter ermee vandoor gaat, om het nog spannender te maken.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:11 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een soap![]()
![]()
Oey zou hier een documentaire over moeten maken
Dit jaquote:Op dinsdag 17 september 2019 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vond zelf het bericht dat de zaak pas aan het parket Haarlem over was gedragen nadat de Telegraaf erover had bericht schokkender. Dat zou namelijk inhouden dat haar brief naar de Amsterdammers op nog een ander punt niet in lijn is met de werkelijkheid.
Als dat echt waar blijkt te zijn, dan heeft het er alle schijn van dat weldegelijk gepoogd is om de zaak in de doofpot te stoppen en ik ben ook heel benieuwd naar de beantwoording van de Burgemeester richting raad.
Acht de kans ineens flink aanwezig dat ze dit niet gaat overleven als burgemeester en dan is het ook wel echt haar fout. Want wat een domme brief is het dan geweest!
Blijkt dat nog ergens uit, of wordt dat alleen maar beweerd? Want doorsturen van stukken kan toch binnen een dag geregeld zijn, lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Veel eerder was al besloten dat het naar een ander parket moest gaan. Jammer dat je zelfs tendentieuze berichtgeving van Telegraaf niet doorziet.
want ?quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het houdt heel snel op als die muppet haar verantwoordelijkheid naar het volk zou nemen, hoor.
Het huidige GL heeft met Marxisme niets te maken. En zo heel veel marxisten zijn er in de (westerse) wereld niet meer.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Neehee, niet zo letterlijk. Gewoon de linksche Marxistische teringlijers.
Nee dat is hetzelfde. Je kan niet een zaak over de muur gooien bij een ander parket.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Halsema zegt dat de zaak zou zijn overgedragen.
Mevrouw Zwiers zegt dat er een verzoek is gedaan tot beoordelen.
Dat zijn twee compleet andere dingen.
Nee, dat is het niet.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee dat is hetzelfde. Je kan niet een zaak over de muur gooien bij een ander parket.
Helaas zijn er maar weinig Amerikanen die wapens thuis hebben liggen die onklaar gemaakt zijn. Maar dat is een andere discussie en off topic. Wel is die vent van de burgemeester een laat ik het zo maar zeggen een domme sukkel.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:36 schreef Salvad0R het volgende:
wel geinig dat de Amerikaanse tak van deze GL gluiperds de Amerikanen hun wapens wil ontnemen![]()
![]()
![]()
Kaartenhuis ....
Daar gaat een beoordeling/review aan vooraf.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Bij een beoordeling wordt alleen gekeken of het door de eerste partij goed is uitgevoerd. Bij een overdraging wordt de uitvoering/behandeling overgenomen door de tweede partij.
Een heel groot verschil dus.
Bovendien zit Halsema ook nog eens binnen GroenLinks ver op de rechterflank.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het huidige GL heeft met Marxisme niets te maken. En zo heel veel marxisten zijn er in de (westerse) wereld niet meer.
Door wie?quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar gaat een beoordeling/review aan vooraf.
quote:Pistolen en revolvers mochten niet gedeactiveerd worden omdat die ‘voor afdreiging geschikt zijn’
https://nl.wikipedia.org/wiki/Afdreigingquote:Op dinsdag 17 september 2019 09:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat een land.
Een bezemsteel in je rug is ook "voor afdreiging geschikt".
Dit dus, was daar ook uiterst verbaasd over. Maar als je het artikel leest is er wel direct contact geweest met Haarlem. Beetje grensgeval dus.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
Als dat echt waar blijkt te zijn, dan heeft het er alle schijn van dat weldegelijk gepoogd is om de zaak in de doofpot te stoppen en ik ben ook heel benieuwd naar de beantwoording van de Burgemeester richting raad.
Acht de kans ineens flink aanwezig dat ze dit niet gaat overleven als burgemeester en dan is het ook wel echt haar fout. Want wat een domme brief is het dan geweest!
Ik denk dat ze eist dat deze zaak wordt overgedragen naar het OM van Groningen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 07:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het Openbaar Ministerie heeft Robert Oey, partner van burgemeester Halsema, officieel aangemerkt als verdachte vanwege het voorhanden hebben van een revolver en inmiddels verhoord. Een woordvoerder van het OM in Haarlem bevestigt dit.
Benieuwd of Femke al een briefje heeft geschreven dat ze wil dat haar man geen voorkeursbehandeling krijgt
Amsterdamse zaken komen bij het parket Amsterdam terecht. Of denk jij dat ze bij een winkeldiefstal in 020 een officier uit Leeuwarden op de zaak zetten?quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:43 schreef ootjekatootje het volgende:
De verdachte is op 15 juli in de avond aangehouden”, schrijft mr. Tine Zwiers, woordvoerder van het parket in Haarlem. Op 16 juli kwam er volgens haar een verzoek vanuit Amsterdam aan de parketleiding van het OM Noord-Holland om de zaak te beoordelen. „Op 18 juli zochten we er een officier bij die kinderzaken doet en dat hebben we op 23 juli aan Amsterdam laten weten”, aldus Zwiers.
Het blijft dan ruim twee weken stil, blijkt uit de beantwoording van het OM. Het dossier over de burgemeesterszoon wordt op 6 augustus door de Amsterdamse politie doorgezonden naar het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Het wordt als De Telegraaf erover publiceert aan Haarlem overgedragen.
De ontvangende partij hoort niets, de betrokken politieagenten kunnen niets zien, doofpotje dus. En waarom werd het doorgezonden via het OM in Amsterdam? Moesten die er eerst een plasje overdoen?
Op het moment van publiceren had het Om Haarlem niets inhoudelijks van de zaak ontvangen. Dit dossier lag vanaf 6 Augustus bij het OM in Amsterdam.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit dus, was daar ook uiterst verbaasd over. Maar als je het artikel leest is er wel direct contact geweest met Haarlem. Beetje grensgeval dus.
Ongeveer hetzelfde als de situatie hiervoor dus. Of dacht je dat die linkse meisjes hun vriendjes kozen op basis van neukbaarheid? Ze worden uitgezocht op dezelfde kwaliteiten waar jij een huisdier op zou kiezen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:46 schreef Butjekef het volgende:
Prachtig dit. Die heeft de komende 200 jaar pikstraf.
Ja maar lag het daar omdat de koerier niet eerder naar Haarlem reed (overheid he? Ik sluit niks uit) of om andere redenen. Groot verschil.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op het moment van publiceren had het Om Haarlem niets inhoudelijks van de zaak ontvangen. Dit dossier lag vanaf 6 Augustus bij het OM in Amsterdam.
Volgens mij zat de burgemeester juist te verkondigen dat de zaak vanwege belangenverstrengeling behandeld zou worden door het OM in Haarlem.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Amsterdamse zaken komen bij het parket Amsterdam terecht. Of denk jij dat ze bij een winkeldiefstal in 020 een officier uit Leeuwarden op de zaak zetten?
Zaak beoordelen = nemen van beslissing over afdoening.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij zat de burgemeester juist te verkondigen dat de zaak vanwege belangenverstrengeling behandeld zou worden door het OM in Haarlem.
Deze zegt dus dat ze het verzoek kregen om de zaak te beoordelen...
En overnemen?quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zaak beoordelen = nemen van beslissing over afdoening.
Tenenkrommend die uitdrukking 'driehoek'.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:
De inbraak van half juli en de arrestatie van haar zoon heeft Halsema direct gemeld bij de gemeentesecretaris en het integriteitsbureau van de gemeente. „Omdat ik geen enkele verstrengeling wil laten ontstaan tussen mijn bezorgdheid als moeder en mijn verantwoordelijkheid als burgemeester. In de driehoek heb ik er niet over gesproken, aan de commissaris en de hoofdofficier heb ik laten weten dat wij als ouders de zaak met de dienstdoende beambten afhandelen."
https://www.metronieuws.n(...)meester-geeft-uitleg
Dezelfde dienstdoende beambten die zich weken later afvragen of die zaak überhaupt niet in de doofpot is belandt?
Een hoofdofficier die nergens vanaf wist?
Hahahahaquote:Op dinsdag 17 september 2019 09:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde als de situatie hiervoor dus. Of dacht je dat die linkse meisjes hun vriendjes kozen op basis van neukbaarheid? Ze worden uitgezocht op dezelfde kwaliteiten waar jij een huisdier op zou kiezen.
Dat deze man een revolver had en heeft aangehouden tijdens de relatie is al een wonder.. blijkbaar had Femke maar 1 van zijn noten in een doosje op haar nachtkasje liggen.
Nee. Zaken uit Amsterdam komen bij het Amsterdamse parket. Dat is waarom het in eerst instantie daar lag.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij zat de burgemeester juist te verkondigen dat de zaak vanwege belangenverstrengeling behandeld zou worden door het OM in Haarlem.
Deze zegt dus dat ze het verzoek kregen om de zaak te beoordelen...
Edit:
En als antwoord op je vraag, ja dat is wat de burgemeester zelf aangaf.
Op 14 augustus is besloten dat dat besluit op 16 juli is genomen, veronderstel ik.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Zaken uit Amsterdam komen bij het Amsterdamse parket. Dat is waarom het in eerst instantie daar lag.
Later is er besloten de boel naar Haarlem te sturen. Vraag is nu even op welk moment dat besluit is genomen.
Dat is een mogelijk scenario. Als dat zo is dan is het heel ernstig. Maar ik acht dat onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Op 14 augustus is besloten dat dat besluit op 16 juli is genomen, veronderstel ik.
Identiteitspolitiek is een product van Marxisme. Je ziet vaak het gebruik van zondebokken in landen als Cambodja, Vietnam. Meestal de intellectuelen, leraren, schrijvers, dokters.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het huidige GL heeft met Marxisme niets te maken. En zo heel veel marxisten zijn er in de (westerse) wereld niet meer.
Oey 'd better not drop that soap.quote:Op dinsdag 17 september 2019 07:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mijn hemel hoe lang gaat deze soap door
De piketOvJ?quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Halsema heeft de driehoek niet ingelicht maar liet de dienstdoende beambten de zaak afhandelen. Die kregen de opdracht om de zaak over te dragen aan het OM in Haarlem want het mocht geen doofpot worden. Maar de hoofdofficier van Amsterdam wist van niets...
Wie geeft er dan opdracht tot handelen?
Ah, dus Terry heeft dat van de linksen afgekeken?quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Identiteitspolitiek is een product van Marxisme. Je ziet vaak het gebruik van zondebokken in landen als Cambodja, Vietnam. Meestal de intellectuelen, leraren, schrijvers, dokters.
In het Westen is het nu de blanke man in het algemeen.
Sorry, waar en wanneer heeft Baudet opgeroepen tot het vermoorden van deze mensen?quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, dus Terry heeft dat van de linksen afgekeken?
quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Sorry, waar en wanneer heeft Baudet opgeroepen tot het vermoorden van deze mensen?
quote:ziet vaak het gebruik van zondebokken in landen als Cambodja, Vietnam. Meestal de intellectuelen, leraren, schrijvers, dokters.
Dat blijken velen niet te zien. Maar met een tijdslijn is het heel duidelijk.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:15 schreef Spectator19 het volgende:
Telegraaf:
Agenten vonden dat met twee maten werd gemeten. „Van ons wordt verwacht op te treden tegen vandalisme, vernielingen en wapenbezit”, aldus een politieman tegenover deze krant. „Iedereen heeft het dan over straattuig. Nu het zoontje van de burgemeester is opgepakt, heet het een kwajongensstreek en kon niemand die bij de arrestatie was betrokken, het dossier nog terugvinden.”
Sterker nog, het heeft er alle schijn van dat het huidige verhaal met wapen dat eigenlijk in bezit/beheer van een derde was voor Oey, en pas sinds kort in huize Famke aanwezig zou zijn geweest buiten haar medeweten om door exclusief toedoen van Oey, geconstrueerd is om de burgermoeder vrij te pleiten van enige betrokkenheid/vervolgbaarheid.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
Natuurlijk niet, als Oey dan iets had willen verzinnen had hij net zo goed kunnen zeggen dat dat pistool jarenlang onderin de kist met verkleedspullen op zolder lag, in plaats van een verifieerbaar verhaal op te hangen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Sterker nog, het heeft er alle schijn van dat het huidige verhaal met wapen dat eigenlijk in bezit/beheer van een derde was voor Oey, en pas sinds kort in huize Famke aanwezig zou zijn geweest buiten haar medeweten om door exclusief toedoen van Oey, geconstrueerd is om de burgermoeder vrij te pleiten van enige betrokkenheid/vervolgbaarheid.![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou Famke wel degelijk openstellen voor strafrechtelijke vervolging en waarschijnlijk ook ontslag.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, als Oey dan iets had willen verzinnen had hij net zo goed kunnen zeggen dat dat pistool jarenlang onderin de kist met verkleedspullen op zolder lag, in plaats van een controleerbaar verhaal ophangen.
Wij? Alsof Halsema per se zou moeten weten wat er in de verkleedkist van haar man zou zitten.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat zou Famke wel degelijk openstellen voor strafrechtelijke vervolging en waarschijnlijk ook ontslag.
"Ja dat hebben wij wel gedaan maar wij wisten het echt niet hoor officier, wij waren het helemaal vergeten!" slikken ze niet echt als excuus.
Het is haar ambtswoning toch?quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij? Alsof Halsema per se zou moeten weten wat er in de verkleedkist van haar man zou zitten.
En? Maakt het dan uit of dat pistool er 3 weken of 60 weken zou liggen?quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het is haar ambtswoning toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |